SEOEDU

آموزش سئو محصول، آموزش سئو محصول در وردپرس از صفر تا 100

سئو محصولات

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 چرا باید محصولات را در سایت فروشگاهی سئو کرد؟
  2. 2 4 مورد از مزایای سئو محصولات
    1. 3 افزایش ترافیک ارگانیک
    2. 4 تبلیغات به صرفه
    3. 5 برندسازی و آگاهی از برند
    4. 6 پیشی گرفتن از رقبا
  3. 7 چه اصولی را در سئو محصول باید رعایت کنیم؟
  4. 8 سئو محصولات در سایت وردپرسی چگونه انجام می شود؟
    1. 9 استفاده از افزونه سئو رنک مث یا یوآست سئو
    2. 10 افزودن اسکیما محصولات
  5. 11 آموزش سئو محصولات در ۹ گام
    1. 12 ۱. از نام محصول همراه با عنوان مناسب و جذاب استفاده کنید
    2. 13 ۲. تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با هر محصول
    3. 14 ۳. بهینه‌سازی توضیحات متا برای سئو صفحات محصول(متا دیسکریپشن)
    4. 15 ۴. استفاده از تصاویر اختصاصی و باکیفیت از محصول
    5. 16 ۵. تولید محتوا جامع، کامل و باکیفیت درباره محصول
    6. 17 ۶. صفحات کپی و تکراری در سایت نداشته باشید.
    7. 18 ۷. از کدهای اسکیما برای سئو محصولات سایت خود استفاده کنید
    8. 19 ۸. سرعت بارگذاری صفحات سایت را افزایش دهید
    9. 20 ۹. شناسایی لینک‌های شکسته در سایت
  6. 21 دیگر ترفندها برای سئو محصول در سایت فروشگاهی چیست؟
    1. 22 افزودن نظرات مشتریان برای محصولات
    2. 23 افزودن ویدیوها و عکس های باکیفیت برای محصولات
  7. 24 نکات مهم برای وارد کردن محصولات در سایت
  8. 25 چک لیست سئو محصول که باید رعایت کنید
  9. 26 سخن آخر در زمینه آموزش سئو محصولات
  10. 27 سوالات متداول در زمینه آموزش سئو محصولات
    1. 28 ۱. سئو چیست؟
    2. 29 ۲. چرا سئو صفحه محصول برای فروشگاه‌های آنلاین مهم است؟
    3. 30 ۳. چه راهکارهایی برای سئو محصولات سایت فروشگاهی وجود دارد؟
امتیاز ۰ از ۵ – ۰ رای
در حال ثبت رای

آیا شما هم سایت فروشگاهی راه اندازی کردید، اما فروش چندانی ندارید و این سول برایتان پیش آمده که مشکل کار کجاست؟ یا اینکه تازه در حوزه سئو مشغول به کار شده‌اید و می‌خواهید بدانید سئو سایت فروشگاهی چگونه انجام می‌شود؟ اگر شما هم این سوالات را دارید جای درستی آمده‌اید. ما در این مقاله از وبلاگ SEOEDU به آموزش سئو محصولات می‌پردازیم.
اگر قصد دارید محصولات/خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید، کاربران باید بتوانند شما را در اینترنت پیدا کنند. اینجاست که سئو اهمیت خود را نشان می‌دهد.
بنابراین هر سایتی برای موفقیت در فضای اینترنت باید بهینه شود. اما نحوه سئو هر صفحه‌ای متفاوت است. برای سئو صفحه محصول رعایت چند نکته ضروری است. در این مقاله ما در چند گام، نحوه بهینه‌سازی محصولات را به شما آموزش می‌دهیم.

