جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > دیجیتال مارکتینگ > مقایسه تپ سی و اسنپ + بررسی پیدایش تاکسی های اینترنتی

مقایسه تپ سی و اسنپ + بررسی پیدایش تاکسی های اینترنتی

نوامبر 2, 2024
ارسال شده توسط هادی مرادی
دیجیتال مارکتینگ
آشنایی با اسنپ و تپسی
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 روش های حمل و نقل سنتی و مدرن چیست؟
  2. 2 آشنایی با سیستم حمل و نقل اینترنتی
  3. 3 معرفی برترین سرویس های حمل و نقل اینترنتی در جهان
    1. 4 اوبر – UBER
    2. 5 دی دی – DiDi
    3. 6 گرب – Grab
  4. 7 معرفی سرویس های حمل و نقل آنلاین ایرانی
    1. 8 اسنپ – Snapp
    2. 9 تپسی – Tapsi
    3. 10 ماکسیم – Maxim
  5. 11 مقایسه تپ سی و اسنپ
    1. 12 مقایسه تپ سی و اسنپ از نظر هزینه
    2. 13 مقایسه تپسی و اسنپ از نظر دسترسی به سرویس
    3. 14 مقایسه تپ سی و اسنپ از نظر تنوع خدمات
    4. 15 مقایسه اسنپ و تپسی از نظر خدمات و ویژگی های اضافی
    5. 16 مقایسه تپ سی و اسنپ از نظر فعالیت های آنلاین
امتیاز ۰ از ۵ – ۰ رای
spinner در حال ثبت رای

مقایسه تپ سی و اسنپ به عنوان دو شرکت اصلی و مهم در جابه جایی مسافرین که سهم بازار بالایی در حمل و نقل شهروندان دارد، می تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین مجموعه را برای این امر انتخاب نمایید. تپسی اکنون 18 میلیون مسافر و 2 میلیون راننده دارد و از سال 1395 فعالیت خود را شروع کرده است. با این حال، اسنپ 2 سال زودتر شروع به فعالیت کرده و تعداد کل حساب های کاربری آن به 72 میلیون عدد می رسد. در ادامه تلاش می کنیم با بررسی آمارهای مختلف، بیشتر به معرفی این شرکت ها بپردازیم.

روش های حمل و نقل سنتی و مدرن چیست؟

سیر تحول حمل و نقل سنتی به مدرن

حمل و نقل، یکی از مهم ترین نیازهای بشر از گذشته تا به حال بوده است. به همین خاطر همواره شاهد آن هستیم با پیشرفت تکنولوژی، تغییرات خوبی در آن ایجاد شده اند. سیر تحولی پیشرفت حمل و نقل یک مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است که می توان آن را بدین شرح توصیف کرد:

  • در ساده ترین حالت، شاهد به کارگیری انسان ها برای حمل و نقل و جابه جایی اشیاء بودیم.
  • در گذشته و حتی امروز، استفاده از حیوانات به عنوان متداول ترین روش حمل و نقل شناخته می شد.
  • سپس با پیدایش و اختراع چرخ (در 3500 سال پیش قبل از میلاد)، گاری ها و ارابه ها ساخته شدند. از آنها در کنار حیوانات برای جابه جایی میزان بیشتر بار استفاده می شد.
  • ساخت کشتی های دریایی در حدود 3 هزار سال پیش قبل از میلاد، گام دیگری در راستای پیشرفت حمل و نقل بود. در این زمان، شاهد آن بودیم که مصرفی ها و فنیقی ها به عنوان پیشگامان این عرصه بودند که برای تجارت بین المللی، این تجهیزات را ساختند.
  • با اختراع ماشین بخار در اواخر قرن 19، صنعت خودرو به شدت گسترش یافت و وسایل نقلیه موتوری ایجاد شدند.
  • هواپیماها نیز در اوایل قرن 20 به تدریج در حوزه حمل و نقل هوایی با ارائه مدل های تک نفره وارد شدند.
  • خودروها به عنوان اصلی ترین ادوات حمل و نقل امروزی، نخستین بار از اوایل قرن 20 وارد کار شدند.
  • قرن 20 و 21 میلادی شاهد توسعه مجدد روش های حمل و نقل مدرن است که از جمله آنها می توان به ساخت هواپیماهای غول پیکر، قطارهای سریع السیر، جت های شخصی و خودروهای بدون راننده (شرکت تسلا) و نیز پهبادها برای حمل بار اشاره نمود.

