SEOEDU

7 نکته طلایی برای تولید محتوای تبلیغاتی

تولید محتوای تبلیغاتی

امتیاز ۴.۳۳ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

آیا می دانید 52 درصد از مشتریان اظهار داشته اند که ترجیح می دهند از طریق محتوای تبلیغاتی با بازاریابان، ارتباط برقرار کنند. همچنین 58 درصد از این مخاطبان می گویند که ارسال پیام کوتاه، سریع ترین راه برای دستیابی به آنها است.

معمولاً وقتی سوال می شود که تولید محتوای تبلیغاتی جذاب چگونه باید داشته باشد تا کاربر را مجاب به خرید کند، نمی توان هیچ پاسخ درستی به آن داد! زیرا یک متن تبلیغاتی که متناسب با همه مشاغل و کسب و کارها باشد، وجود ندارد.

برخی از متن ها و الگوهای تبلیغاتی وجود دارد که اثبات شده اند برای مشاغل مفید می باشند. همه این متن ها از المنت های زیر برخوردار هستند: محرک های قدرتمند دعوت به عمل، احساس فوریت (کلماتی مانند امروز و هم اکنون)، شناسه، نام و شماره فرستنده و گاهی اوقات یک لینک کوتاه به وب سایت فرستنده پیام.

وقتی صحبت از نوشتن متن های تبلیغاتی جذاب می شود، باید بدانیم که ارسال پیام در قالب متن های جذاب به مشتریان، تضمین می کند که پیام شما دیده خواهد شد. در این مطلب، ما نکاتی را در این مورد بیان کرده ایم چگونگه یک متن بازاریابی و تبلیغاتی مؤثر و کاربردی بنویسیم.

اصول تولید محتوای تبلیغاتی برای جذب مشتری

اصول تولید محتوای تبلیغاتی برای جذب مشتری

امروزه نحوه تولید محتوای تبلیغاتی متفاوت از زمان های گذشته است. در گذشته مطالبی نوشته می شد که تنها هدف آنها جذب خریداران بالقوه بود. اما امروز این نوع نوشتن کاربردی ندارد و مردم دیگر جذب تاکتیک هایی همانند قیمت ارزان نمی شوند. مطالب امروز باید هم آموزنده و هم سرگرم کننده باشد، تنها در این صورت است که می توانید موفق شوید.

در هنگام نوشتن پیام تبلیغاتی خود و ارسال آن از طریق پیام کوتاه، موارد زیر را در نظر بگیرید:

• به مشتری بگویید شما کی هستید
ممکن است شماره کسب و کار شما در تلفن مشتریان تان ذخیره نشده باشد. پس بهتر است اول خودتان را معرفی کنید.

• پیام ها را کوتاه بنویسید
قرار است متن های تبلیغاتی شما به سرعت خوانده شوند، پس از همان اول به اصل مطلب بپردازید.

• عکسی از محصول تان درج کنید
اگر متن تبلیغاتی شما مربوط به یک محصول جدید است یا در حال تبلیغ فروش هستید، یک گرافیک ساده یا یک تصویر از کالاهای شاخص خودتان را در پیام خود، وارد کنید. چرا؟ چون افزودن تصویر به محتوای تبلیغاتی، احتمال کلیک روی آن پیام را افزایش می دهد.

• اقدام به عمل (CTA) را در پیام خود بگنجانید
اگر می ‌خواهید مشتریان از کد پیشنهادی شما استفاده کنند یا از فروشگاه شما بازدید نمایند، CTA مشخصی ارائه دهید تا مشتریان تان را اقدام به عمل کنید.

• از کوتاه کننده لینک یا لینک های کوتاه شده استفاده نکنید
اگر هدف از تولید محتوای تبلیغاتی، انتقال بازدیدها به وبسایت‌تان است، از یک لینک به عنوان CTA تان استفاده کنید. هنگام درج یک لینک در پیام تبلیغاتی، توصیه می کنیم به جای استفاده از لینک های کوتاه شده، از کل لینک استفاده کنید. چون شرکت های مخابراتی، لینک های کوتاه شده را مشکوک می دانند و ممکن است پیام شما را به عنوان هرزنامه در نظر بگیرند.

• متن را بدون اجازه ارسال نکنید
در متن های تبلیغاتی که از طریق پیامک یا ایمیل فرستاده می شوند، سعی کنید ابتدا از مخاطبان خود اجازه بگیرید. که اگر این کار را انجام ندهید، گیرندگان شما ممکن است احساس کنند شما به حریم خصوصی آنها تجاوز کرده اید.

