SEOEDU

روش های کسب درآمد دلاری با سئو

کسب درآمد دلاری با سئو

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

آیا شما هم به این فکر افتاده‌اید که درآمد ارزی داشته باشید؟ آیا می‌خواهید با روش های کسب درآمد دلاری با سئو آشنا شوید؟ می‌خواهید بدانید که از کجا و چگونه می‌توانید پروژه بگیرید؟ و در نهایت می‌خواهید پاسخ این سوال را بدانید که چه مهارت‌هایی برای داشتن درآمد ارزی لازم است؟
اگر این نوع سوالات در ذهن شما هم ایجاد شده است، جای درستی آمده‌اید. ما در این مقاله از وبلاگ SEOEDU، به تمام سوالات بالا پاسخ می‌دهیم و راهکارهایی برای کسب درآمد ارزی از “SEO” را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

بازار کار سئو در ایران و جهان چگونه است؟

قبل از اینکه وارد مبحث شیرین روش‌های کسب درآمد دلاری با سئو شویم، اجازه دهید درباره بازار کار این رشته صحبت کنیم.
برخی می‌گویند که بازار کار در این رشته اشباع شده است. برخی دیگر معتقد هستند که حوزه سئو جز مشاغل رو به افول است. اما این صحبت‌ها تا چه حد درست هستند؟
دنیای اینترنت روزبه‌روز در حال پیشرفت است. در نتیجه مشاغل کم‌کم شکل سنتی خود را از دست می‌دهند و کسب‌وکارهایی موفق هستند که وارد فضای دیجیتال شوند.
اتفاقاتی در طی شیوع کرونا افتاد، این موضوع را ثابت می‌کند. هر کسب‌وکاری که سایت داشت، روزبه‌روز موفق‌تر شد. در مقابل مشاغل سنتی به دلیل قرنطینه و تعطیلی‌های پی‌درپی، درآمدشان به شدت کاهش پیدا کرد.
پس بازاریابی آنلاین حوزه‌ای رو به رشد است و همچنان بر تعداد کسب‌وکارهایی که با طراحی سایت و راه‌اندازی آن وارد فضای آنلاین می‌شوند، افزوده می‌گردد.
بنابراین حوزه سئو هنوز اشباع نشده است. از طرف دیگر تعداد متخصصین سئو هم در ایران و هم در خارج از کشور بسیار کم است. در نتیجه تقاضای زیادی برای این شغل وجود دارد. شما حتی با گذراندن دوره‌های آموزش سئو و حرفه‌ای شدن در این رشته، امکان مهاجرت به خارج از کشور را نیز خواهید داشت. پس سئو، حوزه رو به رشد محسوب می‌شود.
اما “SEO” چیست و چرا سایت‌ها به آن نیاز دارند؟

اهمیت سئو برای کسب‌وکارها

کسب درآمد دلاری با سئو

همان‌طور که گفتیم، روزبه‌روز بر تعداد کسب‌وکارهایی که برای بیزینس خود سایت سفارش می‌دهند، افزوده می‌شود.
در نتیجه رقابت بالایی بین سایت‌ها، برای بیشتر دیده شدنشان توسط کاربران ایجاد شده است. بنابراین در فضای پر رقابت آنلاین، وب‌سایت‌هایی موفق‌ترند که در صفحه اول گوگل حضور داشته باشند.
اجرای تکنیک‌های سئو باعث بهینه شدن سایت برای ربات‌های گوگل می‌شود. در نتیجه رتبه سایت افزایش یافته و شانس بیشتری برای ورود به صفحه اول خواهد داشت.
بنابراین سئو برای کسب‌وکارها بسیار مهم است. زیرا باعث می‌شود کاربران بیشتری سایت را ببینند. این موضوع به معنای ترافیک بیشتر و فرصت‌های بیشتر برای تبدیل کاربر به مشتری است.

معرفی ۶ روش برای کسب درآمد دلاری با سئو

یکی از مزایای این حوزه، وجود روش‌های مختلف برای کسب درآمدهای بالا از طریق اینترنت است. یعنی شما می‌توانید از خانه درآمد داشته باشید. یا حتی به عنوان شغل دوم در این حیطه فعالیت کنید.
البته تمرکز این مقاله از وبلاگ SEOEDU روی درآمد دلاری است. بنابراین در ادامه مطلب ۶ تا از بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری با سئو را معرفی می‌کنیم.

