SEOEDU

بهترین روش برای ساخت فروشگاه اینترنتی + هزینه های حدودی

روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی

امتیاز ۰ از ۵ – ۰ رای
در حال ثبت رای

از یک طرف آمار استفاده از اینترنت افزایش یافته و از طرف دیگر پاندمیک کرونا، باعث شده تمایل مردم به خرید آنلاین بیشتر شود. به همین دلیل راه‌اندازی سایت برای فروش آنلاین بسیار سودآور است.
وقتی صحبت از راه‌اندازی سایت فروشگاهی می‌شود، طبیعتا اولین سوالی که به ذهن خطور می‌کند این است که روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی کدامند؟ مزایا و معایب هر کدام از تکنولوژی‌های طراحی سایت چیست؟ هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی حدودا چقدر می‌شود؟
در این مقاله از وبلاگ SEOEDU، رایج‌ترین روش‌های طراحی سایت فروشگاهی را معرفی کرده و مزایا و معایب هرکدام را ذکر می‌کنیم. در انتهای مقاله نیز درباره فاکتورهای موثر بر هزینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی صحبت می‌کنیم تا دید روشنی نسبت به تکنولوژی‌های ساخت سایت و هزینه‌های آن به دست آورید.
اگر شما هم تصمیم دارید وارد حوزه تجارت الکترونیک شوید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مزایای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین برای کسب‌وکارها

روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی

طبق آمارهای سال ۲۰۲۱، حدود ۴۸ درصد جمعیت جهان و ۷۰ درصد جمعیت ایران (معادل ۸ میلیارد دستگاه) به اینترنت متصل هستند.
از طرفی به دلیل بحران “COVID-19″، محبوبیت خرید آنلاین افزایش پیدا کرد. به عنوان مثال حجم فروش سایت دیجی کالا بعد از پاندمیک، ۲.۵ برابر بیشتر شده است.
این آمار یعنی اینکه درصد بالایی از مشتریان بالقوه شما در اینترنت حضور دارند. بنابراین اگر صاحب کسب‌وکار هستید، طراحی صفحات وب و سئو برای موفقیت بیزینس شما ضروری است.
در نتیجه اگر محصول/خدمات ارائه می‌دهید، داشتن فروشگاه فیزیکی کافی نیست. بلکه در کنارش ساخت فروشگاه آنلاین برای افزایش درآمدتان ضروری است.
با این حال، ساخت فروشگاه اینترنتی می‌تواند چالش بزرگی برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل باشد زیرا انتخاب تکنولوژی و پلت‌فرم مناسب اهمیت ویژه‌ای در موفقیت یا شکست فروشگاه آنلاین دارد.
ما نیز از وجود این دغدغه آگاه هستیم. به همین خاطر در این مطلب تصمیم گرفتیم بهترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی را معرفی کرده تا در تصمیم‌گیری به شما کمک کنیم.

معرفی بهترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی

به طور کلی ۳ روش‌‌ برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارد که عبارتند از:

• ۱. طراحی سایت فروشگاهی با کمک سیستم‌های مدیریت محتوا

• ۲. استفاده ازفروشگاه‌سازها برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

• ۳. طراحی سایت اختصاصی با زبان‌های برنامه‌نویسی

هر کدام از این روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی، مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه این مطلب بیشتر درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم

۱. طراحی سایت فروشگاهی با سیستم‌ مدیریت محتوا

یکی از روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی طراحی سایت با کمک سیستم مدیریت محتوا است. سیستم مدیریت محتوا یا “Content Management System” به اختصار “CMS” نامیده می‌شود. “CMS” ابزاری است که با کمک آن می‌توان به راحتی و بدون کدنویسی، محتوای سایت را مدیریت کرد.
انواع مختلفی از سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها وردپرس است.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

استفاده از “CMS” وردپرس رایگان بوده و جز بهترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی است. اگر علاقه دارید با این “CMS” بیشتر آشنا شوید، مقاله “معرفی سیستم مدیریت محتوا وردپرس” را در وبلاگ SEOEDU مطالعه نمایید. در ادامه مزایا و معایب استفاده از این نرم‌افزار را بیان می کینم.

مزایای استفاده از وردپرس

استفاده از این “CMS” مزایای فراوانی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

• نحوه کدنویسی وردپرس، این “CMS” را از نظر سئو برای موتورهای جستجو بهینه کرده است.

• با کمک پلاگین‌های مخصوص می‌توان به راحتی اقدامات لازم برای سئو سایت وردپرس انجام داد.

• استفاده از پنل پیشخوان وردپرس بسیار ساده و راحت است.

• وردپرس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند که این امر مدیریت سایت را بسیار راحت کرده است.

• برای این “CMS” بیش ۵۰۰۰۰ افزونه رایگان وجود دارد که امکانات فراوانی به سایت‌های وردپرسی اضافه می‌کنند.

• به شرط آپدیت مرتب و عدم استفاده از قالب‌های نال شده، وردپرس برای ساخت سایت فروشگاهی بسیار امن است.

• به راحتی با کمک افزونه ووکامرس، می‌توانید امکانات سایت فروشگاهی خود را ارتقا دهید.

