جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سئو > دنس گوگل یا Google Dance چیست + نکات مهم گوگل دنس

دنس گوگل یا Google Dance چیست + نکات مهم گوگل دنس

اکتبر 12, 2020
ارسال شده توسط محمدرضا دهقانی
آموزش سئو، الگوریتم های گوگل
گوگل دنس یا رقص گوگل چیست و چه سایت هایی دچار گوگل دنس می شوند
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 رقص گوگل یا گوگل دنس (Google Dance) چیست؟
  2. 2 گوگل دنس چیست و چه سایت های دچار گوگل دنس می شوند؟
    1. 3 رقص گوگل (Google Dance) چیست؟ گوگل از این کار چه هدفی دارد؟
    2. 4 کدام گروه از وب سایت ها و صفحات در معرض رقص گوگل قرار می گیرند؟
    3. 5 کدام گروه از وب سایت ها در برابر رقص گوگل ایمن هستند؟
  3. 6 رقص گوگل نشانه چیست و چه پیامی برای ما دارد؟
    1. 7 مشکلات فنی یا اثر بروزرسانی روی سایت
    2. 8 ارزیابی واکنش شما
    3. 9 به روزرسانی‌ نتایج
    4. 10 ارزیابی واکنش کاربران
  4. 11 آشنایی با الگوریتم رقص گوگل یا Google Dance Algorithm
  5. 12 چه عواملی منجر به ایجاد گوگل دنس می‌شوند؟
    1. 13 محدودیت سرور فنی
    2. 14 تاثیرات حاصل از تغییرات و آپدیت الگوریتم‌ها
    3. 15 ایجاد به روزرسانی در محتوا
  6. 16 اهمیت گوگل دنس چیست؟
  7. 17 رابطه رقص گوگل با سئو و رتبه بندی در چیست؟
  8. 18 بدترین اشتباه در مقابل Google Dance چیست؟
  9. 19 بهترین کار در زمان ایجاد گوگل دنس چیست؟
  10. 20 چرا سئو کلاه سفید بهترین انتخاب در مقابل گوگل دنس است؟
  11. 21 آیا گوگل دنس منجر به پنالتی می شود؟
  12. 22 پرسش‌های متداول کاربران راجع به گوگل دنس
    1. 23 گوگل دنس هر چند وقت یکبار رخ می‌دهد؟
    2. 24 چگونه متوجه دنس گوگل در نتایج خود شویم؟
    3. 25 چگونه می‌توانیم از گوگل دنس ایده گرفته و استفاده کنیم؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

گوگل دنس پدیده‌ای است که قبل از سال 2003 به صورت ماهیانه و پس از آن به دلایل به روزرسانی‌های الگوریتم‌ها به صورت یکدفعه‌ای نتایج را تغییر می‌داد. اکنون اما با تدریجی شدن تغییرات الگوریتم، قدرتمند شدن گوگل در خزش چند لایه‌ای و همزمان کمتر شاهد اثرات آن هستیم. با این حال آمارها می‌گویند این پدیده همچنان در سایت‌های مختلف رخ می‌دهد. در ادامه با ما باشید تا به بررسی الگوریتم رقص گوگل بپردازیم.

رقص گوگل یا گوگل دنس (Google Dance) چیست؟

نمونه نتایج رقص گوگل و تغییرات رتبه بندی

گوگل دنس یکی از مفاهیمی است که به تغییرات در رتبه بندی‌های موتور جستجو اشاره می‌کند. در این حالت شاهد آن هستیم که رتبه‌های صفحات سایت شما مدام بالا و پایین شده و ثبات ندارند. زمانی که چنین چیزی پیش آید، می‌توان آن را نشانه گوگل و علاقه آن به صفحه سایت شما درنظر گرفت.

پدیده گوگل دنس همواره وجود داشته اما اشکال و رفتار آن در طول این 2 دهه تغییر کرده است. مثلا قبل از سال 2003، گوگل ماهیانه نتایج جستجو را تغییر می‌داد. با انتشار آپدیت‌ها شاهد تغییرات ناگهانی رتبه‌ها بودیم و اکنون نیز گوگل به صورت چند پله‌ای رنک‌ صفحات را بالا یا پایین می‌کند.

طول دوره تاثیر گوگل دنس در تغییرات شدید رتبه‌ها را می‌توان در حد چند روز تا چند هفته دانست که می‌تواند در انتها به جایگاه قبل باز‌گردد. در تصویر زیر نمونه‌ای از بالا و پایین شدن رتبه صفحه را شاهد هستیم که دچار این پدیده شده است.

گوگل دنس چیست و چه سایت های دچار گوگل دنس می شوند؟

رقص گوگل یا گوگل دنس یکی دیگر از الگوریتم های گوگل می باشد که بر اساس آن گوگل به سایت های تازه تاسیس این فرصت را می دهد تا در نتایج گوگل خود را نشان داده و شانس برتری داشته باشند و اینگونه کاربران را به سمت سایت خود هدایت نموده و رضایت آن ها را جلب نمایند.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

یک تیم ملی فوتبال را تصور کنید که یک مربی باید از میلیون ها بازیکن در آن کشور فقط تعداد کمی از آن ها را انتخاب کند و از توانایی های آن ها فاکتور بگیرد و بهترین های آن ها را به تیم ملی دعوت کند.

اما از این چند میلیون نفر بازیکن قطعاً تعدادی هستند که توانایی و استعداد هایی در یک سطح و یکسان دارند و انتخاب برای مربی سخت و سخت تر می شود و باید از معیار های دیگر، این بازیکن ها را مورد بررسی قرار دهد.

وضعیت گوگل هم همینطور می باشد. گوگل هر ثانیه چندین میلیون وب سایت و صفحه را مورد بررسی قرار می دهد و چندین هزار فاکتور را برای انتخاب سایت برتر در نظر می گیرد تا سایت های برتر را انتخاب کند.

رقابت شدیدی بین سایت ها و صفحات وجود دارد و به گونه ای شده که چندین سایت مختلف با کلمات کلیدی یکسان در سطح یکسانی قرار گرفته اند، به نظر شما گوگل در میان این همه سایت با کلمات کلیدی یکسان چه کاری می تواند انجام دهد؟ اینجاست که این اصطلاح به کار می آید، گوگل دنس یا رقص گوگل، گوگل تا حدی سایت های مشابه را می رقصاند تا بهترین انتخاب را کند.

در ادامه ی این مقاله توضیح بیشتری از گوگل دنس یا رقص گوگل که اهمیت زیادی در سئو و طراحی سایت دارد ارئه می دهیم.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل و کسب اطلاعات جامع درمورد سئو، مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید.

هدف از گوگل دنس چیست؟

رقص گوگل (Google Dance) چیست؟ گوگل از این کار چه هدفی دارد؟

زمانی که گوگل در حال باز سازی رتبه بندی خود می باشد و این باز سازی باعث می شود نتایج رتبه بندی سایت ها بین 4 الی 8 روز در نوسان باشد و تغییراتی در خود ببیند، این زمان را به اصطلاح رقص گوگل یا گوگل دنس می گویند.

این تغییر و بروزرسانی بزرگ تقریباً به طور میانگین 10 بار در سال انجام می شود، اگر دقیق تر بخواهیم حساب کنیم تقریباً هر 36 روز یک بار در گوگل این اتفاق رخ می دهد. این مسئله را خیلی راحت و آسان می توان از تغییرات اصلی که در نتایج موتور های جست و جو می افتاد، احساس کرد.

اگر با یک مثال بخواهیم رقص گوگل را توضیح دهیم، می توانیم آن را به لیگ فوتبال تشبیه کنیم، که در جدول امتیاز بندی لیگ تیم ها جا به جا می شوند و در جدول ثابت نمی ماند و هر تیمی که امتیاز بیشتری کسب کرده باشد بالاتر قرار می گیرد.

گوگل یک آدرس وب سایت جدید را در نتایج جست و جوی گوگل می رقصاند تا رفتار کاربران را در برابر این اتفاق ببیند. این عنوان را در فاکتور های جست و جو قرار می دهد تا رتبه ی نهایی یک صفحه یا وب سایت را مشخص کند.

نتایج رقص گوگل همیشه برای سایت ها خوب نیستند و احتمال گرفتن نتایج بد هم وجود دارد، در ادامه با یک مثال از نتایج خوب و بود رقص گوگل سعی می کنیم این مبحث راحت تر برای شما جا بیفتد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تصور کنید که یک فروشگاه اینترنتی برای خود راه اندازی کرده اید و می خواهید فروش کالا را شروع کنید و فروشگاه اینترنتی شما دارای پشتیبانی، تولید محتوا و سئوی قوی و قدرتمند می باشد.

پس از گذشت چندین ماه از استارت کار و فروش کالا ها و تلاش کردن برای بروز رسانی منظم وبلاگ و صفحات مختلف وب سایت، متوجه می شوید که رتبه ی سایت شما در کلید واژه های اصلی مورد نظر رتبه ی جالبی نیست. برای مثال وب سایت شما در صفحه ی چهارم نتایج جست و جوی موتور های جست و جو رویت می شود و صفحات و وب سایت های بزرگ بازار در صفحه ی اول نتایج جست و جوی موتور های جست و جو مشاهده می شوند.

با رعایت کردن اصول اولیه ی سئو، این اشکال می تواند دارای خیر خوب یا بد باشد.

خبر خوب این است که فروشگاه اینترنتی شما همیشه در صفحه ی چهارم نتایج جست و جوی موتور های جست و جو نیست، گوگل بعضی اوقات به فروشگاه شما رتبه ی بهتری می دهد تا آن را توسط کاربرانش مورد آزمایش قرار دهد. گوگل به همه فرصت خواهد داد.

خبر بد این است که شاید در ماه های اخیر چندین مرتبه گوگل سایت شما را رقصانده و وب سایت شما در معرض رقص گوگل یا گوگل دنس قرار گرفته باشد. گوگل متوجه شده است که کاربران شما علاقه ی زیادی به مطالب وب سایت شما ندارند و سایت شما رتبه ای می گیرد که از طریق گوگل دنس یا رقص گوگل به دست آمده است.

برای رفع این کار باید وب سایت را بررسی کرده و ایراد های آن را پیدا کرد و آن ها را ویرایش داد.

هدف گوگل از رقصاندن وب سایت ها این می باشد که گوگل آگاهی کامل دارد که کاربران همواره 24 ساعت در حال سرچ کردن می باشند و حتی لحظه ای نیست که سرچ کردن در گوگل توقف داشته باشد. به همین دلیل است که گوگل نمی تواند فعالیت خود را متوقف کند و به بررسی صفحات و وب سایت ها بپردازد، بنابراین تغییراتی همزمان با ادامه ی فعالیت خود انجام می دهد که این تغییرات باعث تغییرات زیادی در رتبه بندی وب سایت ها و صفحات در گوگل می شود.

سایت هایی که در معرض دنس گوگل قرار میگیرند

کدام گروه از وب سایت ها و صفحات در معرض رقص گوگل قرار می گیرند؟

  • صفحات و وب سایت های تازه تاسیس
  • وب سایت هایی که تعدادی بک لینک جدید برای یک صفحه بگیرند. ( پیشنهاد میشود مقاله آموزش لینک سازی خارجی را حتما بخوانید)
  • وب سایت هایی که محتوای صفحه را آپدیت کنند یا محتوای جدید منتشر کنند.
  • وب سایت هایی که دامنه یا آدرس اینترنتی خود را تغییر بدهند.

کدام گروه از وب سایت ها در برابر رقص گوگل ایمن هستند؟

  • صفحات و وب سایت هایی که سئو داخلی آن ها کاملاً بهینه و بر اساس اصول انجام شده است.
  • لینک داخلی و خارجی آن به صورت سیستماتیکی کاملاً بهینه هستند.
  • وب سایت هایی که تولید محتوای آن ها بر اساس نیاز کاربر انجام شده باشد.

اکنون دیگر لزومی ندارد از بالا و پایین شدن ناگهانی نمودار های گوگل آنالیتیکس سایت خود متعجب شوید، گوگل در مسیر بروز رسانی میلیون ها وب سایت شرایط سختی دارد به همین دلیل از اصطلاح رقص گوگل (Google Dance) استفاده می کند تا از سلامت سایت در حوزه ی سئو اطمینان حاصل کند. تمام این اتفاقات قسمتی از الگوریتم و ساز و کار موتور جست و جوی گوگل می باشد که در این مقاله سعی کردیم برای شما کاربران توضیح دهیم و اطلاعاتی به شما در زمینه ی سئو ارائه دهیم. امیدوارم از این مقاله بهره ی کافی را برده باشید.

شما می توانید جهت دریافت آموزش های سئو و همینطور آموزش طراحی سایت با وردپرس را در مجموعه سئو ای.دی.یو مشاهده کرده و در این حوزه ها به یک متخصص و شخصی کار بلد تبدیل شوید.

رقص گوگل نشانه چیست و چه پیامی برای ما دارد؟

رقص گوگل چه نشانه و پیامی برای ما دارد؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چرا شاهد گوگل دنس هستیم؟ در این خصوص باید به چند نکته اشاره کرد که عبارتند از:

مشکلات فنی یا اثر بروزرسانی روی سایت

  • اگر وب سایت تازه تاسیسی دارید، رقص گوگل عمدتا به علت به روزرسانی‌هایی است که این موتور جستجو اعمال می‌کند و منجر به تغییرات در رتبه بندی‌ها است. همچنین این موضوع می‌تواند نشان دهنده مشکلات فنی سایت باشد.

ارزیابی واکنش شما

اگر صفحه‌‌ی سایت خود را به خوبی سئو کرده‌اید، به روزرسانی نموده و لینکسازی را برای آن انجام داده‌اید، ممکن است این پدیده را باز هم مشاهده نمایید. در این حالت عامل رتبه بندی تصادفی آزمایش اقدامات و واکنش شما توسط گوگل است.

به روزرسانی‌ نتایج

یکی دیگر از نشانه‌هایی که رقص گوگل نشان دهنده آن است، به روزرسانی نتایج توسط موتورهای جستجو می‌باشد. با وجود 1.09 میلیارد وب سایت در سال 2024 می‌توان چنین انتظاری داشت که گوگل روزانه با حجم زیادی محتوا در عناوین مختلف روبرو است و باید با ایندکس آنها، رتبه بندی صفحات خود را به روزرسانی کند.

ارزیابی واکنش کاربران

یکی از نشانه‌های مهمی که منجر به این اتفاق می‌شود، ارزیابی گوگل برای واکنش کاربران است. گوگل با تغییر دادن رنک صفحه شما در نتایج، تلاش می‌کند نحوه تعامل کاربر را متوجه شود. فرض کنید اگر کاربران حتی با پایین آمدن رتبه با نسبت خوبی روی آن همچنان کلیک کنند، این نشان می‌دهد که سایت شما یا محتوای درونی، آنچنان با ارزش است که کاربر را حتی با افت رتبه به خود جذب می‌کند.

آشنایی با الگوریتم رقص گوگل یا Google Dance Algorithm

تا به حال واژه‌ای به عنوان الگوریتم برای گوگل دنس از سوی مراجع معتبر تعریف نشده‌اند. با این حال این اصطلاح رایج شده و برخی باور دارند که این تغییرات تحت قالب یکی از الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌های موتور جستجو رخ می‌دهد تا آن را به اهدافی که بیان کردیم برساند. البته وجود الگوریتم‌های مشابه در رتبه بندی مانند الگوریتم گوگل سندباکس می‌تواند علت رواج یافتن این اصطلاح باشد.

در یک تعریف کلی دیگر می‌توان گفت الگوریتم رقص گوگل نوسانات شدید یا مداوم در یک دوره زمانی است که بر صفحات خاصی از سایت شما ایجاد می‌شود. این واکنش موقتی بوده و حول رتبه‌ای که دارید، آن را بالا یا پایین می‌کند.

در ادامه یک اینفوگرافیک خلاصه راجع به این الگوریتم بیان کرده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید. شما کاربران می‌توانید با مطالعه صفحه آموزش سئو یک دید کلی از روش‌های بهینه سازی و الگوریتم‌های گوگل داشته باشید. ما در این صفحه یک دوره رایگان و نیز یک دوره جامع برای آموزش سئو برای کاربران ارائه کرده‌ایم.

اینفوگرافیک گوگل دنس

چه عواملی منجر به ایجاد گوگل دنس می‌شوند؟

آشنایی با عوامل ایجاد گوگل دنس

با وجود Google Dance، اگر یک وب سایت نسبتا بزرگ داشته باشید، غیرعادی نیست که تغییرات شارپی را در نمودار گوگل سرچ کنسول خود مشاهده کنید. در کل می‌توان چند دلیل را در این قسمت مطرح کرد که عبارتند از:

محدودیت سرور فنی

جدای از عواملی که امروزه عامل اصلی گوگل دنس شناخته می‌شوند، منشا شکل گیری پدیده‌ای به نام گوگل دنس، محدودیت سروری بود که برای ارزیابی و رتبه بندی میلیون‌ها صفحه کار می‌کرد. این سخت افزار امکان انجام این کار به طور همزمان را نداشت.

گوگل امروزه شیوه رتبه بندی صفحات را تغییر داده است و با تقویت قابلیت‌های خود برای خزش انبوه و مستمر به خصوص بعد از روی کار آمدن الگوریتم کافئین، می‌تواند همزمان تاثیرات فاکتورهای مختلف را برای رتبه بندی ثبت نماید.

تاثیرات حاصل از تغییرات و آپدیت الگوریتم‌ها

عامل دیگری که منجر به شکل گیری گوگل دنس شده است، به روزرسانی‌های الگوریتم‌های موتور جستجو است که از ابتدای دهه 2000 شروع شد. در این حالت بعد از هر آپدیت شاهد تغییرات بزرگی بودیم که در ابتدا به صورت ماهانه یا ناگهانی رتبه‌ها تغییر می‌کردند. اما اکنون به روزرسانی‌ها دائمی و افزایشی است که مانند گذشته تغییرات شدید را ایجاد نمی‌کند.

نکته: با این حال بنابر آمارها باید بدانید که بازی و تغییرات رقص گوگل در نتایج همچنان وجود دارد و می‌توان در سال 2023 نمونه‌هایی از آن را به خصوص در سایت‌ها و نتایج مربوط به افیلیت مارکتینگ‌ها مشاهده کرد.

ایجاد به روزرسانی در محتوا

یکی از مهم‌ترین دلایل، ایجاد به روزرسانی و تغییراتی در محتوا است. مثلا محتوا را به روزرسانی کرده‌اید یا اینکه لینک جدیدی را اضافه کرده‌اید. معمولا افزودن لینک از یک ریفرینگ دامین یا سایت بد و یا حذف کلمات کلیدی از کانتنت صفحه می‌توانند پدیده رتبه بندی تصادفی را ایجاد کنند.

اهمیت گوگل دنس چیست؟

اهمیت گوگل دنس

برای آنکه با اهمیت گوگل دنس آشنا شوید، می‌بایست پاسخ به این پرسش را از چند جنبه مورد بررسی قرار دهیم که در این خصوص می‌توان گفت:

  • تاثیر بر رتبه بندی: همانطور که گفتیم، گوگل دنس به معنای تغییر و جابه‌جایی رتبه صفحه شما است. از این جهت مهم است که در این دوره، به درستی اقداماتی را انجام دهید تا رتبه بندی شما به بهترین شکل صورت گیرد. هرچند که تغییرات مرتبط به این واقعه موقت هستند.
  • نشان دهنده علائم: یکی دیگر از دلایل اهمیت گوگل دنس، نشان دهنده یکسری علائم است که با این واقعه بروز داده می‌شود. به همین خاطر سئوکار با ردیابی این اتفاق در صفحات مزبور باید تلاش کند به گوگل اهمیت صفحه سایت شما را بفهماند.

نکته: معمولا گوگل با انجام این کار، شایستگی رتبه صفحه شما را می‌سنجد.

  • پتانسیل رشد رتبه: در نهایت دلیل دیگر اهمیت گوگل دنس و رخ دادن این واقعه را می‌توان نشان دادن پتانسیل رشد رتبه بندی صفحه دانست. گوگل دنس می‌تواند نشانه‌ای از این موضوع باشد که صفحه شما در صورت واجد شرایط بودن پارامترهای گوگل نظیر جذب ترافیک و کلیک کاربران (نرخ کلیک) و … می‌تواند بالاتر یا پایین‌تر از صفحات پیرامون آن در صفحه SERP قرار گیرد.

رابطه رقص گوگل با سئو و رتبه بندی در چیست؟

آشنایی با رابطه رقص گوگل، سئو و رتبه بندی

رقص گوگل را می‌توان نشانه‌ای برای توجه بیشتر به سئو و ساختار آن دانست. در واقع زمانی که سئو صفحه شما نامطلوب بوده و یا در رقابت با دیگر صفحات سایت‌ها مناسب نباشد، ممکن است شاهد رقص گوگل باشیم تا اهمیت و شایستگی رتبه صفحه مذکور توسط گوگل بررسی شود.

بنابراین این دو با یکدیگر مرتبط هستند و می‌توانند علت و معلول همدیگر باشند. با توجه به اینکه رقص گوگل برای هر سایتی رخ می‌دهد، بهتر است سئوکارها متوجه باشند که در این دوره چه کارها و تصمیماتی را می‌توان انجام داد تا این دوره به بهترین صورت بگذرد.

جالب است بدانید که در پتنت گوگل ما شاهد آن هستیم که در برخی موارد با انجام یکسری اقدامات سئو محور، رتبه یک سند می‌تواند در پاسخ به آنها کاهش یابد. سپس به تدیج علائم رشد و پایداری نشان داده می‌شوند.

نکته: توجه نمایید که براساس این توضیح، گوگل تغییرات مثبت را به منزله افزایش سریع رتبه بندی در نظر نمی‌گیرد. بلکه ممکن است آن را در قالب یک دنس در رنک‌ها و سپس بیشتر شدن رتبه مشاهده کنیم. شما می‌توانید نمونه این فرآیند را در تصویر زیر مشاهده کنید.

بدترین اشتباه در مقابل Google Dance چیست؟

بدترین اشتباه در مقابل Google Dance چیست؟

بدترین اشتباه و کاری که بسیاری از سئوکارهای خام و غیرمجرب انجام می‌دهند، ایجاد شوک و تغییرات ناگهانی در صفحه به خصوص استفاده از ترفندهای سئو کلاه سیاه است. در این حالت است که می‌توانید به سادگی به گوگل این سیگنال را بدهید که شما از ترفندهای سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنید.

از آنجایی که اقدامات سئو کلاه سیاه با دستکاری الگوریتم‌های گوگل همراه بوده و می‌تواند نتیجه غیر اخلاقی برای کاربر داشته باشد، مثلا پر کردن محتوا با کلمات کلیدی مداوم یا ساخت بک لینک‌های جمعی در سایت‌های غیر مرتبط و نامناسب، جریمه‌هایی را متوجه خود می‌کنید. همیشه به این نکته توجه کنید که هدف گوگل از سئو، ارائه بهترین محتواها به کاربرانش است. در صورتی که به هر نحوی آن را نقض کنید، الگوریتم‌های مختلف این موتور جستجو متوجه اقدامات شما شده و با کاهش رتبه یا حتی پنالتی جریمه می‌شوید.

بدترین جریمه، پنالتی یا جریمه شدن از صفحه SERP است. حال که فهمیدیم اقدامات هیجانی می‌توانند تاثیرات معکوسی داشته باشند، با ما باشید تا بهترین کار را در زمان ایجاد گوگل دنس بررسی کنیم.

بهترین کار در زمان ایجاد گوگل دنس چیست؟

واکنش به گوگل دنس چگونه باشد؟

اگر شما هم به مشکل گوگل دنس در نتاج وب خود برخورد کرده‌اید، ممکن است این سوال مطرح شود که بهترین کار در مواجهه با این تغییرات چیست؟

این یک رفتار کلی است که سئوکارهای متخصص تلاش می‌کنند در طول دوره به روزرسانی‌های هسته یا الگوریتم‌های گوگل، تغییرات فوری و هیجانی را در سایت ایجاد نکنند تا نتایج پایدار شود. این فرضیه در زمان ایجاد گوگل دنس نیز صدق می‌کند و شما نباید اقداماتی را که تغییراتی را که در صفحه خود اعمال کرده‌اید، معکوس کنید. البته زمانی که شاهد کاهش تدریجی رتبه هستید (پایین‌تر رفتن جایگاه صفحه)، می‌توانید اقداماتی را انجام دهید.

در کل گوگل دنس نباید شما را از استراتژی سئویی که تعریف کرده و منجر به بهبود نتایج و کیفیت محتوا می‌شود بازدارد.

چرا سئو کلاه سفید بهترین انتخاب در مقابل گوگل دنس است؟

چرا سئو کلاه سفید در مقابل گوگل دنس؟

اشتباهی که بسیاری از سئوکارها در مقابل گوگل دنس انجام می‌دهند و در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، تغییرات سریع و استفاده از ترفندهای کلاه سیاه است. اما به این نکته توجه کنید که در این دوره شما باید صبر کنید و روال بهینه سازی سئو سایت خود را با ترفندهای سئو کلاه سفید پیش ببرید.

دلایل اهمیت اقدامات سئو کلاه سفید در مواجهه با گوگل دنس به شرح زیر می‌باشند:

  • اولا که ممکن است گوگل دنس یک ترفند باشد تا شما را به اضطراب واداشته و عکس العمل شما را ارزیابی کند.
  • در صورتی که اقدامات کلاه سیاه در این دوره انجام گردد، موتور جستجو قادر است متوجه آن شده و آثار جریمه آن را در آینده اعمال کند. به همین خاطر مهم است که سئو کلاه سفید را انجام دهید.
  • گوگل بارها اقدامات سئو کلاه سفید را به عنوان راهکاری صحیح برای جلوگیری از تنبیه‌های الگوریتم‌های خود و رشد مداوم، کاربر محور و منطبق با نیاز مخاطب معرفی کرده است. هرچند که استفاده از سئو کلاه سفید در طولانی مدت اثرات خود را دارد و بهتر است در کنار آن به صورت کنترل شده از سئو کلاه خاکستری نیز استفاده شود.
  • توجه کنید که سئو کلاه سفید به دلیل عدم ایجاد حساسیت موتورهای جستجو به ویژه در هنگام تغییرات ناگهانی مانند گوگل دنس می‌تواند بهترین کاری باشد که انجام می‌دهید.

آیا گوگل دنس منجر به پنالتی می شود؟

پنالتی شدن با گوگل دنس

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید آیا گوگل دنس می‌تواند منجر به پنالتی و حذف شدن کامل صفحه از نتایج گوگل شود؟ در این خصوص باید گفت خیر؛ اساسا گوگل دنس واقعه‌ای است که ربطی به جریمه شدن صفحه توسط گوگل ندارد. اما چیزی که می‌تواند باعث افت رتبه و در بدترین حالت پنالی آن شود، اقدامات سئو کلاه خاکستری و سیاهی است که ناشیانه و بدون تجربه انجام می‌دهید.

برخی از اقداماتی که با جریمه گوگل همراه هستند عبارتئد از:

  • استفاده بیش از حد از کیوردها که می‌تواند محتوای شما را مشکوک و با کاهش رتبه همراه سازد.
  • محتواهای ناکافی و بسیار کم که اصلا ارزشی ندارد.
  • صفحات افیلیت که محتوای کم ارزشی دارند.
  • محتواهای کپی که منجر به جریمه سنگین می‌شوند.
  • محتواهای اسپمی که به صورت خودکار تولید شده‌اند.
  • محتواهای اسپم تولید شده توسط کاربر.
  • Doorwayها ای صفحات پرش.
  • محتواهای دوگانه و یا پنهانی برای کاربر و موتور جستجو.
  • پیوندهای دستکاری شده و غیر طبیعی، بیش از حد و گروهی، لینک‌های انبوه خروجی از یک صفحه.

نکته: جدای از تحولات گوگل دنس، توجه کنید که هیچ تضمینی وجود ندارد حتی با حذف کردن صفحه هم شاهد این باشیم که رتبه‌های سایت شما به حالت قبل باز گردد. بنابراین بهتر است همیشه اقدامات سریع، سنگین و خارج از چارچوب سئو کلاه سفید را با دقت انجام دهید.

نکته: شما می‌توانید از بخش manual action، شکایت‌ها، اقدامات مخرب و هشدارهای گوگل یا صفحات پنالتی را مشاهده کنید. بیشتر گزارشات در این بخش با حذف شدن و کاهش رتبه شدید هستند.

پرسش‌های متداول کاربران راجع به گوگل دنس

سوالات متداول کاربران راجع به گوگل دنس

سوالات متداول بسیاری از سوی کاربران راجع به پدیده گوگل دنس ایجاد می‌شود که برخی از مهم‌ترین آنها را در ادامه پاسخ می‌دهیم:

  • گوگل دنس هر چند وقت یکبار رخ می‌دهد؟

این پدیده در الگوریتم قدیمی گوگل هر 1 ماه یکبار و اکنون به صورت مداوم با پایش همیشگی نتایج گوگل ایجاد می‌شود.

  • چگونه متوجه دنس گوگل در نتایج خود شویم؟

این یکی از بهترین سوالاتی است که هر سئوکار باید جواب آن را بداند. برای پایش تغییرات رتبه و یا رخ دادن دنس گوگل در صفحات باید از ابزارهای مانیتورینگ نتایج خود استفاده کنید. مثلا 2 راهکار را ذکر می‌کنیم. اول استفاده از ابزار رایگان و جامع سرچ کنسول است که می‌توانید با وارد کردن هرصفحه، تغییرات رتبه، ایمپرشن و غیره را مشاهده کنید. دوم استفاده از ابزارهای آنلاین است که نمونه‌ای از آن را می‌توان Semrush Sensor دانست.

  • چگونه می‌توانیم از گوگل دنس ایده گرفته و استفاده کنیم؟

یکی از دلایل اهمیت گوگل دنس آن است که یکسری پیام را به وبمستر و سئوکار منتقل می‌کند. در این مقاله چند مورد از آنها را برای سایت دنس بیان کردیم. شما می‌توانید با مشاهده این پدیده، اقداماتی را در راستای افزایش تعامل با سایت، بهینه سازی محتوای درونی، بهینه سازی وضعیت تکنیکال صفحه یا سایت انجام دهید.

شما کاربران می‌توانید در صورت علاقه به کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه عملکرد موتورهای جستجو، صفحه الگوریتم های گوگل را مطالعه کنید.

منبع: لینک 1 – لینک 2

قبلی صفحه فرود چیست؟ + ویژگی های مهم صفحه فرود
بعدی به روزرسانی محتوا چه تاثیری بر سئو سایت می گذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=1834
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