SEOEDU

ارور 404 چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

روش های تشخیص مشکل 404

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 ارور 404 چیست؟
  2. 2 چرا 404 Error مهم است؟
    1. 3 تجربه نامناسب کاربری:
    2. 4 افت ترافیک:
    3. 5 افزایش نرخ بانس ریت:
    4. 6 سخت تر شدن خزش سایت:
  3. 7 تاثیر ارور 404 چیست؟
    1. 8 بدبینی نسبت به سایت و برند:
    2. 9 عدم رفع نیاز کاربر و خلق تجربه آزاردهنده:
  4. 10 آشنایی با انواع ارور 404
    1. 11 ارور 404:
    2. 12 ارور Soft 404:
  5. 13 آشنایی با اشکال مختلف انواع ارورهای 404
  6. 14 نحوه تشخیص ارورهای 404 در سایت چگونه انجام می شود؟
    1. 15 سرچ کنسول:
    2. 16 ابزار اسکریمینگ فراگ:
    3. 17 استفاده از پلاگین:
  7. 18 آشنایی با ابزار Site Audit اچرف برای تشخیص ارور 404
  8. 19 چه خطاهای دیگری مشابه خطای 404 وجود دارند؟
  9. 20 نحوه برطرف کردن ارور 404 به چه شکل است؟
  10. 21 نحوه دی ایندکس کردن صفحه 404
  11. 22 سریع ترین راه برای رفع ارور 404 در وردپرس چیست؟
  12. 23 چگونه از ارور 404 برای برندینگ سایت خود استفاده کنیم؟
  13. 24 مهم ترین اشتباهات کاربران برای رفع ارور 404
  14. 25 ارور 404 و لینک سازی خارجی!
  15. 26 پرسش های متداول
    1. 27 ایجاد خطای 404 چگونه رخ می دهد؟
    2. 28 5 تا از مهم ترین دلایل ایجاد خطای 404
    3. 29 برای رفع ارورهای 404 به چه دیتاهایی نیاز داریم؟
    4. 30 برای یافتن ارور های 404 soft چه کار کنیم؟
    5. 31 سریع‌ترین روش رفع خطای 404 چیست؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

رفع ارور 404 به چه شکل صورت می گیرد؟ چه راهکارهایی را می توان برای حل این مشکل و تشخیص آن وجود دارند؟ در این مقاله می خواهیم به این پرسش های مهم پاسخ دهیم. در این مقاله از آموزش سئو ابتدا سعی می کنیم یک معرفی اجمالی از این ارورها ارائه کرده، سپس با اهمیت رفع آن آشنا شویم. در انتها نیز برخی از مهم ترین پرسش های کاربران در رابطه با این موضوع پاسخ داده خواهند شد.

ارور 404 چیست؟

ارور 404 چیست؟

چنانچه صفحاتی از وب سایت شما نتوانند در برقراری ارتباط مرورگر و سرور بارگذاری شوند، این موضوع باعث می شود تا پیوندی که بر روی آن کلیک کرده اید، یک لینک شکسته یا مرده شده و نتوانید محتوای مدنظر خود را مشاهده کنید. در این حالت، وب سایت یک خطا را به کاربر نمایش خواهد داد که با عنوان ارور 404 شناخته می شود. این خطا توسط IETF یا کارگروه مهندسی اینترنت بدین صورت تعریف می شود:

کد وضعیت 404 (Not Found) بدان معنی است که سرور مبدا نتوانسته است به منبع هدف دست پیدا کرده و یا آنکه مایل به افشای آن نمی باشد. زمانی که این مشکل ایجاد شود، گوگل نمی تواند به دائمی یا موقتی بودن آن پی ببرد. کاربران می توانند با استفاده از کد 410 (Gone) دائمی بودن عدم دسترسی به این صفحه را به گوگل متذکر شوند.