معایب استفاده از وردپرس

• نیاز به یادگیری و دانش اولیه برای مدیریت سایت دارد.

• اگر تعداد محصولات زیاد باشد، عملا سایت بسیار سنگین خواهد شد.

• اگر تعداد افزونه‌های نصب شده زیاد شود، سرعت بارگذاری سایت بسیار کند خواهد شد.

• تنها بر اساس امکانات قالب می‌توان سایت را شخصی‌سازی کرد.

۲. ساخت سایت فروشگاهی با کمک فروشگاه‌سازها

استفاده از نرم‌افزار فروشگاه‌ساز، از آسان‌ترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی است. اما فروشگاه‌ساز چیست؟
نرم‌افزار فروشگاه‌ساز یا به عبارتی “E Commerce Website Builders” سیستمی است که امکانات کامل یک سایت فروشگاهی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید به راحتی محصولات خود را وارد کرده و بفروشید.
در این روش برای ساخت فروشگاه آنلاین، نیازی به کدنویسی و صرف زمان زیادی ندارید. تنها کافی است به سایت مورد نظر مراجعه کنید و بعد از انتخاب قالب دلخواه، همان موقع یک سایت آماده تحویل بگیرید.
به همین دلیل است استفاده از این نرم‌افزارها به آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی تبدیل شده است.

معروف‌ترین فروشگاه‌سازهی ایرانی عبارتند از:

• فروشگاه ساز پرتال

• فروشگاه‌ساز شاپفا

• فروشگاه‌ساز سازیتو

معروف‌ترین فروشگاه‌سازهای خارجی عبارتند از:

• “Shopify”

• “Wix”

• “BigCommerce”

مزایای استفاده از فروشگاه‌سازها

• کم‌هزینه‌ترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی است.

• نیازی به خرید هاست نمی‌باشد.

• در صورت استفاده از فروشگاه‌ساز فارسی، می‌توانید از قالب‌های راست‌چین شده استفاده کنید.

معایب استفاده از فروشگاه‌سازها

• امکان ارائه خدمات سئو مناسب روی فروشگاه‌سازها وجود ندارد.

• به دلیل عدم دسترسی به کدها، دست شما برای ایجاد تغییر در سایت بسته است.

• جز پر ریسک‌ترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی است.

• در صورت توقف فرایند ارائه خدمات فروشگاه‌ساز مربوطه، سایت فروشگاهی شما هم از بین خواهد رفت.

• اگر سایت ارائه دهنده خدمات، از نظر امنیتی دچار مشکل شود. سایت شما نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

۳. ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی

از حرفه‌ای‌ترین، امن‌ترین و گران‌ترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی با زبان‌های برنامه‌نویسی است.
در این شیوه، سایت از صفر تا صد توسط متخصصان برنامه‌نویس و توسعه‌دهندگان وب کدنویسی می‌شود. به همین دلیل مدت زمان فرایند آماده‌سازی و تحویل فروشگاه آنلاین در این روش زیاد است. اما در نهایت سایتی کاملا شخصی‌سازی شده، امن و سریع خواهید داشت.
“جاوا”، “جاوا اسکریپت”، “РHP”، “پایتون” و غیره برخی زبان‌های برنامه‌نویسی مورد استفاده برای ساخت فروشگاه اینترنتی هستند.
این روش ساخت فروشگاه اینترنتی، مخصوص بیزینس‌هایی است که محصولات زیادی دارند و ابعاد کسب‌وکارشان گسترده است.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

• در صورت انتخاب شرکت مناسب، سایتی بهینه از نظر کدنویسی خواهید داشت.

• سرعت بارگذاری صفحات سایت بسیار سریع است.

• یکی از امن‌ترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی است.

• می‌توانید کاملا شخصی‌سازی شده و بر اساس سلیقه‌تان سایت را طراحی کنید.

• برای مدیریت تعداد زیادی از محصولات بسیار مناسب است.

معایب طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

• از گران‌ترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی است.

• نیاز به مدت زمان زیادی برای آماده‌سازی دارد.

• برای ایجاد تغییر در سایت، نیاز به کمک برنامه‌نویس متخصص دارید.

• هزینه‌های پشتیبانی سایت بالا است.

هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی

هر سایتی ویژگی‌ها و محصولات متفاوتی دارد. به همین دلیل نمی‌توان قیمت مشخصی برای هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی اعلام کرد. اما برای اینکه حدودا بدانید هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی چقدر می‌شود، عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی را معرفی می‌کنیم.

۱. هزینه طراحی سایت

در تیم SEOEDU، طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس یا به صورت طراحی سایت اختصاصی انجام می‌شود.
از طرفی هر سایت فروشگاهی به امکانات متنوعی (مانند سبد خرید، چت آنلاین و غیره) نیاز دارد که هر کدام از این امکانات روی هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی تاثیرگذار هستند.
به طور معمول هزینه طراحی سایت فروشگاهی از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود و با توجه به تکنولوژی و امکانات، مبلغ نهایی متفاوت خواهد بود.

