SEOEDU

تگ alt چیست؟ + تاثیر آن بر سئو تصاویر

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

تگ altچیست؟ و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

یکی از مهمترین ویژگی ها که خیلی از مدیران وبسایت ها به آن توجه نمی کنند متن جایگزین تصاویر است. این ویژگی تصاویر یعنی خاصیت alt، آن قدر در سئو محتوا اهیمت دارند که می توانند در رتبه های سایت شما بسیار موثر باشند و تاثیر بسیار شگفت انگیزی بر سئو سایت شما دارند.

بی شک یکی از دغدغه های مهم صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها افزایش میزان تعداد بازیدکنندگان سایت و افزایش نرخ تبدیل آنها است.این دغدغه از این جهت بااهمیت است که بازدید کنندگان یک سایت سرمایه حقیقی آن هستند.

امروز در این مقاله می خواهیم روش آسان و مهمی را برای شما معرفی کنیم که باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.
تگ alt روشی است که می تواند در بهبود سئوی وب‌سایت شما بسیار موثر باشد و شما را در رتبه بندی های مختلف به صدر جدول برساند و همچنین سایت شما را به یک منبع معتبر و کامل تبدیل کند.

اما در این بخش سراغ این مبحث نمی‌رویم. بگذارید ابتدا درمورد اهمیت وجود تصاویر در وب سایت صحبت کنیم.
همان طور که می‌دانید زمانی که کاربران در مورد موضوعی جستجو می‌کند تصویر آن نیز برای کاربر در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود، در مرحله بعد توسط این تصاویر، کاربر می‌تواند با کلیک بر روی آن‌ها به سایت شما وارد شود و به‌این‌ترتیب ترافیک سایت شما بیشتر خواهد شد.

دلیل دیگری که به آن می‌توان اشاره کرد این است که بسیاری از مخاطبان تنها هدفشان از سرچ کردن پیدا نمودن تصویر است در این موقعیت اگر شما درباره موضوع هدف مخاطب حتی اگر بهترین متن را هم قرار داده باشید اما اگر در محتوایتان از تصویر مرتبط استفاده نکرده باشید در نتایج جستجوی image گوگل، وب سایت شما اصلا نشان داده نمی شود!

دلیل دیگری که به سود شما نیز هست این است که باید توجه داشته باشید همان اندازه که محتوای متنی برای گوگل بااهمیت است ،تصاویر نیز مهم و بااهمیت هستند البته با این تفاوت که مدت زمانی که شما برای تولید محتوا تصویری صرف میکنید کمتر از محتوای متنی است.
اکنون که به اهمیت محتوای تصویری پی بردید برمیگردیم به بحثی که در ابتدا مطرح کردیم.

تگ alt چیست؟

نکته ای که من در آموزش سئو بسیار تاکید می کنم و از تمام دانشجوها میخواهم تا آن را جدی بگیرند همین مسئله تگ های alt می باشد. پس از شما میخواهم حتما درمورد این موضوع تحقیق داشته باشید و مطالب را در ادامه به دقت بخوانید.

اگر بخواهم به زبان ساده و ابتدایی توضیح بدهم باید با یک مثال ساده شروع کنم!

تصور کنید شما یک آلبوم دیجیتالی دارید و قرار است عکس ها مختلف و زیادی را در آن قرار دهید.
شما برای این که بتوانید بعدا عکس های مورد نظرتان را پیدا کنید از قابلیت این آلبوم دیجیتالی استفاده میکنید و کلماتی که مرتبط با آن عکس است را در جایگاه مخصوص آن عکس مینویسد و سپس عکس را روی آن قرار می دهید و هر زمانی به آن عکس نیاز داشتید با جستجو کردن آن کلمات کلیدی به آن تصویر دسترسی میابید.

شدید.این ابزار به شما این امکان را میدهد که با پیوست کردن عبارات آشنا Altکاربرد تگ فکر میکنم اکنون با و کلمات کلیدی به تصویر ،شانس دیده شدن محتوای تصویری و متنی خود را تا چندین برابر افزایش دهید و ترافیک خوبی را نیز به سمت سایت تان روانه کنید.

