SEOEDU

گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

گوگل آنالیتیکس چیست؟

امروزه ما در عصر ارتباطات زندگی می کنیم. طی 30 سال گذشته اینترنت از جهات مختلف جهان را تغییر داده است. اکنون اینترنت یک بخش حیاتی از زندگی ما است که برای ارتباطات، خرید، سرگرمی، آموزش و بسیاری از اهداف دیگر استفاده می شود.

سرویس گوگل آنالیتیکس مجموعه ای فوق العاده قدرتمند و پرکاربرد از ابزارها است. این پلت فرم انواع دیدگاه ها را در اختیار دارندگان وب سایت ها و بازار یاب ها قرار می دهد. ما نگاهی می اندازیم که دقیقاً چیست، چگونه استفاده می شود و چگونه می توانید با سیستم عامل شروع کنید.

یکی از ابزار های ارزشمند و مفیدی که به شما کمک می کند تا عملکرد دیجیتالی خود را مورد سنجش قرار دهید گوگل آنالیتیکس است. بنابراین لازم است که شناخت و اطلاعاتی کامل در رابطه با گوگل آنالیتیکس داشته باشید.

در این مقاله سعی داریم تا معرفی مختصری از این سرویس را به شما ارائه دهیم و به شما آموزش دهیم چگونه می توانید با استفاده از این سرویس در بهبود وب سایت خود موثر واقع شوید.

در واقع گوگل آنالیتیکس سرویسی می باشد که به شما کمک می کند میزان ترافیکی که به وب سایت (های) شما می آید را پیگیری کنید.

همچنین می توانید از این سرویس برای ردیابی رسانه های اجتماعی و صفحات وبلاگ خود از سایت هایی مانند facebook ،wordpress و myspeace استفاده کنید.

نتایج حاصل از گوگل آنالیتیکس تصویری دقیق از کارهایی که کاربران در وب سایت شما انجام می دهند مانند مدت زمان حضور آن ها در وب سایت، موثر ترین صفحات، رتبه بندی مناسب کلمات کلیدی و سایر موارد به شما ارائه می دهد.

یکی از موضوعاتی که در آموزش سئو جای خالی آن حس می شود، بحث آموزش گوگل آنالیتیکس است که هیچ کس به آن توجه زیادی نمی کند در صورتی که داده ها و اطلاعاتی که این ابزار به ما می دهد به شدت ارزشمند و فوق العاده می باشد.

مزایای استفاده از گوگل آنالیتیکس چیست؟

مزایای استفاده از گوگل آنالیتیکس چیست؟

استفاده از این سرویس فواید و مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که مورد توجه بسیاری از سازندگان وبلاگ قرار گرفته است. استفاده از گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند تا:

1. مخاطبان خود را بشناسید

گوگل آنالیتیکس راهی آسان برای ردیابی و شناسایی افرادی که به وب سایت شما می آیند فراهم می کند. این سرویس نه تنها می توانید ببینید که چند نفر از وب سایت شما بازدید می کنند و چه مدت در آن جا اقامت دارند، بلکه می توانید بفهمد که آن ها چگونه به آن جا رسیده اند.

به عنوان مثال، آیا آن ها روی کلمه کلیدی خاصی کلیک کرده اند؟ یا شاید آن ها یک عبارت جستجوی خاص را وارد گوگل کرده اند؟

این دانش می تواند به شما در ایجاد کمپین های بازاریابی هدفمند در آینده کمک کند.

2. موفقیت کمپین های بازاریابی را بسنجید

استفاده از گوگل آنالیتیکس راهی عالی برای سنجش میزان کارایی کمپین های بازاریابی است. چه تعداد کاربر این کمپین را به وب سایت شما هدایت کردند؟ نرخ گزاف گویی چقدر بود؟ آیا بازدید کنندگان سایت، کمک مالی کردند؟

بهتر است قبل از شروع یک کار بازاریابی، اهداف مشخصی تعیین کنید و پس از اتمام آن، شماره ها را در آنالیتیکس مرور کنید.

3. وب سایت خود را سفارشی کنید

گوگل آنالیتیکس می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد که به شما کمک می کند وب سایت خود را برای جستجو تنظیم کنید.

این اقدامی که شما با تجزیه و تحلیل انجام می دهید مهم است زیرا می توانید از نتایج استفاده کنید تا برخی تغییرات استراتژیک را در وب سایت خود ایجاد کنید و بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب کنید.

اگر چه ممکن است نام گوگل آنالیتیکس پیچیده به نظر برسد، اما در واقع روند کار بسیار ساده است!

هنگام ایجاد حساب کاربری، یک قطعه کد کوچک (javascript) به صفحات وب سایت شما اضافه می شود.

