SEOEDU

آموزش طراحی سایت با وردپرس

آموزش 0 تا 100 طراحی سایت با وردپرس

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 منظور از طراحی سایت چیست؟
  2. 2 طراحی سایت با کدنویسی و وردپرس چه تفاوتی دارد؟
  3. 3 دوره طراحی سایت با وردپرس چیست؟
  4. 4 آموزش طراحی سایت صفر تا صد با وردپرس و اهمیت آن
  5. 5 برای آموزش طراحی سایت رایگان از چه منابعی استفاده کنیم؟
  6. 6 وردپرس چیست؟ + مزیت های استفاده از آن
  7. 7 ویژگی های وردپرس چیست؟
    1. 8 انعطاف پذیری
    2. 9 امنیت
    3. 10 یوزر فرندلی
    4. 11 سرعت بالا
    5. 12 قالب و پلاگین های متعدد
  8. 13 آشنایی با مهم ترین کاربردهای وردپرس
  9. 14 مهم ترین اصطلاحات در طراحی سایت کدامند؟
  10. 15 دامنه از کجا بخریم؟
    1. 16 آموزش عملی ثبت دامنه
  11. 17 روش های کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس چیست؟
    1. 18 طراحی کامل سایت
    2. 19 بهینه سازی سرعت سایت
    3. 20 باز طراحی سایت
  12. 21 آشنایی با بخش های مختلف سایت
    1. 22 هدر وب سایت چیست؟
    2. 23 آشنایی با بدنه و محتوای سایت
    3. 24 فوتر وب سایت چیست؟
  13. 25 معرفی صفحه سازها در وردپرس
  14. 26 آموزش پیشخوان وردپرس + نصب و کارکردن با منوهای آن
    1. 27 آموزش نصب وردپرس
  15. 28 هاست از کجا بخریم؟
    1. 29 آموزش بخش نوشته ها در وردپرس
    2. 30 آموزش بخش برگه ها در وردپرس
    3. 31 آموزش بخش ابزارک در وردپرس
    4. 32 آموزش تنظیمات عمومی وردپرس
  16. 33 نصب قالب و افزونه در وردپرس چگونه انجام می شود؟
    1. 34 آموزش نصب افزونه
  17. 35 دیگر افزونه های مهم و کاربردی در وردپرس
    1. 36 آموزش نصب قالب
  18. 37 آموزش ساخت هدر در وردپرس
    1. 38 آموزش ساخت منو در وردپرس
  19. 39 چگونه طراحی سایت با وردپرس را آموزش ببینیم؟
  20. 40 ویژگی های یک دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس خوب چیست؟
    1. 41 پروژه محور بودن
    2. 42 سابقه مدرس
    3. 43 خلاقیت و ارائه راهکار
  21. 44 استانداردها در آموزش طراحی سایت با وردپرس
    1. 45 ریسپانسیو بودن
    2. 46 رعایت نکات ui/ux
    3. 47 سرعت
  22. 48 آموزش طراحی سایت شرکتی با وردپرس
  23. 49 هزینه های مربوط به طراحی سایت کدامند؟
    1. 50 هزینه های اولیه
    2. 51 هزینه های ثانویه
    3. 52 هزینه طراح سایت
    4. 53 هزینه های جانبی
  24. 54 درآمد طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟
  25. 55 پرسش های متداول
    1. 56 بهترین مهارت های مکمل طراحی سایت با وردپرس چیست؟
    2. 57 مهم ترین افزونه های پولی وردپرس چیست؟
    3. 58 آیا با آموزش رایگان طراحی سایت می‌توان پروژه گرفت؟
    4. 59 چگونه می توانیم سایت خود را با وردپرس بسازیم؟
امتیاز ۴.۸۳ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

آموزش طراحی سایت با وردپرس یکی از مهارت های پولسازی است که می توانید از آن در مدت زمان بسیار کوتاهی، کسب درآمد بسیار خوبی را تجربه کنید. این ابزار که اکنون نزدیک به 50 درصد از سایت های دنیا با آن ساخته شده اند، به صورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته است و برای استفاده از آن نیاز به هزینه زیادی نخواهید داشت. با این حال، یادگیری طراحی سایت با وردپرس مستلزم سلسله آموزش هایی است که می توان آن را در چند بخش تقسیم کرد. از یادگیری پیشخوان وردپرس و امکانات آن گرفته تا جزئیات عملکرد هر بخش نظیر ساخت نوشته، صفحه، نصب افزونه و قالب، طراحی صفحات و سکشن های داخلی یک برگه. در ادامه با ما همراه باشید تا به آموزش کامل طراحی سایت با وردپرس در این مقاله بپردازیم.

منظور از طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت، مهارتی است که معمولا کارهای مربوط به آن جزو پردرآمدترین رشته های شغلی به حساب می آیند. این حرفه به مشاغلی گفته می شود که در بخش راه اندازی وب سایت فعالیت می کنند. برای این کار از دانش برنامه نویسی مانند زبان های نشانه گذاری HTML, CSS یا زبان PHP, JavaScript و یا ابزارهای (نرم افزارهای) طراحی سایت از جمله سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنند تا طرح ها و چیدمان های ارائه شده (که معمولا جلوه بصری آن توسط طراح UX/UI خلق می شود)، پیاده سازی کند.

امروزه برای طراحی سایت، 2 رویه مختلف درنظر گرفته شود که به شرح زیر می باشند:

در این میان، آموزش طراحی سایت با وردپرس که باید آن را زیر مجموعه روش دوم درنظر گرفت، به عنوان ساده ترین راهکار شناخته می شود.

