SEOEDU

از کجا محتوا پیدا کنیم؟

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

از کجا محتوا پیدا کنیم و چگونه موضوعات مناسب انتخاب کنیم؟

محتوا یک پایه اصلی دیجیتال مارکتینگ است که امروزه کسب و کار خیلی ها با آن در ارتباط است. دیده شدن موضوع و برند شما در دنیای اینترنت نیازمند داشتن یک محتوای خوب و حرفه ای است اما موضوع اصلی برای داشتن یک محتوا، پیدا کردن یک عنوان مناسب و جدید است.

SEOEDU تمامی سوالات شما را در زمینه محتوا و سئو پاسخ می دهد. توانایی پیدا کردن عنوان و موضوع برای تولید محتوا بسیار مهم است، چرا که موضوع مورد بحث باید به اندازه کافی جدید و دارای نوآوری باشد.

مباحثی که افراد زیادی به آن پرداخته اند احتمالا ایده خوبی برای پرداختن به آن نخواهد بود.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که ما باید از کجا محتوا پیدا کنیم؟ در این راستا ما قصد داریم یک سری ابزار های کاربردی را برای پیدا کردن محتوا به شما معرفی کنیم.

استفاده از Topic research

از کجا عنوان محتوا بیاریم

برای پیدا کردن محتوا چندین راهکار مختلف وجود دارد اما یکی از ساده ترین راه کارها برای این کار استفاده از topic research است.

در این روش موضوع اصلی را که مد نظر دارید و سایت شما حول آن می چرخد را در قسمت سرچ، جست و جو کنید. خواهید دید که تمامی موضوعات مرتبط با موضوع اصلی شما در دسترس قرار می گیرد و شما به راحتی می توانید آن ها را مطالعه و ارزیابی کنید.

زیرموضوع هایی که برای شما نمایش داده می شود می تواند موضوعات خوبی باشد، آن ها را تجزیه و تحلیل کنید.

عنوان های لینک دار نیز مجموعه ای از موارد قابل نمایش هستند که می توانید روی آن مانور دهید. ایده از سایت رقیبان شما بیشترین کمک را به شما در راه رسیدن به موضوع ایده آل خواهد بود.

گاهی سفارش تولید محتوا متنی دارید اما در میان این ترافیک های سایتی نمی دانید باید چگونه عمل کنید، راه کار چیست؟ در این زمان شما به راحتی می توانید از چندین فیلتر برای پیدا کردن موضوع مرتبط کمک بگیرید؛ یعنی داده های سایتی بر اساس نیاز شما دسته بندی شده و در دسترس قرار می گیرد.

از روش FAQ BOX کمک بگیرید!

تا حالا شده که به دنبال موضوعی در یک سایت باشید و در آن میان به تعدادی سوال در یک جعبه خاص برخورد کنید؟

این جعبه ها همان دسته بندی سوالات مردمی از موضوع خاصی است که شما به دنبال آن رفته اید. مطالعه این سوال ها بسیار کمک کننده و کاربردی است چرا نیاز مخاطب و سوال هایی که در ذهن اوست برای شما آشکار می شود.

ایده ای که شما از سوالات متداول مخاطب می گیرید معمولا یکی از بهترین موضوعات برای پرداختن محتوا است.

جالب است بدانید که این سوالات همگی بر اساس موضوعات مختلف دسته بندی شده اند و شما کار سختی برای پیدا کردن آن ها نخواهید داشت. لحن سوال پرسیدن کاربران بسیار مهم است؛ چرا که این موضوع نشان دهنده سطع علمی و کاری مخاطب است و نحوه ارتباط با آن برای نویسنده محتوا مشخص می گردد.

جالب است بدانید که این سوالات جزء پرسش هایی هستند که پاسخ خاصی برای آن ها یافت نشده، پس چه چیزی بهتر از آن که شما آن ها را پاسخ دهید! حتی برخی از آن ها کاملا در حوزه کاری شما قرار دارد و این برای تولید یک محتوای جدید بی نظیر خواهد بود!

همینطور پاسخ دادن به این سوالات علاوه بر رفع نیاز کاربر، میتواند به سئو محتوا سایت شما نیز خیلی کمک کرده و منجر به رشد آن گردد.

