جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu

عیدی امسال SEOEDU رو از دست نده، دوره رایگان مدیامستر، برای دریافت همین حالا کلیک کن.

  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سئو > نرخ پرش (بانس ریت) چیست؟ روش های کاهش نرخ بانس ریت

نرخ پرش (بانس ریت) چیست؟ روش های کاهش نرخ بانس ریت

نوامبر 25, 2020
ارسال شده توسط محمدرضا دهقانی
آموزش سئو، آموزش گوگل آنالیتیکس
چگونگی کاهش نرخ بانس ریت + راه حل
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 بانس ریت (bounce rate) چیست؟
  2. 2 اهمیت Bounce Rate چیست؟
    1. 3 کیفیت بازدید:
    2. 4 نشان دادن مشکلات صفحات:
    3. 5 اندازه گیری موفق بودن صفحه:
  3. 6 بازدید از صفحه‌های مختلف bounce یا پرش
  4. 7 آشنایی با انواع بانس ریت در گوگل آنالیتیکس
  5. 8 فاکتورهای اثرگذار بر بانس ریت سایت چیست؟
    1. 9 تجربه کاربری:
    2. 10 محتوا:
    3. 11 مشکلات فنی سایت:
    4. 12 کیورد تارگتینگ نامناسب:
  6. 13 نحوه محاسبه بانس ریت در سایت ها چگونه انجام می شود؟
  7. 14 تاثیر بانس ریت در سئو سایت چیست؟
  8. 15 رابطه نرخ تبدیل و بانس ریت سایت چیست؟
  9. 16 اساسی ترین دلایل بالا بودن عدد بانس ریت چیست؟
  10. 17 دیگر دلایل افزایش Bounce Rate چیست؟
  11. 18 چند راهکار اجمالی برای کاهش نرخ بانس ریت یا نرخ پرش:
    1. 19 در میزان سرعت سایت توجه داشته باشد
    2. 20 بخش جستجو باید در سایت شما وجود داشته باشد!
    3. 21 طراحی ریسپانسیو استاندارد
    4. 22 بهینه سازی صفحه برای کاربران هدف
    5. 23 اصلاح محتوا و کیورد صفحه
    6. 24 محتواهای مختلف را وارد سایت خود کنید
    7. 25 پنجره پاپ آپ را کاملا فراموش کنید!
    8. 26 تا جایی که امکانش هست مطالب را خوانا و کوتاه ارائه کنید
    9. 27 رابط کاربری (UI) وبسایت را با کیفیت طراحی کنید
    10. 28 محتوای با کیفیت ارئه دهید
    11. 29 مسیر را پیچیده نکنید!
  12. 30 میزان مناسب بانس ریت چقدر است؟
  13. 31 پرسش های متداول در مورد کاهش نرخ بانس ریت
    1. 32 بانس ریت مناسب چقدر است؟
    2. 33 آیا نرخ پرش بالا همیشه نشانه بدی است؟
    3. 34 تفاوت نرخ خروج Exit Rate و نرخ پرش Bounce Rate در چیست؟
    4. 35 مهم‌ترین دلایل خروج کاربران از صفحه را نام ببرید.
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

در این مقاله به سراغ یکی از دغدغه های اصلی صاحبان وب سایت ها رفته ایم. موضوعی که به شدت در روند کاری سایت شما تاثیر گذار است و شما به عنوان صاحب یک وب سایت با هر نوع محتوایی حتما باید اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید و آن موضوع چیزی جز بانس ریت نیست!

نرخ بانس ریت یا پرش کاربر تاثیر خیلی زیادی بر رتبه گرفتن شما در وبسایت دارد. برای مثال اگر شما بتوانید کاربر را بیشتر از 3 دقیقه در وبسایت خود نگه دارید قطعا سئو شما و رتبه های شما بهتر خواهند شد و به رتبه های بالاتر در گوگل دست پیدا خواهید کرد.

اگر شما برای شناخت این مقوله نیاز جدی را در خود احساس می کنید مطالعه این مقاله را از دست ندهید زیرا از مفاهیم پایه و تعریفی تا راهکار های کاهش نرخ بانس رایت را به طور کاربردی برای شما شرح داده ایم. با ما همراه باشید!

بانس ریت (bounce rate) چیست؟

بازدید از صفحه‌های مختلفbounce یا پرشریت + راه حل

در تعریف اصولی تر می توانیم بگوییم «درصد تمام سشن‌های سایت که فقط یک صفحه از سایت را مشاهده کرده‌اند و فقط یک درخواست به سرور آنالیتیکس فرستاده‌اند.»

در واقع وقتی کاربری برای بار اول به سایت شما وارد می شود یک بانس ریت به سرورهای آنالیتکس فرستاده می شود و اما اگر همان کاربر وارد صفحه دوم شود بانس رایت از بین می رود.

به زبان ساده تر بانس ریت دارای یک مفهوم منفی است و بستگی به این میزان دارد که میزان تعامل(Interaction) بازدیدکننده با محتوای سایت شما به چه شکل بوده است به صورتی که هر چقدر رضایت مشتری کمتر باشد، میزان و عدد بانس رایت بیشتر است و بلعکس.

شما هرچقدر هم در موضوع سئو محتوا کار کرده باشین اما، از خروج کاربر خود جلوگیری نکنید، قطعا در نتایج گوگل جایگاه مناسبی را پیدا نخواهید کرد.

در نتیجه بانس رایت یعنی بازدید کننده چقدر از صفحه شما بدش آمده است و Interaction یا تعامل نداشته است!در واقع بازدیدکنندگان با انجام ندادن کارهایی نظیر موارد زیر نیز عدد بانس سایت ما را متاسفانه بالا می‌بردند!

اهمیت Bounce Rate چیست؟

اهمیت Bounce Rate

یکی از پارامترهایی که می‌توان از طریق آن به خوبی وضعیت سئو داخلی سایت‌ها را متوجه شد، بررسی آمار بانس ریت در آنها است. اگر نمی‌دانید سئو داخلی چیست، همین حالا این مقاله را مطالعه کنید تا به اهمیت این بخش مهم از سئو پی ببرید.

اهمیت کاهش نرخ بانس ریت هم در بخش سئو و هم در قسمت بازاریابی یا IT مهم خواهد بود. در خصوص جنبه‌های اهمیت این موضوع می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • کیفیت بازدید:

کاهش نرخ بانس ریت معیاری برای کیفیت بازدید خواهد بود. چراکه می‌تواند نشان دهنده مفید بودن محتوا برای کاربران باشد. این موضوع می‌تواند با مدت زمان ماندگاری کاربر (Dwell Time) در ارتباط باشد که از پارامترهای کیفیت بازدید و صفحه شما است.

  • نشان دادن مشکلات صفحات:

شما می‌توانید از داده‌های بانس ریت برای تعیین صفحاتی که مشکلاتی را دارند استفاده کنید. بالا بودن مقدار این پارامتر در برخی صفحات، نشانه‌ای از بی کیفیت بودن یا مشکل دار بودن این صفحات است. این اختلالات ممکن است در محتوا، تجربه بد کاربری، مشکلات سایت و هاستینگ شما باشد.

  • اندازه گیری موفق بودن صفحه:

توجه به میزان بانس ریت می‌تواند موفقیت آن صفحه را بیان کند. اگر کلمه کلیدی نادرستی را برای صفحه درنظر گرفته‌اید، اگر کانسپت صفحه شما درست نباشد، همگی نرخ فرار کاربر را افزایش می‌دهد که این یک شکست برای شما خواهد بود. از سوی دیگر، در صورتی که نرخ بانس ریت عالی باشد اما هدف شما از تعامل کاربر محقق نشود، می‌توانید ضعف صفحه را در مساله CTR یا نرخ تبدیل کاربر بررسی کنید.

شما کاربران می‌توانید برای دریافت خدمات سئو در یزد و سراسر ایران، مشاوره و منتورینگ سئو همین حالا درخواست خود را با پشتیبانی SEOEDU در میان بگذارید.

بازدید از صفحه‌های مختلف bounce یا پرش

  • کلیک روی تبلیغات(که اصلا انجام این روش پیشنهاد نمی‌شود)
  • دانلود فایل ها سایت
  • تماشای ویدیوها
  • ارسال پیام یا درخواست پشتیبانی و مشاوره از سایت
  • عضو شدن در سایت
  • نوشتن نظر و کامنت
  • خرید محصولات

اکنون که با بانس رایت آشنا شدید لازم است که سایت خود را از این جهت مورد آنالیز و بررسی قرار دهید.برای انجام اینکار مراحل زیر را مرحله به مرحله طی نمایید:

  1. وارد حساب کاربری گوگل آنالیتیکس خودتان بشوید
  2. از قسمت منو behavior وارد بخش site content بشوید
  3. گزینه all content را انتخاب کنید
  4. بر روی گزینه Bounce Rate کلیک نمایید

آشنایی با انواع بانس ریت در گوگل آنالیتیکس

آشنایی با انواع بانس ریت در گوگل آنالیتیکس

یکی از مهم‌ترین ابزارها برای سنجش کاهش نرخ بانس ریت، گوگل آنالیتیکس است. در این پلتفرم، امکان مشاهده نرخ پرش در حالت‌های مختلفی فراهم شده است. شما می‌توانید از مسیر منوی سمت چپ قسمت Behavior ، وارد گزینه Site Content شده و سپس گزینه All Pages report را بزنید. در رابطه با انواع بانس ریت می‌توان به دسته بندی این فاکتور در گوگل آنالیتیکس اشاره کرد که عبارتند از:

  • بانس ریت کل سایت:

شما می‌توایند در منوی سمت چپ قسمت Overview، امکان مشاهده آمار بانس ریت کل سایت را داشته باشید. این آمار شامل همه صفحات بوده و یک دید کلی از وضعیت بانس ریت سایت شما ارائه می‌کند.