آشنایی با طراحی سایت

طراحی سایت با کدنویسی و وردپرس چه تفاوتی دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم به موضوع این مقاله یعنی آموزش طراحی سایت با وردپرس بپردازیم، ابتدا لازم است تفاوت میان طراحی سایت از طریق کدنویسی و وردپرس را درک کنید. مهارت طراحی سایت به روش برنامه نویسی چه فرقی با طراحی سایت از طریق وردپرس دارد؟ در پاسخ به این پرسش پرتکرار باید گفت در روش طراحی سایت از طریق کدنویسی، می بایست هرجزئی از سایت با کد خلق یا تولید شود. در ساخت یک صفحه وب با برنامه نویسی، از کدهای استانداردی استفاده می شود که مرورگرها می توانند آن را پردازش کنند. طراحی وب در این روش با تعیین استراکچر (HTML)، ظاهر (CSS)، عملکرد (JavaScript) و ارتباط آن با دیتابیس (PHP + MySQL) هر عنصر، صورت می گیرد.

در نقطه مقابل، آموزش ساخت کامل سایت با وردپرس قرار دارد که در این روش، از یک CMS استفاده می کنید. منظور از CMS، یک نوع نرم افزار است که به طور کامل بستر راه اندازی یک سایت ماژولار را برای شما فراهم می کند. بدین معنا که شما می توانید بدون نیاز به دانش فنی در برنامه نویسی، از طریق نصب افزونه ها و قالب و با کمک این پلتفرم، نسبت به انتشار محتوا، ساخت صفحات، هدر و فوتر و غیره اقدام کنید. در ادامه به تک تک این قابلیت ها می پردازیم و شما را با آنها آشنا می کنیم.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر، مقاله “تفاوت طراحی سایت وردپرس و کد نویس” را مطالعه کنید.

دوره طراحی سایت با وردپرس چیست؟

بسیاری از کسانی که می‌خواهند برای آموزش صفر تا صد طراحی سایت اقدام کنند، می‌توانند از 2 متد برای این کار استفاده کنند. اولی طراحی سایت با برنامه نویسی و دوم، طراحی سایت با وردپرس. معمولا طراحی سایت با وردپرس انتخاب ایده‌آل‌تری بوده و می‌توانید از طریق آن، سریع‌تر وارد بازار کار شوید.

دوره طراحی سایت با وردپرس چیست؟ همانطور که تا به اینجای مقاله متوجه شدید، محیط کاربری وردپرس و این CMS دارای بخش‌های گوناگونی است و می‌تواند امکانات مختلفی را ارائه کند. برای آنکه بتوانید طراحی سایت خود را انجام دهید، لازم است آموزش طراحی سایت با وردپرس را به صورت صفر تا صد یاد بگیرید.

دوره‌های آموزشی طراحی سایت با وردپرس همان مجموعه آموزش‌هایی هستند که می‌توانید یادگیری این پلتفرم را در یک پک جامع مشاهده نمایید. برخی از سرفصل‌های مهمی که معمولا در این دوره‌ها آموزش داده می‌شوند عبارتند از:

یکی از بخش‌های مهم دوره‌ آموزش طراحی سایت با وردپرس، پروژه‌های آن است که معمولا به صورت صفر تا صد، آموزش طراحی سایت را به طور عملی ارائه می‌کند. ما در دوره آموزش وردپرس SEOEDU، این بخش را نیز درنظر گرفته‌ایم.

آموزش طراحی سایت صفر تا صد با وردپرس و اهمیت آن

اگر به آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی علاقمند هستید، می توانید به روش های مختلفی این کار را انجام دهید که عبارتند از:

یکی از روش هایی که افراد مبتدی در پیش می گیرند، استفاده از سایت سازهای آنلاین است. در این حالت، شما می توانید پلتفرم خود را به صورت آنلاین از طریق صفحه سازهایی که در سایت های آنلاین ارائه می شوند، طراحی کرده و خروجی آن را بر روی یک دامنه یا هاست دریافت کنید. از جمله معروف ترین این سایت سازها می توان به Google Sites، Weebly، Wix و نیز Webnode اشاره کرد.

شما می توانید از طریق سیستم های مدیریت محتوا، اقدام به طراحی سایت نمایید. از جمله این پلتفرم ها می توان به وردپرس، دروپال، جوملا و شاپیفای اشاره کرد.

در میان این دو روش، بیشتر کاربران امروزی به آموزش طراحی سایت با وردپرس می پردازند. چراکه تقریبا بیشتر درخواست های کارفرمایان برای ساخت سایت، با سیستم مدیریت محتوای وردپرس انجام می شود. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، نزدیک به 50 درصد یا در حدود 810 میلیون وب سایت وردپرسی وجود دارند که این رقم از میان 1.88 میلیارد سایت در کل دنیا می باشد. در ادامه با ما باشید تا به صورت کامل با این پلتفرم و مزیت های آن آشنا شویم.

برای آموزش طراحی سایت رایگان از چه منابعی استفاده کنیم؟

اگر شما هم به دنبال آموزش طراحی سایت رایگان وردپرسی هستید، ممکن است در مورد منابع آن سوالاتی داشته باشید. در این خصوص می‌توان به چندین مثال زیر اشاره نمود که عبارتند از:

به این نکته توجه کنید که دوره‌های رایگان برای آموزش طراحی سایت با وردپرس غالبا سطح پایینی دارند. به همین خاطر توصیه می‌شود حتما در دوره‌های جامع این مهارت شرکت کنید. در انتخاب یک دوره جامع برای یادگیری وردپرس، لازم است به چند ویژگی توجه کنید که مهم‌ترین موارد آن در ادامه این مطلب بیان می‌شوند.

وردپرس چیست؟ + مزیت های استفاده از آن

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ حال آموزش طراحی سایت با وردپرس را با معرفی این سیستم مدیریت محتوا شروع می کنیم. وردپرس، یک نوع CMS است که اولین بار در سال 2003 توسط مت مولنوگ (توسعه دهنده آن) راه اندازی شد. این پلتفرم با هدف اولیه راه اندازی وبلاگ شروع به کار کرد اما اکنون برای ساخت سایت های فروشگاهی، شرکتی، شخصی، سایت های LMS و آموزشی و غیره به کار گرفته می شود.

