SEOEDU

افزایش بازدید گوگل + نکات رایگان

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

چرا افزایش بازدید گوگل اهمیت زیادی در سئو سایت دارد؟

اگر می خواهید سایت شما در گوگل از رتبه بالایی برخوردار باشد، باید به فکر راهکارهای افزایش بازدید گوگل باشید.

به بیان ساده تر هر چقدر که بازدید کاربران از یک سایت بیشتر باشد، ترافیک دریافتی از گوگل هم افزایش می یابد و در نتیجه گوگل این سایت را در صفحات اول خود قرار می دهد که معمولا افزایش بازدید کاربران را به همراه دارد.

سایت هایی که در رتبه بندی گوگل در رتبه های بالاتر قرار دارند و از نظر سئو سایت از کیفیت خوبی برخوردار هستند، عملکرد خوبی را برای کاربران داشته و درآمد زایی مناسبی را برای وبمستران و گوگل ایجاد می کنند.

اما آیا تنها میزان بازدید کاربران از یک سایت به تنهایی می تواند آن را همیشه در صفحات اول جستجوی گوگل نگه دارد؟ برای این که بتوانید سایت خود را در رتبه های بالای جستجوی گوگل قرار بدهید باید راهکارهای آن را بیاموزید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با روش های بهینه سازی سایت و بهبود سئو سایت آشنا سازیم، تا پایان با ما همراه باشید.

چه عواملی در افزایش بازدید گوگل موثر هستند؟

در بازدید کاربران از یک سایت در گوگل متغییرهای مختلفی وجود دارند که در روند افزایش و یا کاهش بازدیدهای ورودی گوگل آن اثر می گذارند.

رتبه بندی سایت در صفحات نتایج جستجوی گوگل، تعداد کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران، میزان نرخ کلیک در کلمات کلیدی( CTR)، درج محتواهای با کیفیت بالا، رعایت استانداردهای سئو سایت و فعال کردن حالت ریسپانسیو سایت از جمله عواملی هستند که می توانند سبب افزایش بازدید گوگل از یک وب سایت شوند.

مهمترین نکته ای که در این روند افزایشی باید به آن توجه کنید بهبود محتوای سایت و به روز رسانی آن همگام با الگوریتم های گوگل، خزنده های گوگل و ثبت سایت مپ است که می تواند سایت شما را در رتبه بندی گوگل در صفحات اول نتایج جستجو نگه دارد.

یکی از راهکارهای کاربردی در بالا بردن میزان بازدید کاربران از یک سایت، انتخاب بهترین کلمات کلیدی با توجه به محتوا و نیاز کاربران اینترنتی است.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی مرتبط و نزدیک ترین مفاهیم به محتوای سایت و سایت های رقبا از جمله مهمترین نکاتی است که در سئو سایت باید به آن توجه کنید.

به طور کلی درج محتواهایی با بهترین کلمات کلیدی در سایت می تواند بازدید کاربران از آن را افزایش داده و گوگل با توجه به این میزان رتبه سایت را در صفحات اول نتایج جستجو بالا می برد که این روش از بهترین راهکارهای افزایش بازدید گوگل است.

با این حال یک محتوای عالی نمی تواند به تنهایی میزان بازدید از یک سایت را در گوگل افزایش بدهد و باید از بهینه سازی سایت با به روز رسانی های مداوم در محتوای آن، با توجه به الگوریتم های گوگل و دیگر فیلترها استفاده کنیم.

سئو سایت و اهمیت آن در افزایش بازدید گوگل

در حال حضر سئو سایت یکی از پرکاربردترین مباحث در محتوا نویسی سایت ها در گوگل است که پیچیدگی ها و ترفندهای زیادی دارد.

سئو سایت به مجموعه قواعد و استانداردهایی گفته می شود که باید بر اساس آن محتوای سایت ها در گوگل نوشته شوند.

