SEOEDU

الگوریتم مرغ مگس خوار

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

درباره الگوریتم مرغ مگس خوار چه می دانید؟

آیا تا به حال به مفهوم الگوریتم مرغ مگس خوار در سئو دقت کرده اید؟ شاید ازخود پرسیده باشید که دلیل نام گذاری این الگوریتم به نام مرغ مگس خوار چه بوده است؟ مطمئنا همه شما با روش جستجو در گوگل آشنا هستید، تنها کافی است که عبارات مورد نظر را در گوگل تایپ کنید و بلافاصله گوگل تمامی مطالب درباره عبارتی که تایپ کرده اید را به شما نشان می دهد. برای این که با الگوریتم جستجو در گوگل آشنا شویم، ابتدا به بررسی تاریخچه جستجو در گوگل می پردازیم.

تاریخچه الگوریتم های جستجو در گوگل

تاریخچه جستجو در گوگل عمر زیادی ندارد و زمان اختراع الگوریتم هایی مانند الگوریتم مرغ مگس خوار شاید به دهه اخیر برسد. اولین الگوریتم جستجوی گوگل، الگوریتم پاندا بود که در سال 2011 راه اندازی شد و ا زآن زمان تاکنون الگوریتم های جستجوی گوگل به ترتیب شامل الگوریتم پنگوئن، الگوریتم دزد دریایی، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم کبوتر، الگوریتم Mobilegeddon، الگوریتم RankBrain، الگوریتم Possum و الگوریتم Fred هستند. هر کدام از این الگوریتم ها تاثیرات متفاوتی در صفحه نتایج جستجوی کاربران دارند و به منظور رعایت نکات سئو در سایت ها و وب سایت ها طراحی و راه اندازی شده اند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر الگوریتم ها، مقاله معرفی تمامی الگوریتم های گوگل را مطالعه کنید.
در ابتدا جستجو در گوگل کار چندان راحتی برای کاربران اینترنتی نبود، اما الگوریتم هایی مانند الگوریتم مرغ مگس خوار موفق شدند که بسیاری از مطالب با محتوای ضعیف و یا تبلیغات در صفحات جستجو نشان داده نشوند. زیرا قبل از به وجود آمدن الگوریتم های جستجو در گوگل، محتوای سایت ها از نظر شمارش کلمات، ارتباط مطالب با کیفیت آن، مرتبط بودن آن با موضوع جستجو شده و مفید بودن آن در نتیجه جستجو بدون بررسی رعایت نکات استاندارد و با کیفیت پایین نشان داده شوند که در نتیجه نهایی جستجو اثرات منفی فراوانی داشت.
هر الگوریتم جستجو در گوگل جنبه متفاوتی از محتوای مطالب را هدف قرار می دهد تا بتوانند، زبان کاربران اینترنتی را بهتر درک کنند، الگوریتم مرغ مگس خوار نمونه بسیار خوبی از الگوریتم های جستجوی گوگل است که بر استفاده از مترداف ها تمرکز دارد. در واقع، الگوریتم ها مانند فیلترها مطالب و محتوای سایت ها یا وب سایت ها را از نظر کیفیت، مرتبط بودن با سایر مطالب مشابه، شمارش کلمات، محتوای تبلیغاتی، کلمات کلیدی و دیگر نکات سئو بررسی کرده و نتایج جستجو را با محتواهای با کیفیت بهتر و دقیق تر نشان می دهند. بر همین اساس، مطالبی که در صفحات اول جستجو گوگل نشان داده می شوند از کیفیت محتوایی بالایی برخوردار هستند و می توانید نکات سئو را در آن ها مشاهده کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار و تاثیر آن در جستجوی گوگل

در سال 2013، الگوریتمی در گوگل راه اندازی شده که بر عبارت های جستجو شده و انطباق آن ها با مفهوم و نتایج جستجو تمرکز داشت. این شیوه با یک تغییر عمده الگوریتم های جستجوی گوگل همراه بود که تا پیش از این با کلمات کلیدی مرتبط بودند. این الگوریتم می توانست بار معنایی کلمات کلیدی یا عبارت های جستجو را با مفهوم و کلمات مترادف آن تطابق داده و به نتایج جستجو وارد کند. به عبارت دیگر، نتایج جستجو با گستردگی معنایی بیشتر بر اساس محتواهای مرتبط با مفهوم عبارت جستجو شده در الگوریتم مرغ مگس خوار نشان داده می شوند که ممکن است حاوی کلمات کلیدی در جستجوی گوگل توسط کاربران نباشند.
این ویژگی متفاوت، می تواند با استفاده از گراف دانش گوگل محتواهای مفهومی نزدیک به عبارت یا کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران را در اختیار آن ها قرار داده و نتایج بهتری را در جستجو گوگل نشان دهد. تصور کنید که در جستجوی گوگل به جای نشان دادن مطالبی که فقط حاوی کلمات کلیدی هستند، محتواهای مفهومی مرتبط مترادف با عبارت ها یا کلمات کلیدی جستجو شده را در نتایج جستجو مشاهده می کنید، واکنش شما در این لحظه چه خواهد بود؟ همچنین برای آشنایی بیشتر با مسائل سئو سایت، مقاله آموزش رایگان سئو سایت را مطالعه کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار و تاثیر آن در سئو