زبان برنامه نویسی وردپرس PHP می باشد. این برنامه با حجم کمتر از 30 مگابایت، قابل نصب بر روی یک وب سرور بوده و به صورت مداوم هر ماه یک یا چندبار بروزرسانی می شود. این ویژگی منجر شده است تا وردپرس به عنوان یکی از بروزترین و امن ترین سیستم های مدیریت محتوا شناخته شود. از مزیت های استفاده از این پلتفرم و اهمیت آموزش طراحی سایت با وردپرس همچنین می توان گفت:

ویژگی های وردپرس چیست؟

در آموزش طراحی سایت با وردپرس مهم است بدانید که چه قابلیت‌ها و فیچرهایی باعث شده‌اند تا امروزه وردپرس سیستم عامل 42 درصد از وب سایت‌های دنیا باشد. در پاسخ باید گفت:

فرقی نمی‌کند چه نوع سایتی می‌سازید، شما می‌توانید با وردپرس انواع پلتفرم‌های فروشگاهی، شرکتی، خبری، وبلاگی، شخصی و غیره را ایجاد کنید.

وردپرس توسط بنیادی به همین نام توسعه داده شده است که به صورت مداوم با آپدیت‌های جدید بروزرسانی می‌شود. اگر سری به ورژن‌های وردپرس بزنید، مشاهده می‌کنید که هرماه حداقل 1 مرتبه این پلتفرم بروزرسانی شده‌ است.

محیط وردپرس بسیار ساده و در عین حال زیبا طراحی شده است. این پلتفرم به بیش از 70 زبان مختلف دنیا ترجمه شده و آموزش‌های بسیار زیادی در سطح وب برای کار با آن ارائه شده‌ است.

اگر به صورت اصولی آموزش طراحی سایت با وردپرس را مشاهده کنید، می‌توانید همواره سرعت بالایی را در طراحی سایت‌های خود داشته باشید. وردپرس سیستم عاملی است که می‌تواند با طراحی استاندارد، جلوگیری از به کاربردن اِلمان‌های اضافی، استفاده از هاست قدرتمند و قالب‌های تمیز و دیگر ترفندها، سرعت خوبی را برای بارگذاری ارائه کند.

در حدود 9200 قالب و 60000 پلاگین (سال 2022) برای این پلتفرم ساخته شده است که می‌تواند بخش اعظم نیاز کاربران را برای راه اندازی هر پلتفرمی برطرف کند. قابل ذکر است که شما می‌توانید با یادگیری زبان برنامه نویسی وردپرس یعنی PHP و سایر زبان‌های وب مانند HTML و CSS و جاوا اسکریپت، اقدام به طراحی پلاگین و قالب نموده و درآمدزایی کنید.

آشنایی با مهم ترین کاربردهای وردپرس

آموزش طراحی سایت با وردپرس می‌تواند مهارت فوق العاده کاربردی را برای شما ارائه دهد که می‌توانید از آن در موارد زیر استفاده کنید:

همچنین در پاسخ به اینکه با وردپرس چه سایت های می توان طراحی کرد؟ شما می‌توانید با این CMS، وب سایت‌هایی در زمینه فروش فایل، پخش ویدیو، شبکه اجتماعی، رزرواسیون آنلاین، انجمن و کامیونیتی و غیره را راه اندازی کنید. جالب است بدانید برخی از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ از جمله سونی موزیک، بلاگ پلی استیشن، TechCrunch، بخش بلاگ شرکت متا (فیسبوک قبلی)، مجله تایمز، بخش خبری CNN و غیره از این CMS برای راه اندازی پلتفرم خود استفاده کرده‌اند. بنابراین آموزش طراحی سایت با وردپرس یک مهارت است که حتی بزرگترین برندها نیز یکبار از آن استفاده کرده و بدان نیاز دارند.

مهم ترین اصطلاحات در طراحی سایت کدامند؟

حال پیش از آنکه بخواهیم به معرفی ساختار وب سایت، افزونه ها، قالب ها و آموزش طراحی سایت با وردپرس بپردازیم، لازم است با اصطلاحات مهم در این بخش آشنا شوید که عبارتند از:

نکته: اگر نمی دانید هاست دانلود چیست؟ باید بگوییم هاست ها خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که برخی از آنها برای نگهداری فایل های دانلود و حجیم استفاده می شوند. به این نوع هاست ها، هاست دانلود گفته می شود.

از آنجایی که دامنه، نمادی از برند و هویت شما است، می بایست در خرید آن کاملا محتاطانه و دقیق عمل کنید. شما می توانید با خواندن مقاله “راهنمای انتخاب نام دامنه” نکات تکمیلی پیرامون این موضوع را بیاموزید.

دامنه از کجا بخریم؟

در آموزش طراحی سایت با وردپرس تهیه هاست و دامنه گام‌های مهمی است که باید برای هر سایتی بردارید. در این رابطه توضیحاتی خلاصه و راهنما برای شما بیان می‌شوند. برای تهیه دامنه می‌توانید از 2 طریق اقدام کنید که عبارتند از:

آموزش عملی ثبت دامنه

در رابطه با با نحوه ثبت دامنه از طریق روش اول یعنی سایت ایرنیک می‌توان گفت:

اگر قصد دارید دامنه‌های بین المللی را تهیه کنید، کافیست از طریق یک شرکت هاستینگ که خدمات ثبت دامنه را انجام می‌دهد اقدام کنید. در این حالت کافیست در وب سایت آن اقدام به ایجاد اکانت کاربری نموده و دامنه خود را با پسوند مناسب وارد کنید. در صورتی که دامنه موجود باشد، هزینه آن را با مشخصات خود پرداخت می‌کنید.

