SEOEDU

معرفی الگوریتم پاندا گوگل + چطوری باعث بهبود رتبه ما می شود

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

معرفی الگوریتم پاندا گوگل

گوگل به عنوان محبوب ترین و برترین موتور جستجو در سراسر جهان برای دسترسی به وب سایت های مختلف و اطلاعات متفاوت شناخته می شود. گوگل همواره از روش ها و الگوریتم های پیچیده ای برای حفظ موقعیت خود و افزایش سطح رضایت کاربران استفاده کرده است و در سال 2011 به دنبال روشی برای حذف وب سایت هایی با محتوای کم ارزش بود و برای رفع چنین مشکلی، الگوریتم پاندا را معرفی کرد.

الگوریتم پاندا گوگل (Panda algorithm) چیست؟

الگوریتم پاندا با هدف حذف وب سایت هایی با محتوای نامرغوب در ماه فوریه سال 2011 معرفی شد. الگوریتم پاندا که به صورت رایج با نام گوگل پاندا شناخته می شود، برای رتبه بندی وب سایت های مختلف توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.
معیار اصلی این الگوریتم، داشتن محتوای با کیفیت است. کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه پاندا را به عنوان یک الگوریتم مستقل که توانایی مقایسه وبسایت ها را دارد و به صورت مستقیم می‌تواند آن ها را طبقه بندی کند، می شناسند. توجه داشته باشید که گوگل هنگامی از این الگوریتم برای بهبود شرایط جستجو برای هدایت کاربران استفاده کرد که تعداد زیادی از افراد، از محتواهای بیهوده و اسپم در سطح اینترنت شکایت داشتند.

الگوریتم پاندا گوگل چه سایت هایی را هدف خود قرار می‌دهد؟

مهم ترین اهداف الگوریتم پاندا گوگل در اینترنت عبارت اند از:

مبارزه با محتواهایی که کوتاه هستند

یکی از مهم ترین مشکلاتی که می تواند رتبه وبسایت را کاهش دهد و بر سئو تاثیر منفی بگذارد، استفاده کردن از محتوای بسیار کم در هر صفحه از وب سایت است. الگوریتم پاندا، توانایی شناسایی کردن صفحاتی از اینترنت که دارای متن های متنوع کمی هستند را دارد. پس برای این که بتوانید با این الگوریتم کنار بیایید، بهتر است در هر صفحه اطلاعاتی حداقل برابر با هزار کلمه قرار دهید.

وبسایت هایی با محتواهای تکراری

امروزه محتواهایی که شباهت بسیاری با هم دارند و یا در بسیاری از موارد کپی شده اند، زیاد در سطح اینترنت به چشم می خورد. البته یکی از بهترین روش ها برای برطرف کردن چنین مشکلی، لینک دهی به منبعی است که اطلاعات از آن کپی شده. همچنین توجه داشته باشید که برای برطرف کردن اطلاعات کپی شده در صفحات مختلف یک وب سایت، باید اطلاعات را با لحن خودتان بنویسید و تا جایی که می توانید، قسمت های تکراری را حذف کنید.

الگوریتم پاندا چگونه باعث رتبه گرفتن میشود؟

وب‌سایت‌هایی که از نظر محتوایی ضعیف هستند

به طور معمول تمامی افراد هنگام مراجعه به وب‌سایت‌هایی که محتوای ضعیفی دارند، در کوتاه‌ ترین زمان ممکن آن را ترک خواهند کرد. به هر اندازه که کاربران، سایت شما را در مدت زمان کوتاهی ترک کنند، طبیعتا رتبه ی دریافتی از گوگل نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
ما در مقاله سئو محتوا به طور کامل درمورد این صحبت کرده ایم که چطوری بهترین محتوا را برای خود ساخته و آن را بهینه سازی کنید.

استفاده از محتوا های بی کیفیت که توسط کاربر ها تولید شده باشد

بهترین گزینه برای درک این موضوع، اشاره کردن به وب سایت هایی است که محتواهای خود را تنها از پست های کاربران تکمیل می‌کنند. با توجه به اینکه ممکن است پست ها دارای غلط املایی باشند و از لحاظ اطلاعاتی صحیح نباشند، طبیعتا برای سایت مضر خواهند بود.

تبلیغ زیاد

چنانچه در وبسایتی صفحات مربوط به تبلیغ، بسیار بیشتر از صفحات دارای محتوای با ارزش باشد، چه توسط پاندا گوگل جریمه می شود.

وب سایت هایی که مقدار قابل توجهی توسط کاربران بلاک شده اند

پاندا توانایی شناسایی کردن وبسایت هایی را که توسط کاربران بلاک شده اند را دارد.

وب سایت هایی که از محتواهای نا مرتبط با کلمه کلیدی استفاده کرده اند

شاید شما هم با چنین مواردی روبرو شده باشید که پس از جستجو کردن یک کلمه کلیدی و وارد شدن به یک وب سایت، محتوای مورد نظر خود را پیدا نمی کنید و یا وبسایت، محتواهایی کاملاً نا مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده را ارائه می دهد. به عنوان مثال شما به دنبال اطلاعات مربوط به یک فیلم سینمایی هستید اما با وارد شدن به وبسایت انتخاب شده، هیچگونه اطلاعاتی در ارتباط با فیلم مورد نظر خود پیدا نمی کنید.

محتواهایی که سطح غلط املایی بالایی دارند

اگر محتوای مورد استفاده شما در وب سایت دارای غلط‌های نگارشی و املایی باشد، به راحتی توسط کاربر خوانده نمی شود و این یکی از مهم ترین ملاک های الگوریتم پاندا گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها است.

نوع طراحی وب سایت

طرح وب سایت و نوع کدهای آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. به گونه ای که اگر وب سایت مورد نظر معماری و یا کد نویسی غیر استانداردی داشته باشد، توسط الگوریتم پاندا جریمه خواهد شد و رتبه آن کاهش پیدا خواهد کرد.

شما می توانید با شرکت در دوره آموزش طراحی سایت وردپرس آکادمی seoedu می توانید با اصول سئو طراحی سایت را یاد گرفته و بهترین سایت را برای خودتان و مشتری هایتان طراحی کنید.

چه روش هایی برای بررسی جریمه شدن یا نشدن وب سایت توسط الگوریتم پاندا گوگل وجود دارد؟

چنانچه این الگوریتم تشخیص دهد که محتوای مورد استفاده شما در وب سایت، دارای کیفیت پایینی است، سایتتان به مرور زمان از نتایج جستجو حذف خواهد شد. برای تشخیص و بررسی جریمه شدن یا نشدن وب‌سایت توسط این الگوریتم به موارد شرح داده شده در قسمت زیر توجه کنید.
در صورتی که وبسایت شما توسط الگوریتم پاندا جریمه شود، ترافیک های خط شده به وب سایت شما به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و در ادامه کاهش اشاره شده به حالتی ثابت خواهد رسید.
در بسیاری از موارد دیده می‌شود که اگر وبسایتی توسط این الگوریتم جریمه شود، در هر بار آپدیت یا همان به‌ روز شدن هسته گوگل، رتبه دریافتی وبسایت اشاره شده کاهش پیدا خواهد کرد. توجه داشته باشید که گوگل همواره به دنبال ارائه بهترین نتایج و وبسایت ها با محتواهایی با بالاترین کیفیت به کاربران خود است. به همین دلیل از الگوریتم ها و معیار های پیچیده و مهمی برای تشخیص محتواهای مورد پسند کاربر استفاده می کند. از مهم ترین نکته هایی که در این‌ باره باید مورد توجه قرار گرفته شود، این است که شما به هیچ عنوان نمی توانید جریمه شدن یا نشدن وب‌سایت خود را توسط پاندا در قسمت جرایم دستی گوگل مشاهده کنید.

آیا امکان رفع جریمه الگوریتم پاندا گوگل وجود دارد؟ چگونه می توان جریمه را رفع کرد؟

در صورتی که از جریمه شدن وبسایت خود توسط الگوریتم پاندا اطمینان حاصل کردید و سعی دارید که این جریمه را رفع کنید، باید بدانید که رفع این جریمه کار ساده ای نخواهد بود. توجه داشته باشید که به هر اندازه الگوریتم پاندا به روز رسانی شود، شما باید به مقدار بیشتری از روش های تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد استفاده کنید.

نکته بسیار جالب و حائز اهمیت در این باره این است که درصد بسیاری از وب سایت های جریمه شده توسط گوگل، با حذف محتواهای با کیفیت پایین توانستند از این جریمه ها خلاص شوند. همچنین برای رفع این جریمه می توانید محتوای مورد استفاده در تک تک صفحات وب سایت را بررسی کنید و چنانچه محتوایی با کیفیت پایین یا کپی شده داشتید، باید محتوای اشاره شده را اصلاح و یا حذف کنید. متاسفانه بسیاری از افراد به جای توجه به کیفیت، به کمیت محتوا توجه می ‌کنند و این موضوع سبب کاهش رتبه وبسایت آن ها می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دیگر الگوریتم های گوگل مقاله آموزش سئو را از سایت سئو ادیو مطالعه بفرمایید.

نتیجه گیری

در یکی دیگر از مقالات تخصصی Seoedu با شما عزیزان همراه بودیم و به معرفی یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل با عنوان پاندا پرداختیم. امیدواریم از محتوای این مقاله، حداکثر استفاده ممکن را برده باشید.

خروج از نسخه موبایل