SEOEDU

آیا طول عمر دامنه فاکتور رنکینگ است

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

تاثیر طول عمر دامنه چه تاثیری بر رنکینگ یا رتبه بندی سایت دارد؟

گوگل برای آنکه بتواند تشخیص دهد شما از ایجاد سایتتان هدف داشته اید، معمولا سعی می کند از ابزارهای مختلف استفاده کند. یکی از راهکارهایی که برای این کار انتخاب کرده است، طول عمر دامنه است.

البته در این رابطه نیز شبهه ها و حرف و حدیث های زیادی وجود دارد. برخی اعتقاد دارند طول عمری که برای دامنه در نظر گرفته می شود به هیچ عنوان تاثیری بر روی سئو رنکینگ ندارد. برخی نیز می گویند این فاکتور تاثیر دارد، اما بسیار جزئی است و نمی توان برای آن اهمیت زیادی قائل شد. در مقابل عده ای نیز به شدت اعتقاد دارند که برای بالا بردن رتبه سایت، باید طول عمر دامنه را در نظر گرفت.

عمر دامنه، در کنار عوامل دیگر می تواند بر روی SEO سایت اثرات بسیار خوبی از خود نشان دهد. گوگل به سایت های قدیمی تر اهمیت بیشتری داده و سعی می کند کسانی که در این حوزه سابقه بیشتری دارند، را مورد توجه قرار دهد.

البته نباید کسانی که به تازگی یک دامنه را ثبت کرده اند، از این قضیه ناامید شوند. چون برای افزایش رتبه آنها نیز، راه حل هایی وجود دارد و این موتور جستجو در دادن رتبه و رنگ به تمام سایت ها، تفاوتی بین آنها قائل نمی شود.

گوگل برای کسانی که به تازگی یک سایت راه اندازی کرده اند شرایطی فراهم کرده است تا بتوانند صلاحیت خود را برای قرار گیری در صفحه اول نشان دهند و در صورتی که این شایستگی را داشته باشند، به راحتی جایگاه خود را حفظ کنند.

چرا گوگل به عمر دامنه اهمیت می دهد؟

چرا عمر دامنه برای گوگل مهم است

همان طوری که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، عمر دامنه برای گوگل مهم است. شما بدین وسیله به او ثابت می کنید که می خواهید مدت زمان طولانی فعالیت داشته باشید. این قضیه از نظر الگوریتم ها و ربات های فعال در گوگل اهمیت زیادی دارد.

اما چرا گوگل به عمر دامنه اهمیت می دهد. این سوالی است که در این بخش قصد داریم در مورد آن توضیحاتی ارائه کنیم. گوگل همیشه به دنبال آن است که بهترین نتایج را به کاربران و مخاطبان خود ارائه کند. بنابراین برای رسیدن به این هدف سعی می کند سایت هایی را در معرض دید کاربران قرار دهد که از کیفیت لازم برخوردار هستند.

اگر سایتی از نظر کیفی شایستگی حضور در بین صفات اول جستجو را نداشته باشد، به مخاطبین نشان داده نخواهد شد. ربات های گوگل مدام در حال فعالیت هستند تا بتوانند خوب را از بد تشخیص داده و بهترین ها را نمایش دهند. عمر دامنه یک سایت، تا حدی می تواند بیان کننده سابقه خوب یا بد آن باشد و به ربات ها در انجام درست وظیفه شان کمک کند.

اگر سایتی محتوای خوبی نداشته باشد، در نتیجه نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد و تا زمانی که بتواند اطلاعات مفیدی در اختیار کاربر خود قرار دهد گوگل آن را حذف می کند.

در یک کلام می توان گفت گوگل وقتی ببیند عمر دامنه یک سایت طولانی است، متوجه می شود که این سایت سعی دارد به کاربر کمک کند و نتایج خوبی را به او ارائه دهد. به همین دلیل است که بر روی این فاکتور حساب ویژه باز کرده و سایت های قدیمی را در رتبه های بالاتری قرار می دهد.

آیا پیشینه دامنه نیز مهم است؟

علاوه بر تاثیری که سن دامنه بر روی رنکینگ دارد، باید به پیشینه دامنه مورد نظر توجه کرد. همیشه عمر بالای دامنه نمی تواند رتبه های خوبی را برای سایت به ارمغان آورد. حتی گاهی اوقات بالا بودن این عدد، می تواند کاملا تاثیر منفی بر روی سئو و رتبه سایت داشته باشد.