روش های کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس چیست؟

اگر بدانید وردپرس چیست که در ابتدای این مقاله به معرفی آن و مزیت‌های استفاده از این CMS نیز پرداخته شد، قادر هستید به شیوه‌های مختلفی از آن کسب درآمد کنید. از جمله این روش‌ها می‌توان گفت:

متداول‌ترین روش کسب درآمد از این طریق آن است که شما به عنوان فردی که آموزش طراحی سایت با وردپرس را دیده‌اید، به صورت کامل پلتفرمی را برای کارفرمای خود طراحی می‌کنید. در این حالت باید به صورت کامل روش‌های طراحی سایت فروشگاهی، شخصی، شرکتی، تجاری و غیره را درک کنید.

اگر با آموزش طراحی سایت با وردپرس، روش‌های بهینه سازی سرعت این پلتفرم‌ها از طریق افزونه، کدنویسی و غیره را یاد بگیرید، قادر خواهید بود خدمات افزایش سرعت سایت را ارائه کنید. معمولا این نوع سرویس‌ها در مدت کمتر از یک هفته انجام می‌شوند.

از آنجایی که بسیاری از وب ‌سایت‌های ایرانی در سال‌های گذشته ساخته شده‌اند که ممکن است حتی به صورت بلاگی و یا با CMS جوملا باشند، می‌توانید خدمات باز طراحی سایت را با CMS وردپرس ارائه کنید. وردپرس یکی از پلتفرم‌هایی است که به صورت ماهیانه آپدیت شده و از نظر امنیتی، راه اندازی سریع‌تر سایت و مواردی از این قبیل دست بالاتر را نسبت به دیگران دارد.

ارائه مشاوره به سایت‌های وردپرسی، طراحی قالب یا افزونه وردپرسی، ساخت دوره آموزشی، طراحی اِلمان و شخصی سازی بخش‌های خاص سایت از دیگر روش‌ها برای کسب درآمد با این مهارت می‌باشند.

آشنایی با بخش های مختلف سایت

در آموزش طراحی سایت با وردپرس می توانید هر بخش از سایت را در قالب 3 قسمت طراحی کنید که به شرح زیر می باشند:

هدر وب سایت چیست؟

منظور از هدر (سربرگ) یا Header، بخش بالایی سایت است که شامل برخی اطلاعات مهم از جمله نوار اعلانات، منوی اصلی و لوگو، منوی ناوبری، اطلاعات تماس، دکمه های ورود، سبد خرید و غیره است. از آنجایی که هدر سایت، بخش مهمی در قسمت ظاهری آن بوده و دسترسی قسمت های مختلف سایت شما را به کاربر ارائه می کند، بیشتر قالب های مهم تنظیماتی را برای ساخت آن ارائه می کنند. همچنین شما می توانید در آموزش طراحی سایت با وردپرس با کمک المنتور نیز این سکشن را ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به آموزش ساخت هدر در وردپرس نیز بپردازیم.

آشنایی با بدنه و محتوای سایت

پس از هدر، بخش Main یا محتوای اصلی سایت شما قرار دارد. این بخش با توجه به نوعیت صفحه سایت، از 1 یا 2 ستون ساخته می شود که به شرح زیر می باشند:

طراحی بدنه یا محتوای Main سایت، به عنوان یکی از مهم ترین بخش ها در آموزش طراحی سایت با وردپرس می باشد.

فوتر وب سایت چیست؟

بخش فوتر (پابرگ) یا Footer، آخرین سکشن در قسمت پایین صفحات سایت شما است. در این قسمت معمولا اطلاعات مهمی از جمله معرفی شرکت، لینک آخرین مطالب یا محصولات، لینک صفحات مهم، لوگو، اطلاعات تماس، مجوز های اینترنتی و لینک شبکه های اجتماعی قرار داده می شوند.

برای ساخت هرکدام از این بخش ها در آموزش طراحی سایت با وردپرس، نیاز به استفاده از ابزاری به نام صفحه سازها خواهید داشت.

معرفی صفحه سازها در وردپرس

استفاده از صفحه سازها، بخش مهمی از آموزش طراحی سایت با وردپرس می باشند که می توانید به کمک آن، بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، طراحی هر قسمت از سایت خود را انجام دهید. در واقع صفحه ساز، به عنوان یک پلاگین یا بخشی از امکانات قالب به سایت وردپرسی شما اضافه می شود. قابل ذکر است که بسته نصبی وردپرس، به صورت پیش فرض از یک صفحه ساز ساده به نام گوتنبرگ استفاده می کند.

صفحه سازها با داشتن اِلمان های مختلف، قادرند بخش های مختلف سایت شما را ایجاد کنند. این کار به راحتی با درگ و دراپ کردن آن انجام می شود. هر عنصر اضافه شده با این ابزار، مجموعه ای از کدهای مربوط به آن عنصر را به صفحه شما اضافه می کند. این عناصر قابلیت تغییرات ظاهری را دارند و می توانند مدل کارکرد خود را تغییر دهند. از تغییر Border Radius گرفته تا اضافه کردن پس زمینه، رنگ ها و موارد دیگر، همگی در تنظیمات صفحه سازها برای هر اِلمان اضافه می شود.

برخی از مهم ترین صفحه سازها در آموزش طراحی سایت با وردپرس عبارتند از:

از دیگر صفحه سازها در این بخش همچنین می توان به Beaver Builder و Brizy نیز اشاره کرد.

آموزش پیشخوان وردپرس + نصب و کارکردن با منوهای آن

حال قدم به قدم به مرحله عملی آموزش طراحی سایت با وردپرس وارد می شویم که در این حالت داریم:

برای نصب و راه اندازی پلتفرم وردپرس، می بایست ابتدا آن را نصب کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:

نکته: مقدار “میزبان پایگاه داده” را به حالت پیشفرض یا localhost بگذارید. همچنین مقدار “پیشوند جدول” را می توان به صورت اختیاری تغییر داد.

