SEOEDU

4 تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی
  2. 2 هاست اشتراکی چیست؟
  3. 3 هاست اختصاصی چیست؟
  4. 4 بررسی امکانات هاست اشتراکی و اختصاصی
    1. 5 ویژگی و امکانات هاست اشتراکی
    2. 6 ویژگی و امکانات هاست اختصاصی (سرور اختصاصی)
  5. 7 تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی
    1. 8 1.قیمت
    2. 9 2. امنیت منابع
    3. 10 3.مدیریت راحت‌تر
    4. 11 4.ترافیک و پهنای باند
  6. 12 مقایسه هاست اشتراکی با هاست اختصاصی
    1. 13 راه اندازی و مدیریت هاست اشتراکی و اختصاصی
    2. 14 تفاوت هاست اشتراکی با اختصاصی از نظر مقیاس پذیری
    3. 15 تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی در امنیت
  7. 16 ارزش هاست اشتراکی و هاست اختصاصی در چیست؟
  8. 17 مزایا و معایب هاست اشتراکی و اختصاصی
    1. 18 مزایا و معایب هاست اشتراکی
    2. 19 مزایا و معایب هاست اختصاصی
  9. 20 کدام نوع هاست برای طراحی سایت مناسب است؟
  10. 21 چرا هاست اختصاصی برای سئو مناسب است؟ 3 دلیل مهم
    1. 22 عدم داون شدن سایت و Uptime بالا:
    2. 23 تجربه کاربری عالی:
    3. 24 سرعت بارگذاری و کراول بالا:
  11. 25 سوالات متداول
    1. 26 تفاوت هاست اشتراکی با اختصاصی از نظر عملکرد سرور چیست؟
    2. 27 با توجه به تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی، هرکدام برای چه سایت‌هایی مناسب هستند؟
    3. 28 کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است؟
    4. 29 نتیجه‌گیری
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

قبل از اینکه بخواهیم به این پرسش که تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی چیست، ابتدا می‌بایست با مفهوم Host بیشتر آشنا شویم. هاست بخشی از سرور است. سرور، یک کامپیوتر فیزیکی است که در مراکز دیتاسنتر نگهداری می‌شوند. این کامپیوترها همواره روشن بوده و به اینترنت متصل هستند که می‌توانند پارامترهای سخت افزاری خود اعم از رم، فضای ذخیره سازی، پردازنده و غیره را برای سرویس گیرنده‌ها فراهم سازند.

هاست بخشی از یک سرور است که می‌تواند شامل همه آن نیز باشد. سرورها می‌توانند به انواع مختلفی تقسیم شوند و هاست‌ها را به وجود آورند. به عنوان مثال، سرور فیزیکی به معنای یک سرور کامل است که با عنوان هاست سرور اختصاصی شناخته می‌شود. سرور مجازی که به آن سرور اختصاصی مجازی یا VDS نیز گفته می‌شود، به بخش‌های تقسیم شده سرور فیزیکی توسط تکنولوژی Hypervisor گفته می‌شود که برای یک فرد اختصاص داده می‌شود. هربخش در این قسمت، دارای منابع مستقلی مانند فضای دیسک، حافظه، پهنای باند و غیره است. لفظ مستقل بدین معنا است که ترافیک یا سنگینی همسایه شما (کاربری که بخش دیگری از هاست فیزیکی را دارد)، به هیچ عنوان به منابع شما آسیب یا اختلالی ایجاد نخواهد کرد. عنوان هاست می‌تواند به بخش‌های تقسیم شده یک سرور فیزیکی و یا بخش‌های تقسیم شده یک سرور مجازی نیز اطلاق شود.

نکته: توجه کنید که سرور مجازی اختصاصی (VPS) با سرور فیزیکی (که با نام سرور اختصاصی یا سرور کامل شناخته می‌شود) یکسان نیست.

