SEOEDU

الگوریتم مرغ مگس خوار

معرفی الگوریتم Hummingbird

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 درباره الگوریتم مرغ مگس خوار چه می دانید؟
  2. 2 تاریخچه الگوریتم های جستجو در گوگل
  3. 3 الگوریتم مرغ مگس خوار برای چه کاربری ساخته شده است؟
    1. 4 چگونه مرغ مگس خوار موثر است؟
  4. 5 الگوریتم Hummingbird تا چه حد در نتایج تاثیر گذار بوده است؟
  5. 6 الگوریتم مرغ مگس خوار و تاثیر آن در جستجوی گوگل
  6. 7 دیگر اثرات الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟
    1. 8 جستجوی موبایلی و صوتی
    2. 9 سئو محلی
    3. 10 پنل دانش
  7. 11 الگوریتمی با سرعت و دقت قابل توجه!
  8. 12 بهترین اقدامات در راستای تقویت سایت با الگوریتم مرغ مگس خوار
    1. 13 کیورد ریسرچ
    2. 14 ایجاد محتوای اورجینال، بدون کپی و باکیفیت بالا
    3. 15 انجام تحقیقات رقبا
    4. 16 ایجاد محتواهای تخصصی و SMEها
    5. 17 ایجاد فکت و محتوای داستانی
    6. 18 خواناتر کردن و مرتبط‌تر کردن محتوا
    7. 19 کامل‌تر و عمیق‌تر کردن محتوا
    8. 20 استفاده از نشانه‌ گذاری‌های اسکیما
  9. 21 دیگر نکات راجع به الگوریتم مرغ مگس خوار که باید بدانید
  10. 22 پرسش‌های متداول کاربران
    1. 23 چگونه می‌توانم بفهمم که تحت تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار واقع شده‌ام؟
    2. 24 بهترین روش استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه است؟
    3. 25 آیا مرغ مگس خوار جریمه و تنبیهی دارد؟
    4. 26 ویژگی محتوای مناسب تولید شده برای الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه است؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

درباره الگوریتم مرغ مگس خوار چه می دانید؟

آیا تا به حال به مفهوم الگوریتم مرغ مگس خوار در سئو دقت کرده اید؟ شاید ازخود پرسیده باشید که دلیل نام گذاری این الگوریتم به نام مرغ مگس خوار چه بوده است؟ مطمئنا همه شما با روش جستجو در گوگل آشنا هستید، تنها کافی است که عبارات مورد نظر را در گوگل تایپ کنید و بلافاصله گوگل تمامی مطالب درباره عبارتی که تایپ کرده اید را به شما نشان می دهد. برای این که با الگوریتم جستجو در گوگل آشنا شویم، ابتدا به بررسی تاریخچه جستجو در گوگل می پردازیم.

