SEOEDU

معرفی بهترین سایت آموزش سئو

بهترین سایت آموزش سئو

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

در این مقاله ما تصمیم گرفتیم چند مورد از بهترین سایت آموزش سئو را به شما عزیزان معرفی کنیم. ممکن است برای شما سوالاتی از قبیل آیا می‌توان سئو را رایگان یاد گرفت؟ مزایای آموزش سئو چیست؟ بازار کار این رشته به چه صورت است؟ و غیره پیش آمده باشد.
ما در این مقاله از وبلاگ SEOEDU، به این سوالات پاسخ داده و ۷ سایت معتبر و به‌روز را برای یادگیری “SEO” را معرفی می‌کنیم. علاوه بر این، از ۱۳ عدد از معتبرترین کانال‌های یوتیوب را برای آموزش سئو نیز نام می‌بریم.
بنابراین اگر تازه با دنیای جذاب موتورهای جستجو و سئو آشنا شده‌اید و قصد دارید با مباحث این حوزه آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

چرا باید با به‌روزترین منابع آموزش سئو را بشناسیم؟

بهترین سایت آموزش سئو

دنیای سئو و الگوریتم‌های موتورهای جستجو، به طور مداوم در حال تغییر و هوشمندتر شدن هستند. به‌گونه‌ای که ترفندهایی که در سال جاری برای بهینه‌سازی سایت‌ها انجام می‌شوند، ممکن است در سال آینده جواب ندهند.
به همین دلیل عجیب نیست که در آینده‌ای نزدیک، بازار “SEO” رقابتی‌تر و تخصصی‌تر شود. طبیعتا در این بازار تنها کسانی دوام می آورند که با جدیدترین تغییرات موتورهای جستجو آشنا باشند و به طور مداوم دانش خود را به‌روز نمایند.
به همین دلیل مهم نیست که تازه با سئو آشنا شدید یا یک متخصص کارکشته در این حوزه هستید. شما باید چند مورد از به‌روزترین و بهترین سایت آموزش سئو را بشناسید و مداوم آموزش ببینید و دانش خود را به روز نمایید.
اما قبل از معرفی بهترین سایت آموزش سئو، اجازه دهید شما را با مفهوم “SEO” و اهمیت خدمات سئو برای کسب‌وکارها آشنا کنیم. سپس در ادامه مطلب در لیستی جامع، با جذاب‌ترین و معتبرترین منابع یادگیری سئو آشنا خواهید شد.

سئو چیست؟

اصطلاح سئو یا “SEO” کوتاه شده عبارت “Search Engine Optimization” به معنای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتور جستجو مانند بینگ، گوگل و غیره می‌باشد.
زمانی که یک سایت برای ربات‌های موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه می‌شود، شانس بسیار بالایی برای نمایش در صفحه اول خواهد داشت.
آمارها می‌گویند که حدود ۹۱.۵ درصد از کاربران، بعد از سرچ تنها وارد سایت‌هایی می‌شوند که در صفحه اول حضور دارند. در نتیجه اگر سایتی در صفحات دوم به بعد حضور داشته باشد، شانس بسیار کمی برای جذب کاربر دارد.
به همین دلیل است که می‌گویند در صفحه دوم گوگل می‌توان یک جنازه را دفن کرد. زیرا کسی متوجه آن نخواهد شد!
بنابراین اجرای تکنیک‌های “SEO” جهت بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای رسیدن به درآمد بسیار ضروری است.

شرایط بازار کار سئو چگونه است؟

امروزه با توجه به افزایش آمار کاربران اینترنتی، حضور کسب‌وکارها در این فضا اهمیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل روزبه‌روز بر تعداد وب‌سایت‌ها افزوده می‌شود.
کم بودن تعداد متخصصین سئو و افزایش تقاضا، باعث شده بازار کار “SEO” به یکی از حوزه‌های پردرآمد تبدیل شود. البته به شرطی که مطالعه داشته باشید و دانش خود را به‌روز نگه دارید. به همین دلیل آشنایی با بهترین سایت آموزش سئو ضروری است.

