SEOEDU

الگوریتم گوگل سندباکس (Google Sandbox) + راهکارهایی برای خارج شدن از آن

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 گوگل سندباکس چیست؟
  2. 2 الگوریتم سندباکس گوگل در سئو دقیقاً چیست؟
  3. 3 نحوه کارکرد الگوریتم سندباکس چگونه است؟
  4. 4 نحوه تشخیص قرار گرفتن در سند باکس گوگل چگونه است؟
    1. 5 الگوریتم سندباکس گوگل برای کدام سایت‌ها فعال می‌شود؟
  5. 6 چرا وب سایت های جدید رتبه بندی نمی شود؟
    1. 7 • رقابت زیاد
    2. 8 • عدم تولید محتوا
    3. 9 • عدم وجود بک لینک های با کیفیت
    4. 10 • عدم وجود سیگنال های کاربر
  6. 11 چگونه می توانید دوره قرار گرفتن در سند باکس گوگل را کاهش دهید؟
    1. 12 1- ایندکس کردن سایت
    2. 13 2- ترافیک کاربر
    3. 14 3- سیگنال های اجتماعی
    4. 15 4- آتوریتی سایت
    5. 16 5- خرید دامین فعال
  7. 17 بهترین استراتژی ها در زمان مواجهه با الگوریتم گوگل سندباکس کدامند؟
    1. 18 استراتژی اول: برطرف کردن مشکلات فنی سایت (بهینه سازی سئو تکنیکال)
    2. 19 استراتژی دوم: تارگت کردن کلمات کم رقابت و ترافیک دار
    3. 20 استراتژی سوم:‌ اصلاح ساختار سایت و بهینه سازی آن
  8. 21 مزیت ها و معایب الگوریتم گوگل سندباکس گوگل
    1. 22 مزایای وجود الگوریتم سند باکس گوگل
    2. 23 معایب وجود الگوریتم سند باکس گوگل
    3. 24 آیا قرارگیری در سندباکس به نفع وب‌سایت ما است؟
  9. 25 تاثیر الگوریتم Sandbox در سئو چیست؟
  10. 26 فرق گوگل دنس با گوگل سندباکس چیست؟
    1. 27 فرق الگوریتم سند باکس گوگل و رقص گوگل چیست؟
  11. 28 سوالات متداول
    1. 29 1- چرا گوگل سندباکس به این نام خوانده می شود؟
    2. 30 2- تاریخچه گوگل سندباکس یا اولین باری که گوگل سند باکس پدیدار شد، کی بوده است؟
    3. 31 3- دلایل قرار گرفتن در سندباکس چیست؟
    4. 32 4- حالت های قرار گرفتن در سندباکس به چند صورت است؟
    5. 33 5- مدت زمان قرار گرفتن در سندباکس چقدر است؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

به نظر شما گوگل با این همه حجم انبوه وبسایت های موجود چگونه می تواند بهترین آنها را رتبه بندی کند و به کاربر خودش نشان دهد؟ الگوریتم های گوگل از بین این سایت هایی که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود، چگونه می توانند سایت هایی را پیدا کنند و به کاربران نشان دهند که ارزشمند و کاربرپسند باشند؟ الگوریتم سندباکس گوگل برای همین ایجاد شد تا سایت های جدید را از سایت های دیگری که دامین آتوریتی بالایی دارند، مجزا و متمایز سازد.

اگر به شما بگوییم که در هر دقیقه 380 وبسایت جدید به جمع وبسایت های دنیا اضافه می شوند، چه واکنشی نشان می دهید؟ تعجب می کنید یا حرف ما را باور نمی کنید؟ بله، واقعیت دارد! روزانه در دنیای مجازی حدود 547200 سایت وارد گود رقابت می شوند و این گود یک داور دارد و آن هم گوگل است. 

پس طبیعتا باید گوگل از روش و یا قواعدی استفاده کند تا از هدر رفتن بودجه خزش ربات های خود جلوگیری نماید، برای همین گوگل از الگوریتم گوگل سندباکس (google sandbox) برای این کار استفاده می کند.

در ادامه مقاله به طور مفصل درمورد این الگوریتم با شما صحبت خواهیم کرد.