  • بانس ریت براساس سن:

یکی دیگر از امکانات خوبی که می‌توان با آن شناخت خوبی نسبت به ویژگی‌های مخاطبان بدست آورد مشاهده بانس ریت براساس سن است. برای دسترسی به این بخش باید به قسمت Audience مراجعه کرده و سپس بر روی Demographic بروید. حال باید گزینه Age را انتخاب نمایید.

  • بانس ریت براساس مرورگر و دیوایس‌ها:

اگر به همان بخش Audience مراجعه کرده و سپس به بخش Technology بروید، می‌توانید در قسمت Browser&OS گزارشی را مشاهده کنید. در این حالت لیستی از مرورگرها برای شما به همراه مقدار بانس ریت آنها نمایش داده می‌شود.

  • بانس ریت براساس جنسیت:

برای مشاهده این بخش باید به قسمت Audience و Demographics رفته و گزینه Gender را بزنید. حال می‌توانید بانس ریت براساس جنسیت را مشاهده کنید.

  • بانس ریت براساس منابع ورودی:

منظور از این مورد، مشاهده بانس ریت براساس کاربران سایت‌های مبدایی است که به پلتفرم شما وارد می‌شوند. به عنوان مثال، شما می‌توانید بانس ریت کاربرانی که از گوگل وارد شده‌اند (ارگانیک) یا فیسبوک (تبلیغاتی) و غیره را مشاهده کنید. در این بخش وارد قسمت Acquisitionاز منوی سمت چپ شده و گزینه All Traffic را بزنید. حال به قسمت Source / Medium رفته و لیست آن را مشاهده کنید. شما می‌توانید در بخش سئو خارجی از آمارها در این بخش به خوبی استفاده کنید.

فاکتورهای اثرگذار بر بانس ریت سایت چیست؟

فاکتورهای اثرگذار بر بانس ریت سایت چیست؟

حال با آشنایی اجمالی از بانس ریت، بهتر است پارامترهایی که می‌توانند در افزایش یا کاهش نرخ بانس ریت موثر باشند را معرفی کنیم. در این خصوص می‌توان گفت:

  • تجربه کاربری:

مقوله تجربه کاربری یک بحث بسیار بزرگ است که مهم‌ترین اثر را در بانس ریت، نرخ تبدیل، جلب اعتماد و برندسازی دارد. اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، چند راهکار عملی و 100 درصد موثر در کاهش نرخ بانس ریت برای شما معرفی کرده‌ایم.

  • محتوا:

در ادامه به این نکته مهم اشاره می‌کنیم که محتوا چگونه منجر به افزایش یا کاهش نرخ بانس ریت می‌شود.

  • مشکلات فنی سایت:

چالش‌هایی که ممکن است به تجربه کاربری صدمه وارد کند از جمله صفحات 404، لینک‌های شکسته، ریدایرکت‌ها، سرعت پایین و غیره همگی بر بانس ریت موثر هستند.

  • کیورد تارگتینگ نامناسب:

این مورد منجر به بالا آمدن صفحات اشتباه می‌شود که در ادامه راجع به آن صحبت می‌کنیم.

نحوه محاسبه بانس ریت در سایت ها چگونه انجام می شود؟

نحوه محاسبه بانس ریت در سایت ها چگونه انجام می شود؟

یکی از پرسش‌های خوبی که در مسئله کاهش نرخ بانس ریت می‌توان به آن پرداخت، شیوه محاسبه نرخ خروج کاربر است. یافتن پاسخ این سوال می‌تواند به شما کمک کند که اساسا چه پارامترهای مهمی در ایجاد این آمار یا افزایش آن دخیل هستند. بنابراین شما می‌توانید با تمرکز بر روی آنها، اقدام به کاهش نرخ بانس ریت سایت خود نمایید.

به طور کلی مقدار محاسبه بانس ریت به شکل زیر بدست خواهد آمد:

  • نرخ بانس ریت یا پرش: تقسیم تعداد کل بازدیدهای یک صفحه شما بر تعداد کل ورودی‌های وب سایت. به عنوان مثال، در صورتی که یک روز صفحه شما 500 بازدید گرفته و 250 کاربر آن بدون هیچ تعاملی صفحه را ترک کنند، نرخ پرش یا بانس ریت به مقدار 50 درصد در آن روز و برای آن صفحه خواهد بود.

