SEOEDU

انتخاب عنوان مناسب برای محتوا

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

برای تولید یک محتوای درست و اصولی اولین کار این است که یک عنوان خوب، مناسب و درخور متن خود انتخاب کنید. همانطور که هرچیزی اسمی دارد یک نوشته هم باید عنوانی داشته باشد تا با آن شناخته شود. انتخاب عنوان مناسب برای محتوا مهمترین فاکتور به حساب می آید. در مبحث محتوا نویسی و آموزش سئو انتخاب یک عنوان مناسب نقش برجسته ای در این زمینه دارد.

بهینه سازی یا سئو برای موتور جستجوگر روشی نوین برای ارتقای سایت شماست. در واقع فعالیت هایی است که در فضای اینترنت برای ارتقای سایت، طراحی آن و محتوای مناسب انجام می دهید تا تعداد بازدید کننده بیشتری داشته باشید و جایگاه خوبی هم در فضای مجازی کسب کنید.

با رعایت قواعد سئو می توان یک محتوی خوب تولید کرد. یکی از این اصول پیدا کردن نام مناسب برای محتواست که نیازمند داشتن دقت و خلاقیت است.

با انتخاب عنوانی جذاب وگیرا می توانید توجه مخاطبان را نسبت به متنی که نوشته اید بیشتر جلب کنید تا با کنجکاوی و پیگیری محتوای شما را بخوانند. با زیاد دیده شدن نوشته تان بازدید سایت و رتبه ی آن نیز افزایش پیدا می کند.

متناسب بودن عنوان با محتوا

متناسب بودن عنوان با محتوا

همانطور که می دانید عنوان و محتوا با هم رابطه مستقیم دارند! اگر متنی که می نویسید ربطی به عنوان آن نداشته باشد مخاطب را جذب نمی کند تا جایی که سریعا از صفحه شما خارج می شود و دیگر به آن بر نمی گردد! همینطور اگر محتوی شما عالی باشد اما عنوان مناسبی برایش انتخاب نکرده باشید، کشش لازم برای جذب مخاطب را نخواهد داشت.

برعکس اگر کاربر با دیدن عنوان محتوا به سایت شما جذب و متوجه شد که این همان مطلبی است که به دنبالش بوده برای سایت شما یک فاکتور مثبت به حساب می آید. در حقیقت بهتر است عنوان محتوا به صورتی نوشته شود که محتوای آن قابل حدس باشد و به کاربر در رسیدن به هدفش کمک کند.

چطور یک عنوان خوب انتخاب کنیم؟

گاهی پیش می آید که ما متن خوبی را برای نوشتن آماده کرده ایم ولی عنوان دلچسبی برای آن پیدا نمی کنیم. وجود کلمات مهم وکلیدی درمتن بسیار ارزشمند است. بنابراین خیلی مهم است که متناسب با محتوا عنوان مناسب و منحصر به فردی را انتخاب کنیم.

اولین گام برای عنوان مناسب

روزانه افراد زیادی در فضای مجازی به وبگردی می پردازند. یکی از اهداف کاربران از گشت و گذار در فضای اینترنت بالا بردن دانش و کسب اطلاعات مفید است. مانند وبگردی برای اطلاع از قیمت موبایل یا خانه و غیره که برای دانستن آن دنبال جواب درست می گردند یا ممکن است برند مورد علاقه شان را جستجو کنند و یا خرید اینترنتی انجام دهند. همچنین برای خرید مناسب و ارزان از سایتهای مختلف تحقیق می کنند. اتفاقی که ما دوست داریم برای سایت ما نیز بیفتد.
پس با شناخت اینکه چه کسی مخاطب شماست و هدفش از جستجو در گوگل چیست؟ یک عنوان مناسب را انتخاب کنید. اینکه بیشترین مخاطب ما خانم هستند یا آقا و درچه گروه سنی قراردارند، در تولید محتوا تاثیرگذار است. در حقیقت با فهم این موضوعات مثل یک روانشناس ذهن مخاطب را خوانده و کاری می کنیم که برای مدتی در سایت ما مسایل مورد علاقه اش را جستجو کند.

گام دوم، پیدا کردن کلمات مهم و هدفمند

برای انتخاب عنوان مناسب، یک تولید کننده محتوای حرفه ای به دنبال کلمات کلیدی که در گوگل زیاد جستجو می شود، می باشد. چون این کلمات هدفمند هستند و به شما در جذب مخاطب کمک می کنند. مثلا کاربرانی که قصد خرید دارند، از کلماتی مثل فروش، خرید، حراج و.. استفاده می کنند.
سعی کنید عنوانی انتخاب کنید که به وضوح بیانگر مطلب شما باشد. می توانید عنوان را به صورت سوالی مطرح کنید تا مخاطب بدنبال پاسخ آن، بسراغ مطلب شما برود.
انتخاب عنوان مناسب به گونه ای باشد که حس کنجکاوی در مخاطب را ایجاد کند. فراموش نکنید که کاربران عناوین کمیاب و غیرتکراری را دوست دارند و برایشان جالب توجه است.