به همین خاطر است که امروزه مفاهیمی همچون هاست اشتراکی و اختصاصی داریم. در ادامه با ما همراه باشید تا به تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی بپردازیم. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر، مقاله هاست چیست را در SEOEDU مطالعه کنید. همچنین در فصل اول آموزش طراحی سایت وردپرس، به صورت کامل به مفاهیم هاست و دامنه پرداخته‌ایم.

چیست؟

تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی

یکی از موضوعات رایج و پردغدغه در حوزه‌ی طراحی سایت و شروع کسب و کارهای آنلاین، این است که کدام یک از نوع هاست، بیشتر به درد ما می‌خورد و به زبان ساده، بهترین انتخاب کدام است؟ اگر بخواهیم به این سوال اساسی بهترین و کامل‌ترین جواب را بدهیم، در ابتدا باید 2 مورد از پر استفاده‌ترین هاست‌ها‌ را به شما معرفی کنیم که شامل هاست اشتراکی و اختصاصی هستند. بعد از آن به بررسی تفاوت‌ها، ویژگی‌ها و معایب‌شان می‌پردازیم تا باتوجه به سلیقه و شرایط خود، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. امیدواریم بتوانیم این مشکل شما را در موقع طراحی وبسایت خود و ورودتان به حوزه دیجیتال حل کنیم.

هاست اشتراکی چیست؟

به زبان ساده، هاست‌های اشتراکی دارای منابع اختصاصی نیستند. به همین علت برای یک سایت از ده‌ها یا شاید صدها سایتی که روی رایانه سرور قرار گرفته است، پردازنده و Ram جداگانه در نظر گرفته نشده است. همچنین هر کدام از هاست‌ها می‌توانند از منابع سخت افزاری هاست‌های دیگر استفاده کنند. بنابراین اگر سایت شما روی Host اشتراکی واقع شده باشد و اگر سایت همسایه که روی همان سرور است، در یک تایم مشخصی، بازدید بالایی داشته باشد، روی سرعت سایت شما هم تاثیرگذار خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که مشکلات شبکه روی تمامی هاست‌های اشتراکی تاثیرگذار است. البته اگر شما یک Host اشتراکی خریداری کنید، یک پنل جداگانه به شما تعلق می‌گیرد که می‌توانید از امکانات Host اشتراکی خود استفاده کنید.

هاست اختصاصی چیست؟

حال اشاره‌ای کوچک به Host اختصاصی خواهیم داشت. این هاست یک سرویس مدیریت شده دقیق با منابع قدرتمند مشابه سرورهای مجازی است. این هاست بهترین گزینه برای افراد و کاربرانی است که مدیریت سرور مجازی برای آنها امکان پذیر نیست ولی نیاز به منابع بالایی دارند. به طور کلی شما با انتخاب این هاست، دیگر محبور نیستید در یک فضای اشتراکی یا حتی نیمه اشتراکی، فعالیت انجام دهید. البته Host اختصاصی باتوجه به قیمت بالای خود، برای کسب و کارهای بزرگ مناسب و منطقی خواهد بود. در ادامه به بررسی تفاوت Host اشتراکی با هاست اختصاصی می پردازیم.

بررسی امکانات هاست اشتراکی و اختصاصی

آشنایی با امکانات هرنوع هاست، می‌تواند به درک ما از تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی کمک کند. در این خصوص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

در این مدل هاست‌ها به طور معمول یک پنل مدیریت برای شما از پیش نصب شده است که می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند. از محبوب‌ترین نوع پنل‌های هاست به عنوان امکانات هاست اشتراکی در ایران می‌توان به پنل‌های Direct Admin و نیز cPanel اشاره کرد. همچنین این نوع هاست‌ها دارای نرم افزارهای مختلفی هستند که شامل فایروال برای امنیت و مدیریت دسترسی، نرم افزارهای مدیریت ایمیل و غیره می‌شود. همچنین این نوع هاست‌ها می‌توانند ابزارهایی مانند Webalizer، AWStats، گوگل آنالیتیکس را نیز پشتیبانی کنند.