لازم است بدانید این فرمول برای محاسبه کاهش نرخ بانس ریت یا مقدار دقیق آن تنها برای یک روز تعیین شده و معمولا بانس ریت سایت در یک دوره زمانی ارزیابی می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید مجموعه مقدار آن را در طول این دوره تقسیم کنید تا میانگین نرخ بانس ریت در یک دوره زمانی انجام شود.

نکته: شما می‌توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس برای سنجش مقدار بانس ریت استفاده کنید. این پلتفرم می‌تواند نرخ پرش کلی سایت شما را نشان داده ولی اگر برای صفحه خاصی می‌خواهید آن را بدست آورید، پیشنهاد ما استفاده از این فرمول خواهد بود. همانطور که گفتیم، درک این مفهوم برای بهینه سازی و کاهش نرخ بانس ریت صفحات خاص در وب سایت شما و تجزیه و تحلیل تعامل کاربر بسیار مهم است.

تاثیر بانس ریت در سئو سایت چیست؟

تاثیر بانس ریت در سئو سایت چیست؟

بیشترین بحثی که در مورد کاهش نرخ بانس ریت یا افزایش آن در سئو مطرح می‌شود، تاثیر این پارامتر در رتبه بندی است. که در این بخش به خصوص باید گفت:

  • رتبه بندی: گوگل از داده های تعامل انبوه و ناشناس برای ارزیابی مرتبط بودن نتایج جستجو با جستارها استفاده می‌کند. با توجه به این نکته که گوگل در مورد کارکرد جستجوی خود بیان کرد می‌توان به این مفهوم رسید بانس ریت می‌تواند از جمله فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل درنظر گرفته شود. اگرچه نظرات مختلفی در این مورد وجود دارند اما در کل جهت گیری کارهای شما در بخش بهینه سازی سئو سایت باید در راستای کاهش نرخ پرش باشد.

نکته: این موضوع در سال 2020 و 2021 یکی از موضوعات مبحث برانگیز بوده است. در این خصوص بک لینکو و سمراش با استناد بر بررسی‌های خود این پارامتر را در رتبه بندی مثبت ارزیابی کردند. همچنین گوگل در نحوه کارکرد جستجوی خود اعلام می‌کند که از داده‌های تعامل انبوه و ناشناس نیز در ارزیابی نتایج استفاده می‌کند. با این حال جان مولر می‌گوید در رتبه بندی نیازی به نگرانی راجع به بانس ریت نیست و از آن برای رتبه بندی توسط گوگل استفاده نمی‌شود.

  • افت رتبه: در صورتی که گوگل سیگنال‌های منفی را از تجربه کاربری کاربران در هنگام مواجه شدن با صفحه یا سایت شما دریافت کند، آن صفحه را تنزل می‌دهد. این کار برای گوگل نشانه‌ای از یکسان نبودن کیورد صفحه با محتوای آن، ضعیف بودن محتوا، اسپم بودن، وجود مشکلات فنی در سایت، محتوای نامناسب، سرعت پایین و غیره است که همگی به نحوی قابل درک توسط ربات‌های گوگل در زمان خزش خواهند بود.

رابطه نرخ تبدیل و بانس ریت سایت چیست؟

رابطه نرخ تبدیل و بانس ریت سایت چیست؟

به صورت بسیار خلاصه باید در پاسخ به این پرسش و تاثیر افزایش یا کاهش نرخ بانس ریت در نرخ تبدیل بگوییم:

  • خدشه دار کردن اعتماد:

اگر به عللی که منجر به وخیم‌تر شدن نرخ فرار کاربر بشود نگاهی بیندازیم، مشاهده می‌کنیم که همه یا غالب آنها به نحوی اعتماد کاربر را از بین می‌برد. به عنوان مثال، اگر سایت شما سرعت بسیار پایینی داشته و یا اصلا ریسپانسیو نباشد، کاربر قید تعامل با سایت شما را می‌زند و کار به مرحله خرید و تبدیل شدن به مشتری نمی‌رسد.

  • از بین رفتن اعتبار برند:

به همان دلیل قبل، با خدشه دار کردن اعتماد، برندینگ شما نیز آسیب می‌بیند و ممکن است کاربران یکدیگر را از ورود به سایت شما منع کنند.

  • افت رتبه:

از سوی دیگر زمانی که کاهش نرخ بانس ریت رخ ندهد و بانس ریت بالا باشد، احتمال آنکه گوگل شما را جریمه کند بسیار بالاست. تنبیه گوگل غالبا با افت رتبه همراه است تا سایت‌های با تجربه کاربری بهتر جایگزین شما شوند. در این حالت، نرخ تبدیل که تا حد زیادی امروزه وابسته به رتبه سایت شما در نتایج گوگل است به شدت کاهش می‌یابد. جالب است بدانید هر رتبه افزایش در رنک SERP، در حدود 2 – 30 درصد نرخ CTR را افزایش می‌دهد. هرچقدر این افزایش رتبه به لینک اول تا سوم نزدیکتر باشد، مقدار افزایش نرخ CTR بسیار بالاتر خواهد بود.

