SEOEDU

آشنایی با مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) در سرچ کنسول و راه رفع آن

روش حل مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) در سرچ کنسول

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) در سرچ کنسول و راه رفع آن چیست؟ زمانی که داده‌های ساختار یافته FAQ را به صفحه سایت خود اضافه می‌کنید، مهم است که سوال و جواب آن کامل درج شوند. در صورتی که پاسخ سوال را درج نکنید، که در فیلد text و بخش acceptedAnswer قرار می‌گیرد، با چنین هشداری مواجه خواهید شد. در ادامه بیشتر راجع به این هشدار صبحت می‌کنیم.

مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) در سرچ کنسول و راه رفع آن چیست؟

مشکل missing field text (in mainEntity.acceptedAnswer) در سرچ کنسول

در ادامه بررسی مشکلات مربوط به داده ساختار یافته FAQPage از ارورهای سرچ کنسول که یک مشکل رایج در بین صاحبین وب است، می‌خواهیم مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) را برای شما معرفی کنیم.

missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) به معنای عدم درج فیلد text در آرایه mainEntity و بخش acceptedAnswer است. به زبان ساده اگر شما جوابی را برای سوال تعریف شده درج نکنید، این مشکل را مشاهده خواهید کرد. این مشکل یک ارور نیست، بلکه یک هشدار خواهد بود و می‌توانید آن را در بخش “Improve item appearance” مشاهده کنید.

نکته: هشدارها مشکلی را در ایندکس این داده‌های ساختار یافته و نمایش آنها ایجاد نمی‌کنند. با این حال ناقص بودن فیلد‌ها ممکن است نتایج غنی را به درستی در صفحه SERP نمایش ندهند.

نکته: از آنجایی که هشدارها معمولا فیلدهای گم شده را نمایش می‌دهند، شما می‌توانید با ابزارهای LIVE TEST در سرچ کنسول، کدهای این هشدارها را مشاهده کنید. اگر با این ابزار سرچ کنسول آشنا نیستید، می‌توانید صفحه آموزش سرچ کنسول را مشاهده کنید.

دلایل ایجاد مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) در سرچ کنسول

زمانی که به کدهای اسکیما FAQ یا سوال متداول نگاه ‌کنید، هر سوال از چند فیلد تشکیل می‌شود. mainEntity که برای هر سوال و جواب تعریف می‌شود، @type که می‌تواند با مقدار Question یا Answer باشد. Name برای درج سوال و text برای درج جواب.

علت رخ دادن مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) در سرچ کنسول و راه رفع آن آن است که شما فیلد text را پر نمی‌کنید. حال دلایلی که به این خطا منجر می‌شوند عبارتند از:

<script type=”application/ld+json”>
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: ” HERE YOUR QUESTION”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “<p> HERE YOUR ANSWER TEXT </p>”
}

                    }]
}
</script>

شما می‌توانید با آموزش سئو و بخش‌های مختلف آن از جمله سئو تکنیکال، بر عیب یابی و ساختار کدهای اسکیما تسلط بیابید.

راه‌ های رفع مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) در سرچ کنسول چیست؟

برای آنکه مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) را برطرف کنید ابتدا می بایست از منوی سمت چپ، در بخش Enhancement بر روی گزینه FAQ کلیک نمایید. حال نوبت آن است که در صفحه سمت راست از بخش “Improve item appearance” گزینه هشدار مربوطه را انتخاب نموده و صفحاتی که دارای این مشکل هستند را مشاهده کنید.

در صفحه بعدی، روی هر ردیف URL کلیک کرده و از منوی سمت راست می‌توانید کد مربوطه به همان قسمت هشدار را مشاهده کنید. اگر به کدها نگاه کنید، حتما مشاهده می‌کنید که قسمت فیلد TEXT در بخش acceptedAnswer خالی است. به همین خاطر می‌توان فهمید که جوابی را برای سوال مذکور درج نکرده‌اید.

حال می‌بایست به صفحه‌ای که این هشدار را می‌دهد برگردید. اگر به صورت دستی کد را وارد کرده‌اید، قسمت نشان داده شده در سرچ کنسول را مشاهده کرده و آن را ویرایش کنید. کافیست در حد یک خط جواب برای سوالی که بی پاسخ مانده است بنویسید.

در صورتی که کد اسکیما به کمک افزونه‌های اسکیما یا سئو در سایت شما اضافه شده‌اند، سوالات و جواب‌ها را بررسی کنید.

در نهایت مجددا می‌توانید برای درخواست ایندکس مجدد در سرچ کنسول اقدام نمایید. برای این کار می‌توانید از ابزار URL Inspection سرچ کنسول برای درخواست مجدد ایندکس صفحه یا از صفحه‌ای که مشکلات مربوطه را نشان می‌دهد و با انتخاب گزینه Validate Fix اقدام کنید.

 معمولا مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) در سرچ کنسول و راه رفع آن در حالتی که موارد این هشدار کم باشند، ناشی از فراموشی یا حذف شدن ناخواسته جواب‌ها است. اما در صورتی که این مشکل بیش از حد رخ دهد، علت احتمالی ناشی از وجود کدهای مخرب و عملکرد یا تنظیمات نادرست پلاگین‌ها می‌باشند. بنابراین بهتر است حتما تنظیمات پلاگین‌ها بررسی شوند.

نکات مهم در رفع مشکل عدم درج فیلد text در هشدار mainEntity.acceptedAnswer سرچ کنسول

در انتها راجع به برخی نکات مهمی که باید در مورد مشکل missing field “text” (in “mainEntity.acceptedAnswer”) در سرچ کنسول و راه رفع آن بدانید می‌توان گفت:

برای مشاهده ارورهای بیشتر راجع به داده‌های ساختار یافته حتما مقالات بلاگ SEOEDU را دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل