SEOEDU

آنالیز سئو سایت با گوشی + معرفی اپلیکیشن

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

آنالیز سئو وبسایت با گوشی اندروید و معرفی چند اپلیکیشن

اگر شما صاحب یک سایت هستید حتما این مطلب را هم میدانید که برای پیشرفت سایت خود باید در زمینه بهینه سازی موتور های جستجو ( سئو ) فعالیت هایی را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. اکثر صاحبان سایت از طریق کامپیوتر و لب تاب اقدام به تجزیه و تحلیل سایت خود می کنند اما برخی از افراد هم هستند که به دنبال راهی برای انجام این فرآیند از طریق گوشی هوشمند خود هستند.

در این مقاله از سری مقالات آموزش سئو، قصد داریم در زمینه سئو وب سایت با استفاده از گوشی همراه راه حل هایی را برای شما بیان کنیم اما ضمن آشنایی بیشتر ابتدا توضیحاتی مختصر در این زمینه برای کاربران عزیز شرح خواهیم داد.

سئو چیست؟

به طور کل به مجموعه فرآیندهایی که یک سئو کار و یا صاحب سایت برای بهبود رتبه و افزایش بازدید سایت انجام میدهد SEO گفته می شود.

Seo مخفف کلمه search engine optimization می باشد که معادل فارسی این عبارت برابر با بهینه سازی موتورهای جستجو است. هدف گوگل از ایجاد s.e.o طی کردن روندی قانونی برای سایت های است که قصد دارند خود را به موفقیت برسانند و ماندگار شوند.

البته که گوگل هم از این مزیت بی نسیب نخواهد بود زیرا با این روش می تواند بهترین سایت ها را مطابق خواسته کاربرانش به نمایش بگذارد و جایگاهی ابدی نزد کاربران خود داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سئو حتما مقاله آموزش سئو را از وبسایت ما مطالعه کنید.

یکی از مسائل و موضوعاتیک ه در بحث سئو اهمیت زیادی دارد، سفارش تولید محتوا برای سایت است که باید استراتژی محتوایی وبسایت نیز به صورت حرفه ای انجام شود. تا بتوان بهترین نتیجه را از طریق on page سایت به دست آورد.

سئو فرآیندی ادامه دار…

سئو یک فرآیند ادامه دار که باید آن را آنالیز کرد

اگر تصور می کنید که در عرض یک هفته و یا یک ماه می توانید سایت خود را به صفحه ی اول گوگل ببرید و یا مدت زمان مشخصی برای این کار در نظر دارید متاسفانه در حال اشتباه هستید زیرا فرآیند بهینه سازی وب سایت، فرآیندی ادامه دار است.

برای مثال از آنجایی که برای پیشرفت سایتتان همواره باید در زمینه تولید محتواهای جدید کوشا باشید و هر محتوایی احتیاج به سئو شدن دارد، این علم فرآیندی جاودانه است.
شما به عنوان صاحب سایت باید همیشه رنک و سئوی سایت خود را زیر نظر داشته باشید. برای این منظور ما شما را با روش های اصولی این کار شما را راهنمایی می کنیم.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم ابزار ها و وبسایت های آنالیز و رصد سئو معمولا روی دسکتاپ و لپتاپ هستند و امکان استفاده آن ها در گوشی های موبایل نیست. در ادامه ما شما را با سه برنامه مفید و موثر با ویژگی های مختلف در زمینه بهبود سئو وبسایت در قالب دو سیستم عامل اندروید و ios آشنا می کنیم.

یکی از خدماتی که توسط وبسایت seoedu ارائه می شود، موضوع مشاوره سئو می باشد که در آن ما به بررسی تمامی نکات و مشکلات وبسایت شما می پردازیم و کمک می کنیم تا وبسایت شما روند رو به رشد خود را بگیرد.

معرفی اپلیکیشن های آنالیز سئو

SEO Check

اولین و بهترین برنامه ای که ما برای کاربران گوشی های با سیستم عامل اندروید پیشنهاد می کنیم نرم افزار قدرتمند seo check می باشد که با جلب رضایت کاربران توانسته امتیاز 4.4 را در پلی استور دریافت کند.

این برنامه کمک شایانی برای سئو وبسایت به شما خواهد کرد. در ادامه شما را با قابلیت های بی نظیر این نرم افزار آشنا می نماییم:

  1.  این برنامه توانایی بررسی متن را به شما ارائه میکند که با استفاده از آن شما می توانید تگ های داخل متن مانند h1 و h2 را به خوبی بررسی کنید.
  2.  همچنین این برنامه قابلیت آنالیز کیفیت محتوا و خوانایی آن در دستگاه های مختلف را نیز در اختیارتان قرار می دهد.
  3.  برنامه seo check می تواند راهنمای شما در بررسی فنی وبسایت باشد، به عنوان مثال شما می توانید تعداد درخواست های http و حجم فایل های css و javascript را با ستفاده از این برنامه زیر ذره بین خود قرار دهید.
  4.  در خصوص متاتگ ها می توان به قابلیت آنالیز این برنامه از لحاظ میزان استفاده متاتگ در صفحه اشاره کرد. البته seo check می تواند طول متاتگ هایی مانند title و description و غیره را مورد بررسی و آنالیز قرار دهد.
  5.  از قابلیت بررسی تگ کنونیکال و لینک های داخلی و بک لینک ها غافل نشویم زیرا اهمیت این تگ و لینک ها در سئو بسیار بالاست.