نکته: اگر می خواهید سایت تازه تاسیس شما توسط گوگل ایندکس نشود، حتما تیک مربوط به “نمایش به موتورهای جستجو” را فعال کنید. برای کسب اطلاعات کاملتر پیشنهاد می کنم مقاله آموزش نصب وردپرس روی هاست را مطالعه بفرمایید.

هاست از کجا بخریم؟

سوال دیگری که ممکن است در آموزش طراحی سایت با وردپرس داشته باشید، خرید هاست می‌باشد. هاست فضایی است که تمام دیتای سایت شما در آن قرار گرفته و اینترنت متصل است. در نتیجه کاربر می‌تواند با وارد کردن نام دامنه، بخشی از محتوای سایت شما را مشاهده کند. هرچقدر یک هاست قدرتمند باشد، سرعت بارگذاری سایت افزایش یافته و تجربه کاربری بهتری برای کاربران فراهم می‌شود.

برای تهیه هاست، می‌توانید به پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی مراجعه کنید. از جمله بهترین سرویس‌های میزبانی در ایران می‌توان به نت افراز و هاست دی ال اشاره کرد. همیچنین شما می‌توانید با پرداخت هزینه یورو یا دلاری، از سرویس‌‌های خارجی مانند هاستینگر نیز استفاده نمایید.

ما در دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس SEOEDU، تمام مفاهیم از جمله دامنه، هاست، وردپرس، CMS، صفحه سازها و غیره را به شما آموزش داده‌ایم. شما می‌توانید با گذراندن دوره طراحی سایت وردپرس سئوادیو، مسیر کسب درآمد خود را با طراحی سایت آغاز کنید.

حال با گذراندن قسمت اول آموزش طراحی سایت با وردپرس و راه اندازی این CMS، وارد پیشخوان وردپرس می شوید. از منوی سمت راست، تمام امکانات قالب برای انتشار محتوا، دیزاین قالب و کار با پلاگین ها و نصب و تنظیمات آن قرار داده شده اند. اولین بخش، مربوط به انتشار محتوا است که می توانید آن را در قالب نوشته یا برگه انجام دهید. هرکدام از این موارد، یک نوع پست تایپ هستند که می توانید به طور مجزا برای آن تنظیماتی را درنظر بگیرید.

در منوی نوشته ها، چهار زیر منو وجود دارند که عبارتند از:

پست تایپ دیگری که برای انتشار محتوا درنظرگرفته می شود، برگه ها نام دارد. این نوع محتواها غالبا برای صفحات لندینگ، طراحی صفحات اصلی، صفحات فرعی (مانند صفحه ارتباط با ما یا درباره ما) و رویدادهای مهم ساخته می شوند. در این بخش، 2 زیر منو وجود دارد که عبارتند از:

همانطور که گفتیم، برخی از صفحات از جمله نوشته ها و یا آرشیوهای محصولات، دارای یک ستون اضافی به نام Sidebar هستند. محتوای قرار گرفته درون این بخش، از طریق ابزارک ها قابل تغییر می باشد. به طور معمول، از ابزارک ها برای نمایش فیلترهای محصولات، نمایش لینک صفحات پیشنهاد، درج بنرها استفاده می شود. همچنین بسته به قالبی که استفاده می کنید، امکان تغییر محتویات پابرگ یا فوتر نیز وجود دارد.

برای دسترسی به ابزارک ها، می بایست از منوی سمت راست، وارد بخش “نمایش” شده و گزینه “ابزارک ها” را همانند تصویر انتخاب کنید.

در نهایت بخش مهم دیگری که باید در آموزش طراحی سایت با وردپرس حتما با آن آشنا شوید، قسمت تنظیمات پیشخوان وردپرس نام دارد. در این بخش، برخی تنظیمات مهم برای عملکرد و سئو سایت درنظر گرفته شده اند که عبارتند از:

نصب قالب و افزونه در وردپرس چگونه انجام می شود؟

آموزش خرید قالب و افزونه، نحوه نصب و تنظیمات آن جزو مهم ترین مراحل آموزشی وردپرس می باشند. اگر قصد خرید قالب و افزونه را دارید، می توانید از مارکت هایی داخلی و خارجی همچون تم فارست، MOJO، Elegant Themes، ژاکت و راست چین و بخش افزونه ها در سایت SEOEDU استفاده نمایید.

در ابتدا پیش از آموزش نحوه نصب افزونه، می بایست به این پرسش پاسخ دهیم که افزونه وردپرس چیست؟ در کوتاهترین پاسخ باید گفت افزونه وردپرس، یک ماژول برنامه نویسی شده به زبان PHP (هسته اصلی) است که معمولا برای رفع یک مشکل، ارتباط با دیتابیس و کاربری خاص ایجاد می شود. اکنون بیش از 60 هزار پلاگین وردپرسی و بیش از 31 هزار قالب برای این پلتفرم وجود دارند.

روند نصب افزونه آموزش طراحی سایت با وردپرس به 2 طریق انجام می شود:

آموزش نصب از طریق پیشخوان وردپرس:

ابتدا به بخش “افزونه ها” مراجعه کرده و گزینه “افزودن” را بزنید. حال در صفحه باز شده، بر روی گزینه “بارگذاری افزونه ها” در بالا کلیک کرده و گزینه Choose File را انتخاب کنید. سپس فایل zip افزونه را انتخاب نمایید. حال گزینه “هم اکنون نصب کن” را فشار داده و پس از اتمام مراحل نصب، گزینه “فعال کردن افزونه” را بزنید.

آموزش نصب از طریق هاست:

در این حالت کافیست به File Manager هاست خود مراجعه نموده و در مسیر public_html، پوشه wp-content و پوشه plugins، فایل zip افزونه را آپلود کنید. حال آن را unzip کرده و اکنون به پیشخوان وردپرس بخش “افزونه ها”، گزینه “افزونه های نصب شده” را زده و افزونه جدید را در لیست مشاهده خواهید کرد.