معرفی ۷ عدد از بهترین سایت‌های آموزش سئو

۱. دوره آموزش سئو آکادمی “HubSpot”

یکی از بهترین سایت آموزش سئو، دوره آموزشی سایت “HubSpot” است. کاربرانی که از دوره‌های آکادمی “HubSpot” استفاده کرده‌اند، امتیاز مثبتی به این محتوای آموزشی داده‌اند. این دوره شامل ۶ درس است که ۲۲ ویدیو آموزشی دارد و رایگان است. اگر در حوزه بازاریابی و سئو مبتدی هستید، این دوره‌ی آموزشی می‌تواند به شما برای درک بهتر “SEO” و تاثیر آن بر کسب‌وکارها کمک کند.

۲. دوره اصول سئو با گریگ گیفورد در سایت “SEMrush”

دوره اصول سئو با گریگ گیفورد در یکی از بهترین سایت آموزش سئو یعنی “SEMrush” قرار دارد که به آموزش “SEO” مقدماتی می‌پردازد. این دوره چهار ساعته درباره اصول اولیه سئو، نحوه کار موتورهای جستجو، سئوی داخلی، تبلیغات کلیکی یا “PPC”، ابزارهای تجزیه و تحلیل “SEO” و غیره صحبت می‌کند.
گذراندن این دوره آموزشی برای مبتدیانی که در مراحل اولیه هستند، مفید است.

۳. دوره سئو تکنیکال باستین گریم در سایت “SEMrush”

یکی از بهترین سایت آموزش سئو تکنیکال، دوره سئو تکنیکال با باستین گریم است. در این دوره ۵ ساعته آقای باستین گریم درباره لینک‌های داخلی، نحوه خزش ربات‌های گوگل و غیره صحبت می‌کند. این دوره برای سئو‌کاران و طراحان سایت که با اصول اولیه “SEO” تا حدودی آشنا هستند، مناسب است.

۴. دوره آکادمی “Google Analytics”

یکی از پایه‌های دانش سئو، آشنایی با ابزارهایی مانند “Google Analytics” است. به همین دلیل گذراندن دوره آکادمی “Google Analytics” برای هر سئوکاری در هر سطحی ضروری است. به طور کلی، آکادمی “Google Analytics” جز جامع‌ترین و بهترین سایت آموزش سئو است.
از آنجایی که گوگل داده‌های زیادی از کاربران جمع‌آوری می‌کند، درک موتور جستجوی گوگل به سئوکاران کمک می‌کند تا بهترین استراتژی “SEO” را برای سایت ایجاد کنند.

۵. آموزش رایگان سئو برای مبتدیان در سایت “Yoast”

یکی از بهترین افزونه‌ها برای بهینه‌سازی سایت‌های وردپرسی، پلاگین “Yoast” است. در دوره آموزش رایگان سئو وب‌سایت “Yoast” اطلاعات خوبی درباره “SEO” وجود دارد که این مجموعه را تبدیل به بهترین سایت آموزش سئو وردپرس کرده است.
کاربران وردپرس و سئوکاران مبتدی می‌توانند از محتواهای آموزشی این سایت استفاده کنند تا اطلاعات بیشتری درباره بازاریابی محتوا و سئو تکنیکال به دست آورند.

۶. دوره بهینه‌سازی عملکرد صفحات وب در سایت “Udacity”

سایت “Udacity” یکی از بهترین سایت آموزش سئو است که دوره‌ی آموزش بهینه‌سازی عملکرد وب سایت طراحی کرده است.
شما در این دوره درباره سئو تکنیکال و همچنین نحوه کار با ابزارهای “SEO” آموزش خواهید دید. نکته جالب دریافت گواهی پایان دوره از گوگل بعد از اتمام این دوره است.

