SEOEDU

وردپرس، معرفی سیستم مدیریت محتوا وردپرس + لینک دانلود

امتیاز ۰ از ۵ – ۰ رای
در حال ثبت رای

شاید شما هم نام سیستم مدیریت محتوا وردپرس را شنیده باشید. به خصوص اگر تصمیم دارید برای خود سایت راه‌اندازی کنید، به احتمال زیاد یکی از گزینه‌های پیشنهادی به شما، طراحی سایت وردپرسی بوده است.

یا اینکه تصمیم گرفتید خودتان سایت‌تان را راه‌اندازی کنید و به شما گفته‌اند با چند ساعت آموزش دیدن برای طراحی سایت با وردپرس، می‌توانید خیلی سریع و بدون کدنویسی برای خود سایت ایجاد کنید.

با این تفاسیر ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که وردپرس چیست؟ و چه تفاوتی با سایت کدنویسی شده دارد؟ آیا با کمک وردپرس می‌توان سایت حرفه‌ای راه‌اندازی کرد؟ آیا سایت‌های وردپرسی امن هستند؟

ما در این مقاله از وبلاگ SEOEDU، علاوه بر پاسخ‌گویی به سوالات مطرح شده، تصمیم داریم در رابطه با سیستم وردپرس صحبت کنیم.

اگر شما هم علاقه دارید بیشتر در رابطه با سیستم های مدیریت محتوا بدانید، تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید

تعریف اصطلاح سیستم مدیریت محتوا یا “CMS” در طراحی سایت

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

قبل از معرفی وردپرس، بهتر است در ابتدا با مفهومی به نام سیستم مدیریت محتوا یا “Content Management System” که به اختصار “CMS” نامیده می‌شود، آشنا شوید.

تصور کنید بعد از اتمام طراحی سایت شرکتی، قصد دارید بعضی اطلاعات مربوط به شرکت خود را در صفحه “درباره ما” اصلاح کنید.

اگر با دانش کدنویسی در “Html” و “CSS” آشنا نباشید، عملا این کار غیر ممکن است.

اما اگر سایت شما دارای سیستم مدیریت محتوا باشد، می‌توانید این کار را به راحتی با چند کلیک ساده و بدون نوشتن یک خط کد انجام دهید.

بنابراین “CMS” ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای وب‌سایت خود را مدیریت کنید.

وجود این ابزار در سایت‌های پویا (سایتی که محتویاتش قابل تغییر است را پویا می‌نامند)، بسیار ضروری است.

به عنوان مثال در طراحی سایت فروشگاهی، شما باید بتوانید صفحه محصول ایجاد کنید. وضعیت موجودی و قیمت آن‌ها را تغییر دهید. یا در طراحی سایت خدماتی، نیازمند داشتن فرمی برای ثبت‌نام کاربران یا دریافت کامنت یا تیکت از سوی آن‌ها هستید که بدون داشتن “CMS”، عملا تمامی این کارها غیر ممکن است.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

وردپرس یا “WordPress”، یک نرم‌افزار متن باز رایگان است که امروزه به عنوان موفق‌ترین و محبوب‌ترین سیستم های مدیریت محتوا شناخته است.

مهندسین وردپرس این “CMS” را با زبان برنامه‌نویسی “PHP” مبتنی بر پایگاه داده “MySQL” ساخته‌اند.

بنابراین برای راه‌اندازی سایت، تنها کافی است آن را از وب‌سایت “WordPress.org” دانلود کرده و روی هاست خود نصب کنید.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا وردپرس ساده بوده و نیازی به کدنویسی ندارد. به گونه‌ای که شما تنها با صرف چند ساعت زمان برای آموزش طراحی سایت با وردپرس، می‌توانید وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید.

خوشبختانه این “CMS” محبوب از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و کار با پنل پیشخوان آن راحت و بدون پیچیدگی است.

در نتیجه شما می‌توانید به راحتی مطالب خود را بنویسید. فرمت‌های مختلف محتوا (عکس، ویدیو و فایل‌های صوتی) را در سایت آپلود کنید و در کل بدون نوشتن یک خط کد، ظاهر و محتوای سایت‌تان را به دلخواه خود تغییر دهید و سایتی پویا داشته باشید.