گوگل سندباکس چیست؟

گوگل سندباکس چیست؟

اگر دامنه وبسایت شما جدید است، به احتمال زیاد، شما در بالای SERP ها قرار نخواهید گرفت. عدم گرفتن رتبه بالا با وجود استفاده از هر استراتژی SEO موجود، به دلیل نقص در وب سایت یا کمپین SEO شما نیست. دلیلش فقط الگوریتم سندباکس گوگل است.
سندباکس در نظر اول چیز بدی به نظر می آید اما اینطور نیست. شما باید بر جنبه هایی تمرکز کنید که به شما کمک می کند سریعتر از سندباکس خارج شوید و رتبه های بالاتری را کسب کنید. به یاد داشته باشید Google ممکن است موتور اصلی جستجو باشد اما تنها موتور جستجو نیست.

الگوریتم سندباکس گوگل در سئو دقیقاً چیست؟

به زبان ساده سندباکس (Sandbox) یک دوره آزمایشی فیلترینگ برای وب سایت های جدید است که محدودیت های خاصی در صفحات وب نوپا و تازه تأسیس شده اعمال می کند. گوگل فرض می کند که صفحات قدیمی بر مبنای رتبه بندی معتبرتر می باشند.
در حالی که گوگل سندباکس به طور رسمی توسط خود گوگل تایید یا تکذیب نشده اما این پدیده در دنیای وب وجود دارد و می تواند خیلی بحث برانگیز باشد.
گوگل در ابتدا وب سایت های جدید را فیلتر می کند حتی اگر سئو شده باشند! یعنی سایت های جدید و نوپا با وجود اینکه سعی می کنند صفحات خود را برای این موتور جستجو، بهینه کنند ولی بازهم شاهد بهبود جایگاه خودشان در SERP نمی باشند. چرا؟
چون هنوز این سایت ها مورد اطمینان گوگل نیستند و باید مدتی را در الگوریتم سند باکس گوگل بگذرانند.
این الگوریتم صفحات قدیمی را در بالای رتبه بندی قرار می دهد و صفحات جدید را به پایین رتبه بندی می برد. سایت های جدید تا زمانی که در سندباکس قرار دارند، قادر به گرفت رتبه در هیچ کلمه مهمی نیستند.
بعد از گذشت یک مدت زمان مشخص و بعد از اینکه سندباکس از کیفیت محتوا و حوزه اصلی فعالیت این سایت ها مطمئن شد، اعمال محدودیت ها پایان یافته و آنها می توانند وارد دنیای رقابت مجازی شوند.
اگر قصد دارید مسیر درست پیش روی خود را شناخته و برای رسیدن به اهداف خود آن مسیرها را طی نمایید، همچنین اگر دوست دارید از تجربه سئوکارهای تحلیگر ماهر، حرفه ای و با تجربه بهره مند شوید، استفاده از خدمات مشاوره سئو SEOEDU را به شما پیشنهاد می دهیم.

نحوه کارکرد الگوریتم سندباکس چگونه است؟

سندباکس گوگل چگونه کار می کند؟ با مطالعه مطالبی که تا اینجا گفتیم، تقریبا متوجه شده‌اید که چرا الگوریتم سند باکس ساخته شد؟ همچنین فهمیدیم که اگر سایت شما در Google sandbox قرار گیرد، نمی‌توانید آن را در نتایج بالای جستجوی گوگل حتی با انجام تمام نکات سئو خارجی هم مشاهده کنید. اما نحوه کارکرد الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟ پاسخ به این سوال را نمی‌توان دقیق بیان کرد؛ چراکه گوگل تاکنون وجود این الگوریتم را تایید هم نکرده و به طور مشخص راجع به دستورالعمل‌های آن نیز صحبت نکرده است. با این حال می‌توان به برخی نتایج از طریق تجربیات متخصصین سئو و نیز توضیحاتی که جان مولر بیان کرده است رسید.

براساس مشاهدات سئوکارها در مورد عملکرد الگوریتم گوگل سندباکس و پاسخی که جان مولر در سال 2021 در رابطه با هانی مون و سندباکس بیان کرده است می‌توان گفت:

در حقیقت نحوه کارکرد الگوریتم گوگل سندباکس سرپوشیده نگه داشته ولی می‌توان باید آن را همانند یک سیستم فیلترینگ برای سایت‌های جدید درنظر گرفت.