هرچقدر که درمحتوای یک سایت قواعد سئو سایت رعایت شده باشد، احتمال بازدید کاربران از این سایت افزایش می یابد و در نهایت میزان بیشتر بازدید کاربران می تواند سبب افزایش بازدید گوگل شود.

برای این که بتوانید از این طریق سایت خود را در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل برسانید، باید یک محتوای عالی همراه با رعایت نکات سئو را در سایت خود داشته باشید که در ادامه به مهمترین قواعد محتوا نویسی و سئو سایت می پردازیم:

انتخاب و استفاده از بهترین کلمات کلیدی

به کار بردن کلمه کلیدی مناسب از مهمترین و اصلی ترین نکات سئو سایت است زیرا کاربران با کلمات کلیدی می توانند به سایت ها دسترسی پیدا کنند.

بر طبق سئو در انتخاب کلمات کلیدی باید به نکاتی مانند چگالی، کلمات کلیدی LSI، معنای کلمات کلیدی و توجه به مترادف های آن ها دقت کنید تا بتوانید بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

چگالی کلمات کلیدی در سئو سایت به معنای تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی باید در محتوای سایت تکرار شود و در افزایش بازدید گوگل بسیار مهم هستند.

زیرا الگوریتم ها و خزنده های گوگل با توجه به چگالی کلمات کلیدی رتبه بندی سایت را در نتایج جستجو گوگل انجام می دهند.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی

به روزرسانی محتوا

به روزرسانی محتوای سایت ها در سئو از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بیشتر محتواها در سایت ها با گذشت زمان، نیاز به ویرایش و بازبینی مداوم دارند تا بتوانند اطلاعات خود را همگام با دانش روز به کاربران ارائه داده و از این طریق میزان بازدید کاربران را افزایش دهند.

تعداد دفعات به روزرسانی محتواها در سایت ها با توجه به نوع و موضوع سایت ها می تواند متغییر بوده و هرگز پایانی نداشته باشند.

ویرایش محتوا و تولید محتوای تخصصی

ویرایش محتوا یکی از بهترین راه های افزایش بازدید گوگل است که می تواند در بهبود سئو سایت موثر باشد.

به طور کلی تولید محتوایی که یک موضوع را به صورت تخصصی پوشش می دهد، در رتبه بندی گوگل می تواند جایگاه بالاتری را به خود اختصاص بدهد.

حذف و یا تغییر کلمات کلیدی و جایگزینی آن ها با مطالب جدید و مفیدتر می تواند در الگوریتم های متعدد گوگل سبب بالا رفتن رتبه سایت شده و در نتیجه افزایش بازدید کاربران را به همراه داشته باشد.

لینک دهی در محتوا

لینک سازی و لینک دهی در سئو سایت شامل بک لینک یا لینک خروجی و لینک داخلی به یک صفحه می شوند. در این قسمت شما می توانید کاربران خود را به سایت های معتبر که دارای page authority بالایی هستند لینک بدهید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند شدیدا به رتبه های سایت شما کمک کند، بحث لینک سازی خارجی می باشد که شما می توانید اطلاعات تکمیلی درمورد لینک سازی خارجی را در صفحه آموزش لینک سازی خارجی مطالعه بفرمایید.

توجه کنید که در لینک دادن بهتر است از لینک های نوفالو استفاده کرده و حتما سایت هایی که مرتبط با موضوع سایت شما هستند را انتخاب کنید تا بتوانید افزایش بازدید گوگل را برای سایت خود در پی داشته باشید.

داشتن رپورتاژ آگهی می تواند در گرفتن رتبه های شما در گوگل بسیار کمک کند پس به شما پیشنهاد می دهم حتما مقاله سفارش رپورتاژ آگهی را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از رپورتاژهای خود دریافت کنید.

استفاده از آدرس های صفحه بر طبق قواعد سئو

ساده بودن آدرس سایت یا همان URL صفحه در گوگل بسیار مهم است. برای این که بتوانید مناسب ترین آدرس را برای سایت خود انتخاب کنید باید از کلمات کلیدی با طول کوتاه در آدرس استفاده کنید تا راحت تر بتوانید ورودی مناسبی از گوگل را دریافت کنید.

