جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سئو > راهنمای کامل راه اندازی کسب و کار اینترنتی + چند ایده جذاب برای آن

راهنمای کامل راه اندازی کسب و کار اینترنتی + چند ایده جذاب برای آن

جولای 26, 2023
ارسال شده توسط هادی مرادی
آموزش سئو
روش راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 کسب و کار اینترنتی چیست؟
  2. 2 اجزای کسب و کار اینترنتی کدامند؟
    1. 3 فاکتورهای تعیین کننده در ساختار کسب و کار
  3. 4 انواع مدل های کسب و کار اینترنتی چیست؟
  4. 5 نحوه کسب درآمد از طریق اینترنت چگونه است؟
    1. 6 فروش دوره آموزشی
    2. 7 فروش فایل
    3. 8 فریلنسری
  5. 9 مزیت های کسب و کارهای اینترنتی چیست؟
    1. 10 هزینه و مخارج کمتر
    2. 11 فعالیت 24 ساعته
    3. 12 دریافت وجه آنلاین
    4. 13 دسترسی به مشتریان در سراسر کشور
  6. 14 ایده های کسب درآمد از اینترنت که باید بدانید
  7. 15 مراحل قدم به قدم راه اندازی کسب و کار اینترنتی
    1. 16 بررسی ایده و یافتن نام برند
    2. 17 شناخت جامعه هدف
    3. 18 بررسی رقبا
    4. 19 طراحی سایت
    5. 20 خدمات پس از فروش
    6. 21 دریافت مجوزهای کسب و کار
    7. 22 پشتیبانی و تبلیغات
  8. 23 پرسش های متداول
    1. 24 کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران کدامند؟
    2. 25 چه راه هایی برای رشد سریعتر کسب و کار اینترنتی وجود دارند؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

کسب و کار اینترنتی که یک نوع تجارت الکترونیک به حساب می‌آید، امروزه بخشی از زندگی مردم هستند که بسیاری از نیاز آنها را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به آمازون در مقیاس جهانی و دیجی کالا در داخل کشور اشاره کرد که کل فروش آنها به ترتیب 469.82 میلیارد دلار و 1231 میلیارد تومان (مطابق با آمار سال 1400) بوده است. با این حال، سهم خرده فروشی آنلاین در ایران همچنان زیر 5 درصد بوده که نشان دهنده فرصت بسیار بالا برای رشد کسب و کارهای اینترنتی می‌باشد. پس اگر تاکنون کسب و کار اینترنتی و آنلاین خود را راه اندازی نکرده‌اید، حتما تا انتهای این مقاله با ما باشید تا به بررسی این نوع مشاغل بپردازیم.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

آشنایی با کسب و کار اینترنتی و سهم آن در ایران

امروزه رشد فضای مجازی سبب شده است تا بسیاری از افراد به این دنیای غیرحقیقی دسترسی داشته باشند. آمارها نشان می‌دهند بیش از 80 درصد مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند. رقم کاربران اینترنت در جهان نیز در حدود ۵.۳۲ میلیارد نفر از 8 میلیارد می‌باشد. با توجه به این آمارها به راحتی می‌توان درک کرد که چرا امروزه کسب و کارهای اینترنتی مورد توجه قرار گرفته‌اند و علاقمندی به فعالیت در این بازارها گسترش یافته است. در واقع دسترسی بالای مردم به اینترنت و علاقمندی آنها به این فضا سبب شده است تا کسب و کارهای مجازی رشد خوبی را در سال‌های اخیر تجربه کنند که وقوع پاندمی کرونا نیز مزید بر علت شده است.

کسب و کار اینترنتی مدلی از مشاغلی هستند که تمام یا بخشی از فرآیند خرید و فروش کالا و یا ارائه خدمات، انتقال پول و غیره در آنها از طریق اینترنت انجام می‌شوند. این نوع مشاغل اولین بار در ساده‌ترین حالت خود از سال 1969 با تاسیس شرکت تجارت الکترونیک CompuServe به وجود آمدند. سپس آمدن کامپیوترها، گوشی‌های هوشمند و رشد سایت‌ها که اکنون می‌توانید به راحتی آنها را ایجاد کنید، زمینه را برای ایجاد و استفاده از این کسب‌و‌کارها تسهیل کرد.

