SEOEDU

بررسی کامل 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024

آگاهی از 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024

امتیاز ۳ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 چه چیزهایی را بیان می‌کنند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم 70 داده جمع آوری شده راجع به Content Marketing را برای شما بیان کنیم. این داده‌ها به صورت دسته بندی شده در بخش‌های مختلف مانند هوش مصنوعی، بازاریابی محتوای B2B و غیره ارائه می‌شوند که می‌توانند در برنامه ریزی و عملکرد شما برای سال 2024 موثر باشند.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یکی از انواع روش‌های تبلیغاتی است که افراد می‌توانند از طریق تولید و انتشار محتوا با هدف جذب مشتری و مخاطب اقدام کنند. همچنین این روش قادر است تا تعامل کاربران را با پلتفرمی که دارید افزایش دهند.

معمولا در بازاریابی محتوا مطالبی که منتشر می‌شوند، با محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید مرتبط بوده و در راستای پروموت کردن آنها، آشنایی بیشتر کاربر با این محصولات و ارائه مزایا یا معایب خرید آنها است. کاربران می‌توانند با مطالعه چنین مطالبی برای خرید و استفاده از آنها، تصمیم گیری بهتری داشته باشند؛ بنابراین در یک جمع بندی باید گفت بازاریابی محتوا به روشی می‌گویند که مخاطب را از این طریق جذب خواهد کرد.

انواع بازاریابی محتوا

آشنایی با بازاریابی محتوا

 

حال که فهمیدیم بازاریابی محتوا چیست، قبل از اینکه بخواهیم 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 را نیز بیان کنیم، بهتر است انواع این روش مارکتینگ را نیز درک کنید. در این خصوص می‌توان گفت:

نکته: جالب است بدانید که مخاطبان تا 95 درصد یک پیام را از طریق ویدیو به خاطر سپرده، این درحالی است که این رقم برای بازاریابی متنی 10 درصد است. به همین خاطر است که ویدیو با درگیری بیشتر مخاطب، تعامل با کاربران و انتقال پیام را بهتر انجام می‌دهند.

70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024

از آنجایی که تولید محتوا به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های سئو شناخته می‌شود، لازم است همواره اهمیت و تاثیر آن را درنظر داشته باشید. با ورود به سال جدید می‌خواهیم 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 را نیز بیان کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

مهم‌ترین آمارهای بازاریابی محتوایی که باید بدانید!

 

در خصوص تاپ‌ترین آمارها در لیست 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 می‌توان گفت:

نکته: منظور از بازاریابان B2B، کسانی هستند که محصولات و خدمات خود را به دیگر کسب‌و کارها می‌فروشند. این عبارت به معنای Business to Business است.

آمارهای مربوط به هوش مصنوعی درباره بازاریابی محتوایی

 

در ادامه بررسی 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 بد نیست داده‌های مرتبط با هوش مصنوعی را نیز ارائه کنیم. همه ما تا به حال در مورد کاربرد و قدرت هوش مصنوعی مطالبی را دیده و حتی ممکن است بخشی از تسک‌های خود را از طریق آن انجام داده باشیم. اگر به عنوان یک دیجیتال مارکتر فعالیت می‌کنید و حتی یک متخصص سئو، بد نیست آمارهایی را که مرتبط با این ابزارهای AI جدید هستند نیز در بازاریابی محتوایی خود بدانید.

در این خصوص جالب است بدانید که 80% از افرادی در نظرسنجی Ahrefs شرکت کرده‌اند، از این Toolsها برای تبلیغات بازاریابی محتوایی خود استفاده نموده‌اند. همچنین طبق این آمارها، صرفا 10% قصد استفاده از آنها را ندارند.

آمارهای مربوط به استراتژی بازاریابی محتوایی

در میان 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024، این بخش می‌تواند بسیار جذاب و کاربردی باشد:

آمارهای بازاریابی محتوایی از نوع B2B

 

مدلی از بازاریابی محتوایی که می‌تواند قشر خاصی از صاحبین کسب‌و‌کارها، سازمان و ادارات را تشکیل دهد، نوع B2B است. در این خصوص می‌توان به آمارهای زیر اشاره کرد:

آمارهایی از بازاریابی محتوایی B2C

حال نوبت آن است به 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 بپردازیم که مستقیما برای بازاریابی محتوایی مشتری انجام می‌شوند. در این خصوص می‌توان گفت:

نکته: کیورد ریسرچ یکی از مهارت‌های مهم برای متخصصین سئوکار است که می‌تواند در بهبود رنک محتوا، افزایش نرخ CTR و ایمپرشن آن موثر باشد.

داده‌های مرتبط به جستجوهای ارگانیک

 

جستجوهای ارگانیک یکی از مهم‌ترین داده‌ها برای بازاریابان محتوا هستند که می‌توانند از آن برای درک رفتار کاربر و نحوه صحیح برنامه ریزی کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنند. در این خصوص می‌توان به 10 مورد از 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 اشاره کرد که عبارتند از:

نکته: منظور از Flesch Reading Ease همان سنجش خوانایی سئو است که معمولا در Yoast SEO نیز می‌توانید آن را مشاهده کنید.

داده‌های مربوط به بلاگینگ

 

همانطور که گفتیم، یکی از روش‌های بازاریابی محتوایی، تولید محتوا در بخش بلاگ است. بلاگینگ یا Blogging مهارت‌ها و مجموعه فعالیت‌هایی است که برای مدیریت تولید محتوای بلاگ انجام می‌شود. مثلا نوشتن پست‌ها، انتشار آنها، زمان بندی و ایده یابی برای آن و غیره. در این خصوص 7 مورد از 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 را بیان می‌کنیم که عبارتند از:

داده‌های مربوط به ویدیو مارکتینگ

 

به یکی از قسمت‌های جذاب در بررسی 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 می‌رسیم که این نوع محتوا در 4 سال گذشته به عنوان محبوب‌ترین نوع محتوا توسط بازاریابان شناخته می‌شود. در این خصوص می‌توان گفت:

70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 در مورد پادکست‌ها

یکی دیگر از انواع محتواهای جدید برای بازاریابی محتوایی، پادکست‌ها هستند. این مدل محتواها کمتر در فضای تبلیغاتی استفاده شده اما به خوبی در حال گسترش و ترند شدن می‌باشند. در خصوص 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 در این بخش می‌توان گفت:

آمارهای بازاریابی محتوایی برای سال 2024 در مورد ایمیل مارکتینگ

 

در بخش ایمیل مارکتینگ که همچنان توسط شرکت‌های بزرگ از آن برای اطلاع رسانی محتواها، جشنواره‌ها و محصولات یا خدمات جدید استفاده می‌شود نیز می‌توان گفت:

منبع: لینک

خروج از نسخه موبایل