همچنین در مورد چگونگی رخ دادن این ارور باید گفت همه ما زمانی که با یک مرورگر به سایتی وارد می شویم، در واقع یک درخواست به سرور سایت ارسال می کنیم که داده هایی به نام HTTP header را دریافت می کند. این کدها وضعیت آنچه در جواب سرور به درخواست شما اتفاق افتاده اند را برای شما توضیح می دهند. در صورتی که وضعیت نامعین باشد، کد HTTP متناسب با نوع مشکل ایجاد شده ارسال خواهد شد.

ارورهای 404 وبسایت جزو مشکلات سئو تکنیکال سایت محسوب شده و باید هرچه سریعتر این موارد رفع گردد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد تکنیکال سئو، پیشنهاد میکنیم مقاله جامع سئو تکنیکال را مطالعه فرمایید.

چرا 404 Error مهم است؟

تصحیح صفحات 404 بسیار مهم هستند. دلایلی که می توان در این بخش بیان کرد، عبارتند از:

یکی از اشکالاتی که ارورهای 404 برای سایت شما ایجاد می کنند، تجربه کاربری نامناسب است. زمانی که کاربر بر لینک داخلی سایت شما کلیک می کند، انتظار دارد بلافاصله با محتوایی برای حل مشکل یا رفع پرسش خود مواجه شود. زمانی که خطا 404 رخ دهد، کاربر با صفحات سفید یا محتواهای پوچ مواجه می شود. اگر این اتفاق چندبار در یک سایت رخ دهد، اعتماد کاربر نسبت به پلتفرم شما از بین می رود.

علاوه بر تجربه کاربری نامناسب، صفحاتی که با اخطار 404 روبرو می شوند، به تدریج توسط گوگل افت رتبه داشته و حذف می شوند. در نتیجه ترافیک ورودی به سایت کمتر خواهد شد.

دلایل متعددی برای افزایش نرخ بانس ریت در سایت وجود دارد. از سرعت بسیار پایین سایت گرفته تا ظاهر کاربری نامناسب و یا محتوای غیرمرتبط. هرچند همه این موارد ممکن است توسط کاربر تحمل شود، اما صفحات 404 بدون معطلی توسط کاربر بسته شده و ترک می شوند. این موضوع باعث شده است تا این صفحات، نرخ بانس ریت سایت شما را به شدت بیشتر کنند که این یک فاکتور بسیار منفی برای سئو کل سایت و آن صفحه خواهد بود.

وجود لینک های 404 منجر می شود تا ربات های گوگل مدام با این صفحات روبرو شده و مسیرهای تکراری را دنبال کنند. این موضوع باعث می شود تا علاوه بر کاهش بودجه کراول سایت شما، صفحات جدید نیز شناسایی نشده و در مجموع ربات های گوگل هیچ وقت سایت شما را در لایه های پایین تر ایندکس نکند.

تاثیر ارور 404 چیست؟

با پاسخ به این پرسش که خطای 404  چیست، می بایست تاثیرات آن را بر سئو و تجربه کاربری درنظر بگیریم؛ چراکه این 2 بخش، مهم‌ترین قسمت هایی هستند که به سایت و کاربران مربوط می شوند.

در بخش بالا به این پرسش که ارور 404 یعنی چه؟ پاسخ دادیم که این اخطار، نشان دهنده وجود یک خطا در سایت گیرنده است و نشان می‌دهد صفحه موردنظر وی در سایت پیدا نمی‌شود. این ارور می‌تواند به دلایلی همچون حذف شدن صفحه، عدم پیکربندی صحیح مجوزها و تنظیمات سایت یا غیره ایجاد گردد که در ادامه به 5 دلیل مهم آن می‌پردازیم.

