SEOEDU

شگفت انگیزترین ابزارهای سئو + معرفی ابزارها

برترین ابزارهای سئو

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

چه وب سایت شما 20000 صفحه باشد یا 20 صفحه، یکی از با ارزش­ترین دارایی­های شما است. این وبسایت یا در واقع بستر دیجیتال مارکتینگ شما، می­تواند اطلاعات مفیدی ارائه دهد، به سؤالات پاسخ دهد و خدمات آنلاین را به مخاطبان مربوطه­ی شما ارائه دهد. اما چه اتفاقی می­افتد اگر بازدیدکنندگان شما نتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند؟ سئو (مخفف بهینه سازی برای موتورهای جستجو) است. عمل بهینه سازی وب سایت شما به گونه­ای است که وبسایت شما، در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالاتری کسب کند.

اگر رتبه سایت شما به اندازه­ای که می­خواهید برتر نیست، وقت آن است که به استراتژی سئوی خود نگاه خوبی بیندازید. ابزارهای آزمایش شده و واقعی و همچنین ابزارهای سئو، یافتن کارهایی را که باید انجام دهند تا در صدر باقی بمانند را برای صاحبان سایت­ها آسان­تر می­کند. اگر به دنبال شروع کار با سئو هستید یا می­خواهید به نتایج بهتری دست یابید، در اینجا لیستی از بهترین ابزارهای سئو رایگان را که باید استفاده کنید، برای شما آماده کرده­ایم. در SEOEDU و در ادامه مقاله ابزارهای سئو پیشرو در جهان را تجزیه و تحلیل، بررسی و رتبه بندی می­کنیم و ضمن مشاوره سئو و معرفی ابزارهای سئو که با هدف کمک به برندها برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل ساخته شده­اند، مزایای هر یک را نیز بیان خواهیم کرد.

ابزارهای سئو چیست؟

در پاسخ به این سوال که ابزارهای سئو چیست؟ باید بگوییم، ابزارهای سئو، داده­ها و هشدارهایی را در مورد سلامت و موفقیت کلی وب سایت شما ارائه می­دهند. آن­ها به کشف مناطق فرصت و شناسایی نقاط ضعف یا مسائلی که ممکن است مانع از رتبه بندی و کسب درآمد در SERPها شوند را شناسایی می­کنند. همانطور که ابزارهای واقعی هر کدام نقش خاصی دارند، در سئو نیز همین امر صادق است. ابزارهای سئو فوق العاده مفید هستند؛ اما باید بدانید که چگونه از آن­ها استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن­ها ببرید. حتی چند مجموعه ابزار سئو وجود دارند که می­توانند گاهی اوقات بیش از مواردی که به آن­ها اشاره کردیم به شما کمک کنند و به شما یک نگاه کلی به عملکرد SEO شما می­دهند.

برترین ابزارهای سئو خدمات زیر را شامل می­شوند:

شما می­توانید یک وب سایت بسازید، اما بدون ابزار، کار شما سخت خواهد بود و شاید کیفیت لازم را نداشته باشد و در نهایت نتیجه دلخواهی کسب نکنید. شما در طول فرایند بهینه سازی وبسایت خود با عبارات و مسائل زیادی مواجه خواهید شد. از تعداد بازدید از صفحات وب شما گرفته تا بررسی ترافیک ورودی، تعداد و کیفیت لینک­های داخلی و خارجی، خطای HTML، کلمات کلیدی محبوبی که قصد دارید برای جذب مخاطبان استفاده کنید و… بنابراین ابزارهای سئو در این مسیر می­توانند تا حد زیادی شما را راهنمایی کنند. باید بدانید که آموزش ابزارهای سئو در ابتدا برای شما ضروری خواهد بود؛ چرا که نخستین پله از پیشرفت شما در سئو را شامل می­شود. ابزارهای سئو را به خوبی بشناسید و در مسیر یادگیری آن­ها از منابع معتبری چون seoedu استفاده کنید. Seoedu ضمن ارائه خدمات طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی، مشاوره سئو و ابزارهای سئو را نیز ارائه می­دهد. شما می­توانید با مقایسه­ی قیمت خدماتی چون قیمت طراحی سایت فروشگاهی و خدمات دیگر، تصمیم بگیرید که از چه خدماتی استفاده کنید.