با اینکه هاست اختصاصی ویژگی‌ها و سرعت بهینه‌تری دارد، اما امکانات آن بسیار کمتر است. چراکه شما یک هاست اختصاصی را دریافت می‌کنید و این نوع هاست به صورت خام برای شما واگذار می‌شود. با این حال باید بدانید سرورها و هاست‌های اختصاصی قابلیت پشتیبانی از نرم افزارها، بروزرسانی ها و غیره را دارند ولی برای استفاده از این امکانات، می‌بایست از یک فرد متخصص کمک بگیرید. همچنین از دیگر امکانات هاست اختصاصی باید گفت این هاست‌ها آی پی اختصاصی دارند.

تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی

برای این که بهتر با تفاوت‌های این دو نوع هاست آشنا شوید، می‌خواهیم ویژگی‌های مورد انتظار برای هر هاست را مورد بررسی دقیق قرار دهیم:

1.قیمت

یکی از فاکتورهای مهم که در تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی به چشم می‌خورد، بحث هزینه و قیمت آنهاست. برای مثال، شما با پرداخت ماهانه 10 هزار تومان می‌توانید یک Host اشتراکی برای سایت خود داشته باشید. در حالی که اگر بخواهید نوع اختصاصی آن را تهیه کنید، طبق تحقیقات باید ماهانه حداقل 350 هزار تومان هزینه کنید که به خودی خود، مبلغی بسیار بالاتر از نوع اشتراکی تلقی شده و باید اعتراف کرد که Host اشتراکی در این زمینه، برتری دارد.
به طور کلی همیشه بحث قیمت و هزینه برای کسب و کارها مورد اهمیت بوده است و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم باتوجه به توان مالی خود نسبت به انتخاب هاست اقدام نمائید.

2. امنیت منابع

مثل همیشه، در این مسئله هم بحث امنیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به طور مستقیم می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. اگر یادتان باشد، به این موضوع اشاره کردیم که آن دسته از افرادی که از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند، منابع سرور هاست خود را با سایر سایت‌های میزبانی شده روی آن سرور شیر کرده و آن دسته از کسانی که از سرور اختصاصی بهره می‌برند، از منابع کاملا اختصاصی استفاده می‌کنند. همچنین میزان استفاده از منابع سرور در هاست‌های اختصاصی تقریبا محدودیت خاصی نداشته و نامحدود است. در حالی که در نوع اشتراکی، دچار محدودیت هایی در این زمینه خواهید شد.
در این قسمت، ویژگی امنیت و استفاده از منابع کاملا به سمت هاست اختصاصی سنگینی می‌کند و اگر این فاکتور برایتان مهم و تاثیرگذار است، بدون تعارف Host اشتراکی گزینه مناسبی برایتان نیست.

3.مدیریت راحت‌تر

باید به این موضوع توجه داشته باشیم که همه‌ی افراد صرفا دانش تخصصی بالایی در این زمینه‌ها ندارند و ترجیح می‌دهند گزینه‌ای را انتخاب کنند که طرز کار و البته مدیریت آن آسان باشد. از این رو، میزبانی اشتراکی دقیقا بهترین گزینه برای راه اندازی ساده و بدون دردسر است و بیشتر پشتیبان‌ها برای مدیریت وب سایت شما یک کنترل پنل بسیار ساده پیشنهاد می دهند که با رابط کاربری ساده، هرگونه تغییرات و اقدامات و کارهای این چنینی انجام خواهد شد. در حالی که این موضوع در هاست های اختصاصی کمی پیچیده‌تر بوده و نیاز به دانش فنی دارد.
همان‌طور که گفتیم، مسئله‌ی مدیریت آسان هم جزو عوامل تاثیرگذار برای انتخاب هاست تلقی می‌شود. پس اگر به دنبال فضای کاری و مدیریتی راحت هستید، هاست از نوع اشتراکی بهترین گزینه است.