۱. از طریق وب‌سایت‌های فریلنسری، پروژه سئو دریافت کنید.

یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری با سئو، کار کردن به صورت فریلنسری یا خویش فرمایی است. در این شیوه می‌توانید اکانت حساب کاربری برای ارائه خدمات سئو در سایت‌های خارجی مخصوص فریلنسری بسازید و پروژه دریافت کنید.
اگر با این سایت‌ها آشنا نیستید، نگران نباشید. ما در انتهای این مقاله، لیستی از بهترین سایت‌های فریلنسری را به شما معرفی خواهیم کرد.

۲. به کسب‌وکارهای خارجی، مشاوره سئو بدهید.

سایت‌های زیادی هستند که برای بهبود رتبه خود نیاز به کمک متخصصین سئو دارند.
این نوع وبسایت‌ها به مشاوره سئو نیاز دارند تا مشکلات “SEO” را شناسایی کنند و رتبه خود را بهبود دهند. در این شیوه، هزینه مشاوره ساعتی را به آن‌ها اعلام می‌کنید و در جلسات تعیین شده به آن‌ها مشاوره می‌دهید.
بنابراین یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری با سئو ارائه خدمات مشاوره سئو، برای افزایش ترافیک وب‌سایت مشتری است.
شما با این راهکار، می‌توانید به مشتریان کمک کنید تا به اهداف خود برسند و فروش‌شان را افزایش دهند.
البته برای کسب درآمد دلاری با سئو در این روش، باید از قبل برای خود برندسازی انجام دهید تا شناخته شوید تا کسب‌وکارها به شما مراجعه کنند.
در انتهای مقاله، راه‌های پرزنت کردن و شبکه‌سازی را برای دریافت پروژه را معرفی می‌کنیم.

۳. برای وب‌سایت‌ها، محتوا سئو شده تولید کنید.

یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری با سئو، فعالیت به عنوان نویسنده تولید محتوا سایت است. اگر قلم خوب و تسلط بالایی روی زبان انگلیسی دارید، می‌توانید به عنوان “SEO writer” با بیزینس‌های خارج از ایران همکاری کنید و درآمد دلاری داشته باشید.
کسی که محتوا سئو شده تولید می‌کند، می‌داند چگونه بنویسید تا آن مقاله برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد و رتبه بگیرد. به همین دلیل یک تفاوت ویژه بین نویسندگان معمولی و “SEO writer” ها وجود دارد.
مهم‌ترین نکته برای موفق شدن به عنوان یک “SEO writer”، تخصصی نوشتن در یک حوزه مشخص است. در این صورت هم مهارت بالاتر، خروجی بیشتری و درآمد بالاتری خواهید داشت.

۴. در یکی از حوزه‌های سئو متخصص شده و خدمات حرفه‌ای ارائه دهید.

سئو، بسیار گسترده است و یک نفر نمی‌تواند به تنهایی همه کارها را انجام دهد. به همین دلیل بیشتر سئو‌کارها که چند پروژه دارند، تیم‌سازی انجام می‌دهند.
کسب‌وکارها نیز برای برای اجرای موثر یک کمپین سئو باید مجموعه‌ای از فعالیت‌های “SEO” روی سایت‌شان را انجام دهند. به دلیل حجم زیاد کارها، آژانس‌های سئو و صاحبان وب‌سایت‌ها همیشه به دنبال متخصصانی هستند که به آن‌ها برای اجرای موفق کمپین‌های “SEO” کمک کنند.
یکی از روش های کسب درآمد دلاری با سئو، ارائه خدمات میکرو به طور تخصصی در این حوزه است. بنابراین می‌توانید در یک حوزه از “SEO”، متخصص شوید و در همان زمینه کلیدی، خدمات ارائه دهید. به عنوان مثال تنها در زمینه بکلینک‌سازی یا در حوزه رپورتاژ آگهی فعالیت کنید.

