SEOEDU

نکات مهم در ساخت pbn یا شبکه بلاگ های خصوصی

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

قوانین و نکات مهم در استفاده از pbn چیست؟

به طور معمول بعد از تهیه هاست و دامنه باید اقدام کرده و به بهترین شکل ممکن روی سئو وب سایت کار کرد. سئو کاران همواره به دنبال ایده ها و استراتژی های هستند که به بهبود عملکرد آنها و رسیدن به اهدافی که در ذهن دارند، کمک کند. اما گاهی ممکن است این استراتژی ها مورد تایید گوگل و موتور های جست و جو نباشد.

یکی از استراتژی هایی که امروزه توسط برخی از افراد  برای سئو خارجی مورد استفاده قرار می گیرد، لینک سازی شبکه یا PBN است.

این استراتژی توسط گوگل رد شده و از تمامی وب مستران فعال در این حوزه خواسته شده است که از این روش لینک سازی اجتناب کنند. اما برخی از آنها همچنان از این روش استفاده کرده و سعی می کنند به کمک آن سئو وب سایت خود و رتبه آن را بهبود ببخشند. در این مقاله تصمیم داریم به این موضوع بسیار مهم یعنی همان لینک سازی شبکه ای و نکات و قواعد مهم در استفاده از این مهم بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: آموزش لینک سازی خارجی

PBN چیست؟

PBN ( شبکه بلاگ های خصوصی ) زنجیره ای از سایت هاست که به سایت اصلی شما لینک می دهند. PBN ترکیبی از برخی صفحات وب است که به افزایش رتبه بندی و بهتر ایندکس شدن صفحات وب کمک می کند. اگر می دانید چگونه از این ترفند استفاده کنید ، پاسخ بسیار مثبتی دریافت خواهید کرد و در صورت استفاده نادرست ممکن است در لیست جریمه های گوگل قرار بگیرید. استفاده از PBN یکی از تکنیک های قدرتمند سئو خارجی می باشد.

اگر همه چیز به نفع شما شکل بگیرد ، شبکه خصوصی وبلاگ موقعیت وب سایت را در Google افزایش می دهد. چگونه کار می کند؟ باید نام و آدرس سایت شما در سایت های مختلف زیاد اشاره شده باشد. اگر سایت های زیادی به وب سایت شما لینک بدهند و به ارجاع بدهند، شما نه تنها محبوبیت خود را به دست می آورید ، بلکه میتوانید این این منابع را نیز کنترل کنید. همه اینها منجر به افزایش ترافیک می شود. این عوامل موفقیت شما را به وجود می آورد. شبکه خصوصی وبلاگ می تواند یک راه حل جایگزین باشد که موجب صرفه جویی در بودجه و نتیجه بسیار خوبی می شود. اما اگر نمی دانید چگونه از این ابزارها استفاده کنید ، نباید انتظار مثبت داشته باشید.

در ادامه چند سوالی را که احتمالاً در رابطه با pbn برای شما پیش خواهد آمد را بررسی کرده و پاسخ می دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آیا pbn خلاف قواعد گوگل کار می کند؟

بله کاملاً، این شبکه ها خلاف قوانین گوگل عمل می کنند.
تنها زمانی گوگل به صورت دقیق به شما می گوید که چطور رتبه بندی می شوید، زمانی است که از ادروز خود گوگل استفاده کرده باشید، اما برای رتبه بندی در نتایج ارگانیک، گوگل بد ترین منبع برای اطلاعات مورد نیاز است. اگر من هم به جای گوگل بودم همین کار را انجام می دادم. چرا باید هنگامی که بیش از 40 میلیارد دلار در سال از تبلیغات درآمد دارند، دیگران را به رایگان رتبه بندی کنند!

جهت یافتن اطلاعات تکمیلی، از مقاله آموزش ساخت PBN دیدن فرمایید.

آیا ساخت بک لینک با pbn کارآیی دارد؟

بله واقعیت این است که اگر درست پیاده سازی شود و بک لینک های درستی ایجاد شود واقعاً تاثیر بالایی دارد. اگر این شبکه ها کارآیی خوبی نداشتند، مطمئناً گوگل سعی نمی کرد آنها را هدف قرار داده و مردم را از این استراتژی بترساند! اما با وجود همه این تاکتیک های ترساندن، افراد زیادی هنوز در حال ساختن شبکه های وبلاگ خصوصی هستند و به آسانی هم رتبه می گیرند.