چرا باید محصولات را در سایت فروشگاهی سئو کرد؟

سئو محصولات

اول اجازه دهید درباره معنای مفهوم سئو صحبت کنیم. سئو یا “SEO” به معنای بهینه‌سازی صفحات سایت برای گوگل است. اگر صفحات سایت برای ربات‌های گوگل بهینه نشوند، رتبه خوبی در صفحات گوگل نخواهید داشت.
بنابراین سئو سایت برای کسب رتبه در صفحات اول بر هر کسب‌وکاری الزامی است.
کاربران زیادی هر روزه در حال جستجو و خرید آنلاین در اینترنت هستند. صفحات محصول جایی است که مشتری برای خرید یا عدم خرید تصمیم می‌گیرد.
همچنین اگر مردم هنگام سرچ در گوگل، نتوانند شما را پیدا کنند. حتی اگر بهترین سایت، باکیفیت‌ترین محصولات با قیمت‌های عالی را داشته باشید، هیچ فایده‌ای ندارد.
به همین دلیل اگر سایت فروشگاهی دارید، اجرای تکنیک‌های سئو محصولات بسیار ضروری است. زیرا باید در نتایج جستجو دیده شوید و مشتری را در سایت نگه دارید.
بنابراین سئو محصولات را جدی بگیرید تا در نتایج جستجو رتبه بهتر داشته باشید. فراموش نکنید که “SEO” یعنی فروش بیشتر و زمانی که دیده شوید، ترافیک افزایش یافته در نتیجه فروش بیشتر و درآمد بالاتر خواهید داشت.در ادامه مطلب در ۹ گام، به شما آموزش سئو محصولات را خواهیم داد.

4 مورد از مزایای سئو محصولات

بهینه سازی موتورهای جستجو از جمله روش‌هایی است که می‌توانید برای شتاب دادن به فروش و محصولات خود انجام دهید. با این حال این روند نیاز به صبر و حوصله و یادگیری مباحث مختلف از جمله آموزش سئو محصول دارد. در واقع سئو محصولات بخش بسیار مهمی از سئو یک سایت فروشگاهی است که می‌تواند مزیت‌های زیر را به همراه داشته باشد:

در حداقل‌ترین حالت، آموزش سئو محصول باعث می‌شود تا افزایش ترافیک سایت شما رخ دهد. این کار با نشان دادن نتایج صفحات محصولات و مقالات سایت شما در لیست نتایج موتورهای جستجو رخ می‌دهد. از آنجایی که این ترافیک به صورت ارگانیک است، احتمال زیاد می‌تواند منجر به افزایش خرید از سایت شما توسط این کاربران منجر گردد. این بسته به توانایی‌های شما است که بتوانید با ترفندهایی، نرخ CTR را پس از ورود کاربر به سایت افزایش دهید. به عنوان مثال، برای کاربران جدید یک کد تخفیف ارائه کرده و یا ارسال رایگان را به آنها پیشنهاد دهید تا ترغیب به خرید شوند.

آموزش سئو محصول و بهینه سازی سایت یک راه‌ حل مکمل و حتی جایگزین برای تبلیغات است. برخلاف تبلیغ پیامکی، ایمیلی یا در شبکه‌های مجازی، سئو منجر به افزایش حضور مدت دار شما در فضای مجازی می‌شود و می‌تواند نتایج بلندمدت‌تری برخلاف روش‌های تبلیغاتی داشته باشد. آموزش سئو محصول منجر خواهد شد تا سرنخ‌های سایت شما در نتایج SERP جستجو بیشتر شده و کاربران زیادی را به سایت شما هدایت کند. به همین جهت یک نوع روش تبلیغاتی برای جذب کاربر درنظر گرفته می‌شود که مزیت‌های دیگری از جمله برندسازی و جلب اعتماد را در پی دارد.

در دنیای امروز تقریبا بیش از 70-90 درصد از تجربیات آنلاین از طریق موتورهای جستجو رخ می‌دهد. با این وجود این آمار در دوره کنونی زمانی جامه حقیقت می‌پوشد که با جلب اعتماد کاربر همراه باشد. آموزش سئو محصولات و بهینه سازی سایت قادر است سرنخ‌های بسیاری از سایت شما در موضوعات مرتبط حوزه کاری‌تان برجای بگذارد. به تدریج کاربر با مشاهده نام برند شما در بخش‌های مختلف به پلتفرم شما علاقه نشان داده، از آن آگاه شده و اعتماد می‌کند. تا این قسمت جذب مخاطب از طریق سئو با آگاهی از برند انجام می‌شود. بقیه مراحل نظیر کسب مجوزها، افزایش سرعت سایت، پاسخگویی و پشتیبانی سریع قادر خواهند بود تا برند شما را در داخل سایت برای مخاطب با ارزش‌تر نمایان کند.