بهترین افزونه های وردپرس برای شروع کدامند؟

برخی از مهم ترین افزونه های وردپرسی که معمولا برای شروع در غالب سایت های وردپرسی نصب می شوند، عبارتند از:

این دو افزونه به منظور تقویت و بهینه سازی سئو به کار گرفته می شود. شما می توانید با کمک این افزونه، امکان تقویت و بهینه سازی سایت خود را داشته باشید.

در آموزش طراحی سایت با وردپرس، دو افزونه بسیار کاربردی برای بهینه سازی سرعت سایت وجود دارند که شامل راکت و لایت اسپید کش می باشند. شما می توانید با کمک این افزونه ها پس از تکمیل طراحی سایت خود، امکان بهینه سازی و فشرده کردن کدها، تصاویر، فعال کردن حالت Lazy Load و غیره را داشته باشید.

از دیگر افزونه هایی که معمول در تمام سایت های وردپرسی نصب می شوند می توان به Advanced Editor Tools، WooCommerce، Contact Form 7 نیز اشاره کرد.

دیگر افزونه های مهم و کاربردی در وردپرس

بدون شک آموزش طراحی سایت با وردپرس زمانی که افزونه‌های مهم و کاربردی را برای آن بیاموزید، کامل‌تر خواهد شد. در این رابطه می‌خواهیم لیستی را برترین پلاگین‌ها به همراه کاربردهای آنها را برای این CMS معرفی کنیم که عبارتند از:

مهم است که به عنوان یک متخصص برای این CMS، در فرآیند آموزش طراحی سایت با وردپرس بتوانید از کمترین و بهترین پلاگین‌ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

قالب های وردپرس، یک بسته نصبی کامل هستند که شامل مجموعه ای از فایل های HTML, CSS و جاوا اسکریپت می شوند. شما می توانید با کمک این فایل ها، امکان سفارشی سازی سایت خود را داشته باشید. به طور کلی، روش نصب قالب های وردپرسی به 2 شیوه مختلف انجام می شود که روش دوم، خود شامل 2 طریقه جداگانه است. از آنجایی که نحوه نصب این قالب ها، جزو مهم ترین مباحث در آموزش طراحی سایت با وردپرس می باشند، می توان گفت:

آموزش استفاده از بسته نصبی

در این روش، یک سایت کامل به صورت پیش فرض توسط سازنده ساخته شده است که خروجی آن به صورت یک فایل zip و یک فایل install.php می باشد. شما می توانید با قرار دادن این دو فایل در هاست و اجرای فایل php، اقدام به نصب آن نمایید. آموزش کامل نحوه نصب با این روش را در مقاله آموزش نصب بسته های آسان نصب وردپرس مشاهده کنید.

آموزش نصب قالب خام وردپرسی

این بخش از آموزش طراحی سایت برای کسانی است که می خواهند سایت خود را به صورت کامل شخصی سازی کنند. در این حالت می توان به 2 شیوه مختلف اشاره کرد که عبارتند از:

برای کسانی که می خواهند به صورت اختصاصی سایت خود را طراحی کنند، آموزش نصب قالب وردپرس با این روش مناسب است. در این حالت، کافیست فایل zip قالب خام خود را از مسیر “نمایش”، گزینه “پوسته ها”، دکمه “بارگذاری پوسته” و “Choose File” انتخاب نموده و نصب کنید. سپس با فعال کردن آن، می توانید از استایل جدید سایت و امکانات قالب استفاده کنید.

روش دیگر آموزش طراحی سایت با وردپرس در نصب قالب ها، انتقال قالب به صورت مستقیم به هاست است. در این حالت به فایل منیجر هاست وارد شده و در مسیر public_html، پوشه wp-content، فولدر themes، فایل zip پوسته خود را آپلود کنید. حال باید آن را Extract کرده و به منوی پیشخوان وردپرس برگردید. سپس در بخش نمایش، گزینه پوسته ها را زده و قالب مدنظر خود را فعال نمایید.

شما کاربران می توانید برخی از بهترین قالب های وردپرسی را از طریق مارکت های ایرانی و با پرداخت هزینه ریالی آن تهیه کنید. اگر نمی دانید چه تم یا پوسته‌ی وردپرسی را تهیه نمایید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله “معرفی بهترین قالب های وردپرس” را در سایت SEOEDU مطالعه کنید.

آموزش ساخت هدر در وردپرس

برای تکمیل مباحث آموزش طراحی سایت با وردپرس به دو قسمت مهم یعنی آموزش ساخت هدر و منو نیز می پردازیم. در ساخت هدر، بسته به اینکه چه نوع قالبی را انتخاب می کنید، روش طراحی متفاوت خواهد بود. برخی از قالب ها، امکان ویرایش و یا نمونه دیزاین های آماده هدر را در خود دارند. در نتیجه در این حالت کافیست به این بخش از امکانات سایت خود مراجعه کرده و اقدام به تنظیم محل اجزای مختلف سایت نمایید. همچنین ممکن است به صورت انتخابی، چند استایل برای هدر قابل انتخاب باشند.

با این وجود، برای کسانی که می خواهند دیزاین شخصی سازی شده ای برای هدر سایت خود داشته باشند، از المنتور استفاده می شود. شما می توانید برای ساخت هدر در وردپرس، از طریق المنتور به شیوه زیر اقدام کنید

آموزش ساخت منو در وردپرس

یکی از مهم ترین بخش ها در هدر سایت، منوی آن است که می تواند مهم ترین صفحات و قسمت های سایت شما را به صورت دسته بندی شده به کاربر نمایش دهد. شما می توانید برای تنظیمات و ویرایش این بخش، روی دکمه “نمایش” کلیک کرده و گزینه “فهرست ها” را بزنید. حال در صفحه جدید، قادر خواهید بود با انتخاب فهرست موردنظر، اقدام به حذف و اضافه کردن لینک های جدید به آن نمایید.

