SEOEDU

تکنیک های نوشتن عنوان محتوا + عناوین حیرت آور

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

دوست دارید نحوه نوشتن عنوان های جذاب محتوا را بیاموزید؟ آیا عناوین جذابی مانند این را دوست دارید؟

  1. نتایج 10 مطالعه درباره بهترین زمان ارسال پست در رسانه های اجتماعی
  2. ۱۶ سایت دانلود عکس های رایگان + آموزش قوانین کپی رایت تصاویر
  3. ۱۶۴ عنوان جذاب ایمیل برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌ها
  4. ۲۵ ویژگی کارمند خوب که فقط مدیران عالی از آنها آگاهند!
  5. آموزش لینک سازی برای سایت با ۱۳ روش فوق حرفه ای
  6. آموزش سرچ کنسول + 15 ساعت فیلم آموزشی کامل

اگر واقعاً به نوشتن عناوین جذاب، عالی و کاربرپسند برای محتوای فوق العاده خود علاقه دارید، این مطلب به شما کمک می کند تا با نوشتن عناوین جذاب برای محتوای تولیدی خودتان، اشتراک گذاری آن را در رسانه های اجتماعی و همچنین میزان بازدید از آن را افزایش دهید.

شما در این مطلب خواهید آموخت که چگونه از چهار ستون محتوای جذاب در عناوین وبلاگ خود استفاده کنید، چگونه از روانشناسی برای افزایش نرخ کلیک و اشتراک گذاری بهره بگیرید و چگونه از بهترین کلمات برای جلب توجه مخاطبان منحصر به فرد خود استفاده کنید.

در انتها شما برخی از عناوین های حیرت آور، قالب، فرمول و ساختارهای جذاب عنوان نویسی را دریافت خواهید کرد.

4 مرحله برای نوشتن عنوان جذاب محتوا

4 مرحله برای نوشتن عنوان جذاب محتوا

برای اینکه بتوانید محتوا را با یک عنوان جذاب و زیبا بنویسید، لازم است تا 4 مرحله زیر را انجام و به آن عمل کنید.

مرحله 1: عناوین جذابی را با چهار ستون محتوای موفق بنویسید!

چهار ستون محتوای موفق کدامند؟

یک اصل بسیار اساسی در بازاریابی محتوا این است که به بهترین محتوای تولیدی خودتان نگاه کنید و موفقیت آن را تکرار کنید. تولید محتوای باکیفیت چهار ویژگی کلیدی دارد که عبارتند از:

نکته مهم: از آنجا که موضوع، تحقیق، عمق و کلمات کلیدی تعیین کننده موفقیت محتوای شما خواهد بود، عنوان آن باید از ویژگی هایی برخوردار باشد که از همان ابتدا که مخاطبان عناوین و تیترهای شما را می بینند، با آنها ارتباط برقرار کنند.

برای نوشتن عنوان جذاب محتوا:

1- ارزشی را به اشتراک بگذارید .

اولین چیزی که به شما در نوشتن عنوان محتوا کمک می کند این است که ابتدا محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما علاقه زیادی به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن داشته باشند. منطقی است، درسته؟ برای این کار:

تحقیقات اخیر نشان می دهد که 29 درصد از بازاریابان محتوا، موفقیت را در درجه اول از طریق رسانه های اجتماعی می سنجند و 38 درصد ترافیک ایجاد شده را به عنوان معیار اصلی موفقیت خودشان در نظر می گیرند. تولید محتوا به هر دو گروه از بازاریابان محتوا کمک می کند تا به اهداف خود برسند.
نکته حرفه ای: قبل از نوشتن متن محتوا، ابتدا عنوان آن را بنویسید. این کار به شما کمک می کند تا ارزش پیشنهادی خودتان را تعریف کنید، آن را به محتوای خودتان ربط دهید و همچنین تضمین می کند به وعده داده شده در عنوان تان عمل کنید.

2- برای بدست آوردن ترافیک بیشتر از اعداد و آمار استفاده کنید.

