SEOEDU

تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت شما

تاثیر "UI/UX" سایت در فروش سایت

امتیاز ۰ از ۵ – ۰ رای
در حال ثبت رای

اگر در دنیای وب تازه‌وارد باشید شاید اصطلاح “UI/UX” را شنیده باشید. احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده که مفهوم “UI/UX” سایت به چه معناست؟ تاثیر UI/UX سایت در فروش سایت چقدر است؟ چرا داشتن “UI/UX” عالی برای سئو سایت مهم است؟ چگونه با کمک “UI/UX” می‌توان درآمد بالا داشت؟
اگر شما هم مشتاق هستید پاسخ سوالات بالا را بدانید، این مقاله از وبلاگ SEOEDU را از دست ندهید. در این مطلب ما علاوه بر پاسخ به سوالات بالا، راهکارهای افزایش فروش سایت را معرفی خواهیم کرد.

“UI/UX” سایت چیست؟

تاثیر "UI/UX" سایت در فروش سایت

مفهوم “UI/UX” از اصطلاحات تخصصی در طراحی سایت هستند. “UI” مخفف عبارت “USER INTERFACE” به معنای “رابط کاربری” است.
رابط کاربری روی جنبه بصری، ابزاری و تعاملی سایت تمرکز دارد. هدف از “UI” بهبود ظاهر و ابزارهای سایت برای افزایش تعامل کاربر با صفحات وب است. به عنوان مثال باید دکمه “خرید محصول” با رنگ و ابعاد مناسب، جلوی چشم کاربر قرار بگیرد تا فرایند خرید محصول برای کاربر ساده و راحت شود.
“UX” نیز مخفف عبارت “User Experience” به معنای “تجربه کاربری” است. قبل از طراحی سایت، متخصصین “UX” باید ابتدا رفتار و احساسات کاربر را درک کنند تا چیدمان سایت اصولی و کاربرپسند باشد.
در این صورت متخصصین “UX” می‌توانند سایت را به‌گونه‌ای طراحی کنند تا احساسات خوب و تجربه مثبت هنگام استفاده از سایت در کاربر ایجاد شود.
در وبلاگ SEOEDU، درباره مفهوم رابط کاربری و تجربه کاربری به طور مفصل توضیح داده‌ایم. اگر می‌خواهید با رابط کاربری آشنا شوید، مقاله ” رابط کاربری UI چیست و چه نکات مهمی را باید در آن رعایت کرد؟” را مطالعه بفرمایید.
همچنین در مقاله “تجربه کاربری “UX” چیست و چه قواعدی برای آن باید رعایت کرد؟” مفهوم “UX” را به طور کامل معرفی کرده‌ایم.
در ادامه این مطلب از SEOEDU نیز درباره تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت شما صحبت خواهیم کرد.

تاثیر “UI/UX” در فروش سایت شما به واسطه بهبود سئو

سئو به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل است. زمانی که روی وب‌سایتی، تکنیک‌های سئو انجام می‌شود، آن سایت شانس بالایی برای حضور در صفحه اول گوگل دارد.
اگر در فضای آنلاین فعال باشید، می دانید که حضور در صفحه اول چه تاثیر بزرگی روی افزایش بازدید، موفقیت سایت، و در نهایت افزایش درآمد کسب‌وکارها دارد.
به همین دلیل هم است که در دنیای پر رقابت فضای دیجیتال، دریافت خدمات سئو بر هر کسب‌وکاری واجب است.