از روش QUORA برای پیدا کردن محتوا کمک بگیرید!

یکی دیگر از مراجع فوق العاده در زمینه کمک به پیدا کردن محتوا، کورا است. در این صفحه به صورت لحظه ای حجم بسیار زیادی محتوا قرار داده می شود که در میان آن ها سوالات مردم در هر زمینه ای بازگو می شود.

سوالاتی که مخاطب ارائه کرده قطعا کلیدی برای معمای انتخاب محتوا خواهد بود. جالب است بدانید که علاوه بر پرسش، پاسخ سوالات نیز در دسترس است و این برای کمک به تولید محتوای شما بی نظیر خواهد بود!

کار با کورا چگونه است؟ کار با این صفحه چندان سخت نیست تنها کافیست که موضوع حول و حوش سایت خود را سرچ کنید، به سرعت خواهید دید که لیستی از سوالات بروز بر اساس میزان اهمیتی که دارند در اختیار شما قرار می گیرد؛ این ها همان ایده های تازه ای هستند که به شما پیشنهاد می شود از آن برای تولید محتوا استفاده کنید.

سرچ کنسول چه کمکی به ما در جهت پیدا کردن محتوا می کند؟

کنسول گوگل از چندین قسمت جداگانه تشکیل است که در آن کلمات کلیدی که کاربران سرچ کرده اند را نمایش می دهد. در هر بخش دسته بندی هایی ارائه شده که در هر کدام از این دسته بندی ها پارامترهایی مانند تعداد کلیک ها، تعداد بازدیدها و یا کوئری ها را نشان خواهد داد.

خب شما با یک آنالیز ساده می توانید بفهمید که کدام کلمات تعداد کلیک کمتری داشته است و این همان ایده مطلوب شما می شود.

گاهی می بینید که تعداد کلیک های یک کلمه صفر است اما این به چه معنا است؟ این اتفاق به این معنا است که کاربران آن کلمات را سرچ کرده اند اما سایت شما به درد کار آن ها نخورده و همین موضوع دلیلی برای کلیک نکردن بر روی سایت شما بوده است.

راه حل این مشکل چیست؟ شما باید به منظور بالا کشیدن سایت خود در زمینه این کلمه، اقدام به تهیه یک محتوای جدید کنید و یا اینکه محتوای قبلی خود را بهبود ببخشید.

برای پیدا کردن محتوا از Google keyword planner استفاده کنید!

اگر می خواهید قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل را تجربه کنید، از Google keyword planner استفاده کنید! این صفحه یکی از محبوب ترین ابزارهای موجود در بین سئوکاران است. داده هایی که در این قسمت به شما نمایش داده می شود، کاملا دقیق و با جزئیات است.

قسمتی در این صفحه به منظور جستجوجوی شما قرار داده شده که می توانید کلید واژه مربوطه را تایپ کنید تا به سرعت تمامی اطلاعات مهم مربوط به آن در اختیار شما قرار بگیرد.

تعداد دفعاتی که واژه مد نظر شما به صورت ماهانه جست و شو شده، تمامی کلمات مربوطه وهمچنین سرچ در اینترنت برای شما نمایش داده خواهد شد که این داده در پیدا کردن حجم رقابت به شما کمک می کند. حال پیشنهاد seoedu به شما چیست؟

برای موفقیت در زمینه پیدا کردن محتوا به سراغ کلماتی بروید که آمار ترافیک جست و جوی آن بالا بوده اما در عوض داده رقابت بر سر آن رقم پایینی باشد، این بهترین گزینه برای محتوای جدید شما خواهد بود.

تاثیر نتایج جستجوی گوگل در کمک به پیدا کردن محتوای باکیفیت

گمان نمی کنم کسی در میان شما وجود داشته باشد که تا به حال با جستوجوگر گوگل سروکار نداشته است! به منظور پیدا کردن یک موضوع مناسب برای محتوای جدید خود می توانید صفحه گوگل را باز کرده و در قسمت جستجوی آن عنوانی را که مد نظر دارید سرچ کنید.