رکن دوم محتوای موفق این است که ادعاهایی که در ارزش پیشنهادی خود مطرح کرده اید را با تحقیق پشتیبان گیری کنید. یعنی شما به مخاطبان خود ثابت می کنید که محتوای شما متفاوت است زیرا بر اساس موفقیت و تحقیقات واقعی است و اگر آنها محتوای شما را بخوانند نیز می توانند موفقیت را تجربه کنند.
طبق تحقیقات غیررسمی انجام شده قرار دادن اعداد در عناوین محتواهای شما می تواند اشتراک گذاری آن را در رسانه های اجتماعی دو برابر کند. سایت Backlinko با انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسید که افزودن اعداد در عناوین محتواها می تواند نرخ کلیک آنها را تا 36 درصد افزایش دهد!
در نوشتن عنوان محتوا، شما 3 راه برای درج اعداد دارید:

نکته حرفه ای: اگر برای افزایش اعتبار و درک مخاطبان تان آمار زیادی در دست دارید، با هر کدام از این آمارها یک عنوان بنویسید، سپس تست A/B را انجام دهید تا در نهایت بهترین عنوان را انتخاب کنید. حتماً می دانید که شما می توانید عنوان محتوای خود را حتی پس از انتشار آن تغییر دهید.
این امر به شما امکان اشتراک گذاری اولیه و کلیک های بیشتری را بدست می دهد و همچنین باعث افزایش ترافیک و بازدید طولانی مدت آن محتوای شما می شود. یادتان باشد که بعد از عدد از کلماتی مثل دلایل، روش، نکات، ترفند، تکنیک، استراتژی، راز، راهکار و… استفاده کنید.
سایت SEOEDU در اکثر مطالب منتشر شده خود که حداقل از یک عدد در نوشتن عنوان محتواهای آنها استفاده کرده در نتایج برتر گوگل قرار دارد و به طور متوسط … درصد بیشتر از یک پست وبلاگ معمولی ترافیک بیشتری از آنها دریافت می کند.

3- داستانی را بیان و ارائه دهید.

سومین رکن محتوای عالی عمق و تحقق وعده هایی است که در عنوان وبلاگ خود با دادن پیشنهاد و آمار تحقیقاتی ارزشمند ارائه کرده اید. یعنی داستان خود را تا آنجا که می توانید صادقانه بیان کنید. اگر محتوای شما از ارزش پیشنهادی پیروی نمی کند یا نمی تواند از عدد و رقم بیان شده در عنوان تان پشتیبانی کند، این کار اشتباه را انجام ندهید.
در این مرحله است که شما به خوانندگان تان کمک می کنید تا بفهمند پس از کلیک کردن و ورود به داخل محتوای شما چه چیزهایی قرار است عایدشان شود.
برای این کار:

واضح است اما باور کردنی نیست که اغلب عناوین نوشته شده به وعده هایی که می دهند عمل نمی کنند.
برای اثبات حرف های خودمان، کلمه کلیدی «فروش بیشتر» را در گوگل جستجو کردیم و شاید باورتان نشود که 9 تا از 10 مقاله صفحه اول گوگل از اعداد و ارقام در نوشتن عنوان محتوا خودشان بهره گرفته بودند.

10 تکنیک عالی روانشناسی برای افزایش مشتری‌ها و فروش

اگر به عنوان همه این مقالات دقت نمائید، همه آنها با ارائه اعداد و ارقامی در عنوان محتوای خودشان در مورد تکنیک ها، نکات، شگردها و راهکارهای فروش بیشتر صحبت کرده اند. اما فکر می کنید چند تا از آن مقالات واقعاً به داستان و وعده ای که داده اند، عمل کرده اند؟ شاید نیمی از آنها و شاید هم کمتر!
باید بدانید که در صورت دادن یک وعده در عنوان و عدم تعهد به آن، به تجربه کاربری خودتان آسیب می زنید و این کار می تواند نرخ پرش وبسایت شما را افزایش دهد.
پس در نوستن عنوان محتوا حتماً داستان کامل را در متن خودتان بیان کرده و به قولی که داده اید عمل کنید. برای اینکه مطمئن شوید که چنین اشتباهی را مرتکب نشده اید، به نرخ پرش خود در Google Analytics نگاهی بیندازید.
اگر بانس ریت یا همان نرخ پرش مقاله شما بیش از 5 درصد باشد، می توانید از توصیه های این مطلب برای نوشتن عناوین بهتر محتوای خودتان استفاده کنید.

