آموزش سئو محصولات

- 1 چرا باید محصولات را در سایت فروشگاهی سئو کرد؟
-
2
آموزش سئو محصولات در ۹ گام
- 3 ۱. از نام محصول همراه با عنوان مناسب و جذاب استفاده کنید
- 4 ۲. تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با هر محصول
- 5 ۳. بهینهسازی توضیحات متا برای سئو صفحات محصول(متا دیسکریپشن)
- 6 ۴. استفاده از تصاویر اختصاصی و باکیفیت از محصول
- 7 ۵. تولید محتوا جامع، کامل و باکیفیت درباره محصول
- 8 ۶. صفحات کپی و تکراری در سایت نداشته باشید.
- 9 ۷. از کدهای اسکیما برای سئو محصولات سایت خود استفاده کنید
- 10 ۸. سرعت بارگذاری صفحات سایت را افزایش دهید
- 11 ۹. شناسایی لینکهای شکسته در سایت
- 12 سخن آخر در زمینه آموزش سئو محصولات
- 13 سوالات متداول در زمینه آموزش سئو محصولات

آیا شما هم سایت فروشگاهی راه اندازی کردید، اما فروش چندانی ندارید و این سول برایتان پیش آمده که مشکل کار کجاست؟ یا اینکه تازه در حوزه سئو مشغول به کار شدهاید و میخواهید بدانید سئو سایت فروشگاهی چگونه انجام میشود؟ اگر شما هم این سوالات را دارید جای درستی آمدهاید. ما در این مقاله از وبلاگ SEOEDU به آموزش سئو محصولات میپردازیم.
اگر قصد دارید محصولات/خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید، کاربران باید بتوانند شما را در اینترنت پیدا کنند. اینجاست که سئو اهمیت خود را نشان میدهد.
بنابراین هر سایتی برای موفقیت در فضای اینترنت باید بهینه شود. اما نحوه سئو هر صفحهای متفاوت است. برای سئو صفحه محصول رعایت چند نکته ضروری است. در این مقاله ما در چند گام، نحوه بهینهسازی محصولات را به شما آموزش میدهیم.
چرا باید محصولات را در سایت فروشگاهی سئو کرد؟
اول اجازه دهید درباره معنای مفهوم سئو صحبت کنیم. سئو یا “SEO” به معنای بهینهسازی صفحات سایت برای گوگل است. اگر صفحات سایت برای رباتهای گوگل بهینه نشوند، رتبه خوبی در صفحات گوگل نخواهید داشت.
بنابراین سئو سایت برای کسب رتبه در صفحات اول بر هر کسبوکاری الزامی است.
کاربران زیادی هر روزه در حال جستجو و خرید آنلاین در اینترنت هستند. صفحات محصول جایی است که مشتری برای خرید یا عدم خرید تصمیم میگیرد.
همچنین اگر مردم هنگام سرچ در گوگل، نتوانند شما را پیدا کنند. حتی اگر بهترین سایت، باکیفیتترین محصولات با قیمتهای عالی را داشته باشید، هیچ فایدهای ندارد.
به همین دلیل اگر سایت فروشگاهی دارید، اجرای تکنیکهای سئو محصولات بسیار ضروری است. زیرا باید در نتایج جستجو دیده شوید و مشتری را در سایت نگه دارید.
بنابراین سئو محصولات را جدی بگیرید تا در نتایج جستجو رتبه بهتر داشته باشید. فراموش نکنید که “SEO” یعنی فروش بیشتر و زمانی که دیده شوید، ترافیک افزایش یافته در نتیجه فروش بیشتر و درآمد بالاتر خواهید داشت.در ادامه مطلب در ۹ گام، به شما آموزش سئو محصولات را خواهیم داد.
آموزش سئو محصولات در ۹ گام
شما باید در طراحی صفحات محصول سایت فروشگاهی، به دنبال جلب رضایت کاربر باشید. از طرفی دیگر باید اصول سئو محصول را رعایت کنید. در این صورت می توانید گوگل را متقاعد کنید تا محصولات شما را در صفحه اول نمایش دهد.
شرط اول گوگل برای افزایش رتبهتان، جلب رضایت کاربر است. بنابراین کاربر را اولویت قرار دهید.
سعی کنید خود را جای کاربر بگذارید و به این فکر کنید که وی چه خواستههایی ممکن است داشته باشد؟ بعد از پیدا کردن جواب، آن را با سایت خود تطبیق دهید تا متوجه ایراداتی که در سایت وجود دارد شوید.
