SEOEDU

فاکتور FID و تاثیر آن بر Core Web Vitals

آشنایی با فاکتور FID

امتیاز ۴.۲ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

اگر شما هم وب سایتی را طراحی کرده باشید و با محدودیت‌ها و راه‌های پیشرفت یک سایت آشنا باشید، حتما تا کنون‌نام اف آی دی و یا کور وب ویتال را شنیده‌اید. زمانی که صحبت از سئو سایت و ترفندهای گوناگون انجام خدمات سئو در سایت می‌شود، core web vitalsها هستند که می‌توانند قضیه را به خوبی برای ما شفاف‌سازی کنند. این مباحث مجموعه‌ای از مفاهیم بسیار مهم در موتورهای جستجوگر گوگل را در بر می‌گیرند که هر کدام از آن‌ها به خودی خود می‌توانند در ارتقای رتبه‌ی یک سایت سهیم باشند.  Fid هم یکی از همین معیارها است که در زیر مجموعه‌ی کور وب ویتال‌ها قرار می‌گیرد و  میزان تعامل و ترافیک سایت را مشخص می‌کند.

اگر شما هم‌ جزو آن دسته از افراد مشتاق هستید و دوست دارید در مورد فاکتور fid و تاثیر آن بر core web vitals بیشتر بدانید، در ادامه این مقاله رایگان در زمینه آموزش سئو با ما همراه باشید. ناگفته نماند که شما می‌توانید تمامی خدمات سئو سایت را از ما با قیمتی بسیار مناسب دریافت کنید.

فاکتور fid چیست؟

پیش از این که تاثیر فاکتور fid  بر core web vitals را مورد بررسی قرار دهیم، ابتدا می‌خواهیم بدانیم که fid  چیست‌؟

کلمه‌ی اف آی دی در اصل مخفف شده‌ی کلمه‌ی first input delay است که  در فارسی به معنای تاخیر ورودی اول می‌باشد.  به عبارت دیگر، زمانی که کاربران می‌خواهند وارد یک ‌وب سایت شوند و با مکث‌هایی مواجه می‌شوند، در اینجا فاکتور اف آی دی خود را نشان می‌دهد. این فاکتور به همان سرعت اینترنت، سرعت دانلود داده‌ها و میزان ریسپانسیو بودن یک ‌وب سایت وابستگی دارد و با افزایش این عوامل، افزایش پیدا می‌کند‌. برای مثال همه‌ی ما تا کنون هنگام ورود به یک ‌وب سایت خاص با یک تایم کوتاهی از مکث رو به رو شده‌ایم. به همین زمان کوتاهی که سبب تعلل ما در ورود به سایت شده است، اف آی دی گفته می‌شود. توجه داشته باشید که ‌اخیرا فاکتورهای fid را به منزله‌ی تجربه‌های بهتر کاربری در نظر می‌گیرند و در جهت ارتقای رتبه سایت از آن استفاده می‌کنند. پس اگر می‌خواهید سایت خود را در صفحات برتر گوگل ببینید، لازم است که ابتدا با fid آشنا باشید.

فاکتور FID چیست؟
آشنایی با فاکتور FID

دلیل اهمیت fid

برای همه‌ی ما تا کنون پیش آمده است که یک قرار مهم را با یک فرد خاص داشته‌ایم‌ و  برای این قرار خود را از نظر ظاهر بسیار آراسته‌ایم. نه تنها ما بلکه تمامی افرادی که در چنین شرایطی قرار می‌گیرند، همین عکس‌العمل را دارند. آن‌ها برای این که بتوانند یک دید مثبت در ذهن مخاطب نسبت به خود به وجود بیاورند، از لباس‌های جذاب و زیبا استفاده می‌کنند.  وب سایت‌های مختلف هم همین گونه هستند. بیشتر اوقات بخش عظیمی از ترافیک یک سایت به تمامی کاربرانی که به تازگی وارد سایت شده‌اند، مرتبط می‌شود.  حال این که کاربران به سایت شما علاقه داشته باشند یا خیر، به عوامل گوناگونی بستگی دارد.  این عوامل همان فاکتورهای ux گوگل هستند که اف آی دی هم جزو همین فاکتورها به شمار می‌آید.  حال اگر اف آی دی سایت شما در حد کمی باشد، دیگر کاربران به سراغ این سایت نخواهند آمد، چرا که باید وقت زیادی را برای ورود به سایت تلف کنند. اما اگر شما سایت خود را به زیباترین شکل ممکن طراحی کرده باشید، کاربران برای ورود به سایت اشتیاق پیدا می‌کنند و در همان صفحه منتظر می‌مانند تا به سایت شما راه یابند. حال از این که بگذریم، به اف آی دی سرعت بالا می‌رسیم. مسلما زمانی که شما بلافاصله پس از کلیک کردن وارد یک سایت شوید، خاطره‌ی خوبی از تحقیق در نت خواهید داشت و دوباره وارد همان سایت خواهید شد. این بار به صورت مصمم‌تر!