نحوه تشخیص قرار گرفتن در سند باکس گوگل چگونه است؟

تشخیص اینکه آیا صفحه وب شما توسط گوگل، سندباکس شده است یا خیر، راحت بوده و می تواند مفید باشد. اگر در سندباکس قرار داشته باشید، وب سایت شما تنها زمانی در صفحه جستجو ظاهر می شود که نام دامنه واقعی را وارد کنید.
با استفاده از گوگل سرچ کنسول هم می توان متوجه این موضوع شد! اگر وارد سرچ کنسول سایت خودتان شدید و فهمیدید که فقط از کلمات کلیدی اصلی سایت تان ورودی نمی گیرید، باید بدانید که در سندباکس قرار گرفته اید.
یا وقتی کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو می کنید، گوگل سایت شما را در میان نتایج برتر نمایش نمی دهد. اگر از بک لینک ها هم استفاده کرده باشید، آنها نیز نمایش داده نمی شوند.
اگرچه این موضوع ممکن است برای وبمستران جدید نگران کننده به نظر برسد، اما باید بدانید که تأثیرات گوگل سندباکس دائمی نبوده و مدت زیادی دوام نمی آورد. همه چیز به کلمات کلیدی و داده های جستجو بستگی دارد.
مدت زمان اعمال محدودیت توسط این الگوریتم بین 1 تا 6 ماه برآورد شده است. پس از سپری شدن این دوره، وب سایت شما قادر خواهد بود برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی شود. زمانی که آمار بازدید و رتبه سایت شما جهش چشم گیری داشت، بدانید که اعمال محدودیت ها دیگر تمام شده و شما از گوگل سند باکس خارج شده اید.

الگوریتم سندباکس گوگل برای کدام سایت‌ها فعال می‌شود؟

حال که فهمیدیم الگوریتم گوگل سندباکس چگونه کار می‌کند، باید یک پرسش مهم را مطرح کرد. اینکه آیا سندباکس برای همه سایت‌ها فعال می‌شود؟ در جواب باید بگوییم بله؛ این الگوریتم می‌تواند در 2 حالت زیر فعال شده و روی تمام سایت‌ها اعمال گردد:

چرا وب سایت های جدید رتبه بندی نمی شود؟

لیست بندی یک سایت در گوگل رتبه بالا را تضمین نمی کند. هدف برخی از سایت های جدید این است که محتوای اسپم ارائه داده و با فریب گوگل و ترفندهای سئو کلاه سیاه بتوانند در نتایج برتر گوگل قرار بگیرند تا بتوانند کاربران زیادی را به سایت خودشان بکشانند. در نتیجه وبسایت های معتبری که محتوای جذاب و باکیفیتی تولید می کنند، در SERP ها نشان داده نمی شوند.
اینجا بود که گوگل سندباکس رونمایی شد تا سایت های نوپا داخل آن قرار بگیرند و نتوانند گوگل را فریب دهند.
سایت باید قابل اعتماد باشد، کلمات کلیدی مناسب را داشته باشد و دارای اعتبار خوبی در این زمینه باشد. اما با وجود داشتن یک کمپین سئویی خوب و موفق، برخی از وب سایت ها هنوز رتبه بالایی ندارند.
به یاد داشته باشید که دانش سئو بسیار گسترده و پیچیده است و برای اینکه بتوانید اقدامات و تکنیک های سئو را انجام دهید، باید دائماً در حال مطالعه و یادگیری باشید. ولی برای حرفه ای شدن به طور حتم باید یا در دوره های تخصصی آموزش سئو شرکت کنید یا به صورت عملی تجربه کسب کنید. سئو وبمستر همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.
دلایل مختلفی برای عدم رتبه بندی سایت های جدید می تواند وجود داشته باشد، از جمله:

رقابت زیاد

رقابت یکی از دلایل اصلی سقوط رتبه ها است. شما باید آن کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که رقابت کمتری برای رتبه گرفتن دارند. حتی اگر وب سایت تازه تأسیس شما دارای بیشترین تعداد کلمات کلیدی باشد، صفحه شما همچنان رتبه پایین تری خواهد داشت. چون گوگل ریسک ارائه یک سایت جدید با کلمات کلیدی با حجم بالا را نمی پذیرد.
وب سایت های معتمد و قدیمی در بالای صفحه جستجو نمایش داده می شوند. شما قصد دارید ترافیک ارگانیک بدست آورید پس بر یافتن کلمات کلیدی با حجم کم که رقابت پایینی دارند، تمرکز کنید. هنگامی که شروع به افزایش ترافیک ارگانیک در سایت خود می کنید، الگوریتم های گوگل تعیین می کنند که محتوای باکیفیتی دارید. در نتیجه دوره قرار گرفتن در گوگل سندباکس را کاهش می دهند تا بتوانید رتبه خود را افزایش دهید.

عدم تولید محتوا

به محض کلیک روی دکمه انتشار یک نوشته، Google محتوای آن را مرور می کند. این امر به موتور جستجو کمک می کند تا اهمیت و ارتباط موضوع شما را بسنجد. اگر سایت شما به اندازه کافی محتوای مرتبطی نداشته باشد، Google سایت شما را در سندباکس قرار می دهد.
شما باید مدتی را صرف تولید محتوای باکیفیت در وبسایت بکنید تا گوگل بفهمد که شما در تلاش هستید تا کیفیت محتواهای تولیدی تان را بهتر و بهتر بکنید. برای این کا شما باید موضوعات مرتبط حوزه فعالیت خودتان را انتخاب کنید، کلمه کلیدی مناسب آنها را جستجو کرده و شروع به تولید محتوای جذاب، باکیفیت و کاربرپسند درباره آنها بکنید. این کارها باعث می شود گوگل تصور کند که شما در حوزه خودتان متخصص هستید در نتیجه امکان رتبه گرفتن شما را افزایش می دهد.
اگر برای سفارش تولید محتوا وبسایت خودتان نیاز به مشاوره دارید، می توانید از کارشناسان seoedu به صورت کاملا رایگان مشاوره دریافت نمایید. جهت دریافت مشاوره با شماره 09130904084 تماس حاصل فرمایید.

عدم وجود بک لینک های با کیفیت

وب سایت ها به بک لینک ها نیاز دارند. بک لینک ها یک عامل مهم برای رتبه بندی در Google در نظر گرفته می شوند. اگر می خواهید رتبه بالاتری داشته باشید، باید یک بک لینک قوی ایجاد کنید. عدم وجود بک لینک های با کیفیت نیز منجر به افت رتبه شما می شود.
محتوای شما باید با بک لینک دریافتی تان مطابقت داشته باشد. با افزایش تولید محتوا، بک لینک های شما نیز باید افزایش یابد. اگر بدون تولید محتوا بک لینک های دریافتی تان به سرعت افزایش یابد، ضرر کرده اید. شما باید رشد ارگانیک ایجاد کنید زیرا رشد ناگهانی باعث می شود Google سایت شما را زیر سوال ببرد.
خرید رپورتاژ آگهی هم یکی دیگر از راه های برندسازی محسوب می شود و از آنجائیکه معمولاً در رپورتاژها، لینک وب سایت شما در متن رپورتاژ قرار می گیرد، می تواند تاثیر چشمگیری در سئوی سایت شما نیز داشته باشد.

عدم وجود سیگنال های کاربر

رتبه بندی بر اساس ترافیک کاربر نیز انجام می شود. هنگامی که کاربری با یک سایت تعامل و ارتباط برقرار کند، رتبه آن سایت بهبود می یابد و الگوریتم های گوگل این موضوع را ثبت می کنند. موتور جستجو داده های کاربر همانند نرخ پرش و نرخ کلیک را تجزیه و تحلیل می کند.
اگر صفحه شما فاقد سیگنال های کاربر باشد، گوگل سندباکس روی سایت شما نیز اعمال می شود می کند زیرا نشان می دهد که هیچ ترافیک واقعی به آنجا هدایت نشده است.
مشارکت مخاطبان می تواند به کسب رتبه های بالاتر کمک کند. شما با اضافه کردن بخش های نظرات و ترغیب کاربران برای نظر دادن در مورد محتوای تولیدی تان می توانید به Google یک سیگنال بدهید.

چگونه می توانید دوره قرار گرفتن در سند باکس گوگل را کاهش دهید؟

کمی طول می کشد تا سایت ترافیک ارگانیک دریافت کند. این دوره می تواند از 1 ماه تا 9 ماه به طول انجامد. با این حال این مدت زمان را می توان کاهش داد. چگونه؟ چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

1- ایندکس کردن سایت

بررسی کنید که آیا سایت شما توسط Google ایندکس می شود یا خیر. شما باید نام دامنه خود را در کادر جستجوی Google تایپ کنید. اگر چیزی مشاهده نکردید، اولین قدم این است که دامنه خود را در گوگل سرچ کنسول ثبت کرده و نقشه سایت XML خود را ارسال کنید.