این کد به شما امکان می دهد فعالیت در سایت خود را ردیابی کنید. این فعالیت جمع آوری شده و سپس به حساب گوگل آنالیتیکس شما ارسال می شود ، آماده بررسی است!

همانطور که می دانید، یکی از بهترین جنبه های این ابزار این است که گوگل تمام کارها را انجام می دهد!

در مرکز پشتیبانی گوگل آنالیتیکس یک راهنمای گام به گام برای نصب کد رهگیری وب در وب سایت شما وجود دارد.

این سفارشی سازی ها و اقدامات که با کمک گوگل آنالیتیکس انجام می دهید می تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود سئو وبسایت شما داشته باشد.

برای نصب گوگل آنالیتیکس چه چیزی لازم است؟

گوگل سعی کرده است تنظیمات را تا حد ممکن کاربر پسند نشان دهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید ثبت نام در یک حساب گوگل آنالیتیکس و دنبال کردن دستورالعمل ها است!

آن ها همچنین یک چک لیست دقیق از مواردی را که باید طی مراحل نصب تکمیل شود، ایجاد کرده اند که شما می تواند با استفاده از آن مراحل را راحت تر انجام دهید.

برای این که حساب آنالیتیکس به طور کار آمد کار کند باید اطمینان حاصل کنید که کد رهگیری به درستی نصب شده است و برای اندازه گیری اثربخشی خود هدف تعیین کرده اید. تعیین اهداف یک روش عالی برای نظارت بر عملکرد بازاریابی، نرخ تبدیل تبلیغات و موارد دیگر است.

چگونه میتوان به گوگل آنالیتیکس دسترسی پیدا کرد؟

دسترسی به داده های گوگل آنالیتیکس شما مانند ورود به سیستم حساب google analytics شما ساده است!

چرا تجزیه و تحلیل و استفاده از گوگل آنالیتیکس مهم است؟

بیایید معرفی خود را در رابطه با گوگل آنالیتیکس با بررسی اهمیت داده ها و تجزیه و تحلیل آغاز کنیم. تجزیه و تحلیل داده ها یک حوزه تخصصی است که به سرعت در حال رشد است. به گفته کارشناسان داده domo، تخمین زده شده است که برای هر فرد روی زمین، هر ثانیه حدود 1.7 مگابایت داده ایجاد می شود، معادل متوسط صفحه وب تلفن همراه. علاوه بر این، این داده ها با سرعت تقریباً نمایی در حال رشد هستند، به این معنی که تقریباً 90٪ از کل داده ها در دو سال گذشته ایجاد شده است.

با تولید مقدار سرسام آور داده ها، تجزیه و تحلیل و درک این اطلاعات می تواند انواع مزایا را به همراه داشته باشد. در زیر، ما فقط چند نمونه از نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها را شرح داده ایم. این می تواند:

از چنین تکنیک هایی می توان تقریباً در هر صنعت، از بهداشت و درمان گرفته تا گردشگری و سایر صنعت ها، استفاده کرد.

بنابراین لازم است که شما نیز برای بهبود عملکرد وب‌ سایت خود و همچنین پیشرفت وبلاگ خود استفاده از این سرویس را جدی گرفته و از آن غافل نشوید و با استفاده از آن نقل شد تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و پیشرفت وبلاگ خود داشته باشید و به اهدافی که هنگام تأسیس وبلاگ داشته‌ اید در کم ترین زمان ممکن برسید.

به این نکته توجه فرمایید که قبل از استفاده از این سرویس اطلاعات مفید و گسترده ‌ای در این رابطه به دست آورید و یا از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

استفاده از این سرویس برای تجزیه و تحلیل وب سایت شما می ‌توانند در کم ترین زمان ممکن پیشرفت ‌های گسترده‌ ای را برای شما به ارمغان آورد.

همچنین کنترل ترافیک های وب سایت شما توسط این سرویس می ‌تواند در بالا بردن بازدید وب سایت شما مؤثر واقع شود بنابراین دست بکار شوید و همین الان استفاده از این سرویس برای پیشرفت وب ‌سایت خود را در برنامه کاری خود قرار دهید.

امیدواریم این مقاله از وبسایت seoedu نیز مورد پسند شما واقع شده باشد. شما می توانید جهت مشاهده آموزش رایگان گوگل آنالیتیکس در بخش دسته بندی وبسایت اقدام نمایید.

اگر به مباحث مربوط به گوگل آنالیتیکس علاقمند هستید حتما به محتوا چگونگی محاسبه نرخ بانس ریت سر بزنید.

خروج از نسخه موبایل