4- از کلمه کلیدی در عنوان وبلاگ خود استفاده کنید

چهارمین ستون یک محتوای عالی، بهینه سازی آن است تا مخاطبان بتوانند آن را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. 17 درصد از تولید کنندگان که حدود 5 تا 10 ساعت برای نوشتن یک محتوا وقت می گذارند، اگر فقط محتوای خود را بهینه سازی کنند، می توانند ترافیک بیشتری دریافت نمایند چون با رعایت اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو، افراد می توانند در صورت نیاز راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.
به نظر می رسد گوگل به محتوای باکیفیت و طولانی تر رتبه بهتری می دهد پس کسانی که زمان بیشتری را صرف ایجاد محتوای باکیفیت و کاربرپسند می کنند، شانس و فرصت بیشتری برای به دست آوردن ترافیک و اشتراک گذاری اجتماعی خواهند داشت.
بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، استفاده از تگ یا برچسب H1 در عنوان، سیگنال مربوطه دیگری را به گوگل ارسال می کند.
پس وقتی یک کلمه کلیدی را در نوشتن محتوای خود هدف قرار می دهید، منطقی است که آن کلمه کلیدی را در عنوان وبلاگ خود قرار دهید و در عنوان خودتان از تگ H1 استفاده کنید.

استفاده از کلمه کلیدی در ابتدا یا نزدیک به ابتدای عنوان هم به موتورهای جستجو کمک می کند تا اهمیت آن را در رابطه با محتوای شما درک کنند.
شما با شرکت در دوره آموزش سئو سایت SEOEDU می توانید علاوه بر تولید محتوا، سئو محتوا را نیز یاد بگیرید.
و اگر تصمیم دارید محتوای سایت خودتان را به کس دیگری بسپارید حساسیت زیادی در این رابطه به خرج دهید زیرا محتوای خوب می تواند عامل مهمی در موفقیت تلاش های سئو سایت شما و همینطور رضایت کاربران شما باشد.
در رابطه با سفارش تولید محتوا می توانید با کارشناسان SEOEDU تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه دریافت کنید.

مرحله 2: برای ترغیب کاربران برای اشتراک گذاری بیشتر محتوای خود از عوامل روانشناختی در عناوین محتواهای خود استفاده کنید.

6 مرحله در پشت روانشناسی محتوای مسری وجود دارد:

  1. اعتبار اجتماعی (Social currency): مردم درباره چیزهایی صحبت می کنند که باعث می شود آنها خوب به نظر برسند.
  2. محرک ها (Triggers): موضوعاتی که در ذهن شما هستند در نوک زبان شما جاری می شوند.
  3. احساسات و عواطف (Emotion): وقتی به چیزی اهمیت می دهید، آن را به اشتراک می گذارید.
  4. عمومی (Public): وقتی می بینید افرادی در حال انجام کاری هستند، از آن تقلید می کنید.
  5. ارزش عملی (Practical value): شما برای کمک به دیگران چیزهایی را به اشتراک می گذارید.
  6. داستان ها (Stories): شما دوست دارید مطالبی را که در قالب روایات بیان شده اند، به اشتراک بگذارید.

برخی دیگر از تحقیقات انجام شده اِلِمان های کنجکاوی، حیرت، علاقه، تعجب و عدم قطعیت را نیز جزو عوامل روانشناختی استفاده شده در عناوین می دانند.
نیویورک تایمز با تجزیه و تحلیل دلایل اشتراک گذاری مطالب توسط خوانندگان خود، متوجه شد که افراد موارد زیر را بیشتر به اشتراک می گذارند:

1- به نیاز احساسی مخاطبان برای نوشتن مطالب تان متوسل شوید.

درک چالش های خوانندگان و بلافاصله پیشنهاد محتوای خودتان برای حل آنها از طریق عناوین جذاب، باعث کلیک و اشتراک گذاری بیشتر می شود. مثلاً به عناوینی مثل این فکر کنید: 21+ روش آسان برای … که فالوورهای شما را سالانه تا 552 درصد افزایش می دهد.