اهمیت “UI/UX” در سئو

از آنجایی که اولویت موتورهای جستجو گوگل برطرف کردن نیاز کاربران و کسب رضایت آن‌ها است، سایت باید بتواند به نیاز کاربر پاسخ دهد.
یکی از فاکتورهای موثر در رضایت کاربر، نحوه طراحی “UI/UX” سایت است. به همین دلیل تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت بسیار زیاد است. زیرا اگر “UI/UX” سایت ضعیف باشد، کاربران از آن وب‌سایت استفاده نخواهند کرد.
اما اگر سایت توسط متخصصین “UI/UX” به طور اصولی طراحی شود، توجه کاربر را جلب می‌کند. رضایت مشتری به واسطه تجربه و حس مثبتی که در سایت داشته افزایش می‌یابد. همچنین باعث افزایش تعامل کاربر با سایت شما می‌شود.
گوگل نیز رفتار کاربران را رصد می‌کند و بر اساس تعامل کاربران با سایت، رضایت آن‌ها و زمانی که در سایت مانده‌اند، به سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند. زمانی که “UI/UX” سایت خوب باشد، گوگل متوجه بازخورد مثبت کاربران شده و به سایت شما رتبه بهتری می‌دهد.
بنابراین رابط کاربری و تجربه کاربری تاثیر مستقیمی در سئو سایت و در نتیجه افزایش فروش شما دارند. اما چگونه “UI/UX” خوب می‌تواند سئو سایت را بهتر کند؟ تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت چیست؟ در ادامه مطلب درباره تاثیر تجربه و رابط کاربری روی افزایش فروش صحبت می‌کنیم.

۱. افزایش شانس جذب کاربر و نگه‌داشتن وی در سایت

در فضای اینترنت، رقابت زیادی بین سایت‌ها برای جذب مشتری وجود دارد. کاربران زیادی هر روزه در حال جستجو در اینترنت هستند و درصد زیادی از زمان خود را صرف یافتن پاسخ سوالات یا خرید آنلاین می‌نمایند.
اما چه چیزی باعث می‌شود یک بازدیدکننده زمان زیادی در یک سایت بماند؟ بله، دقیقا “UI/UX” جذاب!
زمانی که طراحی “UI/UX” سایت شما جذاب باشد، وب‌سایت شما نسبت به سایت‌های دیگر متمایز خواهد شد و اینجاست که تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت خود را نشان می‌دهد.
بالعکس اگر “UI/UX” ضعیف باشد، حتی اگر بهترین محصول را داشته باشید یا کیفیت ارائه خدمات‌تان بالا باشد، نمی‌توانید بفروشید. زیرا کاربر نمی‌تواند با سایت تعامل داشته باشد و تجربه منفی در وی ایجاد خواهد شد. در نتیجه سایت شما را ترک کرده و گوگل رتبه شما را کاهش خواهد داد. در نهایت درآمدتان نیز کم خواهد شد.
بنابراین سایت شما در نظر مخاطب زیبا باشد. او را گیج نکند و دارای رنگ‌ها و چیدمان جذابی باشد تا بهترین حس را در وی ایجاد کند.
برای بهره بردن از تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت چه کار باید کرد؟ پیشنهاد می کنیم سایت خود را به شرکتی بسپارید که تیمی از متخصصین “UI/UX” در کنار طراح سایت داشته باشد تا بر اساس رفتار کاربر و نیازهای وی، سایت شما ساخته شود. در این صورت ظاهر آن به بهترین شکل طراحی خواهد شد و می‌تواند وی را جذب کرده و در سایت نگه دارد.

۲. “UI/UX” جذاب موجب محبوبیت برند شما خواهد شد

هویت و شهرت برند، ارزشی است که موجب متمایز شدن محصولات و سایت از دیگر رقبا می‌شود و “UI/UX” جذاب می‌تواند برای شما برندسازی کند.
زمانی که طراحی و ساختار کاربرپسند داشته باشید، شهرت و محبوبیت شما افزایش می‌یابد و همین موضوع موجب محبوبیت برند شما می‌شود. به دنبال این موضوع شانس بالایی برای افزایش تعداد مشتریان‌تان خواهید داشت.
آمارها نشان داده‌اند که کاربران به محض ورود به سایت، ابتدا به ظاهر و کارایی آن توجه می کنند. اگر تجربه و رابط کاربری کارآمد داشته باشید، کاربران قضاوت خوب و حس مثبت نسبت به سایت و برند شما خواهند داشت.
مشتریان خوشحال و راضی، موجب افزایش اعتبار برند و در نهایت افزایش فروش سایت خواهند شد.
در نتیجه یکی از تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت، به واسطه برندسازی است.

