SEOEDU

پست مهمان + نکات مهم آن در سئو

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

بسیاری از بلاگرها و افراد متخصص در زمینه بازاریابی اینترنتی، روشی را برای افزایش بازدید و ترافیک سایت در نظر گرفته‌اند که به پست مهمان معروف است. درواقع پست مهمان را می‌توان یک استراتژی ساده و درعین‌حال مؤثر برای توسعه وبلاگ نویسی و همچنین بک لینک گرفتن از وب‌سایت‌های معتبر دانست.

انجام پست مهمان به صورت اصولی می‌تواند برای شما تأثیرات بسزایی داشته باشد. در این روش شما بجای انتشار پستی در وب‌سایت خود، آن را در سایتی که پربازدید است، ایجاد می کنید و از مدیر سایت درخواست می کنید علاوه بر انتشار آن در سایت خود، لینکی از سایت شما را در انتهای آن پست تحت عنوان منبع قرار دهد.

حال ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که پست مهمان چه مزیت هایی دارد و چرا باید اقدام به انجام این کار کنیم. هر بازاریاب باهوش می‌داند که وبلاگ نویسی ابزاری حیاتی برای جذب بازدیدکنندگان مناسب به وب‌سایت شماست و پست مهمان نیز یکی از این روش های مؤثر است. در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا می شویم.

پست مهمان چیست و تفاوت آن با پست عادی چیست؟

پست مهمان چیست و تفاوت آن با پست عادی چیست؟

پست مهمان مقاله‌ای است که در وبلاگ شخص دیگری نوشته شده و ارسال شده باشد. وقتی نوشته‌ای را در وبلاگ خود می نویسید که می تواند شامل عکس، ویدئو و متن باشد، به این عمل “پست” می گویند. اما اگر این کار را در وبلاگ شخص دیگری انجام دهید “پست مهمان” خواهد بود.

پست های مهمان به دلایلی مانند ذکر نام تجاری شما، ابزار ارزشمندی برای بازاریابی محسوب می شوند. اما بیشتر افراد از پست مهمان برای تعبیه بک لینک استفاده می کنند. معمولاً وبلاگ نویسان پست مهمان را به انتشار پست عادی در وب‌سایت خود ترجیح می دهند، زیرا:

تقریباً همیشه پست مهمان مزایای متقابل را هم برای وبلاگ نویس مهمان و هم برای وب‌سایت میزبان پست مهمان ارائه می دهد. به‌عبارت‌دیگر، پست مهمان یک خیابان دو طرفه یا یک بازی برد – برد محسوب می شود.

اصول نوشتن پست مهمان

همان‌طور که گفتیم، اگر پست مهمان به صورت اصولی و با شرایط خاص خود نوشته شود، می تواند مزیت های زیادی داشته باشد. یکی از این مزیت ها کاهش هزینه سئو می باشد. در اینجا می‌خواهیم اطلاعاتی را که در مورد نوشتن پست های مهمان باید بدانید، بررسی ‌کنیم.

موارد مهمی که باید درباره پست های مهمان به خاطر بسپارید:

  1. پست های مهمان باید به خوبی نوشته شده باشد. تا موتورهای جستجو نیز به راحتی آن‌ها را پیدا کنند.
  2. موضوع آن باید جدید و بروز باشد تا مردم تمایل به خواندن آن‌ها داشته باشند. در این صورت است که پست مهمان حداکثر ارزش را به دست می‌آورند.
  3. باید به قدری جذاب باشد تا مردم آن‌ها را با استفاده از رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اشتراک گذاری باعث افزایش خوانندگان پستتان می شود.
  4. پیوندهای خروجی باید مفید و مرتبط با مقاله باشند.
  5. در سایت‌هایی که به وضوح محتوای مهمان زیادی ارسال می کنند، پست نگذارید زیرا پیوندها تقریباً بی فایده هستند.

چرا پست مهمان برای تجارت شما مهم است؟

پست مهمان مزایای مختلفی را برای مشاغل فراهم می کند. با به اشتراک گذاشتن تخصص خود در وب‌سایت شرکت های دیگر، می توانید خود را به عنوان یک برند معتبر در بازار معرفی کنید، با دیگر افرادی که در زمینه شما فعالیت می کنند، ارتباط برقرار کنید و نام تجاری خود را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید.

علاوه بر این، قرار دادن پست های مهمان در وبلاگ خود به شما کمک می کند دیدگاه های جدید و محتوای تازه‌ای به مخاطبان خود ارائه دهید. معمولاً همه‌ی ما از خواندن مقالات و پست‌های قدیمی خسته می شویم، بنابراین نمایش پست های مهمان می تواند یک روش عالی برای جذب خوانندگان باشد.

حتی اگر منابع لازم برای وبلاگ نویسی را ندارید، پست مهمان می توانند بدون نیاز به وقت و تلاش اضافی، به شما در ارائه محتوای جدید برای خوانندگان وب‌سایتتان کمک کند.

چه کسی می تواند یک پست مهمان بنویسد؟

تقریباً هرکسی می تواند یک پست مهمان بنویسد، اما تعداد کمی از افراد می توانند یک پست واقعا خوب بنویسند که باعث افزایش ترافیک سایت شود. به طور کلی فقط لازم است که پست شما مفید باشد، موضوع مناسب و جدیدی انتخاب شده و به خوبی نوشته شده باشد تا به هدف موردنظر که افزایش بازدید است، برسید. آموزش سئو از موضوعات مناسب برای نوشتن پست مهمان به شمار می رود.

همان‌طور که گفته شد یک پست مهمان خوب دارای موضوع مناسبی است. اندازه آن می تواند مختلف باشد. بیشتر پست های مهمان بین 500 تا 1000 کلمه است اما برخی از وبلاگ نویسان اعتقاد دارند که پست مهمان باید طولانی تر باشد.

چیزی در حدود 2500 کلمه. تجربه ثابت کرده است که محتوای بیشتر به این معنی است که صفحه وب شما در موقعیت بهتر و بالاتری برای نتایج گوگل خواهد داشت.

گاهی اوقات ارزش دارد که یک متخصص را برای تولید محتوا و نوشتن پست های مهمان استخدام کنید زیرا انجام مداوم این کار مهم است. انجام حداقل یک بار در هفته برای پست مهمان ضروری است. شما می توانید برای سفارش تولید محتوا همین الان اقدام کنید.

ایده های تیتر مناسب برای پست های مهمان

شاید برای شما هم سوال باشد که چه تیترها و عناوینی برای تولید محتوا پست های مهمان مناسب هستند و ما میتوانیم از آن ها استفاده کنیم؟ در این بخش به معرفی چند تا از عناوین خوب برای تولید محتوا توسط کاربر صحبت میکنیم.

عناوین مشترک پست مهمان شامل ایده های زیر است:

پست مهمان چگونه بر سئو تأثیر می گذارد؟

پاسخ کوتاه این است: تا زمانی که در ایجاد پست مهمان با ارزش برای وب سایت های معتبر محتاط و باهوش عمل کنید، پست مهمان می تواند ابزاری عالی برای ایجاد اقتدار دامنه شما و پیشرفت در رتبه بندی سئو باشد. انتخاب سایت مهمان بسیار مهم است. چراکه می خواهید کاربران جدیدی از آن ها بدست آورید. پس سایت هایی را باید انتخاب کنید که در حوزه کاری شما باشد و اشتراک زیادی بین شما و آن ها باشد.

هرچند قابل درک است که چرا بسیاری از افراد این سؤال را مطرح کرده اند که آیا پست مهمان به کسب و کار آن‌ها آسیب می رساند یا نه. بلاگرهایی وجود دارند که سعی دارند با دادن رشوه به صاحبان وبلاگ اجازه دهند مطالب بی کیفیتی را برای آن‌ها منتشر کنند. بنابراین انتخاب پست مناسب بسیار بر سئو تاثیرگذار است. شما می توانید برای آموزش سئو و همچنین مشاوره سئو همین الان اقدام کنید.