تاریخچه الگوریتم های جستجو در گوگل

تاریخچه جستجو در گوگل عمر زیادی ندارد و زمان اختراع الگوریتم هایی مانند الگوریتم مرغ مگس خوار شاید به دهه اخیر برسد. اولین الگوریتم جستجوی گوگل، الگوریتم پاندا بود که در سال 2011 راه اندازی شد و ا زآن زمان تاکنون الگوریتم های جستجوی گوگل به ترتیب شامل الگوریتم پنگوئن، الگوریتم دزد دریایی، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم کبوتر، الگوریتم Mobilegeddon، الگوریتم RankBrain، الگوریتم Possum و الگوریتم Fred هستند. هر کدام از این الگوریتم ها تاثیرات متفاوتی در صفحه نتایج جستجوی کاربران دارند و به منظور رعایت نکات سئو در سایت ها و وب سایت ها طراحی و راه اندازی شده اند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر الگوریتم ها، مقاله معرفی تمامی الگوریتم های گوگل را مطالعه کنید.
در ابتدا جستجو در گوگل کار چندان راحتی برای کاربران اینترنتی نبود، اما الگوریتم هایی مانند الگوریتم مرغ مگس خوار موفق شدند که بسیاری از مطالب با محتوای ضعیف و یا تبلیغات در صفحات جستجو نشان داده نشوند. زیرا قبل از به وجود آمدن الگوریتم های جستجو در گوگل، محتوای سایت ها از نظر شمارش کلمات، ارتباط مطالب با کیفیت آن، مرتبط بودن آن با موضوع جستجو شده و مفید بودن آن در نتیجه جستجو بدون بررسی رعایت نکات استاندارد و با کیفیت پایین نشان داده شوند که در نتیجه نهایی جستجو اثرات منفی فراوانی داشت.
هر الگوریتم جستجو در گوگل جنبه متفاوتی از محتوای مطالب را هدف قرار می دهد تا بتوانند، زبان کاربران اینترنتی را بهتر درک کنند، الگوریتم مرغ مگس خوار نمونه بسیار خوبی از الگوریتم های جستجوی گوگل است که بر استفاده از مترداف ها تمرکز دارد. در واقع، الگوریتم ها مانند فیلترها مطالب و محتوای سایت ها یا وب سایت ها را از نظر کیفیت، مرتبط بودن با سایر مطالب مشابه، شمارش کلمات، محتوای تبلیغاتی، کلمات کلیدی و دیگر نکات سئو بررسی کرده و نتایج جستجو را با محتواهای با کیفیت بهتر و دقیق تر نشان می دهند. بر همین اساس، مطالبی که در صفحات اول جستجو گوگل نشان داده می شوند از کیفیت محتوایی بالایی برخوردار هستند و می توانید نکات سئو را در آن ها مشاهده کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار برای چه کاربری ساخته شده است؟

درک اثر الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 ارائه شده و هدف آن با دیگر الگوریتم‌های گوگل متفاوت است. در واقع این الگوریتم برخلاف سایر دستورالعمل‌ها مانند الگوریتم گوگل پاندا که محتواهای صفحات را ارزیابی کرده و نسبت به جریمه کردن محتواهای غیرمفید اقدام می‌کند، به صفحه سایت شما کاری ندارد. بلکه این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا بتواند جستجوهای کاربران را بهتر درک کند. به چنین کاری semantic search می‌گویند که درک و تطبیق معنایی موتورهای جستجو را برای ارائه نتایج نشان می‌دهد.

چگونه مرغ مگس خوار موثر است؟

قوی‌تر شدن گوگل با کمک این نوع الگوریتم‌ها را می‌توان با یک مثال واضح تشریح کرد. مثلا فرض کنید دیروقت شده است و اکنون ساعت 11 شب است. شما گرسنه‌اید و نیاز دارید تا یک قرمه سبزی نزدیک من سفارش دهید. در گوگل این عبارت را سرچ می‌زنید و گوگل می‌تواند 3 نوع نتیجه را نشان دهد.

اول مقالاتی که با کلمه کلیدی قرمه سبزی نزدیک من نگارش شده‌اند، دوم تمام مغازه‌های نزدیک شما که قرمه سبزی می‌فروشند و سومین مورد که مربوط به تاثیر الگوریتم‌های هوشمند سازی موتور جستجو است، رستوران‌هایی را نشان می‌دهد که تا دیروقت کار می‌کنند و می‌توانند برای شما این غذا را ارسال کنند.

اهمیت این الگوریتم به حدی است که بنابر گفته Matt Cutts، آن را می‌توان بازنویسی الگوریتم هسته جستجو نامید. پس بهتر است حتما با مطالعه این مقاله صفر تا صد الگوریتم مرغ مگس خوار را متوجه شوید.