4.ترافیک و پهنای باند

از دیگر ویژگی‌های مهم که موجب تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی شده است، ترافیک و پهنای باند است. در هاستی که نوع آن اشتراکی است، به دلیل تقسیم شدن پهنای باند با سایر سایت‌ها، ترافیک محدود خواهد شد. در حالی که در هاست های اختصاصی، پهنای باند بسیار بیشتری در اختیار شما قرار داده خواهد شد. توصیه می‌کنیم اگر ماهیت سایت شما به گونه‌ای است که ترافیک بالایی دارد یا در آینده نیازمند پهنای باند زیادی خواهد بود، اصلا به سمت هاست شیر یا اشتراکی نروید.
به جرئت می‌توان گفت مسئله‌ی پهنای باند هم جزو مهم‌ترین مسائل و فاکتورها در این زمینه محسوب شده و به طور کلی اگر امکان هزینه کردن برایتان وجود دارد، هاست های اختصاصی را خریداری کنید.

مقایسه هاست اشتراکی با هاست اختصاصی

تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی چیست؟ علاوه بر 4 فاکتوری که در مقایسه این دو هاست بیان کردیم، می‌خواهیم 3 مورد مهم دیگر را نیز ذکر کنیم که عبارتند از:

راه اندازی و مدیریت هاست اشتراکی و اختصاصی

اولین مورد از تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی مربوط به نحوه راه اندازی آنها است که با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال ارائه دهندگان هاست اشتراکی معمولاً کنترل پنل‌هایی مانند سی پنل یا دایرکت ادمین را در اختیار کاربر می‌گذارند که می‌تواند در مدیریت وب سایت، فایل‌ها، ایمیل و غیره کار شما را آسان کند. همچنین جالب است بدانید که در هاست اشتراکی، ارائه دهنده هاست مراقبت از سرور، امنیت و بروز رسانی نرم افزاری را بر عهده دارد که باعث می‌شود وظایف فنی شما کمتر شود.

در نقطه مقابل، هاست اختصاصی برای مدیریت و راه اندازی نیاز به مهارت و دانش فنی بیشتری دارد؛ چراکه یک منبع اختصاصی به شما واگذار می‌شود که می‌بایست مدیریت سرور، امنیت، منابع، بروزرسانی نرم افزاری را خودتان انجام دهید.

تفاوت هاست اشتراکی با اختصاصی از نظر مقیاس پذیری

یکی دیگر از مواردی که باید به عنوان تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی به آن اشاره کرد، مقیاس پذیری این دو هاست است. در این حالت، هاست‌های اشتراکی مقیاس پذیری محدودی دارند، چراکه در میان چندین کاربر تقسیم شده و برای مدیریت آنها، یک سری پلن با ویژگی‌های محدود درنظر گرفته می‌شود. از سوی دیگر، شما می‌توانید هاست‌های اختصاصی را برحسب پارامتری که نیاز دارید ارتقا دهید و برحسب رشد سایت خود، منابع آن را نیز بیشتر کنید.

تفاوت  هاست اشتراکی و هاست اختصاصی در امنیت

توجه به امنیت و سرعت در خدمات سئو بسیار مهم بوده و لازم است حتماً به آن توجه کنید که در هردو این پارامترها، هاست اختصاصی دست بالاتر را دارد. چراکه هاست‌های اشتراکی به دلیل دسترسی چندین کاربر در خطر نقض امنیت بیشتری قرار داشته و با حملات سایبری به یک سایت، دیگر اکانت‌های متصل به هاست نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. یکی دیگر مباحث امنیتی در این نوع هاست‌ها، پشتیبانی از SSL اختصاصی است. در این حالت سایت‌های اشتراکی به دلیل نداشتن IP ثابت، اجازه استفاده از SSL اختصاصی را ندارند.

ارزش هاست اشتراکی و هاست اختصاصی در چیست؟

با بررسی تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی تا حد بسیار خوبی می‌توان ارزش واقعی این نوع هاست‌ها را بیان کرد. در پاسخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

ارزش هاست اشتراکی

یکی از نقاط قوت و ارزش هاست‌های اشتراکی، راه اندازی و ستاپ آسان آنها است که این مورد در تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی نیز بیان شد.