مزیت دیگر سیستم مدیریت محتوا وردپرس، امکانات فراوانی است که این “CMS” دارد. تقریبا برای هر کاری یک پلاگین وجود دارد. به عنوان مثال اگر نیاز به اتصال سایت به واتساپ برای پشتیبانی از مشتریان داشته باشید، تنها کافی است افزونه چت واتساپ را دانلود و در سایت نصب کنید.

معرفی اصطلاحات مربوط به سیستم مدیریت محتوا وردپرس

احتمالا در مقالات مربوط به سیستم مدیریت محتوا وردپرس، با اصطلاحاتی چون قالب و پلاگین وردپرس روبرو شده‌اید.

از آنجایی که نوع قالب‌ها و تعداد افزونه‌ها فاکتور مهمی در تعیین قیمت طراحی سایت هستند.‌ بنابراین آشنایی شما با این دو اصطلاح ضروری است.

قالب یا پوسته “Themes” چیست؟

قالب‌ها ابزاری هستند که با کمک آن می‌توانید ظاهر وب‌سایت خود را تغییر داده و سفارشی کنید.

شما با کمک این ابزار می‌توانید چیدمان آیتم‌ها، تایپوگرافی، رنگ، شکل منوها و هدرها و غیره را تغییر دهید.

هنگامی که برای اولین بار وردپرس را راه‌اندازی می‌‌کنید، یک تم پیش‌فرض روی آن نصب می‌شود.

شما می‌توانید این تم را متناسب با نوع سایت خود تغییر داده تا کاربران‌تان بتوانند راحت‌تر از وب‌سایت استفاده کنند.

به عنوان مثال اگر سایت فروشگاهی دارید، باید نوع قالب به گونه‌ای باشد که بتواند قیمت‌ها را در کنار محصول نشان دهد.

انتخاب تم مناسب اهمیت زیادی در جذب کاربر دارد. زیرا می‌تواند سایت شما را جذاب‌تر، استفاده از آن را آسان‌تر و میزان تعامل بازدیدکنندگان را افزایش دهد.

به همین دلیل اکثر کسب‌وکارها برای طراحی سایت، اقدام به سفارش قالب اختصاصی می‌نمایند تا سایت‌شان مناسب‌ترین قالب را متناسب با بیزینس‌شان داشته باشد.

پلاگین یا افزونه “Plugin” چیست؟

پلاگین‌ها، نرم‌افزارهایی هستند که قابلیت بیشتری به سایت شما اضافه می‌کنند.

در واقع سیستم مدیریت محتوا وردپرس در سایت، حکم سیستم عامل اندروید یا “IOS” در گوشی شما را دارد و پلاگین، مانند نرم‌افزار اینستاگرام است که با نصب آن می‌توانید وارد شبکه‌های اجتماعی شوید.

بنابراین با کمک این افزونه‌ها می‌توان قابلیت جدیدی را بدون کدنویسی به سایت‌تان اضافه کرد.

خوشبختانه برای هر کاری یک افزونه وجود دارد. تا به امروز که این مقاله نوشته شده است، بیش از 50000 افزونه رایگان در فهرست پلاگین در سایت “WordPress.org” وجود دارد. این بدان معناست که با کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس، امکانات فراوانی را می‌توان در سایت ایجاد کرد.

برخی از معروف‌ترین پلاگین‌ها عبارتند از :

نکته مهم: نصب تعداد زیادی افزونه و قالب در سایت، تاثیر منفی روی سرعت سایت دارد. حتی افزونه‌ها و تم‌هایی که غیرفعال هستند، می‌توانند سایت شما را سنگین کنند. پس آن‌ها را حذف کنید و از نصب تعداد زیادی پلاگین‌ها در سیستم مدیریت محتوا وردپرس خودداری کنید.

بررسی سیستم مدیریت محتوا وردپرس از نظر سئو

مهم‌ترین مزیت سیستم مدیریت محتوا وردپرس، سئو فرندلی “SEO Friendly” بودن آن است. این موضوع بدان معناست که این “CMS” متناسب با موتورهای جستجو ساخته شده تا صفحات سایت بتوانند سریعا بعد انتشار ایندکس شوند.

از آنجایی که هدف کسب‌وکارها از طراحی سایت، بیشتر دیده شدن توسط کاربران جهانی برای جذب مشتری است، برای همین سایت باید برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد.

برای اینکه سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شود، طراحان سایت باید کدهای تمیز، ساده و بهینه از نظر سئو بنویسند.

خوشبختانه مهندسین وردپرس، کدهای آن را بر اساس اصول “SEO” نوشته‌اند. بنابراین خزیدن در سایت جهت ایندکس صفحات سایت، برای ربات‌های گوگل آسان شده است.

علاوه بر این، شما می‌توانید برای هر صفحه، کلمات کلیدی تعریف و از آن‌ها در “URL” استفاده کنید. برای هر مقاله، توضیحات متا بنویسید. تصاویر را بهینه کنید. از تگ‌های “H1” الی “H6” به راحتی استفاده کنید و غیره.

حتی با کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس، می‌توانید نقشه سایت ایجاد کنید تا به ربات‌های گوگل بگویید که صفحات وب‌سایت شما کجا هستند و کدام یک از آن‌ها باید بررسی شوند تا سریع‌تر ایندکس شوند.

به دلیل اهمیت بالای سئو در موفقیت کسب‌وکارها، افزونه‌هایی مانند “Yoast WordPress SEO” یا “All-In-One-SEO-Pack” و “Rank Math SEO” و غیره ایجاد شده‌اند. این پلاگین‌ها فرایند بهینه‌سازی سایت را بسیار راحت کرده است.

بنابراین با ایجاد سایت‌تان روی سیستم مدیریت محتوا وردپرس، در درازمدت خواهید توانست ترافیک زیادی را از موتورهای جستجو جذب سایت کنید.

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای طراحی سایت

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس، سئو فرندلی بودن آن است. اما این “CMS” محبوب، مزایای دیگری دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. مزایای سیستم مدیریت محتوا وردپرس عبارتند از:

با کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس چه وب‌سایت‌هایی می‌توان راه‌اندازی کرد؟

در ابتدا، از این “CMS” برای طراحی سایت وبلاگی استفاده می‌شد. اما به تدریج تیم مهندسین وردپرس آن را توسعه دادند و امکانات زیادی به آن اضافه کردند.

در نتیجه امروزه می‌توانیم هر نوع وب‌سایتی را با کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس ایجاد کنیم.

در ادامه مطلب، مهم‌ترین انواع سایت‌هایی که می‌توان با کمک این “CMS” راه‌اندازی کرد را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. طراحی سایت فروشگاهی

یکی از بهترین پلت‌فرم‌ها برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی، سیستم مدیریت محتوا وردپرس است.

افزونه‌های مانند “WooCommerce” در مخزن این “CMS” وجود دارند که امکاناتی چون مدیریت محصولات، مدیریت پرداخت‌ها، گزارش فروش، حمل‌ونقل و غیره به سایت اضافه می‌کنند.

ما در مجموعه SEOEDU، متناسب با بازار فروش و نیازهای کاربران‌تان، فروشگاه اینترنتی کارآمد و جذاب مبتنی بر وردپرس با مناسب‌ترین قیمت برای شما طراحی می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت طراحی سایت فروشگاهی با ما تماس بگیرید.

۲. طراحی سایت شرکتی

وب‌سایت‌های شرکتی، معمولا دارای صفحات و پست‌های بیشتری نسبت به وبلاگ یا سایت شخصی هستند.

به همین خاطر به امکانات بیشتری نیاز دارند. خوشبختانه سیستم مدیریت محتوا وردپرس، قابلیت‌های فراوانی دارد. در نتیجه صاحبان کسب‌‌وکارها می‌توانند به راحتی سایت شرکتی را با این “CMS” راه‌اندازی و حتی آن را متناسب با نام برند خود شخصی‌سازی نمایید.

مهندسین مجموعه SEOEDU، برای طراحی سایت شرکتی شما نیازسنجی‌های لازم را انجام می‌دهند و وب‌سایتی متناسب با هویت برندتان برای شما طراحی خواهند کرد.

برای دریافت قیمت طراحی سایت شرکتی، فرم بریف قرار داده شده در لینک مربوطه را پر کنید. کارشناسان ما بعد از دریافت فرم با شما تماس خواهند گرفت.

۳. طراحی سایت شخصی

اگر نیاز به بستری دارید تا نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید، راه‌اندازی سایت وردپرسی بهترین انتخاب برای پرسونال برندینگ است.

با کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس می‌توان بخش‌هایی چون “صفحه اصلی”، صفحه “درباره ما”، صفحه “تماس با ما” و غیره را در سایت ایجاد کرد.

شما می‌توانید در صفحه اصلی سایت، نمونه کارهای خود را در قالب‌های دلخواهی چون متن، تصویر، صدا یا فرمت ویدیویی قرار دهید.

سخن آخر

درست است که نصب وردپرس و راه‌اندازی سایت با آن کاری ساده است. اما اگر شما به امکانات ویژه‌ای در سایت خود احتیاج داشته باشید، لازم است قالب اختصاصی برای شما تهیه شود تا کاربران‌تان بتوانند به راحتی از امکانات سایت‌تان استفاده کنند.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که طراحی ظاهر قالب، باید بر اساس اصول “UI/UX” انجام شود تا کاربران بتوانند بیشترین تعامل را با سایت داشته باشند.

فراموش نکنید که داشتن قالب جذاب، کاربر پسند و واکنش‌گرا تاثیر بسیار مثبتی روی سئو سایت دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید با مناسب‌ترین قیمت، سایتی حرفه‌ای در اختیار داشته باشید همین امروز با ما تماس بگیرید.

ما در مجموعه SEOEDU، تیمی از کارشناسان حرفه‌ای وردپرس در کنار متخصصین “UI/UX” در اختیار داریم و می‌توانیم با کیفیتی بالا خدمات طراحی سایت به شما عزیزان ارائه دهیم.

برای سفارش طراحی سایت در تهران روی لینک کلیک کنید. سپس اطلاعات خواسته شده در فرم بریف را پر و برای ما ارسال کنید.

ما بر اساس اطلاعات دریافتی، نیازسنجی‌های لازم بر اساس نوع کسب‌وکارتان را انجام می‌دهیم و سپس متناسب با امکانات و نیاز مشتریان‌تان، سایتی کامل برای شما طراحی می‌کنیم.

عزیزانی که در شهر مشهد اقامت دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی سایت در مشهد، روی لینک کلیک نمایند.

آیا شما تجربه‌ای در زمینه کار با سایر “CMS”ها دارید؟ به نظر شما استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای راه‌اندازی سایت گزینه مناسبی است؟ نظر خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس

۱. آیا سیستم مدیریت محتوا وردپرس امن است؟

با توجه به اهمیت بالای حفظ امنیت اطلاعات کاربران، تیم امنیتی وردپرس همواره در تلاش هستند تا حفره‌‌های امنیتی را شناسایی و در آپدیت‌‌های مداوم باگ‌های آن را رفع کنند.

با این حال حتی قوی‌ترین سایت‌ها همواره در خطر حمله هکری هستند. اما شما با بروز نگه داشتن سایت و نصب افزونه‌های مخصوص، می‌توانید امنیت سایت‌تان را افزایش و احتمال حمله هکرها را کاهش دهید. بنابراین می‌توان گفت این “CMS” جز امن‌ترین سیستم های مدیریت محتوا است.

۲. بهترین راهکار برای طراحی سایت ارزان کدام است؟

فرایند کدنویسی در طراحی سایت اختصاصی زمان‌‌بر بوده و به تخصص‌های زیادی نیاز دارد. بنابراین طراحی سایت وردپرس یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای داشتن سایت است.

۳. نکته مهم در طراحی سایت با وردپرس چیست؟

درست است که استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای طراحی سایت کاری ساده است. اما ظاهر و امکانات سایت باید شخصی‌سازی شوند تا کاربران بتوانند بهترین تعامل را وب‌سایت داشته باشند.

در غیر این صورت، سایت چندان برای بازدیدکنندگان کاربردی نخواهد بود. به همین دلیل برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه پیشنهاد می‌کنیم که وظیفه  طراحی سایت خود را به کارشناسان حرفه‌ای‌ SEOEDU بسپارید.

خروج از نسخه موبایل