۷. دوره تخصصی آموزش بهینه‌سازی موتورهای جستجو در سایت “Coursera”

یکی از بهترین سایت آموزش سئو، متعلق به دوره تخصصی سئو سایت “Coursera” است. در این دوره شما از سطح مبتدی تا تخصصی درباره نحوه بهینه‌سازی سایت‌ها آموزش می‌بینید.
این دوره طولانی‌ترین دوره‌ای است که در این لیست معرفی کردیم. زیرا تکمیل محتوای آموزشی آن بالای ۱۴۰ ساعت طول می‌کشد.
استفاده از این دوره تنها برای ۷ روز رایگان است. اما از آنجایی که تکمیل دوره تقریبا ۵ ماه طول می‌کشد، شما می‌توانید در این ۷ روز ارزیابی کنید که آیا سبک آموزشی دوره برای شما مناسب است یا خیر؟ سپس اگر علاقمند بودید اشتراک دوره را خریداری نمایید.
پس از گذراندن دوره دانش کاملی درباره سئو و تاثیر آن بر وب‌سایت‌ها و نحوه بازاریابی محتوا خواهید داشت.

معرفی ۱۳ عدد از بهترین کانال‌های یوتیوب برای آموزش رایگان سئو

یوتیوب منبعی غنی از به‌روزترین ویدیوهای آموزشی در حوزه بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها است. به همین دلیل باید با لیستی از بهترین کانال آموزش سئو در یوتیوب آشنا باشید و مطالبی که به اشتراک گذاشته می‌شود را دنبال کنید تا از این بازار عقب نیفتید.

۱۳ مورد از بهترین کانال‌های یوتیوب برای آموزش رایگان “SEO” عبارتند از:

۱. کانال “Google Search Central”

۲. کانال “Crawling Mondays by Aleyda”

۳. کانال “Brian Dean”

۴. کانال “Ahrefs” 

۵. کانال “Neil Patel” 

۶. کانال “Moz” 

۷. کانال “Chase Reiner”   

۸. کانال “Craig Campbell SEO” 

۹. کانال “josh bachynski” 

۱۰. کانال “Search Engine Journal” 

۱۱. کانال “SMA Marketing”

۱۲. کانال “Simplilearn”  

۱۳. کانال “Eric Enge” 

پیشنهاد ویژه: وب‌سایت SEOEDU بهترین سایت آموزش سئو فارسی

برای استفاده از منابعی که معرفی کردیم باید تا حدی با زبان انگلیسی آشنا باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.
منابعی که معرفی کردیم جز بهترین سایت آموزش سئو در جهان محسوب می‌شوند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که بعضی تکنیک‌های “SEO” در وب فارسی با سایت‌های انگلیسی متفاوت هستند.
بنابراین اگر می‌خواهید سایت‌های فارسی را بهینه نمایید بهتر است با اصول “SEO” در این نوع سایت‌ها نیز آشنا باشید.
در وبلاگ تخصصی SEOEDU که یکی از بهترین سایت آموزش سئو وب فارسی است، بالای ۲۰۰ مقاله تخصصی در حوزه آموزش “SEO” وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید با مطالعه آن‌ها در زمینه سئو مقدماتی آموزش ببینید.
اما اگر قصد دارید در این زمینه متخصص شوید، پیشنهاد ما تهیه و استفاده از دوره جامع سئو مَستر آکادمی SEOEDU با تدریس جناب محمد دهقانی می‌باشد.

معرفی سرفصل‌های آموزشی دوره جامع سئو مستر

در این دوره از صفر تا صد مباحث تخصصی سئو، مطرح می‌شود. برخی از این مباحث عبارتند از:
• تحقیق کلمات کلیدی و تکنیک‌های آن
• آموزش سئوی داخلی سایت،
• آموزش سئو نویسی در تولید محتوا متنی،
• آموزش سئو خارجی سایت،
• آموزش سئو تکنیکال،
• آموزش سرچ کنسول،
• آموزش گوگل آنالیتیکس،
• روش‌های افزایش سرعت وردپرس جهت سئو سایت وردپرس،
• نحوه کار با ابزارهای تخصصی سئو مانند “Screaming Frog” ،”SEO SpyGlass” و غیره،
• معرفی بهترین تکنیک‌های افزایش فروش سایت،
آموزش رپورتاژ آگهی،
• آموزش روش‌های کسب درآمد از “SEO”،
• نحوه دریافت و قیمت‌گذاری پروژه،
• اصول نوشتن قرارداد “SEO”،
• و غیره.