اگر عمر دامنه سایت طولانی باشد اما یکی از شرایط زیر را داشته باشد، تاثیر چندان خوبی بر روی جایگاه سایت در بین صفحات جستجوی گوگل نخواهد داشت. از جمله این شرایط می توان به موارد ذکر شده در ادامه اشاره کرد:

پس با توجه به شرایطی که در بالا عنوان شد، تنها به عمر دامنه توجه نکنید و سابقه دامنه را نیز مورد توجه قرار دهید. گوگل به این موارد اهمیت زیادی می دهد و از شما نیز انتظار دارد به آنچه که برایش مهم است، توجه و دقت داشته باشید. سود حاصله از این احترام به نظریاتش، اول از همه شامل حال خود شما خواهد شد و می توانید بدین وسیله امیدوار در به دست آوردن رتبه های خوب باشید.

آیا تولید محتوا تاثیری بر سئو سایت دارد؟

یکی از مهمترین کارهایی که شما می توانید برای بهبود رتبه های سایت خود انجام دهید سفارش تولید محتوا می باشد.

البته باید محتوایی که تولید میکنید کاملا حرفه ای و تخصصی نوشته شود و با اصول سئو محتوا این کار انجام شده باشد.

اما با وجود این میتوان گفت سبک های مختلف تولید محتوا به ویژه محتوا تاپیک کلاستر که فوق العاده در این بحث قدرتمند هستند می توانند تاثیر بسیار خوبی بر سئو سایت شما داشته و به بهبود رتبه های شما در گوگل کمک کنند.

افزایش رتبه دامنه های جدید

همان طور که اشاره کردیم، سایت هایی که عمر بالا و طولانی دارند، می توانند رتبه های خوبی را از آن خود کنند و برای این موتور جستجو یعنی گوگل، این فاکتور مهم است. اما دقت داشته باشید که این قضیه همه چیز نیست. سایت هایی که دامنه آنها عمر بیشتری دارد، باید بتوانند از بقیه آزمایش های گوگل نیز سر بلند بیرون آیند و ثابت کنند که می توانند رتبه خود را حفظ کنند. اگر سایتی عمر زیاد داشته باشد اما عملا بروزرسانی نشده و محتوا گذاری در آن انجام نشود، نمی تواند رنک بالایی را به خود اختصاص دهد.
بنابراین کسانی که به تازگی دامنه ای را خریداری کرده اند نباید ناامید شوند. شما برای آنکه بتوانید سئو سایت خود را بهبود دهید، هنوز هم راه های نرفته زیادی را پیش رو دارید و باید همه آنها را به مرحله اجرا درآورید. در این صورت می توانید امیدوار به کسب رتبه و رنک در گوگل باشید.
سعی کنید همان راهی که سایت های قدیمی طی کرده اند، را پشت سر بگذارید و با قرار دادن محتواهای ارزشمند و گرفتن بک لینک های معتبر، خود را به صفحات اول نتایج جستجوی گوگل برسانید.

چگونه می توانیم اعتبار دامنه را افزایش دهیم؟

حال زمانی که ما طول عمر زیادی نداریم باید به فکر این باشیم که اعتبار دامنه خود را افزایش دهیم که این نیاز است تا ما اقداماتی برای این که گوگل اعتماد بیشتری به موضوع سایت ما و همینطور دامنه بکند انجام دهید.

برای مثال می توانیم از محتواهای خیلی خوب استفاده کنیم، سفارش رپورتاژ آگهی بدهیم و همینطور بر اساس دیگر فاکتورهای گوگل سایت خود را آماده کنیم.

اگر به حوزه سئو علاقمند هستید و دوست دارید تا با موارد بیشتر از سئو آشنا شوید مقاله آموزش سئو را به شما پیشنهاد میکنم.

نکته پایانی

برای گوگل عمر دامنه مهم است. اما این اهمیت آنقدر زیاد نیست که بقیه فاکتورهای مهم در افزایش رتبه را فراموش کند و تنها به همین معیار بسنده کند.
اگر سایتی دارید که دامنه آن عمر زیادی ندارد، به هیچ وجه نگران نشوید. تنها کافی است تلاش کنید تا بتوانید حائز رتبه برتر گوگل شوید و خود را به صفحات ابتدایی برسانید.

google page insight

خروج از نسخه موبایل