بررسی کامل 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024
- 1 بازاریابی محتوا چیست؟
- 3 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024
- 5 آمارهای مربوط به هوش مصنوعی درباره بازاریابی محتوایی
- 6 آمارهای مربوط به استراتژی بازاریابی محتوایی
- 7 آمارهای بازاریابی محتوایی از نوع B2B
- 8 آمارهایی از بازاریابی محتوایی B2C
- 9 دادههای مرتبط به جستجوهای ارگانیک
- 10 دادههای مربوط به بلاگینگ
- 11 دادههای مربوط به ویدیو مارکتینگ
- 12 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 در مورد پادکستها
- 13 آمارهای بازاریابی محتوایی برای سال 2024 در مورد ایمیل مارکتینگ
70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 چه چیزهایی را بیان میکنند؟ در ادامه این مطلب میخواهیم 70 داده جمع آوری شده راجع به Content Marketing را برای شما بیان کنیم. این دادهها به صورت دسته بندی شده در بخشهای مختلف مانند هوش مصنوعی، بازاریابی محتوای B2B و غیره ارائه میشوند که میتوانند در برنامه ریزی و عملکرد شما برای سال 2024 موثر باشند.
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا یکی از انواع روشهای تبلیغاتی است که افراد میتوانند از طریق تولید و انتشار محتوا با هدف جذب مشتری و مخاطب اقدام کنند. همچنین این روش قادر است تا تعامل کاربران را با پلتفرمی که دارید افزایش دهند.
معمولا در بازاریابی محتوا مطالبی که منتشر میشوند، با محصولات و خدماتی که ارائه میکنید مرتبط بوده و در راستای پروموت کردن آنها، آشنایی بیشتر کاربر با این محصولات و ارائه مزایا یا معایب خرید آنها است. کاربران میتوانند با مطالعه چنین مطالبی برای خرید و استفاده از آنها، تصمیم گیری بهتری داشته باشند؛ بنابراین در یک جمع بندی باید گفت بازاریابی محتوا به روشی میگویند که مخاطب را از این طریق جذب خواهد کرد.
انواع بازاریابی محتوا
حال که فهمیدیم بازاریابی محتوا چیست، قبل از اینکه بخواهیم 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 را نیز بیان کنیم، بهتر است انواع این روش مارکتینگ را نیز درک کنید. در این خصوص میتوان گفت:
- تولید محتوای بلاگ: یکی از متداولترین روشهایی است که برای بازاریابی محتوا انجام میشود و میتواند در بهبود سئو نیز به شما کمک کند.
- تولید محتوای تصویر: در این روش، تولید محتوا به صورت غیر کلامی یا از طریق ترکیب آن با تصاویر انجام میشود. این مورد به ویژه در ساخت اینفوگرافیکها بسیار جذاب خواهد بود و میتواند در برندینگ شما نیز موثر باشد.
- ویدیو و فیلم: ویدیوها از جمله بهترین و رایجترین روشهای بازاریابی محتوا در شبکههای مجازی هستند که میتوانند در جذب مخاطب اثرگذاری بالایی را داشته باشند.
نکته: جالب است بدانید که مخاطبان تا 95 درصد یک پیام را از طریق ویدیو به خاطر سپرده، این درحالی است که این رقم برای بازاریابی متنی 10 درصد است. به همین خاطر است که ویدیو با درگیری بیشتر مخاطب، تعامل با کاربران و انتقال پیام را بهتر انجام میدهند.
70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024
از آنجایی که تولید محتوا به عنوان یکی از مهمترین اجزای کمپینهای سئو شناخته میشود، لازم است همواره اهمیت و تاثیر آن را درنظر داشته باشید. با ورود به سال جدید میخواهیم 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 را نیز بیان کنیم که به شرح زیر میباشند:
مهمترین آمارهای بازاریابی محتوایی که باید بدانید!