شما می‌توانید در صورت مواجه شدن با این مشکلات، برای رفع آنها از خدمات مشاوره سئو سایت SEOEDU استفاده کنند.

اساسی ترین دلایل بالا بودن عدد بانس ریت چیست؟

  1. کیفیت صفحات وب سایت شما به شدت پایین و ضعیف است و محتوای ارزشمندی برای اینکه کاربر با آن تعامل برقرار کند در ساییتان قرار نگرفته است!
  2. مخاطبان نمی توانند آن چیزی را که دنبالش هستند در صفحات وب سایت شما بیابند!
  3. مخاطبان هدف شما اشتباهی انتخاب شده اند و ربطی به صفحات وب سایت شما ندارند.

دیگر دلایل افزایش Bounce Rate چیست؟

دیگر دلایل افزایش Bounce Rate چیست؟

از دیگر دلایلی که می‌توان راجع به این موضوع که چرا نرخ پرش اتفاق می افتد؟ و منجر به رشد آن می‌شود باید گفت:

  • عدم مرتبط بودن محتوا با تایتل و موضوع:

این موضوع به خصوص در صفحات فرود یا محصول که بر روی ارائه خدمات و محصول متمرکز هستند بسیار مهم است. چراکه کاربر به سرعت به دنبال اقدام کردن برای خرید یا درخواست خدمات است. زمانی که کاربر نتواند جواب پرسش خود را راجع به موضوع بیابید و یا محتوای مفیدی را در سایت شما مرتبط با موضوع پیدا کند، از سایت خارج خواهد شد که این خلاف کاهش نرخ بانس ریت است.

  • زمان لود کم:

امروزه زمان اتصال با دایل آپ‌ها گذشته و کاربران با افزایش سرعت اینترنت، حوصله کمتری را برای لود سایت دارند. در نتیجه اگر سرعت بارگذاری سایت شما بالای 3-5 ثانیه است، باید هرچه سریعتر آن را اصلاح کنید. بهبود زمان و سرعت بارگذاری سایت منجر به کاهش نرخ بانس ریت در حدود 10 – 70 درصد خواهد شد. شما کاربران می‌توانید برای بهینه سازی تجربه کاربری خود، نسبت به افزایش سرعت سایت اقدام کنید.

نرخ بانس ریت 1 – 3 ثانیه نرخ بانس ریت 1 – 5 ثانیه نرخ بانس ریت 1 – 6 ثانیه
32 درصد 90 درصد 100 درصد
  • طراحی صفحه گیج کننده:

مورد دیگر از دلایل پرش از صفحه وب توسط کاربر، گیج شدن او به دلیل نامناسب بودن طراحی صفحه است. امروزه الگوی صفحات وب بسیار ساده و کاربر پسند طراحی می‌شوند و معمولا دیزاین شبیه به هم دارند. در صورتی که صفحه سایت شما چیدمان درست جایگذاری متن، محتوای مالتی مدیا، دکمه‌های CTA و فرم‌ها را رعایت نکند، به شدت ضربه می‌خورد. از سوی دیگر این مورد می‌تواند به کاهش اعتماد کاربر در اثر دیزاین نامناسب سایت و زشت شدن آن صفحه منجر شود.

راهکار ها و ترفندهای زیادی برای کاهش نرخ بانس رایت وجود دارد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

چند راهکار اجمالی برای کاهش نرخ بانس ریت یا نرخ پرش:

  1.  ظاهر سایت (UI & UX)را بهبود ببخشید
  2.  تبلیغات آزاردهنده را حذف کنید
  3.  از تست a/b جهت کاهش بانس ریت کمک بگیرید
  4.  تیتر و عنوان مرتبط انتخاب کنید
  5.  به‌روز بودن محتوا را فراموش نکنید
  6.  حل مشکلات فنی و خطای ۴۰۴ بسیار موثر و ضروری است
  7.  لینک‌سازی مناسب
  8.  سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید
  9.  تاثیر عناصر گرافیکی وب سایت را دست کم نگیرید

در میزان سرعت سایت توجه داشته باشد

شما با بازدیدکنندگانی رو به رو هستید که برای وقت شأن ارزش بسیار بسیار زیادی قایل هستند بطوری که ۴۷٪ بازدیدکنندگان انتظار دارند صفحات سایت شما در زمانی کمتر از دو یا سه ثانیه بارگزاری بشود!حواستان باشد که اگر سرعت سایت شما حتی چند ثانیه بیش تر از این زمان استاندارد باشد بازدیدکنندگان بسیار زیادی را از دست خواهید داد،حتی اگر بهترین محتوا را درون سایت خود داشته باشید.
پس بهتر است خیلی سریع این مشکل آزار دهنده را با راهکار های زیادی که وجود دارند برطرف نمایید و از بالا رفتن بانس رایت سایت خود جلوگیری کنید.