با این کار دریایی از محتوا و اطلاعات راجع به عنوانی که دارید بالا خواهد آمد! موضوعات مختلف، سایت های رقیب، باکس سوالات متداول و همچنین داده های مهم همگی از اطلاعاتی هستند که در این قسمت قابل مشاهده خواهند بود.

اگر به صفحات بعدی گوگل (صفحات دوم و سوم) بروید خواهید دید در آن سایت های وجود دارند که نتوانسه اند جایگاه صفحه نخست گوگل را کسب کنند پس شما می توانید روی آن ها مانور دهید.

مشاوره سئو به شما آموزش خواهد داد که چگونه با بهینه کردن سایت خود به رتبه بالایی دست پیدا کنید. تاثیر محتوای سئو شده را تنها در صورت اجرا می توانید درک نمایید.

Keyword چیست و چه کاری انجام می دهد؟

از دیگر روش های بسیار ساده و کارآمد در زمینه پیدا کردن محتوای جدید، استفاده از کی ورد است.

در این ابزار شما به راحتی هر چه تمام تر می توانید تمامی واژه ها و موضوعات مرتبط با عبارت مد نظر خود را پیدا کنید.

ما در اینجا تاکید کردیم برای پیدا کردن عبارت، نه کلمه. توجه داشته باشید که ابزار کی ورد به منظور پیدا کردن کلمه طولانی است. البته این موضوع به این معنا نیست که کلمات کوتاه در آن کاربرد ندارد، بلکه منظور این است که جستجوی گر برای واژه طولانی بهتر عمل خواهد کرد.

قابلیتی که ابزار کی ورد در اختیار کاربر قرار داده این است که شما می توانید هر نوع موتور سرچی را انتخاب کنید و موضوعات مرتبط در آن را تحویل بگیرید. برخی از موتور های جستجو مانند پریمیوم تعداد داده های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد اما دقت آن پایین تر است.

در مجموع شما باید با توجه به هدفی که دارید، موتور جستوجوگر متناسبی را انتخاب کنید.

محتوای جذاب پیدا کنید!

یکی از اصل های مهمی که در کار سئو و سفارش رپورتاژ باید انجام شود، ایجاد محتوای جذاب و گیرا است. محتوا باید به اندازه ای جذاب شود که کاربرد آن را نصفه و نیمه رها نکند بلکه مشتاق به مطالعه بیشتر در راستای موضوع شود. جذابیت بیشتر ماجرا باید در 100 تا 300 کلمه اول محتوا متمرکز شود تا هر چه بیشتر کاربر را به ادامه مطالب جذب کند.

در درجه بعدی باید به میزان گیرایی محتوا دقت کنید و این سوال را برای خود مطرح کنید که آیا می توانید محتوای گیرایی تولید کنید؟ تاثیر گذاری محتوا باید زیاد باشد و این مسئله با ذکاوت سئوکار و همچنین مهارت نویسنده محتوا همراه می شود. منظور از تاثیر گذاری محتوا این است که مخاطب با مطالعه متن با آن همراه شده و قالب احساسات آن را به خود بگیرد.

با کار در یک حوزه تخصصی شروع کنید!

اگر شما بتوانید در یک رشته تخصصی و یا هر موضوع ویژه دیگری کار کنید، قطعا با کمبود محتوا مواجه نخواهید شد، البته به شرط اینکه در حوزه مد نظر تمامی اطلاعات را کسب کرده و جوانب مختلف را مطالعه نمایید.

شما باید به این توانایی برسید که تمامی شاخه و برگ های موضوع را عنوان کرده و در مورد آن محتوا تهیه کنید و این یعنی یک سئوکار توانا!

گاهی لازم است مصاحبه کنید!

محتوا پیدا کردن کار چندان سختی نیست به شرط اینکه راه و روش آن را بشناسید. یک مصاحبه با اطرافیان که همان مخاطبان محتوای ما هستند، می تواند شما را به همه جنبه های موضوع آگاه سازد. انتظارات و سوالاتی که آن ها دارند همان سوژه هایی هستند که ما باید از آن ها محتوا تولید کنیم.