در نهایت، توسعه استراتژی پست مهمان برای افزایش سئو، به ارائه محتوای واقعی، مفید، رعایت اصول سئو و مرتبط برای آموزش خوانندگان برمی گردد. استفاده از تیتر و کلمات مناسب، تعداد کلمات بکار رفته و یکپارچگی متن به سئوی مطلب شما کمک می کند.

پست مهمان با کیفیت بالا چگونه باید باشد؟

نکته اصلی نوشتن یک پست با کیفیت این است که از آن به عنوان یک تبلیغ و آگهی برای مخاطبان استفاده نشود، بلکه ابزار و استراتژی است برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت.

مانند هر نوع محتوای سایت که در آن قواعد سئو محتوا را رعایت میکنیم، پست مهمان شما باید به منظور آموزش خواننده شما باشد، نه تبلیغ محصول یا آگهی برای خدمات خود. اگر موضوع مربوط به محصول یا خدمات شما باشد، مطمئناً ارائه آن در وبلاگ شما هیچ ضرری ندارد. اما بین فروش خود و ارائه اطلاعات مفید به خوانندگان و برای قراردادن به عنوان پست مهمان، تفاوت زیادی وجود دارد.

در اینجا چند نکته دیگر برای کمک به شما در ارتقاء استراتژی پست مهمان آورده شده است که به بررسی آن ها می پردازیم:

1- بیوگرافی نویسنده را به‌صورت مختصر بنویسید. اگرچه برخی از شرکت ها به شما اجازه می دهند پیوندهایی را به وب سایت خود در قسمت اصلی وبلاگ خود وارد کنید، اما بسیاری از آنها آن را ممنوع کرده یا پیوندها را با گذشت زمان تغییر می دهند. بنابراین، بیوگرافی شما احتمالاً تنها مکانی در پست مهمان شماست که شامل پیوند دائمی بازگشت به وب سایت شما خواهد بود.

2- سعی کنید حداقل یک پیوند داخلی مربوط به یکی از پست های قبلی وبلاگ شرکت را در پست مهمان خود بگنجانید. این عمل کوچک به افزایش اقتدار و بازدید خود کمک می کند.

3- سعی کنید در پست مهمان یک فراخوان برای نظر دادن و یا به اشتراک گذاشتن پست توسط خوانندگان قرار دهید. به یاد داشته باشید، هرچه تعداد افراد بیشتری برای نظر دادن و به اشتراک گذاشتن وبلاگ شما بیشتر باشد، محبوبیت بیشتری پیدا می کنید و در جستجوی گوگل رتبه های بالاتری خواهید داشت.

4- پست مهمان را در شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنید. این یک حرکت خوب است که باعث بازگشت بازدید بیشتر به وبلاگ نویس مهمان و تجارت آن‌ها می شود.

رعایت این نکات به شما کمک می کند تا از نوشتن یا پذیرفتن مطالب بی کیفیت جلوگیری کرده و از مزایای واقعی پست مهمان بهره مند شوید. برای افزایش رتبه بندی SEO خود، افزایش اعتبار نام تجاری خود و جلب مخاطبان جدید در صنعت خود، مراحل توصیه شده ما را دنبال کنید.

پست مهمان برای موتورهای جستجو بسیار مناسب است

برای پست مهمان یک مورد غیر قابل مذاکره وجود دارد که لازم است آن را رعایت کنید. وبلاگ نویس میزبان باید پیوندی به وبلاگ شما را در جایی در پست (معمولاً در ابتدا یا انتها) در آن قرار دهد. با گذشت زمان، این بک لینک ها ارزش وبلاگ شما را در موتورهای جستجو بالا می برند و یافتن مطالب شما را از طریق گوگل ، یاهو و … آسان می کنند.