2- ترافیک کاربر

مشارکت مخاطبان به کاهش دوره قرار گرفتن در سندباکس کمک می کند. تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی، تولید محتوای منظم جذاب، مفید و کاربرپسند و دریافت ترافیک ارگانیک یکی از بهترین روش ها و رویکردها برای خروج سریعتر از سندباکس گوگل است.

3- سیگنال های اجتماعی

انجام فعالیت ها در رسانه های اجتماعی و دریافت سیگنال های مثبت از طریق آنها یک روش عالی برای کاهش دوره گوگل سندباکس است. برای برند خودتان اکانت هایی را رسانه های اجتماعی ایجاد کنید، تبلیغات را اجرا کنید و مخاطبان خود را ترغیب به تعامل نمایید. در تمامی صفحات وب خودتان لینک رسانه های اجتماعی خود را قرار دهید زیرا این امر به Google اصالت صفحه وب شما را می رساند.

4- آتوریتی سایت

وقتی یک سایت جدید ایجاد می شود، Google نمی داند که خود آن سایت یا محتوای آن چقدر معتبر است. شما باید اعتبار یا آتوریتی سایت خودتان را از طریق دریافت بک لینک های معتبر، لینک سازی داخلی و دریافت منشن هایی از صفحاتی با رتبه بالا ارتقاء دهید. اما بدانید که خرید بک لینک نوعی سئو کلاه سیاه بوده و می تواند به سئو سایت شما آسیب بزند.

5- خرید دامین فعال

خرید دامینی که قبلاً فعال بوده یکی از ساده ترین روش ها برای اجتناب از گوگل سندباکس است. خرید وب سایتی که ترافیک مناسبی دارد می تواند در وقت شما هم صرفه جویی کند. شما می توانید دامنه قبلاً موجود را خریداری کرده و آن را مطابق نیاز خود بازسازی کنید.

قطعا شما که اکنون این مقاله را مطالعه کرده اید به دنبال راهکارهایی برای افزایش ورودی سایت خود باشید، برای همین پیشنهاد میکنیم مقاله روش های افزایش بازدید سایت را مطالعه نمایید.

بهترین استراتژی ها در زمان مواجهه با الگوریتم گوگل سندباکس کدامند؟

برخی از دیگر ترفندها و استراتژی‌هایی که می‌توانید در دوره گوگل سندباکس انجام دهید تا سایت خود را بهینه‌تر کرده و زمان این دوره را کمتر کنید عبارتند از:

استراتژی اول: برطرف کردن مشکلات فنی سایت (بهینه سازی سئو تکنیکال)

تلاش کنید دیزاین سایت خود را تا حد امکان بهینه سازی نمایید. شما می‌توانید با پرداخت قیمت طراحی سایت، طراحی سئو فرندلی سایت خود را به مجموعه SEOEDU بسپارید. معمولا سایت‌‌های نوپا زمانی که در گوگل سرچ کنسول ایندکس می‌شوند، پس از چند روز محتواگذاری و فعالیت، اخطارهای مختلفی را در بخش موبایل فرندلی بودن سایت (قسمت Mobile Usability) یا دیزاین و طراحی و ارورهای آن (قسمتPages  وIndexing  آن) نمایش می‌دهند. شما باید با آگاهی از سئو تکنیکال، تمام این مشکلات را برطرف کرده و برای بهینه سازی سایت خود از نظر دیزاین، مشکلات فنی، رفع عوامل انسداد کراول و ایندکس سایت اقدام کنید.

نکته: یک فعالیت مهم دیگر در ماه‌های اولیه راه‌اندازی سایت و دوره الگوریتم گوگل سندباکس،‌ افزایش سرعت سایت است که می‌تواند نقش مهمی در جذب کاربران و کاهش نرخ بانس ریت ترافیک ورودی داشته باشد.

استراتژی دوم: تارگت کردن کلمات کم رقابت و ترافیک دار

طبیعا سایت‌های نوپا شانسی در مقابل سایت‌های بزرگ و کلمات کلیدی با سختی بالا ندارند. بنابراین بهتر است برای آنکه بتوانید جریان ترافیک ارگانیک را در سایت خود وارد کنید، به سراغ کلمات کلیدی کم رقابت‌تر اما با ترافیک (هرچند که کم باشد)‌ بروید.