با گسترش فضای مجازی به خصوص پس از دوره کرونا، تقریبا همه صنایع در فضای مجازی ورود کرده و فضای رقابتی را ایجاد کرده‌اند. به همین جهت خواه یا ناخواه کسانی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت داشته باشند، باید از سئو استفاده کنند. این کار منجر می‌شود تا زمانی که به نتایج مطلوب برسید، سایت شما یک قدم از رقبا پیشی گرفته و در نتایج بالاتری نمایان شود. بنابراین سئو می‌تواند در گرفتن جای رقیب بسیار موثر باشد.

نکته: شما می‌توانید با ابزارهای سئو مانند Moz و Sermush از تغییرات و استراتژی‌های تبلیغاتی یا سئویی رقبای خود مطلع شوید. شما کاربران می‌توانید از خدمات سئو سایت در مجموعه SEOEDU برای افزایش ترافیک و پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنید.

چه اصولی را در سئو محصول باید رعایت کنیم؟

کسانی که به عنوان مبتدی برای آموزش سئو محصول اقدام می‌کنند، غالبا از نحوه بهینه سازی صفحات محصول در سئو محصولات اطلاعاتی ندارند. در این راستا ما ابتدا اصول انجام این کار و سپس چند مرحله و نکات پیرامون آن را به همراه ترفندهایی در ادامه مقاله بیان می‌کنیم. به این نکته توجه کنید که سئو محصول، بهینه سازی آن صفحه از جنبه‌های مختلف است. در مورد اصول این کار باید گفت:

  1. کیورد ریسرچ: تحقیق کلمه کلیدی به شما امکان آن را می‌دهد تا کلماتی که می‌توانند ترافیک بالاتری را برای محصول شما بیاورند، به کار ببرید.
  2. بهینه سازی سئو داخلی: فاکتورهای بسیار زیادی در سئو داخلی یک صفحه وجود دارند که شما می‌توانید از آنها برای بهبود تجربه کاربری و بهینه سازی رتبه بندی صفحات محصول خود استفاده کنید. از جمله می‌توان به گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط، ارائه توضیحات، محتوای غنی و غیره اشاره کرد.                                                                                                              نکته: شما کاربران می‌توانید برای غنی سازی محتوای محصولات خود و سئو آنها، از خدمات سفارش تولید محتوا در سایت SEOEDU استفاده کنید.
  3. ساختار سایت: توجه به ساختار سایت یک نکته از سئو تکنیکال است که رعایت آن در سایت‌های فروشگاهی بسیار مهم است. چراکه می‌تواند به درک صحیح محل محصولات و اجزای سایت شما توسط گوگل و کاربر کمک کند. در این بخش باید صفحات مختلف فروشگاه خود اعم از محصولات، صفحات آرشیو، ناوبری‌ها، صفحات مقالات و محصولات خود را به درستی تعیین کرده و ارتباط هرکدام با دیگری را مشخص کنید.
  4. بهینه سازی محتوا: اگر نمی‌دانید تولید محتوا چیست می‌توانید همین حالا از مقالات سئوادیو استفاده کنید. بهبود محتوا از نظر سبک نگارشی، انواع فایل‌های مالتی مدیا در آن و نیز ترغیب کاربر به خرید جزوی از اصول سئو است که باید در سایت های فروشگاهی دیده شود. نکته: پیشنهاد می‌کنیم از برنامه Xmind برای مشخص کردن صفحات اصلی، دسته بندی مادر، دسته بندی‌های فرعی در بخش فروشگاه و مقالات استفاده کنید.
  5. بهینه سازی تجربه کاربری: برای آنکه بتوانید اعتماد مخاطب را جلب کنید تا خرید را انجام دهد، باید سایت شما به درستی طراحی شده باشد. شما می‌توانید با پرداخت قیمت طراحی سایت خدمات طراحی سایت فروشگاهی خود را از مجموعه SEOEDU با رعایت نکات سئو و استانداردهای UI/UX سفارش دهید. از جمله اقدامات در این بخش می‌توان به ارتقا سرعت بارگذاری سایت، رنگ بندی اجزای صفحه، قرار دادن دکمه‌های CTA، تصاویر، دکمه خرید و غیره اشاره کرد که همگی می‌تواند منجر به ارائه یک UX مطلوب بشود.

نکته: برای درک بهتر شما عزیزان، یک اینفوگرافیک کامل از ساختار صفحه محصول برای شما ارائه می‌کنیم که می‌توانید همواره از نکات آن استفاده کنید.

سئو محصولات در سایت وردپرسی چگونه انجام می شود؟

در بخش سئو محصولات شما می‌توانید از آموزش سئو محصول با استفاده از افزونه کمک بگیرید. در این خصوص می‌توان گفت:

استفاده از افزونه سئو رنک مث یا یوآست سئو

به طور کلی افزونه‌های رنک مث و یوآست سئو برای بهینه سازی سئو سایت بسیار مفید هستند. راجع به امکانات این 2 افزونه می‌توان گفت:

افزونه Rank Math و نسخه پرو آن دارای امکانات مختلفی در بخش بهینه سازی سئو صفحات محصول می باشند. در کنار امکانات اولیه برای آنالیز محتوای صفحات از نظر سئو و خوانایی، امکان افزودن اسکیما محصول از جمله Brand، Product SKU و غیره وجود دارد. همچنین شما می‌توانید با این پلاگین برای ساخت بردکرامب نیز اقدام کنید. اگر نمی‌دانید بردکرامب چیست حتما این مقاله را مطالعه کنید تا با اهمیت آن در هدایت ربات‌های گوگل و کاربر آشنا شوید.

این افزونه دارای پلاگینی به نام Yoast WooCommerce SEO است که می‌تواند صرفا در بخش بهینه سازی فروشگاه ووکامرسی و محصولات شما موثر باشد. شما می‌توانید تحلیل‌های سئو و خوانایی محصول را با این افزونه بررسی کرده و پیش نمایش گوگل از محصول شما را نیز ارائه می‌کند. همچنین شما می‌توانید برای اضافه کردن اسکیماها نیز از این پلاگین استفاده کنید.

افزودن اسکیما محصولات

شما می‌توانید با اضافه کردن داده‌های ساختار یافته به صفحات محصول خود، آنها را برای گوگل بهتر معرفی کنید. از جمله اسکیماهای محصول در این بخش می‌توان گفت: برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اسکیما چیست را مطالعه کنید.

همچنین دیگر اقدامات برای آموزش سئو محصولات وردپرسی در قالب 9 گام بیان شده‌اند که می‌توانید در بخش بعدی آن را مشاهده کنید. شما کاربران می‌توانید از خدمات سئو در یزد برای بهینه سازی و ارتقا کسب و کار آنلاین خود در فضای مجازی استفاده کنید.

آموزش سئو محصولات در ۹ گام

شما باید در طراحی صفحات محصول سایت فروشگاهی، به دنبال جلب رضایت کاربر باشید. از طرفی دیگر باید اصول سئو محصول را رعایت کنید. در این صورت می توانید گوگل را متقاعد کنید تا محصولات شما را در صفحه اول نمایش دهد.
شرط اول گوگل برای افزایش رتبه‌تان، جلب رضایت کاربر است. بنابراین کاربر را اولویت قرار دهید.
سعی کنید خود را جای کاربر بگذارید و به این فکر کنید که وی چه خواسته‌هایی ممکن است داشته باشد؟ بعد از پیدا کردن جواب، آن را با سایت خود تطبیق دهید تا متوجه ایراداتی که در سایت وجود دارد شوید.
در صورتی که صفحه محصول به درستی بهینه شده باشد، احتمال موفقیت و فروش آن محصول نیز افزایش خواهد یافت.
در ادامه این مطلب از SEOEDU، در ۹ گام به آموزش سئو کردن محصول می‌پردازیم.

۱. از نام محصول همراه با عنوان مناسب و جذاب استفاده کنید

انتخاب نام مناسب برای محصول همان خشت اول سئو است. بنابراین دقت لازم را در وارد کردن نام محصول داشته باشید تا پله اول سئو محصولات شما درست چیده شود.
پس عنوان جذاب انتخاب کنید. همچنین متناسب با کلمات کلیدی یافت شده، از ترکیبات مناسب همراه با نام محصول استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیباتی چون

برای عنوان صفحات محصول سایت فروشگاهی کاربرد زیادی دارند.
البته برای رسیدن به این هدف، باید بدانید کاربران چه چیزی را سرچ می‌کنند؟ بنابراین گام صفر قبل از انتخاب عنوان و اجرای سئو محصولات، انجام تحقیقات کلمه کلیدی است.

۲. تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با هر محصول

گام صفر برای اجرای سئو محصولات، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط است. هدف از تحقیق کلمات کلیدی سریع‌تر دیده شدن صفحه محصول برای کاربران می‌باشد.
زیرا وقتی مخاطب کلمه کلیدی محصولی را سرچ می‌کند، احتمال نمایش صفحه‌هایی که از همان کلمه کلیدی استفاده کرده باشند، بیشتر است.
پس اگر بدانید مخاطب چه چیزی را سرچ کرده و از همان کلمات در عنوان و بدنه محتوا استفاده کنید، شانس بالایی برای دیده شدن دارید.

برای یافتن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه محصولات خود می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید:

در نظر داشته باشید آنچه سئو محصولات مهم است، بررسی و آنالیز هدف خریدار از جستجوی کلمات کلیدی می‌باشد.

۳. بهینه‌سازی توضیحات متا برای سئو صفحات محصول(متا دیسکریپشن)

یکی از نکات مهم در آموزش سئو محصولات نوشتن توضیحات متا و بهینه‌سازی آن است. توضیحات متا همان متنی است که در صفحه نتایج جستجو گوگل زیر عنوان به کاربر نشان داده می‌شود.
توضیحات متا نقش بسیار مهمی در ترغیب کاربر برای ورود به صفحه محصول مورد نظر دارند. هرچقدر از متن جذاب‌تری استفاده کنید، بهتر می‌توانید کاربر را به کلیک روی عنوان صفحه محصول سایت‌تان علاقه‌مند کنید.
برای نوشتن متا دیسکریپشن، حتما از کلمات کلیدی مرتبط در متا توضیحات استفاده کنید. فراموش نکنید که این متن هر چقدر جذاب تر باشد، نرخ کلیک شما را افزایش می‌دهد. در نتیجه تاثیر قابل‌توجهی روی سئو محصولات سایت شما خواهد داشت.

۴. استفاده از تصاویر اختصاصی و باکیفیت از محصول

یکی از فاکتورهای موثر در سئو محصولات، استفاده از تصاویر یونیک، جذاب و باکیفیت است. در خرید اینترنتی، اهمیت تصاویر برای تشویق کاربر به خرید چندین برابر می‌شود.
امروزه کاربران اهمیت زیادی به تصاویر می‌دهند. این نکته باعث شده در تمامی سایت‌ها از تصاویر استفاده شود. حتما این موضوع را متوجه شده‌اید که اگر در محتوا متنی یک صفحه از سایت، عکسی وجود نداشته باشد، چشم کاربر خسته شده و طبیعتا باعث کلافگی کاربر و نارضایتی وی می‌شود.
پس اگر عکس باکیفیت از محصولات خود تهیه کنید، کاربر برای خرید بیشتر تشویق می‌شود.
در کنار جلب رضایت کاربر، باید به فکر کسب رضایت گوگل هم باشید. به همین دلیل باید از تکنیک‌‌های سئو تصاویر استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند تصاویر موجود در سایت را بخوانند.
برای سئو تصاویر صفحات محصول، حتما از تگ “Alt” و “Title” مناسب استفاده کنید تا ربا‌ت‌های گوگل بتوانند تصاویر را شناسایی کنند.
از طرف دیگر فروشگاه‌های اینترنتی از تعداد تصاویر بیشتری نسبت به انواع دیگر سایت‌ها استفاده می‌کنند. پس حجم عکس‌ها را بدون افت کیفیت‌شان کاهش دهید تا سرعت سایت کند نشود.

پیشنهاد میکنیم جهت درک بهتر از مباحث on page به صفحه آموزش سئو داخلی و همینطور آموزش سئو محتوا مراجعه نمایید.

۵. تولید محتوا جامع، کامل و باکیفیت درباره محصول

در دنیای پر رقابت فضای دیجیتال، سایت‌های زیادی هستند که انواع محصولات را می‌فروشند. پس در این میان آن‌‌هایی برنده هستند که متمایز باشند. اما این تمایز در کجاست؟
تمایز در رفع نیاز کاربر است. مخاطب می‌خواهد بداند این کالایی که می‌خرد چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا این کالا ارزش پولی که می‌دهد را دارد؟ پس محتوایی که کیفیت بالایی دارد و نیاز کاربر را برطرف می‌کند، می‌تواند موجب تمایز شما از رقبا شود.
همچنین الگوریتم بررسی محصول گوگل یا “products review”، اهمیت ویژه‌ای به کیفیت تولید محتوا سایت در صفحه محصول می‌دهد. اگر به طور کامل محصول را معرفی و مورد نقد و بررسی قرار دهید، رتبه بالاتری نسبت به رقبایی دارید که صرفا به نوشتن تیتروار ویژگی‌های محصول اکتفا می‌کنند.
پس محتوا کاملی برای سئو محصولات سایت‌تان بنویسید. محتوا باید به‌گونه‌ای نوشته شود تا در عین اینکه تبلیغاتی نباشد، احساسات مثبتی در کاربر ایجاد کند تا وی برای خرید ترغیب شود.
همچنین هر چه مطالب خود را راحت‌تر و کوتاه‌تر بنویسید، خوانایی افزایش یافته و باعث افزایش فروش محصولات می‌شود.
اگر دانش و زمان کافی برای تولید محتوا سئو شده ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید با پرداخت مناسب‌ترین هزینه تولید محتوا به SEOEDU سفارش تولید محتوا دهید. تا در کوتاه‌ترین زمان، مقاله‌ای جذاب که منطبق بر اصول سئو محصولات نوشته شده را تحویل بگیرید.

۶. صفحات کپی و تکراری در سایت نداشته باشید.

مراقب باشید در سایت فروشگاهی صفحات تکراری با محتوای کپی نداشته باشید. زیرا در صورتی‌که محتوا و تصاویر کپی باشد، رتبه سایت افت خواهد کرد.
همچنین هر صفحه تنها یک کلمه کلیدی باید داشته باشد. اگر از کلمات کلیدی تکراری در صفحات خود استفاده کنید، صفحات شما دچار کنیبالیزیشن می‌شوند.

۷. از کدهای اسکیما برای سئو محصولات سایت خود استفاده کنید

یکی از روش‌ها برای سئو سایت وردپرس یا اختصاصی، استفاده از کدهای اسکیما می‌باشد.
استفاده از “Schema” باعث می‌شود موتورهای جستجو درک بهتری از محتوای شما داشته باشند. در نتیجه رتبه سئو محصولات سایت شما بهبود می‌یابد
همچنین وجود کدهای اسکیما، باعث می‌شود لینک سایت شما فضای بزرگ‌تری در صفحه نتایج اشغال کند. وقتی نتایج غنی‌تری در “SERP” داشته باشید، باعث متمایز شدن لینک سایت شما از رقبا متمایز شده و توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. طبیعتا این موضوع باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما می‌شود.
شما می‌توانید کدهای اسکیما را دستی به صفحه محصول اضافه یا از افزونه‌های مرتبط مانند رنک مث، استفاده کنید. اگر می‌خواهید درباره نحوه کار با “Schema” بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزش اسکیما کد را از SEOEDU تهیه بفرمایید.

۸. سرعت بارگذاری صفحات سایت را افزایش دهید

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو محصولات، بالا بودن سرعت بارگذاری صفحات است. سرعت لود صفحات سایت مستقیما بر میزان فروش تاثیر می‌گذارد. زیرا کاربران تمایلی ندارند مدت زمان زیادی منتظر باز شدن سایت بمانند.
از طرف دیگر نمی‌توان برای افزایش سرعت سایت، کیفیت عکس‌ها و ویدیوها را کاهش داد. چون کاربران علاقه دارند از سایتی خرید کنند که تمام بخش‌های آن مانند تصاویر، محتوا و ویدیوها با وضوح‌بالا نمایش داده شوند.
علاوه بر این سرعت سایت روی تجربه کاربری نیز تاثیر می‌گذارد. طبق گزارش‌های گوگل، ۶۳ درصد از کاربران سایت‌هایی که بیش از ۳ ثانیه زمان بارگذاری آن‌ها طول می‌کشد، را می‌بندند. این مسئله نیز تجربه ناخوشایندی در ذهن کاربران ایجاد می‌کند.
به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای بهبود سئو محصولات، سرعت سایت را افزایش دهید.

برای این کار:

1. تصاویر را بهینه کنید.

2. کش سایت را پاک کنید.

3. از هاست مناسب استفاده کنید.

4. بیش از حد افزونه روی سایت نصب نکنید.

5. نرم‌افزار وردپرس، افزونه‌ها و قالب‌ سایت خود را به‌روز کنید.

6. کدهای سایت خود را بهینه نمایید.

۹. شناسایی لینک‌های شکسته در سایت

وجود لینک شکسته نه تنها موجب گیج شدن کاربر می‌شود، بلکه ربات‌های گوگل را نیز گیج می‌کند. طبیعتا این موضوع اثر منفی روی تجربه کاربری و سئو محصولات سایت می‌گذارد.
از آنجایی که شناسایی دستی لینک‌های شکسته زمان بر و دشوار است، توصیه می‌کنیم برای این کار از سایت “Broken Link Checker” یا ابزار “Screaming Frog” استفاده کنید تا لینک‌ها را شناسایی کنید. سپس همه آن‌ها را ریدایرکت ۳۰۱ نمایید.

دیگر ترفندها برای سئو محصول در سایت فروشگاهی چیست؟

در کنار قدم‌هایی که در بخش قبل راجع به آموزش سئو محصول بیان کردیم می‌توان به چندین مورد مهم دیگر نیز اشاره کرد که عبارتند از:

شاید شما هم جزو کسانی باشید که نمی‌دانید نظرات مشتری چه تاثیری بر سئو محصولات دارد؟ این یک واقعیت بدیهی است که نظرات مشتریان می‌توانند در بهینه کردن صفحه محصول کمک کنند. این اتفاق از دو جهت رخ می‌دهد. اول ثبت امتیاز که به عنوان یک داده ساختار یافته برای صفحه ثبت می‌شود. دوم بهبود تجربه کاربری صفحه محصول که از طریق ارائه اطلاعات تجربی کاربر ایجاد می‌گردد.

شما می‌توانید نظرات مشتریان را با به کاربردن کلمات کلیدی مرتبط، ارائه اطلاعات دقیق‌تر و واقعی از محصول بهینه‌سازی کنید. همچنین استفاده از کلمات لانگ تیل می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در این بخش بگذارد. مزیت دیگر درج نظرات و بررسی‌ها، افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر است و می‌تواند اعتماد آنها را به سایت شما با مشاهده تجربیات خرید دیگر کاربران افزایش دهد.

تاثیر تصاویر و فیلم با کیفیت در سئوی محصولات بسیار مهم است که به صورت غیر مستقیم اثر گذار می‌باشد. بدین معنا که درج این اطلاعات و بالا بردن کیفیت آنها می‌تواند از طریق جلب اعتماد کاربر به برند و سایت‌تان، بهینه سازی تجربه کاربری و پر کردن فقدان حس لمس محصول نرخ تبدیل و سئو را افزایش می‌دهد. در حقیقت یکی از اهداف سئو برطرف کردن نیاز کاربر است و شما با این کار می‌توانید در این راستا قدم بردارید و سئو سایت‌تان را بهینه کنید.

نکته: در کنار افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای خود، همواره حجم آن را بهینه نگه دارید. برای این کار می‌توانید از پلتفرم‌هایی همچون TinyPNG. یا فتوشاپ استفاده کنید.

نکته: تلاش کنید تصاویر یونیک و منحصربه فرد خود را در سایت قرار دهید. این کار به برجسته کردن برند شما و کپی نبودن تصاویر محتوای شما از نظر کاربر و گوگل کمک می‌کند. امروزه گوگل با قابلیت‌های گوگل لنز و Google’s reverse image می‌تواند به راحتی تصاویر کپی را تشخیص دهد.