اگر شما هم نمی‌دانید که آیا خطای 404 در سئو وب سایت تاثیر دارد؟ باید بگوییم بله. تاثیر این ارور بیشتر از جنبه‌های فرعی ایجاد می‌شود. بانس ریت اولین پارامتری است که ارور 404 از طریق آن به سئو سایت شما ضربه می‌زند. با مشاهده این ارور، کاربر به سرعت سایت شما را ترک کرده و نرخ فرار کاربر از پلتفرم شما افزایش می‌یابد. در نتیجه گوگل با کاهش رتبه شما را جریمه خواهد کرد. همچنین زمانی که یک صفحه با این مشکل روبرو شود، بدان معناست که گوگل نمی‌تواند آن را رتبه بندی کرده و یا از نظر رنک دهی، صفحه شما را در بدترین حالت ممکن ایندکس می‌کند. با این کار، صفحات بیهوده در سایت شما افزایش می‌یابد. موارد دیگر هم مربوط به افت ترافیک ورودی سایت و کاهش مدت زمان ماندگاری کاربران شما می‌باشند.

نکته: افزایش صفحات لزوما به معنای بهینه‌تر شدن سئو نیست و بعضا هرس کردن صفحات بیهوده به خصوص در سایت‌های بزرگ، رتبه بندی آنها را بهینه‌تر می‌کند. این گفته مربوط به جان مولر در یک پست ردیت است.

اما در تجربه کاربری، صفحه ارور 404 چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟ در پاسخ باید به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

اگر تعداد صفحات 404 در سایت شما بیش از حد باشد، کاربر به طور مداوم با این صفحات روبرو می شود. در نتیجه سایت شما با نشان دادن این ارور، ناقص بودن خود را نشان می‌دهد که این مشکل منجر به بدبینی نسبت به برند سایت می‌شود و کاربر از دنبال کردن سایر نتایج سایت شما در گوگل اجتناب می‌کند. این موضوع باعث افت ترافیک ورودی و ضربه به سئو نیز خواهد شد.

زمانی که کاربر لینک محتوای مدنظر خود را مشاهده کرده و بر روی صفحه‌ی سایت شما کلیک می‌کند، با این ارور مواجه خواهد شد. در نتیجه نمی‌تواند پاسخ سوال خود را پیدا کرده و آزرده خواهد شد.

شما می‌توانید برای جلوگیری از این اتفاق منفی در تجربه کاربری، دلایل ایجاد این خطاها را برطرف کرده و یک صفحه 404 زیبا طراحی کنید. این کار می‌تواند در حداقل‌ترین حالت ممکن، کاربر را به صفحه اصلی یا صفحات مرتبط هدایت کند.

آشنایی با انواع ارور 404

به طور کلی می توان انواع ارورهای 404 را به 2 دسته تقسیم کرد که عبارتند از:

این ارور در حالت معمولی بیانگر آن است که لینک شکسته ایجاد شده و محتوایی در صفحه مقصد در آدرس مربوطه وجود ندارد.

این ارور کمی متفاوت از مدل قبلی است. در این حالت، برای صفحه مقصد پاسخ html 200 ارائه می شود که نشان از بدون مشکل بودن صفحه است اما صفحه 404 در لینک مربوطه وجود دارد. معمولا زمانی که کاربر به یک صفحه دیگر ریدایرکت شده و یا به جای صفحه حذف شده، یک جایگزین ارائه شود، این ارور رخ خواهد داد.

آشنایی با اشکال مختلف انواع ارورهای 404

انواع ارور 404 که به عنوان یک پیام HTTP نمایش دهنده وضعیت درخواست شما شناخته می‌شود، ممکن است به شیوه‌های زیر نمایش داده شود. اگر نمی‌دانید چه زمانی با خطای 404 مواجه می‌شویم؟، کافیست مرورگر خود را باز کرده و آدرس صفحه مدنظر خود را وارد کنید. در صورتی که با ارورهای زیر مواجه شدید، خطای 404 در سایت شما رخ داده است.

نحوه تشخیص ارورهای 404 در سایت چگونه انجام می شود؟

اگر میخواهید دست به آچار شوید و این ارور را در سایت خود ریشه کن کنید، اولین قدم شناسایی لینک هایی است که به این ارورها لینک شده اند. برای تعیین این پیج ها، می توان به روش های مختلفی اشاره کرد که عبارتند از:

یکی از قوی ترین ابزارهایی است که می توانید با کمک آن، سایت خود را به طور کامل بررسی کنید. برای تشخیص این ارورها با این ابزار، از منوی Index به بخش Coverage رفته و بر روی تب های بالا بر روی گزینه “Error” کلیک کنید. حال در بخش پایین، صفحاتی که دارای این ارور هستند را مشاهده می کنید.
شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سرچ کنسول و یادگیری این ابزار کاربردی به مقاله آموزش سرچ کنسول مراجعه نمایید.