کاربرد دیگر تگ آلت این است که میتواند به عنوان جایگزینی برای تصویر به کار بیاید و به توصیف تصویر قرار داده شده بپردازد و مفهوم آن عکس را به مخاطب القا کند.

در این قسمت چند مورداز کاربرد های تگ آلت تصاویر را بررسی میکنیم:

چگونه تگ alt تصاویر را بنویسم؟

نوشتن تگ alt تصاویر

برای این کار باید از وردپرس استفاده کنید.تنها کافی است در کادر متن جایگزین ، متن توصیفی مورد نظرتان که در برگیرنده کلمات کلیدی است را بنویسید.
برای نوشتن جمله مناسب به مثال زیر توجه کنید:
تصور کنید قصد دارید برای فروش محصول تان در سایت شیپور تصویر یک ظرف قدیمی و قیمتی را قرار دهید. به تگ آلت های زیر توجه نمایید:

  1. Alt خوب :فروش ظرف بلور
  2. Alt نامناسب : فروش ظرف
  3. Alt عـالی برای تصویر : فروش ظرف بلور قدیمی و قیمتی

اما اگر به هر دلیل از وردپرس استفاده نمیکنید باید به این روش تگ مدنظر خوتان را بنویسید:

باید با کدهای HTML ویژگی alt تصاویر سایتتان را مشخص کنید. به این منظور از کد یا فرمت کلی زیر استفاده کنید:

img scr=”https://sample.com/image.jpg” alt=”

یک کد کامل، شامل سه بخش زیر است:

مثال زیر را با اموخته هایی که اکنون کسب کردید تطابق دهید:

img scr=” https://sheypoor.ir/image.jpg”فروش ظرف بلور قدیمی و قیمتی “=

چه نکاتی را در نوشتن تگ alt باید رعایت کنم؟

  1. از کلمات کلیدی استفاده کنید
  2. کلمات و توضیحات اضافه را حذف کنید
  3. تگ Alt با طول مناسب بنویسید
  4. تصویر را به بهترین نحو ممکن توصیف کنید
  5. زمان کافی برای انتخاب عبارات و کلمات به کار بگیرید
  6. تصویر را به بهترین حالت ممکن توصیف کنید
  7. از دکمه ها غافل نشوید:برای دکمه هایی که دارای تصویر هستند مانند ثبت نظر یا مطلب بعدی حتما از خصایت alt تصاویر استفده کنید.
  8. کلمات و عبارات دارای معنی و مفهوم باشد
  9. پیشنهادی برای نوشتن تگ آلت
  10. متنی که در درون عکس وجود دارد را در alt بنویسید

تصاویر خود را چگونه انتخاب کنیم؟

ببینید بهترین کار این است زمانی که شما سفارش تولید محتوا را به یک شخص تولید کننده محتوا محول می کنید، از او بخواهید تا تصاویر را نیز برای شما پیدا کند زیرا او با موضوع محتوا و مطالب آشنا بوده و در نتیجه می تواند تصاویر بهتری را برای مطلب شما انتخاب کند.

آیا در رپورتاژ آگهی برای تصاویر خود ALT بذاریم؟

یکی از موضوعاتی که من خیلی به آن تاکید می کنم این است که تصور کنید زمانی که سفارش رپورتاژ آگهی می دهید، آن وبسایت برای خود شما می باشد. هر اقدامی که برای سایت خود انجام می دهید برای آن نیز انجام دهید.

در پایان باید بگویم که شاید باورش سخت باشد امامجموعه ای از همین کارهای کوچک است که باعث پیشرفت روز به روز سایت شما و بیشتر دیده شدن آن می‌شود .سعی کنید حتما از این روش استفاده کنید تا محتوای سایت شما بیش از پیش مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار بگیرد.امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

w3schools

خروج از نسخه موبایل