آموزش سئو محتوا متنی +چک لیست 23موردی (عملی)
آموزش سئو محتوا متنی، از A تا Z محتوا رو اینجا یاد بگیر
آموزش سئو محتوا، در این سبک از مقالات seoedu ما با یک رشته محتوا رو به رو هستیم. شما در این محتوا بحث آموزش سئو محتوا را از A تا Z یاد خواهید گرفت. اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که در دل این محتوا مقالات بسیار مهم و کاربردی را قرار داده ایم که با مطالعه این مطالب می توانید به طور کامل سئو محتوا را آموزش ببینید. این مقاله یک نقشه راه برای مسلط شدن بر اصول و قوانینی است که به شما کمک می کند تا محتوای سئو شده را یاد گرفته و تکنیک های مهم آن را آموزش ببینید.
پس با اولین قدم در حوزه آموزش یعنی تعریف مفاهیم شروع کرده و سپس به سراغ اصول و نکات عملی حرکت خواهیم کرد.
محتوا چیست؟
در پاسخ به این سوال که محتوا چیست، می توان گفت که محتوا در واقع اطلاعاتی است که در قالب خاصی ارائه می شود تا هدفی را برآورده سازد. البته تا کنون هیچ تعریف واحدی از محتوا ارائه نشده است که تمام صاحب نظران آن را تایید کنند اما در حالت کلی باید گفت که محتوا می تواند شامل هر چیزی باشد که توانایی انتقال مفهوم و پیامی را به کاربر دارد و در یک قالب خاص و مشخص ارائه شده است. به علاوه، مهم است که محتوا باید قابل ویرایش باشد. با توجه به این تعریف، محتواها تنها شامل متن نمی شود و می تواند هر نوع متن، صدا و تصویری باشد که پیامی را به مخاطب انسانی انتقال می دهد.
انواع محتوا در دنیای دیجیتال
با وجود پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از اینترنت در بیشتر زمینه های زندگی بشر، محتوا نیز راه خود را در عرصه دیجیتال پیدا کرد و امروزه به یکی از مهمترین موارد در بیشتر ابزارهای دیجیتال به خصوص در زمینه طراحی و استفاده از سایت تبدیل شده است. محتوای دیجیتال تمام ویزگی های تعریف محتوا را در بر می گیرد، اما تفاوت آن در بستر ارائه دهنده آن است. همان طور که از آن پیداست، محتوای دیجیتال توسط بسترها و ابزارهای دیجیتال ذخیره و ارائه می شوند. مهمترین نکته ای که در مورد محتواهای دیجیتال وجود دارد، یک عنوان سئو مناسب و بی نقص است. زیرا محتواهای دیجیتال با الگوریتم های سخت گیرانه و پیچیده گوگل مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورتی که عنوان و محتوا از نظر گوگل بیهوده به نظر برسد، آن را در نتیجه جستجوهای خود نمایش نخواهد داد.
در ادامه انواع محتواهای دیجیتال را با یکدیگر بررسی می کنیم:
• متنی
محتواهای متنی ساده ترین و ابتدایی ترین نوع هستند که در دنیای دیجیتال نیز جایگاه ویژه خود را دارند. محتواهی متنی شامل کتاب های الکترونیکی، سندهای متنی و دیگر قالب هایی است که درون آن ها یک متن نوشته شده است. محتواهای متنی باید با اصول صحیح نگارشی نوشته شده باشند و پیام مناسب و مفهوم با ارزشی را به کاربر انتقال دهند. در غیر این صورت، از طرف گوگل بیهوده شناخته شده و ارزش سئویی بالایی نخواهد داشت.
• تصویری
محتواهای تصویری بیشتر شامل عکس ها، نقشه ها، نمودارها و دیگر تصاویری است که در قالب خاص خود موضوعی را به اطلاع کاربر می رسانند. امروزه محتواهای تصویری محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده اند و استفاده از آن ها در سئو سایت نیز تاثیر بسیار مثبتی دارد.
• ویدیویی
محتواهای ویدیویی نیز تاثیر مثبتی در سئو سایت دارند و به دلیل انتقال پیام به صورت واضح در بین کاربران نیز محبوب هستند. محتواهای ویدیویی باید کیفیت قابل قبولی داشته باشند که موجب هدر رفتن زمان کاربر و ترافیک داده ان ها نشوند.