روش دیگری که می توان در این بخش معرفی کرد، استفاده از ابزار اسکریمینگ فراگ است. در این حالت شما می توانید آدرس سایت خود را در این برنامه ثبت کنید. سپس در صفحه باز شده، مطابق با عکس زیر به تب Respones Codes بروید و در قسمت فیلترها، آن را بر روی Client Error قرار دهید. در این حالت شما می توانید به آدرس URLها با این ارور هدایت شوید.

اگر وب سایت شما وردپرسی است، می توانید با یک راهکار نسبتا ساده، امکان مشاهده لینک هایی با این مشکل را داشته باشید. در این صورت شما می توانید از این پلاگین برای یافتن این لینک ها استفاده کنید که به صورت رایگان در مخزن گوگل قرار داشته و وضعیت لینک های شکسته سایت شما را به طور خودکار مشخص می کند.

همچنین شما می توانید از ابزار Site Audit نیز استفاده نمایید. اگر به موضوع بهینه سازی سایت علاقه دارید و می خواهید با ترفندهای این بخش بیشتر آشنا شوید، حتما در دوره زیر شرکت کنید:

آشنایی با ابزار Site Audit اچرف برای تشخیص ارور 404

اگر شما هم نمی‌دانید چگونه صفحات دارای خطای 404 را شناسایی کنیم؟، می‌خواهیم یک ابزار بسیار مهم یعنی Site Audit از اچرف معروف را به شما معرفی کنیم. Site Audit یک ابزار آنلاین است که می‌تواند به سایت شما متصل شده و آن را پایش کند. این ابزار، در سایت شما می خزد و با درج یک نمره کلی از وضعیت استراکچر و سئو داخلی سایت، داده‌های کلیدی را برای آن نمایش می‌دهد. اگر نمی‌دانید چگونه آدرس خطاهای 404 را پیدا کنیم؟، کافیست یکبار سایت خود را به این ابزار متصل کرده و ارورهای 404 را مشاهده کنید. شما می‌توانید این ابزار محبوب Ahref را در این لینک مشاهده نمایید. برخی از مشکلاتی که این ابزار می‌تواند به شما نمایش دهد عبارتند از: عملکرد سایت، سرعت و کدهای بزرگ HTML  و CSS، تشخیص تگ‌های HTML، درصد غنی بودن محتوا، مشکلات Resources شامل اشکالات در سورس‌های عکس ها، CSS و جاوا اسکریپت.

برای استفاده از این ابزار در تشخیص ارور 404 مراحل زیر را طی کنید:

شما می‌توانید از ابزارهای این پلتفرم برای ارزیابی سئو خارجی نیز استفاده کرده و با آن بک لینک‌ها را مشاهده کنید.

اگر قصد دارید سرعت سایت خود را افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم از دوره افزایش سرعت سایت SEOEDU با بیش از 5 ساعت آموزش استفاده کنید.

چه خطاهای دیگری مشابه خطای 404 وجود دارند؟

شما می‌توانید خطاهای بسیار زیادی را در بخش سئو تکنیکال بیابید که مشابه ارور 404 هستند. در این خصوص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

در این مورد از خطاها، شما به عنوان کاربر نمی‌توانید به منبع محتوا دسترسی داشته باشید. این ارور ممکن است زمانی صورت گیرد که کاربر احراز هویت نشده و یا دسترسی لازم برای ورود به لینک موردنظر را ندارد.

این خطا به معنی آن است که کاربر به منبع محتوا حتی در صورتی که احراز هویت شده باشد نیز دسترسی ندارد. این نوع خطا معمولا با محدود کردن دسترسی‌ها اعمال می‌شود.