سومین گام، عدم داشتن یک الگو ثابت در عنوان

در هر زمینه ای که می نویسید، چه مطالب علمی، طنز، گردشگری، ورزشی و یا معرفی کسب وکار، عنوان محتوا نباید از یک الگو پیروی کند. بلکه بسته به حال و هوای محتوا می تواند رسمی، هوشمندانه، هیجان انگیز و متفاوت باشد. این تنوع می تواند مخاطب را به خواندن متن و پیگیری آن ترغیب کند.

گام چهارم، صداقت را فراموش نکنید.

در عنوان محتوای خود صادق باشید! حتی بیان اشتباهات و شکستها حس اعتماد را در افراد نسبت به شما بوجود می آورد و نوشته تان مورد توجه مخاطبان بیشتری قرار می گیرد. گاهی برای انتخاب عنوان مناسب می توان از عناوئینی استفاده کرد که با افکار عمومی در تضاد است! زندگی در دنیای امروز پراز تنش ها، نگرانی ها، شکستهای کاری و عاطفی است. در عنوان خود راهکاری برای این مسائل پیشنهاد بدهید.

پنجمین گام، استفاده از کلمات با بار منفی در عنوان!!!

بکار بردن کلماتی مانند هرگز، هیچ وقت و به هیچ وجه که بار منفی دارند بیشتر نظر کاربران را به سوی خود جلب می کند. عنوان محتوا اگر بیانگر سودی برای مخاطب باشد به طور یقین بیشتر دیده می شود. مانند کرونا، ماندن در خانه و یا درآمد زیاد!

گام ششم، مشورت یکی از بهترین راه ها برای انتخاب عنوان قوی

اگر با یک تیم تولید کننده محتوا همکاری می کنید، در زمانی که هیچ راهی برای نوشتن عنوان مناسب به ذهنتان نمی رسد با همفکری دوستان خود این مشکل را حل کنید و از ایده های آنها استفاده کنید.

چگونه ذهن را درگیر عنوان کنیم؟

عنوانی که برای متن تان در نظر می گیرید بهتر است کوتاه ،ساده و عامه پسند باشد و خیلی سریع با مخاطب ارتباط مناسب را پیدا کند. همچنین استفاده از عناوینی که ذهن را درگیر می کند، زودتر مورد توجه قرار می گیرد. بعضی ترفندها باعث میشود که نظر مخاطبان زیادی به متن شما جلب شود.
مثلا استفاده از اعداد در نوشتن عنوان برای سایت بسیار کمک کننده است. تحقیقات نشان داده که کاربران اعداد فرد را بیشتر می پسندند و در باورشان دوست داشتنی تر هستند! مانند3 راه برای روشن شدن پوست صورت.
همچنین نوشته ای که در آن از درصدرهای تضمینی استفاده می شود، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد مانند: با ما 100 درصد لاغر شوید.

کلمات و عناوین موثر در انتخاب بهترین عنوان

زمانی که عنوانی سئو می شود، به معنای این است که بازدید بالاتری دارد و کاربر برای خواندن متن بیشتر تشویق می شود. برخی از کلمات مانند خرید، فروش، ویژه، هرگز، هیچ وقت، راحت ترین بزرگترین، بهترین، بدتری، دانلود رایگان، یادگیری، فرصت، مثال، مشاوره، چگونه، تضمینی، 100 درصد، نامحدود، معرفی، خطرناک، ثروت و مهارت، بیشترین کلیک را در موتورهای جستجو دارند.
بنابراین با این کلمات عنوان هایی گیرا و مناسب بنویسید و بازدید از سایت را چندین برابر کنید. بدین ترتیب به قدرتی که از خلق عنوان جذاب دارید، پی می برید.
بعد از انتخاب کلمات جذاب، به سراغ عناوین بروید. عناوینی را انتخاب کنید که مورد پسند کاربران است.
مقالات و مطالبی که نتایج زیادی در موتور جستجوگر دارند را پیدا کرده و از آنها برای انتخاب عنوان برای محتوا مناسب کمک بگیرید.