در این بخش، تصویری از سهم خرده فروشی کشورهای مختلف و ایران را نشان می‌دهیم که می‌توانید مشاهده کنید که همچنان پتانسیل این نوع کسب‌و‌کارها و رشد آنها در ایران وجود دارند. این تصویر نشان می‌دهد که سهم خرده فروشی اینترنتی در ایران تنها 4 درصد از کل خرده فروشی بوده است. این در حالی است که این رقم در کشورهای توسعه یافته بالای 10 درصد بوده و حتی کشور ترکیه 5 برابر ایران سهم بالاتری دارد. از رقم 4 درصدی، 2 درصد مربوط به تجارت الکترونیک بوده و 2 درصد دیگر مربوط به تجارت اجتماعی از طریق اینستاگرام و تلگرام است. همچنین جالب است بدانید که 1 درصد از 4 درصد سهم خرده فروشی آنلاین ایران به فروش دیجی کالا اختصاص یافته است.

اجزای کسب و کار اینترنتی کدامند؟

اجزای کسب و کار اینترنتی

حال که تا حدودی با کسب و کار اینترنتی آشنا شدیم، اجازه دهید به معرفی اجزای آن بپردازیم. این موارد جزوی از مولفه‌هایی هستند که باید در زمان ساخت کسب و کار خود درنظر بگیرید که عبارتند از:

  • تولید کننده یا تامین کننده: به بخشی از کسب‌و‌کار که مسئولیت تولید یا تامین محصولات را برعهده دارد، تولید کننده می‌گویند.
  • بازار هدف: جامعه‌ای است که مصرف کنندگان محصولات شما در آن قرار دارند. به عنوان مثال، برای یک کسب‌و‌کار لوازم التحریر، دانش آموزان به عنوان بازار هدف شناخته می‌شود.
  • کانال توزیع: به عواملی که در ارسال محصول و رساندن آن به بازار هدف نقش دارند، کانال توزیع گفته می‌شود. این کانال‌ها ممکن است مغازه‌های خرده فروشی و یا شعب پستی باشند.
  • واحد ارتباطی: مهم است که کسب‌وکارهای آنلاین بخشی را برای پاسخگویی به مشتریان و مصرف کنندگان خود داشته باشند. در این حالت شما می‌توانید علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش، در رهگیری، دریافت نظرات و نیز اعتمادسازی به برند خود اقدام کنید.
  • شبکه شرکا: شما می‌توانید با کسب‌و‌کارهای دیگر نیز همکاری کنید. به عنوان مثال می‌توان به مارکت پلیس دیجی کالا اشاره کرد که همان خرده فروشانی هستند که می‌خواهند از طریق پلتفرم شما محصول خود را بفروش برسانند.
  • واحد مالی: قسمتی از کسب‌و‌کار آنلاین می‌بایست در بخش پیگیری تراکنش‌های مالی و ایجاد ساز و کاری برای دریافت یا عودت وجه اقدام کند. از سوی دیگر این بخش از کسب‌وکار باید مسئول بررسی تراکنش‌ها و ثبت آنها به منظور انجام تکالیف مالیاتی باشد.

فاکتورهای تعیین کننده در ساختار کسب و کار

برخی دیگر از پارامترهایی که باید در کنار اجزای کسب و کار اینترنتی به آنها توجه شود عبارتند از:

  • ارزش پیشنهادی: یکی از مهم‌ترین اِلمان‌هایی است که می‌تواند منحصربه فرد بودن محصول شما را در جذب مشتریان‌تان نشان دهد.
  • مزیت رقابتی: عنصری است که رقبا نمی‌توانند به آسانی آن را از شما کپی کرده و منحصربه فرد خودتان می‌باشد. 2 مورد قبل تا حدی به جذب مشتری در شرایط رقابتی بسیار کمک می‌کند.
  • ساختار هزینه: این مورد مربوط به هزینه‌های ثابت و متغیر کسب‌و‌کار شما می‌باشد که می‌تواند در استراتژی قیمت گذاری موثر باشد.
  • معیارهای کلیدی: فاکتورهایی هستند که می‌توانید به کمک آن، موفقیت کسب‌و‌کار خود را ارزیابی کنید.
  • منابع: به سورس‌های کسب و کار اینترنتی شما مرتبط می‌شود که همان سرمایه‌های فیزیکی، مالی و نیز فکری شرکت شما هستند.
  • مشکلات و راه حل‌ها: این مورد مربوط به پارامترهایی است که مشکل مشتریان هدف شما درنظر گرفته شده و می‌تواند به آنها پاسخ دهد.
  • مدل درآمدی: چارچوب منابع درآمدی شما در این بخش مشخص می‌شوند.
  • جریان‌های درآمدی: به راه‌های متعددی که شرکت از طریق آنها درآمدزایی می‌کند گفته می‌شود.
  • حاشیه سود: همان فاصله قیمتی میان هزینه‌ی کالا با درآمد شما است که باید با توجه به نرخ عرف بازار و هزینه‌های تجاری کسب‌و‌کار شما تعیین گردند.

انواع مدل های کسب و کار اینترنتی چیست؟

مدل های کسب و کار اینترنتی

روش کسب درآمد اینترنتی به شیوه‌های مختلفی قابل انجام است که در این خصوص می‌توان گفت:

  • فروش مستقیم کالا: در مدل اول، شما می‌توانید به صورت مستقیم برای فروش محصولات خود اقدام کنید. در چنین حالتی کافیست یک وب سایت یا فروشگاه آنلاین راه اندازی نموده و برای فروش محصولات خود از طریق آن اقدام کنید.
  • فروش خدمات: مورد دیگر از مدل‌های کسب و کار اینترنتی آن است که خدمات خود را بر بستر فضای مجازی عرضه کنید. در این حالت شما می‌توانید خدمات خود را به 2 شیوه ارائه نمایید. اولین مورد آن است که این خدمات به صورت آنلاین ارائه شوند. به عنوان مثال می‌توان به خدمات طراحی سایت، سئو، بهینه سازی سرعت وب، تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و غیره اشاره کرد. اگر نمی‌دانید سئو چیست، حتما صفحه “آموزش سئو” را در سایت ما مشاهده کنید. مورد دوم آن است که درخواست خدمات و هزینه آن در سایت ثبت شده و این سرویس‌ها با مراجعه حضوری به مقصد ارائه گردند. به عنوان مثال می‌توان به خدمات لوله بازکنی، تعمیرات موبایل و غیره اشاره کرد.
  • واسطه گری محصولات: برای کسانی که به دنبال کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه هستند، این دسته از افراد می‌توانند این نوع کسب‌و‌کارهای آنلاین را راه اندازی کنند. در چنین حالتی کافیست با مراجعه به فروشگاه‌ها و یا تولید کننده‌ها، به صورت مستقیم از آنها بخواهید تا تامین محصول فروشگاه شما را انجام داده و قیمت توافقی را تعیین کنید. در این حالت دیگر نیازی نیست بودجه‌ای را صرف خرید کالا کرده و تنها کافیست محصولات آماده‌ای که دارید را در زمان نیاز مشتری برای آنها ارسال نمایید.
  • افیلیت مارکتینگ: اگر سایت پربازدیدی دارید، می‌توانید از طریق اشتراک گذاری لینک خرید محصولات، درصدی را از سود محصول برای خود بردارید. در این حالت شما به عنوان کسی که کاربران را برای خرید کالا ترغیب کرده و او را به خرید وادار می‌کند، پورسانت دریافت خواهید نمود و می‌توانید کسب درآمد داشته باشید.
  • تبلیغاتی: داشتن یک کسب‌ و کار آنلاین صرفا محدود به فروش کالا یا خدمات نمی‌شود. بلکه شما می‌توانید از ظرفیت پلتفرم خود برای تبلیغات و کسب درآمد اینترنتی واقعی نیز استفاده نموده و از این طریق با پروموت کردن برندها یا محصولات و خدمات دیگران، وجهی را دریافت کنید. به عنوان مثال می‌توان به زومیت اشاره کرد که رپورتاژ‌ها و تبلیغات بسیاری از کسب‌و‌کارها را در پلتفرم خود انجام می‌دهد.