2- بر جالب بودن عنوان تان توجه و تمرکز داشته باشید.

برای این کار از کلمات ترند، مد روز و مدرن برای توصیف محتوایی که به اشتراک گذاشته می شود، استفاده کنید. اطلاعات جالب و قابل توجهی را در عناوین محتواهای خود قرار دهید که خوانندگان پس از کلیک روی آن قرار است کسب کنند.

3- احساس ستاره بودن را به مخاطبان خود بدهید.

در نوشتن عنوان محتوا به افراد کمک کنید تا حال خوبی داشته باشند. خوانندگان شما می خواهند احساس موفقیت کنند. خوانندگان شما با خواندن عنوان محتوای شما احساس می کنند آن محتوا می تواند به آنها کمک کند تا بفهمند چه کسی هستند.
عدم قطعیت یک راه عالی برای ایجاد این احساس در عناوین محتوای شما است. وقتی کسی محتوای شما را می خواند، پاسخ چیزی را خواهد دانست که دیگران نمی دانند. بنابراین در عین حال که کلیک های بیشتری را برای محتوای خودتان به ارمغان می آورید به خوانندگان محتوای خود اجازه دهید تا دانش خودشان را به رخ دیگران بکشند.

این کار را با پرسیدن سوالاتی انجام دهید، البته نه هر سوالی! سوالاتی که اساساً باعث می شود خوانندگان شما با بله یا خیر پاسخ دهند. در واقع این گونه سوالات 255 درصد بیشتر از سوالات کلی و تشریحی نرخ کلیک دارند!
مثلا آیا از … برای دریافت 277٪… بیشتر استفاده می کنید؟ عناوینی همانند این نشان می دهد که خواننده پاسخ را می داند و به همان اندازه می خواهد به همان چیزی برسد که عنوان شما وعده می دهد

4- یک راهکار عملی برای حل یک مشکل ارائه دهید

عناوینی که بر ارزش عملی تمرکز می کنند، عناوینی هستند که راه حل هایی قابل اجرا را به صورت گام به گام برای مشکلات ارائه می دهند. آنها به جای گفتن مطالبی که بارها و بارها گفته شده، اطلاعات جالبی را پوشش می دهند.
شما می توانید این کار را در نوشتن عنوان محتوا خود، پیشنهاد ارزشی تان را درج کنید و متمایز شوید. مثلاً راه حل 10 دقیقه ای، 10 مرحله ای برای بهترین …

مرحله 3: از کلمات گیرا و جذابی استفاده کنید که ثابت شده که ری اکشن کاربران را افزایش می دهند.

به غیر از تمرکز بر گفتن یک داستان کامل در عنوان محتوا و ربط دادن آن به نیازهای احساسی مخاطبان، فکر می کنید استفاده از چه کلمات خاصی می تواند عناوین وبلاگ را جذاب تر سازند؟

1- از کلماتی که مخاطبان شما استفاده می کنند، استفاده کنید.

آیا شما از کلماتی که مخاطبان تان استفاده می کنند در عنوان خود بهره می گیرید؟ اگر خیر! بهتر است این ایده بسیار ساده را امتحان کنید، این کار می تواند به شما کمک کند تا بلافاصله با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، چرا؟ چون نشان می دهد که دقیقاً مثل آنها فکر می کنید.
شما می توانید با ارسال یک نظرسنجی ساده به ایمیل مشترکان موجود خود از نظرات آنها آگاه شده و از همان ها در عناوین محتوای خود استفاده کنید. به آنها وعده پاداش دهید همانند دانلود یک کتاب الکترونیکی رایگان یا یک محتوای منحصر به فرد و یک سوال ساده بپرسید: بزرگترین چالش حرفه ای شما به عنوان (درج عنوان شغل) چیست؟

2- از کلماتی استفاده کنید که ثابت شده اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را افزایش می دهند.