نکته: در مقایسه تپ سی و اسنپ اشاره خواهیم کرد که این سرویس از زمان ایجاد سیستم های حمل و نقل آنلاین روی کار آمده است.

  • همچنین در قرن 20، شاهد اختراع برخی تجهیزات حمل و نقل به فضا نیز بودیم که از جمله آنها می توان به ماهواره ها و نیز ایستگاه های فضایی و موشک های ماهواره بر اشاره کرد.

آشنایی با سیستم حمل و نقل اینترنتی

سیستم های حمل و نقل امروزی

در کنار پیشرفت وسایل نقلیه، شاهد رشد سیستم های حمل و نقل نیز بودیم. از آنجایی که همه افراد به نحوی به یک وسیله نقلیه احتیاج دارند، این نیاز باعث شد تا سیستم های حمل و نقل به تدریج شکل بگیرند. منظور از سیستم حمل و نقل، پلتفرمی است که خدماتی را در راستای جابه جایی افراد ارائه می دهد. در گذشته این روند با اجازه دادن به استفاده از حیوانات به صورت شخصی، خرید انبوه حیوانات و نگهداری در اسطبل ها، تاسیس چاپارخانه ها و مواردی از این قبیل انجام می شد.

سیستم های حمل و نقل اینترنتی پس از روی کار آمدن سیستم های خرید الکترونیکی مانند فروشگاه های اینترنتی (شاپیفای و غیره) راه اندازی شد. به عنوان مثال می توان به شرکت اوبر اشاره نمود که اولین بار در سال 2009 تاسیس شد. پس از 8 سال، این شرکت توانست در 570 شهر جهان، سرویس های خود را گسترش دهد.

در حمل و نقل اینترنتی که امروزه شاهد آن هستیم، شما می توانید از طریق یک اپلیکیشن، یک دستگاه اتومبیل را برای جابه جایی ده ها کیلومتر اجاره کنید. سیستم حمل و نقل اینترنتی، تاکسی ها را در یک پلتفرم در خدمت مسافر در آورده و کاری می کنند تا بتوانید درخواست های کاربران را به صاحبین ماشین ها برسانید.

در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا به معرفی برترین شرکت های ارائه دهنده این نوع سیستم های حمل و نقل پرداخته و سپس دو شرکت معروف ایرانی را نیز معرفی کنیم.

معرفی برترین سرویس های حمل و نقل اینترنتی در جهان

سیستم های حمل و نقل آنلاین برتر جهان

برای آنکه بهتر با سرویس های حمل و نقل اینترنتی آشنا شوید، می خواهیم برترین سرویس های مربوطه را معرفی کنیم. البته این سرویس ها به دو بخش بین المللی و کشوری تقسیم می شوند. چراکه هر کشور سیستم حمل و نقل اختصاصی خاص خود را دارد. در این خصوص باید گفت:

اوبر – UBER

یکی از شرکت های بین المللی که در زمینه خدمات حمل و نقل کار می کند، اوبر نام دارد. این مجموعه که یک شرکت آمریکایی است، در بیش از 70 کشور و 10500 شهر دنیا کار می کند. البته در ایران فعال نیست و به جای آن می توانید از تپسی یا اسنپ استفاده کنید که در ادامه به مقایسه تپ سی و اسنپ خواهیم پرداخت.

اوبر بیش از 150 میلیون کاربر ماهانه داشته و دارای 6 میلیون راننده و پیک است. قابل ذکر می باشد که در حدود 28 میلیون جابه جایی در طول روز توسط این شرکت انجام می گردد که رقم بسیار بزرگی است.

لیفت – Lyft

یکی از مجموعه های معتبر و فعال در آمریکا است که رقیب اوبر تلقی شده و در حدود +300 شهر مختلف فعالیت می کند. طبق گزارش ها، روزانه بیش از 1 میلیون مسافر را جابه جا می نماید.

دی دی – DiDi

این مجموعه به عنوان یک شرکت ترابری چینی فعالیت دارد که اولین بار در سال 2012 تاسیس شده است. جالب است بدانید که در حدود 550 میلیون کاربر داشته و ده ها میلیون آن، راننده این شرکت هستند. شما می توانید از خدمات مبتنی بر حمل و نقل با تاکسی، خودروهای شخصی، اشتراک دوچرخه و غیره در این اپلیکیشن استفاده کنید.