۳. موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های توسعه وب می‌شود

برای راه‌اندازی سایت شما باید برای طراحی سایت، سئو، تولید محتوا متنی، تصویری، ویدیویی و غیره هزینه بپردازید.
اگر از شرکتی که فاقد تیم طراح “UI/UX” است، برای راه‌اندازی سایت کمک بگیرید، به‌خاطر نداشتن مهارت و دانش کافی در طراحی منطبق بر اصول “UI/UX” ظاهر و چیدمان سایت استاندارد نخواهد بود. در نتیجه در آینده مجبور خواهید شد هزینه گزافی برای اصلاح مشکلات بپردازید. در این فاصله مشتریان زیادی را به خاطر نداشتن “UI/UX” استاندارد از دست می‌دهید.
اما اگر از همان ابتدا برای طراحی سایت، طراحان “UI/UX” استخدام کنید، احتمال بروز هرگونه مشکل در وب‌سایت شما بسیار کمتر می‌شود.
بنابراین تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت را دست‌کم نگیرید و از همین ابتدا دنبال شرکتی معتبر برای سفارش سایت‌تان باشید.
نکته مهم دیگر تاثیر بالای محتوا در سئو و افزایش فروش سایت است. زیرا یکی از اصول تجربه کاربری یا “UX” خوب، کیفیت محتوا است. در مباحث آموزش سئو نیز تاکید ویژه‌ای روی کیفیت محتوا می‌شود. زیرا محتوا باید نیاز کاربر را برطرف سازد.
بنابراین برای تولید محتوا، تیمی حرفه‌ای استخدام کنید یا به شرکتی باتجربه این وظیفه را محول نمایید
مجموعه SEOEDU، تیمی از نویسندگان حرفه‌ای در اختیار دارد که با مناسب‌ترین قیمت، محتوایی جذاب و باکیفیت برای شما تولید می‌کند. پس همین امروز برای سفارش تولید محتوا در سایت ثبت‌نام کنید و از طریق پنل کاربری مقاله خود را سفارش دهید.

۴. “UI/UX” خوب باعث افزایش حجم ترافیک وب‌سایت می‌شود

یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت وردپرس یا اختصاصی، افزایش میزان ماندگاری کاربر در سایت است.
اگر “UI/UX” سایت شما کیفیت بالایی داشته باشد، کاربر راضی‌تر بوده و زمان بیشتری در سایت می‌ماند. طبیعتا هر چقدر ماندگاری کاربر بیشتر شود، حجم ترافیک سایت شما بیشتر خواهد شد.
از طرف دیگر هر چقدر کاربران زمان بیشتری را در سایت بگذرانند، ربات‌های گوگل متوجه این رفتار می‌شوند. این رفتار به گوگل می‌گوید که سایت شما برای مخاطبان ارزش و اعتبار بالایی دارد.
این موضوع به معنای افزایش رتبه و در نهایت افزایش فروش سایت است. بنابراین تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت و رتبه سئو آن بسیار بالاست.

۵. “UI/UX” خوب، کاربران را به مشتریان وفادار برندتان تبدیل می‌کند

کیفیت ارائه خدمات در سایت حرف اول را در مشتری‌مداری می‌زند. بنابراین زمانی اصول “UI/UX”به درستی اجرا شده باشد، می‌توانیدنیاز کاربران را برطرف کنید.
این موضوع تجربه مثبتی در آن‌ها ایجاد می‌کند و اعتمادشان به برندتان افزایش می‌یابد.
در نتیجه آن‌ها تبدیل به مشتری وفادار شما شده و دفعات بعد برای خرید مجدد دوباره به سایت شما مراجعه می‌کنند. این موضوع به معنای فروش بیشتر و کاهش هزینه‌های بازاریابی خواهد بود.
همچنین علاوه بر تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت، تجربه و رابط کاربری خوب باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه یا “ROI” نیز خواهد شد.

نگاهی به تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت از جنبه بازاریابی

توجه به نیاز مشتری و برطرف کردن نیازش، اولویت اول هر کسب‌وکاری است. به همین دلیل طراحان “UI/UX” همواره این دغدغه را داشته‌اند که چگونه می‌توانند وب‌سایتی مشتری محور ایجاد کنند.
طبیعتا اگر سایتی مشتری محور باشد، فروش بالایی خواهد داشت. بالا بودن تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت نیز به واسطه توجه به این نکته مهم در بازاریابی است.