جهت دانلود این اپلیکیشن اینجا کلیک کنید.

 Free SEO Tools

اما دیگر برنامه در زمینه بهبود سئو سایت اپلیکیشین Free SEO Tools می باشد که این برنامه هم به نسبت توانسته نمره خوبی را از سوی کاربران دریافت نماید.

نرم افزار free seo tools که دارای امتیاز 3.5 در گوگل پلی استور می باشد بیشتر از لحاظ فنی به آنالیز و اسکن سئوی وبسایت می پردازد. البته در کنار اسکن سئو وبسایت ابزارهای جالبی را داراست که برای صاحبان وبسایت بسیار کاربردیست.

نرم افزار اندروید free seo tools ویژگی های فنی خوبی را در اختیار شما می گذارد:

  1.  قابلیت بررسی page authority
  2.  نمایش رتبه سایت شما از لحاظ کلمات کلیدی
  3.  قابلیت پیدا کردن ارور هایی مانند (error 404) و لینک های خراب و شکسته
  4.  بررسی سایت و صفحات آن از نظر چگالی کلمات کلیدی
  5.  تست سرعت وبسایت برای رضایت کاربران
  6.  بررسی Domain Authority
  7.  قابلیت بررسی امنیت وبسایت که اهمیت ویژه ای را در سئو داراست
  8.  ارزیابی کلی ارزش سایت

برای دریافت این اپ اینجا کلیک کنید

SEO Edge

اکثر کاربرانی که از سیستم عامل آی او اس استفاده می کنند به دنبال برنامه ی رایگان در زمینه سئو می باشند زیرا اغلب برنامه های آی او اس در زمینه بهبود سئو وبسایت پولی هستند و ملزم به پرداخت هزینه های سنگین هستند.

اما برنامه ای را به شما معرفی می کنیم که امکانات متنوعی را به صورت رایگان در اختیار شما می گذارد البته تعداد آنالیز ها محدود است و برای از بین بردن این محدودیت باید اکانت حرفه ای برنامه را بخرید.

از ویژگی های این برنامه می توان به امکان نمایش رتبه در وبسایت الکسا، تحلیل لینک های خروجی و ورودی، استفاده از جستجوی واقعی گوگل برای نمایش نتایج دقیق، نمایش نموداری و خروجی گرفتن از نمودار ها اشاره کرد.

برای دانلود این اپلیکیشن اینجا کلیک کنید.

ابزار جت سئو

یکی دیگر از ابزارهایی که شما می توانید از آن استفاده کنید تا کلمات خود و جایگاه آن ها را کنترل کنید، ابزار جت سئو می باشد. این ابزار به شما این قدرت را می دهد تا کلمات کلیدی خود را در هر لحظه بررسی کنید و جایگاه آن ها را مشاهده کنید و همینطور می توانید روند رشد کلمات خود را نیز بررسی و آنالیز کنید.

چرا تحلیل سئو در گوشی هوشمند

گاها عواملی مانند رفتن به مسافرت، رفتن به مهمانی و یا حتی شغل پاره وقتی که ممکن است یک طراح سایت داشته باشد مانع از رسیدگی کامل و به موقع به سایت و بررسی سئوی آن می شود.

زیرا در این مواقع دسترسی به سیستم کامپیوتر رومیزی و یا حتی لب تاپ امکان پذیر نیست؛ از این رو استفاده از همچین نرم افزار هایی برای آنالیز وب سایت می تواند این امکان را به صاحبان سایت بدهد که در هر جا و در هر مکانی بتوانند سایت خود را بهینه سازی نموده و همواره پیشرفت سایت را بهبود ببخشند.

شما هم اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود با استفاده از گوشی تلفن همراهتان هستید پیشنهاد می کنیم از برنامه های بالا برای این امر استفاده کنید. در این مقاله علاوه بر برنامه های اندروید ما یک برنامه آی او اس کاربردی را به شما معرفی کردیم تا بتوانید علاوه بر آنالیز سئو وب سایت با گوشی اندروید با گوشی های آی او اس هم به این امر بپردازید. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را ببرید.

شما می توانید پروژه طراحی سایت و سئو خود را از 0 تا 100 در اختیار تیم seoedu قراردهید و از افراد متخصص در تیم ما خدمات خیلی خوب و حرفه ای را دریافت نمایید.

خروج از نسخه موبایل