در خصوص تاپترین آمارها در لیست 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 میتوان گفت:
- با توجه به آماری از وب سایت HubSpot منتشر شده است، استفاده از بازاریابی محتوایی تا 82% توسط مارکترها انجام میشود. از سوی دیگر، تنها 10 درصد این افراد از آن استفاده نمیکنند و در این میان 8 درصد راجع به استفاده از این روش تبلیغاتی مطمئن نیستند.
- بنابر آمار مجموعه Content Marketing Institute، جالب است بدانید که در میان 40 درصد از بازاریابان B2B، 40 درصد آنها یک استراتژی مارکتینگ مستند شده دارند. اگر بخواهیم چنین آماری را در میان بازاریابان موفق درنظر بگیریم، رقم آن به 64 درصد میرسد.
نکته: منظور از بازاریابان B2B، کسانی هستند که محصولات و خدمات خود را به دیگر کسبو کارها میفروشند. این عبارت به معنای Business to Business است.
- بنابر آماری از وب سایت HubSpot، 69 درصد از کسانی که در بخش بازاریابی فعالیت میکنند، وقت خود را بر روی سئو سرمایه گذاری میکنند.
- بنابر گزارشی از CMI، 76 درصد از بازاریابان اعلام کردهاند که با رشد 9 درصدی نسبت به سال قبل، بازاریابی محتوا منجر به رشد تقاضا و ایجاد سرنخ شده است. همچنین درصد کمک به رشد مشتریان و سرنخ آنها تا 63 درصد و ایجاد وفاداری مشتریان تا 50 درصد با این روش افزایش یافتهاند.
- بنابر آماری از سوی مجموعه HubSpot، نسبت انواع بازاریابی محتوا ایجاد شده در سال 2023 به شرح زیر میباشد: ویدیو (50%)، تصاویر (47%) و وبلاگ (33%).
- بنابر آماری از از سایت HubSpot، 73% از مخاطبان به صورت اجمالی پستهای بلاگ را نگاه میکنند و 27% آنها به صورت کامل.
- بنابر آماری از The Manifest از میان کسبوکارهایی که روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کردهاند، 51% آنها به صورت روزانه تولید محتوا میکنند.
- بنابر آماری از DemandGen، تنها 44% از مشتریان آنها فقط 3 تا 5 بخش از محتوا را قبل از ارتباط با فروشنده بررسی میکنند.
- یکی از مهمترین دادهها در لیست 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 از Wyzowl، اثر بازاریابی محتوای ویدیویی است. 70% از رای دهندگان مشاهده یک ویدیوی کوتاه در مورد محصول یا خدمات را ترجیح میدهند. سهم کسانی که مقاله سایت یا پست متنی را بررسی میکنند، 11% بوده و 4% اینفوگرافیکها را مشاهده میکنند. همچنین باقی افراد کتابچه راهنما (3%) و تماس پشتیبانی فروش یا دمو (3%) را ترجیح میدهند.
- بنابر آماری از CMI، تولید محتوا استراتژی اصلی 81% از بازاریابان محتوا است.
آمارهای مربوط به هوش مصنوعی درباره بازاریابی محتوایی
در ادامه بررسی 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 بد نیست دادههای مرتبط با هوش مصنوعی را نیز ارائه کنیم. همه ما تا به حال در مورد کاربرد و قدرت هوش مصنوعی مطالبی را دیده و حتی ممکن است بخشی از تسکهای خود را از طریق آن انجام داده باشیم. اگر به عنوان یک دیجیتال مارکتر فعالیت میکنید و حتی یک متخصص سئو، بد نیست آمارهایی را که مرتبط با این ابزارهای AI جدید هستند نیز در بازاریابی محتوایی خود بدانید.
در این خصوص جالب است بدانید که 80% از افرادی در نظرسنجی Ahrefs شرکت کردهاند، از این Toolsها برای تبلیغات بازاریابی محتوایی خود استفاده نمودهاند. همچنین طبق این آمارها، صرفا 10% قصد استفاده از آنها را ندارند.