استراتژی سوم:‌ اصلاح ساختار سایت و بهینه سازی آن

معمولا ماه اول در راه اندازی سایت، یکی از مهم‌ترین زمان‌ها برای چیدن ساختار سایت‌تان است که با دوره الگوریتم گوگل سندباکس تلاقی دارد. برای این کار بهتر است ابتدا دسته بندی‌های اصلی را در بخش فروشگاه و مقالات تعیین کنید. سپس زیر دسته‌ها یا مقالات را برای آن دسته بندی کلی نگارش و منتشر نمایید. دقت کنید که عمق ساختار سایت شما بیشتر از 3 لایه نشود.

حال باید اقدام به لینک سازی داخلی نموده تا ارتباط بین صفحات با همدیگر را ایجاد کنید. این کار می‌تواند ترافیک درون سایتی و اعتبار یا رتبه را بین همه صفحات سایت شما افزایش دهد. شما می‌توانید با مشاوره و دریافت خدمات سئو سایت از مجموعه SEOEDU،‌ از ترفندها و استراتژی‌های قوی‌تری برای سئو سایت خود در دوره سندباکس نیز استفاده کنید.

مزیت ها و معایب الگوریتم گوگل سندباکس گوگل

مزیت‌ها و معایب الگوریتم گوگل سندباکس چیست؟ در ابتدای مقاله آماری از تعداد وب سایت‌هایی که روزانه راه اندازی می‌شوند، ارائه کردیم. با درنظر گرفتن چنین پدیده‌ای، شاید بتوان گفت الگوریتم سندباکس گوگل یک اقدام بجا از سوی این موتور جستجو است تا بتواند میدان را تنها برای بازیگران (سایت‌هایی) که لیاقت آن را دارند باز کند. با این حال در مورد معایب و مزایای این الگوریتم باید بگوییم:

مزایای وجود الگوریتم سند باکس گوگل

جالب است بدانید گوگل روزانه بیش از 20 میلیون صفحه اسپم را در طول روز تشخیص می‌دهد. بدیهی است که چنین الگوریتمی می‌تواند سایت‌های تولید کننده محتوای هرز را پیش از آنکه بتوانند فرصت جولان دادن در نتایج گوگل را داشته باشند،‌ از همان ابتدا هرس ‌کند.

الگوریتم گوگل سندباکس یک راهکار از گوگل برای دفع رقابت‌های ناعادلانه به خصوص در مقابل سایت‌هایی با سئو کلاه سیاه است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات سئو در یزد سایت SEOEDU،‌ از ترفندهای به نسبت طبیعی‌تر و موثرتر برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

گوگل با محدود کردن محتوای سایت‌های نوپا و ارائه نتایج از سایت‌هایی قدیمی‌تر (معتبرتر) به جای آن، می‌تواند نتایج جستجوی خود را قابل اعتماد‌تر کند. این کار باعث می‌شود تا کاربر با اطمینان بیشتری به نتایج گوگل مراجعه کرده و تجربه بهتری داشته باشد.

معایب وجود الگوریتم سند باکس گوگل

همچنین از معایب الگوریتم گوگل سندباکس گوگل می‌توان گفت:

با وجود الگوریتم گوگل سندباکس، فرقی نمی‌کند چقدر برای سئو داخلی سایت خود تلاش می‌کنید،‌ شما نخواهید توانست به رتبه‌های ایده آل خود در ماه‌های اولیه برسید. با این حال این موضوع نباید منجر به افت کیفیت محتوای تولیدی شما شود. چراکه این دوره، یک بازه زمانی برای آزمایش شما است.

کسانی که اطلاعی از چنین الگوریتمی ندارند، ممکن است بعد از یک دوره فعالیت ناامید شده و کسب‌و‌کار آنلاین خود را رها کنند.

معمولا یا صفحات سایت شما در نتایج نشان داده نمی‌شود و یا با رتبه‌ها بسیار پایین و در حالتی که با جستجوی عبارت “site:www.ursitename.com” همراه باشد، می‌توان به آن صفحات دسترسی پیدا کرد.

همچنین موارد دیگر از معایب الگوریتم گوگل سندباکس عبارتند از: ترافیک کم و عدم مشخص بودن زمان دقیق گوگل سندباکس.