فعال کردن حالت ریسپانسیو سایت

دسترسی راحت و سریع کاربران به یک سایت می تواند احتمال بازدید از آن را به سرعت افزایش دهد. ریسپانسیو بودن سایت در جدیدترین رتبه بندی گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در سال های اخیر کاربران اینترنتی از تلفن های همراه برای جستجو در گوگل به صورت بسیار گسترده استفاده می کنند.

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو (واکنش گرا) در کنار سئو سایت می تواند میزان افزایش بازدید از سایت ها را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

تکنیک های افزایش بازدید گوگل (رایگان)

درمورد اینکه ما چطوری می توانیم بازدید گوگل خود را افزایش دهیم و نرخ ورودی سایت خود را از گوگل زیاد کنیم صحبت کردیم، اما الان می خواهیم چندین نکته درمورد اینکه چگونه می توانیم ورودی سایت خود را افزایش دهیم صحبت کنیم و بگوییم که این فرآیند به صورت رایگان چگونه می تواند انجام شود:

1- تولید محتوا منظم و یونیک

یکی از کارهایی که شما می توانید برای بهبود رتبه های سایت خود انجام دهید و شاهد افزایش بازدید گوگل باشید، این است که محتوا به صورت منظم تولید کنید، محتوایی که برای کاربر مناسب بوده و منجر به جذب و جلب اعتماد او شود.

شاید برای شما سوال باشد که تولید محتوا رایگان نیست! من برای سفارش تولید محتوا باید هزینه کنم و مبلغی را پرداخت کنم! بله کاملا درست است اما زمانی که شما خودتان اصول محتوا را یاد گرفته و به تولید محتوا بپردازید قطعا دیگر هزینه ی پولی بابت آن پرداخت نمی کنید و فقط زمان را خرج آن می کنید.

2- نصب یک پلاگین سئو مثل رنک مث یا یوست

با استفاده از ابزارهایی مثل رنک مث یا یوست می توانید بر موضوع سئو سایت خود بیشتر مسلط باشید و مشکلات و نواقص سئویی سایت خود را بدانید.

ما هرگز با این دید که نصب افزونه یوست یا رنک مث باعث بهبود سئو ما می شود به این دو افزونه نگاه نمی کنیم بلکه ما آن ها را چک لیستی می دانیم که به ما کمک می کند تا موارد فراموش شده در محتوا را داخل آن قرار دهیم.

3- به روز رسانی مطالب و محتوا سایت

شاید باورتان نشود که به روز کردن مطالب چقدر می تواند بر سئو سایت شما تاثیر بگذارد، شما می توانید با به روز کردن مطالب قدیمی میزان ورودی سایت خود را به طور عجیب و غریبی افزایش دهید.

کافی است یکبار انجام دهید و روند افزایش ترافیک گوگل خود را شاهد باشید.

4- کلمات کلیدی لانگ تیل یا طولانی را مورد هدف قرار دهید.

قبل از هر چیزی اگر نمی دانید کلمات کلیدی لانیگ تیل چیست، حتما مقاله لانگ تیل کیوردها را مطالعه کنید تا درمورد آن ها اطلاعات بیشتر کسب کنید.

همانطور که می دانید در این کلمات میزان رقابت بسیار کمتر از کلمات کوتاه بوده و در نتیجه شما می توانید سریع تر رتبه بگیرید، در نتیجه این یک راه بسیار ساده و عالی برای افزایش میزان ورودی سایت می باشد.

5- نوشتن عناوینی که کاربر را به زانو در بیاورد!

در دوره ای که آقای محمد رضا دهقانی به صورت آنلاین در حوزه آموزش سئو برگزار کرد، درمورد نوشتن عناوین جذاب بسیار صحبت شد، اینکه شما بتوانید یک محتوا بسیار صحبت شد، زیرا زمانی که شما بتوانید یک عنوان جذاب برای محتوا خود بنویسید، باعث می شوید تا کاربر با آن حس کنجکاوی بر روی عناوین شما کلیک کرده و در نتیجه وارد وبسایت شما شود.

