SEOEDU

بردکرامب چیست و چرا مهم است؟ + روش های اضافه کردن آن به سایت

آشنایی با برد کرامب و نحوه ساخت آن

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 بردکرامب چیست؟
  2. 2 کاربرد و انواع بردکرامب چیست؟
  3. 3 کاربرد بردکرامب در سایت از دید گوگل
    1. 4 هشدار گوگل سرچ کنسول در مورد بردکرامب
  4. 5 انواع بردکرامب ها کدامند؟
    1. 6 بردکرامب لوکیشن محور:
    2. 7 بردکرامب ویژگی محور:
    3. 8 بردکرامب تاریخ محور:
  5. 9 تاثیر برد کرامب بر سئو چیست؟
    1. 10 کاهش بانس ریت:
    2. 11 بهبود سئو:
    3. 12 بهینه سازی نتایج SERP صفحه شما در گوگل:
  6. 13 مزایای بردکرامب چیست؟
    1. 14 بهبود وضعیت Pagerank (PR):
    2. 15 درک ساختار محتوا:
    3. 16 افزایش مدت زمان Dwell Time:
  7. 17 چرا باید از بردکرامب در سایت استفاده کنیم؟
    1. 18 گوگل و سئو فرندلی:
    2. 19 بهبود تجربه کاربری:
    3. 20 طراحی استاندارد:
  8. 21 چه زمانی باید از بردکرامب استفاده کرد؟
  9. 22 نحوه اضافه کردن بردکرامب به سایت
  10. 23 آموزش اضافه کردن بردکرامب در وردپرس
    1. 24 استفاده از افزونه WooCommerce Breadcrumb
    2. 25 نحوه اضافه کردن بردکرامب با پلاگین یوآست سئو Yoast SEO
    3. 26 نحوه اضافه کردن بردکرامب با پلاگین رنک مث Rank Math
    4. 27 استفاده از صفحه ساز گوتنبرگ:
    5. 28 استفاده از کدنویسی:
    6. 29 استفاده از المنتور:
  11. 30 اضافه کردن بردکرامب با کدنویسی
  12. 31 پرسش های متداول
    1. 32 آیا بردکرامب ها لینک سازی داخلی به حساب می آیند؟
    2. 33 بردکرامب برای چه کاری ساخته شده است؟
    3. 34 چند نوع برد کرامب وجود دارد؟
    4. 35 اثر بردکرامب در سئو چیست؟
امتیاز ۰ از ۵ – ۰ رای
در حال ثبت رای

بردکرامب یک ابزار برای راهنمایی کاربرانی است که نمی‌دانند در کدام قسمت از سایت شما قرار دارند. این نوع آیتم‌ها از نظر سئو و نیز رابط کاربری حائز اهمیت هستند و کاربران می‌توانند به کمک آن، مسیر دسترسی به صفحه مدنظر خود را بیابند. در ادامه این مقاله از مباحث آموزش رایگان سئو، به معرفی انواع این داده های ساختار یافته به همراه اهمیت و نحوه ساخت آن صحبت می‌کنیم.

بردکرامب چیست؟

چیستی بردکرامب

آیا تا به حال وارد سایتی شده اید که نمی دانید دقیقا در کجای آن قرار گرفته اید؟ حتما شما هم در هنگام مرور سایت های مختلف، به پلتفرمی وارد شده اید که علاقه دارید مقالات مرتبط در آن دسته بندی محتوایی را مطالعه کنید. برای حل این مشکل، اِلمانی به عنوان Breadcrumb درنظر گرفته شده است که می تواند مختصات دقیق صفحه ای که در آن قرار گرفته اید را برای شما نمایش دهد.

ساختار یک سایت از پیوندهای داخلی درهم تنیده ای تشکیل شده است که بدون تعریف دسته بندی و زیر دسته، نمی توان آن را منظم کرد. یکی از موضوعات مهمی که در این بخش اهمیت دارد، ساده‌سازی مکان ‌یابی اطلاعات مورد نظر برای کاربران می باشد. یک ساختار خوب در وب ‌سایت، به کاربران خود این قابلیت را می دهد تا بتوانند به راحتی به صفحه موردنظر خود برسند.

بردکرامب، که در زبان انگلیسی به آن خرده نان هم می گویند، یک ابزار ناوبری یا جهت یابی است که جایگاه آن در ابتدای صفحه می باشد. این آیتم می تواند آدرس دقیق صفحه ای که در آن حضور دارید را به صورت یک سلسله مراتبی نشان دهد. در واقع بردکرامب، پیوندهایی که کاربر دنبال کرده تا به ترتیب به صفحه فعلی ختم شوند را نمایش می دهد. اگر بخواهیم یک مثال از نوع ساختار آن را نمایش دهیم، باید گفت:

SEOEDU/ آموزش سئو/ آموزش سئو داخلی / بردکرامب چیست؟

همانطور که در این مثال مشاهده می کنید، قسمت اول مربوط نام سایت، قسمت دوم مربوط به دسته بندی کلی، قسمت سوم مربوط به دسته بندی سطح دوم مقالات و در نهایت قسمت آخر، عنوان صفحه ای است که در آن حضور دارید. در صورتی که کاربر به موضوع علاقه داشته باشد، می تواند با کلیک روی سطوح بالاتر، به دسته بندی ها و مقالات مرتبط آن وارد شود.

جالب است بدانید که مسئله بردکرامب وبسایت جزو مباحث سئو تکنیکال بوده که باید حتما در وبسایت شما رعایت شود تا کاربر راحت تر در وبسایت شما بتواند بین صفحات منتقل شود و بداند دقیقا در کدام نقطه از سایت شما قرار دارد.

کاربرد و انواع بردکرامب چیست؟

بردکرامب یک عنصر اصلی در ساختار صفحات و نوشته های هر سایتی است که هم از نظر سئو و نیز پیاده سازی یک رابط کاربری استاندارد، اهمیت دارد. اگر بخواهیم چند مورد از کاربردهای بردکرامب را برای شما بیان کنیم، می توان گفت:

کاربرد بردکرامب در سایت از دید گوگل

ایجاد بردکرامب یکی از اقدامات مهم در سئو تکنیکال است. همانطور که در این بخش از سئو، اقدام به رفع  خطای 404 یا افرایش سرعت سایت می‌کنید، لازم است برای تمام صفحات به خصوص مواردی که دارای سلسله مراتبی هستند اقدام کنید. بردکرامب برای سایت‌های بزرگ با صفحاتی بهم پیوسته بسیار کاربردی است.

در مورد کاربرد بردکرامب از دید گوگل باید گفت این موتور جستجو، Breadcrumb را یک Navigation یا عنصر ناوبری برای تعیین موقعیت صفحات درنظر گرفته و آن را برای نمایش سلسله مراتب سایت شما مهم می‌داند. از سوی دیگر از سال 2009 به بعد، گوگل حق ثبت اختراع نمایش بردکرامب را در نتایج جستجو برای نمایش ساختار سایت درخواست کرده و از آن برای نشان دادن در نتایج جستجو نیز استفاده می‌کند.

همچنین جالب است بدانید از آنجایی که موتورهای جستجو سعی می‌کنند با تجزیه و تحلیل، ساختار موضوعات و صفحات اصلی و فرعی وب سایت شما را درک کنند، بنابراین از بردکرامب در رتبه بندی سایت شما و ارزش گذاری آن به نوعی استفاده خواهند کرد. اسناد توسعه‌ دهنده گوگل به وضوح بیان می‌کند که استفاده از مارک آپ بردکرامب در بدنه صفحه وب به دسته ‌بندی اطلاعات آن صفحه در نتایج جستجو کمک می‌‌کند. به طور کلی ایجاد بردکرامب در خدمات سئو تکنیکال همواره به چشم می خورد و از نظر ایجاد تجربه کاربری بهتر و افزایش رتبه سئو صفحات مهم است.

هشدار گوگل سرچ کنسول در مورد بردکرامب

اگر به سرچ کنسول سری زده باشید، قسمتی به نام Bredacrumb به آن اضافه شده است. در نتیجه شما می‌توانید خطاهای مربوط به این بخش را نیز در این پلتفرم مشاهده کنید. این نشان می‌دهد که این بخش از ساختار سایت بسیار مهم است و برای بررسی مشکلات آن در سرچ کنسول بخش خاصی قرار داده شده است.