چگونه وبلاگی را پیدا کنیم که پست های مهمان را بپذیرد؟

همان‌طور که گفته شد، انتخاب سایت مناسب برای پست مهمان اهمیت بسزایی دارد. گوگل بعضی از سایت های موجود را به دلایل مختلفی جریمه کرده یا به اصطلاح اسپم شده‌اند. باید مراقب این اسپم ها بود. بعضی ها از این موضوع اطلاعی ندارند و اقدام به انتشار پست مهمان در این سایت ها می کنند که تاثیرات منفی به همراه دارد.

همه وبلاگ ها از پست های مهمان استقبال نمی کنند. برای یافتن مواردی که این کار را انجام می دهند، یک کلمه کلیدی از حرفه و شغل خود را در گوگل به همراه یک عبارت که شامل کلمات پست مهمان باشد را جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس یا مشاور مالی شخصی هستید، “پست مهمان برنامه های بازنشستگی” یا حتی “پذیرش پست های مهمان مالی شخصی” را جستجو کنید تا سایت های موردنظر شما مشخص شوند.

همچنین لیست های زیادی وجود دارد که مشخص می کند کدام سایت ها پست های مهمان را می پذیرند. برخی از این لیست ها منابع بسیار خوبی هستند. این لیست ها را پیدا کنید اما از زمان انتشار آن‌ها آگاه باشید. اگر لیست بیش از یک سال است که منتشر شده، منابع خوبی به شمار می روند.

آداب و رسوم ارسال پست مهمان چیست؟

به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان، وظیفه شما آگاهی دادن به خوانندگان است. موارد ذکر شده از وبلاگ یا نام تجاری خود را به حداقل برسانید و محتوای خود را بر روی موضوع مورد نظر متمرکز کنید. از ارائه تبلیغات و آگهی های بی مورد پرهیز کنید. برای سفارش ریپورتاژ آگهی همین الان اقدام کنید.

پیوندها را نه فقط به محتوای خود، بلکه به منابع خارجی آموزنده و معتبر اضافه کنید. در صورت امکان پیوندهایی به سایر پست های وبلاگ میزبان اضافه کنید. شما امیدوارید که میزبان وبلاگ پست شما را تبلیغ کند، بنابراین به هر طریقی که شده وبلاگ را در صفحات شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنید و اگر وبلاگی دارید به پست مهمان در وبلاگ خود پیوند دهید.

در انتها این موارد را فراموش نکنید

• هدف از نوشتن پست مهمان گرفتن بک لینک و افزایش بازدید و مخاطبان سایت است. اما پست خود را با تبلیغ و آگهی اشتباه نگیرید. تاجایی که امکان دارد روی موضوع اصلی متمرکز شوید.
• اشتراک پست از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید پست خود را به اشتراک بگذارید.
• ارتباط با مخاطب می تواند به دیده شدن شما کمک کند. از مخاطبان بخواهید برای شما نظر بدهند و شما نیز به سوالات آنان پاسخ دهید.
• پستی که قرار است به عنوان پست مهمان در نظر گرفته شود، نباید کپی باشد یا در سایت خودتان منتشر شده باشد. این حرکت اثر منفی خواهد داشت.
• حداقل طول کلمات پست مهمان 500 کلمه است. کمتر از آن به عنوان پست مورد قبول نیست.

سرانجام…

از نظر سئو، بک لینک های یک سایت مهم است. اما اینکه این بک لینک ها از کدام سایت گرفته می شود مهم‌تر است. ارزش لینک زمانی ثابت می شود که از سایت های معتبر گرفته شود. برای گرفتن بک لینک می توانید از پست مهمان، تبادل لینک، سفارش ریپورتاژ آگهی و … استفاده کنید. اما پست مهمان روش خوب برای گرفتن بک لینک رایگان است.

روش ها و نکات مطرح شده در این پست می تواند به شما در نوشتن و انتشار یک پست مهمان مناسب کمک شایانی کند. توجه داشته باشید که زیاده روی برای پست مهمان می تواند اثرات منفی برای شما به همراه داشته باشد.

اگر وقت و منابع لازم برای نوشتن پست مهمان را ندارید، می توانید سفارش تولید محتوا کرده و به سرعت مقاله مورد نظرتان را دریافت کنید. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

خروج از نسخه موبایل