ابزارهای سئو چیست؟
سئو تولز چیست؟

چرا از ابزارهای سئو استفاده کنیم؟

ابزارهای سئو شما را از تحقیقات خسته کننده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده­ها نجات می­دهند. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید ببینید کدام بخش از استراتژی شما و نیز تغییرات اعمال شده موجب سود دهی شما می­شود. بهترین ابزارهای سئو همچنین گزارش­هایی در مورد مقایسه­ی شما با رقبا ارائه می­دهند. اگر بیش از یک وب سایت را مدیریت می­کنید، ابزارهای سئو می­توانند به شما کمک کنند تا عملکرد هر سایت را در لحظه ارزیابی کنید. بسیاری از کارآفرینان با چندین وب سایت، در نهایت داده­های زیادی را در صفحات گسترده قرار می­دهند و به صورت دستی آن را تجزیه و تحلیل می­کنند. اما داده­ها به زودی بسیار زیاد می­شود و خطر نادرست بودن گزارش ها را افزایش می­دهند. خوشبختانه، می­توانید از ابزارهای سئو برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید. پس فقط کافیست با خرید اکانت ابزارهای سئو، عملکرد سایت خود را به اصولی­ترین روش ممکن و با کمک بهترین ابزار بررسی و بهینه کنید.

چرا باید از ابزار سئو استفاده کنیم؟

بهترین ابزارهای رایگان سئو شامل چه ابزارهایی هستند؟

اگر به دنبال شروع کار با سئو هستید یا می‌خواهید با هزینه کم به نتایج بهتری دست یابید. تسلط بر بهینه سازی سئو می­تواند سخت باشد، به خصوص اگر تازه شروع کرده­اید. اما خوشبختانه، یافتن بهترین ابزارهای سئو آسان است. در اینجا چند مورد از بهترین ابزارهای رایگان سئو را که باید استفاده کنید، آورده شده­است.

1. گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یک منبع ارزشمند است که برای هر بازاریاب دیجیتالی که در مورد SEO جدی است، عملا ضروری است. داده­های مفید زیادی در مورد وب سایت­ها مانند تعداد بازدید از سایت، منابع ترافیک و جمعیت شناسی مکان ارائه می­دهد. با اطلاعات دقیق Google Analytics، بازاریابان دیجیتال می­توانند استراتژی محتوای خود را تغییر دهند. گوگل آنالیتیکس به عنوان بهترین ابزار رایگان برای بررسی سئو است که هر بازاریاب دیجیتال باید از آن استفاده کند.

در این مقاله بیشتر کامل ترین اطلاعات را راجع به اصطلاحات گوگل آنالیتیکس مطالعه کنید.

ابزار Google Analytics

2. Data Studio

Google Data Studio به شما امکان می­دهد داده­ها را از منابع مختلف مانند کنسول جستجوی Google و Google Analytics ادغام کنید و تصاویر قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید. اگر تازه با آن شروع کرده­اید، راهنمایی­های مبتدی برای Data Studio مفید خواهند بود.

ابزارData Studio

3. Keyword Hero

آگاهی از داده­ها و اطلاعات کلمه کلیدی ندارید؟ آن را به Keyword Hero بسپارید که از ریاضیات و یادگیری ماشینی پیشرفته برای پر کردن جاهای خالی استفاده می­کند. این سرویس برای بیش از 2000 جلسه در ماه رایگان است. Keyword Hero همچنین در حال حاضر یک آزمایش رایگان 90 روزه ارائه می­دهد.

ابزار Keyword Hero

4. ابزار Panguin

ابزار Panguin که توسط Barracuda Digital ارائه شده­است، ترافیک جستجوی شما را با تغییرات شناخته شده در الگوریتم جستجوی Google ردیف می­کند. اگر اشکالی را مشاهده کردید که با یک به‌روزرسانی جدید مطابقت دارد، احتمالاً با این ابزار خطر را پیدا کرده‌اید و می‌توانید برای رفع آن کار کنید!

