SEOEDU

رپورتاژآگهی (رپورتاژ خبری) چیست؟و تاثیر آن بر سئو سایت

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 مفهوم ریپورتاژ آگهی
  2. 2 تاریخچه ریپورتاژ آگهی؟
  3. 3 اهداف رپورتاژ آگهی چیست؟
    1. 4 تقویت سئو خارجی
    2. 5 شناساندن محصولات و خدمات
    3. 6 تبلیغات
  4. 7 رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
    1. 8 ایجاد بک لینک باکیفیت
    2. 9 ایجاد ترافیک مستقیم
    3. 10 افزایش رتبه دامین‌ها و ارتقا دامین آتوریتی
  5. 11 آیا ریپورتاژهای آگهی انواع مختلفی دارند؟
  6. 12 انواع رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری از نظر سبک نوشتاری و محتوایی
    1. 13 رپورتاژ آگهی خبری
    2. 14 رپورتاژ تبلیغاتی
    3. 15 رپورتاژ مشکل محور
    4. 16 رپورتاژ داستانی
  7. 17 مزایای داشتن ریپورتاژ آگهی چیست؟
    1. 18 رتبه گوگل را افزایش می دهد
    2. 19 دانش مخاطبان بهبود پیدا می کند
    3. 20 مخاطب به مشتری تبدیل خواهد شد
  8. 21 آیا رپورتاژ آگهی بک لینک است؟ رپورتاژ آگهی یا بک لینک؟
  9. 22 سفارش رپورتاژ آگهی edu
  10. 23 ویژگی های رپورتاژ آگهی مناسب شامل چه مواردی است؟
  11. 24 هنگام تهیه رپورتاژ آگهی باید به چه نکاتی دقت داشت؟
  12. 25 برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موثر چگونه باید عمل کرد؟
  13. 26 چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟
  14. 27 فاکتورهای مرتبط با سئو که باید برای یک ریپورتاژ رعایت کرد شامل چه موارد می باشد؟
  15. 28 بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی چیست؟
  16. 29 از کدام سایت های واسط برای رپورتاژآگهی استفاده کنیم؟
    1. 30 از چه سایت‌ هایی ریپورتاژ آگهی بخریم؟
  17. 31 نکات مهمی که قبل از رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیریم شامل چه چیزهایی است؟
    1. 32 توجه به رپورتاژ رقبا
    2. 33 توجه به سایت‌های رپورتاژ رقبا
    3. 34 درنظر گرفتن زمان مناسب
  18. 35 تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟
  19. 36 بهترین دوره آموزش رپورتاژ آگهی برای چیست؟
  20. 37 پرسش های متداول
    1. 38 چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از رپورتاژ استفاده کنند؟
    2. 39 کاربرد رپورتاژ آگهی چیست؟
    3. 40 تفاوت ریپورتاژ آگهی یا مقاله بلاگ در چیست؟
    4. 41 مزایای انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟
    5. 42 راه کار هایی برای تاثیر بیشتر رپورتاژ چیست؟
    6. 43 هدف از ایجاد ریپورتاژ چیست؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

ممکن است این سوال برای بسیاری از مخاطبین پیش بیاید که چرا رپورتاژ آگهی تا این حد تأثیرگذار است و هر روز کسب ‌و کار‌های بیشتری به فکر استفاده از آن هستند؟ بهترین پاسخی که برای چنین سوالی پیدا می‌شود، این است که رپورتاژ نوعی تبلیغات غیرمستقیم می‌باشد که مخاطب با دیدن خبر یا یک واقعیت علمی، با آن مواجه می‌‌گردد. بنابراین راحت ‌تر به متن تبلیغاتی اعتماد می ‌کند و با اشتیاق بیشتری آن مطلب را دنبال می ‌نماید.

به این ترتیب مخاطب بدون آن‌که متوجه باشد در حال مشاهده یک محتوای تبلیغاتی است، رپورتاژ را تا انتها مطالعه می‌ کند و به صورت غیرمستقیم، پیام نهفته در آن متن را دریافت می ‌نماید.

به عنوان مثال رستورانی را در نظر بگیرید که برای طبخ غذا از گوشت ارگانیک یا محلی استفاده می‌ کند. تصور کنید اگر این رستوران مزایای استفاده از چنین گوشتی را در قالب یک داستان جذاب معرفی کند، چه تأثیر مثبتی می‌تواند بر ذهنیت مشتریان ایجاد کند. به عبارتی رپورتاژ آگهی علاوه بر تبلیغ یک محصول یا خدمات به‌خصوص، مشتری را از مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن هم مطلع می‌کند تا فرد با آگاهی از این موارد، محصول را استفاده نماید.