برخی از خدماتی که می‌توانید از طریق آن کسب درآمد دلاری با سئو داشته باشید عبارتند از:

• تجزیه‌وتحلیل سایت
• ساخت بک‌لینک و “PBN”
• نوشتن محتوا
• بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
سئو تکنیکال
• تحقیق کلمات کلیدی
• و غیره

شما می‌توانید در سایت‌هایی چون “Fiverr” یا “Upwork” این نوع پروژها را دریافت کنید و در یک حوزه تخصصی، خدمات میکرو سئو ارائه دهید.

۵. سایت فروشگاهی چند زبانه راه‌اندازی و برای فروش محصول آن را سئو نمایید.

یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری با سئو، راه‌اندازی فروشگاه آنلاین چند زبانه برای ارائه خدمات/محصولات به کاربران بین‌الملی است.
اگر در سئو تخصص دارید، می‌توانید یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی و آن را برای گوگل بهینه کنید.
شما می‌توانید در این وب‌سایت محصولات دیجیتال یا فیزیکی به مخاطبان بین‌المللی خود بفروشید و درآمد ارزی داشته باشید.
یکی از اصول مهم در سئو سایت فروشگاهی، تولید محتوا انگلیسی با کیفیت است. اگر با زبان انگلیسی آشنایی ندارید نگران نباشید. شما می‌توانید به تیم SEOEDU، با مناسب‌ترین قیمت سفارش تولید محتوا دهید و مقاله‌ای با کیفیت دریافت کنید. برای اطلاع از هزینه تولید محتوا روی لینک کلیک کنید.

۶. برای کسب درآمد دلاری از گوگل ادسنس، سایت وبلاگی راه‌اندازی و سئو کنید.

ساخت اکانت گوگل ادسنس، یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری با سئو سایت است.
در سرویس گوگل ادسنس، بخشی از فضای سایت به تبلیغات گوگل اختصاص داده می‌شود و به ازای هر کلیک، درآمدی بین نیم دلار تا ۱۰ دلار خواهید داشت.
سایت‌هایی که رتبه خوبی در گوگل داشته باشند، شانس بالایی برای پذیرفته شدن در این سرویس دارند.
در این شیوه، شما سایت وبلاگی با زبان انگلیسی راه‌اندازی کرده و با اجرای تکنیک‌های سئو، آن را به صفحات برتر می‌رسانید. برای اینکه زودتر به درآمد برسید، پیشنهاد می‌کنیم در حوزه‌های پرترافیک اما کم‌رقابت‌تر فعالیت کنید.

معرفی سایت‌های فریلنسری خارجی مخصوص دریافت پروژه سئو و تولید محتوا

در این بخش، لیستی از معروف‌ترین سایت‌های فریلنسری را برای کسب درآمد دلاری با سئو به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.
البته باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از این سایت‌ها ایران را تحریم کرده‌اند. به همین دلیل باید حتما از برنامه‌های مخصوص تغییر “IP” برای ثبت‌نام استفاده کنید.
مهم‌ترین سایت‌های فریلنسری عبارتند از:

۱. “Upwork”
۲. “Freelancer”
۳. “Skyword360”
۴. “Supersourcing”
۵. “Fiverr”
۶. “Contentoo”
۷. “SEOClerks”

چگونه می‌توانید پروژه سئو از خارج از کشور بگیرید؟

شبکه‌سازی یکی از رموز گرفتن پروژه برای کسب درآمد دلاری با سئو محسوب می‌شود. شما باید بتوانید با ارائه رزومه‌تان به کارفرمایان، به خوبی خود را پرزنت کنید.

راه‌های زیادی برای جذب کارفرمایان خارجی وجود دارد. ما در ادامه مطلب برخی از این روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

• ۱. وب‌سایت شخصی چند زبانه راه‌اندازی کنید و آن را سئو کنید. داشتن سایت شخصی علاوه بر اینکه نمونه کار شما محسوب می‌شود، راهی برای جذب مشتری از طریق گوگل برای کسب درآمد دلاری با سئو محسوب می‌شود.