دومین مورد مهم که نقطه مهمی در تمایز و تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی است، اقتصادی بودن هزینه‌های استفاده و نگهداری از هاست‌های اشتراکی می‌باشد.

به طور معمول هاست‌های اشتراکی در بیشتر پلتفرم‌ها پشتیبانی دارد.

ارزش هاست اختصاصی

افزایش سرعت سایت: از پارامترهای اساسی در ارزش هاست اختصاصی، باید به بالا بردن سرعت سایت اشاره کرد.

تنها در صورتی که پیکربندی سایت توسط یک متخصص و کارشناس سرور و شبکه انجام شود، امنیت این نوع پلتفرم‌ها بالاتر خواهد بود.

این نوع هاست‌ها می‌توانند از پس اپلیکیشن‌ها و یا سایت‌هایی که پرترافیک‌تر و سنگین‌تر هستند بر آیند.

شما می‌توانید خدمات طراحی سایت در یزد را با اطمینان کامل از سرعت سایت خود از مجموعه SEOEDU دریافت کنید.

مزایا و معایب هاست اشتراکی و اختصاصی

مزایا و معایب هاست اختصاصی و اشتراکی چیست؟ در پاسخ به صورت خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

مزایا و معایب هاست اشتراکی

مزایا و معایب هاست اختصاصی

شما می‌توانید برای مشاهده تفاوت‌های هاست‌های مختلف، از اینفوگرافیک زیر استفاده کنید.

کدام نوع هاست برای طراحی سایت مناسب است؟

اگر در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت مانند SEOEDU فعالیت می کنید، لازم است در انتخاب یک هاست مناسب بیشتر دقت کنید. برای آنکه بتوانید مدل هاست مناسب خود را بیابید، بهتر است ابتدا با تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی آشنا شوید. ما در بخش منتورینگ سئو، قدم به قدم از ابتدا با انتخاب هاست همراه شما خواهیم بود. در پاسخ به پرسش این تیتر، برحسب هدف یا کاربری که مدنظر دارید باید گفت:

شما کاربران و وبمستران می‌توانید با دریافت خدمات مشاوره سئو، هرگونه ابهام و ایرادات مربوط به سایت خود را چه در زمان طراحی و یا راه اندازی سایت و انتخاب هاست مناسب با یک متخصص سئو در SEOEDU در میان گذاشته و برطرف کنید.

چرا هاست اختصاصی برای سئو مناسب است؟ 3 دلیل مهم

اگر تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی را به خوبی بدانید و پارامترهای سئو را درک کرده باشید، پاسخ به این پرسش ساده است. با این حال 3 دلیل مهم را در ادامه بیان می‌کنیم که عبارتند از:

انتخاب یک هاست اختصاصی تا حد بالایی به شما تضمین می‌دهد که سایت شما ثبات داشته و دچار پیامدهای ناشی از uptime/downtime قرار نگیرد. بدین معنا که سایت شما داون نشده و ربات‌های خزنده گوگل همواره و در هر تایمی سایت شما را با سرعت و ثبات کافی بررسی می‌کنند. حتی اگر به اندازه 1 درصد از مقدار uptime کم شود، این بدان معناست که سایت شما به مدت 7 ساعت در دسترس نبوده و عواقب نامناسبی در پی خواهد داشت. تاثیرات این اتفاق به اعتبار سایت لطمه می‌زند و منجر به کاهش درآمد (به خصوص در سایت‌های فروشگاهی) و افت سئو (رتبه صفحات) خواهد شد.

نکته: گزارش‌های مکرر از عدم در دسترس بودن سایت بیشتر در بخش اعتبار سایت از نظر گوگل و رتبه بندی صفحات تاثیرگذار هستند.

یکی از مهم‌ترین نقاط تمایز و تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی، تجربه کاربری است که در سایت ایجاد می‌کنند. هدف اصلی گوگل از وضع قوانینی به نام SEO، فیلتر کردن سایت‌ها با توجه به کیفیت آنها و وادار کردن این پلتفرم‌ها به بهبود تجربه کاربری است. تجربه کاربری عالی با هاست‌های اختصاصی از طریق پایداری سایت، در دسترس و روان بودن و سرعت بالای آن ایجاد می‌شود.

