SEOEDU

افزونه Rank math جایگزین Yoast seo در 2021

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

افزونه Rank math جایگزین Yoast seo در 2021 می شود

هر کسی دوست دارد که سایتش در گوگل رتبه و جایگاه بهتری داشته باشد و لازمه این امر این است که شما بتوانید به بهترین شکل ممکن سایت خود را سئو کنید و به رتبه های برتر گوگل دست پیدا کنید.

همانطور که اغلب شما می دانید در همین زمینه افزونه ی وردپرسی Yosat seo باعث راحتی بهینه سازی سایت سایت وردپرسی شده و افراد زیادی از آن استفاده می کنند که البته برای استفاده از تمامی امکانات درون افزونه شما باید نسخه پریمیوم آن را دریافت کنید. قیمت این افزونه 89 دلار است و در مارکت های وردپرسی ایرانی با قیمتی حدود هفتاد هزار تومان بفروش می رسد.
اما در این مقاله ما شما را با افزونه ای آشنا خواهیم کرد که علاوه بر رایگان بودن از امکانات بیشتری هم بهره می برد.

افزونه Rank Math

افزونه رنک مث (Rank Math) که یک افزونه ی حرفه ای و پیشرفته در زمینه مدیریت وبسایت های وردپرسی می باشد با ارائه امکانات عالی و رایگان برای کاربران به جدی ترین رقیب افزونه ی Yoast seo تبدیل شده است.
در صورتی که سرپرست یک تیم seo باشید و یا حتی یک تازه کار در زمینه seo سایت، اگر وبسایت شما وردپرسی باشد قطعا در سال 2021 به افزونه ی Rank math نیاز خواهید داشت.

یکی از بحث هایی که ما زمانی که به دانشجو های دوره در زمینه آموزش سئو، خیلی پیش می آید همین موضوع رنک مث و یوست می باشد که هرکدام طرفدارهای خودش را دارد و یقینا خیلی ها تعصب هر یک را می کشند.

ویژگی های افزونه Rank Math

ویژگی های افزونه Rank Math

با وجود این که افزونه Rank math رایگان می باشد نه تنها چیزی از Yoast seo کم ندارد بلکه ویژگی های منحصر به فردی درون آن قرار داده شده است که برای هر سئو کاری لازم است.
پیشنهاد می کنیم اگر هنوز هم از Yoast seo استفاده می کنید آن را از پیشخوان وردپرس خود حذف و افزونه Rank math را همین الان نصب کنید.
در ادامه شما را با ویژگی های این افزونه آشنا می کنیم:

  1.  رابط کاربری ساده و استفاده آسان

    داشتن یک رابط کاربری ساده یکی از مفید ترین ویژگی افزونه Rank math می باشد که باعث می شود حتی تازه کاران در این زمینه به راحتی توانایی استفاده از آن را داشتن باشند. این افزونه در کنار رابط کاربری ساده امکاناتی را در اختیار شما می گذارد که نشانه از قدرت آن در زمینه سئو است.با استفاده از افزونه Rank math می توانید در کمترین زمان ممکن بیشترین بهینه سازی را روی سایت خود انجام دهید و نتیجه آن را به وضوح ملاحظه کنید. همچنین می توانید همزمان با ویرایش کردن نوشته تان تنظیمات SERP (صفحات نتیجه موتور جستجو) را نیز ویرایش نموده و پیش نمایش آن را در دستگاه های مختلف مشاهده نمایید

  2. ماژولار بودن

    یکی از مزیت های بزرگ افزونه Rank math نسبت به رقبای آن از جمله yoast seo قابلیت ماژولار بودن می باشد، بدین معنا که امکانی به کاربر داده می شود تا بتواند در صورت نیاز قابلیت های افزونه را فعال و یا غیر فعال نماید که در مواقعی می توانیم با غیر فعال کردن برخی قابلیت ها که قصد استفاده از آن را نداریم، مصرف منابع هاست را کاهش دهیم.

  3.  پشتیبانی کامل از اسکیما (Schema)

    یکی از تاثیر گذارترین پارامترها در S.E.O سایت وردپرس در سال 2021 اسکیما (schema) می باشد که افزونه ی Rank math با پشتیبانی کامل از انواع آن می تواند باعث افزایش چند برابری رنک وبسایت شما بشود. اگر عبارت دیجی کالا را در پیشخوان گوگل مورد جستجو قرار دهید متوجه اطلاعات جامعی که در مورد شرکت دیجی کالا در کنار نتایج جستجو است، خواهید شد. این اطلاعات به نوعی یک اسکیما محسوب می شوند که با استفاده از افزونه ی Rank math می توانید به راحتی این امکانات را به وبسایت خود اضافه نمایید.همچنین می توانید به صورت جداگانه برای هر پست یک اسکیما متفاوت ایجاد کنید. مثلا اسکیما برای مقاله، رویداد،محصول، سوالات متداول و غیره…

  4. متصل شدن به کنسول جستجوی گوگل

    افزونه Rank math قابلیت اتصال به Google console search را دارد که امکان نمایش مستقیم آمارهای درون گوگل کنسول را برای کاربران وردپرس فراهم می نماید. شما با دسترسی به این آمارها و استفاده از ابزارهای افزونه Rank math می توانید سئوی سایت وردپرسی خود را به شکل چشم گیری بهبود ببخشید.