• صوتی
محتواهای صوتی نیز توانسته اند در میان دیگر قالب های محتوا، جایگاه مناسب خود را به دست بیاورند. محتواهای صوتی می توانند جنبه هنری، آموزشی، تبلیغاتی، انگیزشی و یا حتی طنز داشته باشند.
می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محتوا مقاله ی تولید محتوا را از وبسایت seoedu مطالعه کنید.
کلمه کلیدی چیست ؟
اکنون که می دانیم محتوا چیست و چه انواعی دارد، زمان آن رسیده است تا با مهمترین مفهوم آن یعنی کلمه کلیدی آشنا شویم. کلمه کلیدی در عنوان سئو نیز تاثیرگذار است و این عنوان باید مفهوم کلمه کلیدی را نیز در بر بگیرد. به زبان ساده، کلمه کلیدی عبارت و مفهومی است که کلیت محتوا را معرفی می کند و توضیح مختصری در مورد پیامی است که توسط محتوا ارائه می شود.
در دنیای دیجیتال و از نظر سئو، این کلمه در واقع همان عبارتی است که کاربران با جستجوی آن در گوگل به صفحه ای که درباره آن عبارت است، هدایت می شوند. در واقع کلمات کلیدی، خواسته و پرسش کاربر از آن محتوا و صفحه سایت هستند. دلیل اهمیت کلمه کلیدی و عنوان سئو، این است که تاثیر مستقیم در کسب بازدید برای سایت دارد که باعث افزایش سئو سایت نیز می شود. در انتخاب و تعیین کلمه کلیدی باید دقت شود که کاربر پسند و جذاب باشد، در عین حال مفهوم و هدف محتوا را نیز به خوبی بیان کند.
انواع کلمات کلیدی
-
لانگ تیل
این نوع کلمات کلیدی، طولانی تر از انواع دیگر بوده و غالبا بین 3 تا 5 کلمه هستند. این کلمات کلیدی برای استفاده در عنوان سئو نیز مناسب هستند و می توانند منظور را واضح تر و کامل تر به مخاطب تفهیم کنند.
-
میدل تیل
این نوع کلمات کلیدی به شکل کلی تری مفهوم محتوا را معرفی می کنند و نسبت به نوع قبلی، از شفافیت کمتری برخوردار هستند. در واقع این نوع کلمات کلیدی حالت میانه دارند و کاربر با این که منظور خود را تا حدی مشخص گفته است، اما تمام هدف خود از جستجو را مشخص نکرده است. در چنین حالتی، کاربر در میان نتایج ارائه شده و با توجه به عنوان سئو، یک نتیجه را به عنوان پاسخ انتخاب می کند که این مسئله باعث رقابت در بین سایت ها می شود.
-
شورت تیل
کوتاه ترین کلمات کلیدی هستند که یک یا دو عبارت را در بر می گیرند. این کلمات کلیدی بیشترین میزان جستجو را به خود اختصاص می دهند، اما خیلی تاثیر خوبی در سئو سایت ندارند. به این دلیل که مفهوم وارد شده کامل نیست و کاربر نمی تواند مطمئن باشد که پاسخ سوال خود را دریافت خواهد کرد یا خیر. پس با وجود این که ممکن است کاربر یک صفحه را به عنوان پاسخ انتخاب کند، اما احتمال این که به سرعت خارج شود نیز بسیار بالاست که تاثیر منفی زیادی در رتبه سایت از نظر گوگل خواهد داشت.
معرفی ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی
خوشبختانه برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب در محتواهای مختلف، ابزارهایی وجود دارد که باعث می شود با استفاده از آن ها، بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کرد و در نتیجه ترافیک خوبی را برای سایت به دست آورد. این ابزارها در دو نوع رایگان و دارای هزینه، در دسترس کاربران است. برخی از انواع این ابزارها که می توانید از نسخه رایگان آن ها استفاده کنید، شامل Keyword Planner، Bing Webmaster Tools، ابزار ردیابی رتبه یا Rank Tracker، سایت AnswerThePublic، Keyword Tool Dominator، Google Trends و وب سایت KWFinder هستند.