مفهوم ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ یا Advertorial در واقع ترکیبی از دو واژه ی Editorial و Advertisement بوده و به معنای نوعی گزارش بی طرفانه است که به یک موضوع خاص ارتباط دارد. این موضوع می تواند مربوط به یک برند یا محصول باشد که با استفاده از ریپورتاژ آگهی اطلاعاتی در خصوص آن به کاربران داده می شود. شاید با خود بگوئید که ریپورتاژ هم دقیقا مشابه به سایر روش های تبلیغی است اما باید بگوئیم که چنین نیست. در روش های دیگر تبلیغات به گونه ای مسئله مطرح می شود که تنها درباره ی بخش کوچکی از یک کسب و کار صحبت می کنیم؛ این در حالیست که ریپورتاژ آگهی هر آن چه که در یک کسب و کار وجود دارد را شرح می دهد. این تفاوت بسیار مهم است.
اطلاعات و گزارشاتی که با نام رپورتاژ منتشر می شود، از حالت تبلیغات خارج شده و همگی سودمند و مفید می باشند. شاید به همین دلیل است که در بین کاربران محبوبیت خاصی پیدا کرده است. مخاطب با استفاده از اطلاعاتی که ریپورتاژ به آن می دهد، می تواند به آنالیز کامل یک محصول یا خدمت بپردازد.
اگر قصد دارید با استفاده از رپورتاژ آگهی پیامی را به مخاطب خود منتقل کنید می توانید تصویر، ویدئو، نمودار و… را به کار ببرید.

تاریخچه ریپورتاژ آگهی؟

تاریخچه ریپورتاژ آگهی چیست؟

ممکن است شما هم کنجکاو باشید و بخواهید بدانید که تاریخچه رپورتاژ آگهی چیست، در پاسخ باید گفت این نوع آگهی‌ها در ابتدا به صورت تک محصولی در صفحات روزنامه‌ها چاپ می‌شده است و سپس توانست با گسترش رادیو و تلویزیون و غیره گسترش یابد. در سال‌های 1940 به بعد مدل‌های رپورتاژ آگهی به صورت تبلیغاتی موثر شناخته شدند که از تلویزیون پخش می‌شدند.

بخش دوم از تاریخچه رپورتاژ آگهی مربوط به ورود اینترنت به دنیای انسان‌ها است که سبب شد تا شیوه رپورتاژ با معنا و مفهومی دیگر در سئو داخلی و خارجی سایت‌ها رونمایی شود. احتمالا و با توجه به اینکه از دهه 1990 اینترنت ظهور کرده است، می‌توان اوایل این دهه را قدمت رپورتاژهای متنی در وب سایت‌ها دانست که به شکل‌های ابتدایی منتشر شدند.

اهداف رپورتاژ آگهی چیست؟

ممکن است برای شما هم این سوال مطرح شود که دلایل استفاده از رپورتاژ آگهی چیست؟ پاسخ این سوال را با پرداختن به اهداف آن بیان می‌کنیم که در این خصوص می‌توان گفت:

تقویت سئو خارجی

یک بخش مهم از خدمات سئو سایت اجرای کمپین‌های رپورتاژ برای بهبود وضعیت سئو خارجی است. اگر بخواهیم بگوییم مهم‌ترین هدف ایجاد رپورتاژ آگهی چیست؟ می‌توان به تقویت سئو خارجی اشاره کرد. شما می‌توانید به وضوح و با توجه به دلایلی که در ادامه همین مطلب بیان می‌کنیم، تاثیر رپورتاژ را در بهینه سازی ارزش سایت‌تان از دیدگاه گوگل و برندسازی درک کنید. در بخش جلوتر با ما باشید تا به چند مورد آن اشاره کنیم.

شناساندن محصولات و خدمات

مورد دومی که در پاسخ به پرسش اهداف رپورتاژ آگهی چیست؟ می‌بایست به آن اشاره کرد، گسترش آگاهی‌های مردمی و کاربران فضای مجازی در مورد خدمات یا محصولات برند شما است. از آنجایی که رپورتاژهای خبری در پلتفرم‌های خبری و بزرگ منتشر می‌شوند، همواره خبررسانی خوبی را بین کاربران داشته و با گرفتن رنک‌های نسبتا بالا، می‌توانند به راحتی محصول یا خدمات شما را معرفی کنند.

تبلیغات

در نهایت عامل مهم دیگر که باید در این بخش به آن اشاره نمود، تبلیغ کردن است که می‌تواند برای محصولات، خدمات و یا برند شما انجام شود. به این نکته توجه کنید که تبلیغات در رپورتاژ آگهی به شیوه‌ای خاص‌تر انجام می‌شود؛ به طوریکه کاربر متوجه آن نخواهد شد. شیوه‌های نگارش این نوع محتواها و ترفندهای آن در بخش‌های جلو برای شما کاربران شرح داده شده است.

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

در بخش معرفی رپورتاژ آگهی چیست؟ به این نکته اشاره کردیم که این نوع محتوا می‌تواند توصیف کننده وضعیت کسب‌وکار باشد و این تنها یک جنبه از اهمیت رپورتاژ آگهی خواهد بود. بخش مهم و حیاتی رپورتاژ آگهی مربوط به سئو سایت است که می‌تواند به خوبی وضعیت آن را بهینه سازی کند. اول از همه باید در مورد اینکه گوگل درباره رپورتاژ آگهی چه نظری دارد؟ یک جواب بدهیم.

به طور کلی گوگل به رپورتاژ آگهی همانند یک بک لینک نگاه می‌کند. موتورهای جستجو بک لینک‌ها را راهی برای مرتبط بودن، معتبر بودن و با کیفیت بودن سایت مقصد درنظر خواهند گرفت. با این حال در صورتی که به صورت غیر طبیعی از این لینک‌ها استفاده کنید، گوگل آن را نوعی سئو کلاه سیاه درنظر خواهد داشت. این موضوع باعث می‌شود تا ارزش رپورتاژ آگهی کاهش یافته و یا اعتبار آن کمتر شود.

اگر نمی‌دانید تاثیرات سئویی رپورتاژ آگهی چیست باید به 3 مورد مهم زیر اشاره کرد که عبارتند از:

ایجاد بک لینک باکیفیت

این یک موضوع بسیار مهم است که رپورتاژها می‌توانند بک لینک‌های باکیفیتی را برای سایت شما ایجاد کنند. به همین خاطر سئو سایت را تقویت می‌کنند. نحوه تقویت سئو سایت از این طریق ، بهبود و افزایش ترافیک سایت، افزایش رای اعتماد به سایت و ارتقا اعتبار پلتفرم شما خواهد بود.

ایجاد ترافیک مستقیم

ترافیک مستقیم یکی از کلید‌های موفقیت شما در سئو است که همچنان با گذشت زمان توانسته قدرت خود را حذف کند. زمانی که رپورتاژ آگهی را درج کنید، بخشی از ترافیک سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل می‌کنید. این کار از طریق لینک‌هایی که درون رپورتاژ قرار دارند + نام برند شما که می‌تواند کاربر را کنجکاو به جستجوی آن کند رخ می‌دهد. کاربران می‌توانند با بهره مندی از خدمات طراحی سایت در مجموعه SEOEDU، از دیزاین استاندارد و سئو محور آن برای جذب ترافیک نیز استفاده کنند.

افزایش رتبه دامین‌ها و ارتقا دامین آتوریتی

کیفیت و کمیت لینک‌های سایت شما برای گوگل مهم هستند. گوگل در رتبه دهی به دامین آتوریتی بسیار اهمیت می‌دهد. ایجاد بک لینک به خصوص از نوع رپورتاژ همچنین می‌تواند تعداد دامین‌های بک لینک‌های شما را بیشتر کند. به شرط اینکه از سایت‌های مختلفی رپورتاژ را ثبت کنید. این موضوع به افزایش اعتماد به سایت شما کمک خواهد کرد.

آیا ریپورتاژهای آگهی انواع مختلفی دارند؟

بله! همانطور که سایر روش های تبلیغاتی به انواع مختلفی تقسیم می شوند، رپورتاژهای آگهی نیز انواع مختلفی دارند.

انواع رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری از نظر سبک نوشتاری و محتوایی

انواع رپورتاژ آگهی؟ در خصوص انواع رپورتاژ آگهی در بخش قبل به چند مورد اشاره کردیم. با این حال از نظر سبک نوشتاری و محتوایی می‌توان به موارد زیر نیز پرداخت که عبارتند از:

اگر نمی‌دانید رپورتاژ خبری چیست باید بگوییم نوعی محتوا به سبک روزنامه نگاران است که در آن مسائل مختلفی پیرامون یک موضوع اطلاع رسانی می‌شود. این نوع محتواها به دلیل نو بودن یا جدید بودن اطلاعاتی که در خود دارند، استقبال خوبی داشته و می‌تواند هم برای خود سایت که منتشر کننده خبر یا داده جدیدی است و هم برای شما مفید باشد.

در مدل تبلیغاتی صرفا بر روی تبلیغات و معرفی برند توضیحاتی ارائه می‌شود. این نوع از محتواها معمولا کمتر به کار می‌رود. چرا که معمولا نرخ فرار کاربران از محتواهای تبلیغاتی بالا بوده و نتایج مطلوبی را ندارند.

منظور از مشکل محور بودن رپورتاژ آگهی چیست؟ مدلی از نگارش محتوا رپورتاژ است که با ایده و موضوع حل یک چالش یا مشکل مطرح می‌شود. در این حالت کاربران هدفی که با چنین ایراداتی روبرو هستند، به آن مراجعه کرده و پاسخ خود را دریافت می‌کنند. در ارائه پاسخ معمولا فرصت خوبی برای معرفی محصول یا خدماتی که مرتبط با این مشکل هست خواهید داشت.

ممکن است شما هم این نوع محتواها را دیده باشید، اما سبک نگارشی داستانی در رپورتاژ آگهی چیست؟ در پاسخ باید گفت سبک نگارشی‌ است که در آن مخاطب را همراه با ماجرای یک موضوع مانند شکل گیری یک برند، راه اندازی یک کسب‌و‌کار، تولید یک محصول و غیره همراه می‌سازد. این نوع محتوا در راستای پروموت کردن آنها نگارش شده و می‌تواند اعتماد کاربران را جلب کند.

مزایای داشتن ریپورتاژ آگهی چیست؟

همانطور که سایر تبلیغات برای یک کسب و کار از مزیت های خاص خود برخوردار است، این مورد برای ریپورتاژ آگهی نیز صدق کرده و مزیت هایی را به همراه دارد، از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رتبه گوگل را افزایش می دهد

اگر شما هم مانند بسیاری از صاحبین مشاغل یک وب سایت را اداره می کنید، حتما می دانید که رتبه وب سایت در گوگل یکی از اصلی ترین عناصر برای رسیدن به اهداف شماست، اگر می خواهید که رتبه ی خوبی در گوگل داشته باشید، به شما توصیه می کنیم از بک لینک ها استفاده کنید. به طور کلی با انتشار بک لینک در سایت هایی که بازدید بیشتری دارند، می توانید رتبه سایتتان را بهتر از قبل کنید.

دانش مخاطبان بهبود پیدا می کند

حتما شما هم به محتوای تبلیغاتی که برای یک محصول انجام می شود دقت کرده اید، بسیاری از آن ها با اغراق قصد دارند توجه مخاطب را به خود جلب کنند تا منجر به سود برای شرکت مورد نظر شوند. این در حالیست که رپورتاژآگهی چنین نیست زیرا اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطب قرار می دهد که هیچ فریب، دروغ یا اغراقی در آن نیست بلکه با این اطلاعات به دانش مخاطبان می افزاید.

مخاطب به مشتری تبدیل خواهد شد

از دیگر مزیت هایی که ریپورتاژهای آگهی دارند، این است که می توانند مخاطبین را به مشتری تبدیل کنند، در واقع ریپورتاژها به دلیل صداقتی که دارند، نیاز را در مشتری ایجاد کرده و آن را برای خرید ترغیب می کنند.

پاسخ به یک سوال تکراری:

آیا رپورتاژ آگهی بک لینک است؟ رپورتاژ آگهی یا بک لینک؟

بسیاری از دوستان در انتخاب رپورتاژ آگهی و بک لینک سردرگم هستند که این موضوع تا حدی ناشی از عدم شناخت تفاوت رپورتاژ و بک لینک می‌باشد. در بخش قبل راجع به اینکه رپورتاژ آگهی چیست؟ صحبت کردیم ولی در مورد بک لینک می‌توان گفت:

بک لینک‌ها شامل پیوندهایی هستند که به صورت‌های مختلفی مانند عکس، متن و غیره در سایت‌ها قرار داده می‌شوند. این نوع لینکسازی‌ها می‌توانند یک سیگنال از سایت مبدا به سایت مقصد منتقل کرده و معمولا محتوای چندانی برای آنها نگارش نمی‌شود. برای توضیحات بیشتر به مقاله بک لینک چیست مراجعه کنید.

در زمینه رپورتاژ آگهی یا بک لینک باید به این نکته مهم توجه کنید که لینک‌ها محتوای غنی ندارند و نمی‌توانند همراه خود ترافیکی را منتقل کنند. از سوی دیگر این نوع بک لینک سازی معمولا در سایت‌هایی با دامین آتوریتی و پیج رنک بالا به صورت نوفالو انجام می‌شود. چراکه سایت‌های بزرگ از نظر سئویی به شدت روی لینک‌های خارجی خود حساس بوده، آنها را حذف یا نوفالو می‌کنند. دوستان باید توجه داشته باشید که رپورتاژآگهی در اصل یک بک لینک محسوب می شود اما، شما نباید به چشم بک لینک و لینک سازی خارجی به آن نگاه کنید. شما باید با دید یک آگهی تبلیغاتی اثر گذار، رپورتاژ خود را بنویسید تا کاربر را به خواندن محتوا جذب، سپس کاری کنید که در لینک های موجود در صفحه سایت به وبسایت شما سر بزند. در این حالت شما بهترین تاثیر را از رپورتاژآگهی خود گرفته اید.

در نتیجه زمانی اگر نمی‌دانید بهترین زمان برای انتخاب رپورتاژ آگهی چیست باید گفت: زمانی که می‌خواهید از ترافیک سایت مبدا استفاده کنید یا ترافیک سایت خود را بیشتر کنید، زمانی که می‌خواهید یک سیگنال قدرتمند و از نوع “فالو” که معمولا هزینه بالاتری دارد را به کار ببرید، زمانی که می‌خواهید به برندسازی خود پر و بالی بدهید و اسمی از آن در رسانه‌های بزرگ مطرح کنید، بهتر است به سراغ رپورتاژ آگهی بروید. با این حال در مراحل مختلف بهینه سازی یک سایت که در دوره منتورینگ سئو  به صورت جلسات کوچینگ آن را انجام می‌دهیم، به این نکته اشاره می‌کنیم که ساخت بک لینک و ایجاد رپورتاژ تحت یک برنامه هیچ تداخلی با هم نخواهند داشت.

سفارش رپورتاژ آگهی edu

یکی مدل از سبک رپورتاژهایی که خیلی طرفدار دارد و افراد زیادی به دنبال داشتن رپورتاژ در این سایت ها می گردند.

سایت های دانشگاهی، جزو معتبرترین وبسایت ها در نزد گوگل بوده و در نتیجه اگر شما بتوانید از آن ها بک لینک دریافت کنید، قدرت خیلی زیادی را دریافت خواهید کرد و در نتیجه اعتبار سایت شما در برابر گوگل بیشتر خواهد بود.

در صورتی که به این حوزه علاقه دارید حتما مقاله “سفارش رپورتاژ آگهی edu ” را مطالعه کنید.

ویژگی های رپورتاژ آگهی مناسب شامل چه مواردی است؟

پس از آنکه فهمیدیم رپورتاژ آگهی چیست؟ و با تاریخچه و اهداف آن آشنا شدیم، حال لازم است با ویژگی‌های خوب این نوع آگهی‌ها آشنا شوید که عبارتند از:

نوع محتوایی که در رپورتاژ آگهی درج می‌کنید، باید به درستی و دقت نگارش شود. این موضوع به ویژه در انتشار محتواهای تبلیغاتی در سایت های بزرگ مهم است؛ چراکه این سایت‌ها به هیچ عنوان نشر اطلاعات غلط را اجازه نخواهند داد.

مورد دیگری که می‌توان راجع به ویژگی رپورتاژ آگهی چیست؟ بیان نمود، ارتباط محتوا با موضوع سایت شما است. همچنین بهتر است سایت شما با سایتی که در آن محتوا منتشر می‌شود مرتبط باشد؛ چراکه باعث می‌شود افرادی که نزدیک به جامعه هدف شما هستند به سایت شما هدایت شده و ترافیک ارزشمندی را با نرخ CTR بالاتر ایجاد کنند.

بدیهی است که محتواهای رپورتاژ که به نوعی تبلیغی هستند و نمادی از برند شما به حساب می‌آیند، نباید غلط املایی یا نگارشی و محتوای نادرست داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تا اعتبار سایت تبلیغ شده مورد لکه اعتبار راننده نشود.

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی باید به چه نکاتی دقت داشت؟

رپورتاژ آگهی برای این که تاثیر بیشتری روی مخاطبان داشته باشد باید از یکسری نکات پیروی کند، از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای اینکه بتوانید یک رپورتاژآگهی خیلی خوب داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم را مطالعه کنید.

برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موثر چگونه باید عمل کرد؟

اگر تا به این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید، باید به خوبی بدانید که ریپورتاژهای آگهی تفاوت های بسیاری با تبلیغات دارند و در نتیجه برای این که ریپورتاژ موثرتری داشته باشید، باید به شیوه ی خاصی عمل کنید و به یک سری روش ها پایبند باشید.

چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟

شیوه صحیح نگارش رپورتاژ آگهی؟ به طور کلی روش نوشتن متن رپورتاژ آگهی جذاب زمانی رخ می‌دهد که بتواند ترافیک بسیاری از سایت مبدا به سایت مقصد منتقل کرده و بتواند تعامل را در کاربر شما با محتوا ایجاد کند. پرسشی که در این بخش ممکن است برای شما مطرح شود، چگونگی نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب است. در این خصوص می‌بایست به چند نکته زیر اشاره کنیم که عبارتند از:

نکته: یک راهکار که می‌تواند رپورتاژ شما را با ارزش‌تر کند، تبلیغ محتوای رپورتاژ در فضای مجازی است. این کار منجر می‌شود تا کاربران را به سمت آن هدایت کرده و به بهبود رتبه صفحه آن کمک کند. در نهایت افزایش اعتبار صفحه منجر به بیشتر شدن ارزش صفحه رپورتاژ شده و اعتبار بیشتری را به صفحات مقصد لینک شده منتقل خواهد کرد.

کاربران می‌توانند با ثبت سفارش تولید محتوا از سایت SEOEDU، از محتواهای جذاب نگارش شده توسط تیم نویسنده این مجموعه برای رپورتاژهای خود استفاده کنند.

فاکتورهای مرتبط با سئو که باید برای یک ریپورتاژ رعایت کرد شامل چه موارد می باشد؟

جالب است بدانید فاکتورهایی در رابطه با سئو وجود دارد که اگر برای یک ریپورتاژ آن ها را در نظر بگیرید و به کار ببرید، بدون شک تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت، از جمله این فاکتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی چیست؟

یک سوال پرتکرار شما کاربران این است که بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی چیست؟ اگر نمی‌دانید چه سایتی را انتخاب کنید، ما چند فاکتور را برای اینکار به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای انتخاب دقیق سایت مناسب رپورتاژ خود استفاده کنید. این موارد عبارتند از:

بسیار مهم است پلتفرمی را که انتخاب می‌کنید مرتبط با سایت شما باشد؛ چراکه می‌تواند علاوه بر اینکه مخاطبان حوزه شما را هدف قرار دهد، تا حدودی به گوگل زمینه کاری برند شما را معرفی می‌کند. مثال: سایت سیگنال برای پلتفرم‌های ارز دیجیتال.

اگر نمی‌دانید بهترین پارامتر در تعیین سایت‌های قدرتمند برای رپورتاژ آگهی چیست؟ باید با دامین آتوریتی آشنا شوید. دامین آتوریتی یک عدد است که رتبه کل سایت در موتور جستجو را مشخص می‌کند. برای آنکه بتوانید اعتبار و ارزش بالایی را به سمت سایت خود هدایت کنید، بهتر است رپورتاژ را سایت‌ها با دامین آتوریتی بالا منتشر کنید.

برخی از پلتفرم‌ها امکان درج بک لینک در صفحات با رتبه‌های بالای خود را امکان پذیر کرده‌اند که به صورت موقت بک لینک ثبت می‌شود. شما می‌توانید از این سایت‌ها نیز استفاده کنید و اعتبار خوبی را به عنوان یک پتانسیل موقت برای بهبود رتبه سایت به کار بگیرید.

اگر می‌خواهید کیفیت بک لینک‌های خود را بالا نگه دارید، به امتیاز اسپم سایت یا صفحه دقت کنید. معمولا اسپم اسکور زیر 30 درصد مقدار امتیاز “LOW” بوده اما برای بک لینک سازی رپورتاژی به سراغ سایت‌هایی با اسپم اسکورهای زیر 5-10 درصد بروید.

از کدام سایت های واسط برای رپورتاژآگهی استفاده کنیم؟

یکی از سوالات و دغدغه هایی که اکثر کاربران با آن رو به رو هستند این است که کجا رپورتاژآگهی سفارش دهیم و چه سایت هایی وجود دارند که می توانیم از آن ها استفاده کرده و با کمک آن ها رپورتاژ را منتشر کنیم. ما در یکی از مطالب سایت خود به معرفی 6 سایت برای سفارش رپورتاژ صحبت کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

از چه سایت‌ هایی ریپورتاژ آگهی بخریم؟

بهترین پلتفرم برای سفارش رپورتاژ آگهی چیست؟ در این خصوص به طور اجمالی می‌توان به 4 سایت اصلی زیر اشاره کرد که عبارتند از:

این سایت‌ها به عنوان واسط سفارش رپورتاژ شما را دریافت کرده و در سایت مقصد منتشر می‌کنند.

نکته: متاسفانه برخی از وب‌ سایت‌ها اقدام به حذف یا غیرفعال کردن لینک‌های رپورتاژی بعد از مدت زمان می‌کنند. بنابراین مهم است که شما وضعیت لینک‌های رپورتاژی خود را از نظر سئو تکنیکال و وضعیت فالو یا نوفالو بودن آنها را مدنظر بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم همواره لیستی از لینک صفحات رپورتاژ خود را هر از گاهی وارد اسکریمینگ فراگ نموده و وضعیت لینک‌های داخلی آن را دوره‌ای بررسی کنید.

نکات مهمی که قبل از رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیریم شامل چه چیزهایی است؟

در رابطه با نکات مهمی که باید قبل از رپورتاژ آگهی راجع به انتشار آن بدانید می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

ساده‌ترین راه حل در تعیین سایت و موضوع رپورتاژ آگهی چیست؟ در پاسخ می‌توان به تقلید کردن از رقبا و بررسی آنها اشاره کرد. به رپورتاژهایی که رقبای شما در حوزه کاری‌تان رفته‌اند توجه کنید. بهتر است محتوای رپورتاژ شما با موضوعاتی جدیدتر که ترافیک بالاتری را جذب می‌کنند نگارش شود.

اگر نمی‌دانید بهترین سایت رپورتاژ چیست، یک راه حل آن است که به سایت‌هایی که رقبایتان در آنجا رپورتاژ رفته‌اند نگاهی بیندازید. در این حالت شما می‌توانید می‌توانید میزان بازدید و تعامل کاربران با آن صفحات را بررسی کرده و هرکدام که بیشترین نرخ را داشتند را انتخاب نمایید.

کمپین‌های رپورتاژ و بک لینک از مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوعات در سئو خارجی و حتی کل سئو هستند. این پلن‌ها به شدت هزینه‌بر بوده و از طرف دیگر در صورتی که بدون برنامه ریزی صحیح منتشر شوند، گوگل آن را غیر طبیعی درنظر می‌گیرد و نمی‌توان به خوبی از پتانسیل آنها استفاده کرد.

نکته: چنین اطلاعاتی غالبا برگرفته از تجربیات عملی یک متخصص سئو است که معمولا محتوای کمی در مورد آنها در فضای مجازی وجود دارد. شما کاربران می‌توانید با مطالعه مقالاتی مانند رپورتاژ چیست؟ در بلاگ SEOEDU، از مهم‌ترین اطلاعات در هر موضوع اطلاع بیابید.

تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

چقدر لازم است تا برای ریپورتاژ هزینه کنیم؟ بودجه لازم برای سفارش تولید محتوای رپورتاژ چیست؟  سفارش تولید محتوای رپورتاژ از 2 جهت مهم هزینه دارد که عبارتند از:

اولین مورد در این بخش مرتبط با هزینه نگارش این نوع محتواها است. در نگارش محتوای رپورتاژ آگهی، مهارت نویسنده در همراه کردن مخاطب، سئو، جلب اعتماد او و بردن کاربر به صفحات محصول و خدمات بسیار مهم است. به همین خاطر باید زمان بیشتری صرف شود که این موضوع منجر به بالا بودن هزینه نگارش چنین محتوایی خواهد شد.

پلتفرم‌هایی که سرویس درج رپورتاژ را ارائه می‌کنند، به جهت ارائه بستر مناسب و لینک‌های خارجی به صفحات متعدد بخشی از اعتبار سئو خود را به آنها واگذار خواهند کرد. این موضوع منجر می‌شود تا آنها هزینه‌ای بابت این موضوع و نیز ذکر نام برند شما (تبلیغات)، تامین هزینه‌های سایت و تقویت سئو آن دریافت کنند.

اگر نمی‌دانید هزینه یک رپورتاژ آگهی چیست، ساده‌ترین راه حل آن است که به سایت‌های انجام خدمات رپورتاژ آگهی مراجعه کنید. سپس در هنگام ثبت سفارش، لیست تمام خبرگزاری‌ها، بلاگ‌ها و غیره را با هزینه رپورتاژ مشاهده کنید. معمولا با توجه به فالو و نوفالو بودن لینک‌ها، دامین آتوریتی، محبوبیت و اسپم اسکور این سایت‌ها و شرایطی که دارند، هزینه‌های درج رپورتاژ متفاوت خواهد بود.

بهترین دوره آموزش رپورتاژ آگهی برای چیست؟

استفاده از دوره آموزش رپورتاژ آگهی می‌تواند در بسیاری موارد به شما کمک کند. از آموزش نحوه نگارش آن گرفته تا بیشتر شدن ارزش سئو و جذاب‌تر کردن محتوا، انتخاب محل مناسب برای انتشار محتوا و غیره. اگر قصد دارید برای تهیه یک دوره آموزشی خوب برای رپورتاژ آگهی اقدام کنید، ما می‌توانیم به شما دوره آموزشی SEOEDU را معرفی‌ کنیم.

اما مزیت این دوره رپورتاژ آگهی چیست؟ مجموعه ویدیوها در این بخش با تکیه بر دانش بالای مدرس آن، آقای دهقانی تدوین شده است که تاکنون برای ده‌ها سایت مختلف کمپین رپورتاژی راه‌ اندازی کرده‌اند. از سوی دیگر، دوره به صورت صفر تا صدی ضبط شده است. بدین معنا که تمام نکات سئویی، نگارشی و غیره برای شما آموزش داده شده‌اند. پس یکبار برای همیشه می‌توانید با تهیه این دوره، با مفهوم رپورتاژ چیست آشنا شده و کمپین‌های آن را خودتان انجام دهید. همچنین خدمات مشاوره سئو SEOEDU برای خدمت رسانی به شما در بهبود سئو خارجی آماده است.

پرسش های متداول

در انتها راجع به برخی از پرسش‌های متداول شما کاربران پیرامون موضوع رپورتاژ آگهی چیست؟ صحبت می‌کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از رپورتاژ استفاده کنند؟

فرقی نمی‌کند کسب‌وکار شما اینترنتی بوده یا آفلاین (سنتی) باشد. همه صاحبین کسب‌و‌کار می‌توانند از رپورتاژ استفاده کنند. مزیت مهم این کار برای صاحبین فروشگاه آنلاین، بهبود سئو و برای دیگر کسب‌و‌کارها، برندسازی آنها خواهد بود.

کاربرد رپورتاژ آگهی چیست؟

استفاده از رپورتاژ آگهی با هدف ایجاد سیگنال‌های قدرتمند از سایت‌های معتبر به سایت شما، برندسازی و بهبود وضعیت ترافیک سایت، کسب دامین ریفرینگ‌ها و لینک‌های OutBound می‌باشد.

تفاوت ریپورتاژ آگهی یا مقاله بلاگ در چیست؟

مهم‌ترین تفاوتی که می‌توان بین این دو بیان کرد، هدف محتوای آن است. در رپورتاژ آگهی، فرد قصد معرفی محصول یا خدمات خود را دارد. این در حالی است که در مقاله بلاگ شما تنها با هدف آگاه کردن کاربر در مورد یک موضوع یا حل او صحبت می‌کنید. از سوی دیگر، مقاله بلاگ در سایت شما منتشر شده اما رپورتاژ در سایت‌های دیگر انتشار می‌یابند.

مزایای انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

در پاسخ به این پرسش که مزیت رپورتاژ آگهی چیست؟ می‌توان به مواردی همچون بالا بودن احتمال خواندن آن توسط کاربر، مشاهده شدن نام برند در سایت‌هایی با برندهای شناخته شده، اعتمادسازی، بهینه سازی سئو خارجی اشاره کرد.

راه کار هایی برای تاثیر بیشتر رپورتاژ چیست؟

برخی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن رپورتاژ خود را تقویت کنید عبارتند از: ارسال ترافیک و سوشیال سیگنال به صفحه رپورتاژ. رعایت اصول سئو محتوا در زمان نگارش. ارزش آفرینی با ارائه اطلاعات دسته اول. انتشار محتوا در پلتفرم‌ها با دامین آتوریتی بالا و اسپم اسکور پایین. شما می‌توانید در مقاله “تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار” راهکارهای دیگر این روش را بیاموزید.

هدف از ایجاد ریپورتاژ چیست؟

ریپورتاژ آگهی به این خاطر ایجاد شده است تا کاربر بتواند به طور صحیح هر آن چه که را که درباره یک محصول وجود دارد، بداند. همانطور که گفتیم ریپورتاژها بسیار کاربر پسند هستند، پس می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کرده و برندسازی کنید. تجربه نشان می دهد ریپورتاژهایی که مانند یک داستان واقعی برای کاربر تعریف شوند، اگر حس خاصی را به آن منتقل کند، نتیجه ی بهتری خواهد داشت؛ به این خاطر که کاربر در حین خواندن از آن لذت خواهد برد. آمارها نشان می دهد کاربران به همان میزان که برای محتواهای معمولی زمان صرف می کنند، می توانند برای خواندن محتوای ریپورتاژها نیز وقت بگذارند. از این موضوع می توان نتیجه گرفت که ریپورتاژهای آگهی گزینه ی بسیار مناسبی برای جذب مخاطب به شمار می آیند.

از رپورتاژهای آگهی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با سرعتی بالاتر استفاده می کنند و حتی شما می توانید از آن ها برای ساخت بک لینک های چندگرهی نیز استفاده کنید.

نتیجه گیری:

با مطالعه این مقاله به این نتیجه رسیدیم که رپورتاژ آگهی مزیت های بیشتری به نسبت انواع تبلیغاتی که در رسانه های مختلف می بینیم دارد، علاوه بر آن بسیار مخاطب پسند نیز می باشد، اما برای این که بتوانیم کاربر را از ریپورتاژ خود راضی نگه داریم باید قواعدی که در رابطه با ساخت آن وجود دارد در نظر بگیریم. بدون شک لحاظ کردن هر یک از نکاتی که در بخش های بالا ذکر کردیم می تواند به کیفیت هر چه بیشتر ریپورتاژ آگهی شما کمک کند.

خروج از نسخه موبایل