ریپورتاژآگهی و مزایای استفاده از آن

- 1 ریپورتاژ آگهی چیست و مزایای آن
- 2 مفهوم ریپورتاژ آگهی
- 3 آیا ریپورتاژهای آگهی انواع مختلفی دارند؟
- 4 هدف از ایجاد ریپورتاژ چیست؟
- 5 مزایای داشتن ریپورتاژ آگهی چیست؟
- 9 پاسخ به یک سوال تکراری:
- 10 سفارش رپورتاژ آگهی edu
- 11 هنگام تهیه ریپورتاژ آگهی باید به چه نکاتی دقت داشت؟
- 12 برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موثر چگونه باید عمل کرد؟
- 13 فاکتورهای مرتبط با سئو که باید برای یک ریپورتاژ رعایت کرد شامل چه موارد می باشد؟
- 14 از کدام سایت های واسط برای رپورتاژآگهی استفاده کنیم؟

دوره آموزش لینک سازی خارجی از مبتدی تا پیشرفته
ریپورتاژ آگهی چیست و مزایای آن
ممکن است این سوال برای بسیاری از مخاطبین پیش بیاید که چرا رپورتاژ آگهی تا این حد تأثیرگذار است و هر روز کسب و کارهای بیشتری به فکر استفاده از آن هستند؟ بهترین پاسخی که برای چنین سوالی پیدا میشود، این است که رپورتاژ نوعی تبلیغات غیرمستقیم میباشد که مخاطب با دیدن خبر یا یک واقعیت علمی، با آن مواجه میگردد. بنابراین راحت تر به متن تبلیغاتی اعتماد می کند و با اشتیاق بیشتری آن مطلب را دنبال می نماید.
به این ترتیب مخاطب بدون آنکه متوجه باشد در حال مشاهده یک محتوای تبلیغاتی است، رپورتاژ را تا انتها مطالعه می کند و به صورت غیرمستقیم، پیام نهفته در آن متن را دریافت می نماید.
به عنوان مثال رستورانی را در نظر بگیرید که برای طبخ غذا از گوشت ارگانیک یا محلی استفاده می کند. تصور کنید اگر این رستوران مزایای استفاده از چنین گوشتی را در قالب یک داستان جذاب معرفی کند، چه تأثیر مثبتی میتواند بر ذهنیت مشتریان ایجاد کند. به عبارتی رپورتاژ آگهی علاوه بر تبلیغ یک محصول یا خدمات بهخصوص، مشتری را از مزایا و ویژگیهای منحصربهفرد آن هم مطلع میکند تا فرد با آگاهی از این موارد، محصول را استفاده نماید.
مفهوم ریپورتاژ آگهی
ریپورتاژ یا Advertorial در واقع ترکیبی از دو واژه ی Editorial و Advertisement بوده و به معنای نوعی گزارش بی طرفانه است که به یک موضوع خاص ارتباط دارد. این موضوع می تواند مربوط به یک برند یا محصول باشد که با استفاده از ریپورتاژ آگهی اطلاعاتی در خصوص آن به کاربران داده می شود. شاید با خود بگوئید که ریپورتاژ هم دقیقا مشابه به سایر روش های تبلیغی است اما باید بگوئیم که چنین نیست، تبلیغات مختلفی که با آن ها ممکن است تا حدودی آشنایی داشته باشید به گونه ای می باشد که تنها درباره ی بخش کوچکی از یک کسب و کار صحبت می کند؛ این در حالیست که ریپورتاژ آگهی هر آن چه که در یک کسب و کار وجود دارد را شرح می دهد.
اطلاعات و گزارشاتی که با نام ریپورتاژ منتشر می شود، از حالت تبلیغات خارج شده و همگی سودمند و مفید می باشند. شاید به همین دلیل است که در بین کاربران محبوبیت خاصی پیدا کرده است. مخاطب با استفاده از اطلاعاتی که ریپورتاژ به آن می دهد، می تواند به آنالیز کامل یک محصول یا خدمت بپردازد.
اگر قصد دارید با استفاده از ریپورتاژ آگهی پیامی را به مخاطب خود منتقل کنید می توانید تصویر، ویدئو، نمودار و… را به کار ببرید.
آیا ریپورتاژهای آگهی انواع مختلفی دارند؟
بله! همانطور که سایر روش های تبلیغاتی به انواع مختلفی تقسیم می شوند، ریپورتاژهای آگهی ها نیز انواع مختلفی دارند.
- برخی از این ریپورتاژها در بستر اینترنت و وب سایت های اینترنتی دیده می شوند. مقاله ویرایش شده نمونه بارز آن است.
- پیام های بازرگانی نوع دیگری از آن ها می باشند که در رسانه های تلویزیونی به چشم می خورد.
- در سینما نیز تیزر و تریلرهای تبلیغاتی به عنوان ریپورتاژ آگهی شناخته می شوند.
- حتی در نشریات نیز نوع خاصی از ریپورتاژ وجود دارد که به صورت ستون های متنی در پاورقی مشاهده می شوند.
- ذکر نام یک برند به عنوان یک اسپانسر در برنامه های رادیویی و پادکست ها هم نوع دیگری از ریپورتاژ آگهی به شمار می آید.
هدف از ایجاد ریپورتاژ چیست؟
ریپورتاژ آگهی به این خاطر ایجاد شده است تا کاربر بتواند به طور صحیح هر آن چه که را که درباره یک محصول وجود دارد، بداند. همانطور که گفتیم ریپورتاژها بسیار کاربر پسند هستند، پس می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کرده و برندسازی کنید. تجربه نشان می دهد ریپورتاژهایی که مانند یک داستان واقعی برای کاربر تعریف شوند، اگر حس خاصی را به آن منتقل کند، نتیجه ی بهتری خواهد داشت؛ به این خاطر که کاربر در حین خواندن از آن لذت خواهد برد. آمارها نشان می دهد کاربران به همان میزان که برای محتواهای معمولی زمان صرف می کنند، می توانند برای خواندن محتوای ریپورتاژها نیز وقت بگذارند. از این موضوع می توان نتیجه گرفت که ریپورتاژهای آگهی گزینه ی بسیار مناسبی برای جذب مخاطب به شمار می آیند.
از رپورتاژهای آگهی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با سرعتی بالاتر استفاده می کنند و حتی شما می توانید از آن ها برای ساخت بک لینک های چندگرهی نیز استفاده کنید.
مزایای داشتن ریپورتاژ آگهی چیست؟
همانطور که سایر تبلیغات برای یک کسب و کار از مزیت های خاص خود برخوردار است، این مورد برای ریپورتاژ آگهی نیز صدق کرده و مزیت هایی را به همراه دارد، از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
رتبه گوگل را افزایش می دهد
اگر شما هم مانند بسیاری از صاحبین مشاغل یک وب سایت را اداره می کنید، حتما می دانید که رتبه وب سایت در گوگل یکی از اصلی ترین عناصر برای رسیدن به اهداف شماست، اگر می خواهید که رتبه ی خوبی در گوگل داشته باشید، به شما توصیه می کنیم از بک لینک ها استفاده کنید. به طور کلی با انتشار بک لینک در سایت هایی که بازدید بیشتری دارند، می توانید رتبه سایتتان را بهتر از قبل کنید.
دانش مخاطبان بهبود پیدا می کند
حتما شما هم به محتوای تبلیغاتی که برای یک محصول انجام می شود دقت کرده اید، بسیاری از آن ها با اغراق قصد دارند توجه مخاطب را به خود جلب کنند تا منجر به سود برای شرکت مورد نظر شوند. این در حالیست که رپورتاژآگهی چنین نیست زیرا اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطب قرار می دهد که هیچ فریب، دروغ یا اغراقی در آن نیست بلکه با این اطلاعات به دانش مخاطبان می افزاید.
مخاطب به مشتری تبدیل خواهد شد
از دیگر مزیت هایی که ریپورتاژهای آگهی دارند، این است که می توانند مخاطبین را به مشتری تبدیل کنند، در واقع ریپورتاژها به دلیل صداقتی که دارند، نیاز را در مشتری ایجاد کرده و آن را برای خرید ترغیب می کنند.
پاسخ به یک سوال تکراری:
آیا رپورتاژ آگهی بک لینک است؟
دوستان باید توجه داشته باشید که رپورتاژآگهی در اصل یک بک لینک محسوب می شود اما، شما نباید به چشم بک لینک و لینک سازی خارجی به آن نگاه کنید. شما باید با دید یک آگهی تبلیغاتی اثر گذار، رپورتاژ خود را بنویسید تا کاربر را به خواندن محتوا جذب، سپس کاری کنید که در لینک های موجود در صفحه سایت به وبسایت شما سر بزند. در این حالت شما بهترین تاثیر را از رپورتاژآگهی خود گرفته اید.
سفارش رپورتاژ آگهی edu
یکی مدل از سبک رپورتاژهایی که خیلی طرفدار دارد و افراد زیادی به دنبال داشتن رپورتاژ در این سایت ها می گردند.
سایت های دانشگاهی، جزو معتبرترین وبسایت ها در نزد گوگل بوده و در نتیجه اگر شما بتوانید از آن ها بک لینک دریافت کنید، قدرت خیلی زیادی را دریافت خواهید کرد و در نتیجه اعتبار سایت شما در برابر گوگل بیشتر خواهد بود.
در صورتی که به این حوزه علاقه دارید حتما مقاله “سفارش رپورتاژ آگهی edu ” را مطالعه کنید.
هنگام تهیه ریپورتاژ آگهی باید به چه نکاتی دقت داشت؟
رپورتاژ آگهی برای این که تاثیر بیشتری روی مخاطبان داشته باشد باید از یکسری نکات پیروی کند، از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- هنگامی قصد دارید رپورتاژ آگهی خود را در سایت ها قرار دهید، به سراغ وب سایت هایی بروید که مرتبط با کسب و کار شما هستند زیرا اینگونه شانس بیشتری برای دیده شدن توسط مشتریان خواهید داشت.
- توصیه می شود اگر نمی خواهید ریپوتاژ خود را سایت هایی مشابه سایت خود قرار دهید حتما آن را سایت های خبرگذاری قرار دهید زیرا در طول روز بازدید کننده های بیشتری به نسبت سایر وب سایت ها دارند.
- سایتی که قرار است در آن ریپورتاژ خود را بگذارید مورد بررسی قرار دهید. از این نظر که سایت مورد نظر تا چه میزان بازدید دارد، مطمئنا میزان بازدید روزانه سایت می تواند ارتباط مستقیمی با میزان بازدید سایت شما و به دنبال آن میزان فروش شما داشته باشد.
- از دیگر مواردی که باید هنگام تهیه ریپورتاژ آگهی به آن دقت داشت اعتبار دامنه و عمر دامنه است، سایت هایی برای قرار دادن ریپورتاژ مناسبند که اعتبار دامنه بالاتر از 50 داشته باشند.
o Spam Score هم مانند اعتبار و عمر آن از اهمیت بالایی برخوردار است که باید هنگام تهیه و قرار دادن رپورتاژ آگهی به آن توجه داشت. بهترین امتیاز اسپم سایت باید بین صفر تا سه باشد، سایت هایی در این رنج قرار دارند گزینه بسیار مناسبی می باشند.
برای اینکه بتوانید یک رپورتاژآگهی خیلی خوب داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم را مطالعه کنید.
برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موثر چگونه باید عمل کرد؟
اگر تا به این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید، باید به خوبی بدانید که ریپورتاژهای آگهی تفاوت های بسیاری با تبلیغات دارند و در نتیجه برای این که ریپورتاژ موثرتری داشته باشید، باید به شیوه ی خاصی عمل کنید و به یک سری روش ها پایبند باشید.
- از پرداختن به تمامی داستان مشتریان تان خودداری کنید
به جای این که به جنبه های مختلفی بپردازید، توجه خود را تنها بر یک جنبه ی خاص از کسب و کارتان قرار دهید، به طور مثال از نحوه ی شروع به کار خود بگوئید، جایزه ای که برنده شدید، خدمت یا خدمات جدیدی که قرار است ارائه کنید و… - برای کسب و کار خود چهره ی خاصی به وجود آورید
همیشه داستان هایی که درباره اشخاص هستند بیشتر از داستان هایی که در خصوص تشکیلات و سازمان ها هستند می توانند کاربر را به خود جذب کنند. به طور مثال سعی کنید به شخصی که صاحب یک شغل است بپردازید. - چیزهایی بنویسید که مخاطب را به خواندن وادار کند
از نوشتن داستان های دروغین یا پرحاشیه خودداری کنید، مقالاتی که درباره ی چگونگی کسب و کارها و نحوه ی کمک کردن آن ها به مشتریان برای پیشرفت در کارشان است همیشه می تواند جذاب تر باشد، روش فوق جز بهترین ساختارها برای ارائه ی تصدیق مخاطبان به شمار می رود. - هنگام نوشتن از سادگی غافل نشوید
سعی کنید به ساده ترین شکل ممکن و به زبان محاوره ای با مخاطب ارتباط برقرار کنید، استفاده از جملات و پاراگراف های طولانی ذهن مخاطب را خسته کرده و او را از خواندن خسته باز می دارد. استفاده از تیترهای جذاب می تواند برای نگه داشتن مخاطب در وب سایت شما کمک بسیار موثری باشد، با توجه به آمارهای به دست آمده از مقالات و میزان خواندن آن ها توسط مخاطب، نشان می دهد که بسیاری از آن ها بیشتر به تیترها و تصاویر دقت می کنند تا سایر محتوا، پس به عکس هایی که در سایت خود به کار می برید نیز دقت کنید.
فاکتورهای مرتبط با سئو که باید برای یک ریپورتاژ رعایت کرد شامل چه موارد می باشد؟
جالب است بدانید فاکتورهایی در رابطه با سئو وجود دارد که اگر برای یک ریپورتاژ آن ها را در نظر بگیرید و به کار ببرید، بدون شک تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت، از جمله این فاکتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- هنگام نوشتن متن به تعداد کلمات آن دقت کنید، در عین حال که محتوا باید به صورت تخصصی نوشته شود و تعداد آن باید حداقل 1000 کلمه باشد.
- ریپورتاژ تهیه شده را تنها در سایتی که به عنوان هدف آن را در نظر گرفته اید، قرار دهید، توصیه می کنیم هیچ گاه مطالبی را که در وب سایت خود به کار برده اید به صورت مجدد در ریپورتاژ قرار ندهید.
- بهتر است لینک استفاده شده را در پاراگراف اول قرار دهید زیرا از یک رپورتاژ آگهی تنها یک انکرتکست به صفحه هدف در سایت شما لینک داده خواهد شد.
- از دیگر فاکتورهایی که در رابطه با سئو در ریپورتاژ آگهی شما استفاده می شود، به کار بردن یک عکس که متن فارسی دارد و از کلمه کلیدی نیز برخوردار است، می توان اشاره کرد.
- در عنوانی که برای رپورتاژ آگهی خود استفاده کرده اید حتما باید از کلمه کلیدی استفاده شده باشد.
- سایت هایی برای ریپورتاژ با هدف بک لینک مناسب تر می باشند که میزان لینک های خروجی با کلمه کلیدی مرتبط شما عدد کمتری را نشان دهد، هر چه این عدد به صفر نزدیک تر باشد بهتر است.
- ریپورتاژی که خریداری می کنید، بهتر است لینک سازی شده باشد تا بتوانید آن را در شبکه های اجتماعی انتشار دهید.
از کدام سایت های واسط برای رپورتاژآگهی استفاده کنیم؟
یکی از سوالات و دغدغه هایی که اکثر کاربران با آن رو به رو هستند این است که کجا رپورتاژآگهی سفارش دهیم و چه سایت هایی وجود دارند که می توانیم از آن ها استفاده کرده و با کمک آن ها رپورتاژ را منتشر کنیم. ما در یکی از مطالب سایت خود به معرفی 6 سایت برای سفارش رپورتاژ صحبت کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.
نتیجه گیری:
با مطالعه این مقاله به این نتیجه رسیدیم که رپورتاژ آگهی مزیت های بیشتری به نسبت انواع تبلیغاتی که در رسانه های مختلف می بینیم دارد، علاوه بر آن بسیار مخاطب پسند نیز می باشد، اما برای این که بتوانیم کاربر را از ریپورتاژ خود راضی نگه داریم باید قواعدی که در رابطه با ساخت آن وجود دارد در نظر بگیریم. بدون شک لحاظ کردن هر یک از نکاتی که در بخش های بالا ذکر کردیم می تواند به کیفیت هر چه بیشتر ریپورتاژ آگهی شما کمک کند.
دیدگاهتان را بنویسید