این ارور می‌تواند در اثر خطاهای داخلی در سرور ایجاد شود. به طور کلی در این حالت، سرور از پردازش درخواست کاربر ناتوان خواهد بود.

این خطا می‌تواند نشان دهد که سرور موردنظر در دسترس نبوده و به همین خاطر کاربران نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. معمولا این ارور زمانی که بار زیادی روی سرور باشد و یا خطایی در سیستم سرور و مشکلات شبکه ایجاد شود، رخ می‌دهد.

زمانی که سرور نتواند در مدت زمان مشخص، پاسخی را از سرور دیگر دریافت کند، این ارور ایجاد خواهد شد. همانند مورد قبل، این مشکل ممکن است در اثر مشکلات شبکه یا بار زیاد بر روی سرورها ایجاد گردد.

برطرف کردن تمامی این ارورها و ارور 404 یک بخش مهم از پروسه سئو داخلی سایت شما خواهد بود که می‌تواند در افزایش رتبه و بهینه سازی سایت به شدت کمک کند. شما می‌توانید از مقالات سئو داخلی سایت ما مانند برد کرامب چیست و راهکارهایی که ارائه می‌کنیم، برای افزایش دانش خود در زمینه On-Page SEO استفاده کنید.

نحوه برطرف کردن ارور 404 به چه شکل است؟

به صورت کاملا خلاصه راجع به نحوه رفع ارور 404 not found می توان به 4 روش اصلی اشاره کرد که عبارتند از:

یکی از بهترین راهکارها برای صفحاتی است که به یک آدرس دیگر منتقل شده اند. در این حالت شما می توانید این صفحات را با استفاده از افزونه های سئو مانند Yoast SEO یا رنک مث به راحتی ریدایرکت نمایید. برای صفحاتی که جایگزینی ندارند، می بایست آنها را به صفحات مرتبط ریدایرکت کنید. اگر درمورد ریدایرکت های اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله انواع ریدایرکت ها را مطالعه نمایید.

با کمک روش هایی که در بخش قبل گفتیم، می توانید لینک هایی که خراب هستند را بیابید. حال این نوبت شما است که لینک ها را به صورت تک به تک بررسی کرده و در صورت وجود مشکل املایی، آن را تصحیح کنید.

اگر صفحه ای را حذف کرده اید، لازم است آن را در سرچ کنسول نیز Remove کنید. بعد از انجام این کار، می توانید صفحه را به صورت کامل حذف کنید. با این حال توجه نمایید که این فرآیند چند ماه زمان خواهد بود. برای آموزش این کار، کافیست در دوره زیر شرکت کرده و با تمامی اطلاعات و نحوه کار با ابزار سرچ کنسول آشنا شوید:

راه حل دیگر آن است که صفحاتی که 404 هستند را ایجاد کنید. حال نوبت آن است تا آن را غنی سازی کنید. این کار می تواند از مشکل ارورهای 404 سافت نیز جلوگیری کند. این نوع ارورها، اخطارهایی هستند که از سمت گوگل معرفی شده و نسبت به عدم مناسب بودن محتوا حساس هستند.

روش دیگر در پاسخ به اینکه ارور 404 چطور برطرف کنیم؟ استفاده از هاست سریع و با آپ تایم بالاتر است.

نحوه دی ایندکس کردن صفحه 404

در پاسخ به اینکه چگونه خطای 404 را برطرف کنیم، یک روش مربوط به Noindex کردن صفحه موردنظر است که در طول منتورینگ سئو به آن نیز پرداخته‌ایم. این راهکار به ویژه برای صفحاتی که ترافیک کمی داشته و قابل چشم پوشی هستند، مناسب می‌باشد. با این حال، بسیاری از افراد در مورد نحوه صحیح انجام این کار اطلاعاتی ندارند. به همین خاطر آموزش رفع ارور 404 با این روش را بیان می‌کنیم که به شرح زیر می‌باشد:

شما می توانید از افزونه سئو مانند رنک مث یا یوآست سئو استفاده کنید. در این حالت به قسمت ویرایش صفحه مراجعه کرده و سپس به بخش تنظیمات سئو آن صفحه بروید. در این حالت برای رنک مث، به بخش Advanced مراجعه کرده و تیک گزینه Noindex را فعال کنید. همچنین از همین بخش در افزونه Yoast SEO برای غیرفعال کردن ایندکس صفحه (همانند شکل) اقدام کنید. اگر سایت شما به صورت کدنویسی است، می‌بایست در صفحه آن کد نوایندکس را اضافه کنید. این کد باید در قسمت head صفحه قرار گیرد.