ابزار Penguin

5. Redirect Path

برنامه افزودنی Redirect Path Chrome کدهای وضعیت HTTP 301، 302، 404 و 500 را پرچم‌گذاری می‌کند. علاوه بر این، تغییر مسیرهای سمت سرویس گیرنده مانند تغییر مسیرهای متا و جاوا اسکریپت نیز علامت گذاری می­شوند و اطمینان حاصل می­شود که هر مشکل تغییر مسیر می­تواند بلافاصله کشف شود. هدرهای HTTP مانند انواع سرور و هدرهای کش و همچنین آدرس IP سرور نیز با کلیک یک دکمه قابل نمایش هستند. علاوه بر این، تمام این جزئیات را می­توان برای اشتراک گذاری آسان یا اضافه کردن به یک سند حسابرسی فنی در کلیپ بورد شما کپی کرد.

ابزار Redirect Path

6. Quick Click Website Audit

ممیزی وب سایت کلیک سریع یک برنامه افزودنی است که به بسیاری از ابزارهای سئو آنلاین امروزی که بیشترین استفاده را دارند پیوند می­دهد. وقتی روی یک پیوند کلیک می‌شود، URL صفحه فعلی را استخراج می‌کند و آن را به ابزار انتخابی وارد می‌کند، بنابراین نیازی به کپی و چسباندن پیوندها در همه ابزارها نیست.

ابزارQuick Click Website Audit

7. BROWSEO

BROWSEO به شما این امکان را می­دهد که ببینید وب سایت شما در یک موتور جستجو چگونه به نظر می­رسد. اساساً صفحه وب شما را پاک می­کند و ساختار زیربنایی را به شما نشان می­دهد. این ابزار به شما کمک می­کند تا بفهمید آیا ربات گوگل در دسترسی به محتوای مهم سایت شما مشکل دارد یا خیر. یکی از ویژگی­های این ابزار رایگان سئو، پیش نمایش SERP است. همچنین یک پیش نمایش از نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجو را نشان می­دهد. می­توانید ببینید که آیا عناوین و توضیحات متا شما به اندازه کافی بهینه شده­اند یا خیر و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تولید محتوا و نحوه سئو آن به صفحه آموزش سئو محتوا مراجعه نمایید.

8. Ahrefs، ابزار کلمات کلیدی SEO

Ahrefs، یکی از بهترین ابزار سئو اشتراکی آنلاین است. می­توان گفت، این ابزار بهترین ابزار تجزیه و تحلیل سئو در سراسر جهان است. این ابزار مشخص می­کند که چه بخش هایی از وب سایت شما برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند. از دیدگاه تحلیل رقبا، احتمالاً از Ahrefs برای تعیین بک لینک­های رقیب خود استفاده می­کنید تا از آن­ها به عنوان نقطه شروع برای برند خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این ابزار سئو برای یافتن بیشترین پیوند به محتوا در جایگاه خود استفاده کنید، لینک‌های شکسته را در وب‌سایت خود بررسی و اصلاح کنید و یک نمای کلی از بهترین صفحات خود را مشاهده کنید (بنابراین می‌توانید ببینید چه اطلاعاتی در بین بازدیدکنندگان ایجاد می‌شود).

Ahrefs یکی از محبوب‌ترین ابزارها در مورد جنبه‌های مختلف سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی، ردیابی رتبه، تحقیقات رقبا، ممیزی SEO، تحقیقات محتوای ویروسی و موارد دیگر است. ما سایت خود و رقبای خود را به وسیله­ی آن بررسی می­کنیم؛ سپس این ابزار سایت­هایی را به ما نشان می­دهد که به رقبای ما بک لینک داده­اند. همچنین این ابزار به ما کمک می­کند فرصت­های پیوند عالی را پیدا کنیم. Ahrefs در رتبه بندی سایت ما برای چندین کلیدواژه اصلی و رساندن ما به 350,000 بازدیدکننده در ماه بسیار موثر است.

