SEOEDU

گزارش ارور Unparsable structured data در سرچ کنسول

دلایل ایجاد ارور Unparsable structured data

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

گزارش Unparsable structured data report در سرچ کنسول نشان دهنده مشکلات در کدنویسی داده‌های ساختار یافته است. این مشکلات شامل یک لیست (جدول) می‌باشد که در ادامه مقاله آورده شده و توضیحاتی در مورد آن بیان کرده‌ایم. در ادامه با ما باشید تا با این ارور آشنا شویم.

منظور از مشکل Unparsable structured data در سرچ کنسول چیست؟

آشنایی با ارور Unparsable structured data

Unparsable structured data به معنای داده‌ی ساختار یافته غیرقابل تجزیه است که معمولا در سایت‌های برنامه نویسی شده مشاهده می‌شود. این ارور نشان می‌دهد که داده ساختار یافته‌ای که برای صفحه درج شده است، داری مشکلی بوده به نحوی که گوگل نمی‌تواند تفسیر صحیحی از آن داشته باشد.

همانطور که می‌دانید، داده‌های ساختار یافته، نتایجی هستند که به صورت Feature Snippet در صفحه SERP گوگل نمایش داده می‌شوند. این داده‌ها برای آنکه بدین صورت، در صفحه سرچ موتور جستجو قابل مشاهده باشند، می‌بایست در کدهای نشانه گذاری اسکیما درج شوند تا ربات‌های موتور جستجو بتوانند آنها را درک کرده و مقادیر آن را در جای مناسب قرار دهند. در واقع شما این داده‌ها را با کدهای خاصی که به اسکیما کد معروف هستند، برای موتور جستجو ترجمه می‌کنید و آنها زمانی که متوجه بشوند، داده‌ را در جای خود یعنی در صفحه SERP قرار می‌دهند.

زمانی که ربات‌های گوگل نتوانند با کراول کردن صفحه شما و خواندن کدها، آنها را درک نمایند، شاهد وقوع ارور در گزارش Unparsable structured data report در سرچ کنسول هستیم. شما می‌توانید این ارورها و گزارش آنها را در بخش Enhancements سرچ کنسول مشاهده کنید؛ جاییکه گوگل بر روی ارورها و هشدارهای داده‌های ساختار یافته می‌پردازد. شما می‌توانید برای آشنایی با بخش‌های مختلف این ابزار، مقاله آموزش سرچ کنسول را مطالعه کنید.

علت ایجاد ارور Unparsable structured data چیست؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بپرسید دلیل ایجاد ارور Unparsable structured data چیست؟ چرا گوگل و ربات‌های آن نمی‌توانند داده‌های ساختار یافته را متوجه شوند؟ در این خصوص می‌توان گفت:

چندین مدل ارور را می‌توان در لیست گزارش Unparsable structured data report در سرچ کنسول مشاهده نمود. در ادامه با توضیح آنها، بهتر متوجه ایجاد علل این مشکلات خواهید شد.

راه حل رفع ارور Unparsable structured data report

برای آنکه بتوانید مشکلات مربوطه به Unparsable structured data report را برطرف کنید، کافیست مراحل زیر را طی نمایید:

نوع ارور توضیحات
Invalid JSON document کد JSON در صفحه دارای خطای دستوری است.
Incorrect value type مقدار درنظر گرفته شده برای یک فیلد از “نوع” اشتباهی است. مثلا اگر یک رشته وارد کنید زمانی که باید مقدار “عدد” یا “آرایه” باشد، این ارور را می‌بینید.

شما می‌توانید برای دسترسی به لیست تمام داده‌های ساختار یافته از طریق این لینک اقدام کنید.

Parsing error: Missing ‘:’ بین فیلد و مقدار آن، کاراکتر “:” را نگذاشته‌اید.
Parsing error: Missing ‘,’ or ‘}’ براکت بسته یا کاما را در کدنویسی جا انداخته‌اید.
Parsing error: Missing ‘}’ or object member name براکت بسته یا نام object member را جا انداخته‌اید.
Parsing error: Missing ‘,’ or ‘]’ in array declaration این ارور مربوط به درک مقدار یک آرایه است. یک کاما یا براکت بسته را در زمان اعلام آرایه جا انداخته‌اید.
Unable to parse token length به دلایلی تعیین شروع و پایان ویژگی و یا مقدار آن وجود ندارد.
Invalid number مقدار ویژگی نامعتبر است. انتظار می‌رود که مقدار آن عدد باشد، اما نوع مقداری دیگری مورد استفاده قرار گرفته است.
Empty escape sequence in string رشته مقداردهی قسمت انتهایی (escape sequence) تعیین شده را ندارد. مثلا عبارت زیر نادرست است:
“description” : “Call me \ John”
به جای آن عبارت زیر درست است:
“description” : “Call me \”John\””.
Bad escape sequence in string اگر در ارور قبل مقدار escape sequence به درستی درج نشده باشد یا چیز دیگری باشد، این ارور را می‌بینید مثلا:
“description” : “Some \q unknown sequence”
Truncated Unicode character 6 کاراکتر آخر در جفت جایگزین یونیکد یا Unicode surrogate pair جا افتاده است.
Invalid Unicode character مقدار توکن “\u” گرفته شده در ابتدای جفت جایگزین یونیکد دومی جا افتاده است.
Invalid Unicode escape sequence: four digits expected خطای دستوری در دنباله‌ی یونیکد دارد. این خطا می گوید که باید شامل 4 رقم داشته باشد.
Invalid Unicode escape sequence: hexadecimal digit expected خطای دستوری در دنباله‌ی یونیکد دارد: انتظار می‌رود که یک دنباله دارای یک رقم هگزادسیمال وجود می‌داشت که ندارد.
Duplicate unique property برای یک ویژگی خاص دو مقداردهی انجام شده است در آبجکت داده ساختاریافته شما. مثلا 2 مقدار برای @context وجود دارد.
Invalid top level element یک آیتم یا عنصر سطح بالا در کد JSON-LD وجود دارد.
Reference to nonexistent item ویژگی itemref برای یک شناسه‌ای که وجود ندارد، تعریف شده و اشاره می‌کند.

حال می‌توانید بسته به اینکه مشکل شما چیست، راه حل آن را برای اصلاح ارور انجام دهید. اگر به آموزش سئو مسلط هستید، خودتان برای رفع مشکل اقدام کنید، در غیر اینصورت این کار را به یک متخصص تکنیکال سئو بسپارید.

اگر به ارورهای سرچ کنسول علاقمند هستید، حتما سری به مقالات سایت که موارد متعددی را بررسی کردیم سر بزنید.

خروج از نسخه موبایل