حال اگر محتوای خوب نیز به خورد او دهید، قطعا شاهد رشد نتایج خود در گوگل به صورت کاملا رایگان خواهید بود که در نهایت منجر به افزایش کلیک گوگل شما می شود.

6- لینک سازی داخلی که پولی نیست!

توجه کردن به لینک سازی داخلی می تواند آنچنان قدرتی بین صفحات سایت شما منتقل کند که شاید باورتان نشود.

اگر به صورت اصولی و درست و حسابی و با استراتژی لینک سازی داخلی سایت خود را انجام دهید، می توانید بیشترین میزان رشد را به صورت کاملا رایگان تجربه کنید.

رعایت لینک سازی داخلی به صورت اصولی منجر می شود تا قدرت صفحات قوی شما به صفحات ضعیف منتقل شده و در نتیجه شاهد رشد چندین صفحه از سایت خود در نتایج گوگل شوید که در نهایت منجر به بالا رفتن ورودی شما در گوگل خواهد شد.

اگر به موضوع لینک سازی علاقمند هستید، ما در وبسایت خود یک دوره جامع با موضوع آموزش لینک سازی داریم که می توانید از طریق آن هم لینک سازی داخلی و هم خارجی را به صورت تخصصی و حرفه ای آموزش ببینید.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا اهمیت سئو سایت در بالا بردن میزان بازدید کاربران و افزایش نرخ کلیک کلمات کلیدی در گوگل را برای شما بیان کنیم. عواملی مانند رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل، انتخاب بهترین کلمات کلیدی در سئو سایت و چگالی آن، طراحی سایت ها در حالت ریسپانسیو بودن، میزان نرخ کلیک کلمات کلیدی، میزان بازدید کاربران از سایت و به روز رسانی مداوم محتوای سایت ها در افزایش بازدید تاثیر می گذارند.

در میان تمام این عوامل سئو سایت از جمله مهمترین مواردی است که باید برای ایجاد یک محتوای عالی در سایت باید به آن توجه کرد.

زیرا الگوریتم ها و ربات های گوگل با توجه به مجموعه قواعد سئو، سایت ها را در نتایج موتورهای جستجوی گوگل قرار می دهند تا کاربران بتوانند بهترین و دقیق ترین نتایج را در جستجوهای خود بدست بیاورند.

از سوی دیگر گوگل رتبه بندی سایت ها را با توجه به میزان بازدید کاربران از سایت ها انجام می دهد و هر چقدر بازدید کاربران از یک سایت بالا برود در نتیجه سبب افزایش بازدید گوگل از آن می شود.

سوالات متداول

1- استفاده از نرم افزارها یا ربات های افزایش بازدید گوگل کار درستی است؟

باید گفت، گوگل به راحتی ورودی های تقلبی یا فیک را تشخیص می دهد و این کار می تواند باعث افت رتبه های سایت شما شود، پس در نتیجه بهترین کار این است که از این ابزارها استفاده نکنید و بودجه خود را برای جاهای بهتر خرج کنید.

2- افزایش ورودی گوگل چه تاثیری بر سایت ما دارد؟

اگر میخواهید فروش بیشتری داشته باشید و همینطور رتبه های شما در نتایج گوگل سریع تر بالا رود، نیاز دارید تا افراد زیادی وارد سایت شما شوند، پس هرچقدر میزان ورودی شما افزایش پیدا کند و افراد داخل سایت شما بچرخند، میتوانید وردی بیشتر دریافت کنید و در نتیجه فروش بیشتری را داشته باشید.

3- آیا به صورت رایگان می توان ورودی گوگل را زیاد کرد؟

بله، اکثر کارهایی که انجام می دهیم رایگان است، داخل همین مقاله درمورد روش های رایگان افزایش ورودی سایت صحبت کرده ایم.

خروج از نسخه موبایل