ابزار Ahrefs

9. کنسول جستجوی گوگل: ابزار برتر SEO

کنسول جستجوی گوگل که به صورت رایگان برای همه افراد دارای یک وب سایت ارائه می­شود، به شما امکان می­دهد حضور وب سایت خود را در Google SERP نظارت و گزارش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود را با افزودن یک کد به وب سایت خود یا مرور از طریق Google Analytics تأیید کنید و می­توانید نقشه سایت خود را برای نمایه سازی ارسال کنید. اگرچه برای نمایش در نتایج جستجوی Google نیازی به یک حساب کنسول جستجو ندارید، اما بطور کلی می‌توانید کنترل کنید چه چیزی ایندکس می‌شود و چگونه وب‌سایت شما با این حساب نمایش داده می‌شود. به عنوان یک ابزار جستجوگر سئو، کنسول جستجو می­تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که گوگل و کاربرانش چگونه وب سایت شما را مشاهده می­کنند و به شما اجازه می­دهد برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی گوگل بهینه سازی کنید. این ابزار به ویژه برای وب سایت­های جدید مفید است زیرا به صاحبان سایت اجازه می دهد صفحات وب را برای فهرست بندی جستجو ارسال کنند.

ابزارGoogle Search Console

10. SEMRush، ابزارهای سئو بازاریابی

ابزارهای سئوی بازاریابی مانند SEMRush معمولاً در جامعه SEO مورد علاقه طرفداران هستند. کارشناسان دوست دارند که به شما اجازه دهند به راحتی رتبه بندی خود را ارزیابی کنید و همچنین تغییرات و فرصت­های رتبه بندی جدید را شناسایی کنید. یکی از محبوب­ترین ویژگی­های این ابزار سئو، آنالیز Domain vs Domain است که به شما امکان می­دهد وب سایت خود را به راحتی با رقبای خود مقایسه کنید. اگر به دنبال گزارش­های تحلیلی برای کمک به درک بهتر داده­های جستجوی وب سایت، ترافیک یا حتی رقبای خود هستید، می­توانید کلمات کلیدی و دامنه­ها را با هم مقایسه کنید. ابزار جستجوگر سئو روی صفحه به شما این امکان را می­دهد که به راحتی رتبه بندی خود را نظارت کنید و توصیه­هایی در مورد بهبود عملکرد وب سایت خود پیدا کنید.

لیراز پوستان، مدیر ارشد سئو و تولید محتوا در Outbrain، ابزار SEMRush را به عنوان یکی از بهترین ابزارهای SEO توصیه می­کند. او می گوید: «ابزار سئوی مورد علاقه من SEMrush با ویژگی «بینش ترافیک ارگانیک» است. این ویژگی به من امکان می‌دهد همه­ی مقالات پیشرو خود را با یک داشبورد به همراه کلمات کلیدی مرتبط، اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی و تعداد کلمات مشاهده کنم. همچنین یک نمای کلی سریع از آنچه کار می­کند و مکان بهینه سازی ارائه می­دهد. من معمولاً از SEMrush در کارهای روزانه خود استفاده می­کنم، این ابزار را دوست دارم و از ممیزی سایت آن برای بهینه سازی سلامت سایت خود استفاده می­کنم. از زمانی که شروع به استفاده از SEMrush کردیم، سلامت سایت خود را 100٪ بیشتر بهبود داده­ایم.

ابزار SEMRush

11. KWFinder  ابزار کلمات کلیدی SEO

این ابزار کلمات کلیدی SEO به نام KWFinder به شما کمک می­کند کلمات کلیدی را پیدا کنید که سطح رقابت پایین­تری دارند. کارشناسان از این ابزار سئو برای یافتن بهترین کلمات کلیدی و اجرای گزارش­های تجزیه و تحلیل بر روی بک لینک­ها و SERP صفحه نتایج موتور جستجو استفاده می­کنند. این ابزار به شما کمک می­کند پیشرفت خود را بر اساس یک معیار کلیدی پیگیری کنید. به‌علاوه، اگر این کافی نباشد، ایده‌های کلیدی جدیدی برای کمک به رتبه‌بندی وب‌سایت خود به‌دست خواهید آورد. جورج پری، متخصص SEM در پهنای باند، از KWFinder رضایت­مند است و می­گوید:«این ابزار نه تنها اطلاعاتی را در مورد کلمه کلیدی که جستجو می­کردم به من نشان می­دهد، بلکه پیشنهادهای خوبی برای عبارات مرتبط و نحوه مقایسه­ی آن­ها (حجم، CPC، دشواری و…) با عبارتی که در ابتدا به آن نگاه می­کردم ارائه می­دهد.