الگوریتم Hummingbird تا چه حد در نتایج تاثیر گذار بوده است؟

شاید جالب باشد که بدانید گوگل پس از الگوریتم پاندا و پنگوئن، با انتشار این دستورالعمل چقدر و چگونه بر نتایج تاثیر گذاشته است. در این خصوص ابتدا به صحبت‌های Matt Cutts اشاره می‌کنیم که می‌گوید:

“الگوریتم مرغ مگس خوار تا 90% بر همه سرچ‌ها اثر گذار بوده است. اما مقدار اثر گذاری آن کم است.”

با توجه به این موضوع می‌توان این دستورالعمل و ارتقا گوگل را در زمان خود یک پیشرفت خوب دانست. همچنین تغییراتی که این الگوریتم ایجاد کرده است، لزوما منجر به تغییر محتوای شما نمی‌شود. بلکه برای پروموت کردن وب سایت‌ها و کانتنت‌هایی است که توانسته‌اند به سرچ کاربر به خوبی پاسخ دهند و آنچه کاربر از سرچ خود در نظر داشته است را به درستی بیان کنند.

الگوریتم مرغ مگس خوار و تاثیر آن در جستجوی گوگل

در سال 2013، الگوریتمی در گوگل راه اندازی شده که بر عبارت های جستجو شده و انطباق آن ها با مفهوم و نتایج جستجو تمرکز داشت. این شیوه با یک تغییر عمده الگوریتم های جستجوی گوگل همراه بود که تا پیش از این با کلمات کلیدی مرتبط بودند. این الگوریتم می توانست بار معنایی کلمات کلیدی یا عبارت های جستجو را با مفهوم و کلمات مترادف آن تطابق داده و به نتایج جستجو وارد کند. به عبارت دیگر، نتایج جستجو با گستردگی معنایی بیشتر بر اساس محتواهای مرتبط با مفهوم عبارت جستجو شده در الگوریتم مرغ مگس خوار نشان داده می شوند که ممکن است حاوی کلمات کلیدی در جستجوی گوگل توسط کاربران نباشند.
این ویژگی متفاوت، می تواند با استفاده از گراف دانش گوگل محتواهای مفهومی نزدیک به عبارت یا کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران را در اختیار آن ها قرار داده و نتایج بهتری را در جستجو گوگل نشان دهد. تصور کنید که در جستجوی گوگل به جای نشان دادن مطالبی که فقط حاوی کلمات کلیدی هستند، محتواهای مفهومی مرتبط مترادف با عبارت ها یا کلمات کلیدی جستجو شده را در نتایج جستجو مشاهده می کنید، واکنش شما در این لحظه چه خواهد بود؟ همچنین برای آشنایی بیشتر با مسائل سئو سایت، مقاله آموزش رایگان سئو سایت را مطالعه کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار با هدف دادن حس خوب به کاربران در هنگام جستجو راه اندازی شده است، الگوریتمی که می تواند محتواهایی با کیفیت خوب و نتایج کاربردی در زمان جستجو را به کاربران اینترنتی نشان دهد. این الگوریتم به خوبی می تواند بر اساس عبارت یا کلمات کلیدی جستجو شده، محتواهایی با مفهوم نزدیک به بار معنای آن ها در نتایج جستجوی گوگل ارائه شود و همین امر موجب کوتاه شدن عبارات جستجو شده در گوگل شده است. به طور قطع بسیار پیش آمده است که در هنگام جستجو و در حال تایپ عبارت مورد نظر خود، الگوریتم مرغ مگس خوار عبارت هایی با مفهوم معنای دقیق تر و نزدیک به معنای محتوایی مورد نظر کاربران در صفحه جستجو بلافاصله نمایش داده شود که این ویژگی سرعت و دقت و کیفیت محتواها را در زمان جستجو در گوگل بسیار بالا می برد.

دیگر اثرات الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

این الگوریتم در بخش‌های مختلفی بر موتورهای جستجو تاثیر گذاشته است که در این خصوص می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

جستجوی موبایلی و صوتی

یکی از تاثیرات این الگوریتم، اولویت بندی سایت‌هایی بودند که عملکرد خوبی برای جستجوی تلفن‌های همراه داشتند. به همین خاطر است که وب سایت‌هایی با چنین مشخصاتی توانستند ترافیک تلفن همراه خود را بیشتر کنند.

همچنین جستجوهای صوتی به دلیل ارائه جزئی‌تر خواسته کاربران و کامل بودن آن نیز براساس گفته گوگل توانایی برآوردن خواست آنها را دارد. این ویژگی در ساعت‌های هوشمند، تلفن‌های همراه و گجت‌های در حال حرکت تعبیه شده است.

نکته: بسیار مهم است که وبمسترها نسبت به بهینه بودن سایت و صفحات خود با موبایل اطمینان داشته باشند. الگوریتم‌های بسیاری توسط گوگل در این بخش معرفی شده‌اند که می‌توان به عنوان نمونه به الگوریتم موبایل گودن اشاره کرد. شما می‌توانید این دستورالعمل موتور جستجوی گوگل را در این مقاله مطالعه کنید.

سئو محلی

یکی دیگر از اثراتی که می‌توان از الگوریتم مرغ مگس خوار انتظار داشت، سئو محلی بود. گوگل نتایج بسیاری را از کسانی که خود را به نام دیگری ثبت می‌کردند دریافت کرده بود که با ارائه این آپدیت این مشکل رفع شد. همچنین از دیگر اثرات مهم در این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پنل دانش

پنل‌های دانش از جمله نتایجی هستند که می‌توانید آنها را در صفحه SERP مشاهده کنید. مثلا شما می‌توانید عبارت “کلوچه شکلاتی” را در زبان فارسی یا “chocolate chip cookies” را در زبان انگلیسی جستجو کنید تا نمونه‌ای از این نوع نتایج را مشاهده نمایید.

اینکه گوگل چگونه و در چه حالتی متوجه می‌شود که این نوع پنل‌ها یا گراف‌های دانش و نتایج مرتبط به آن را کاربر نشان دهد، ناشی از جستجوهای معنایی است که از اثرات الگوریتم مرغ مگس خوار خواهد بود. در این حالت گوگل به جای تمرکز بر کلمات کلیدی مجزا و تک به تک، تلاش می‌کند زمینه وسیع‌تری را درنظر بگیرد. مثلا کل عبارت را با هم درنظر می‌گیرد. اگر جداگانه کلوچه و شکلات را ببینیم، هیچ وقت به خوراکی‌ای به نام کلوچه شکلاتی که یک چیز منحصر به فرد است نمی‌رسیم.

الگوریتمی با سرعت و دقت قابل توجه!

همانطور که می دانید الگوریتم های دیگر گوگل مانند پنگوئن و یا پاندا نیز از نام حیوانات دردنیای واقعی برگرفته شده اند، که هر کدام از این نام گذاری ها با توجه به عملکرد الگوریتم ها و نشان دهنده ویژگی های بارز این حیوانات است. مرغ مگس خوار از پرندگانی است که الگوریتم مرغ مگس خوار نام خود را به دلیل ویژگی های سرعت بالا و دقت عالی این پرنده، از آن خود کرده است. سرعت بسیار بالا و دقت عالی این الگوریتم در هنگام جستجو، نتایج دقیق تر را با سرعت زیادی در اختیار کاربران اینترنتی قرار می دهد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درزمینه نام گذاری الگوریتم های گوگل هستید، مقاله معرفی الگوریتم پاندا گوگل + چطوری باعث گرفتن رتبه برای ما می شود را از دست ندهید.
علاوه بر این دو ویژگی، تغییر الگوریتمی در راه اندازی مرغ مگس خوار سبب شد تا ارائه نتایج متنوع و نزدیک به عبارت یا کلمات کلیدی جستجو شده، حس کنجکاوی کاربران اینترنتی را افزایش داده و روند جستجو را هیجان انگیزتر کند. مطالبی که بار معنایی آن ها نزدیک ولی دارای اطلاعات بیشتر در نتایج جستجو الگوریتم مرغ مگس خوار هستند، در به وجود آوردن احساس خوب و رضایت بخش از روند جستجو در گوگل را به کاربران اینترنتی می دهد. نشان دادن نتایج بیشتر، متنوع تر و با مفهوم دقیق تر در ارتباط با کلمات کلیدی و یا عبارت های جستجو شده به راحتی می تواند رضایت کاربران را از نتایج جستجو بالا ببرد و در عین حال در پاسخ به سوالات بتوانند دقیق تر و خلاقانه تر عمل کنند.

