SEOEDU

دنس گوگل یا Google Dance چیست + نکات مهم گوگل دنس

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

گوگل دنس چیست و چه سایت های دچار گوگل دنس می شوند؟

رقص گوگل یا گوگل دنس اصطلاحی در سئو می باشد که کارشناسان سئو و طراحان سایت وردپرس از آن استفاده می کنند. اما در این مقاله قصد داریم برای شما کاربرانی که با این اصطلاح آشنایی ندارید، گوگل دنس یا رقص گوگل را توضیح دهیم و هر آنچه که باید درباره این اصطلاح بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

یک تیم ملی فوتبال را تصور کنید که یک مربی باید از میلیون ها بازیکن در آن کشور فقط تعداد کمی از آن ها را انتخاب کند و از توانایی های آن ها فاکتور بگیرد و بهترین های آن ها را به تیم ملی دعوت کند.

اما از این چند میلیون نفر بازیکن قطعاً تعدادی هستند که توانایی و استعداد هایی در یک سطح و یکسان دارند و انتخاب برای مربی سخت و سخت تر می شود و باید از معیار های دیگر، این بازیکن ها را مورد بررسی قرار دهد.

وضعیت گوگل هم همینطور می باشد. گوگل هر ثانیه چندین میلیون وب سایت و صفحه را مورد بررسی قرار می دهد و چندین هزار فاکتور را برای انتخاب سایت برتر در نظر می گیرد تا سایت های برتر را انتخاب کند.

رقابت شدیدی بین سایت ها و صفحات وجود دارد و به گونه ای شده که چندین سایت مختلف با کلمات کلیدی یکسان در سطح یکسانی قرار گرفته اند، به نظر شما گوگل در میان این همه سایت با کلمات کلیدی یکسان چه کاری می تواند انجام دهد؟ اینجاست که این اصطلاح به کار می آید، گوگل دنس یا رقص گوگل، گوگل تا حدی سایت های مشابه را می رقصاند تا بهترین انتخاب را کند.

در ادامه ی این مقاله توضیح بیشتری از گوگل دنس یا رقص گوگل که اهمیت زیادی در سئو و طراحی سایت دارد ارئه می دهیم.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل و کسب اطلاعات جامع درمورد سئو، مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید.

هدف از گوگل دنس چیست؟

رقص گوگل (Google Dance) چیست؟ گوگل از این کار چه هدفی دارد؟

زمانی که گوگل در حال باز سازی رتبه بندی خود می باشد و این باز سازی باعث می شود نتایج رتبه بندی سایت ها بین 4 الی 8 روز در نوسان باشد و تغییراتی در خود ببیند، این زمان را به اصطلاح رقص گوگل یا گوگل دنس می گویند.

این تغییر و بروزرسانی بزرگ تقریباً به طور میانگین 10 بار در سال انجام می شود، اگر دقیق تر بخواهیم حساب کنیم تقریباً هر 36 روز یک بار در گوگل این اتفاق رخ می دهد. این مسئله را خیلی راحت و آسان می توان از تغییرات اصلی که در نتایج موتور های جست و جو می افتاد، احساس کرد.

اگر با یک مثال بخواهیم رقص گوگل را توضیح دهیم، می توانیم آن را به لیگ فوتبال تشبیه کنیم، که در جدول امتیاز بندی لیگ تیم ها جا به جا می شوند و در جدول ثابت نمی ماند و هر تیمی که امتیاز بیشتری کسب کرده باشد بالاتر قرار می گیرد.

گوگل یک آدرس وب سایت جدید را در نتایج جست و جوی گوگل می رقصاند تا رفتار کاربران را در برابر این اتفاق ببیند. این عنوان را در فاکتور های جست و جو قرار می دهد تا رتبه ی نهایی یک صفحه یا وب سایت را مشخص کند.

نتایج رقص گوگل همیشه برای سایت ها خوب نیستند و احتمال گرفتن نتایج بد هم وجود دارد، در ادامه با یک مثال از نتایج خوب و بود رقص گوگل سعی می کنیم این مبحث راحت تر برای شما جا بیفتد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تصور کنید که یک فروشگاه اینترنتی برای خود راه اندازی کرده اید و می خواهید فروش کالا را شروع کنید و فروشگاه اینترنتی شما دارای پشتیبانی، تولید محتوا و سئوی قوی و قدرتمند می باشد.

پس از گذشت چندین ماه از استارت کار و فروش کالا ها و تلاش کردن برای بروز رسانی منظم وبلاگ و صفحات مختلف وب سایت، متوجه می شوید که رتبه ی سایت شما در کلید واژه های اصلی مورد نظر رتبه ی جالبی نیست. برای مثال وب سایت شما در صفحه ی چهارم نتایج جست و جوی موتور های جست و جو رویت می شود و صفحات و وب سایت های بزرگ بازار در صفحه ی اول نتایج جست و جوی موتور های جست و جو مشاهده می شوند.

با رعایت کردن اصول اولیه ی سئو، این اشکال می تواند دارای خیر خوب یا بد باشد.

خبر خوب این است که فروشگاه اینترنتی شما همیشه در صفحه ی چهارم نتایج جست و جوی موتور های جست و جو نیست، گوگل بعضی اوقات به فروشگاه شما رتبه ی بهتری می دهد تا آن را توسط کاربرانش مورد آزمایش قرار دهد. گوگل به همه فرصت خواهد داد.

خبر بد این است که شاید در ماه های اخیر چندین مرتبه گوگل سایت شما را رقصانده و وب سایت شما در معرض رقص گوگل یا گوگل دنس قرار گرفته باشد. گوگل متوجه شده است که کاربران شما علاقه ی زیادی به مطالب وب سایت شما ندارند و سایت شما رتبه ای می گیرد که از طریق گوگل دنس یا رقص گوگل به دست آمده است.

برای رفع این کار باید وب سایت را بررسی کرده و ایراد های آن را پیدا کرد و آن ها را ویرایش داد.

هدف گوگل از رقصاندن وب سایت ها این می باشد که گوگل آگاهی کامل دارد که کاربران همواره 24 ساعت در حال سرچ کردن می باشند و حتی لحظه ای نیست که سرچ کردن در گوگل توقف داشته باشد. به همین دلیل است که گوگل نمی تواند فعالیت خود را متوقف کند و به بررسی صفحات و وب سایت ها بپردازد، بنابراین تغییراتی همزمان با ادامه ی فعالیت خود انجام می دهد که این تغییرات باعث تغییرات زیادی در رتبه بندی وب سایت ها و صفحات در گوگل می شود.

کدام گروه از وب سایت ها و صفحات در معرض رقص گوگل قرار می گیرند؟

کدام گروه از وب سایت ها در برابر رقص گوگل ایمن هستند؟

اکنون دیگر لزومی ندارد از بالا و پایین شدن ناگهانی نمودار های گوگل آنالیتیکس سایت خود متعجب شوید، گوگل در مسیر بروز رسانی میلیون ها وب سایت شرایط سختی دارد به همین دلیل از اصطلاح رقص گوگل (Google Dance) استفاده می کند تا از سلامت سایت در حوزه ی سئو اطمینان حاصل کند. تمام این اتفاقات قسمتی از الگوریتم و ساز و کار موتور جست و جوی گوگل می باشد که در این مقاله سعی کردیم برای شما کاربران توضیح دهیم و اطلاعاتی به شما در زمینه ی سئو ارائه دهیم. امیدوارم از این مقاله بهره ی کافی را برده باشید.

شما می توانید جهت دریافت آموزش های سئو و همینطور آموزش طراحی سایت با وردپرس را در مجموعه سئو ای.دی.یو مشاهده کرده و در این حوزه ها به یک متخصص و شخصی کار بلد تبدیل شوید.

serp.co

خروج از نسخه موبایل