طبق استانداردهایی که ‌گوگل برای تشخیص بهترین وب سایت‌ها از یکدیگر ارائه کرده است، سایتی که حدود ۱۰۰ میلی ثانیه fid داشته باشد، یک سایت مطلوب و‌ خوب است. حال از عدد ۱۰۰ تا  ۳۰۰ میلی ثانیه شما باید سایت خود را بهبود دهید اما اگر مشاهده کردید که fid سایت شما بیشتر از ۳۰۰ میلی در ثانیه است، بهتر است  برای ارتقای سایت خود چاره‌ای بیندیشید. در غیر این صورت ممکن است اعتبار سایت شما با زوال مواجه شود.

 core web vitals  چیست؟

امروز کور وب‌ ویتال‌های گوگل را مجموعه‌ای عظیم از معیارهایی می‌دانند که  به سایت‌های گوناگون نمره می‌دهند. حال این معیارها با سنجش ترافیک و آنچه که برای یک سایت اتفاق می‌افتد، اعتبار یک سایت را مشخص می‌کنند و  بر seo سایت تاثیر می‌گذارند. همه‌ی ما می‌دانیم که کسی از انتظار کشیدن خوشش نمی‌آید. حال اگر شما برای ورود به یک سایت مدام منتظر بمانید، مسلما دیگر به سراغ آن سایت نمی‌روید.

بنابراین شما باید کلیه‌ی فرآیندهایی که برای تسریع ورود کاربر به سایت شما است را روی این سایت پیاده کنید تا در نهایت بیشترین بازدهی را داشته باشید و همواره سایت خود را در صفحات اول گوگل مشاهده کنید. حال با توجه به تعریف core werb vitals می‌خواهیم بدانیم که مفهوم fid چه تاثیری بر روی عملکرد سایت دارد.

همان طور که گفتیم، اف آی دی یکی از همان معیارهایی است که در زیر مجموعه کور وب‌ ویتال‌ها قرار می‌گیرد و  سرعت ورود کاربر به وب سایت شما را می‌سنجد. حال اگر این سرعت بالا باشد، مسلما سایت شما هم از رتبه خوبی برخوردار خواهد شد اما در صورتی که این سرعت پایین باشد، شما باید برای سایت خود چاره کنید و آن را با استفاده از خدمات سئو بهبود دهید.  ما اینجا هستیم که این نوع از خدمات را با قیمتی بسیار مناسب به شما عزیزان ارائه کنیم.

شما در بخش سرچ کنسول وبسایت خود نیز ارورهای مربوط به core web vital رو دریافت می کنید که باید جهت رفع آن اقدام نمایید، پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش سرچ کنسول را حتما مطالعه کنید و همینطور مقاله رفع ارورهای سرچ کنسول نیز می تواند به شما جهت حل این ارورها کمک نماید.

آشنایی با Core Web Vital

چگونه‌  core web vitals وردپرس را بهینه کنیم؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بینید که چطور می‌توانیم رتبه‌ی سایت خود را بهبود دهیم. اولین قدم در این زمینه این است که‌ شما کور وب ویتال‌ها را که نقش اساسی در رشد نمره یک سایت دارند را بهبود دهید. این کار چندان کار دشواری نیست اما باید توسط افرادی که در این زمینه مهارت دارند، انجام شود.

البته برخی از نکات اصولی هم در این زمینه مطرح هستند که شما با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن رتبه‌ی سایت خود را از این رو به آن رو کنید. ما چندین راهکار را برای بهبود core web vitals در نظر گرفته‌ایم. بهبود هاست، بهبود اف آی دی  و استفاده از تصاویر مناسب، مرتبط و باکیفیت از جمله اقداماتی است که در این زمینه بسیار اهمیت دارند. در ادامه با ما همراه باشید.

بهبود هاست

شرکت‌های هاستینگی که شما برای سایت خود انتخاب می‌کنید، مهم‌ترین نقش را در بهبود وضعیت سایت شما ایفا می‌کنند. در اصل این شرکت‌ها با ارتباط گرفتن با وردپرس قابلیت این را دارند که  وب سایت شما را به عنوان یکی از برترین وب سایت‌ها انتخاب کنند و آن را برای کاربران بیشتری به نمایش بگذارند.  زمانی که شما از سرویس‌های هاست استفاده کنید، می‌توانید حافظه‌ی سایت خود را نیز بهبود دهید و  در کنار آن از ابزارهای بهینه سازی مناسب و مفید دیگری هم استفاده نمایید.  پس همین حالا برای دریافت خدمات این چنینی و راهنمایی‌های لازم در این باره با شماره‌های تماس ما تماس حاصل فرمایید.