<“meta name=”robots” content=”noindex>

حال شما می‌توانید بعد از چند هفته، اقدام به حذف کردن آن صفحه از گوگل و سایت خود نمایید. برای این کار به سرچ کنسول گوگل مراجعه کرده و در این بخش می‌توانید به صورت موقت، دائمی و برای حذف محتواهای قدیمی که وجود ندارند اقدام کنید. درخواست خود را در تب موقت در ابتدا ثبت کرده و اجازه دهید روند نوایندکس و حذف شدن صفحات ارور 404 کامل صفحه طی چند هفته انجام شود.

نکته: حذف کردن صفحه از سایت روش درستی برای نوایندکس کردن و رفع ارور 404 نیست. چراکه خود باعث ایجاد ارور 404 در آن لینک می‌شود. مطابق با روش بالا و مرحله به مرحله این کار را انجام دهید. اگر در رفع مشکلات سایت خود نیاز به مشاوره سئو دارید، می‌توانید با ارسال فرم مشاوره، درخواست خود را ثبت کنید.

سریع ترین راه برای رفع ارور 404 در وردپرس چیست؟

رفع خطای 404 در وردپرس به چه صورت است؟ چگونه می‌توان در کمترین زمان این کار را انجام داد. در پاسخ می‌توان گفت استفاده از افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به سرعت این ارور را رفع کنید. با این حال، این روش ایده‌آل‌ترین راه حل نیست. در این روش، تمام این صفحات به یک صفحه که ممکن است صفحه اصلی سایت باشد، ریدایرکت (301) می‌شوند. در بهترین حالت، پیشنهاد ما آن است که صفحات 404 را به صفحاتی که مرتبط هستند ریدایرکت کنید که برای انجام این کار باید تک به تک لینک URLهای مبدا و مقصد را در بخش ریدایرکت‌های افزونه سئو وردپرسی خود وارد کنید.

شما می‌توانید از افزونه “404 to 301” برای ریدایرکت کل صفحات 404 خود به یک url خاص استفاده کنید. این پلاگین علاوه بر ریدایرکت، گزارشی از خطاها را برای شما ارائه خواهد کرد. از سوی دیگر، امکان تغییر نوع ریدایرکت وجود دارد و شما می‌توانید به جای صفحه اصلی، یک Custome URL تعریف کنید. بنابرآنچه سازنده این افزونه ادعا کرده، با نصب این پلاگین دیگر با ارور 404 در سرچ کنسول برخورد نخواهید کرد. اگر با وردپرس و افزونه‌های آن آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم آموزش وردپرس در سایت SEOEDU با بیش از 10 ها ساعت آموزش عملی و تئوری را دنبال کنید.

نکته: بهترین صفحات برای ریدایرکت صفحات 404، دسته یا صفحه والد و صفحات مرتبط می‌باشند.

چگونه از ارور 404 برای برندینگ سایت خود استفاده کنیم؟

یکی از نکات ارور 404 استفاده از صفحات این ارور برای برندسازی است. اگر صفحات 404 زیادی دارید، لازم است صفحه خاصی برای آن طراحی نمایید. شما می توانید در این بخش، برند و سایت خود را معرفی کرده و با مخاطب ارتباط برقرار کنید. از سوی دیگر، برخی از لینک ها از شبکه های اجتماعی یا صفحات مهم را در صفحه 404 بگنجانید. چنین ایده هایی به شما کمک می کنند تا بتوانید انگیجمنت مخاطب را بیشتر کرده و برند یا کسب و کار خودتان را در ضمن این صفحه به مخاطب معرفی کنید.