همچنین لازم است بدانید گوگل نسبت به دستکاری دستی داده‌های ساختار یافته در این بخش حساس است. تلاش می‌کند تا وبمسترها را به سمت پیاده سازی صحیح ساختار آن هدایت کند. در این خصوص می‌توان به هشدار گوگل در این بخش اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشد:

“هشدار: در صورتیکه Google متوجه شود که برخی از نشانه‌گذاری‌ها (مارک‌آپ‌ها) در صفحات شما از روش‌هایی خارج از دستورالعمل‌های استراکچر داده ها استفاده می‌کند، ممکن است سایت شما یک اخطار اقدام دستی (manual action) دریافت نماید.”

انواع بردکرامب ها کدامند؟

در رابطه با انواع بردکرامب در صفحات وب می توان آنها را به 3 دسته بندی کلی تقسیم کرد که عبارتند از:

در این مدل از انواع بردکرامب ها، کاربران می توانند از طریق آن مسیر رسیدن به صفحه اصلی سایت را مشاهده کنند.

معمولا این مدل از بردکرامب ها در سایت های تجاری و فروشگاهی دیده می شود. شما می توانید با ویژگی ها یا Attribute های تعریف شده برای محصولات، وارد این صفحات شده و مسیر رسیدن به آن را نیز مشاهده کنید.

این مدل از بردکرامب ها را می توان همانند یک تاریخچه مرورگر دانست که کاربران می توانند برای نمایش صفحاتی که بازدید کرده اند، از آن استفاده نمایند.

تاثیر برد کرامب بر سئو چیست؟

تا این قسمت، بیشتر راجع به تاثیر breadcrumb در حیطه رابط کاربری صحبت کردیم اما از نظر سئو، آیا این آیتم می تواند در طراحی رابط کاربری نقشی داشته باشد؟ 3 عامل بسیار مهم وجود دارند که شما می توانید تاثیر بردکرامب ها را در سئو سایت مشاهده کنید. این موارد عبارتند از:

اولین پاسخ برای کسانی که نمیدانند اهمیت بردکرامب چیست؟، کاهش بانس ریت است. بردکرامب می تواند کاربران را به گشت زدن در سایت شما ترغیب کرده و از این طریق، نرخ فرار یا خروجی آنها را از سایت کاهش دهد. Bounce Rate از اصطلاحات مهم سئوکارها است که توسط ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس محاسبه می شود. بهترین مقدار این آیتم در سئو، بین 30-50 درصد است و هرچقدر بیشتر شود، برای سئو صفحه یا سایت شما ضرر خواهد داشت.

گوگل برای رتبه دادن به هر صفحه، یکسری پارامترهای آن پیج را درنظر می گیرد که نمونه ای از آن، مسیر ناوبری یا بردکرامب است. در صورت فقدان این آیتم در صفحه موردنظر، شما نمی توانید از پتانسیل کامل برای ارتقا رنک صفحه استفاده کید. پیشنهاد می کنیم در سئو سایت فروشگاهی خود، حتما از بردکرامب ها به بهترین شکل ممکن جهت بهبود سئو داخلی سایت خود استفاده نمایید.

گوگل با تشخیص بردکرامب در صفحه سایت شما، آن را در نتایج گوگل نمایش می دهد. این کار منجر خواهد شد تا کاربران نتایج سایت شما را به همراه دسته ها و استراکچر سایت مشاهده کنند. در نهایت این کار منجر به بهبود لینک SERP سایت شما شده و کاربران بیشتری را به خود جذب می کند. یکی دیگر از مزیت های این واقعه، افزایش ترافیک سایت شما است.

اگر قصد دارید سایت خود را از نظر سئو بهینه سازی کنید، پیشنهاد می کنیم از ترفندهای طلایی که در دوره زیر بیان شده است استفاده کنید:

مزایای بردکرامب چیست؟

برخی از مزیت‌ها و تاثیرات مثبت دیگر بردکرامب عبارتند از:

بنابر گفته Gary Illyes، یکی از تحلیلگران گوگل، این موتور جستجو استفاده از بردکرامب را می‌پسندد و آن را به عنوان یک پیوند عادی در محاسبه رتبه صفحه درنظر خواهد گرفت.

نکته: PageRank (PR) یک الگوریتم برای تجزیه و تحلیل پیوند (link analysis) می باشد که توسط گوگل برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج موتور جستجوی استفاده می‌گردد.

اگر نمی‌دانید تولید محتوا چیست، این مقاله را مطالعه کنید. یک مزیت مهم بردکرامب، غنی‌تر کردن محتوا و متادیتاهای صفحات شما است که در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم می‌پردازیم. برد کرامب در افزایش درک کامل ساختار و محتوای شما توسط خزنده‌های گوگل مفید خواهد بود.