برای این کار، در صفحه سمت چپ، از قسمت بالا فهرست موردنظر خود را انتخاب کرده و یا یک فهرست جدید انتخاب کنید. حال باید در بخش پایین، از ستون سمت راست لینک ها را به فهرست اضافه نمایید. از ستون سمت چپ امکان تغییر نام و حذف این لینک ها وجود دارند. در نهایت بر روی گزینه “ذخیره فهرست” در پایین صفحه کلیک کنید.

چگونه طراحی سایت با وردپرس را آموزش ببینیم؟

برای آموزش طراحی سایت با وردپرس، نیاز به یک دوره عملی و ویدیویی خواهید داشت تا بتوانید قدم به قدم مراحل طراحی سایت را بیاموزید. پیشنهاد ما آن است به دنبال دوره های جامع طراحی سایت با وردپرس باشید که:

به طور معمول شما می توانید از فیلم آموزش طراحی سایت با وردپرس به صورت ضبط شده و یا آنلاین برای مهارت آموزی استفاده کنید. در وب سایت ما، علاوه بر ارائه خدمات طراحی سایت، دوره آموزشی طراحی وردپرس نیز قرار داده شده است که می توانید از آن استفاده کنید.

شما کاربران می توانید برای بهره مندی از خدمات مشاوره سئو و یا آموزش آن، از طریق وب سایت اقدام کنید. مجموعه SEOEDU، یکی از 5 مجریان بزرگ خدمات سئو در ایران می باشد که علاوه بر ارائه سرویس های مختلف در این بخش، به آموزش این مهارت با برگزاری دوره های جامع و منتورینگ سئو می پردازد.

ویژگی های یک دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس خوب چیست؟

کاربران برای آنکه بتوانند آموزش طراحی سایت با وردپرس را به صورت کامل بیاموزند، می‌بایست یک دوره عملی را شرکت کنند. برخی از ویژگی‌هایی که می‌توانند یک دوره را با چنین موضوعی ارزشمندتر کنند عبارتند از:

اولین مورد آن است که آموزش طراحی سایت با وردپرس به صورت عملی گام به گام انجام شود. در چنین دوره‌هایی حداقل باید آموزش صفر تا صد یک سایت فروشگاهی و شرکتی گنجانده شود. هرچقدر نمونه کار بیشتر باشد، قیمت آموزش طراحی سایت افزایش می‌یابد.

طراحی سایت با وردپرس تا حد بسیاری جدای از دانش تئوری، به تجربه عملی نیاز دارد. چراکه فرد می‌تواند با استانداردها و الگوها یا ایده‌های UI/UX آشنا شود. هرچقدر تجربه یک طراح بیشتر شود، می‌تواند ایده‌های طراحی بیشتری ارائه کرده و مطالب آموزشی را غنی‌تر کند.

هردوره طراحی سایت می‌بایست بخشی برای معرفی ترفندها یا ایده‌های خلاقانه داشته باشد. این قسمت از دوره می‌تواند دانش شما را برای افزایش سرعت طراحی سایت و یافتن ایده‌های جدیدتر افزایش دهد. در نتیجه شما می‌توانید نمونه کارها و پروژه‌های خود را با کیفیت بالاتری ارائه کنید.

استانداردها در آموزش طراحی سایت با وردپرس

استانداردهایی که باید در آموزش صفر تا صد طراحی سایت درنظر گرفته بشوند کدامند؟ در پاسخ می‌توان به 3 فاکتور مهم و اصلی اشاره کرد که عبارتند از:

ریسپانسیو بودن

از جمله استانداردهایی که باید در هر وب سایتی آن را درنظر بگیرید، می‌توان به ریسپانسیو بودن طراحی شما اشاره کرد. منظور از ریسپانسیو یا Responsive که به ترجمه واکنش گرا نیز شناخته می‌شود، ویژگی است که سایت شما را در ابعاد و اندازه صحیح نمایش می‌دهد. فرقی نمی‌کند از طریق گوشی وارد سایت می‌شوید یا کامپیوتر و تبلت، تمام پلتفرم‌ها ابعاد صحیحی را ارائه می‌کنند.

رعایت نکات ui/ux

مورد دیگری که می‌توان در این بخش اشاره کرد، رعایت نکات UI/UX در طراحی است. این کار معمولا نیاز به یک سرفصل جداگانه دارد که می‌توانید در آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس آن را بیابید. منظور از ui/ux، به ترتیب به معنای رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) است. در رابط کاربری، ظاهر سایت شما، یکپارچگی و زیباسازی آن موردتوجه قرار می‌گیرد. در تجربه کاربری عملکرد، واکنش یا نحوه تفکر و احساس کاربر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرعت

در نهایت مهم است که بتوانید سایت خود را ازنظر سرعت بارگذاری در سطح قابل قبولی برسانید. توجه کنید که پیشنهاد می‌شود سرعت لود سایت زیر 3-5 ثانیه باشد. رعایت استانداردهای طراحی، عدم به کارگیری اِلمان‌های اضافی، کدنویسی صحیح، فشرده سازی فایل‌ها کدنویسی و فایل‌های مالتی مدیا در سایت و ترفندهای دیگر، از جمله روش‌هایی است که می‌توانید این موضوع را عملی بسازید.

آموزش طراحی سایت شرکتی با وردپرس

بخشی از روند آموزش طراحی سایت با وردپرس مرتبط با دیزاین وب سایت‌های شرکتی است که پروژه‌های مختلفی در این بخش وجود دارند. در آموزش طراحی سایت شرکتی با وردپرس می‌بایست به چند نکته مهم توجه کنید که عبارتند از:

ما در دوره آموزشی وردپرس سایت SEOEDU، تلاش کرده‌ایم تا آموزش طراحی سایت شرکتی را به صورت کامل برای شما ارائه کنیم. شما می‌توانید پس از مشاهده این دوره، تمام فنون طراحی سایت شرکتی و نکات مهم در این زمینه را برای دریافت پروژه واقعی دریافت کنید.