چرا این شبکه عملکرد خوبی دارد؟

لینک ها مهمترین عامل رتبه بندی هستند و با وجود مشکلاتی شبیه به اسپم شدن باز هم لینک ها تاثیر گذار ترین فاکتور در رتبه بندی سایت ها به حساب می آیند. گوگل، وب سایت های این نوع شبکه ها را یک عامل معتبر شناسایی می کند و این در واقع چیزی است که باعث می شود این استراتژی موثر باشد. با استفاده از این شبکه، وب سایت شما مجموعه ای از لینک های معتبر و مرتبط را دریافت کرده که به رتبه بندی شما کمک زیادی می کند.

نکاتی که باید درباره لینک سازی PBN بدانید

نکاتی که باید درباره لینک سازی PBN بدانید

لینک سازی شبکه ای اقدامی بسیار کاربردی و در عین حال ریسکی است. اگر بتوانید به شکل درستی از آن استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که عمل نتیجه بخشی بوده و در نهایت به بهبود رتبه وب سایت شما منجر می شود. اما اگر نتوانید به روش درست این اقدام را پیش ببرید خطر پنالتی شدن توسط گوگل را خواهید داشت. به همین دلیل توصیه می شود که در صورت نداشتن دانش و تخصص کافی به هیچ عنوان از این روش لینک سازی استفاده نکنید.

کسانی که تصمیم دارند از بک لینک PBN و لینک سازی شبکه ای استفاده کنند، می توانند به دو شکل در این مسیر پیش بروند:

  1. در حالت اول می توانند از وب سایت ها یا وبلاگ هایی که متعلق به خودشان است برای دریافت بک لینک استفاده کنند.
  2. حالت دوم نیز به دریافت بک لینک از وب سایت ها و وبلاگ های دیگر افراد در ازای دریافت هزینه اختصاص پیدا می کند.

به منظور تشخیص این موضوع که آیا وب سایتی جزو جریان لینک سازی شبکه ای است یا نه باید یکسری موارد را مورد بررسی قرار داد:

هزینه تولید محتوا سایت های pnn را چه کنیم؟

یکی از مشکلاتی که سایت های پی بی ان دارند، هزینه های زیادی است که شامل می شوند. شما می توانید برای کنترل هزینه تولید محتوا برای این نوع سایت ها از سبک رپورتاژ استفاده کنید.

یعنی سفارش های رپورتاژی بگیرید اما خوب طبیعتا لازم است تا سایت شما برای مدت زمانی فعالیت کرده و سپس برای دریافت سفارش رپورتاژ آگهی اقدام نمایید.

در پایان

بهینه سازی وب سایت برای سئو به روش صحیح می ‌تواند رشد و موفقیت طولانی مدت شما را به همراه داشته باشد. روی یک موضوع متمرکز شوید و فراموش نکنید که کلمات کلیدی مرتبط را حتی در تصاویر، نام دامنه، عنوان سایت و سایر بخش های مهم وب سایت خود درج کنید. همچنین مرتباً مطالب را ارسال کرده و سرعت بارگیری صفحه را در نظر داشته باشید. برای اینکه یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید، باید آن ‌ها را نیز مطالعه کنید تا با استراتژی‌ هایی آشنا شوید که می ‌توانند سئو شما را ارتقا دهند. در آخر، استفاده از PBN را برای یک استراتژی بهتر ایجاد لینک در نظر بگیرید.

در صورتی که شما به مباحث تخصصی و علمی در حوزه سئو علاقمند هستید، به شما پیشنهاد می کنم حتما مقاله آموزش سئو 0 تا 100 ما مطالعه کنید.

امیدواریم این مقاله از سئو ادیو شما را راضی کرده باشد. شما می توانید پکیج بک لینک edu و gov را از بخش محصولات ما دانلود نموده و به افزایش رتبه های سایت خود کمک نمایید.

خروج از نسخه موبایل