چند پیشنهاد:

  • از ابزارهای بررسی سرعت سایت استفاده نمایید تا از وضعیت سرعت سایت خود اطلاع یابید.
  • از مواردی نظیر کاهش حجم تصاویر فعال سازی فایل زیپcss , و … می تواند جهت افزایش سرعت سایت و کاهش نرخ بانس رایت استفاده کنید.
  • از آنجایی که سرعت بارگزاری صفحات سایت در گوشی بیشتر است احتمال ترک سایت های کند در کاربران اینچنینی بیشتر است.

بخش جستجو باید در سایت شما وجود داشته باشد!

بخش جستجو باید در سایت شما وجود داشته باشد!

یکی از موارد بسیار مهم که بیشتر صاحبان وب سایت ها به آن توجه نمی کنند قرار دادن بخش جستجو داخلی در سایت است.برای همه ما پیش آمده است که با ورود به سایتی ،محتوای مورد نظر خود را یافت نکرده این اما با مراجعه به بخش جستجو و سرچ کردن محتوا مورد نظر ،آن آهنگ ،فیلم،مقاله و… را پیدا کرده ایم.

انجام دادن این کار از چند جهت می تواند به کاهش نرخ بانس رایت سایت شما کمک کند:

این بخش به درگیر کردن و تشویق کاربر به خارج نشدن از سایت شما و مشاهده صفحات بیشتر آن کمک میکند.
به تحلیل و آنالیز سایت شما کمک میکند. به این صورت که شما با مراجعه به ابزار گوگل آنالیتیکس مواردی که در سایت شما توسط کاربران جستجو شده است را مشاهده می کنید و در نتیجه شما با قرار دادن محتوا درباره آن موضوعات به افزایش بازدید سایت و تعامل کاربران با سایت خود کمک میکنید.

کاربران سریعتر می توانند به موضوع هدفشان دست پیدا کنند و در نتیجه امکان دوباره سر زدن آنها و همچنین مشاهده صفحات دیگر سایت شما فراهم می شود.

طراحی ریسپانسیو استاندارد

طراحی ریسپانسیو استاندارد

هیچ فرقی نمی‌کند برای طراحی سایت شخصی اقدام می‌کنید و یا طراحی سایت‌های فروشگاهی، شرکتی و غیره. در تمامی این حالات باید ریسپانسیو بودن، موبایل فرندلی بودن و سرعت مناسب جزوی از اصول طراحی سایت شما باشد. در این مورد از روش‌های کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate، تمرکز بر ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای کاربران موبایل است که تقریبا تا 75 درصد از ترافیک ورودی سایت شما را تشکیل می‌دهند. دسترسی به دکمه‌های مهم، سرعت بالا، عدم بهم ریختگی محتوا، قابل کلیک بودن و رعایت فونت و سایز مناسب، همگی از نکات طراحی ریسپانسیو استاندارد هستند. شما کاربران می‌توانید با پرداخت قیمت طراحی سایت، دیزاین اصولی پلتفرم خود را به ما بسپارید.

توجه کنید که طراحی ریسپانسیو و مشکلات آن در بخش سئو تکنیکال و طراحی سایت قبل از ایندکس یا در همان مراحل ابتدایی برطرف شوند.

بهینه سازی صفحه برای کاربران هدف

بهینه سازی صفحه برای کاربران هدف

یکی دیگر از راه‌های موشکافانه‌ای که می‌توان برای کاهش نرخ بانس ریت درنظر گرفت، بررسی ویژگی‌های کاربران شما است. از ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس برای درک علایق، ویژگی‌ها و پارامترهای شخصیتی افرادی که به صفحات شما سر می‌زنند استفاده کنید. سعی کنید در نگارش محتوا، طراحی عناصر مختلف صفحه و ایجاد فضای جذاب مطابق با سلیقه آنها اقداماتی را انجام دهید. این کار علاوه بر کاهش نرخ فرار کاربران و جذب آنها در سایت، منجر به افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر و بیشتر کردن نرخ تبدیل و جلب اعتماد آنها خواهد شد.

همچنین نکته دیگر در این بخش، بهبود صفحه از نظر تجربه کاربری است. به عنوان مثال سایت شما باید اِلمان‌هایی مانند فیلد جستجو یا بردکرامب را که امروزه همه کاربران با آنها آشنا هستند را داشته باشد. چراکه بسیاری از اقدامات اولیه با آنها انجام می‌شود و عدم وجود این بخش‌های کوچک منجر به افت تجربه کاربری خواهد شد.