آیا قرارگیری در سندباکس به نفع وب‌سایت ما است؟

با توجه به مزیت‌ها و معایبی که بیان کردیم، تقریبا می‌توانید بفهمید که چرا وجود الگوریتم Sandbox منطقی است و می‌تواند به سایت‌های باکیفیت کمک کند. در نتیجه بهتر است دوره سندباکس را برای سایت خود به بطالت نگذرانید و به روش های رهایی از سندباکس گوگل و کاهش مدت زمان این دوره تمرکز کنید. در ادامه به راه‌ حل‌های این کار می‌پردازیم.

تاثیر الگوریتم Sandbox در سئو چیست؟

تاثیراتی که الگوریتم گوگل سندباکس بر سئو سایت شما خواهند داشت تا حدودی در بخش‌های قبلی بیان شدند. نکته‌ای که ما باید در این بخش به آن اشاره کنیم اهمیت عملکرد سئویی قابل قبول در این دوره است. در این صورت شما می‌توانید با تولید محتوای منظم و باکیفیت، عدم لینک سازی اسپم به جهت جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل یا بی ارزش شدن برندتان در نظر این موتور جستجو اقدام کنید. در نتیجه گوگل می‌تواند سایت شما را یک پلتفرم قدرتمند درنظر گرفته و ارزش بیشتری برای رنک بندی آن در اختیارتان قرار دهد.

فرق گوگل دنس با گوگل سندباکس چیست؟

اگر سایت شما نوپا بوده ولی با وجود تولید محتوای قوی همچنان در نتایج اول گوگل دیده نمی‌شود،‌ این نتیجه الگوریتم گوگل سندباکس است. اما اگر سایت شما در نتایج گوگل (عمدتا رتبه‌های صفحه اول و بالا) دیده می‌شود اما مدام بین چند رتبه بالا و پایین شما جابه‌جا گردد، چنین پدیده‌ای به نام گوگل دنس یا رقص گوگل در رتبه دادن به سایت شما شناخته خواهد شد.

فرق الگوریتم سند باکس گوگل و رقص گوگل چیست؟

در مورد گوگل دنس و تفاوت آن با الگوریتم Google Sandbox‌ باید بدانید:

با وجود این تفاوت‌ها پس هیچ وقت گوگل دنس و سند باکس را اشتباه نگیرید! و از راهکارهای خاص هرکدام برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

سوالات متداول

1- چرا گوگل سندباکس به این نام خوانده می شود؟

گوگل با قرار دادن سایت ها در این جعبه شنی، آنها را به حال خود رها نکرده و مدتی آنها را بازی می دهد درست مثل یک کودکی که والدینش برای اینکه او را از خطرات کنار دریا مصون دارند، داخل یک جعبه شنی قراری می دهند تا مشغول بازی شود. در واقع گوگل با این کار سایت های جدید را در معرض امتحان قرار می دهد و بعد از اینکه آنها از این امتحان سربلند بیرون آمدند، از سندباکس خارج‌شان می کند.

2- تاریخچه گوگل سندباکس یا اولین باری که گوگل سند باکس پدیدار شد، کی بوده است؟

متخصصان SEO و مدیران وب در سال 2004 کشف کردند که وب سایت های جدید در صفحه اصلی گوگل نمایش داده نمی شوند. این وب سایت ها در گوگل ایندکس می شدند ولی رتبه آنها هنوز پایین بود اما در سایر موتورهای جستجو به غیر از گوگل، این سایت های جدید در بین برترین ها قرار داشتند.

3- دلایل قرار گرفتن در سندباکس چیست؟

عدم اعتماد گوگل به سایت های تازه تأسیس به علت ارائه محتوای اسپم و انجام تکنیک های سئو کلاه سیاه توسط برخی از سایت ها برای رتبه گرفتن و جذب کاربر بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هدف گوگل از معرفی سندباکس این بود که محتوای با کیفیت سایت های معتبر را لیست بندی کند.

4- حالت های قرار گرفتن در سندباکس به چند صورت است؟

1- ممکن است برای برخی از سایت ها فعال نشود (اگرچه این احتمال خیلی کم است) 2- ممکن است آن قدر نامحسوس باشد که متوجه آن نشوید 3- خیلی محسوس باشد.

5- مدت زمان قرار گرفتن در سندباکس چقدر است؟

1 تا 6 ماه ولی اغلب سایت ها حدود 4 ماه در سندباکس قرار می گیرند.

search engine journal

خروج از نسخه موبایل