  5. بهبود خودکار بهینه سازی تصاویر

    استفاده از عکس و ویدئوی متناسب با موضوع سایت باعث جذب کاربران بیشتر و افزایش ترافیک می شود که در نتیجه این امر موتورهای جستجو آن را به عنوان یک پوئن مثبت برای سایت شما در نظر خواهند گرفت. افزونه Rank math به صورت خودکار alt و title را به تصاویر شما اضافه می کند و باعث افزایش رنک آن ها می شود.

  6. ساخت نقشه سایت بصورت کامل (Sitemap)

  7. بهبود سئو کلی وبسایت و شناسایی بهتر توسط موتور های جستجو

افزونه Rank math با تولید نقشه سایت باعث افزایش رنک و راحت تر شدن عملیات ایندکس از سوی موتورهای جستجو می شود.
این افزونه امکاناتی در اختیارتان می گذارد تا بتوانید با استفاده از آن تعیین کنید چه صفحات و دسته بندی هایی در نقشه سایت نمایش داده شوند و یا آنها را از دید ایندکس موتورهای جستجو مخفی کنید. البته ویژگی نقشه سایت در نسخه 5.5 وردپرس اضافه شده است اما افزونه Rank math امکانات بیشتری در اختیار کاربران می گذارد.

آیا گرفتن نمره های سبز در این ابزارها مهم است؟

مسئله و موضوعی که وجود دارد این ابزار ها به عنوان یک چک لیست مورد نظر هستند و دیگر تاثیر بیشتری ندارند شما باید حواستان به این مسئله باشد چون مشاهده شده خیلی از افراد در هنگام سفارش تولید محتوا سایت خود از ما خواسته اند تا نمره سبز در رنک مث را میخواستند.

ببینید این ابزارهای هیچ تاثیری بر سئو سایت شما ندارند و این شما هستید که با دانش خود بر روی این صفحات کار کرده و به صفحه اول گوگل می رسانید.

هماهنگی Rank math با AMP

تاثیر چشمگیر در SERP و سئو وبسایت و کاربرپسند بودن سایت شما، شرکت گوگل برای رقابت با فیسبوک، AMP (Accelerated Mobile Pages) که یک فریمورک بر پایه html می باشد را با هدف افزایش سرعت بارگذاری صفحات و بهینه بودن آن ها در گوشی هوشمند منتشر کرد.
فعال بودن AMP از سال 2021 برای تمامی وبسایت ها الزامی است زیرا گوگل اهمیت ویژه ای برای کاربران موبایلی وبسایت ها قائل می باشد. افزونه Rank math صرف هماهنگی کاملی که با AMP دارد، بصورت خودکار متاتگ های لازم را در صفحات AMP قرار خواهد داد.

Rank math یا Yoast seo مسئله این است

با توجه به مزیت های گفته شده در مطالب فوق و بسیاری ویژگی دیگر که در Rank Math مشاهده خواهید کرد قطعا انتخاب نهایی شما هم این افزونه بی نظیر خواهد بود.
شما بدون آنکه ذره ای هزینه کنید و بصورت کاملا رایگان می توانید بهترین امکانات در زمینه بهبود سئوی سایتتان را داشته باشید و از آن بهره کافی ببرید. حال انتخاب با خودتان است.کدام را می پسندید؟

جمع بندی

با افزایش رقابت بین وبسایت ها در سال 2021 و همچنین توسعه سیستم مدیریت محتوای وردپرس، وبسایتی موفق است که محتوای با کیفیت و کاربر پسند تولید کرده و علاوه بر آن از لحاظ سئو نیز بهینه باشد. افزونه Rank math با رابطه کاربری ساده و پشتیبانی کامل از انواع اکسیماها، بهینه سازی خودکار تصاویر، هماهنگی کامل با تمامی قالب ها و همچنین افزونه AMP به بهترین افزونه در زمینه سایت در سال 2021 تبدیل شده است. در این مقاله آموزشی ما افزونه Rank math را معرفی کردیم که با غلبه بر افزونه وردپرسی yoast seo می تواند باعث افزایش چشم گیر seo وبسایت شما شود.

شما هم اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود به بهترین نحو ممکن هستید هم اکنون این افزونه کاربردی و مفید را نصب کنید.

ما در آموزشگاه سئو ادیو به شما کمک می کنیم تا بر اصطلاحات و تمامی نکات سئو و طراحی سایت آشنا شوید. می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات سایت دیدن فرمایید.

خروج از نسخه موبایل