اصلاح محتوا و کیورد صفحه

اصلاح محتوا و کیورد صفحه

یکی از دلایل مهمی‌ که در بخش قبل گفتیم، عدم یکسان بودن کیوردتارگتینگ صفحه با محتوای آن است. در این حالت شما می‌توانید با سفارش تولید محتوا سئو شده از مجموعه‌ی SEOEDU، محتوایی که دقیقا به آن نیاز دارید را تهیه کرده و به صورت سئو شده و مرتبط با همان کلید واژه دریافت کنید. عدم مرتبط بودن محتوا به کلید واژه‌ای که کاربر جستجو کرده و یا عدم ارائه پاسخ نهایی به کاربر با اتلاف زمان او می‌تواند نرخ بانس ریت را بیشتر کند.

محتواهای مختلف را وارد سایت خود کنید

بی شک یکی از مهم ترین روش های حفظ و جذب کاربران در وب سایت، تولید محتوا و سفارش تولید محتوا با کیفیت و حرفه ای می باشد.

مطمن باشید که قرار دادن محتوای صوتی ،ویدیویی،تصویری و… برای بازدیدکنندگان علاوه بر اینکه کاربردی و مفید است بسیار جذاب و جالب است.

به عنوان مثال تصور کنید برای دریافت رسپی غذا مورد نظرتان دو انتخاب میان سایتی با محتوای متنی و سایتی دیگر با محتوای متنی و تصویری مرحله به مرحله دارید انتخاب شما کدام است؟

همچنین شما با گذاشتن عکس و ویدیو با کیفیت پس از جذب بازدیدکننده او را برای دریافت ادامه محتوای ارزشمندتان به صفحات بعدی دعوت کنید.

اینگونه شما موفق به دریافت تعامل کاربر و همچنین مشاهده صفحات بیشتر و در نتیجه کاهش نرخ بانس رایت می شوید.
رفتار کاربران سایت تان را تحلیل نمایید

رفتار کاربران داخل سایت را زیر نظر داسته باشید.به این منظور با برنامه هایی مانند نقشه حرارتی،این امکان را پیدا میکنید که میزان کلیک روی لینک ها، میزان اسکرول کاربران ،نواحی کلیک در هر صفحه و موارد اینچنینی را بررسی کنید.شما با استفاده از این نتایج تحلیل ها می توانید به کاهش نرخ بانس ریت سایت خود کمک کنید.

شما می توانید مقالات آموزش رایگان سئو را در وبسایت سئو ادیو مشاهده و مطالعه کنید.

پنجره پاپ آپ را کاملا فراموش کنید!

بازدیدکنندگان سایت از این بخش متنفرند!و انجام این کار اعتبار سایت شما و محتوای شما(حتی اگر بهترین محتوا)را به شدت کاهش می دهد.

تا جایی که امکانش هست مطالب را خوانا و کوتاه ارائه کنید

سعی کنید در ارایه مطالب مورد نظر نکات و علایم نگارشی را رعایت نمایید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که از طولانی کردن جملات و پاراگراف ها جدا خودداری کنید.

چون نه تنها باعث جذب مخاطب و برقراری ارتباط با او نمی شود ،بلکه باعث خستگی ذهنی و کلافه شدن او می گردد.برای ارایه مطالب از یک فرمت مناسب بهره بگیرید زیرا تمام بازدیدکنندگان از خواندن مطالب پخش و پلا و نامنظم دوری میکنند.

رابط کاربری (UI) وبسایت را با کیفیت طراحی کنید

بخش ظاهری وب سایت شما را رابط کاربری نمایان می کند در نتیجه هر چه رابط کاربری و ظاهر وب سایت شما جذاب تر باشد منجر به کاهش نرخ بانس ریت بیشتر و جذب بیشتر بازدیدکننده تعامل گر می شود.

محتوای با کیفیت ارئه دهید

محتوای با کیفیت ارایه دهید

حتما برای شما هم پیش آمده است که وارد سایتی شده اید اما محتوای افتضاح درون آن نه تنها شما را به صفحات بعد و تعامل دعوت نکرده است بلکه در کسری از ثانیه، فقط از آن صفحه فرار کرده اید!
حقیقت این است که هیچ چیز به اندازه یک محتوای منسجم،هدفمند و یونیک نمی تواند بازدیدکنندگان را در صفحه شما نگاه دارد.
تنها زمانی می توانیم انتظار داشته باشیم که کاهش نرخ بانس ریت در سایت ما اتفاق بیفتد که یک محتوای کاربردی و با کیفیت و درجه یک به بازدیدکنندگان تحویل دهیم.

مسیر را پیچیده نکنید!

بازدیدکننده ای که وارد سایت شما می شود باید سر راست و مستقیم به موضوع هدفش برسد پس به این نکته توجه کنید تا بازدیدکنندگان ثابت برای سایت تان ایجاد شود.

میزان مناسب بانس ریت چقدر است؟

اصولا میزان دقیق و از پیش تعیین شده ای وجود ندارد اما به طور کلی :

  •  بالای ۸۰ درصد بسیار بد است.
  • ۷۰-۸۰ درصد ضعیف است.
  •  ۵۰-۷۰ درصد متوسط است.
  •  ۳۰-۵۰ درصد خوب است.

پرسش های متداول در مورد کاهش نرخ بانس ریت

در انتهای مقاله راجع به برخی از پرسش‌های متداول شما کاربران پیرامون موضوع کاهش نرخ بانس ریت، سوالاتی را مطرح می‌کنیم که عبارتند از:

بانس ریت مناسب چقدر است؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که نرخ مناسب بانس ریت سایت شما چقدر باید باشد. در این خصوص باید گفت نرخ پرسش بسته به حوزه‌ای که شما کار می‌کنید متفاوت است و هر صنعت یک میانگین دارد. به عنوان مثال در سفر متوسط نرخ بانس ریت 82.6 درصد بوده و برای صنعت املاک 40.8 درصد است. هرچقدر مقدار بانس ریت بسته به موضوع شما از میانگین کمتر باشد، بانس ریت مناسب‌تر خواهد بود. همچنین اگر نمی‌دانید میانگین نرخ پرش چند است؟، باید گفت این رقم در حدود 50.9 درصد است. در ادامه نرخ بانس ریت متوسط چند صنعت را بیان می‌کنیم.

B2B  لایف استایل بیزینس و اقتصادی سلامتی فروشگاهی بیمه
65.17% 64.26% 63.51% 59.5% 54.54% 45.96%

آیا نرخ پرش بالا همیشه نشانه بدی است؟

گوگل در پاسخ به این پرسش شرایطی را بیان می‌کند. در صورتی که موفقیت سایت شما به کاهش نرخ بانس ریت سایتتان وابسته است، بالا رفتن آن نشانه بدی است.

تفاوت نرخ خروج Exit Rate و نرخ پرش Bounce Rate در چیست؟

منظور از Exit Rate، نشان دهنده آمار خروج کاربران در صفحه‌ای است که آنها پس از مشاهده سایت شما و دیدن صفحات آن از سایت شما خارج می‌شوند. برای آنکه بتوانید بهتر فرق این دو را متوجه شوید، کافیست تصویر زیر را مشاهده کنید.

  • نرخ پرش Bounce Rate یا بانس ریت بالا بیانگر آن است که عواملی در صفحه شما وجود دارند که بلافاصله کاربر را فراری می‌دهند. از جمله می‌توان به زمان بارگذاری طولانی، طراحی گیج کننده یا نامعقول، عدم تطابق بین تایتل و آگهی یا محتوا اشاره کرد. بسیار مهم است که اقداماتی برای کاهش نرخ بانس ریت در این صفحات صورت بگیرد.
  • از سوی دیگر، نرخ خروج یا Exit Rate بالا بیانگر آن است که کاربران پس از ورود از صفحه‌ای دیگر از سایت شما به پیج دیگر، از محتوا، فراخوان یا غیره در آن صفحه رضایت کاملی نداشته و از سایت خارج شده‌اند. در این بخش مهم است که دلیل خروج کاربر از صفحاتی با آمار بالا در نرخ خروج را درک کنید.

تفاوت نرخ خروج Exit Rate و نرخ پرش Bounce Rate

مهم‌ترین دلایل خروج کاربران از صفحه را نام ببرید.

از جمله مهم‌ترین دلایل در خروج کاربران از صفحه یا Exit Rate عبارتند از: ضعیف بودن تجربه کاربری، دیزاین نامناسب صفحات داخلی دیگر، اسکم بودن آگهی، زمان بارگذاری صفحات، لینکسازی نامناسب یا لینک‌های شکسته، صفحات 404، طراحی غیرجذاب، اطلاعات نادرست. شما کاربران می‌توانید آموزش‌های تکمیلی در بخش سئو را در دوره آموزش سئو سئو ادیو با سرفصل‌ها و اطلاعات عمیق‌تر مشاهده کنید.

در پایان امیدواریم مطالب ارایه شده برای شما مفید واقع شده باشد و با استفاده از آنها بتوانید به کاهش نرخ بانس ریت سایت خود و همچنین افزایش بازدیدکنندگان و تعامل کنندگان بپردازید.ممنون که تا انتها مطلب با ما همراه بودید.موفق باشید!

امیدواریم این مقاله از سری مقالات سئو ادیو نیز برای شما مفید بوده باشد.

قبلی معرفی انواع ریدایرکت و تاثیر هرکدام بر سئو
بعدی ریدایرکت 301 چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=2626
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