نکات مهم برای انتخاب عنوان حرفه ای

یکی از عوامل موفقیت محتوا شما برای داشتن سئو محتوا قوی تر، استفاده از عناوین جذاب و کاربردی است. در این قسمت نکاتی را که برای نوشتن یک عنوان حرفه ای و جذاب لازم است را بیان می کنیم.

استفاده از عبارت های سوالی در عنوان

شروع عنوان با کلمه “چگونه” یک گزینه ساده اما جذاب است که می تواند مخاطب را به راحتی جذب کند. معمولا کاربران برای دریافت پاسخ سوالات خود به موتورهای جستجو مراجعه می کنند. بنابراین با عنوان چگونه جذب محتوای شما می شوند. چرا که قرار است پاسخ خود را بگیریند!

تولید محتوای مرتبط با عنوان

علاوه بر عنوان جذاب تولید محتوای مرتبط با عنوان و هماهنگی بین متن و عنوان یکی از عواملی است که جذابیت سایت شما را افزایش می دهد. توصیه می شود برای تولید محتوای سایت خود از نویسندگان حرفه ای استفاده کنید. برای سفارش تولید محتوا متنی می توانید به سایت هایی مراجعه کنید که در این کار خبره و حرفه ای عمل می کنند. Seoedu یکی از سایت های معتبر برای تولید محتوا تخصصی و سئو شده می باشد.

عنوانی که وعده بزرگ می دهد!

حتما شما نیز به عناوینی که یک وعده بزرگ می دهند، زودتر علاقه مند می شوید. به طور مثال عنوان” شما برنده یک خودرو شده اید” بیشتر از عنوان ” چگونه خودرو بخرید” شما را جذب می کند و کنجکاو می شوید که متن آن را نیز بخوانید.
استفاده از وعده در عناوین رپورتاژها بیشتر دیده می شود. همانطور که می دانید رپورتاژ نوعی تبلیغات غیر مستقیم برای سایت شماست که منجر به افزایش بازدید می شود. سفارش رپورتاژ آگهی به شما در این زمینه مشاوره می دهد.

استفاده از عنوان سئو شده

همانطور که می دانید سئو یکی از بهترین راهها برای بهینه کردن سایت و افزایش بازدید توسط کاربران است. استفاده از عناوینی که به سئوی سایت کمک می کنند می تواند متن شما را در رتبه بالاتری در نتایج جستجو قرار دهد. بنابراین عناوینی را انتخاب کنید که سئو شده باشد و در نتیایج گوگل بیشترین سرچ و جستجو را دارد. به همین جهت استفاده از مطالب و عناوین سئو شده می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد. برای آموزش سئو بهتر است به افراد متخصص مراجعه کنید.

عنوان مناسب برای افزایش فروش

همه کاربرانی که وبلاگ ها را مطالعه می کنند یا لینکی‌ را به اشتراک می گذارند، با استفاده از عنوان است که مطلب خود را برای مطالعه انتخاب می کنند. با کمی بررسی می توان به اهمیت عنوان جذاب برای افزایش فروش محصول پی می بریم. با استفاده از کلمات درست می توانید کاری کنید که مخاطب به راحتی به شما اعتماد کرده و از سایت شما خرید کند.

تحقیق درباره کلمه کلیدی

همه سئوکاران می دانند که برای بهینه کردن و ارتقای سایت استفاده از کلمات کلیدی مهمترین نکته است. برای انتخاب کلمات کلیدی موثر باید درباره آنها تحقیق کنید. این که در حال حاضر کاربران درباره چه چیزی جستجو می کنند و به دنبال چه مطالبی هستند، در انتخاب عنوان به شما کمک می کند. انتخاب عنوان سئو برای تولید محتوا راهکار اساسی برای افزایش بازدید و ارتقای رتبه سایت است.

تولید بهترین محتوا را به ما بسپارید

محتوا از اساسی ترین عناصر بازدید در هر سایتی است. با تولید محتوای مفید و منحصر به فرد می توانید مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کنید. اگر شما نویسنده هستید به خوبی از ارزش و اهمیت محتوا و عناوین جذاب اطلاع دارید اما اگر تا به حال محتوایی را تولید نکرده اید، باید تولید محتوای سایت خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

Seoedu یکی از بهترین سایت ها برای تولید محتوا سئو شده و حرفه ای است. هزینه تولید محتوا در این سایت اقتصادی و به صرفه است.
همچنین تولید رپورتاژ کار تخصصی ماست. با استفاده از رپورتاژهای حرفه ای و پربازدید امکان کسب رتبه برتر گوگل بشدت افزایش پیدا می کند. انتخاب عنوان مناسب برای هر گونه محتوا و مشاوره در این زمینه کار تخصصی seoedu است.

خروج از نسخه موبایل