مزیت های استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل چیست
همان طور که گفته شد، کلمات کلیدی لانگ تیل مفهوم واضح تری را انتقال می دهند و با استفاده از آن ها می توان در صرف وقت و ترافیک داده صرفه جویی کرد و کاربر را با بالاترین سرعت به پاسخ سوال خود رساند. این کلمات کلیدی تاثیر مثبتی در عنوان سئو و افزایش رتبه سایت دارند.
با استفاده از این کلمات کلیدی، می توانیم جزئیات بیشتری را بفهمیم و کاربرانی که از این نوع کلمات کلیدی استفاده می کنند با سرعت بیشتری می توانند پاسخ خود را پیدا کنند. به علاوه محتواهایی که از این نوع کلمه کلیدی بهره می گیرند، رقابت کمتری در جذب کاربر و کسب بازدید خواهند داشت. به عبارت دیگر، وقتی کاربر وارد سایتی با این کلمه های کلیدی بشود، به احتمال زیاد پاسخ خود را در همان سایت پیدا خواهد کرد.
کلمات کلیدی lsi چیست؟
این نوع کلمات کلیدی یکی از جدیدترین انواع کلمات کلیدی هستند که با پیشرفت الگوریتم های گوگل استفاده از آن ها رواج یافته است. در واقع الگوریتم های جدید گوگل می توانند بدون این که به دنبال تکرار یک کلمه و یا عبارت خاصی در متن باشند، بفهمند که موضوع محتوا در چه موردی است. البته این موضوع به هیچ عنوان به این معنی نیست که این کلمات جای کلمه های کلیدی اصلی را می گیرند.
در پاسخ به این سوال که کلمه های کلیدی lsi در یک محتوا چیست، باید گفت که به کلماتی گفته می شود که همه آن ها باید با یک عبارت و کلمه خاص ارتباط معنایی داشته باشند. این کلمات می توانند مترادف باشند، اما لزوما این گونه نیست؛ بلکه باید همه این کلمات، در مورد یک مفهوم توضیحاتی بدهند و با یک دیگر نقطه اشتراک واحدی داشته باشند.
چگونه از lsi ها در محتوا استفاده کنیم؟
بهترین راه برای استفاده از این نوع کلمات، این است که آن ها را در جمله بندی های مناسب در محتوا استفاده کرد؛ به گونه ای که مفهوم کلمه کلیدی اصلی را بهتر توضیح دهد. در واقع این کلمات باید در توضیحات و محتوای مقاله به خوبی استفاده شوند. در عنوان سئو باید از کلمه کلیدی اصلی استفاده شود، اما می توان در صورتی که امکان داشته باشد، ازlsi ها نیز استفاده کرد. به علاوه، در زیرعنوان های محتوا می توان از کلمات lsi استفاده مناسبی کرد. در توضیح عکس ها و دیگر قسمت های مهم محتوا نیز می توان کلمات lsi را به کار برد.
آموزش استخراج کلمات کلیدی lsi
اکنون که می دانیم کلمات کلیدی lsi در محتوا چیست، باید بدانیم که چگونه می توانیم آن ها را استخراج کرده تا در محتوا از آن ها استفاده کنیم. ساده ترین راه برای این کار این است که از بخش جستجوهای مرتبط گوگل استفاده کنیم. این کلمات، بهترین کلمه های کلیدی lsi هستند که می توان از آن ها استفاده کرد؛ به این دلیل که گوگل با استفاده از نتایج جستجوهای قبلی کاربران، کلماتی را نمایش می دهد که در بین کاربران محبوبیت بالاتری دارند.
علاوه بر این، در هنگام جستجوی یک عبارت خاص می توان عبارت های مشابه دیگری را در بالای صفحه جستجو مشاهده کرد. همچنین ابزارهای دیگری نیز مانند Google Keyword Planner و Keywordtool برای این کار در اختیار کاربران است.