بهترین اقدامات در راستای تقویت سایت با الگوریتم مرغ مگس خوار

برای آنکه بتوانید سایت خود را منطبق بر الگوریتم‌ مرغ مگس خوار بهینه سازی کنید، می‌خواهیم چند راهکار را بیان کنیم که به شرح زیر هستند:

کیورد ریسرچ

تحقیق کلمات کلیدی چند فایده مهم را برای شما خواهد داشت که به شرح زیر هستند:

پیشنهاد می‌کنیم حتما از ابزارهای مناسب مانند Semrush، Keywordtool و غیره برای این کار استفاده کنید.

ایجاد محتوای اورجینال، بدون کپی و باکیفیت بالا

برای آنکه بتوانید در رتبه بندی به جایگاه‌های بالاتر برسید، مهم است که محتوای شما منحصر به فرد باشد. مثلا نگاهی به سایت‌هایی مانند بک لینکو یا مقالات سایت‌های تخصصی سئو گوگل بیندازید. آنها همیشه حرفی جدید برای گفتن دارند. وب سایت‌های دیگر برای ایجاد محتوای اورجینال تلاش می‌کنند با آزمایش‌ها و آنالیز اقدامات‌شان به کمک ابزارهایی که دارند، محتواهایی جدید با نتیجه‌ گیری‌های عینی تولید کنند که بسیار با ارزش است.

از سوی دیگر ایجاد چنین محتواهایی که به ایجاد بینشی متمایز با دیگران منجر می‌شود، می‌تواند شما را خاص‌تر و متفاوت‌تر از دیگران نشان دهد.

انجام تحقیقات رقبا

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند به شما در دستیابی به صفحات با محتواهای مناسب با الگوریتم مرغ مگس خوار کمک کند، تجزیه و تحلیل رقبا است. در این خصوص شما می‌توانید در چند بخش زیر این کار را انجام دهید که مرتبط با این الگوریتم هستند:

در این بخش با دریافت چنین لیستی می‌توانید محتوایی به روز‌تر، کامل‌تر و با درنظر گرفتن موضوعات بیشتر ایجاد کنید. این ترفند می‌تواند کاربران را از سایت آنها به صفحه شما بکشاند چراکه پاسخ سوالشان‌ را بهتر خواهد داد.

گپ‌های محتوایی فرصتی برای جذب کاربر و افزایش ترافیک به شمار می‌آیند که می‌توانید کمی با خلاقیت، نسبت به ایجاد موضوعات جدیدتر و ارائه پاسخ‌های کامل‌تر اقدام کنید.

ایجاد محتواهای تخصصی و SMEها

منظور از SMEها، متخصصین و کارشناسان موضوعی هستند که استفاده از آنها می‌تواند در راستای آپدیت‌های جدید الگوریتم گوگل برای انتشار محتواهای تخصصی نیز مفید باشد. شما می‌توانید برای تولید محتوا از افراد متخصص در آن حوزه کاری استفاده کنید. این کار را می‌توان به روش‌های مختلفی مانند مصاحبه و نقل قول از افراد متخصص یا استخدام یک کارشناس برای نظارت بر محتوای تولیدی توسط نویسنده و انجام اصلاحات انجام دهید.