مهم ترین اشتباهات کاربران برای رفع ارور 404

در هنگام تصحیح ارور 404، برخی از کاربران دچار یک اشتباه رایج می شوند که برخی از مهم ترین آنها در ادامه ذکر شده است:

ارور 404 و لینک سازی خارجی!

در سئو خارجی زمانی که شما در حال لینک سازی برای صفحات سایت خود هستید، ممکن است بر اثر اشتباه یا حذف شدن صفحه در سایت به هر دلیلی، شما برای صفحات 404 خود لینک سازی خارجی انجام داده باشید. این مسئله نیز میتواند به سایت شما ضربه شده و منجر به افت رتبه های شما در نتایج گوگل گردد.

برای رفع چنین مشکلی پیشنهاد می کنیم تا از ریدایرکت 301 استفاده نموده تا اعتبار و قدرت صفحه حذف شده به صفحه هدف و مرتبط آن منتقل شده و اینگونه از هدر رفته بودجه آف پیج خود جلوگیری نمایید. درصورتی که نیاز دارید تا نحوه اجرای این ریدایرکت را بدانید پیشنهاد میکنیم مقاله ریدایرکت 301 را مطالعه نمایید.

پرسش های متداول

در انتهای این مقاله نیز به برخی از پرسش های مهم کاربران در رابطه با ارور 404 می پردازیم که عبارتند از:

ایجاد خطای 404 چگونه رخ می دهد؟

در پاسخ به این پرسش باید بدانید که این ارورها عمدتا از 3 طریق زیر قابل رخ دادن می باشند:

5 تا از مهم ترین دلایل ایجاد خطای 404

علاوه بر 3 مورد قبلی که بیان کردیم، چه عاملی باعث بروز خطای 404 می گردد؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان به 2 مورد دیگر هم اشاره کرد که عبارتند از:

با درنظر گرفتن این عوامل، اکنون شما می‌دانید خطا یا ارور 404 چطور به وجود می‌آید؟. در ادامه با ما باشید تا به بررسی راه حل‌های رفع این مشکل بپردازیم.

برای رفع ارورهای 404 به چه دیتاهایی نیاز داریم؟

برای پاسخ به این پرسش باید به 3 نوع اطلاعات اشاره کرد که شامل موارد زیر هستند:

برای یافتن ارور های 404 soft چه کار کنیم؟

برای یافتن این نوع ارورها، کافیست از ابزار سرچ کنسول استفاده نمایید. ابتدا گزینه pages را از منوی سمت چپ انتخاب نمایید. حال نوبت آن است که گزینه “Not Indexed” را فشار دهید. در باکس پایین تر این بخش، به دنبال ارور soft 404 باشید. شما می توانید آدرس دقیق صفحه مدنظر خود را ب کمک این ابزار بیابید.

سریع‌ترین روش رفع خطای 404 چیست؟

اگر از نرم افزار اسکریمینگ فراگ برای ارور 404 استفاده می‌کنید، می‌توانید تمام مشکلات سایت خود را با یکبار آنالیز کامل مشاهده کنید. همچنین ابزار Site Audit نیز با بررسی اجمالی سایت، عملکرد تقریبا یکسانی دارد. با این وجود، در حالت معمولی آنالیز سایت طولانی خواهد بود. اگر می‌خواهید روش سریع‌تری را درنظر بگیرید، باید از ابزار اسکریمینگ فراگ استفاده نموده و تنظیماتی را صرفا برای فیلتر کردن صفحات 404 درنظر بگیرید. در این مقاله، نحوه انجام این تنظیمات در نرم افزار Screaming Frog برای تشخیص ارور 404 بیان شد. همچنین شما کاربران می‌توانید با استفاده از خدمات سئو سایت در مجموعه SEOEDU، رفع مشکلات سئو داخلی و تکنیکال سایت خود را به تیم ما بسپارید.

خروج از نسخه موبایل