- با توجه به آماری از CMI، اکثر دیجیتال مارکترها از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده میکنند. شیوه استفاده از این ابزارها بدین شکل است: 51% برای کشف موضوعات جدید و طوفان فکری، 45% برای تحقیق کلمات کلیدی و تعیین هدینگها یا عناوین محتوایی، 45% برای ایجاد پیش نویس یا طرح اولیه.
- با توجه به آماری از Mailchimp، 50% از بازاریابان این عقیده را دارند که عدم بهره وری کافی هوش مصنوعی مانع از دستیابی آنها به هدفشان شده است.
- بنابر آماری از eMarketer، 58% از مارکترها گزارش کردهاند که عملکرد تولید محتوایی آنها با استفاده از هوش مصنوعی افزایش یافته است.
- در نهایت طبق آماری از Capgemini، 75% از کاربران نهایی به مطالب ارائه شده توسط هوش مصنوعی اعتماد دارند.
آمارهای مربوط به استراتژی بازاریابی محتوایی
در میان 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024، این بخش میتواند بسیار جذاب و کاربردی باشد:
- بنابر آماری از HubSpot، 83% از بازاریابان معتقدند که حتی با وجود کمیت کم تولید محتوا، بهتر است بر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید.
- بنابر تحقیقی از eMarketer، 3 هدفی که برای تولید محتوا درنظر گرفته میشود عبارتند از: بیشتر کردن فروش، گسترش آگاهی از برند و ایجاد روابط با مشتری.
- بنابر آماری از Demand Metric، بازاریابی محتوایی 3 برابر بیشتر از بازاریابی برونگرایی سرنخ ایجاد کرده و هزینه آن 62% کمتر است.
- بنابر آماری از eMarketer، 72% از بازاریابانی که در آمریکای شمالی فعالیت میکنند، ROI یا نرخ بازگشت سرمایه فعالیت کانتنت مارکتینگ خود را بررسی و اندازه گیری میکنند.
آمارهای بازاریابی محتوایی از نوع B2B
مدلی از بازاریابی محتوایی که میتواند قشر خاصی از صاحبین کسبوکارها، سازمان و ادارات را تشکیل دهد، نوع B2B است. در این خصوص میتوان به آمارهای زیر اشاره کرد:
- با توجه به آماری از CMI، صرفا 7% از بازاریابان B2B در مارکتینگ خود، برنامهای برای توسعه استراتژی ندارند.
- بنابر تحقیقی از CMI، بهترین عملکرد بازاریابی محتوایی نوع B2B در سال 2023 با موضوعاتی همچون داستانهای مشتریان / کیس استادیها، ویدیوها و محتواهای مربوط به حوزه رهبری نظری (که به منظور نشان دادن تخصص و دانش عمیق در یک صنعت به منظور جلب نظر مشتریان ایجاد میشود) همراه بود.
- بنابر آماری از CMI، بازاریابان محتوا نیازهای اطلاعاتی مشتریان (محتواهایی که به تامین نیازهای اطلاعاتی و دانشی مخاطبان پاسخ میدهد) را نسبت به پیامهای فروش و تبلیغات سازمانی اولویت میدهند.
- جالب است بدانید که 96% از بازاریابان محتوا از لینکدین برای مارکتینگ استفاده میکنند.
- از نظر این دسته از افراد (84% این افراد)، لینکدین برترین شبکه اجتماعی است که میشناسند. همچنین 29 درصد پس از این شبکه، فیسبوک و 22 درصد یوتیوب را پیشنهاد کردهاند.
- بنابر آماری از CMI، 78% از بازاریابان محتوا از کیورد ریسرچ برای سئو محتوا تولیدی خود استفاده میکنند.
آمارهایی از بازاریابی محتوایی B2C
حال نوبت آن است به 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 بپردازیم که مستقیما برای بازاریابی محتوایی مشتری انجام میشوند. در این خصوص میتوان گفت:
- بنابر آماری از CMI، عدم داشتن برنامه برای توسعه استراتژی برای بازاریابی محتوایی تنها در 5% این افراد دیده میشود.
- بنابر آماری از CMI، در حدود 65 درصد از بازاریابان نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را بر پیامها و تبلیغات سازمانها ترجیح میدهند.
- بنابر آماری از CMI، اقدامات موثر در بازاریابی نوع B2C برای سالهای 2021 و 2022 عموما با تولید محتوای مقالات (کمتر از 3 هزار کلمه)، تولید محتوای ویدیویی و تجسم بصری یا 3 بعدی سازی دیتاها همراه بودهاند.
- بنابر آماری از CMI، بازاریابان B2C که از شبکههای اجتماعی رایگان استفاده میکنند، بهترین بازدهی خود را برطبق نوع شبکه اجتماعی به صورت زیر بیان میکنند: 63% فیسبوک، 53% لینکدین، 39% اینستاگرام.
- بنابر آماری از CMI، صرفا 22% از بازاریابان B2C هستند که کانالهای توزیع محتوای پولی استفاده نمیکنند.
- بنابر آماری از CMI، 73% از بازاریابان B2C در تولید محتوای خود و سئو آن از کیورد ریسرچ استفاده میکنند.
نکته: کیورد ریسرچ یکی از مهارتهای مهم برای متخصصین سئوکار است که میتواند در بهبود رنک محتوا، افزایش نرخ CTR و ایمپرشن آن موثر باشد.
دادههای مرتبط به جستجوهای ارگانیک
جستجوهای ارگانیک یکی از مهمترین دادهها برای بازاریابان محتوا هستند که میتوانند از آن برای درک رفتار کاربر و نحوه صحیح برنامه ریزی کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده کنند. در این خصوص میتوان به 10 مورد از 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 اشاره کرد که عبارتند از:
- بنابر آماری از Ahrefs، 96.55% از صفحات در گوگل هیچ ترافیک ارگانیکی دریافت نمیکنند.
- بنابر آماری از Brightedge، 68% از تجربیات آنلاین کاربران با تعامل آنها از طریق موتورهای جستجو شروع میشود.
- بنابر آماری از Statcounter، سهم بازار گوگل 91.53% است که بزرگترین موتور جستجوی جهان شناخته میشود. با وجود اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی Bing، همچنان این انجین کمتر از 4 درصد سهم بازار را دارد.
- بنابر آماری از گوگل، در حدود 71% از محققین B2B تحقیقات خود را با جستجوهای عمومی به جای سرچ برند شروع میکنند.
- بنابر آماری از گوگل، جالب است بدانید که 51% از مشتریان همیشه قبل از خرید تحقیق میکنند تا از انتخاب بهترین کالا یا خدمات اطمینان داشته باشند.
- بنابر آماری از Ahrefs، جالب است بدانید که تنها 5.7% از صفحات پس از انتشار در طول 1 سال به نتایج صفحه اول گوگل میرسند.
- بنابر آماری از Perficient، جالب است بدانید که دو سوم از کل جستجوها در فضای مجازی با موبایل انجام میشوند.
- بنابر آماری از Ahrefs، هرچقدر صفحات بک لینک بیشتری دریافت کنند، ترافیک ارگانیک و طبیعی آنها از گوگل افزایش مییابد.
- بنابر آماری از Ahrefs، جالب است بدانید که معمولا صفحات با رتبه 1 همچنین دارای رنک در 10 تای اول موتور جستجو برای 1000 کلمه کلیدی مرتبط دیگر هستند.
- بنابر آماری از Ahrefs، ارتباطی میان رتبه بندی صفحات با امتیازات Flesch Reading Ease وجود ندارد.
نکته: منظور از Flesch Reading Ease همان سنجش خوانایی سئو است که معمولا در Yoast SEO نیز میتوانید آن را مشاهده کنید.
دادههای مربوط به بلاگینگ
همانطور که گفتیم، یکی از روشهای بازاریابی محتوایی، تولید محتوا در بخش بلاگ است. بلاگینگ یا Blogging مهارتها و مجموعه فعالیتهایی است که برای مدیریت تولید محتوای بلاگ انجام میشود. مثلا نوشتن پستها، انتشار آنها، زمان بندی و ایده یابی برای آن و غیره. در این خصوص 7 مورد از 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 را بیان میکنیم که عبارتند از:
- بنابر آمار Animalz، 85.19% از ترافیک ارگانیک سایت از بلاگ تامین میشود.
- بنابر آمار Medium، تعامل کاربران معمولا بعد از 7 دقیقه مطالعه افت میکند.
- بنابر آمار Nielsen، از سال 1997، مردم به ندرت در فضای مجازی آنلاین مطالعه میکنند. احتمال مطالعه کلی بیشتر از مطالعه کلمه به کلمه بوده و کاربران تمایل دارند صرفا دادههایی را که نیاز دارند را مطالعه نمایند.
- بنابر آمار Demand Metric، 70% از مردم ترجیح میدهند که اطلاعات خود را از بلاگها دریافت کنند تا تبلیغات سنتی.
- بنابر آمار Orbit Media، مقالات “چگونه” یا “How-to” با بازخورد 76% از کاربران محبوبترین نوع محتوا هستند. پس از آن محتواهایی که شامل ساختار یا دادههای فهرستی هستند (55%) و اخبار و ترندها (47%) جزو کانتنتهای محبوب شناخته میشوند.
- بنابر آمار Statista، در میان تمام وبلاگ نویسان، تنها یک سوم آنها نسبت به بررسی تجزیه و تحلیل محتواهای نگارش شده اقدام میکنند.
- برطبق نظر نیمی از بازاریابان، بازاریابی محتوایی برون سپاری میشود. شما کاربران میتوانید تولید محتوای خود را با ثبت سفارش تولید محتوا در سایت SEOEDU برون سپاری کنید.
- پاندمیک کرونا استفاده از محتوا را تا 207% بیشتر کرد.
- بنابر آمار Web Tribunal، در حدود 600 میلیون وبلاگ از بین 1.9 میلیارد سایت در جهان وجود دارد. در مجموع نویسندگان این سایتها روزانه 6 میلیون پست و سالانه بیش از 2.5 میلیارد پست منتشر میکنند.
دادههای مربوط به ویدیو مارکتینگ
به یکی از قسمتهای جذاب در بررسی 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 میرسیم که این نوع محتوا در 4 سال گذشته به عنوان محبوبترین نوع محتوا توسط بازاریابان شناخته میشود. در این خصوص میتوان گفت:
- بنابر آماری از HubSpot، ویدیو به عنوان بیشترین نوع محتوا در تبلیغات برای چهارمین سال متوالی شناخته شده است.
- بنابر آماری از گوگل، 70% از کاربران با مشاهده یک محصول در یوتیوب، اقدام به خرید آن کردهاند.
- بنابر آماری از Wyzowl، با 1 درصد افزایش، در حدود 79% از کاربران بیان کردهاند که پس از مشاهده یک ویدیو برای خرید یا دانلود برنامه یا نرم افزاری متقاعد شدهاند.
- بنابر آماری از Ahrefs، در آمریکا یوتیوب به عنوان اولین شبکه اجتماعی با ترافیک ارگانیک شناخته شده است.
- بنابر آماری از گوگل، دسترسی یوتیوب به افراد در بازه سنی 18-49 سال در طول یک هفته بیشتر از دسترسی آنها به شبکههای تلویزیونی سنتی (از طریق کابل) است.
- بنابر آماری از HubSpot، از موثرترین نوع محتواها در شبکههای اجتماعی میتوان به ویدیوهای کوتاه (تیک تاک و اینستاگرام ریلز) اشاره کرد که بیشتر از نوع دیگر محتواها موثر بودهاند (سال 2022).
- بنابر آماری از گوگل، کاربران تا 1.6 برابر ارتباط محتوای ویدیویی با علایقشان را مهمتر از کیفیت محتوا میدانند.
- بنابر آماری از Wyzowl، با رشد 5 درصدی نسبت به سال قبل، 91% از کسبوکارها ویدیو را به عنوان ابزار بازاریابیشان معرفی میکنند.
- بنابر آماری از Wyzowl، 96% از مردم برای کسب اطلاع در مورد یک محصول یا خدمات، اقدام به مشاهده ویدیو توضیحی آن میکنند.
- بنابر آماری از Wyzowl، 91% از کاربران تمایل داشتند در سال 2023 تا در مورد برندها ویدیو بیشتری را مشاهده کنند. این رقم نسبت به سال قبلتر 3 درصد افزایش داشته است.
70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 در مورد پادکستها
یکی دیگر از انواع محتواهای جدید برای بازاریابی محتوایی، پادکستها هستند. این مدل محتواها کمتر در فضای تبلیغاتی استفاده شده اما به خوبی در حال گسترش و ترند شدن میباشند. در خصوص 70 آمار بازاریابی محتوا برای درنظر گرفتن در سال 2024 در این بخش میتوان گفت:
- بنابر آماری از Edison Research، 64% از آمریکاییها با 2 درصد افزایش به پادکست گوش دادند. (سال 2023)
- بنابر آماری از Edison Research، از نظر 46% از شنوندگان پادکست، تبلیغات در این محتواها مزاحم نیستد. این آمار 23 درصد بیشتر از یوتیوب است.
- بنابر آماری از Podcast Insights، تمام قسمتهای پادکست توسط 80% شنوندگان گوش داده میشود.
- بنابر آماری از Statista، با رشد 16.3 درصدی نسبت به سال 2023، پیش بینی آن است که بودجه تبلیغاات در بخش پادکست به بیش از 2.56 میلیارد دلار برسد.
آمارهای بازاریابی محتوایی برای سال 2024 در مورد ایمیل مارکتینگ
در بخش ایمیل مارکتینگ که همچنان توسط شرکتهای بزرگ از آن برای اطلاع رسانی محتواها، جشنوارهها و محصولات یا خدمات جدید استفاده میشود نیز میتوان گفت:
- بنابر آماری از CMI، 73% از بازاریابان از این روش برای انتشار بیشتر محتوای خود در سال 2023 استفاده کردند.
- بنابر آماری از GetResponse، نرخ باز شدن ایمیلهایی با موضوع 61-70 کاراکتری بیشترین نرخ باز شدن را داشتهاند.
- بنابر آماری از Nielsen، میانگین زمانی برای خواندن ایمیل پس از بازشدن توسط کاربران 51 ثانیه است. همچنین 19 درصد از جامعه آماری خبرنامهها را مطالعه کردند.
- بنابر آماری از Hubspot، 95% از بازاریابانی که از هوش مصنوعی برای ساخت این ایمیلها استفاده میکنند، آن را “موثر” و 54% آن را “بسیار موثر” میدانند.
- بنابر آماری از CMI، 71% از بازاریابان بنا به گفته خود به روش ایمیل مارکتینگ برای تعامل با محتوا متکی میباشند.
- بنابر آماری از GetResponse، ایمیلهایی که حاوی ویدیو هستند، نرخ باز شدن خود را 5-15 درصد افزایش دادهاند. همچنین نرخ کلیک آنها 0.24 درصد الی 2.23 درصد افزایش مییابد.
- بنابر آماری از Litmus، اکثر بازاریابان برای شخصی سازی ایمیل اقدام کرده، 71% موضوع ایمیل را شخصی سازی میکنند. همچنین 63.7% از شخصی سازی ایمیلها با محتواهای داینامیک انجام میشوند.
منبع: لینک
دیدگاهتان را بنویسید