• مشتریان را با پیام های تبلیغاتی زیاد خسته نکنید
محتوای تبلیغاتی که در قالب پیام ارسال می شوند، برای این است که باعث بهبود و تقویت سایر اشکال بازاریابی و تبلیغاتی شوند، نه اینکه جایگزین آنها شوند! فقط محتوای مربوطه را هر از چند گاهی برای مشتریان خود ارسال کنید. زمان و تعداد ارسال ها برحسب مشاغل مختلف، متفاوت خواهد بود.

7 نکته برای نوشتن محتوای تبلیغاتی اینترنتی

بسیاری از مردم تصور می کنند که کافی است یک شرکت، خدمات و یا محصول خوبی را ارائه دهد. آنها تصور می کنند که با این کار تجارت رشد خواهد کرد زیرا همه مشتریان به اختیار خودشان خواهند آمد. خوب در دنیای واقعی امروزی اینطور نیست!

برای موفقیت هر کسب و کار، باید محتوای تبلیغاتی خوبی داشته باشد. بدون چنین محتوایی، احتمال کمی وجود دارد که مردم درباره کسب و کار بشنوند و به دنبال آن باشند.

بنابراین تولید محتوای تبلیغاتی خوب اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. هیچ قانون طلایی در مورد نحوه نوشتن محتوای تبلیغاتی خوب وجود ندارد. این بستگی به محصول یا خدمات، برند و گروه هدف دارد. اما چندین قانون وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا تأثیرگذاری متن تبلیغاتی خود را بیشتر کرده و به هدف مورد نظرتان برسید.

1- در مورد موضوع تحقیق کنید

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید موضوعی است که قرار است درباره آن مطلب بنویسید. نشستن و نوشتن بدون اینکه هیچ گونه تحقیق قبلی انجام داده باشید، منجر به ضعف در تولید محتوای تبلیغاتی می شود.

محتوای شما باید مختصر و در عین حال آموزنده باشد و تنها راه این است که به دقت در زمینه موضوعی خود تحقیق کنید. اگر کالایی را تبلیغ می کنید، نحوه برجسته سازی آن را بیابید.

اگر در حال تبلیغ خدمات هستید، نحوه ارائه آن را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید. هرچه بیشتر در مورد یک موضوع بدانید، محتوای تبلیغاتی بهتری خواهید داشت.

2- مخاطبان و گروه های هدف خود را مشخص کنید

البته که شما می خواهید همه مردم، محصول یا خدمات شما را خریداری کنند و بالطبع هرچه افراد بیشتری خرید کنند، برای شما بهتر است. گروه های متمرکز هدف شما گروهی است که اطمینان دارید که آنها محصول یا خدمات شما را خواهند خرید.

نوشتن متن برای مردم عادی کاملاً متفاوت از نوشتن برای متخصصان در یک منطقه خاص است. بنابراین شما باید بدانید مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند و متن خود را بر این اساس تنظیم کنید.

اگر برای مخاطبان حرفه ای می نویسید باید در نوشتن خود بسیار دقیق عمل کنید. آنها هرگونه اشتباه یا عدم آگاهی را تشخیص می دهند، بنابراین باید مطمئن باشید که از این موارد اجتناب کرده اید. اما اگر برای مخاطبان عادی می نویسید، طرز نوشتن شما باید سرگرم کننده و جذاب باشد.

3- یک سوال از گروه هدف بپرسید

وقتی می پرسیم تعطیلات آخر هفته شما چگونه گذشت و می گویید خوب، ممکن است در واقع به سوال ما را اینگونه برداشت کرده باشید که چه احساسی از آخر هفته خود داشتید؟

اگر سوال واقعی مشتری یا خواننده احتمالی خود را نمی دانید، نمی توانید پاسخ خوبی به آن بدهید. وقتی محصولی را تبلیغ می کنید، سوال واقعی مشتری تان را در نظر بگیرید. سوال اصلی و سوالات فرعی را متمایز از همدیگر بدانید.

به این سوالات دقت کنید:
• از کجا می توانم مایکروویو ارزان پیدا کنم؟
• چگونه می توان یک مایکروویو شیک و قابل اعتماد پیدا کرد؟
• چه چیزی باعث می شود من هنگام خرید مایکروویو، به قیمت و کیفیت آن اعتماد کنم؟
دقت داشته باشید که پاسخ به هر کدام از این سوالات مستلزم یک متن تجاری مختلف است.

4- به زبان گروه هدف تان صحبت کنید

هر گروه هدف زبان مخصوص خودش را دارد. این موضوع خیلی به رسمی یا غیر رسمی بودن یا محاوره ای بودن متن شما مربوط نمی شود، بلکه به ساختار جملات و کلمات مورد استفاده شما مربوط می شود. البته عاقلانه است که به ارزش های برند خود وفادار بمانید.

در دنیای امروز مقالات اینترنتی بخش مهمی از تولید محتوا تبلیغاتی را به خود اختصاص می دهند. متون بین 500 تا 2000 کلمه ای که درباره یک موضوع خاص صحبت می کنند. در این مقالات شما باید موضوع را به گونه ای پوشش دهید که خواننده از خواندن آن لذت ببرد.

شما فقط محصولات و خدمات خودتان را به عنوان بخشی از مقاله ذکر می کنید و تمام تأکید خود را روی آنها نمی گذارید.

یک چیز وجود دارد که هیچ کس آن را دوست ندارد و آن گرامر بد است. یعنی متن شما پر از اشتباهات گرامری و غلط های املایی باشد. بنابراین اگر قصد تولید یک محتوای تبلیغاتی خوب را دارید، بهتر است این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

5- بیش از حد از خود تعریف و تمجید نکنید و هرگز سعی نکنید رقیب تان را خراب کنید

ما آنقدر فوق العاده هستیم که بهتر از خوب هستیم و به همین دلیل بهترین هستیم. یا ما خیلی خوب هستیم و رقبای ما ضعیف هستند. در هر دو مورد، فرصتی را از دست می دهید تا مشتری یا خواننده احتمالی خود را با خود همراه داشته باشید. به جای این بگویید که محصول یا خدمات شما چه ویژگی یا ویژگی های متمایزی دارد که آنها باید پیشنهاد شما را بپذیرند.

مثلاً به این جمله تبلیغاتی دقت کنید: جاروبرقی های بدون کیسه برند باعث صرفه جویی در هزینه ها و بهبود مکش می شوند.

6- سئو، سئو و بازهم سئو

تولید محتوای تبلیغاتی خوب چه فایده ای دارد وقتی افراد زیادی آن را نخوانند. اگر متن شما ارزش سئو کردن را ندارد، بازدیدکنندگان رایگان و ارگانیک را از دست خواهید داد. برخی از بازاریابان از این موضوع آگاه هستند اما هنوز هم آن کار را انجام نمی دهند.

سئو مهم‌ترین عامل برای کسب رضایت کاربر و کسب رضایت موتور‌های جستجو است و می تواند یک سایت را به موفقیت نزدیک می‌کند. اگر روش ها و اصول انجام سئو را نمی دانید، توصیه می کنیم در دوره های آموزش سئو شرکت کنید تا انواع و اقسام تکنیک های مهم سئو را فرا بگیرید.

گاهی اوقات هم پیش آمده که هرکاری بر روی سایت خود انجام می دهیم هیچ نتیجه ای از آن نمی گیریم و رتبه های ما تغییر پیدا نمیکند. اینجاست که قطعاً به فردی باتجربه تر نیاز داریم تا به ما راهنمایی داده و از بیرون سایت ما را بررسی کند. در این گونه مواقع با گرفتن یک یا چند جلسه مشاوره سئو، می توانید میزان ورودی های سایت خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

7- لایه بندی در پاسخ ها

اگر می دانید مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند، سوال اصلی را می دانید و تمام مراحل فوق را طی کرده اید، اکنون زمان آن رسیده که به مهم ترین سوالات جانبی که ممکن است خواننده یا خریدار احتمالی شما داشته باشد، پاسخ دهید.

به عنوان مثال: آیا جاروبرقی بدون کیسه دیسون، برای جارو زدن به انرژی بیشتری نیاز دارد یا خیر؟

جمع بندی مطالب

1. ارسال پیام از طریق پیامک به مشتریان ممکن است تأثیرگذاری بیشتری نسبت به ارسال پیام مشابه از طریق ایمیل داشته باشد. ایمیل ابزاری ارزشمند برای مشاغل است اما همیشه مشهودترین رسانه نیست. مخاطبان همه نامه های الکترونیکی خود را نمی خوانند و پیام ها به راحتی در یک صندوق ورودی شلوغ، گم می شوند. تولید محتوای تبلیغاتی در قالب پیامک اطمینان می دهد که گیرنده پیام شما را مشاهده می کند.