گرب – Grab

یکی دیگر از کمپانی های خارجی که به عنوان یک شرکت چند ملیتی فعالیت می کند، گرب نام دارد. این مجموعه در سال 2012 تاسیس شده و خدماتی را در زمینه حمل و نقل، تحویل غذا، پرداخت دیجیتال و غیره انجام می دهد.

معرفی سرویس های حمل و نقل آنلاین ایرانی

آشنایی با سرویس های حمل و نقل آنلاین

با گسترش حمل و نقل های آنلاین در سراسر جهان، شاهد ورود این نوع سرویس ها داخل ایران نیز بودیم. ایران جزو کشورهای ثروتمندی است که همواره پلتفرم لازم برای ورود تکنولوژی های برتر را فراهم می کند. ورود سیستم حمل و نقل آنلاین در ایران یک گام پیشرفت پس از ارائه سرویس های تاکسی تلفنی بود که باعث شد تا بسیاری از افراد به تدریج در آن مشغول شده و با حمایت های دولتی، به یک اپلیکیشن کاربردی در سراسر ایران تبدیل شود.

برخی از بهترین سرویس های حمل و نقل آنلاین در ایران عبارتند از:

اسنپ – Snapp

در اولین بخش از مقایسه تپ سی و اسنپ، به تعریف هرکدام در این قسمت می پردازیم. این شرکت محبوب ترین و مشهورترین سرویسی است که می توانید در ایران، از آن برای تحویل بار، جابه جایی مسافر و حتی تهیه غذا و اخذ بلیط ها استفاده کنید. اسنپ اولین بار در سال 1393 (2014) راه اندازی شد و کار خود را با نام تاکسی یاب شروع کرد. از آنجایی که اسنپ به عنوان اپ محبوب و پیشرو برای تاکسی های آنلاین بود، با مشکلات بسیاری روبرو شد. از جمله می توان به شکایت سازمان تاکسیرانی اشاره کرد که مربوط به قیمت های آن بود.

اکنون اسنپ در حدود 6.152 میلیون راننده دارد که تعداد فعال آنها، نصف همین مقدار است. این مجموعه در حدود 90% از سهم بازار تاکسی های آنلاین ایران را در اختیار دارد. اگر بخواهیم اسنپ را برطبق گزارش سال 1402 آن بررسی کنیم می توان گفت:

  • در مجموع بیش از 72 میلیون سفر توسط این اپ انجام شد.
  • این اپلیکیشن در حدود 3.2 میلیارد بازدید را در سال گذشته ثبت کرد.
  • روزانه در حدود 5 میلیون سفر انجام می شد.

اسنپ را می توان نمونه از یک کسب و کار اینترنتی موفق دانست که توانسته است برای میلیون ها نفر در ایران، شغل ایجاد کند. این اپ اکنون به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل شده و خدمات متنوعی را ارائه می کند که عبارتند از:

  • درخواست تاکسی.
  • درخواست موتور.
  • سفارش آنلاین غذا.
  • سوپر مارکت.
  • رزرو بلیط هواپیما.
  • رزرو بلیط قطار.
  • رزرو بلیط اتوبوس.
  • رزرو هتل.
  • درخواست وانت بار.
  • خدمات اسباب کشی.
  • پزشک و مشاور.
  • اسنپ پرو.

تپسی – Tapsi

یکی دیگر از نام های مطرح در زمینه حمل و نقل با اپلیکیشن، تپسی یا تپ سی است. شما می توانید این اپلیکیشن را با نماد نارنجی رنگ آن از طریق مارکت بازار دریافت کنید. توجه نمایید که تپسی، همانند اسنپ یک سوپر اپلیکیشن نیست. بدین معنا که خدمات جانبی را مانند ارسال غذا، اخذ بلیط و غیره ارائه نمی کند. با این حال شما می توانید از انواع مختلف سرویس های تپ سی برای جابه جایی استفاده کنید. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تپسی کلاسیک: این نوع تپسی، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید یک خودروی شخصی برای رسیدن به مکان مدنظرتان داشته باشید. این سرویس برای سفرهای درون شهری درنظر گرفته شده است و امکان آن وجود دارد تا در دو یا چند مقصد نیز رفته و در میانه راه نیز توقف داشته باشید.
  • تپسی ویژه کسب و کارها: در این حالت، امکان آن وجود دارد که تعداد نامحدودی از ماشین ها و موتورها را به عنوان پیک یا ماشین های اداری برای سازمان ها یا کسب و کارها رزرو کنید. شما می توانید با کمک این ماشین ها، ماموریت هایی را در درون شهر برای آنها تعریف نمایید تا کالاها را به صورت مناسب به مشتریان هدفتان ارسال کنند.
  • تپسی تلفنی: شما می توانید سرویس تپسی را به صورت تلفنی درخواست نمایید. این مورد به ویژه برای کسانی است که تلفن هوشمند یا اینترنت ندارند. همچنین اگر کار کردن با اپلیکیشن ها برای شما دشوار است، می توانید از این سرویس استفاده نمایید.
  • تپسی لاین: یکی از بهترین سرویس ها در تاکسی های آنلاین، تپسی لاین می باشد. در این حالت، شما با مسافرین دیگری که هم مسیر شما هستند، همسفر شده و مزیت مهم آن، تقسیم شدن هزینه سفر است.
  • موتور پیک: برای کسانی که می خواهند یک بسته را به مقصد برسانند، موتور پیک پیشنهاد می شود. توصیه می کنیم زمانی که می خواهید بسته ای را به سرعت در یک نقطه از شهر برسانید، از این سرویس استفاده نمایید. همچنین امکان ترسیم مسیر رسیدن به مقصد نیز از روی نقشه وجود دارد.
  • اتوپیک: روش قبل برای کسانی پیشنهاد می شود که بار بسته آنها کوچک است. اگر بسته شما بزرگ یا زیاد می باشد، به صورتی که نیاز به قرار دادن داخل ماشین دارد یا صندوق دارد، می توانید از این روش استفاده نمایید.

نکته: شما می توانید در سرویس های تپ سی، امکان موقعیت یابی لحظه ای وسیله نقلیه را داشته باشید.

  • تپسی پلاس: برای کسانی که به دنبال خودروهای با مدل بالا هستند، سرویس هایی ارائه می شود. همچنین رانندگان این سواری ها، کسانی هستند که امتیاز بالایی را از مسافرین دریافت کرده اند. بنابراین ایمن تر می باشند. شما می توانید امکان توقف در مسیر و تعیین چند مقصد را داشته باشید.

اسنپ تپسی چیست؟

ماکسیم – Maxim

یکی دیگر از پلتفرم هایی که می توانید از طریق آن برای درخواست آنلاین سفر اقدام کنید، ماکسیم نام دارد. این سرویس نیز همانند اسنپ و تپسی کاربردی بوده و اما نسبت به آنها کمتر مشهور است. ممکن است تعرفه ماکسیم کمی بالا باشد. یکی از ویژگی های خوب ماکسیم، تعریف سفرهای بین شهری است. البته دو رقیب دیگر آنها توانسته اند چنین این نوع سرویس را پوشش دهند. بنابراین شما می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

از جمله سرویس های که برای ماکسیم تعریف شده اند، می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • درخواست آنلاین تاکسی با تعرفه اقتصادی.
  • درخواست آنلاین خودرو دراختیار (ساعتی).
  • درخواست آنلاین تاکسی بین شهری ویژه.
  • درخواست سرویس پیک مرسولات.
  • درخواست خودروی باری سبک.
  • درخواست وانت سنگین با ظرفیت 2 تن.
  • خودروی باری سبک به همراه 1 کارگر حمل.

همانطور که مشاهده می کنید، ماکسیم دارای و سرویس منحصر به فرد برای انتقال وسایل با وزن های سنگین است.

ماکسیم اولین بار در سال 1396 تاسیس شده و جزو اولین پلتفرم هایی است که سفر هوشمند بین شهری را ارائه کرد. این قابلیت به ویژه در زمان اربعین به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

مقایسه تپ سی و اسنپ

برای مقایسه تپ سی و اسنپ، می بایست این دو شرکت را در بخش های مختلف بررسی نمود که عبارتند از:

مقایسه تپ سی و اسنپ از نظر هزینه

مقایسه تپسی و اسنپ از نظر قیمت

اولین و مهم ترین فاکتور در انتخاب این دو مجموعه، هزینه های آنها است. در این حالت، مقایسه تپ سی و اسنپ را روی سرویسی که مشترک است مثلا جابه جایی مسافر انجام می دهیم. در یک مسیر مشابه که هردو یک مسافت را طی می کنند، این دو هزینه های یکسانی را ارائه می دهند.

با اینحال تپسی دارای یک گزینه اضافه برای کسانی است که می خواهند مقدار بیشتری تخفیف را بگیرند. با انتخاب این گزینه، شما به تپسی می گویید که درخواست شما عجله ای نیست و می توانید تا 10 دقیقه منتظر بمانید. با این حال این 10 دقیقه تلف شده باید در نظر گرفته شود. این تخفیف به نسبت قیمت کل بستگی دارد و می تواند در موارد عادی، 2 – 5 هزار تومان یا بیشتر باشد.

در کنار گزینه های عادی برای سفر، شاهد استفاده از گزینه تاکسی ویژه هستیم. در این قسمت، اسنپ تخفیفی را به صورت سیستمی در برخی اوقات ثبت می کند. به ویژه زمانی که مسیر خلوت باشد. سرویس تاکسی ویژه در حد 2 – 5 هزار تومان (بسته به فاصله مسیر) ارزان تر از سرویس مشابه در تپسی است.

همچنین در خصوص ارسال باکس نیز باید بگوییم که تپسی نسبت به اسنپ در مدل باکس (ارسال با موتور) قیمت کمتری دارد. مثلا در یک مسیر مشابه، تپسی در حدود 3 هزار تومان قیمت ارزان تری داشت. البته اسنپ دو سرویس دیگر برای ارسال باکس با موتور دارد. سرویس ارسال باکس ویژه که همچنان در حدود 1.5 هزار تومان گران تر از تپسی است. سرویس ارسال اشتراکی باکس که در آن، بسته شما همراه با بسته های دیگران ارسال می شود. در این بخش، کرایه ها مشابه با تپسی است.

شما می توانید سرویس ارسال بسته را با ماشین نیز در تپسی انجام دهید که هزینه آن دو برابر ارسال با موتور است. این سرویس در اسنپ نیز وجود دارد اما متاسفانه در برخی مکان ها، راننده ای برای انجام این کار نیست. این مورد باعث ناقص ماندن مقایسه تپ سی و اسنپ از نظر قیمت در این بخش می شود. البته شما می توانید وانت و وانت سنگین را نیز در ارسال بسته خود به کار بگیرید که چنین سرویسی در تپسی وجود ندارد. هزینه ارسال بسته با وانت 60 هزار تومان گران تر از تپسی است.

مقایسه تپسی و اسنپ از نظر دسترسی به سرویس

یکی از پارامترهای مهم دیگر، بررسی میزان در دسترس بودن تپسی و اسنپ در مکان های مختلف است. البته تپسی و اسنپ بسته به اینکه رانندگان این مجموعه در کجاها هستند، در همان منطقه خدمات خود را ارائه می کند. بنابراین میزان در دسترس بودن تپسی و اسنپ به تعداد و تنوع رانندگان آنها وابسته است. از آنجایی که تعداد رانندگان اسنپ +3.3 میلیون نفر (فعال) و 6.1 میلیون نفر (در مجموع) است و تعداد رانندگان تپسی 2.5+ میلیون نفر می باشد، بنابراین می توان گفت اسنپ از نظر دسترسی در سطح بالاتری قرار دارد.

مقایسه تپ سی و اسنپ از نظر تنوع خدمات

فاکتور سوم در مقایسه تپ سی و اسنپ، مربوط به تنوع خدمات آنها می شود. بدون شک باید اسنپ را در این بخش در سطح بالاتری دانست. چراکه این اپلیکیشن اکنون به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل شده است و شما می توانید سرویس های بسیاری را از آن دریافت کنید که عبارتند از:

  • در بخش حمل و نقل: در قسمت ارسال باکس، اسنپ دارای دو آیتم دیگر یعنی ارسال با وانت عمومی و وانت سنگین است که این قابلیت در تپسی وجود ندارد.
  • ارسال با وانت و خدمات اسباب کشی: در این بخش، اسنپ سرویس ارسال بار با وانت را فراهم کرده است. این مورد به ویژه در اثاث کشی ها و ارسال بارهای سنگین کاربردی می باشد. همچنین اسنپ بخش مجزایی برای خدمات اسباب کشی دارد.
  • رزرو بلیط: اسنپ بخشی با عنوان خدمات رزرو بلیط دارد که در تپسی چنین چیزی فراهم نشده است. این سرویس شامل رزرو بلیط های هواپیما، قطار، اتوبوس و هتل است.

مقایسه اسنپ و تپسی از نظر خدمات و ویژگی های اضافی

مقایسه تپسی و اسنپ خدمات و ویژگی ها

مقایسه تپ سی و اسنپ در بخش چهارم را از نظر خدمات و ویژگی های اضافی بیان می کنیم. متاسفانه تپسی هیچ برتری در این قسمت ندارد. چراکه صرفا به عنوان یک شرکت حمل و نقل بار و مسافر کار می کند. اما اسنپ یک سوپر اپلیکیشن است و شما می توانید خدمات و ویژگی های دیگری را نیز در این اپلیکیشن دریافت کنید که عبارتند از:

  • اشتراک ویژه: یکی از ویژگی های دیگری که می توانید در اسنپ مشاهده کنید، امکان تهیه اشتراک ویژه آن است. شما می توانید اشتراک های ویژه‌ی اسنپ را با برخی فیچرهای خاص دریافت نمایید. این موضوع بیشتر برای کسانی پیشنهاد می شود که مدام با اسنپ سروکار دارند. اشتراک ها به صورت 1، 3 و 6 ماهه ارائه شده و دارای مزیت هایی مانند ارائه تخفیف، ارسال رایگان غذا و محصولات سوپرمارکت می باشد.
  • سفارش آنلاین غذا و انواع مواد خوراکی که می توانید در اسنپ داشته باشید.
  • تهیه انواع اقلام از سوپرمارکت که می توانید در اسنپ آنها را داشته باشید.
  • سرویس اعتباری که می توانید با امکان خرید قسطی از اسنپ، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.
  • امکان درمان با پزشک و اخذ مشاوره از آن که بخشی مجزا برای این مورد در نظر گرفته شده است.
  • امکان دریافت دارو از داروخانه توسط اسنپ.
  • امکان خرید آنلاین بیمه از اسنپ.
  • امکان خرید شارژ از اسنپ.
  • امکان خرید بسته اینترنتی از اسنپ.
  • باشگاه ویژه مشتریان اسنپ.

مقایسه تپ سی و اسنپ از نظر فعالیت های آنلاین

فعالیت های مجازی اسنپ و تپسی

اسنپ و تپسی، بودجه های کلانی را در بخش فعالیت های آنلاین ارائه می کنند. وضعیت این فعالیت را می توان از آمارها و نکات زیر دانست:

  • اسنپ به لطف سئو قدرتمند خود، در اکثر لینک های رزرو تاکسی آنلاین رتبه اول را دارد. شما می توانید با آموزش رایگان سئو که در سایت ما نیز وجود دارد، با این مهارت و علم مهم در دنیای مجازی آشنا شوید.
  • اسنپ و تپسی، تبلیغات انبوهی را برای جذب مسافر انجام می دهند. بنابر ادعای اسنپ، سهم بازار این اپلیکیشن و راننده های آن، 90-92 درصد در بین تاکسی های آنلاین است. همچنین سهم سوپرمارکت اسنپ از بازار مواد غذایی، در حدود 1.5 درصد می باشد. بنابراین می توان گفت تبلیغات اسنپ بسیار گسترده تر و متنوع تر است.
  • اگر به سایت این اپلیکیشن ها مراجعه کنید، امکان درج درخواست به صورت آنلاین وجود دارد. البته اسنپ برای بخش های دیگر خود نیز سرویس آنلاین را ارائه کرده است که می توانید از طریق مرورگر به آنها دسترسی داشته باشید. اگر شما هم به حوزه طراحی سایت علاقمند هستید، حتما مجموعه مقالات آموزش طراحی سایت در SEOEDU را دنبال کنید.
  • اسنپ در اینستاگرام، 1 میلیون فالوور و تپسی در حدود 454 هزار فالوور دارد.
قبلی آموزش ساخت ایمیل سایت و اتصال به جیمیل در کمتر از 10 دقیقه! (آموزش تصویری)
بعدی کوکی چیست؟ + آشنایی با انواع و نحوه فعال کردن آن

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • محمد گفت:
    مارس 10, 2025 در 1:05 ب.ظ

    پاسخگو بودن پشتیبانی تپسی از اسنپ یه سر و گردن بالاتره
    یعنی پشتبانی از راننده یا مسافر در تپسی از بالاترین که امتیازش 10 هستش 7ِ
    ولی در اسنپ از 5 امتیاز 1ِ

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=27559
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