در صورتی که صفحه محصول به درستی بهینه شده باشد، احتمال موفقیت و فروش آن محصول نیز افزایش خواهد یافت.
در ادامه این مطلب از SEOEDU، در ۹ گام به آموزش سئو کردن محصول میپردازیم.
۱. از نام محصول همراه با عنوان مناسب و جذاب استفاده کنید
انتخاب نام مناسب برای محصول همان خشت اول سئو است. بنابراین دقت لازم را در وارد کردن نام محصول داشته باشید تا پله اول سئو محصولات شما درست چیده شود.
پس عنوان جذاب انتخاب کنید. همچنین متناسب با کلمات کلیدی یافت شده، از ترکیبات مناسب همراه با نام محصول استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیباتی چون
• بهترین + نام محصول
• ارزانترین + نام محصول
• باکیفیتترین + نام محصول
• نام محصول + ارسال رایگان
• و غیره.
برای عنوان صفحات محصول سایت فروشگاهی کاربرد زیادی دارند.
البته برای رسیدن به این هدف، باید بدانید کاربران چه چیزی را سرچ میکنند؟ بنابراین گام صفر قبل از انتخاب عنوان و اجرای سئو محصولات، انجام تحقیقات کلمه کلیدی است.
۲. تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با هر محصول
گام صفر برای اجرای سئو محصولات، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط است. هدف از تحقیق کلمات کلیدی سریعتر دیده شدن صفحه محصول برای کاربران میباشد.
زیرا وقتی مخاطب کلمه کلیدی محصولی را سرچ میکند، احتمال نمایش صفحههایی که از همان کلمه کلیدی استفاده کرده باشند، بیشتر است.
پس اگر بدانید مخاطب چه چیزی را سرچ کرده و از همان کلمات در عنوان و بدنه محتوا استفاده کنید، شانس بالایی برای دیده شدن دارید.
برای یافتن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه محصولات خود میتوانید از این ابزارها استفاده کنید:
• استفاده از پیشنهادات گوگل
• استفاده از سرچ کنسول
• ابزار “Keyword Tool”
• ابزار “kwfinder”
• ابزار “google trends”
در نظر داشته باشید آنچه سئو محصولات مهم است، بررسی و آنالیز هدف خریدار از جستجوی کلمات کلیدی میباشد.
۳. بهینهسازی توضیحات متا برای سئو صفحات محصول(متا دیسکریپشن)
یکی از نکات مهم در آموزش سئو محصولات نوشتن توضیحات متا و بهینهسازی آن است. توضیحات متا همان متنی است که در صفحه نتایج جستجو گوگل زیر عنوان به کاربر نشان داده میشود.
توضیحات متا نقش بسیار مهمی در ترغیب کاربر برای ورود به صفحه محصول مورد نظر دارند. هرچقدر از متن جذابتری استفاده کنید، بهتر میتوانید کاربر را به کلیک روی عنوان صفحه محصول سایتتان علاقهمند کنید.
برای نوشتن متا دیسکریپشن، حتما از کلمات کلیدی مرتبط در متا توضیحات استفاده کنید. فراموش نکنید که این متن هر چقدر جذاب تر باشد، نرخ کلیک شما را افزایش میدهد. در نتیجه تاثیر قابلتوجهی روی سئو محصولات سایت شما خواهد داشت.
۴. استفاده از تصاویر اختصاصی و باکیفیت از محصول
یکی از فاکتورهای موثر در سئو محصولات، استفاده از تصاویر یونیک، جذاب و باکیفیت است. در خرید اینترنتی، اهمیت تصاویر برای تشویق کاربر به خرید چندین برابر میشود.
امروزه کاربران اهمیت زیادی به تصاویر میدهند. این نکته باعث شده در تمامی سایتها از تصاویر استفاده شود. حتما این موضوع را متوجه شدهاید که اگر در محتوا متنی یک صفحه از سایت، عکسی وجود نداشته باشد، چشم کاربر خسته شده و طبیعتا باعث کلافگی کاربر و نارضایتی وی میشود.
پس اگر عکس باکیفیت از محصولات خود تهیه کنید، کاربر برای خرید بیشتر تشویق میشود.
در کنار جلب رضایت کاربر، باید به فکر کسب رضایت گوگل هم باشید. به همین دلیل باید از تکنیکهای سئو تصاویر استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند تصاویر موجود در سایت را بخوانند.