بهبود fid

زمانی که شما سیستم‌های هاستینگ سایت خود را بهبود دهید، خود به خود می‌توانید اف آی دی را نیز بهینه کنید. توجه داشته باشید که امروزه نیاز کاربران با توجه به چنین معیارهایی برطرف می‌شود و گوگل‌ هم با همین معیارها اعتبار یک سایت را مشخص می‌کند.  با استفاده از فاکتور اف آی  مدت شما می‌توانید زمانی که کاربر قرار است در انتظار محتواهای سایت شما بماند را بررسی نمایید و میزان تاب و تحمل کاربران را نیز بررسی کنید. حال با در دست داشتن این فاکتورها زمان ورود به سایت را کاهش می‌دهید و از این طریق ترافیک سایت خود را بالا می‌برید. مسلما زمانی که ترافیک سایت شما بالا باشد، گوگل این ساین را یکی از بهترین سایت‌ها شناسایی می‌کند و آن را به کاربران بیشتری نشان می‌دهد.

استفاده از تصاویر مناسب در سایت

حال که شما اقدامات مربوط به بهینه کردن ورود مشتری به سایت را به انجام رساندید، باید به سراغ محتوای سایت خود بروید. برای اطلاع از قیمت تولید محتوا می‌توانید با شماره‌های ما تماس بگیرید. این محتوای شما باید تصاویری باکیفیت و متنی منسجم را در بر داشته باشد تا کاربر را به خود جذب نماید. بدون شک محتواهای حوصله سر بر و محتواهایی که هیچ مطلب مفیدی را درون خود جای نداده‌اند، نمی‌تواند ترافیک سایت را بالا ببرند.

از این رو توصیه‌ی ما به شما این است که پیش از هر چیزی تصاویر باکیفیت و جذابی را در سایت خود قرار دهید تا بتوانید مشتری را در مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید. علاوه بر این، خوب است با استفاده از برچسب‌ها و لینک‌های ورود به صفحات دبگر، جذابیت سایت خود را بالا ببرید و از این طریق سئوی سایت را نیز بهینه کنید. جهت اطلاع یافتن از هزینه‌ی خدمات سئو می‌توانید با مشاورین ما که در این کار مهارت زیادی دارند، مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

بهبود تصاویر در سایت

محدودیت‌های fid چه‌ چیزهایی هستند؟

از آنجایی که ما در این مطالب در مورد فاکتور fid و تاثیر آن در core web vitals صحبت کردیم، باید شما را با محدودیت‌هایی که این فاکتور دارد هم آشنا کنیم. یکی از این محدودیت‌ها این است که اف آی دی تنها  تاخیری که در بررسی رویدادهای یک سایت به وجود آمده است را بررسی می‌کند و با تاخیر در سایر بخش‌ها هیچ‌ کاری ندارد.   در صورتی که این فاکتور باید تمامی رویدادهای یک سایت را مورد بررسی قرار دهد و تاخیر به وجود آمده در این رویدادها را کنترل نموده و  کاهش دهد.  زمانی که شما وارد بک سایت می‌شوید و هر آنچه را که می‌خواهید دانلود می‌کنید،  تازه وارد صفحات پردازش‌ کننده اصلی می‌شوید.

حال در چنین شرایطی  این که شما چه زمانی را برای دانلود از سایت و یا برای دسترسی به مطالب یک سایت تلف کرده‌اید هم  از اهمیت بسیار زیادی در بهینه کردن core web virals دارد. از این رو  این محدودیت اف ای دی که با چنین مسائلی کاری ندارد، می‌تواند کمی به رتبه ی سایت شما لطمه بزند. پس برای دریافت خدمات سئو از برترین سئوکاران و بهبود سایت خود می‌توانید همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

در این مقاله با فاکتور INP در Core Web Vital آشنا شوید.

سخن پایانی

طبق معیارهایی که‌ گوگل به تازگی برای سنجش اعتبار سایت‌های مختلف طراحی کرده است،  تمامی فاکتورهای موجود در کور وب ویتال‌ها از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار سده‌اند و مدام باید مورد بررسی و بهینه سازی قرار بگیرند تا بتوانند یک سایت را به عنوان سایت برتر معرفی کنند‌.

ما در این مقاله در مورد یکی از زیر مجموعه‌های کور وب ویتال که‌ همان فاکتور fid است، صحبت کردیم و نقش آن را در بهینه کردن یک سایت برای شما توضیح دادیم. پس حال که شما هم با این فاکتور آشنا شدید و واقعا مشتاق بهبود رتبه‌ی  سایت خود هستید، می‌توانید از این فرصت طلایی استفاده کنید و هر چه زودتر برای بهینه سازی fid از طریق خدمات سئو اقدام نمایید.  ما امروزه تمامی خدماتی که برای چنین فاکتورهایی مفید هستند را شناسایی کرده و‌ خدمات مربوطه را به شما عزیزان با نازلترین قیمت ‌ممکن ارائه می‌کنیم.

پیشنهاد میکنیم این مطالب وبسایت را از دست ندهید:

خروج از نسخه موبایل