۲. هزینه خرید هاست

شما برای نگهداری سایت نیاز به اجاره فضایی در اینترنت دارید. به همین دلیل اولین گام طراحی سایت، خرید هاست است. قیمت هاست بسته به پلن، محل، نوع هاست و سیاست قیمت‌گذاری شرکت هاستینگ متفاوت است. اما طبق بررسی‌ها این قیمت از حداقل ماهی ۱۵ هزار تومان شروع می‌شود.

۳. هزینه ثبت دامنه

هزینه ثبت دامنه با پسوند ایرانی “ir”، بین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان متغیر است. در صورتی که قصد ثبت دامنه با پسوند “com” داشته باشید، باید مبلغی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان بپردازید.

اهمیت سئو سایت فروشگاهی

بعد از راه‌اندازی فروشگاه و وارد کردن محصولات، اجرای سئو سایت ضروری است. شما دو راه برای اجرای سئو سایت فروشگاهی خود دارید که عبارتند از:

۱. خودتان آموزش سئو ببینید و آن را روی سایت اجرا نمایید.

۲. به یک شرکت معتبر و حرفه‌ای مانند SEOEDU، سفارش سئو سایت دهید.

بین این دو روش، تصمیم با شماست. اما اگر قصد دارید خودتان آموزش ببینید، حتما دوره‌ای را انتخاب کنید که جامع، کامل، به‌روز و پروژه‌محور بوده و پشتیبانی همیشگی داشته باشد. همچنین مدرس دوره،باید تجربیات فراوان و رزومه درخشان در زمینه سئو داشته باشد.
طبق شرایط گفته شده برای انتخاب دوره، پیشنهاد ما تهیه دوره جامع سئو مستر است. در این دوره تمامی مباحث سئو، مانند سئو داخلی، خارجی، سئو تکنیکال، آموزش رپورتاژ آگهی، ابزارهای سئو و غیره از صفر تا صد به شما آموزش داده می‌شود.
اگر تصمیم شما سپردن سایت به متخصص “SEO” است، توصیه ما انتخاب شرکتی معتبر است.
مجموعه SEOEDU، تیمی از کارشناسان حرفه‌ای سئو در اختیار دارد که رزومه درخشان در این زمینه دارند. ما با مناسب‌ترین قیمت، خدمات با کیفیت به تمامی صاحبان کسب‌وکارها در سراسر کشور ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید برای دریافت خدمات، فرم مشاوره سئو را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
کسب‌وکارهای تهرانی می‌توانند برای دریافت خدمات سئو سایت در تهران با ما تماس بگیرند.
همچنین ما تیمی از نویسندگان در اختیار داریم که با دانش سئو نویسی به خوبی آشنا هستند. همکاران ما در تیم محتوا می‌توانند با کمترین هزینه تولید محتوا، مقاله‌ای جذاب و “SEO” شده برای شما تهیه نمایند. برای دریافت خدمات تولید محتوا سایت روی لینک کلیک کنید.

سخن آخر در رابطه با روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی

اولین و مهم‌ترین شرط برای موفق شدن و افزایش درآمد از طریق فروش آنلاین، طراحی سایت جذاب و کارآمد است. زیرا وب‌سایت اولین جایی است که مشتری برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول/خدمات به آن مراجعه می‌کند. اگر سایت به خوبی اجرا نشده باشد، طبیعتا نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز کاربر باشد. در نتیجه درصد زیادی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.
بنابراین قبل از ساخت فروشگاه آنلاین، باید نیازهای کسب‌وکارتان را در نظر بگیرید. پرسونای مشتریان را شناسایی کنید. درباره روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی بدانید. مزایا و معایب فناوری‌های مختلف را بشناسید تا بتوانید متناسب با شرایط، بهترین پلت‌فرم را برای اجرای سایت انتخاب کنید.
ما در این مقاله انواع روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی را معرفی کرده، سپس مزایا و معایب هرکدام را بیان کردیم. در نهایت این شما هستید که باید با توجه به اهداف، سطح دانش، میزان بودجه و نیازهایتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.
مهم‌ترین نکته بعد از انتخاب یکی از بهترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی، اجرای تکنیک‌های سئو روی سایت، برای حضور آن در صفحه اول گوگل است.
زیرا حضور در این صفحه موجب افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه افزایش فروش و درآمد خواهد شد. پس حتما بودجه کافی برای سئو سایت در نظر بگیرید.
به نظر شما بهترین روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی کدام است؟ نظر خود را در کامنت‌ها با ما و همراهان این صفحه در میان بگذارید.

سوالات متداول در زمینه روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی

۱. انواع روش‌‌های ساخت فروشگاه اینترنتی کدامند؟

سه روش برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارد که شامل طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس، ایجاد سایت یا فروشگاه‌سازها و طراحی سایت اختصاصی می‌باشد.

۲. هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی حدودا چقدر است؟

حداقل هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به امکانات سایت، هزینه هاست و دامنه افزایش پیدا می‌کند.

۳. مهم‌ترین گام بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی کدام است؟

سئو سایت فروشگاهی، گام بعدی بعد از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین محسوب می‌شود.

خروج از نسخه موبایل