سعی کنید با دسترسی به میلیون ها عنوان وبلاگ و بررسی و تجزیه و تحلیل آنها، کلماتی را پیدا کنید که در محتواهای به اشتراک گذاشته شده، بیشتر استفاده می شوند. شما می توانید با استفاده از این کلمات در عنوان محتوای خودتان، امتیاز خواندن و به اشتراک گذاری محتواهای خودتان را افزایش دهید و این یک مزیت اضافی برای شما خواهد بود.

مرحله 4: از ابزارهای عنوان ساز محتوا استفاده کنید

به شما تبریک می گوییم! شما تا این مرحله بهترین راه های نوشتن عنوان فوق العاده جذاب محتوا را درک کرده اید. اگر بازهم در الهام گرفتن کمی مشکل دارید، برخی از ابزارهای عالی برای کمک به شما وجود دارند:

• (https://www.impactplus.com/blog-title-generator/blogabout)Impact یک ابزار عنوان ساز دارد که به شما کمک می کند با درج موضوع مورد نظرتان، به انواع عناوین جالب دسترسی پیدا کنید.
• (https://www.hubspot.com/blog-topic-generator)HubSpot هم همین طور. با وارد کردن 2 اسم که ممکن است در پست وبلاگ خود استفاده کنید در ابزار عنوان ساز این سایت، مجموعه ای از موضوعات را بر اساس عناوین خود ایجاد می کنید.
• (https://seopressor.com/blog-title-generator/)SEOPressor یک قدم جلوتر بوده و به معنای واقعی کلمه از شما می خواهد که یک کلمه کلیدی را در عنوان ساز آن وارد کنید تا ایده ها به جریان بیفتند.
• و اگر به دنبال چیزی کمی طنزآمیزتر و شیک تر هستید، ایده تولید محتوای سایت Portent (https://www.portent.com/tools/title-maker/) برای شما مناسب است.

بودن یا نبودن اسم برند در عنوان محتوا

یکی از سوالات پر تکرار و زیاد مخاطبین در حوزه سئو این است که آیا ما در عنوان های خود از اسم برند استفاده کنیم یا خیر؟ مثلا در عنوان یک مقاله “ آموزش گوگل آنالیتیکس” اسم برند را اضافه کنیم یا خیر؟ با اضافه کردن اسم برند عنوان ما به این شکل در خواهد آمد ” آموزش گوگل آنالیتیکس – seoedu” در این ویدیو به صورت کامل در مورد این موضوع صحبت کرده ایم.

 

و اما سخن آخر

شما می توانید از تمام توصیه های این پست استفاده کنید و همین حالا شروع به نوشتن عناوین جذاب وبلاگ کنید. شما اکنون پیش زمینه چهار ستون محتوای موفق، نحوه ارتباط احساسی با مخاطبان خود و نحوه استفاده از کلمات جذاب در تیترهای خود را می دانید.

• نوشتن تیتر محتوای خود قبل از نوشتن متن محتوا به شما کمک می کند تا هنگام نوشتن متن محتوای تان بر ارزش پیشنهادی ارائه شده در عنوان تمرکز کنید.
• حداقل 25 عنوان برای هر پست بنویسید. این روند به شما این فرصت را می دهد که با ایده های مختلف کار کنید و با تست A/B بهترین ایده های ممکن دسترسی پیدا کنید.
• وقتی برای نوشتن عنوان محتوا وقت گذاشتید، از آنها برای اهداف متعدد استفاده کنید.
• اگر تصمیم دارید عناوینی جذابی را بنویسید، مطمئن شوید که محتوای پشت کلیک به اندازه وعده داده شده شما در عنوان، قوی و جذاب است.
• با تجزیه و تحلیل داده های مخاطبان خود، زمانی را برای بهبود عناوین محتواهای خود در نظر بگیرید کنید. این کار قطعاً برای افزایش بازدیدکنندگان و اشتراک گذاری اجتماعی مفید است هرچند ممکن است مجبور شوید محتواهای خود را با توجه به یافته های خود بازنویسی کنید.

راستی شما چه مراحل یا تکنیک هایی را برای نوشتن عنوان محتوای خودتان استفاده می کنید، خوشحال می شویم آنها را در بخش نظرات با ما و خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل