SEOEDU

روش های افزایش فروش سایت های فروشگاهی + (معرفی ۱۱ ترفند عالی)

افزایش فروش سایت های فروشگاهی

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

آیا شما هم سایت فروشگاهی دارید ولی آنقدر که انتظار داشتید، فروش کافی ندارید؟ اگر جواب‌تان به این سوال مثبت است جای درستی آمده‌اید. زیرا تنها داشتن سایت برای فروش کافی نیست. بلکه باید ترفندهایی برای افزایش درآمد روی سایت‌تان اجرا کنید.
اما بهترین روش های افزایش فروش سایت های فروشگاهی چیست؟ چرا باید سایت فروشگاهی خود را بهینه کنیم؟ اولین گام برای طراحی برنامه بازاریابی و فروش کدام است؟ چگونه می‌توان مشتریان بیشتری جذب سایت کرد؟ چگونه نرخ تبدیل را افزایش دهیم؟
در این مقاله از وبلاگ SEOEDU، به تمامی سوالات بالا پاسخ می‌دهیم و ۱۱ روش برای افزایش فروش در سایت به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. اگر شما هم می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

معرفی ۱۱ ترفند عالی برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی

افزایش فروش سایت های فروشگاهی

یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی آنلاین، افزایش فروش سایت های فروشگاهی است. اما مسئله اینجاست که تعداد سایت‌های مشابه در اینترنت زیاد بوده و رقابت تنگاتنگی برای جذب مشتری بین آن‌ها وجود دارد. پس چگونه می‌توانید در این فضای پر رقابت، برند خود را متمایز کنید و بیشتر از رقبا دیده شوید؟
برای پاسخ به این سوال، ما ۱۱ ترفند عالی به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بیشتر بفروشید.

۱. پرسونای مخاطب خود را بشناسید.

پرسونا به معنای ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی و فیزیکی است.
شناسایی و تعریف پرسونا مشتری اولین و مهم‌ترین گام برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی است. زیرا برای داشتن فروش باید بدانید که محصولات شما برای چه کسانی و با چه ویژگی‌های مناسب است.
برای ایجاد پرسونا مخاطب باید اطلاعاتی درباره ویژگی‌های کاربران به دست آورید که عبارتند از:
• جمعیت شناختی مشتری مانند سن و جنسیت،

• شغل و درآمد،

• محل زندگی،

• مشخصات شخصیتی، علایق و طرز تفکر

• نحوه تماس با مخاطب (ایمیل، پیامک)

• و غیره

شما با طراحی پرسونا می‌توانید به سوالات زیر بهتر جواب دهید:

• مشتری شما کیست؟

• مشتریان چه نیازهایی دارند؟

• چگونه می‌توان محتوایی جذاب برای آن‌ها تولید کرد؟

• چگونه خدمات/محصولات شرکت شما می‌تواند به کاربران کمک کند؟

• اهداف و چالش های اولیه و فرعی آنها چیست؟

• چه چیزی باعث علاقه آن‌ها به خرید از شما می شود؟

• انگیزه آن‌ها از انتخاب محصولات/خدمات شما چیست؟

• بهترین کانال‌های بازاریابی و فروش کدامند؟

• مناسب‌ترین پلتفرم‌ها برای تماس با خریداران چیست؟

پیشنهاد می‌کنیم برای شناسایی و طراحی پرسونا مشتری از ابزار رایگان گوگل یعنی “Google Analytics” استفاده کنید. در این ابزار می‌توانید اطلاعات خوبی در رابطه با سن کاربران و جنسیت آن‌ها، علایق و صفحاتی که بیشترین میزان نرخ تبدیل را دارند، به دست آورید.

۲. به کاربر پیشنهاد خرید محصولات مرتبط با محصول خریداری شده بدهید.

یکی از بهترین ترفندها برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی، استفاده از تکنیک فروش متقابل یا “Cross Selling” است.
آمارهای تجارت الکترونیک نشان داده که استفاده فروشگاه‌های آنلاین از این تکنیک، باعث افزایش حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد میزان خرید شده است.
در این روش، فروشگاه بسته‌ای از محصولات مرتبط را برای خرید به کاربر پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال اگر کاربر “پالت سایه آرایشی” خریداری کرده، شما می‌توانید به او پیشنهاد خرید “کیت براش آرایشی” بدهید.
در سایت دیجی کالا شما با باکسی با عبارت “مشتریان این محصول را نیز خریده‌اند” روبرو می‌شوید. این همان شیوه “Cross Selling” است که برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی و به خصوص کسب‌وکارهای کوچک بسیار موثر است.

۳. بر اساس پرسونا کاربر، محصولات را به صورت شخصی‌سازی شده به وی پیشنهاد دهید.

یکی از تکنیک‌های افزایش فروش سایت های فروشگاهی، استفاده از بلوک‌های توصیه محصول در صفحه اصلی است.
در این شیوه شما باید متناسب با پرسونا کاربر، رفتار و علایق هر خریدار محصول مناسبی را برای خرید به وی توصیه کنید. این استراتژی کاربران را تشویق می‌کند تا اقلام بیشتری را به سبد خرید اضافه کنند.
شما می‌توانید توصیه‌های مربوطه را علاوه بر صفحه اصلی، در بخش دسته‌بندی‌ها، صفحه محصولات، صفحه سبد خرید قرار دهید تا فروش خود را تا زمانی که مشتریان به مرحله تسویه‌حساب می‌رسند، ادامه دهید.
سایت فروشگاهی آمازون بیان کرده که ۳۵ درصد درآمد آن‌ها با استفاده موثر و بهینه از این تاکتیک افزایش یافته است. آمازون حتی محصولاتی را پس از تسویه حساب برای خرید به کاربر پیشنهاد می‌کند تا انگیزه خرید مجدد را در وی ایجاد کند.

۴. ظاهر سایت فروشگاهی خود را بهینه کنید.

برای اینکه بتوانید خوب بفروشید، سایت باید به خوبی طراحی و بهینه شده باشد. صفحاتی که شلوغ باشند، سرعت کندی دارند و کاربر را گیج می‌کنند، نرخ تبدیل بسیار کمی خواهند داشت.
بالعکس، اگر سایت رابط کاربری استانداردی داشته باشد، کاربر می‌تواند خیلی سریع کالای مورد نظرش را یافته و با چند کلیک بخرد. در نتیجه نرخ تبدیل چند برابر خواهد شد.

برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی به نکات کلیدی زیر توجه داشته باشید:

• توجه به اصول “UI/UX”:

رابط و تجربه کاربری خوب باعث ایجاد یک تعامل موفق بین کاربر و سایت می‌شود. همچینی فرآیند خرید را برای مشتریان ساده می‌کند. توجه به اصول “UI/UX” نه تنها نرخ تبدیل را بهبود می‌دهد، بلکه تصویری مثبت از برند شما در ذهن افراد ایجاد می‌کند. تمامی این موارد باعث افزایش فروش سایت های فروشگاهی خواهد شد.

• ریسپانسیو بودن:

امروزه درصد زیادی از کاربران، با موبایل وارد سایت می‌شوند. به همین دلیل باید وب‌سایت با همه ابعاد نمایشگرها سازگار باشد. بنابراین سایت شما باید طراحی واکنش گرا داشته باشد و زمان بارگذاری تا حد امکان کوتاه باشد.

۵. لندینگ پیج‌های هدفمند و متفاوت بسازید.

لندینگ پیچ‌ها یا صفحات فرود “landing page”، نقش بسیار مهمی در موفقیت سایت دارند. زیرا لندینگ پیچ‌ها اولین صفحه‌ای هستند که کاربران هنگام ورود به سایت شما می‌بینند.
صفحات فرود به طور اختصاصی برای بالا بردن نرخ بازدید، ارتقا آگاهی از برند و افزایش فروش سایت های فروشگاهی ایجاد می‌شوند.
بنابراین حتما لندینگ پیج موثر و جذاب ایجاد کنید. هر چقدر طراحی صفحه فرود ساده تر و واضح‌تر باشد، بهتر است.
برای هر یک از محصولات خود لندینگ پیچ‌ جداگانه ایجاد کنید، یا حداقل یک صفحه برای طیفی از محصولات مرتبط ایجاد کنید. در این صفحات می‌توانید کالا مورد نظر را معرفی و با یک دکمه فراخوان به عمل یا “CTR” مناسب، کاربر را به سمت خرید هدایت کنید.

۶. تا جایی که امکان دارد، فرایند خرید را برای مشتریان ساده و شفاف کنید.

نکته مهم در افزایش فروش سایت های فروشگاهی، ساده‌تر کردن فرایند خرید است. زیرا کاربران عادت دارند تنها با چند کلیک به خواسته خود برسند. اگر فرآیند خرید پیچیده باشد، کاربران از خرید منصرف شده و سایت شما را ترک خواهند کرد.

برای جلوگیری از این اتفاق، نکات زیر را در طراحی سایت مدنظر داشته باشید:

• مسیر خرید را کوتاه و ساده نمایید.

• دکمه خرید جلوی چشم کاربر باشد.

• فرایند ثبت‌نام را کوتاه و ساده نمایید.

• اطلاعات اضافی در فرم ثبت نام از کاربر نخواهید.

• انواع روش‌های پرداخت را در سایت تعریف نمایید.

• هزینه‌های حمل‌ونقل کم یا رایگان باشد.

• ضمانت بازگشت کالا به مشتری بدهید.

• تحویل سریع داشته باشید و مشخص کنید محصول کی به دست مشتری می‌رسد.

۷. تصاویر با کیفیت و واقعی از محصول در سایت قرار دهید.

جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد. این موضوع در فروش آنلاین اهمیتی چند برابر دارد. زیرا در این نوع فروش کاربران نمی‌توانند محصول را از نزدیک لمس یا آن را امتحان کنند. بنابراین باید تا حد امکان اطلاعات بصری از کالا به آن‌ها ارائه شود.
پس برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی تصاویر واضح و جذاب از محصولات در زوایای مختلف تهیه کنید.
اگر می‌توانید بیشتر هزینه کنید، تهیه ویدیوهای سه بعدی برای نمایش بهتر محصول در سایت، می‌تواند مشتریان بالقوه را برای خرید متقاعد کند.

۸. محتوا با کیفیت برای سایت تولید کنید.

یکی از دلایل رشد سریع و افزایش محبوبیت سایت دیجی کالا، توضیحات دقیق و کاملی است که این فروشگاه اینترنتی به کاربرانش ارائه می‌دهد.
بنابراین محتواهای کاملی مخصوصا در بخش صفحه محصولات تولید کنید و به جای نوشتن تیتروار ویژگی‌های محصول، آن را کامل مورد نقد و بررسی قرار دهید.
الگوریتم “Product Reviews” یا “بررسی محصول” گوگل نیز اهمیت زیادی به محتوای باکیفیت برای محصولات می‌دهد. بنابراین سایت‌هایی که محتوا خوبی برای معرفی محصول تولید کنند، رتبه بهتری خواهند داشت.
یکی از خدمات مجموعه SEOEDU، تولید محتوا متنی برای سایت‌های فروشگاهی است. نویسندگان ما با مناسب‌ترین قیمت، محتوایی باکیفیت برای شما می‌نویسند. همچنین اگر قصد دارید رپورتاژ تهیه کنید، محتوایی درجه یک جهت سفارش رپورتاژ آگهی برای شما می‌نویسیم. اگر می‌خواهید درباره رپورتاژ بیشتر بدانید، به صفحه آموزش رپورتاژ آگهی مراجعه کنید.
برای سفارش یا اطلاع از هزینه تولید محتوا، ابتدا در سایت ثبت‌نام کنید و از طریق پنل کاربری اقدام به ثبت سفارش خود نمایید.

۹. از قدرت شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ برند غافل نشوید.

اگر سایت فروشگاهی دارید، حتما در شبکه‌های اجتماعی هم فعال باشید. حضور فعال در این فضا مزایای زیادی برای شما دارد. اولین مزیت، امکان برندسازی و دریافت سوشیال سیگنال برای سئو و افزایش رتبه سایت است.
دومین مزیت انعطاف‌پذیری بالای این شبکه‌ها برای پیاده‌سازی انواع تکنیک‌های فروش مانند بازاریابی مجدد، نمایش کاتالوگ محصول، تشویق مردم به انجام اقدامی خاص مانند دانلود اپلیکیشن و غیره است.
از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی اطلاعات زیادی در مورد کاربران به شما ارائه می‌دهند، می‌توانید از این مزیت استفاده کنید و کمپین‌های هدفمند برای فروش راه‌اندازی نمایید. بنابراین با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید کاربران خاصی را هدف قرار دهید.

۱۰. احساس فوریت در مخاطب ایجاد کنید.

یکی دیگر از ترفندهای بازاریابی برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی این است که به کاربر اطلاع دهید که فقط زمان محدودی برای خرید محصولی خاص دارد. یا اینکه موجودی آن محدود و رو به اتمام است. با این تاکتیک، کاربر برای خرید تشویق می‌شود.
اگر تصمیم به استفاده از این تاکتیک دارید، پیشنهادات خرید محصول را به صورت برجسته در صفحه اصلی وب‌سایت، در کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و غیره به کاربران نمایش دهید. همچنین طراحی لندینگ پیج مخصوص برای هر کدام از این پیشنهادات، ایده بسیار خوبی است.

۱۱. از سئو سایت فروشگاهی غافل نشوید!

اگر می‌خواهید فروش بیشتری در فضای آنلاین داشته باشید، کاربران باید بتوانند به راحتی سایت شما را در اینترنت پیدا کنند. بنابراین تبلیغات موتورهای جستجو (اعم از ارگانیک و پولی) یک ضرورت برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی است.
برای افزایش ترافیک ارگانیک، سئو سایت وردپرس یا اختصاصی ضروری است. زیرا تنها در این حالت است که سایت شما شانس بالایی برای حضور در صفحه اول گوگل خواهد داشت. بنابراین در شرایطی که رقابت تنگاتنگی بین فروشگاه‌های آنلاین برای حضور در صفحه اول گوگل وجود دارد، بهینه‌سازی سایت را جدی بگیرید.
راه دیگر برای افزایش ترافیک ورودی، خرید تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) است. در این روش هر چقدر برای نمایش سایت‌تان پول بیشتری پرداخت کرده باشید، دفعات بیشتری سایت در صفحه اول نمایش داده می‌شود. این روش نسبت به سفارش خدمات سئو بسیار پرهزینه‌تر بوده و ماندگاری کمتری دارد.

سخن آخر

در این مقاله ۱۱ ترفند برای افزایش فروش به شما عزیزان معرفی کردیم. قطعا تکنیک‌های دیگری برای برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی وجود دارند که در این مقاله تلاش کردیم مهم‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم.
تک تک موارد بالا، در سئو سایت فروشگاهی رعایت می‌شود. بنابراین اگر موفقیت سایت و افزایش درآمد برای شما مهم است، سایت خود را برای دیده شدن بهینه نمایید. فراموش نکنید که سئو کم‌هزینه‌ترین و ماندگارترین روش در بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود. به شرطی که این وظیفه را به تیمی متخصص بسپارید یا اینکه خود به صورت حرفه‌ای آموزش سئو ببینید و آن را روی سایت اجرا کنید.
کارشناسان SEOEDU، تجربیات فراوان و رزومه درخشان در زمینه بهینه‌سازی انواع سایت‌ها دارند. تیم ما انواع خدمات سئو را با بهترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می‌دهند.
بنابراین اگر می‌خواهید فروش عالی و درآمد بالا از سایت فروشگاهی خود داشته باشید، همین امروز برای دریافت مشاوره سئو با ما تماس بگیرید.
کسب‌وکارهای تهرانی می‌توانند برای اطلاع از شرایط و خدمات سئو سایت در تهران به صفحه مربوطه مراجعه کنند.
اکنون به انتهای مقاله رسیدیم. امیدواریم این مطلب به شما برای افزایش درآمدتان از سایت کمک کند. اگر در زمینه تکنیک‌های افزایش فروش سایت های فروشگاهی سوالی دارید، در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید تا پاسخ شما را بدهیم.

سوالات متداول در رابطه با روش‌های افزایش فروش سایت های فروشگاهی

۱. اولین گام برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی چیست؟

اولین گام، شناخت مشتریان است. شما باید بدانید که محصولات شما برای کدام طیف از مخاطبان جذاب بوده و می‌تواند نیاز آن‌ها را برطرف نماید. بنابراین باید بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، پرسونای مخاطب برای کسب‌وکار خود تعریف نمایید.

۲. ارزان‌ترین روش برای بازاریابی آنلاین چیست؟

اجرای تکنیک‌های سئو روی سایت فروشگاهی روشی مقرون به صرفه است که نتایج آن ماندگار هستند. شاید در نگاه اول هزینه‌های سئو زیاد به نظر برسند. اما اگر آن را با میزان فروشی که به دست می‌آورید مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که هزینه‌های سئو در مقابل سود سایت، بسیار ناچیز است.

۳. چه اقدامات دیگری برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی می‌توان انجام داد؟

سایر تکنیک‌های برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی عبارتند از:

• استفاده هوشمند از بازاریابی ایمیلی،

• استفاده از تکنیک‌های بازاریابی دهان به دهان در سایت،

• ارائه ارزش افزوده به کاربر با تولید محتوا،

• استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصول،

• تمرکز بر حفظ مشتریان فعلی،

• و غیره.

خروج از نسخه موبایل