پیدا کردن مناسب ترین لندینگ برای کلمات کلیدی
لندینگ در واقع همان صفحه ای است که کاربر با ورود به سایت شما وارد آن خواهد شد، که ممکن است صفحه اصلی سایت و یا یک یا چند صفحه دیگر به انتخاب طراح سایت باشد. کاربران غالبا با کلیک بر روی نتایج ارائه شده، به دنبال پاسخ خود می گردند و در صورت پیدا نکردن از سایت خارج می شوند که این مسئله در رتبه سایت تاثیر منفی دارد. به همین دلیل باید بهترین لندینگ را برای هر کلمه کلیدی تعیین کرد.
موتور جستجوی گوگل سعی کرده تا خود را به عنوان یک موتور پاسخ دهنده خوب تبدیل کند تا بتواند بهترین جواب ها را برای کاربران خود فراهم آورد. پس حسابی مراقب صفحات لندینگ پیج خود باشید.
در صورت تمایل می توانید به پادکست زیر درمورد لندینگ پیج گوش دهید.
شروع تولید محتوا برای سایت
اکنون که می دانیم محتوا چیست و با مهمترین بخش آن یعنی کلمه های کلیدی نیز آشنا شده ایم، می توانیم تولید محتوا را برای سایت شروع کنیم. برای این کار باید توجه داشته باشیم که در واقع این محتوا را برای دو نوع مخاطب تولید می کنیم. یکی کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند و محتوا باید برای آن ها روان و جذاب باشد و دیگری گوگل و الگوریتم های جستجو آن است. توجه داشته باشید، در صورتی که گوگل نتواند مفهوم محتوا را متوجه شود، آن را به کاربران نمایش نخواهد داد.
پس باید محتوای شما از نظر گوگل نیز مناسب باشد. برای این منظور تولید حداقل 1000 کلمه محتوای با معنی و سئو شده راه کار خوبی است. به علاوه فرامش نکنید که محتوای شما باید حتما منحصر به فرد باشد. محتواهای کپی شده توسط گوگل جریمه می شوند.
برای نوشتن یک محتوای عالی چه کارهایی باید انجام دهیم؟
در اولین گام، باید موضوعاتی را انتخاب کنید که به هدف سایت شما مرتبط باشد. انتخاب کلمه های کلیدی اصلی اهمیت حیاتی دارد و با توجه به آن، باید یک عنوان سئو مناسب و جذاب انتخاب کنید. شروع زیبا و جذابی برای محتوای خود بنویسید که کاربر را به ادامه محتوا ترغیب کند. از زیرعنوان های مناسب استفاده کنید تا محتوای شما روان تر شده و کاربر با راحتی بیشتری به پاسخ سوال خود دست پیدا کند. استفاده از عکس و تصاویر را در محتوا فراموش نکنید و در طول تولید محتوا توجه داشته باشید که از موضوع بحث خارج نشوید.
ارزیابی از محتوای تولید شده
پس از تولید محتوا، باید کیفیت آن را ارزیابی کنیم تا مطمئن شویم که این محتوا برای وب سایت ما سودمند خواهد بود. در این ارزیابی باید توجه کنیم که چه خلاقیت و ایده جدیدی در این محتوا وجود دارد که آن را از سایر محتواها تمایز می دهد. آیا قالب استانداری برای این محتوا در نظر گرفته شده است، تا چه اندازه اهداف سایت را برآورده می سازد، در مقایسه با رقیب های دیگر در سطح قابل قبولی قرار دارد، آیا می توان آن را به اشتراک گذاشت و…..
آیا قواعد نگارشی و املایی در سئو تاثیر گذارند؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که از نظر گوگل این موارد تاثیری در نتایج جستجو ندارند. اما مسئله دیگری که باعث اهمیت این موضوع می شود، رضایت کاربران است. رضایت کاربران برای گوگل اهمیت بسیاری دارد و تاثیر زیادی در تعیین رتبه سایت دارد. غلط های املای و نگارشی خوانایی متن را پایین می آورند و در نتیجه نارضایتی کاربران را به دنبال دارد.
چک لیست سئو محتو
در این بخش نکاتی را ذکر می کنیم که باعث بالا رفتن سئو محتوا می شوند.