زمانی که کاربر وارد سایت شما شود و محتوای مشابه اما نه دقیقا آنچه که می‌خواهد را بیابد، دوست دارد دسته بندی مطالب شما را بررسی کند. چراکه احتمال پیدا کردن محتوای مدنظرش در سایت شما را بیشتر حس می‌کند. این محتوا می‌تواند یک مقاله یا محصول باشد. در نتیجه بردکرامب به زمان ماندگی بیشتر او کمک خواهد کرد.

بهبود رابط کاربری با طراحی بردکرامب برای صفحات سایت شما، به 2 شکل صورت می گیرد که عبارتند از:

چرا باید از بردکرامب در سایت استفاده کنیم؟

دلایل مختلفی برای استفاده از بردکرامب در سایت وجود دارند که بیشتر آنها مربوط به مباحث سئو داخلی و ایجاد تجربه کاربری بهتر می‌شود. با این حال در مورد ضرورت استفاده از بردکرامب می‌توان به 3 دلیل مهم دیگر نیز اشاره کرد که عبارتند از:

چه چیزی بهتر از اینکه بگوییم بردکرامب برای گوگل اهمیت داشته و گوگل آن را دوست دارد. در نتیجه وجود این اِلمان و داده‌های ساختار یافته آن در کدهای صفحه بسیار مفید خواهد بود.

امروزه بیشتر کاربران در تعامل با سایت‌های مختلف به صورت ناخودآگاه محل بردکرامب را می‌دانند. به همین خاطر همواره تلاش می‌کنند مسیر خود را از این قسمت مشاهده کنند. در صورتی که سایت شما این مورد را نداشته باشد، به تجربه کاربری صدمه وارد می‌شود. از سوی دیگر گیج شدن یا گم شدن در سایت شما، عدم دسترسی سریع به بخش مادر (دسته بندی) یا صفحات قبل و بعد، همگی در افت UX سایت شما موثر خواهند بود.

در نهایت برای رعایت استانداردهای طراحی در دیزاین صفحات مقالات، محصول، آرشیو و page، لازم است بردکرامب استفاده شود.

شما کاربران می توانید از خدمات سئو در یزد برای بهینه سازی سایت خود در بخش های مختلف سئو داخلی، خارجی و سئو تکنیکال استفاده کنید.

چه زمانی باید از بردکرامب استفاده کرد؟

به طور کلی برای ایجاد و استفاده از بردکرامب، باید از همان مرحله راه اندازی و طراحی سایت شخصی، فروشگاهی یا غیره اقدام گردد. چراکه این مولفه یک عامل غیرمرتبط برای رتبه بندی و بهینه سازی سئو است؛ پس باید در زمان ایندکس شدن محتوای شما، در سایت وجود داشته باشد. از سوی دیگر از آنجایی که بردکرامب به بهینه سازی تجربه کاربری کمک می کند، بهتر است از زمانی که کاربری به سایت شما مراجعه نمود نیز برای ایجاد آن اقدام کنید. چه ایندکس سایت خود را انجام داده اید یا خیر. شما کاربران می‌توانید برای راه اندازی اصولی سایت، دوره و آموزش طراحی سایت وردپرس را در سایت ما مشاهده کنید.

Breadcrumb یک اِلمان از سئو خارجی نیست و به آن ربطی ندارد. بلکه باید آن را جزوی از پارامترهای مهم در سئو داخلی سایت خود درنظر بگیرید. ما در خدمات مشاوره سئو، وضعیت سایت شما را به صورت کامل بررسی می کنیم و در صورت وجود مشکلات این چنینی به خصوص در سئو داخلی، آنها را به شما نشان داده و راه حل رفع آن را پیشنهاد می کنیم.

نحوه اضافه کردن بردکرامب به سایت

برای اضافه کردن بردکرامب به سایت می‌توانید این کار را از طریق پلاگین یا کدنویسی انجام دهید که در ادامه به روش‌های انجام آن می‌پردازیم.