برای سئو تصاویر صفحات محصول، حتما از تگ “Alt” و “Title” مناسب استفاده کنید تا رباتهای گوگل بتوانند تصاویر را شناسایی کنند.
از طرف دیگر فروشگاههای اینترنتی از تعداد تصاویر بیشتری نسبت به انواع دیگر سایتها استفاده میکنند. پس حجم عکسها را بدون افت کیفیتشان کاهش دهید تا سرعت سایت کند نشود.
۵. تولید محتوا جامع، کامل و باکیفیت درباره محصول
در دنیای پر رقابت فضای دیجیتال، سایتهای زیادی هستند که انواع محصولات را میفروشند. پس در این میان آنهایی برنده هستند که متمایز باشند. اما این تمایز در کجاست؟
تمایز در رفع نیاز کاربر است. مخاطب میخواهد بداند این کالایی که میخرد چه ویژگیهایی دارد؟ آیا این کالا ارزش پولی که میدهد را دارد؟ پس محتوایی که کیفیت بالایی دارد و نیاز کاربر را برطرف میکند، میتواند موجب تمایز شما از رقبا شود.
همچنین الگوریتم بررسی محصول گوگل یا “products review”، اهمیت ویژهای به کیفیت تولید محتوا سایت در صفحه محصول میدهد. اگر به طور کامل محصول را معرفی و مورد نقد و بررسی قرار دهید، رتبه بالاتری نسبت به رقبایی دارید که صرفا به نوشتن تیتروار ویژگیهای محصول اکتفا میکنند.
پس محتوا کاملی برای سئو محصولات سایتتان بنویسید. محتوا باید بهگونهای نوشته شود تا در عین اینکه تبلیغاتی نباشد، احساسات مثبتی در کاربر ایجاد کند تا وی برای خرید ترغیب شود.
همچنین هر چه مطالب خود را راحتتر و کوتاهتر بنویسید، خوانایی افزایش یافته و باعث افزایش فروش محصولات میشود.
اگر دانش و زمان کافی برای تولید محتوا سئو شده ندارید، نگران نباشید. شما میتوانید با پرداخت مناسبترین هزینه تولید محتوا به SEOEDU سفارش تولید محتوا دهید. تا در کوتاهترین زمان، مقالهای جذاب که منطبق بر اصول سئو محصولات نوشته شده را تحویل بگیرید.
۶. صفحات کپی و تکراری در سایت نداشته باشید.
مراقب باشید در سایت فروشگاهی صفحات تکراری با محتوای کپی نداشته باشید. زیرا در صورتیکه محتوا و تصاویر کپی باشد، رتبه سایت افت خواهد کرد.
همچنین هر صفحه تنها یک کلمه کلیدی باید داشته باشد. اگر از کلمات کلیدی تکراری در صفحات خود استفاده کنید، صفحات شما دچار کنیبالیزیشن میشوند.
۷. از کدهای اسکیما برای سئو محصولات سایت خود استفاده کنید
یکی از روشها برای سئو سایت وردپرس یا اختصاصی، استفاده از کدهای اسکیما میباشد.
استفاده از “Schema” باعث میشود موتورهای جستجو درک بهتری از محتوای شما داشته باشند. در نتیجه رتبه سئو محصولات سایت شما بهبود مییابد
همچنین وجود کدهای اسکیما، باعث میشود لینک سایت شما فضای بزرگتری در صفحه نتایج اشغال کند. وقتی نتایج غنیتری در “SERP” داشته باشید، باعث متمایز شدن لینک سایت شما از رقبا متمایز شده و توجه کاربران را به خود جلب میکند. طبیعتا این موضوع باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما میشود.
شما میتوانید کدهای اسکیما را دستی به صفحه محصول اضافه یا از افزونههای مرتبط مانند رنک مث، استفاده کنید. اگر میخواهید درباره نحوه کار با “Schema” بیشتر بدانید، پیشنهاد میکنیم دوره آموزش اسکیما کد را از SEOEDU تهیه بفرمایید.
۸. سرعت بارگذاری صفحات سایت را افزایش دهید
یکی از مهمترین فاکتورها در سئو محصولات، بالا بودن سرعت بارگذاری صفحات است. سرعت لود صفحات سایت مستقیما بر میزان فروش تاثیر میگذارد. زیرا کاربران تمایلی ندارند مدت زمان زیادی منتظر باز شدن سایت بمانند.
از طرف دیگر نمیتوان برای افزایش سرعت سایت، کیفیت عکسها و ویدیوها را کاهش داد. چون کاربران علاقه دارند از سایتی خرید کنند که تمام بخشهای آن مانند تصاویر، محتوا و ویدیوها با وضوحبالا نمایش داده شوند.
علاوه بر این سرعت سایت روی تجربه کاربری نیز تاثیر میگذارد. طبق گزارشهای گوگل، ۶۳ درصد از کاربران سایتهایی که بیش از ۳ ثانیه زمان بارگذاری آنها طول میکشد، را میبندند. این مسئله نیز تجربه ناخوشایندی در ذهن کاربران ایجاد میکند.
به همین دلیل توصیه میکنیم برای بهبود سئو محصولات، سرعت سایت را افزایش دهید.
برای این کار:
• ۱. تصاویر را بهینه کنید.
• ۲. کش سایت را پاک کنید.
• ۳. از هاست مناسب استفاده کنید.
• ۴. بیش از حد افزونه روی سایت نصب نکنید.
• ۵. نرمافزار وردپرس، افزونهها و قالب سایت خود را بهروز کنید.
• ۶. کدهای سایت خود را بهینه نمایید.
۹. شناسایی لینکهای شکسته در سایت
وجود لینک شکسته نه تنها موجب گیج شدن کاربر میشود، بلکه رباتهای گوگل را نیز گیج میکند. طبیعتا این موضوع اثر منفی روی تجربه کاربری و سئو محصولات سایت میگذارد.
از آنجایی که شناسایی دستی لینکهای شکسته زمان بر و دشوار است، توصیه میکنیم برای این کار از افزونه “Broken Link Checker” یا ابزار “Screaming Frog” استفاده کنید تا لینکها را شناسایی کنید. سپس همه آنها را ریدایرکت ۳۰۱ نمایید.
سخن آخر در زمینه آموزش سئو محصولات
همانطور که گفتیم سئو محصولات نقش بسیار مهمی در نمایش سایت فروشگاهی در صفحه اول گوگل دارد.
اگر سایت شما رتبه خوبی در گوگل نداشته باشد، فروش زیادی نخواهید داشت.
به همین دلیل سئو محصولات برای کسب رتبه بالا و افزایش فروش حیاتی است.
سئو صفحه محصولات در فروشگاه آنلاین کمک مشتریان زیادی را جذب سایت کنید. علاوه بر این سئو محصولات، احتمال انصراف مشتری از خرید را کاهش داده و ترافیک ورودی افزایش مییابد.
بنابراین اگر افزایش فروش برای شما مهم است.. بهینهسازی صفحات محصول سایت خود را جدی بگیرید.
اگر برای ننن سایت خود نیاز به کمک و راهنمایی دارید.. میتوانید فرم مشاوره سئو را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. یا اینکه برای دریافت خدمات سئو با شماره تماسهای درج شده در سایت تماس بگیرید.
هموطنان عزیز تهرانی برای آشنایی با شرایط سئو سایت در تهران به صفحه مربوطه مراجعه کنند.
اگر در زمینه نحوه سئو محصولات سوالی داشتید آن را از ما بپرسید. کارشناسان بیبی در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.
سوالات متداول در زمینه آموزش سئو محصولات
۱. سئو چیست؟
ننن به معنای بهینهسازی صفحات وب برای کسب رتبه در موتورهای جستجو است. با کمک تکنیکهای ننن.. سایت شانس بالایی برای حضور در صفحه اول گوگل دارد.
۲. چرا سئو صفحه محصول برای فروشگاههای آنلاین مهم است؟
اگر تصمیم گرفتید محصولات/خدمات خود را آنلاین بفروشید باید در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید تا مشتری بتواند شما را پیدا و برای خرید وارد سایت شود.
۳. چه راهکارهایی برای سئو محصولات سایت فروشگاهی وجود دارد؟
راهکارهایی مانند:
۱. استفاده از عنوان جذاب همراه با نام محصول
۲. انجام تحقیقات کلمات کلیدی
۳. بهینهسازی توضیحات متا
۴. استفاده از عکسهای باکیفیت از محصول
۵. تولید محتوا جامع و نقد و بررسی کالاها
۶. نداشتن صفحات تکراری در سایت
۷. استفاده از اسکیما کدها
۸. افزایش سرعت سایت
۹. شناسایی لینک های شکسته و اصلاح آنها
برای سئو محصولات فروشگاههای آنلاین مفید هستند.
دیدگاهتان را بنویسید