نکته: بهبود شاخص‌های تجربه کاربری (UX) با افزایش زمان ماندن مخاطب و درگیر کردن او با سایت شما، سیگنال مثبتی را برای سئو پلتفرم شما به گوگل ارسال می‌کند.

عوامل بسیاری در بهینه سازی کراول سایت شما تاثیر گذارند که بهینه‌تر کردن سرعت، جزو چند مورد اول آن است. استفاده از هاست اختصاصی منجر به کوتاه‌تر شدن مدت زمان پاسخ دهی سرور، هندل کردن حجم داده‌های درخواستی و پایداری هاست می‌شود که همگی عواملی هستند که منجر به افزایش سرعت بارگذاری سایت شده و می‌تواند کراول محتوا و تصاویر سایت شما را افزایش دهد.

سوالات متداول

در انتها راجع به برخی از پرسش‌های متداول شما کاربران پیرامون تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی می‌پردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

تفاوت هاست اشتراکی با اختصاصی از نظر عملکرد سرور چیست؟

در هاست اشتراکی، چندین سایت از کاربران مختلف بر روی سرور فیزیکی قرار می‌گیرند که در این حالت، منابع سرور CPU، حافظه و حافظه را به اشتراک گذاشته می‌شود. در نقطه مقابل، اگر یک وب‌سایت روی سرور با افزایش ترافیک مواجه شود یا منابع زیادی مصرف کند، می‌تواند منجر به عملکرد کندتر در سایر پلتفرم‌ها شود. در نقطه مقابل، هاست اختصاصی قرار می‌گیرد که یک سرور فیزیکی کامل به شما داده شده یا بخش‌هایی از آن که جدا شده اند (VPS)، در اختیار یک فرد قرار می‌گیرد. در این حالت، تمام منابع به صورت انحصاری در دستان شما بوده و مشکلات مذکور در هاست اشتراکی را ندارید.

با توجه به تفاوت هاست اشتراکی با هاست اختصاصی، هرکدام برای چه سایت‌هایی مناسب هستند؟

به طور خلاصه باید گفت هاست‌های اشتراکی به دلیل ارزان و غیر تخصصی بودن آنها، برای عموم کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب است. در نقطه مقابل، هاست‌های اختصاصی به دلیل مباحث فنی بیشتر، گران بودن و پتانسیل بالایی که دارند، صرفاً برای کسب و کارهای بزرگ، ایمن و افراد متخصص در حوزه بک اند و فناوری مناسب خواهند بود.

کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است؟

پیشنهاد ما برای استفاده از نوع اشتراکی برای آن دسته از افرادی است که به تازگی وبسایت خود را راه‌اندازی کرده‌اند و طبیعتا دنبال هزینه های گزاف نیستند. مواردی مانند سایت های شخصی، شرکتی، کسب و کار های کوچک، و حتی سایت هایی که ترافیک متوسطی دارند، به راحتی می‌توانند از Host اشتراکی استفاده کنند.

اما در مقابل، اگر سایت شما ترافیک بالایی دارد و روزانه کاربران زیادی وارد سایت میشود، بدون هیچ تردیدی به سمت هاست های اختصاصی بروید. مواردی مانند شرکت های عظیم و بزرگ که موضوع امنیت برای آنها بسیار مهم بوده و از لحاظ هزینه کردن، محدودیت خاصی ندارند.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله تخصصی و جامع، طبق تحقیقات دقیق سعی نمودیم به بررسی تفاوت‌های هاست اشتراکی با اختصاصی بپردازیم. امیدواریم باتوجه به نکات ذکر شده، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ممنون از این که ما را همراهی نمودید.

در مقاله قبلی از این مبحث در مورد معرفی 5 نوع هاست پرداختیم، در صورت تمایل می توانید از آن مقاله نیز دیدن فرمایید.

خروج از نسخه موبایل