هزینه های مربوط به طراحی سایت کدامند؟

بسیاری از کارفرمایان در مورد هزینه‌هایی که باید برای راه اندازی این پلتفرم‌ها درنظر بگیرند سوالاتی دارند. این هزینه‌ها چیست و مربوط به چه بخشی از فرآیند طراحی سایت می‌شود. در پاسخ می‌توان گفت:

بخشی از هزینه‌ها مربوط به مخارج اولیه راه اندازی سایت می‌شوند که عبارتند از: هزینه خرید هاست یا فضای ذخیره سازی، تهیه دامنه، خرید قالب و افزونه‌ها.

همچنین برحسب اینکه چه قابلیت‌هایی را برای سایت خود فعال می‌کنید، لازم است از سرویس‌هایی استفاده کنید که معمولا به صورت ماهیانه یا سالیانه هزینه‌ای دریافت می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به هزینه راه اندازی سرویس پیامکی و تهیه اینماد اشاره کرد.

بسته به اینکه مجری طراحی سایت شما چه کسی است، حق الزحمه‌ای بابت خدمات طراحی سایت از شما دریافت می‌گردد. در این بخش طراحی سایت طبق یک قرارداد به صورت صفر تا صد با دریافت مبالغ مذکور انجام شده و در نهایت سایت به شما تحویل داده می‌شود. شما می‌توانید با فراگیری آموزش طراحی سایت با وردپرس، خودتان اقدام به راه اندازی سایت نمایید. با این حال این روش به جهت فنی بودن این کار و خروجی بی‌کیفیت توسط افراد مبتدی پیشنهاد نمی‌شود.

همچنین براساس اینکه از چه خدماتی استفاده می‌کنید، می‌توان به مخارج دیگر اعم از هزینه پشتیبانی، افزایش سرعت سایت، بازطراحی، رفع مشکلات فنی سایت و غیره نیز اشاره کرد.

نکته: با توجه به رقابت‌های بسیار زیاد در فضای مجازی، می‌بایست هر کسب و کاری برای تبلیغات، سئو و بهینه سازی سایت خود در موتورهای جستجو نیز بودجه‌ای درنظر بگیرد.

درآمد طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟

درآمدی که شما می‌توانید پس از آموزش طراحی سایت با وردپرس بدست آورید، به چندین فاکتور مختلف مرتبط است که عبارتند از:

در کل درآمد طراحی سایت با وردپرس را می‌توان در بازه +10 میلیون تا حداکثر 100 میلیون به خصوص در پروژه‌های خارجی دانست. روش‌های درآمدزایی از طریق طراحی سایت وردپرسی عبارتند از:

پرسش های متداول

در انتهای این مقاله با عنوان آموزش طراحی سایت با وردپرس، به برخی از پرسش های متداول شما کاربران می پردازیم که به شرح زیر می باشند:

بهترین مهارت های مکمل طراحی سایت با وردپرس چیست؟

شما می توانید در کنار آموزش وردپرس، به یادگیری مهارت های مکمل آن نیز بپردازید. برحسب علاقه، این مهارت ها عبارتند از: آموزش زبان های برنامه نویسی، طراحی افزونه و قالب، آموزش سئو و طراحی تجربه و رابط کاربری  UI/UX.

مهم ترین افزونه های پولی وردپرس چیست؟

از جمله مهم ترین و محبوب ترین افزونه های پولی وردپرس می توان به المنتور، Rocket، یوآست سئو، دیجیتس، رنک مث پرو، گرویتی فرم، iThemes Security و نیز WPML اشاره کرد.

آیا با آموزش رایگان طراحی سایت می‌توان پروژه گرفت؟

همانطور که در طول مقاله اشاره کردیم، طراحی سایت رایگان، با منابع محدودی آموزش شما را پیش می‌برد. در نتیجه سطح مهارت شما در حالت پایه و مقدماتی می‌ماند. به همین خاطر پیشنهاد ما آن است که برای افزایش سطح مهارت خود در حدی که کارفرما از شما رضایت داشته باشد، حتما دوره‌های جامع صفر تا صد به همراه پروژه را شرکت کنید.

چگونه می توانیم سایت خود را با وردپرس بسازیم؟

برای انجام این کار، لازم است یک دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس را بگذرانید. سپس می توانید با نصب افزونه ها و قالب، سایتی راه اندازی کرده و یا از طریق صفحه سازها، دیزاین آن را به دلخواه تغییر دهید.

در این مقاله تلاش کردیم بخش های مهمی از آموزش کامل وردپرس رایگان در اختیار شما کاربران قرار گرفته و به صورت اجمالی به آن پرداخته شود. از آنجایی که طراحی سایت با وردپرس، یک پروسه طولانی و متشکل از موضوعات مختلفی است، نمی توانید تمام بخش های آن را به صورت یک دوره رایگان آموزش وردپرس بیابید. پیشنهاد ما آن است برای یادگیری این ابزار کاربردی، حتما از یک دوره جامع استفاده کنید. در وب سایت SEOEDU، یکی از بهترین دوره های آموزشی وردپرس با 6 سرفصل برای پوشش کامل طراحی انواع سایت های فروشگاهی، شرکتی، دانلودی و فایل یا شخصی ارائه شده است. علاقمندان می توانند با ثبت نام در این دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس، از 1 ماه پشتیبانی کامل اساتید و ضمانت کیفیت محتوای آن توسط مدیریت سایت، آقای دهقانی استفاده نمایند.

خروج از نسخه موبایل