SEOEDU

صفحه فرود چیست؟ + ویژگی های مهم صفحه فرود

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

صفحه فرود چیست ?

در دنیای وبسایت ها اصطلاحات بی شمار و گوناگونی بکار می روند که شاید تنها متخصصان سایت به تمامی آن ها مسلط باشند اما در این مقاله ما شما را با یکی از این اصطلاحات مهم و کاربردی آشنا می نماییم. این اصطلاح کاربردی صفحه فرود و یا لندینگ پیج می باشد که ممکن است نامش به سمع و نظرتان رسیده باشد اما سوالات بی پاسخی در ذهن شما به جای گذاشته باشد که ما در این مقاله پاسخ آنها را برایتان روشن می نماییم.

بگذارید قبل از شروع با یک مثال مناسب ذهن شما را در رابطه با این اصطلاح آماده کنیم. تصور کنید در آستانه فرا رسیدن سال جدید هستیم؛ طبیعتا علاوه بر لباس و میوه و مرسومات سفره هفت سین مردم به دنبال خرید آجیل و شیرینی هم می باشند. در نتیجه به دنبال مغازه و یا بازاری برای خرید هستند که از قضا یک بازارچه به همین منظور به تازگی در محله افتتاح شده است.

وقتی مردم به این بازارچه می روند توقع دارند که تنها آجیل فروشی و شیرینی فروشی هایی با اجناس مرغوب ببینند نه این که وقتی داخل بازارچه می شوند مجبور به کند و کاو از بین مغازه های فروش اجناس مختلف مثل لباس، میوه، پرده، و ظروف باشند تا یک آجیل یا شیرینی فروشی پیدا کنند. در حقیقت نحوه کار صفحه ورود اینگونه است.

[ai_playlist id=”2230″]

تعریف صفحه فرود

صفحه فرود یا همان لندینگ پیج (Landing Page) اصطلاحی مربوط به طراحی سایت با وردپرس و سئو می باشد که طراح سایت جهت ارتباط با کاربر به طور مستقیم ایجاد می کند تا کاربران به طور معمول مجذوب این صفحه می شوند زیرا به طور مستقیم آنها به مقصودشان می رساند.

کاربرد این صفحات اکثراً جذب مخاطب و کاربر بوده و دسترسی راحت تر کاربر به مطالب سایت که با استفاده از دانش سئو این کار انجام می شود و برای مدیران سایت هایی که می خواهند بهتر و بیشتر دیده شوند انتخاب مناسبی می باشد.

بطور کلی هر سایتی تنها می تواند یک صفحه فرود داشته باشد و این صفحه باید به گونه ای طراحی شود تا بتواند وظیفه خود را که جذب بازدید کنندگان به عنوان یک مشتری موقت و یا دائمی است بخوبی انجام دهد.

ویژگی ها مهم یک صفحه فرود چه می باشد؟

نکته ای که وجود دارد این است که صفحه فرود دارای یک فرم خاص می باشد که فرد بازدیدکننده با پر کردن این فرم می تواند به محتوای دلخواه خود که همان مقصود بازدید کننده می باشد دسترسی پیدا کند از این رو این صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از مهم ترین مباحثی که باید در سفارش تولید محتوا برای صفحات ورود توجه کرد این است که، پرسونای مخاطب خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن صفحه بگیرید.

نکاتی که قبل از ایجاد صفحه ورود باید بدانید

اینفوگرافیک طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود خوب
نکات مهم در طراحی صفحه فورد

ویژگی های یک صفحه فرود خوب چیست؟

پس از تعریف و توضیح این که لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست، اکنون به این می پردازیم که یک لندینگ پیج خوب یا صفحه فرود خوب در سایت چه ویژگی هایی دارد و چه تاثیری در سئو دارد؟ در ادامه با ویژگی های یک صفحه فرود خوب آشنا می شویم که با رعایت چند نکته می توانیم یک لندینگ پیج خوب داشته باشیم، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های یک صفحه فرود

  1. محتوای ساده و شفاف و قابل درک
  2. پاسخگویی و پشتیبانی به تمام خواسته ها و نیاز های کاربران
  3. خلاقیت به خرج دادن در قرار دادن مطالب و مقالات
  4. اولین و مهم ترین بخش لندینگ پیج usp می باشد که در جایگاه مکمل پیام تبلیغاتی عمل خواهند کرد.

نتیجه گیری مقاله صفحه فرود یا لندینگ پیج

برای داشتن لندینگ پیج های موفق در سئو، داشتن یک فهرست کوتاه و مفید حاوی محصولات و خدمات، استفاده هوشمندانه و دقیق از تصاویر محصولات و خدمات، قرار دادن بخش نظرات کاربران و استفاده از دکمه call to action با فونت و رنگ مناسب جهت جذب مخاطب و کاربر.

ادمین سایت باید مانند کاربران فکر کند و خود را جای آن ها بگذارد و بررسی کند که چه نوع جمله و رنگ و فونتی می تواند کاربر را تحت تاثیر قرار دهد و کنجکاو کند به دیدن ادامه ی مطلب، این مورد بسیار مهم می باشد که ادمین این را رعایت کند.

همچنین باید جامعه ی هدف خود را مشخص کنید که مطالبی که در سایت قرار می دهید برای کدام دسته و کدام گروه جامعه می باشد تا راحت تر بتوانید ارتباط برقرار کنید.

برای داشتن یک لندینگ پیج خوب و موفق در سئو تا جایی که امکان دارد از زبان و بیان ساده استفاده کنید تا با کاربران رابطه خوبی داشته باشید و کاربران احساس راحتی کنند.

در این مقاله سعی کردیم شما کاربران را با صفحه فرود (Landing Page) آشنا کنیم و ویژگی های یک صفحه فرود خوب را توضیح دهیم، این مطالب برای سئو سئو در وردپرس بسیار حائز اهمیت می باشد و برای یک مدیر سایت خیلی مهم است که این مطالب را یاد بگیرد. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

صفحات فرود سایت جزو مهمترین صفحات سایت هستند، که شما باید کلمات کلیدی درست را برای آن ها سئو کنید. اگر می خواهید اطلاعات کاملی درمورد موضوع سئو به دست آورید پیشنهاد میکنم به مقاله آموزش سئو مراجعه کنید.

خدمات مجموعه seoedu

شما میتوانید در مجموعه seoedu خدمات زیر را با بالاترین کیفیت دریافت نمایید:

  1. طراحی سایت:
    خدمات طراحی سایت در مجموعه seoedu با بالاترین کیفیت در حال انجام می باشد و شامل طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت با وردپرس می گردد.
  2. خدمات سئو سایت:
    از دیگر خدمات seoedu، سئو سایت می باشد که در زمینه های مختلف مثل سئو سایت فروشگاهی و خدماتی، سئو سایت انگلیسی و… می توانیم در خدمت شما باشیم.
  3. تولید محتوا:
    بخش دیگر خدمات مجموعه seoedu، تولید محتوا سایت می باشد، در مجموعه ما خدمات تولید محتوا انگلیسی نیز انجام می شود و به بهترین صورت ممکن برای شما ارائه می گردد.

unbounce

خروج از نسخه موبایل