ابزار KWFinder

12. Moz Pro، نرم افزار SEO

نرم افزار سئو Moz Pro به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو داخلی که کارشناسان در واقع از آن استفاده می­کنند، همچنان پرطرفدار است. برخی از متخصصان در مورد اینکه Moz علی­رغم تغییرات منظم الگوریتم گوگل، همیشه به‌روز بود، ابراز خوشحالی کردند. چه به دنبال توصیه­های کلمه کلیدی باشید و چه به دنبال خزیدن در سایت باشید، Moz یک نیروگاه با خدمات سئو سایت کامل است. شما می­توانید بینش­های خوبی در مورد نحوه عملکرد وب سایت خود و همچنین نحوه بهبود آن به دست آورید. این برنامه همچنین یک نوار ابزار MozBar رایگان دارد که می­توانید آن را دانلود کنید تا معیارهای وب سایت خود را هنگام مرور هر صفحه مشاهده کنید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO هستید، باید به بررسی MozCon، کنفرانس سالانه آنها نیز فکر کنید. «ویژگی بهینه‌سازی صفحه» این ابزار بسیار کارآمد است. این ابزار دقیقاً به شما می‌گوید چه مراحلی را می‌توانید برای بهبود سئوی هر صفحه در وب‌سایت خود انجام دهید. به عنوان مثال، به شما می‌گوید «کلمه کلیدی خود را در عنوان صفحه وارد کنید» یا «یک تصویر با برچسب جایگزین کلمه کلیدی اضافه کنید». همچنین ما می­توانیم ترافیک و بهینه سازی سایت­ها را با رقبای مقایسه کنیم. ما می‌توانیم ببینیم رقبا در کدام صفحات و عبارت‌های جستجو عملکرد خوبی دارند و شیوه‌های وب را برای رقابت با آن­ها تغییر می‌دهیم. بدون ابزاری مانند Moz، شاید کار بهینه سازی برای شما سخت شود.

ابزار Moz

13. Ubersuggest، ابزار ردیابی کلمات کلیدی

Ubersuggest که توسط نیل پاتل توسعه یافته است، یک ابزار یاب کلمه کلیدی رایگان است که به شما کمک می­کند کلمات کلیدی و همچنین هدف جستجوی پشت آن­ها را با نشان دادن SERPهای با رتبه برتر از عبارات کوتاه تا طولانی شناسایی کنید. همچنین می­توانید عبارات مناسب برای استفاده در وب سایت خود را پیدا کنید. Metrics Ubersuggest در گزارش­های خود شامل حجم کلمات کلیدی، رقابت، CPC و روندهای فصلی است. این ابزار هم برای سئوی ارگانیک و هم برای PPC پولی عالی است، این ابزار می­تواند به شما کمک کند تعیین کنید آیا یک کلمه کلیدی ارزش هدف گذاری دارد یا خیر.

ابزار Ubersuggest

14. SpyFu، ابزار رایگان SEO

در حالی که SpyFu یک نسخه فوق‌العاده فوق‌العاده دارد، بسیاری از کارشناسان درباره­ی ویژگی‌های رایگان آن ابراز خوشحالی کردند. اگر تازه شروع کرده‌اید، می‌توانید به راحتی در ویژگی‌های پولی رشد کنید. شما به راحتی می­توانید تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در هر ماه جستجو می­شود را مشاهده کنید و در عین حال به راحتی درجه­ی سختی آن کلمه کلیدی را تعیین کنید. همچنین می­توانید درباره­ی رقبای خود تحقیق کنید تا مشخص کنید از کدام کلمات کلیدی استفاده می­کنند. علاوه بر این، می‌توانید وب‌سایت رقیب خود یا وب‌سایت خودتان را جستجو کنید تا به راحتی ببینید که چند کلمه کلیدی ارگانیک دارند، چند کلیک ماهانه دریافت می‌کنند، رقبای پولی و ارگانیک آنها چه کسانی هستند، کمپین‌هایی که با Google Ads اجرا می‌کنند و… این ابزار یکی از دقیق­ترین ابزارهای تحلیل سئو در بازار است.

شما می­توانید دامنه­ی یک رقیب را وصل کنید و اطلاعاتی را در مورد استراتژی سئوی آنها جمع آوری کنید. شما می­توانید ببینید که آن­ها برای چه کلمات کلیدی در مقایسه با رتبه بندی ارگانیک خود پول پرداخت می­کنند، کلمات کلیدی اصلی آنها را بررسی کنید، و حتی گروه کلمات کلیدی خود را ارزیابی کنید. موارد بسیار بیشتری برای پیگیری و گزارش وجود دارد، به علاوه لازم نیست به اندازه سایر نرم افزارهای سئو در تحقیق تلاش کنید. SpyFu اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می­کند و گزارش­ها را به گونه­ای سازماندهی می­کند که برای مشتریان قابل ارائه و قابل درک باشد.

ابزار SpyFu

15. Woorank، ابزار رتبه بندی SEO

به عنوان یک ابزار برتر تجزیه و تحلیل SEO، Woorank گزینه­های رایگان و پولی را برای پیگیری و گزارش داده­های بازاریابی شما ارائه می­دهد. شما می­توانید رقبای خود را برای کشف کلمات کلیدی مورد نظر خود وصل کنید تا بتوانید با کلمات کلیدی آنها همپوشانی داشته باشید. سعی کنید عملکرد کلمات کلیدی را در طول زمان درک کنید تا برای کاربران و موتورهای جستجو به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید و مهم­تر از همه، چیزهایی را که وب سایت شما از نظر فنی و محتوایی فاقد آن است، درک کنید. Woorank می­تواند به شما در شناسایی محتوای تکراری، خرابی و مشکلات امنیتی کمک کند و دستورالعمل­هایی را در مورد نحوه­ی رفع آن­ها ارائه دهد.

ابزار Woorank

16. Majestic، ابزارهای SEO بازاریابی

Majestic یکی از بهترین ابزارهای سئو بازاریابی از نظر کارشناسان است. این ابزار دارای ویژگی­های مفید بی شماری مانند The Majestic Million است که به شما امکان می­دهد رتبه بندی میلیون­ها وب سایت برتر را مشاهده کنید. ویژگی Site Explorer به شما این امکان را می­دهد که به راحتی یک نمای کلی از سایت خود و تعداد بک لینک­هایی که دارید مشاهده کنید. همچنین به عنوان یک ابزار کلمه کلیدی SEO برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای هدف گذاری عمل می­کند و در عین حال ویژگی­هایی برای مقایسه سایت و ردیابی رتبه شما دارد. رایان اسکالون، مشاور سئو در RyanScollon.com ابزار سئو Majestic را توصیه می­کند. او می گوید: «ابزار سئوی مورد علاقه من Majestic است که ویژگی اصلی آن به شما امکان می­دهد بک لینک­های وب سایتی را که مشخص می­کنید بررسی کنید. ویژگی مورد علاقه من امکان افزودن سایت مشتری خود و تعدادی رقیب است که به شما امکان می­دهد به راحتی انواع معیارهای SEO مانند جریان اعتماد، تعداد دامنه ارجاع دهنده و تعداد بک لینک­های خارجی را با هم مقایسه کنید. همچنین نه تنها به ما کمک می‌کند تا نقاط ضعف [بهینه‌سازی مشتری] را درک کنیم، بلکه جدول ساده‌ای را نیز ارائه می‌کند که ما آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذاریم. ما همچنین از Majestic برای بررسی بک لینک‌های رقبا استفاده می‌کنیم، زیرا گاهی اوقات می‌توانیم تعداد انگشت شماری از فرصت‌های آسان را برای مقابله با سایر تاکتیک‌های لینک‌سازی پیدا کنیم.

ابزار Majestic

17. Google Trends، ابزار جستجوگر سئو

Google Trends سال‌هاست که وجود داشته­است، اما مورد استفاده قرار نگرفته­است. این ابزار نه تنها اطلاعاتی در مورد یک کلمه کلیدی به شما می­دهد، بلکه بینش خوبی در مورد روندهای پیرامون موضوع ارائه می­دهد، که می­تواند در هر مرحله از رشد یک کسب و کار ارزشمند باشد. کلمات کلیدی را در هر کشوری جستجو کنید و اطلاعاتی را در اطراف آن دریافت کنید، مانند جستارهای برتر، جستجوهای افزایش یافته، علاقه در طول زمان و مکان­های جغرافیایی بسته به علاقه و…

ابزار Google Trends

18. SEOQuake، ابزار رایگان SEO

SEOQuake یکی از بهترین ابزارهای سئو خارجی در نظر گرفته می­شود. این افزونه کروم به عنوان یک ابزار جستجوگر سئو عمل می‌کند که ممیزی‌های سایت را در صفحه انجام می‌دهد، پیوندهای داخلی و به خصوص خارجی شما را ارزیابی می‌کند و همچنین مقایسه‌های وب‌سایت را برای تعیین عملکرد شما در برابر رقبا انجام می‌دهد. از دیگر ویژگی های این ابزار تجزیه و تحلیل سئو می توان به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مانند چگالی کلمات کلیدی، داشبورد سئو آسان و قابلیت صادرات اشاره کرد که به شما امکان می­دهد به راحتی داده­ها را دانلود و برای افراد کلیدی تیم خود ارسال کنید.

برین چارتیه، یک بازاریاب دیجیتال متخصص و سازنده محتوای سئو، عاشق ابزار سئوی رایگان SEOQuake است. او می‌گوید: «من عاشق یک افزونه مرورگر خوب هستم و SEOquake بهترین ابزار سئوی رایگان برای معیارهای سئو فوری در هر وب‌سایت یا SERP است. من می‌توانم فوراً یک ممیزی SEO روی صفحه برای خودم یا رقبا انجام دهم. ویژگی پوشش SERP یک تجسم عالی از معیارهای صفحه کلیدی است که می‌توانم آن را به CSV صادر کنم و با تیمم به اشتراک بگذارم. به کمک این ابزار در زمان صرفه جویی می­شود؛ به طوری که می‌توانم از آن برای ایجاد محتوای بهینه‌شده SEO استفاده کنم.»

ابزار SEOQuake

19. Siteliner، ابزار تحلیل سئو

Siteliner یک ابزار جستجوگر سئو تکنیکال است که به شما کمک می­کند محتوای تکراری را در وب سایت خود پیدا کنید. محتوای تکراری چیست؟ محتوای یکسان با وب سایت­های دیگر که گوگل وب سایت­ها را با آن جریمه می­کند. با این ابزار، می­توانید کل وب سایت خود را برای یافتن محتوای تکراری، لینک­های شکسته، اندازه و سرعت متوسط ​​صفحه، تعداد لینک­های داخلی در هر صفحه و موارد دیگر اسکن کنید. همچنین وب سایت شما را با میانگین وب سایت­های بررسی شده با این ابزار مقایسه می­کند تا به شما در درک بهتر موقعیت شما کمک کند. Tieece Gordon، یک بازاریاب موتور جستجو در Kumo Digital، ابزار SEO Siteliner را توصیه می­کند. او به اشتراک می‌گذارد: «Siteliner یکی از ابزارهای سئوی من است که هر زمان که یک سایت جدید به من معرفی می‌شود. شناسایی و رفع مشکلات احتمالی تقریباً به‌طور خودکار کیفیت و ارزش را بهبود می‌بخشد و اگر به درستی انجام شود، زمینه بیشتری را به یک صفحه خاص اضافه می‌کند که دلیل اصلی استفاده از این ابزار است. برای یک ابزار رایگان (نسخه پولی که بیشتر در دسترس است) برای ارائه توانایی بررسی سطوح تکراری، پیوندهای شکسته و دلایل نادیده گرفته شدن هر صفحه، هیچ شکایتی وجود ندارد. ویژگی کلیدی در اینجا که Siteliner بهتر از هر چیز دیگری که من با آن برخورد کرده­ام، انجام می­دهد، جدول محتوای تکراری است.

ابزار Siteliner

20. کلمات کلیدی در همه جا؛ ابزار کلمات کلیدی SEO

Keywords Everywhere یکی دیگر از افزونه های عالی SEO Chrome است که داده­ها را از ابزارهای مختلف SEO مانند Google Analytics، Search Console، Google Trends و موارد دیگر جمع می­کند تا به شما کمک کند بهترین کلمات کلیدی را برای رتبه بندی پیدا کنید. ابزارهای سئوی رایگان مانند این­ها فرآیند تعیین بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت شما را ساده می­کند. بنابراین به جای مرور چندین وب سایت هر روز، می­توانید از این یک ابزار برای صرفه جویی در زمان خود استفاده کنید. ایگان هیث، مالک Get Found Madison، یکی از طرفداران بزرگ ابزار SEO Keywords Everywhere افزونه کروم است. او به اشتراک می‌گذارد: «این ابزار به من و مشتریانم اجازه می‌دهد تا حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی ایالات متحده را مستقیماً در گوگل ببینیم، که برای ایده‌های موضوع وبلاگ عالی است. همچنین به شما امکان می‌دهد فهرست‌های کلیدواژه‌ها را به‌صورت انبوه آپلود کنید و داده‌هایی را مشاهده کنید، که Google اکنون آن‌ها را در پشت محدوده‌های عظیم پنهان می‌کند، مگر اینکه برای Google Ads پرداخت کنید. ارزش باورنکردنی برای یک ابزار رایگان!”

ابزار Keywords Everywhere

ابزارهای سئو را چطور تهیه کنیم؟

آیا به دنبال خرید ابزار سئو هستید؟ آیا به دنبال مکانی برای ارائه انواع ابزارهای سئو هستید؟ یا حتی به دنبال ابزارهای سئو هستید که سایر گروه های خرید ارائه نمی­کنند؟ آیا نیاز به استفاده از ابزارهای سئوی زیادی دارید و به دلیل اینکه قیمت ماهانه بسیار بالاست، هزینه آن را ندارید؟ اگر پاسخ شما “بله” است، سایت­هایی هستند که می­توانید در این زمینه به آن­ها اعتماد کنید. معرفی سایت های فروش ابزار سئو به شما این امکان را می­دهد تا پس از کسب اطلاعات کافی از ابزارهای سئو، به خرید یا فروش این ابزار سئو بپردازید و وب سایت خود را با بهینه سازی اصولی با ابزار آماده کنید. گروه­های خرید ابزار سئو، بسیاری از بهترین ابزار سئو و ابزار فروش در جهان امروز را به اشتراک می­گذارند.

با بهترین ابزارهای سئو در مسیر پیشرفت قدم بردارید!

بهترین ابزارهای سئو بینش­هایی را به شما می­دهند که در غیر این صورت برای ایجاد آن، زمان زیادی طول می­کشد. با این اوصاف، باید تلاش کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. این بدان معناست که محتوایی تولید کنید که بهینه‌سازی شده برای سئو باشد، تمام توضیحات محصول خود را بازنویسی کنید و آنچه را که از این ابزارهای سئو آموخته‌اید، بگیرید و تنظیمات را انجام دهید. این چک لیست سئو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه پایه های خود را پوشش داده اید. اگر بودجه‌ای ندارید، بیشتر این ابزارها دارای ویژگی‌ها یا آزمایش‌های رایگان هستند که می‌توانید آن­ها را امتحان کنید. آنچه را که برای کسب رتبه بالاتر در SERP نیاز دارید، کشف کنید. و پیشنهادات ابزار را دنبال کنید تا رشد خود را افزایش دهید.

شکی نیست که سئو یک فرآیند استراتژیک است، اما برای شروع پیاده سازی، هزینه بسیار کمی نیاز است. این ابزارهای رایگان سئو به شما کمک می­کند تا رتبه، ترافیک و نرخ تبدیل وب سایت خود را بهبود بخشید. ابزارهایی مانند Semrush، Moz و Ahrefs ویژگی‌های بسیار خوبی را ارائه می‌دهند و در صورت استفاده صحیح، می‌توانند نتایج قابل‌توجهی ایجاد کنند.

خروج از نسخه موبایل