الگوریتم مرغ مگس خوار با هدف دادن حس خوب به کاربران در هنگام جستجو راه اندازی شده است، الگوریتمی که می تواند محتواهایی با کیفیت خوب و نتایج کاربردی در زمان جستجو را به کاربران اینترنتی نشان دهد. این الگوریتم به خوبی می تواند بر اساس عبارت یا کلمات کلیدی جستجو شده، محتواهایی با مفهوم نزدیک به بار معنای آن ها در نتایج جستجوی گوگل ارائه شود و همین امر موجب کوتاه شدن عبارات جستجو شده در گوگل شده است. به طور قطع بسیار پیش آمده است که در هنگام جستجو و در حال تایپ عبارت مورد نظر خود، الگوریتم مرغ مگس خوار عبارت هایی با مفهوم معنای دقیق تر و نزدیک به معنای محتوایی مورد نظر کاربران در صفحه جستجو بلافاصله نمایش داده شود که این ویژگی سرعت و دقت و کیفیت محتواها را در زمان جستجو در گوگل بسیار بالا می برد.

الگوریتمی با سرعت و دقت قابل توجه!

همانطور که می دانید الگوریتم های دیگر گوگل مانند پنگوئن و یا پاندا نیز از نام حیوانات دردنیای واقعی برگرفته شده اند، که هر کدام از این نام گذاری ها با توجه به عملکرد الگوریتم ها و نشان دهنده ویژگی های بارز این حیوانات است. مرغ مگس خوار از پرندگانی است که الگوریتم مرغ مگس خوار نام خود را به دلیل ویژگی های سرعت بالا و دقت عالی این پرنده، از آن خود کرده است. سرعت بسیار بالا و دقت عالی این الگوریتم در هنگام جستجو، نتایج دقیق تر را با سرعت زیادی در اختیار کاربران اینترنتی قرار می دهد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درزمینه نام گذاری الگوریتم های گوگل هستید، مقاله معرفی الگوریتم پاندا گوگل + چطوری باعث گرفتن رتبه برای ما می شود را از دست ندهید.
علاوه بر این دو ویژگی، تغییر الگوریتمی در راه اندازی مرغ مگس خوار سبب شد تا ارائه نتایج متنوع و نزدیک به عبارت یا کلمات کلیدی جستجو شده، حس کنجکاوی کاربران اینترنتی را افزایش داده و روند جستجو را هیجان انگیزتر کند. مطالبی که بار معنایی آن ها نزدیک ولی دارای اطلاعات بیشتر در نتایج جستجو الگوریتم مرغ مگس خوار هستند، در به وجود آوردن احساس خوب و رضایت بخش از روند جستجو در گوگل را به کاربران اینترنتی می دهد. نشان دادن نتایج بیشتر، متنوع تر و با مفهوم دقیق تر در ارتباط با کلمات کلیدی و یا عبارت های جستجو شده به راحتی می تواند رضایت کاربران را از نتایج جستجو بالا ببرد و در عین حال در پاسخ به سوالات بتوانند دقیق تر و خلاقانه تر عمل کنند.

نتیجه گیری

از ویژگی های مهم الگوریتم ها در گوگل بهینه سازی سرعت و دقت در نتایج جستجوهای انجام شده توسط کاربران است. هر چند این الگوریتم مانند پاندا و پنگوئن به صورت مستقیم اثری در نتایج گوگل ندارد، اما ویژگی برتر الگوریتم مرغ مگس خوار، علاوه بر بالا بردن سرعت و دقت بیشتر در نتایج جستجو با درک مفهومی عبارات جستجو شده موجب رضایت کاربران اینترنتی از جستجو درگوگل شده است، که از مهمترین اهداف گوگل به شمار می آید. در این تغییر الگوریتمی، روش جستجوی گوگل از تجربه های جستجوهای کاربران برای بهینه سازی سرعت و دقت بیشتر در نتایج نزدیک به مفهوم عبارت یا کلمات کلیدی جستجو شده استفاده می کند و بر میزان موفقیت گوگل در پاسخ به جستجوی کاربران خود و رفع نیازهای آن ها افزوده است. راه اندازی الگوریتم های مختلف گوگل از جمله الگوریتم مرغ مگس خوار، این شبکه جستجو را به یک شبکه باهوش تر با کسب رضایت بیشتر کاربران در استفاده از آن تبدیل کرده است.

خروج از نسخه موبایل