مهم‌ترین نکته در آموزش سئو، اجرای عملی مباحث آموزشی است که شما در این دوره در یک پروژه عملی، از صفر نحوه اجرای “SEO” را آموزش می‌بینید. همچنین اگر جایی مشکل داشتید، می‌توانید سوالات خود را مستقیما از مدرس دوره جناب محمد دهقانی بپرسید.
همان‌طور که اشاره کردیم، سرعت تغییرات در حوزه سئو بسیار بالاست. بنابراین باید همواره از نظر دانش فنی و تخصصی به‌روز بمانید تا در این حوزه حذف نشوید.
یکی از مزایای دوره دوره جامع سئو مَستر، آپدیت مادام‌العمر و همیشگی محتوای آموزشی است.
این دوره‌ی آموزشی قیمت بسیار مناسبی نسبت به ارزش مباحث مطرح شده دارد. با توجه به مزایای آن به جرات می‌توان گفت دوره جامع سئو مَستر یکی از بهترین و کامل‌ترین دوره آموزش مجازی سئو در ایران است.
بنابراین اگر قصد دارید در این حوزه به یک متخصص تبدیل شوید، فرصت را از دست ندهید و همین امروز این دوره را تهیه و آموزش را شروع کنید.

سخن آخر

مجموعه SEOEDU در کنار آموزش تخصصی سئو، خدمات جامعی در این زمینه ارايه می‌دهد. ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم تا مشکلات سایت خود را برطرف کرده تا بتوانند در صفحه اول گوگل حضور پیدا کنند.
متخصصین SEOEDU در این زمینه تجربیات فراوان و رزومه درخشان دارند. بنابراین اگر برای شما کسب درآمد و موفقیت سایت‌تان در فضای دیجیتال مهم است، همین امروز برای دریافت مشاوره سئو با ما تماس بگیرید.
همچنین نویسندگان ما با جدیدترین اصول سئو نویسی آشنا هستند و می‌توانند با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت، مقاله‌ای جذاب برای سایت شما بنویسند.
بنابراین اگر برای سایت خود نیاز به محتوا دارید، می‌توانید از خدمات تولید محتوا سئوادیو استفاده کنید.
کسب‌وکارهای تهرانی می‌توانند برای آشنایی با شرایط و خدمات سئو سایت در تهران روی لینک کلیک کنند.
در این مقاله تلاش کردیم معتبرترین و به‌روزترین منابع آموزش “SEO” را به شما معرفی کنیم. به نظرتان بهترین سایت آموزش سئو کدام است؟ نظر خود را در کامنت‌ها با ما و همراهان این صفحه در میان بگذارید.

سوالات متداول در زمینه معرفی بهترین سایت آموزش سئو

۱. بهترین سایت آموزش سئو کدامند؟

سایت‌هایی چون:
۱. “HubSpot”
۲. “SEMrush”
۳. آکادمی “Google Analytics”
جز بهترین سایت آموزش سئو در جهان هستند.

۲. بهترین کانال‌های یوتیوب برای آموزش “SEO” کدامند؟

کانال‌های یوتیوب “برایان دین”، “نیل پاتل”، “ماز”، “اچرفس” و غیره از بهترین منابع برای آموزش سئو محسوب می‌شوند.

۳. چرا باید دوره جامع سئو مستر را تهیه کنید؟

در دوره جامع سئومستر، شما از ۰ تا ۱۰۰ اصول “SEO” را به طور عملی آموزش می‌بینید. شما با اجرای تکنیک‌های این دوره، می‌توانید هر نوع سایتی را به صفحه اول گوگل برسانید. حضور ما در صفحه اول گوگل با کلماتی چون “آموزش سئو” و “آموزش رایگان سئو” گواه بر صحت این موضوع است.
همچنین با وجود بیش از ۲۰۰ مقاله تخصصی سئو همراه با انواع دوره‌های آموزشی، SEOEDU تبدیل به یکی از جامع‌ترین و بهترین سایت آموزش سئو در ایران شده است.

خروج از نسخه موبایل