ایجاد فکت و محتوای داستانی

یکی از ترفندهای برجسته‌تر کردن محتوای شما نسبت به دیگران، اضافه کردن فکت‌ها یا داستان‌ها به محتوایتان است. به شرطی که مرتبط باشند. چند ایده را می‌توان در این قسمت بیان کرد که به شرح زیر هستند:

خواناتر کردن و مرتبط‌تر کردن محتوا

2 مورد از ویژگی‌های دیگری که می‌توان در این بخش به آن اشاره کرد که با احتمال بسیار زیادی الگوریتم مرغ مگس خوار به آن توجه می‌کند، خوانایی و مرتبط بودن محتوا است. برای خوانایی متن خود می‌توانید چند نکته را مدنظر داشته باشید:

کامل‌تر و عمیق‌تر کردن محتوا

از دیگر اقدامات مرتبط با محتوا برای الگوریتم مرغ مگس خوار آن است که محتوای خود را بسط داده و عمیق‌تر سازید. اگر نمی‌دانید چگونه می‌توان این کار را کرد، چند ر اه حل وجود دارد که عبارتند از:

استفاده از نشانه‌ گذاری‌های اسکیما

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که می‌توان در خصوص بهبود الگوریتم مرغ مگس خوار بیان کرد، به کار بردن اسکیما کد در سایت شما است. در این حالت شما می‌توانید اجزا و بخش‌هایی از محتوای صفحه خود را به گونه‌ای توصیف نمایید که گوگل آن را به راحتی درک می‌کند. در واقع شما با کدهای اسکیما محتواهای خود را سازماندهی می‌کنید و آن را با قالب بندی، به اشکال فیچر اسنیپت یا نتایج غنی شده در صفحه SERP نتایج گوگل نشان می‌دهید.

نکته: گوگل می‌تواند به کمک کدهای اسکیما، معنای عناصر مختلف اعم از قالب‌های متن، تصاویر، فرآیندها و غیره را تشخیص داده و نتایج را برگرفته از صفحه شما به شکل زیباتری در SERP نشان دهد. نمونه آن را می‌توان فیچر اسنیپت دستورالعمل غذا اشاره کرد که نمونه آن را در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید.

دلایل مختلفی را می‌توان برای استفاده از اسکیما کد در صفحه ذکر کرد که عبارتند از:

تاکنون بیش از 31 مدل اسکیما وجود دارند که در قالب جدول زیر عبارتند از:

مثال فارسی توضیحات فارسی نوع اسکیما
الگوریتم مرغ مگس خوار و تاثیر آن بر سایت در این قسمت به یک مقاله با موضوعی خاص اشاره می‌شود. Article
کتاب تاپ ناچ در این بخش به یک اثر و نوشته هنری که می‌تواند حاوی داستان یا اطلاعات باشد، اشاره می‌شود. Book
home > on-page seo > algorithms اشاره به عنصر راهنما (ناوبری) در سایت دارد که می‌تواند موقعیت شما را در سایت نشان دهد. Breadcrumb
مثال یک گالری از لباس عروس کاروسل‌ها مجموعه‌ای از تصاویر هستند که می‌توانید آنها را تکان داده و بچرخانید. Carousel
دوره سئو محتوا SEOEDU یک دوره آموزشی به صورت کورس یا زمان بندی شده و با برنامه. Course
قوانین محدودکننده سفر به شهرهای پرجمعیت محتواهای اطلاع رسانی مربوط به بیماری کووید 19 COVID-19 announcements
نرخ تولد شهر یزد نشان دهنده یکسری داده‌های ساختار یافته است. Dataset
پایتخت ایران کجاست؟ سوالات متداول مرتبط به مباحث آموزشی Education Q&A
شرکت Google: 4 امتیاز از 5 این اسکیما رتبه شرکت ارزیابی شده توسط کارمندانش را نشان می‌دهد. Employer Aggregate Rating
سئوکار: 10 الی 50 میلیون تومان. یک بازه برای درآمد شغل شما را نمایش می‌دهد. Estimated salary
کنسرت ترنگ 2 تیرماه 1403 نشان دهنده یک برنامه یا رویداد. Event
آیا روغن بنفشه برای کرونا خوبه؟ محتواهای مربوط به بررسی اطلاعات یک رویداد یا حقیقت. Fact check
بهترین اسکیماها برای الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ سوالات متداول کاربران. FAQ
پختن کیک فعالیت‌هایی که در خانه انجام می‌شود. Home activities
آموزش نصب پریز در اتاق اشاره به محتوایی برای آموزش انجام یک کار دارد. How-to
رزولوشن تصویر: 1080*1920 پیکسل متادیتاهای مرتبط با یک تصویر. Image metadata
موقعیت کارشناس off-page در SEOEDU آگهی‌هایی که مرتبط به شغل هستند. Job posting
آموزش اقدامات اولیه سئو محتوا. نشان دهنده ویدیو با هدف آموزش. Learning video
شماره تلفن رستوران بیرون بر در محله امام. اطلاعات و محتوای مرتبط با بیزینس‌های محلی. Local business
لوگوی SEOEDU نشان واره یک سازمان، ارگان یا شرکت. Logo
سینمایی پاندای کنگ فوکار 2. اطلاعات مرتبط به یک فیلم. Movie
نحوه محاسبه محیط یک مربع. سوالات عملی و مسئله. Practice problem
پیراهن آستین بلند برند X. نشان دهنده کالا یا محصول یک فروشگاه. Product
الگوریتم گوگل چیست؟ سوال و جواب‌ها. Q&A
محتوای این مقاله مفید و جدید است نشان دهنده امتیازات و نظرات کاربران. Review snippet
سایت لینک آپارات این اسکیما یک نوار جستجو را نشان می‌دهد که می‌توانید محتوای داخل سایت را با آن سرچ کنید. Sitelinks search box
اسکریمینگ فراگ نام یک نرم افزار برای انجام یک کار خاص. Software app
بررسی بازار بورس در ماه خرداد این اسکیما که در نسخه بتا است، اشاره به محتوای بهینه شده برای جستجوی صوتی دارد. Speakable (Beta)
مقالات پریمیوم سایت بک لینکو اسکیما مربوط به محتواهای اشتراکی. Subscription and paywalled content
ویدیو هوش مصنوعی. اسکیما مرتبط به ویدیو. Video

استفاده از اسکیماها نمی‌تواند به صورت 100% منجر به افزایش رتبه بندی شما شود. با این حال به کار بردن آنها علاوه بر اینکه نتیجه را در صفحه SERP زیباتر می‌کند، باعث خواهد شد تا نرخ کلیک بیشتر شده و رتبه صفحه به تدریج افزایش یابد.

ما مقالات متعددی را در خصوص اسکیما در بلاگ داریم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آنها را مشاهده کنید.

دیگر نکات راجع به الگوریتم مرغ مگس خوار که باید بدانید

همچنین از دیگر نکاتی که بهتر است راجع به الگوریتم Hummingbird بدانید عبارتند از:

یکی دیگر از اثراتی که الگوریتم دارد، تغییر نگرش به تولید محتوا با کلمات کلیدی دم بلند است. اکنون از انجایی که گوگل می‌تواند موضوع اصلی را در سرچ‌های بلند درک کند، استفاده و تمرکز بر هزاران سرچ‌های بلند مانند قبل سودمند نیست. بدین معنا که لازم نیست مدام کلمات بلند را درج کنید تا دقیقا گوگل شما را پیشنهاد دهد. بلکه گوگل می‌تواند با درک آنچیزی که کاربر از جستجوی بلند خود مدنظر دارد، جواب را همانند جستجوی کوتاه نشان دهد.

پرسش‌های متداول کاربران

برخی از سوالات متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به الگوریتم مرغ مگس خوار داشته باشید عبارتند از:

چگونه می‌توانم بفهمم که تحت تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار واقع شده‌ام؟

در پاسخ می‌بایست به گوگل سرچ کنسول مراجعه کرد. در این حالت شما می‌توانید با مشاهده نمودار کلی ترافیک و رتبه بندی خود، تغییراتی که ممکن است به صورت یک دفعه‌ای و شارپی رخ دهد را مشاهده کنید. البته چنین چیزی می‌تواند ناشی از اثرات آپدیت یا الگوریتم پاندا و پنگوئن نیز باشد.

بهترین روش استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه است؟

استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار چیزی نیست که بخواهید با آن سایت خود را بهبود دهید. بلکه به این الگوریتم باید به دید یک فرصت نگاه کرد. یعنی بهترین استفاده آن است که صاحبین کسب‌و‌کار از پاسخ دادن به جستجوها و منعکس شدن زبان طبیعی در محتوایشان اطمینان حاصل کنند تا ترافیک را به سایت خود جذب نمایند.

آیا مرغ مگس خوار جریمه و تنبیهی دارد؟

بهتر است سئوکارها نسبت به الگوریتم مرغ مگس خوار به عنوان یک فرصت نگاه کنند نه یک جریمه! در واقع شما می‌توانید با راهکارهایی که گفتیم، شامل کردن مقاله به کلمات کلیدی بیشتر و مرتبط‌تر، استفاده از اسکیما کدها و غیره، از این الگوریتم برای رشد سایت خود استفاده کنید. توجه نمایید که الگوریتم مرغ مگس خوار، توانایی سرچ موتور جستجو و فهمش از کوئری‌ها را بیشتر کرده است.

نکته: یک ترفند برای استفاده صحیح از این الگوریتم آن است که محتوای خود را در پاسخ به سوالات متداول کاربران بهینه‌تر کنید.

ویژگی محتوای مناسب تولید شده برای الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه است؟

در طول متن به این پرسش پاسخ کاملی دادیم. با این حال می‌توان گفت: بهتر است محتوای شما بیش از 2 هزار کلمه داشته و جنبه‌های مختلف موضوع را پاسخ دهد. محتوا باید به سوالات متداول کاربران پیرامون آن موضوع نیز جواب داده و توصیه می‌کنیم حتما نسبت به غنی سازی آن اقدام کنید. منظور از غنی سازی محتوا، اضافه کردن محتواهای بصری مانند ویدیوها، اینفوگرافیک، عناصر بصری، تصویر اشخاص، موضوع و غیره است که می‌تواند در درک بهتر آن کمک کند.

نتیجه گیری

از ویژگی های مهم الگوریتم ها در گوگل بهینه سازی سرعت و دقت در نتایج جستجوهای انجام شده توسط کاربران است. هر چند این الگوریتم مانند پاندا و پنگوئن به صورت مستقیم اثری در نتایج گوگل ندارد، اما ویژگی برتر الگوریتم مرغ مگس خوار، علاوه بر بالا بردن سرعت و دقت بیشتر در نتایج جستجو با درک مفهومی عبارات جستجو شده موجب رضایت کاربران اینترنتی از جستجو درگوگل شده است، که از مهمترین اهداف گوگل به شمار می آید. در این تغییر الگوریتمی، روش جستجوی گوگل از تجربه های جستجوهای کاربران برای بهینه سازی سرعت و دقت بیشتر در نتایج نزدیک به مفهوم عبارت یا کلمات کلیدی جستجو شده استفاده می کند و بر میزان موفقیت گوگل در پاسخ به جستجوی کاربران خود و رفع نیازهای آن ها افزوده است. راه اندازی الگوریتم های مختلف گوگل از جمله الگوریتم مرغ مگس خوار، این شبکه جستجو را به یک شبکه باهوش تر با کسب رضایت بیشتر کاربران در استفاده از آن تبدیل کرده است.

خروج از نسخه موبایل