تبدیل فرمت محتوا، از دیگر روش های پیدا کردن محتوا

ببینید، گاهی اوقات ممکن است که شما یک فیلم از حادثه یا موضوعی داشته باشید و بخواهید آن را به محتوایی برای بالا بردن رتبه سایت خود تبدیل کنید، برای این منظور چه کاری باید انجام دهید؟

در اینگونه موارد شما به راحتی می توانید از موضوع فیلمی خود یک محتوای متنی تهیه کنید، یعنی فرمت ویدئو را به فرمت متنی تبدیل خواهید کرد. این کار برای تبدیل تمامی محتوا ها قابل انجام است؛ برای مثال تبدیل فرمت متنی به فیلم، عکس به متن، عکس به ویدئو و … .

از وب سایت های خارجی استفاده کنید

یکی دیگر از منابعی که ما می توانیم برای پیدا کردن محتوا به آن ها پناه ببریم، وب سایت های خارجی است. اگر زبان خارجی شما قوی باشد به راحتی موضوع مد نظر خود را به انگلیسی تایپ می کنید و نتایج جستجو را مطالعه می نمایید. در این زمینه شما می توانید ایده های زیادی از نویسنده های آن ها دریافت کرده و برای محتوای خود گسترده سازی انجام دهید.

اگر هم تسلطی به زبان ندارید، باز هم مشکلی پیش نمی آید، چرا که ابزارهای مترجم زیادی وجود دارند که با بهترین دقت ترجمه متون را در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از محتواهای با کیفیت و مهم از منابع خارجی به دست آمده اند.

اگر این کار از عهده شما خارج است، درنگ نکنید! تنها کافیست کار رتبه گیری صفحه خود را به seoedu بسپارید و نگران هزینه سئو نباشید! شک نکنید که بهترین نتایج نصیب شما خواهد شد.

تولید محتوا توسط کاربران (ugc)

یکی از سبک های تولید محتوایی که بسیار هم ارزان است و البته باید برای آن استراتژی درستی داشت تولید محتوا توسط کاربران می باشد.

برخی از سایت ها این سبک را انتخاب کرده و به کاربران اجازه می دهند تا یوزر ها محتوا را در وبسایت منتشر کنند. در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد این محتوا نیازی دارید میتوانید به مقاله تولید محتوا UGC سر بزنید.

تدوین استراتژی محتوا

یکی از موضوعاتی که برای سئوکار های بسیار اهمیت دارد این است که چگونه می توانیم تدوین استراتژی محتوا را انجام دهیم و اینکه چه چیزهایی را باید در آن رعایت کنیم. اگر به دنبال پیدا کردن یک مقاله خوب برای مطالعه در این زمینه هستید، ما مقاله استراتژی محتوا را به شما پیشنهاد میکنیم. در این مقاله علاوه بر صحبت در موضوع استراتژی های محتوایی درمورد تقویم محتوایی نیز صحبت کرده ایم که می توانید از آن برای تعیین مسیر یک ساله و یک ماهه وبسایت خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

گمان می کنم که حالا دیگر پاسخ به سوال “از کجا محتوا پیدا کنم؟” را گرفته اید! تنها در جایگاه سخن پایانی به این مطلب اشاره خواهیم کرد که پیدا کردن محتوا اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست اما نیاز به به مقداری صبر و مهارت دارد که امید است با مطالعه این مطلب به این توانایی رسیده باشید. از همراهی شما سپاسگذاریم.

سوالات متداول

1- چگونه می توانم یک موضوع خوب برای محتواهای سایت خود پیدا کنم؟

برای پیدا کردن موضوع خوب برای محتوا کافیست تا در گوگل جستجو کنید و رقبای خود را آنالیز و بررسی کنید و از آن ها ایده بگیرید.

2- از چه شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن موضوع محتوا استفاده کنیم؟

بهترین شبکه های اجتماعی در ایران که می توانید از آن ها برای پیدا کردن عناوین محتوا استفاده کنید، تلگرام، اینستاگرام و همینطور توییتر و فیسبوک می باشد.

3- آیا نوشتن موضوع عین رقبا کار درستی است؟

ببینید اینکه شما عینا موضوع رقیب خودتان را برداشته و کپی کنید عملا کار اشتباهی است و سعی کنید از رقیب خوب ایده بردارید و همینطور بهتر از او بنویسید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

خروج از نسخه موبایل