آموزش اضافه کردن بردکرامب در وردپرس

اضافه کردن بردکرامب باید با داده های ساختار یافته آن صورت گیرد تا گوگل بتواند امتیاز کامل این آیتم را به شما بدهد. BreadcrumbList نام قالب داده‌ای است که در سایت Schema.org برای این آیتم درنظر گرفته شده است. در معرفی بهترین افزونه بردکرامپ در وردپرس، می‌توان به 2 پلاگین محبوب یعنی یوآست سئو و رنک مث اشاره کرد که می‌توانند به صورت خودکار داده ساختار یافته BreadcrumbList را در قالب کد JSON-LD به کد صفحات سایت شما اضافه کنند.

اگر نمی‌دانید چگونه از Bread cramb در سایت خود استفاده کنیم؟ ما چند روش و پلاگین مهم را در ادامه به شما معرفی کرده‌ایم. با این حال بهترین روش پیاده سازی بردکرامب استفاده از افزونه‌های سئو محبوب است که از جمله آن می‌توان به رنک مث و یوآست سئو اشاره کرد.

در صورتی که از یک سایت ووکامرسی استفاده می‌کنید، افزونه ووکامرس بردکرامب می‌تواند در ساخت بردکرامب‌های داخلی ووکامرس مناسب باشد. این مورد یک پلاگین ساده است که می توانید به صورت کامل بردکرامب را غیرفعال یا فعال کنید. همچنین گزینه هایی برای استایل بهتر آن پیشنهاد می دهد و حجم بسیار کمکی دارد. شما کاربران می توانید با شرکت در دوره‌های منتورینگ سئو SEOEDU، با تمام افزونه‌ها و چالش‌های واقعی دنیای سئو چه در بخش سئو داخلی، تکنیکال یا سئو خارجی آشنا شده و مسیر صحیح حل مشکلات آنها را بیاموزید.

اضافه کردن بردکرامب با Yoast SEO با کد: اولین روش، استفاده از افزونه Yoast SEO است که باید بدین ترتیب از آن استفاده کنید. نخست کد امبد زیر را در مسیر Appearance > Theme وارد کنید. این کد باید در مسیر قالب شما بارگذاری شود که معمولا آن را در فایل هایی به نام php یا page.php و یا single.php قرار می دهند. سپس در بخش سایدبار، بر روی گزینه “SEO” کلیک کرده و روی گزینه Search Appearance کلیک کنید. حال می بایست تب Breadcrumbs را انتخاب کنید و در زیر قسمت Breadcrumbs settings، گزینه Enabled را تیک بزنید. حال تغییرات را ذخیره نمایید.

<?php

if ( function_exists(‘yoast_breadcrumb’) ) {

yoast_breadcrumb( ‘</p><p id=“breadcrumbs”>’,'</p><p>’ );

}

?>

 رنک مث یکی دیگر از بهترین افزونه های سئو وردپرسی است که امکان اضافه کردن بردکرامب را دارد. برای این کار، لازم است ابتدا این افزونه را به صورت رایگان نصب کرده و سپس به قسمت General Settings آن مراجعه کنید. حال لازم است تا بر روی گزینه Enable breadcrumbs function در زیر قسمت Breadcrumbs کلیک نمایید. بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا تنظیمات این بخش اضافه شوند.

برای انجام این کار، کافیست به صفحه موردنظر خود بروید. حال از منوی سمت چپ، به دنبال بلوک AIOSEO – Breadcrumbs بگردید و آن را در زیر قسمت عنوان جایگذاری کنید. در نهایت دکمه publish یا ذخیره را بزنید.

در انتها شما می توانید از کدنویسی نیز برای اضافه کردن منوی خرده نانی به سایت خود استفاده کنید. در این صورت به تنظیمات قالب خود در مسیر Appearance > Theme رفته و به قسمت php مراجعه کنید. حال کد زیر را به این قسمت ذخیره کرده و دکمه ذخیره را بزنید:

<?php if( function_exists( ‘aioseo_breadcrumbs’ ) ) aioseo_breadcrumbs(); ?>

اگر از صفحه ساز المنتور برای دیزاین قالب سایت و صفحات آن استفاده می کنید، امکان اضافه کردن بردکرامب وجود دارد. برای این کار، به صفحه مدنظر خود وارد شده و از پنل سمت راست، در قسمت جستجو عبارت Breadcrumb را سرچ کنید. آیتم موردنظر را به داخل صفحه درگ کرده و در جای مناسب قرار دهید. کار تمام است و می توانید آن را در سایت نمایش دهید. شما می توانید تگ HTML آن را روی یکی از حالت های Default, P, div, nav, Span قرار دهید.