نکات مهم برای وارد کردن محصولات در سایت

در روند آموزش سئو محصول، شیوه وارد کردن اطلاعات نیز نکات خاص خود را دارد. اگر سایت جدیدی داشته باشید و یا بخواهید پلتفرم خود را به هاست دیگری منتقل کنید، ممکن است چند ساعت یا چند روز درگیر دیتا اینتری محصولات بشوید. پس بهتر است چند نکته را در این بخش درنظر بگیرید که عبارتند از:

نکته: بهتر است در تگ‌های مهم مانند تایتل عنوان محصول تغییراتی در این روند ایجاد نشود.

نکته: بهترین روش برای دیتا اینترنتی محصولات اینترنتی، برون سپاری آن است که می‌توانید در این راستا از خدمات سایت‌های دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده کنید. اگر نیازی به مشاوره سئو در رابطه با مسائل اینچنینی و انتقال سایت و غیره دارید، کافیست با پشتیبانی SEOEDU در تماس باشید.

چک لیست سئو محصول که باید رعایت کنید

در انتها قبل از بررسی سوالات متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به آموزش سئو داشته باشید، می‌خواهیم یک چک لیست را برای بهینه سازی صفحات محصول معرفی کنیم. در این خصوص هم می‌توانید از تصویر بالا استفاده کنید.

شما کاربران می‌توانید اطلاعات تکمیلی را برای سئو سایت خود از دوره جامع سئو SEOEDU بدست آورید. همچنین اگر صرفا در حوزه سئو سایت‌های فروشگاهی فعالیت می‌کنید، دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی نیز در سایت وجود دارد.

سخن آخر در زمینه آموزش سئو محصولات

همان‌طور که گفتیم سئو محصولات نقش بسیار مهمی در نمایش سایت فروشگاهی در صفحه اول گوگل دارد.
اگر سایت شما رتبه خوبی در گوگل نداشته باشد، فروش زیادی نخواهید داشت.
به همین دلیل سئو محصولات برای کسب رتبه بالا و افزایش فروش حیاتی است.
سئو صفحه محصولات در فروشگاه آنلاین کمک مشتریان زیادی را جذب سایت کنید. علاوه بر این سئو محصولات، احتمال انصراف مشتری از خرید را کاهش داده و ترافیک ورودی افزایش می‌یابد.
بنابراین اگر افزایش فروش برای شما مهم است.. بهینه‌سازی صفحات محصول سایت خود را جدی بگیرید.
اگر برای ننن سایت خود نیاز به کمک و راهنمایی دارید.. می‌توانید فرم مشاوره سئو را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. یا اینکه برای دریافت خدمات سئو با شماره تماس‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.
هم‌وطنان عزیز تهرانی برای آشنایی با شرایط سئو سایت در تهران به صفحه مربوطه مراجعه کنند.
اگر در زمینه نحوه سئو محصولات سوالی داشتید آن را از ما بپرسید. کارشناسان بیبی در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.

سوالات متداول در زمینه آموزش سئو محصولات

۱. سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه‌سازی صفحات وب برای کسب رتبه در موتورهای جستجو است. با کمک تکنیک‌های سئو سایت شانس بالایی برای حضور در صفحه اول گوگل دارد.

۲. چرا سئو صفحه محصول برای فروشگاه‌های آنلاین مهم است؟

اگر تصمیم گرفتید محصولات/خدمات خود را آنلاین بفروشید باید در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید تا مشتری بتواند شما را پیدا و برای خرید وارد سایت شود.

۳. چه راهکارهایی برای سئو محصولات سایت فروشگاهی وجود دارد؟

راهکارهایی مانند:

۱. استفاده از عنوان جذاب همراه با نام محصول

۲. انجام تحقیقات کلمات کلیدی

۳. بهینه‌سازی توضیحات متا

۴. استفاده از عکس‌های باکیفیت از محصول

۵. تولید محتوا جامع و نقد و بررسی کالاها

۶. نداشتن صفحات تکراری در سایت

۷. استفاده از اسکیما کدها

۸. افزایش سرعت سایت

۹. شناسایی لینک های شکسته و اصلاح آن‌ها

برای سئو محصولات فروشگاه‌های آنلاین مفید هستند.

خروج از نسخه موبایل