SEOEDU

آموزش ولاگری + معرفی روش های کسب درآمد ولاگر 2021

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

چگونه از طریق ولاگری به درآمد های رویایی برسیم؟

در مقاله امروز می خواهیم به موضوع آموزش ولاگری و نکاتی در مورد آن بپردازیم. در ابتدا می خواهیم بدانیم که ولاگری چیست؟ و ولاگر به چه کسی گفته می شود.

شاید این واژه به گوش شما خورده شده باشد ولی فرق آن با بلاگر را ندانید. در اینجا برای فهم بهتر قضیه در ابتدا تعریفی از بلاگر برای شما ارائه می دهیم.

بلاگر به کسی گفته می شود که در یک زمینه خاص اطلاعات بالایی دارد و می تواند با فن بیان و تخصص و فنون خاص خود مخاطب را برای انتخاب های مختلف متقاعد کند. بلاگرها ارتباط خیلی قوی با مردم دارند و در واقع توسط گروهی بزرگی از مخاطبان پذیرفته شده اند. این فرد در مورد یک موضوع خاص محتوا تولید می کند یا در اصطلاح تخصصی تر بلاگ می کند. حالا که با بلاگر آشنا شدیم به تعریف این واژه می پردازیم.

در واقع این شخص بلاگری است که محتوای تولید شده آن ویدیو است (ولاگ: ویدیو + بلاگ). ولاگر ویدیویی از خود منتشر می کند که محتوای آن شامل توضیحاتی درباره یک موضوع خاص است، حال این موضوع می تواند تبلیغ یک محصول باشد یا توضیح و آموزش درباره یک موضوع خاص. برای مثال تولید ولاگ در زمینه زیبایی، فشن و لباس، گردشگری و توریست، غذایی و خوراکی، خودرو، دکوراسیون، مسایل اقتصادی، سئو و سایت و… انجام می شود.

جالب است بدانید ولاگری می تواند به صورت غیر مستقیم بر سئو وبسایت شما تاثیر گذار باشد. در این مقاله با ما همراه باشید.

دوره وردپرس پلاس

ولاگری در دنیای امروز

در دنیای امروز، ولاگری که یکی از سبک های تولید محتوا محسوب می شود مبحث بسیار مخاطب پیدا کرده است و پیشرفت بالایی داشته است. به طوریکه بخش اعظمی از خرید و فروش ها و آموزش ها در دنیای مجازی انجام می شود و مردم براساس همین ویدیوهای تولید شده توسط ولاگرها و تبلیغات آن ها انتخاب های خود را انجام می دهند. این کار به یکی از پردرآمدترین فعالیت ها تبدیل شده و خیلی ها را بر آن داشته که به سمت آن بیایند. برای موفقیت در این حرفه مانند هر کار دیگری گذشته از علاقه شخصی دانستن یکسری نکات و فنون لازم است، در اینجا می خواهیم به آموزش این کار بپردازیم.

ولاگر شدن چهارچوب خاص و قوانین ثابتی ندارد و در واقع از ایده و خلاقیت فرد نشات می گیرد، همچنین مختص سنین یا افراد خاصی نیست و هرکس برحسب خلاقیت و استعداد خود در هر جای دنیا و یا در هر محیطی می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند. به طور کلی می توان این پروسه را در چند گام شرح داد: در ابتدا همانطور که گفته شد این فرد باید خلاقیت و ایده های نو داشته باشد تا برای جمعیت زیادی از اطراف جذابیت پیدا کند، چون جذابیت فعالیت او در واقع تبلیغی برای کار خودش است.

بعد از این مرحله باید در شبکه های اجتماعی پرمخاطب روز مانند اینستاگرام عضو شوید. سپس تهیه یک دوربین مناسب است که بسته به توانایی مالی فرد انتخاب می شود، البته که دوربین های پیشرفته و گران قیمت تر ویدیوهای با کیفیت تری از لحاظ صدا و تصویر تولید می کنند و بهتر هستند ولی لزوما اینطور نیست و دیده شده که ولاگرهای زیادی با دوربین های معمولی محتواهای بی نظیری تولید کرده اند. پس از این مراحل قسمت اصلی کار یعنی ضبط ویدیو شروع می شود و فرد باید تمام هنر و خلاقیت و تخصص خود را برای تولید یک محتوای ویدیویی خوب به کار گیرد. زوایای فیلم برداری و نور و صدای محیط ضبط ویدیو و خیلی عوامل دیگر باید رعایت شود.

پس از این مرحله ویرایش و ادیت ویدیو باید انجام شود، این مرحله نیازمند دانشی و مهارتی در زمینه ادیت فیلم است و باید به نرم افزارهای تخصصی این کار مسلط باشد، چون کیفیت این ویدیو تاثیر بسیاری بر مخاطب دارد و از عواملی است که او را وادار به پیگیری می کند.

ویدیو آماده شده حالا باید در فضای مجازی منتشر شود. ابتدا آن را در صفحه رسمی خود و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به تبلیغ آن با روش های گوناگون بپردازید.

ولاگر کیست و چه کار می کند؟

در این ویدیو از آقا نورهانی از متخصصین حوزه اینستاگرام، به طور کامل موضوع ولاگری و نحوه ولاگری را آموزش خواهیم دید، پیشنهاد می کنم اگر به این حوزه علاقمند هستید حتما این ویدیو را تا انتها مشاهده کنید و از آن استفاده کنید.