نحوه کسب درآمد از طریق اینترنت چگونه است؟

روش های کسب درآمد اینترنتی

عموما نحوه کسب درآمد از طریق اینترنت به صورت معامله یک کالا، خدمات یا محصول مجازی صورت می‌گیرد. در نتیجه شما می‌توانید در ازای ارائه یک ارزش به کاربران خود، قرارداد فروش را با دریافت وجه از مشتری منعقد کرده و با ارسال کالا و ارائه خدمات پس از فروش، به آن عمل کنید. در کنار این مورد می‌توان به شیوه‌های مختلف دیگر برای کسب درآمد از طریق کسب‌و‌کارهای مجازی نیز اشاره نمود که عبارتند از:

  • فروش دوره آموزشی

کسب‌و‌کارهای آموزشی، موسساتی هستند که دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند و یا آنها را به فروش می‌رسانند. این مدل کارها را می‌توان شغل اینترنتی پردرآمدی دانست که می‌تواند درآمد فوق العاده‌ای را نصیب مدرسین آن نماید. این مدل هم نوعی شغل به سبک آموزشی به حساب می‌آید که امروزه در اشکال مختلف آن را مشاهده می‌کنید. از جمله فروش دوره‌های آفلاین، آنلاین، برگزاری وبینار و غیره.

  • فروش فایل

متد دیگری که می‌توان از طریق آن برای کسب درآمد در فضای مجازی اقدام کرد، فروش فایل است. این نوع روش درآمدزایی نیز به مدل‌های مختلفی قابل انجام است که می‌تواند هم به صورت فروش تکی فایل و هم خرید اشتراک باشد. کافیست در طراحی سایت، به سراغ سایت‌های فروش فایل بروید که قالب‌های آماده‌ای را برای طراحی چنین پلتفرم‌هایی ارائه می‌کنند.

  • فریلنسری

در این مدل از ایده کسب و کار اینترنتی که می‌توان آن را یک متد مدرن درآمدزا برای کسب و کار اینترنتی شخصی یا گروهی دانست، شما می‌توانید براساس توانایی‌های که دارید، درخواست انجام پروژه را از کارفرمایان دریافت کنید. در این حالت شما قادر هستید با نمایش نمونه کارهای خود در وب سایت و ایجاد یک پلتفرم آنلاین برای درخواست پروژه، درآمدزایی خود را آغاز کنید. توجه کنید که چنین پلتفرم‌هایی می‌بایست در فضای مجازی دیده شوند. بنابراین حتما باید از سئو برای ارتقای وب سایت خود و بالا بردن آن به نتایج نخست SERP موتور جستجو کمک بگیرید.

مزیت های کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

مزیت های کسب و کار آنلاین

چند مورد از مزیت‌هایی که سبب شده است تا کسب و کار اینترنتی به محبوبیت خوبی دست یابد عبارتند از:

  • هزینه و مخارج کمتر

کسب و کارهای اینترنتی هزینه بسیار کمتری نسبت به مدل‌های حضوری خود دارند. به همین جهت استقبال مردم از این نوع مشاغل بسیار بیشتر است. در این حالت دیگر نیازی به پرداخت هزینه جداگانه آب، برق، اجاره و غیره برای واحد تجاری خود ندارید و می‌توانید آن را با واحد مسکونی خود یکسان درنظر بگیرید.

  • فعالیت 24 ساعته

شما می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی، این پلتفرم را مانند یک ربات 24 ساعته درنظر بگیرید که مدام به مشتریان شما خدمات می‌دهد. در نتیجه می توانید یک کانال درآمدزایی 24 ساعته را برای خود ایجاد کنید.

  • دریافت وجه آنلاین

برای بسیاری از کسب و کار اینترنتی که سرمایه اولیه‌ای ندارند، دریافت وجه از مشتری در قدم اول و تامین محصول بسیار مهم است. در نتیجه شما می‌توانید از طریق پلتفرم‌های آنلاین، وجه محصول را در همان ابتدای کار دریافت کرده و محصول را تامین کنید.

  • دسترسی به مشتریان در سراسر کشور

زمانی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید، دیگر بازار شما محدود به یک منطقه خاص نخواهد بود و می‌توانید به همه مشتریان در سراسر ایران یا دنیا محصول خود را بفروش برسانید. در این حالت مهم است که از نظر سئو، سایت خود را تقویت کرده و روی برندسازی کار کنید. این کارها باعث می‌شوند تا بیشتر دیده شده و اعتماد مشتریان را به راحتی جلب کنید.

ایده های کسب درآمد از اینترنت که باید بدانید

ایده های کسب درآمد آنلاین

برخی از ایده‌هایی که می‌توانید برای کسب درآمد از اینترنت از آنها استفاده کنید عبارتند از:

  • خرید و فروش قطعات کارکرده: برخی از کالاها، حتی قطعات کارکرده و دست دوم آنها نیز بسیار باارزش بوده و می‌تواند برای فروش خریدار داشته باشد. در نتیجه شما می‌توانید با راه اندازی یک سایت و واسطه گری، این کالاها را خرید و فروش کنید. به عنوان مثال می‌توان به خرید و فروش قطعات کامپیوتری از جمله کارت‌های گرافیک، وسایل بازی، اکانت‌ بازی‌ها و غیره اشاره کرد.
  • ارائه خدمات میزبانی: شما می‌توانید با داشتن کمی دانش فنی در زمینه هاستینگ، اقدام به ارائه سرویس‌های ذخیره سازی برای سایت‌ها نمایید. امروزه پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات هاست نیز به صورت پیش فرض طراحی شده‌اند و کافیست آنها را برای خود نصب کنید. سپس با راه اندازی یک دیتاسنتر، پشتیبانی هاست خود را برعهده بگیرید.
  • املاکی آنلاین: همیشه یک نوع مدل اینترنتی کسب و کار وجود دارد و شما می‌توانید پلتفرم‌هایی را به صورت آنلاین راه اندازی کنید. در این حالت کافیست اعلامیه‌های املاک را در اینترنت قرار داده و در صورت یافتن مستاجر یا خریدار، اقدام به انجام معامله و دریافت کمیسیون نمایید.
  • فروش قالب و افزونه: اگر در زمینه برنامه نویسی وب و وردپرس متخصص هستید، می‌توانید قالب‌هایی را طراحی کرده و آنها را به فروش برسانید. همچنین شما می‌توانید با فارسی سازی و نال کردن قالب‌ها و افزونه‌های پولی خارجی، آنها را با قیمت‌های بسیار کمتر و با ارز داخلی بفروش برسانید. در صورتی که پلتفرم شما محبوب شود، می‌توانید از دیگر برنامه نویس‌ها برای انتشار محصولاتشان در پلتفرم خود دعوت کنید.

بیشتر این ایده‌ها می‌توانند به عنوان کسب و کار اینترنتی در منزل نیز قابل راه اندازی باشند که هزینه بسیار کمتری برای آن صرف می‌شود.

مراحل قدم به قدم راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

حال می‌خواهیم به مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی بپردازیم که عبارتند از:

  • بررسی ایده و یافتن نام برند

اولین و شاید مهم‌ترین مرحله‌ای که می‌تواند سهم بالایی در تضمین موفقیت کسب‌و‌کار شما داشته باشد، بررسی ایده راه اندازی چنین فعالیت‌هایی است. در این قسمت شما می‌بایست مدل کسب‌و‌کار خود را به گونه‌ای شکل دهید که بتواند متناسب با شرایط شما بوده و مشتریان را قانع کند تا از کسب‌و‌کار شما خرید کنند.

  • شناخت جامعه هدف

برای آنکه بتوانید بهترین مدل کسب‌ و کار اینترنتی را شکل دهید، لازم است با خصوصیات، ویژگی‌ها و مشخصات مشتریان خود آشنا شوید. مثلا اگر جامعه هدف شما بانوان جوانی است که لوازم آرایشی را تهیه می‌کنند، بهتر است به سراغ لوازم آرایشی برند با قیمت‌های نه چندان زیاد بروید که معمولا در بازار رایج هستند.

  • بررسی رقبا

در هر مرحله‌ای که هستید، ارزیابی رقبا می‌تواند به شما کمک کند تا نکات خوبی را در زمینه ارتقا کسب‌و‌کار خود بیاموزید. این کار می‌تواند دیدگاه‌های جدیدی را برای شما هم روشن کرده و منجر به پیشرفت و ارتقا کسب‌و‌کار شما شود.

  • طراحی سایت

گام عملی مهم دیگری که باید آن را انجام دهید، طراحی سایت است. شما اکنون پلتفرم آنلاین خود را راه اندازی می‌کنید که می‌توانید محصولات و دستاوردهای خود را در آن نشان دهید و از این طریق کسب درآمد کنید. توجه نمایید که طراحی سایت باید به صورت حرفه‌ای انجام شود. به عنوان مثال، دیزاین آن جذاب بوده و با رنگ بندی برند شما هماهنگ باشد. از سوی دیگر، سایت با ریسپانسیو بوده و در دستگاه‌های مختلف به درستی نمایش داده شود.

  • خدمات پس از فروش

قبل از اینکه بخواهید بیزینس خود را استارت بزنید، می‌بایست قوانین آن را تعیین کنید. این مورد شامل قوانین عودت وجه، عودت کالا، مرجوعی، ارتباط با ما، ثبت شکایت یا پیشنهاد، پروسه خرید و ارسال کالا می‌باشد. برخی از این قوانین یک الزام برای دریافت اینماد است.

  • دریافت مجوزهای کسب و کار

اعتماد عامل مهمی است که مشتری را به خرید از پلتفرم شما وادار می‌کند. در نتیجه شما می‌بایست برای آن تلاش کنید. برای انجام این کار می‌توانید مجوزهای اینماد، ساماندهی، نماد کسب و کار اینترنتی را اخذ کنید. همچنین درج ویدیوهای رضایت از خرید مشتری نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  • پشتیبانی و تبلیغات

حال که کسب‌و‌کار شما خدمات خود را ارائه می‌کند، لازم است مدام چرخه تامین و تولید کالا، فروش و پشتیبانی را ادامه دهید. علاوه بر این موارد شما باید برای ارتقا برند خود نیز اقدام کنید که شامل اقداماتی در زمینه برندینگ، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات در فضای مجازی یا دیجیتال مارکتینگ و غیره می‌شود.

پرسش های متداول

برخی از پرسش‌های متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به کسب و کار اینترنتی داشته باشید عبارتند از:

  • کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران کدامند؟

برخی از بهترین مشاغل اینترنتی پولساز در ایران عبارتند از: فروش لوازم جانبی، موبایل، قطعات کامپیوتری، ارائه خدمات و پرداخت ارزی، کسب‌وکارهای ارائه خدمات آنلاین مانند سئو، طراحی سایت و تولید محتوا. همچنین می‌توان به فروش لوازم آرایشی نیز اشاره کرد که به عنوان یک شغل اینترنتی برای بانوان و پرسود شناخته می‌شود.

  • چه راه هایی برای رشد سریعتر کسب و کار اینترنتی وجود دارند؟

برای آنکه بتوانید کسب‌و‌کار آنلاین خود را به سرعت رشد دهید، می‌توانید از سئو و بهینه سازی سایت در گوگل، کمپین‌های تبلیغات گوگل روی کیوردهای پولساز، تبلیغات در فضای مجازی، استفاده از چهره‌های معروف و تبلیغات، ترند کردن کسب‌و‌کار، برندسازی و تبلیغات در رسانه‌های مختلف و سایر روش‌ها استفاده کنید. بهتر است حتما برای Boost کردن کسب‌و‌کار آنلاین خود، حتما از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ و متخصص سئو کمک بگیرید.

قبلی قیف فروش چیست؟ پیاده سازی قیف فروش در سایت به همراه مراحل آن
بعدی انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ + بهترین روش برای ساخت آن

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=20829
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