اضافه کردن بردکرامب با کدنویسی

ممکن است شما هم جزو کاربرانی باشید که وب سایت خود را به صورت برنامه نویسی شده و بدون کدنویسی بالا آورده اید. در این صورت، می بایست بردکرامب را بدون افزونه به سایت اضافه کنید. برای این کار، لازم است ابتدا به سراغ داکیومنت های گوگل برویم تا براساس آن، این آیتم را به سایت اضافه کنیم. گوگل برای تعریف این داده، به ما توصیه می کند تا از 2 اسکیما BreadcrumbList و نیز ListItem استفاده کنیم. فرق این دو، در یکتا یا چندگانه بودن بردکرامب است. مراحل انجام این کار عبارتند از:

از BreadcrumbList استفاده می کنیم و در آن از itemListElements 3 ویژگی مهم (حداقل) را که آیتم، نام و موقعیت هستند را تعریف می کنیم.

حال باید اسکیمای فرعی را برای ساخت دسته ها به کمک ListItem تعریف کنیم و برای هردسته یک ListItem تعریف می کنیم. حال شما می توانید از title برای نام و از URL برای ویژگی موردنظر خود استفاده نمایید.

در نهایت باید یک ListItem برای پیوند پست تکی خود اضافه کنیم.

حال کدی که ایجاد کرده اید را در ابزارهای تست اسکیما گوگل بررسی کنید. این کار می تواند برای رفع مشکلات احتمالی در این کدها استفاده شود. حال شما می توانید قطعه کد خود را در فایل های کدنویسی سایت تان اضافه نمایید.

نکته: برای تعریف ویژگی های مناسب، حتما از مراجع گوگل و سایت Schema.org استفاده کنید تا داده های شما توسط ربات های گوگل به درستی خزیده شوند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از استراکچر دیتایی که در این آیتم به کار می رود، از این داکیومنت گوگل استفاده کنید.

یک نمونه از کد را در زیر برای شما قرار می دهیم:

{

“@context”: “https://seoedu.ir”,

“@type”: “BreadcrumbList”,

  “itemListElement”: [{

    “@type”: “ListItem”,

    “position”: 1,

    “name”: “course”,

    “item”: “https://seoedu.ir/course”

  },{

    “@type”: “ListItem”,

    “position”: 2,

    “name”: “teacher”,

    “item”: “https://seoedu.ir/course/teacher”

  },{

    “@type”: “ListItem”,

    “position”: 3,

    “name”: “Mohammad Reza Dehghani”,

    “item”: “https://seoedu.ir/course/teacher/ Dehghani “

  }]

}

پرسش های متداول

در انتهای این مقاله، پرسش هایی که ممکن است شما کاربران در مورد این محصول داشته باشید را برای شما بیان می کنیم که به شرح زیر می باشند:

آیا بردکرامب ها لینک سازی داخلی به حساب می آیند؟

در مورد این سوال باید گفت، بردکرامب ها در صفحات لینک سازی داخلی به حساب می آیند و این نوع لینک ها بیشتر در سایت های فروشگاهی تاثیر به شدت مهمی پیدا می کنند.

بردکرامب برای چه کاری ساخته شده است؟

همانطور که در این مقاله گفتیم، بردکرامب می تواند برای راهنمایی کاربران جهت اطلاع از جایگاهی که در آن هستند استفاده شود. این آیتم ها همچنین به ربات های گوگل کمک می کنند تا از سلسله مراتب وب سایت شما اطلاعاتی کسب کنند و برای کاربران، یک رابط کاربری جذاب را ارائه خواهند نمود.

چند نوع برد کرامب وجود دارد؟

همانطور که در مقاله اشاره کردیم، شما می توانید 3 نوع برد کرامب را در حوزه سئو مشاهده کنید که عبارتند از:

اثر بردکرامب در سئو چیست؟

برد کرامب می تواند به شیوه های مختلفی به سئو سایت شما کمک کند. این آیتم می تواند با ارتقا رابط کاربری، نمایش ساختار سایت به مخاطبان، نمایش اطلاعات بیشتر از سایت به کاربران و نمایش دسته بندی های مرتبط آن محصول یا نوشته و کمک به موتورهای جستجو برای فهمیدن محتوای صفحات به سئو سایت کمک نماید. به همین خاطر مهم است همیشه نقش این بخش را در طراحی سایت و سئو را دست کم نگیرید.

خروج از نسخه موبایل