آموزش ولاگری و ویژگی های آن

هرچند پیش تر گفته شد که آموزش این کار چهارچوب و قوانین خاصی ندارد و بر پایه خلاقیت و نوآوری شخصی است، اما یکسری اصول وجود دارد که رعایت آن ها به موفقیت در این فعالیت کمک می کند. در اینجا می خواهیم به ذکر تعدادی از آن ها بپردازیم.

درآمد زایی در ولاگینگ به چه صورت است؟؟؟

درآمد در این حرفه بسیار راحت است، چون شما نیاز به سرمایه خیلی زیاد ندارید و می توانید با گوشی و دوربین و حتی در خانه کسب درآمد کنید. عمده ترین نوع کسب درآمد از طریق تبلیغات و اسپانسرها است که اکنون بیشتر در مورد آن ها صحبت می کنیم.

در مواردی که یک شرکت یا کارخانه و یا یک تولیدکننده از شما می خواهد ویدیویی با محتوای تبلیغاتی برای محصول آن ها تهیه کنید، یک درآمد خوب به دست می آورید. اما نکاتی لازمه این درخواست در سمت اسپانسرها هست، اول اینکه صفحه رسمی شما باید دنبال کننده یا فالور های زیادی داشته باشد و به عبارتی پیجی معتبر باشد. دوما باید زمینه محتواهای تولید شده شما یا به عبارتی زمینه فعالیت تان با محصول اسپانسر شما مرتبط باشد.

بنابراین با داشتن پیجی معتبر و پربازدید و ثابت شدن صحت تبلیغات شما برای مخاطبان می توانید اعتماد اسپانسرها را جلب کنید و با همکاری با آن ها از حقوق و مزایای بالایی برخوردار شوید.

اگر برنامه اجتماعی ولاگری شما کانال است، با داشتن حداقل 4000 ساعت تماشا و 1000 دنبال کننده در یکسال گذشته می توانید تبلیغات در برنامه های خود را شروع کنید. لازمه این کار شراکت با یوتیوب است، اگر یوتیوب کانال شما را پس از بررسی تایید کند، با هر کلیک و تماشا بیننده، شما کسب درآمد می کنید.

در مواردی شما میتوانید ولاگ خود را به یک فروشگاه خصوصی تبدیل کنید و محصولاتی خاص با برند خود را به فروش برسانید. اگر برای کاربران قابل اعتماد و ثابت شده باشید شاید در ابتدا این کار خیلی درآمد زا نباشد ولی پس از مدتی با تبلیغات شما و اثبات کیفیت محصولتان برای مشتریان و بازخورد مثبت آن ها درآمد خوبی به دست می آورید و کم کم می توانید این کارتان را گسترش دهید و محصولات بیشتری با هنر و خلاقیت خود تولید کنید. برای مثال تولید نوعی خاصی از لباس ها که جدید و نوآورانه باشد در صورتی که شما به هنر طراحی لباس و دوخت مسلط باشید، کاری بسیار جذاب است.

در این راستا حتی شما می توانید یک تیم تشکیل دهید و ولاگ شما معرف یک تیم باشد نه یک فرد خاص. البته تنها تولید محصولات را نمی توان راهکاری برای درآمد دانست. در آموزش ولاگری باید گفت گاه شما می توانید با ویدیوهای آموزشی در یک زمینه خاص مثلا آشپزی و یا مطالب جذاب روانشناسی ولاگر شوید و در این راستا کسب درآمد کنید و این موضوع به خودی خود اسپانسرهایی را به سمت شما می کشاند.

از دیگر موارد ولاگری، ولاگر شغلی است. برای این کار شما در هر شغل و حرفه ای که هستید به تولید ویدیوهای جذاب در زمینه شغل خود می پردازید و با این کار کاربران را با جزئیات حرفه خود آشنا ساخته اید و این خود به فروش محصول و کالا شما کمک می کند. مثلا نجاری که مراحل تولید یک میز چوبی زیبا را برای کاربران خود به نمایش می گذارد، در واقع علاوه بر معرفی محصول خود، آن¬ها را مطمئن می کند که محصول خریداری شده کاملا با کیفیت است و به این صورت تولید شده است. این کار گاهی موجب درخواست از مشتریان و ثبت سفارش نیز می شود. پس این دسته از موارد را فراموش نکنید و تصور نکنید که حتما باید کاری خارق العاده ارائه دهید تا موفق باشید.

نتیجه گیری:

به عنوان سخن پایانی باید گفت که خلاقیت و نوآوری و حوصله جز اولین شرایط در آموزش ولاگری و همچنین آموزش سئو است. پس از آن با داشتن تجهیزات لازم مثل دوربین و گوشی و لپتاپ و مهارت استفاده از آن ها می توان کار ولاگری را شروع کرد. البته نکته قابل توجه در این شغل نوظهور این است که نباید انتظار داشت از همان روز اول فعالیت، شروع به درآمد زایی کنید و باید صبر داشته باشید تا یک ولاگر موفق با ولاگی پر مخاطب شوید.

vlogger

40%تخفیف

سئو مَستر | آموزش جامع و تخصصی سئو

آموزش جامع سئو و بهینه سازی سایت، از سطح مقدماتی تا پیشرفته، رنک یک برای تو
40 ساعت آموزش
11,380,000 6,828,000 تومان
60%تخفیف

پکیج شتابدهی

بدون امتیاز 0 رای
396,000 158,400 تومان

آموزش آنالیز سئو سایت با netpeak

بدون امتیاز 0 رای
آموزش ابزار نت پیک (netpeak) برای آنالیز سایت و دریافت ارورها و اخطارهای سایت که می توانند در فرایند سئو سایت تاثیر گذار باشند.
رایگان!
خروج از نسخه موبایل