2. درباره فروش هایی که کسب و کار شما می کند یا flash sales (بهترین روش بازاریابی اینترنتی برای اعلان تخفیف اجناس جهت افزایش فروش و بالا بردن بازدید فروشگاه اینترنتی)، کمپین های پیامکی تبلیغاتی را برای مشتریان خود ارسال کنید. به مشتریان خود بگویید که فقط برای مدت زمان محدودی می توانند از آنها استفاده کنند.

3. تبلیغات متنی یک روش مناسب برای اطلاع مشترکان خود از رویدادهای آینده یا کمپین های تبلیغاتی است. در طول تعطیلات، مشتریان شما ممکن است از دریافت متن تبلیغاتی پیامکی به جای ایمیل در صندوق ورودی خود استقبال کنند.

4. استفاده دیگر از محتواهای تبلیغاتی، گنجاندن آنها در برنامه وفاداری شماست. به دلیل قابلیت دسترسی بسیار آسان تر اینگونه متن ها، مشتری شما برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند، لازم نیست خیلی جستجو کند.

5. با یک پیام تبلیغاتی، علاقه مشتریان خود را به یک محصول یا خدمات جدید، جلب کنید. برای تأثیرگذاری بیشتر پیام، عکسی از مورد جدید را اضافه کنید و فراموش نکنید که لینکی از صفحه وب محصول یا خدمات خود را نیز ارائه دهید.

می توانید نحوه نوشتن محتوای تبلیغاتی را بیاموزید

اگر می خواهید نحوه نوشتن و تولید محتوای تبلیغاتی را بیاموزید، به زمان و شاید راهنمایی نیاز داشته باشید. هرگز به متنی بسنده نکنید که فقط شما دوست دارید. اگر کسی پیام تبلیغاتی شما را نمی خواند یا پیشنهاد شما را نمی پذیرد، ممکن است اشکال از متن شما باشد.
امروزه امکان سفارش تولید محتوا برای معرفی خدمات و محصولات مختلف در مدت زمان بسیار کوتاهی وجود دارد.
شما می توانید با استفاده از پنل ثبت سفارش تولید محتوا وبسایت seoedu درخواست تولید محتوا خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و آن را به تیم کارشناسی این سایت بسپارید.

اگر به دنبال این موضوع هستید که بتوانید بازدید بیشتری به سمت سایت خود هدایت کنید و ترافیک سایت را چندین برابر افزایش دهید، پیشنهاد میکنم مقاله افزایش بازدید سایت را مطالعه کنید.

سوالات متداول

1- محتوای تبلیغاتی چیست؟

شاید تعجب آور نباشد که تعریف دقیق محتوای تبلیغاتی دشوار است و نباید با بازاریابی محتوا اشتباه گرفته شود. اما شاید یک تعریف آن به زبان ساده این است که محتوای تبلیغاتی فرآیند تولید محتوا با هدف تبلیغ یک محصول یا خدمات از طریق کانال های توزیع است.

2- انواع محتواهای تبلیغاتی را نام ببرید؟

محتواهای تبلیغاتی به صورت پیامک، در فرمت مقاله، در فرمت موشن گرافیک، در فرمت تصویر و بنرهای تبلیغاتی و در فرمت پادکست ها نمونه های رایج محتواهای تبلیغاتی عصر حاضر می باشند.

3- مزایای تولید محتوای تبلیغاتی باکیفیت کدامند؟

می تواند باعث رونق کسب و کارها شود، شما می توانید نقاط دردناک خاصی را که مشتریان احتمالی شما تجربه کرده اند، پیدا کنید و محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید که این نیازها را به طور کامل برآورده کند و بسته به هدف محتوا و مخاطبان بالقوه تان، می توانید از انواع کانال های رایگان و پولی برای ارائه محتوای خود استفاده کنید.

4- خرید رپورتاژ آگهی چه تأثیری در معرفی محصولات و خدمات دارد؟

امروزه سفارش رپورتاژ آگهی بخش بزرگی از تبلیغات اینترنتی را شامل می شود که تاثیر بسیار زیادی در معرفی محصولات و اطلاع رسانی به کاربران دارند. شاید دلیل موثر بودن رپورتاژها در تبلیغات محتوا و نوع قالب آن ها با دیگر روش های تبلیغات اینترنتی است.

خروج از نسخه موبایل