1. نوشتن عنوان جذاب و سئو شده
عنوان سئو اولین بخشی است که کاربر از محتوا مشاهده می کند و باید توضیح کلی و جامع در مورد محتوا ارائه دهد. به علاوه، عنوان تاثیر مستقیمی نیز در رتبه سایت دارد که به کاربر و گوگل می گوید که محتوا در مورد چه موضوعی است.
عنوان سئو شده چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
منظور از عنوان سئو، عنوانی است که برای موتورهای جستجو گوگل بهینه باشد و در پاسخ به جستجوهای کاربران انتخاب مناسبی باشد. این عنوان باید جذاب باشد تا کاربر با مشاهده آن ترغیب به وارد شدن به سایت شود. ویژگی بسیار مهمی که این عنوان دارد، این است که از کلمه کلیدی اصلی در آن استفاده شده است و بهتر است که این کلمه در ابتدای عنوان قرار داشته باشد. این عنوان باید تا حد ممکن کوتاه باشد.
چگونه یک عنوان جذاب بنویسیم؟
برای نوشتن یک عنوان جذاب، باید خلاقیت داشته باشیم. از عبارتی استفاده کنیم که در ذهن خواننده سوال به وجود بیاورد تا او را تشویق به خواندن محتوای ما کند. عنوان ها نباید مانند کتاب های درسی باشند؛ بلکه سعی کنید احساسی در خواننده به وجود بیاورید که حس کند برای خواندن این محتوا باید عجله کند. البته فراموش نکنید که به هیچ وجه نباید کاربر را فریب دهید و هر سوالی که در عنوان مطرح شده، باید در متن به آن پاسخ داده شود. وگرنه کاربران به سایت شما اعتماد نخواهند کرد و بدون شک بازخورد منفی خواهید داشت.
۲. انتخاب بهترین url برای محتوا
url سایت نیز تاثیر مهمی در موتورهای جستجو دارد و می تواند رتبه سایت را بالا ببرد. به همین دلیل برای یک محتوای سئو شده، باید url مناسبی نیز انتخاب شود.
ویژگی های یک url عالی چیست؟
یک url عالی برای گوگل و کاربر با معنی است که غالبا برای این کار، از کلمه کلیدی اصلی در آن استفاده می شود. کلمه کلیدی بهتر است که در ابتدای آدرس قرار بگیرد، البته نباید خیلی طولانی نیز بشود. url را با حروف کوچک بنویسید و به هیچ عنوان از کلمات تکراری در آن استفاده نکنید.
۳.نوشتن ۵۰۰ کلمه طلایی اول محتوا (کاری کن کاربر عاشقت بشه)
با استفاده از این تکنیک سئو محتوا، در واقع شما باید کاربر را برای خواندن ادامه محتوا به چالش بکشید و از اهمیت موضوعی که می خواهید در مورد آن صحبت کنید، برای کاربر بگویید تا او را به یک همراه وفادار برای خود تبدیل کنید.
۴. نوشتن زیر عنوان های جذاب
زیر عنوان ها نیز اهمیت زیادی دارند و در نتیجه جستجو گوگل تاثیر گذارند. به علاوه، زیر عنوان ها متن شما را تقسیم بندی و خواندن آن را برای کاربر راحت تر می کنند تا بخش مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند.
۵. استفاده از لیست اعداد یا بولت پوینت ها
این ابزار نیز به خوانایی بیشتر محتوا کمک می کنند و کاربران می توانند جمع بندی پاسخ سوال خود را زودتر دریافت کنند.
۶.استفاده از تصاویر
تصاویر کمک می کنند تا کاربر منظور محتوا را بهتر متوجه شود. همچنین تصاویر می توانند با صرف کمترین زمان، یک پیام واضح را به کاربر منتقل کنند.
۷. استفاده از خاصیت آلت تصاویر
این خاصیت توضیحی در مورد تصویر است که می گوید این تصویر چه پیامی دارد و در نهایت باعث بهینه شدن آن تصویر برای موتورهای جستجو می شود.
۸. استفاده از ویدیو در محتوا
امروزه ویدیوها، محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند و می توانند مقصود محتوا را کاملا واضح و شفاف توضیح بدهند. به علاوه، ویدیوها اولویت بیشتری برای موتورهای جستجو دارند.
۹. استفاده از پادکست در محتوا
پادکست ها محتواهای صوتی هستند که به صورت استاندارد و با قالب و ترتیب مشخص در اینترنت توزیع می شوند. این محتواها نیز از نظر گوگل دارای ارزش هستند.
۱۰.قرار دادن یک فایل دانلودی
با قرار دادن یک فایل دانلودی، به کاربر و گوگل بگویید که محتوایی با ارزش و قابل اشتراک دارید.
۱۱. نوشتن متا دیسکریپشن با هدف جذب کاربر
متا دیسکرپشن ها توضیحاتی هستند که در صفحه جستجو نمایش داده می شوند وبه کاربر و گوگل توضیحاتی بیش از مطالب عنوان سئو را نشان می دهند. در جستجوهای گوگل نیز اولویت با سایت هایی است که از توضیحات متای قوی استفاده کرده اند.
۱۲.رعایت تگ های هدینگ در محتوا
تگ های هدینگ یکی دیگر از موارد سئو محتوا هستند و به موتورهای جستجو گوگل می فهمانند که مطلب مورد نظر در چه موردی است و جزو بخش های مهمی محسوب می شوند که توسط الگوریتم های گوگل بررسی خواهند شد.
۱۳. لینک سازی داخلی هدفمند
منظور از این کار، استفاده از لینک های مرتبط به محتوا است که در درون همان سایت قرار دارند و کاربر می تواند، اطلاعات بیشتری را از طریق آن ها به دست بیاورد.
برای اینکه بتوانید لینک سازی داخلی را به صورت اصولی و حرفه ای آموزش ببینید پیشنهاد می کنیم مقاله لینک سازی داخلی را حتما مطالعه کنید.
۱۴. لینک خارجی (outbound لینک)
این لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا مطالب مرتبط به یکدیگر را راحت تر پیدا کند.
۱۵. نوشتن نتیجه در انتهای محتوا و دعوت به اقدام
از مهم ترین نکات و بخش های سئو محتوا محسوب می شود. پس یک بخش نتیجه گیری در انتهای محتوا قرار دهید و جمع بندی کلی از مطالب خود ارائه دهید.
۱۶.استفاده از کلید واژه در پاراگراف اول
کلمه کلیدی اصلی، باید در اولین پاراگراف استفاده شود، اما اگر آن را در خط اول و حتی در ابتدای خط اول استفاده کنید، باعث افزایش رتبه آن در بین محتواهای رقیب می شوید که بدون شک خودکشی در روز روشن است….
۱۷. استفاده از ابر کلمات کلیدی در محتوا
ابر کلمات کلیدی، به معنی ایجاد یک تصویر از کلمات کلیدی است که اندازه هر کدام از آن ها به تعداد دفعاتی که در متن به کار رفته اند، بستگی دارد.
۱۸. عدم تکرار زیاد کلمات کلیدی (کیورد استافینگ)
استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن، موجب می شود که محتوا توسط گوگل به عنوان اسپم شناخته شده و رتبه آن را کاهش دهد.
۱۹.تولید حداقل ۱۰۰۰ کلمه محتوای یونیک و پر مغز
تولید محتوای اصولی نیز بسیار اهمیت دارد و امروزه جزو اصول اولیه سئو محتوا محسوب می شود. سعی کنید حداقل یک محتوای هزار کلمه ای داشته باشید که علاوه بر منحصر به فرد بودن، بار معنایی زیادی نیز داشته باشد.
۲۰.استفاده از اینفوگرافیک ها
اینفوگرافیک به نمایش تصویری داده ها و اطلاعات گفته می شود و به وسیله آن می توان مفهوم مورد نظر را دقیق تر و واضح تر به کاربر منتقل کرد.
۲۱. استفاده از اسکیما کد مناسب با محتوا
اسکیما را می توان یک زبان مشترک در بین موتورهای جستجو دانست که با استفاده از نشانه های آن، می توانند اطلاعات موجود در صفحات مختلف را راحت تر تشخیص بدهند.
۲۲.بهینه سازی حجم تصاویر
تصاویری که حجم بالایی دارند، سرعت بارگذاری سایت را کاهش می دهند و در نتیجه باعث نارضایتی کاربر و پایین آمدن سئو سایت می شوند. پس به حجم تصاویر آپلود شده دقت داشته باشید
۲۳.استفاده از کلمات کلیدی lsi و لانگ تیل در محتوا
این مورد از جدیدترین نکات در مورد سئو محتوا به صورت اصولی است. الگوریتم های جدید گوگل برای کلمات کلیدی lsi اهمیت قائل هستند و با کمک آن ها، مفهوم محتوای شما را تشخیص داده و به کاربر ارائه می دهند. کلمات لانگ تیل هم به این دلیل که جزئیات بیشتری را ارائه می دهند، مورد علاقه کاربران و البته گوگل هستند.
ابزارهای سئو محتوا متنی
درمورد ابزارهایی که برای سئو محتوا متنی وجود دارند می توان آن ها را به چند دسته تقسیم کرد:
-
ابزارهای یافتن کلمات کلیدی
ابزارهایی که برای یافتن کلمات کلیدی از آن ها استفاده می شوند، گوگل ساجسشن، کیورد پلنر، kwfinder، گوگل ریلتد سرچ و امثال این ابزارها به شما کمک می کنند تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی وبسایت خود را پیدا کنید و برای آن ها برای تولید محتوا متنی خود برنامه ریزی و استراتژی تعریف کنید.
-
ابزارهای سئو محتوا
ابزارهایی که در این قسمت معرفی می کنیم می توان بیشتر گفت افزونه ها هستند، که بیشتر برای سایت های وردپرسی مورد استفاده قرار می گیرند. افزونه یوست و رنک مث، این دو افزونه به شما کمک می کند تا بتوانید برخی از اصول سئو محتوا را در متن خود رعایت کنید. اما این ابزارهای دقیق برای بحث سئو نیستند بلکه شما باید به علم خودتان رجوع کنید و نکاتی را که در مورد سئو محتوا می دانید نیز در بحث بهینه سازی محتوای خود استفاده نمایید.
-
ابزارهای بررسی کپی بودن محتوا
گاهی اوقات با توجه به اینکه برخی از افراد قصد سواستفاده از اعتماد شما را دارند محتوای کپی به شما می دهند. برای اینکه بتوانید بررسی کنید یک محتوا کپی بوده یا خیر، بهترین کار این است که بخش هایی از آن را در گوگل سرچ کنید. برای مثلا ابتدای هر پارگراف را سرچ کرده و نتایج گوگل را مشاهده کنید. این یک روش کاملا واقعی و عالی برای پیدا کردن کپی بودن یا نبودن محتوا می باشد.
آپدیت بهمن 99…
سوالات متداول
انکرتکست یا کلمه کلیدی چیست؟
همان کلمه یا عبارتی که شما در گوگل سرچ می کنید را کلمه کلیدی می گویند.
تکرار چه تعداد کلمه کلیدی در محتوا مجاز است؟
با هوشمند شدن روز به روز گوگل دیگر کسی به دنبال میزان دفعات استفاده از کلمات کلیدی در محتوا نیست، بلکه به دنبال این هستیم تا بتوانیم بهترین کلمات و ابری از کلمات کلیدی را در محتوای خود استفاده کنیم.
نوشتن چه تعداد کلمه برای یک محتوا مناسب است؟
بسته به حوزه ای که در آن فعالیت می کنید و میزان فعالیت رقبای شما ی متواند تعیین کننده این باشد که مقالات و توضیحات محصولات شما از چه تعداد کلماتی تشکیل شوند.
اصول سئو محتوا چیست؟
برای اینکه بتوانید سئو محتوا خود را انجام دهید بهتر است حتما این مقاله آکادمی seoedu را مطالعه کنید تا با خیال راحت و چک لیست موجود در سایت محتوای خود را سئو کرده و به رنک یک گوگل برسانید.
کیورد استافینگ چیست؟
زمانی که شما به تعداد دفعات زیاد از کلمه کلیدی خود در محتوا استفاده کنید اصطلاحا کیورد استافینگ می گویند، جالب است بدانید این یک روش کلاه سیاه بوده و گوگل شما را جریمه خواهد کرد و از گرفتن رتبه های بهتر سایت شما جلوگیری می کند.
دیدگاهتان را بنویسید