• ۲. در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و توییتر فعال باشید و خدمات خود را معرفی کنید. بین این پلت‌فرم‌ها، لینکدین برای دریافت پروژه از کارفرما خارجی و کسب درآمد دلاری با سئو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

• ۳. با کمی جستجو می‌توانید سایت‌هایی را پیدا کنید که نیاز به سئو دارند و در عین حال بودجه زیادی برای تبلیغات خرج می‌کنند. ایرادات آن‌ها را یافته و پروپوزالی تهیه کنید که در آن راه‌حل نیز ارائه شده باشد. پروپوزال خود را به صاحبان این سایت‌ها ارائه دهید تا اعتماد آن‌ها را جلب کنید تا با شما همکاری کنند.

چگونه مشکل واریز وجه را حل کنیم؟

متاسفانه به خاطر تحریم‌های سیاسی، امکان داشتن حساب بانکی برای ایرانیان وجود ندارد. این موضوع باعث شده فرایند واریز وجه از خارج از کشور با پیچیدگی‌های خاصی روبرو شود.
برای حل این مشکل شما می‌توانید از از شرکت‌های واسطه‌ برای تبدیل پول خود استفاده کنید که با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید این شرکت‌ها را بیابید.

سخن آخر کسب در رابطه با کسب درآمد دلاری با سئو

سئو، جز مهارت‌هایی است که به شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب می‌دهد. امکان کسب درآمد دلاری با سئو، امکان دورکاری، امکان مهاجرت و غیره از مزایای کار در این حوزه است.
شرط اول رسیدن به درآمدهای بالا در این حوزه، به روز بودن و داشتن دانش و تخصص کافی است.
شرط دوم موفقیت، ساختن رزومه قوی و داشتن مهارت‌های نرم مانند مذاکره برای پرزنت کردن خود است.
بنابراین فرصت را از دست ندهید و همین امروز دوره جامع سئو مستر را تهیه کنید. در این دوره صفر تا صد مباحث “SEO” به شما عزیزان آموزش داده می‌شود. مانند:

• نحوه تحقیق کلمات کلیدی،
• آموزش تولید محتوا،
• آموزش رپورتاژ،
• نحوه تهیه استراتژی سایت،
آموزش سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس،
• سئو تکنیکال،
• لینک‌سازی داخلی و خارجی،
• افزایش سرعت سایت،
• و غیره.
پیشنهاد می‌کنیم به جای تهیه چندین دوره، این دوره جامع از SEOEDU را تهیه کنید و آن را چندین بار ببینید تا کاملا به همه مباحث مسلط شوید.
همچنین مجموعه SEOEDU، خدمات جامعی در زمینه سئو سایت وردپرس، تجزیه‌وتحلیل سایت‌ها، سفارش رپورتاژ آگهی، بک‌لینک‌سازی، تولید محتوا با مناسب‌رین قیمت و بالاترین کیفیت به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.
کسب‌وکارهای تهرانی می‌توانند برای آشنایی با خدمات سئو سایت در تهران، روی لینک کلیک کنند.
امیدواریم این مقاله برای شما مفیده بوده باشد و پاسخ سوالات شما را داده باشد. به نظر شما چه روش‌های دیگری برای کسب درآمد دلاری با سئو وجود دارد؟ نظر خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در زمینه کسب درآمد دلاری با سئو

۱. آیا حوزه سئو برای درآمد دلاری مناسب است؟

با توجه به اهمیت بالای دیده شدن سایت‌ها در اینترنت و کمبود متخصص در این حوزه، سئو یکی از پول‌سازترین حوزه‌ها برای کسب درآمد دلاری محسوب می‌شود.

۲. روش های کسب درآمد دلاری با سئو کدامند؟

روش های زیادی برای کسب درآمد دلاری با سئو وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

• دریافت پروژه از سایت‌های فریلنسری
• ارائه خدمات مشاوره به سایت‌های خارجی
• ارائه خدمات تخصصی میکرو سئو
• ثبت‌نام در سرویس گوگل ادسنس
• تولید محتوا
• و غیره

۳. چگونه می‌توانید پروژه سئو از کارفرما خارجی بگیرید؟

در کنار یادگیری زبان انگلیسی، مهارت مذاکره خود را تقویت کنید و در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین فعال باشید.

خروج از نسخه موبایل