اما چرا تاثیر تجربه و رابط کاربری روی فروش سایت زیاد است؟

به طور کل نکات مهمی که برای جلب رضایت مشتری در هر سایتی باید رعایت شود، شامل موارد زیر است:

• ۱. سایت کاربرپسند باشد.

• ۲. به‌گونه‌ای طراحی شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن محصول را به مشتری معرفی کند.

• ۳. دسترسی به آیتم‌ها و المان‌های ضروری برای کاربر راحت باشد.

با توجه به اهمیت مشتری در دنیای تکنولوژی، تخصصی به نام تجربه کاربری و رابط کاربری ایجاد شد. تمام هدف “UI/UX”، طراحی سایتی مشتری محور برای افزایش کارایی سایت است. به همین دلیل تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت بسیار زیاد است.

سخن آخر در زمینه تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت

حال که با اهمیت تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت آشنا شدید، حتما برای طراحی سایت، به “UI/UX” توجه ویژه داشته باشید. پس شرکتی را استخدام کنید که از متخصصین “UI/UX” برای طراحی سایت استفاده کند.
SEOEDU به طور تخصصی در زمینه طراحی و سئو سایت فعالیت دارد. ما برای طراحی سایت شما از متخصصین “UI/UX” در کنار طراحان سایت استفاده می‌کنیم.
همچنین بعد از اتمام راه‌اندازی سایت، می‌توانیم با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت خدمات سئو به شما ارائه دهیم. برای دریافت مشاوره سئو یا سفارش طراحی سایت با ما تماس بگیرید.
اگر سایت شرکتی دارید، می‌توانید برای آشنایی با شرایط سئو سایت شرکتی به صفحه مربوطه مراجعه کنید. کسب‌وکارهای تهرانی می‌توانند برای سفارش سئو سایت در تهران با ما تماس بگیرند.
اکنون به انتهای مقاله تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت رسیدیم. اگر در این زمینه سوالی دارید، در کامنت‌ها آن را با ما مطرح نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.

سوالات متداول درباره تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت

۱.چرا توجه به “UI/UX” در طراحی وب‌سایت مهم است؟

طراحی سایت منطبق بر اصول “UI/UX” باعث افزایش اعتماد کاربران می‌شود. با “UI/UX” خوب، آن‌ها از محیط صفحات وب لذت می‌برند در نتیجه زمان بیشتری در سایت می‌مانند و احتمال خرید هم بیشتر می‌شود.
این رفتار نیز این سیگنال را به گوگل می‌دهد که این سایت توانسته مشتریانش را راضی کند، در نتیجه رتبه بهتری از نظر سئو نیز خواهید داشت. این به معنای جذب مشتریان بیشتر و میزان فروش بالاتر خواهد بود.
به همین دلیل تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت بسیار زیاد است.

۲. تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت چیست؟

طبق آمارها استفاده از “UI/UX” کاربرپسند منجر به:

• افزایش ۳۰ درصدی فروش کل

• کاهش ۵۰ درصدی نرخ پرش کلیک

• افزایش ۷۰ درصدی تعداد محصولات فروخته شده

در مباحث مربوط به سئو، تجربه و رابط کاربری، نحوه مسیریابی و تعامل کاربران با سایت اهمیت زیادی دارد.
زیرا مشتریان باید بتوانند به راحتی هدف و مسیر خود را در سایت شما پیدا کنند. طراحان “UI/UX” نیز بر روی این مباحث در طراحی سایت تمرکز می‌کنند تا کاربر به هدف نهایی که خرید است هدایت شود. به همین دلیل تاثیر “UI/UX” سایت در فروش سایت را نباید دست‌کم گرفت.

۳. تفاوت “UI/UX” چیست؟

“UI” به ظاهر سایت و “UX” به عملکرد سایت تمرکز می‌کند. زمانی که ظاهر سایت اصولی و جذاب باشد، عملکرد خوبی خواهد داشت. بنابراین “UI” بخشی از “UX” محسوب می‌شود.
به همین دلیل، یک طراح “UX” می‌تواند طراح “UI” نیز باشد. معمولا اکثر افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، در هر دو زمینه “UI” و “UX” تخصص دارند.

خروج از نسخه موبایل