الگوریتم موبایل گدون
- 1 چرا الگوریتم موبایل گدون در گوگل طراحی و راه اندازی شد؟
- 2 الگوریتم موبایل گدون چیست؟
- 3 چرا الگوریتم موبایل گدون طراحی و راه اندازی شد؟
- 4 الگوریتم موبایل گدون بر چه موضوعاتی تاکید میکند؟
- 5 تایم لاین اثرات و تغییرات الگوریتم موبایل گدون
- 6 مزایای الگوریتم موبایل فرندلی و تاثیر آن در رتبه بندی وب سایت ها
- 7 چگونه الگوریتم موبایل گدون یا موبایل فرندلی سایت ما را ارزیابی میکند؟
- 8 فاکتورهای سازگاری با موبایل که در الگوریتم Mobilegeddon تعریف شدهاند
- 15 روش قدم به قدم برای بازیابی سایت از الگوریتم Mobilegeddon
- 24 وب سایتهایی که موبایل فرندلی نیستند، چه نشانهها و عواقبی دارند؟
چرا الگوریتم موبایل گدون در گوگل طراحی و راه اندازی شد؟
الگوریتم موبایل گدون از اولین الگوریتم هایی است که برای تطابق و سازگاری صفحات وب سایت ها و سایت ها با موبایل و تبلت ها توسط گوگل در سال 2016 طراحی و راه اندازی شد.
با پیشرفت تلفن های همراه و تبدیل شدن آن ها به گوشی های هوشمند، تلفن های همراه که پیش از این تنها برای برقراری تماس از آن ها استفاده می شد، تغییر کاربری داده و به ابزارهای بسیار مفید ارتباطی تبدیل شدند.
دسترسی آسان و سریع کاربران به اینترنت و قابلیت های جدید تلفن های همراه هوشمند در زمان کوتاهی سبب افزایش قابل توجه درصد بازدید این کاربران از اینترنت شد.
گوگل با توجه به این که میزان بازدید کاربران اینترنتی از سایت ها توسط تلفن های همراه هوشمند در حال افزایش بود، تصمیم گرفت برای سازگاری بیشتر صفحات سایت ها با تلفن های همراه و تبلت ها، این الگوریتم را راه اندازی کند.
این الگوریتم تاثیرات فراوانی را در رتبه بندی صفحات سایت ها به صورت مجزا و ریسپانسیو بودن آن ها به همراه داشت که درادامه به نحوه عملکرد این الگوریتم و نتایج آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.
الگوریتم موبایل گدون چیست؟
نام دیگر این الگوریتم موبایل فرندلی (Mobile Friendly) است و به این معنا است که صفحاتی که با سیستم های مرورگر تلفن های همراه و تبلت ها هم راستا و سازگار هستند و به اصطلاح قابلیت ریسپانسیو را دارند در رتبه بندی گوگل در جایگاه بالاتری قرار می گیرند. برای اطلاع بیشتر از رتبه بندی و سئو در گوگول می توانید مقاله سئو را مطالعه کنید.
بر طبق الگوریتم موبایل گدون صفحات سایت ها برای این که در رتبه بندی گوگل جایگاه بالاتری رابه خود اختصاص بدهند، باید دارای ویژگی های زیر باشند:
- صفحات سایت حتما باید به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشند.
- طراحی صفحات سایت در ابعاد مناسب برای تطابق با صفحه نمایش تبلت و تلفن های همراه
- قابلیت دسترسی کامل تمام صفحات سایت برای روبات گوگل از جمله فایل های CSS و جاوا اسکریپت تا گوگل بتواند تست سایت شما را انجام بدهد.
- قرار گیری لینک ها به صورت مناسب و با فاصله گذاری دقیق به گونه ای که کاربران به راحتی بتوانند لینک های مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.
- عدم استفاده از ابزارهایی مانند فلش
- رعایت تمامی نکات بالا در تمام صفحات سایت، زیرا هر صفحه به طور مجزا توسط الگوریتم موبایل گدون بررسی و تست می شود.
از زمان راه اندازی الگوریتم موبایل فرندلی در گوگل وب مستران و طراحان سایت برای این که بتوانند جایگاه سایت خود را در صفحات اول و با رتبه بالا قرار بدهند، به طراحی و ساخت سایت های موبایل فرندلی پرداختند و بر طبق این الگوریتم سایت ها باید سازگار با صفحه نمایش تلفن های همراه و تبلت ها طراحی شوند.
علاوه بر این به دلیل افزایش بازدید کاربران تلفن های همراه و دسترسی همگانی به این ابزارهای ارتباطی، گوگل برای کیفیت بهتر محتوا وب سایت ها و سایت ها استانداردهای بیشتری را در سئو مطالب و مقالات سایت ها در نظر گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر الگوریتم های گوگل، پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله الگوریتم Payday Loan و چطوری باعث رتبه می شود را از دست ندهید.
چرا الگوریتم موبایل گدون طراحی و راه اندازی شد؟
همان طور که در بالا اشاره شد، در دهه اخیر با پیشرفت های بسیاری که در تلفن های همراه صورت گرفت نسل جدید گوشی های هوشمند با امکانات ارتباطی گسترده تر وارد بازار شدند.
دسترسی سریع و آسان کاربران تلفن همراه به اینترنت سبب افزایش بازدید این کاربران از سایت های اینترنتی گوگل شد. از آنجایی که بیشترین درآمد گوگل از تبلیغات کلیکی و بازدید کاربران اینترنتی از سایت ها تامین می شد، گوگل برای این که بتواند درآمد حاصل از تبلیغات خود را بالا ببرد تصمیم به طراحی الگوریتمی گرفت که طبق آن کاربران تلفن همراه به راحتی بتوانند از طریق گوشی ها به صفحات وب سایت ها و سایت ها دسترسی پیدا کنند.
دلیل مهم دیگری که برای طراحی الگوریتم موبایل گدون وجود داشت، عدم تطابق و متناسب نبودن ابعاد صفحات گوگل با صفحه های نمایشگر تلفن های همراه و یا تبلت ها بود.
بدیهی است که اگر کاربران نتوانند از یک سایت در ابعاد مناسب و آسان بازدید کنند، قطعا از آن خارج شده و به محتوای و یا تبلیغات آن هم توجهی نخواهند کرد.
از همین رو، گوگل برای راحتی کاربران تلفن های همراه، تشویق و ترغیب طراحان سایت به ساخت سایت های موبایل فرندلی برای قرار گرفتن در رتبه بندی جدید گوگل و افزایش درآمد تبلیغات کلیکی خود از این طریق اقدام به طراحی و معرفی الگوریتم جدید موبایل فرندلی در سال 2015 و سپس در سال 2016 به طور رسمی این الگوریتم را در گوگل راه اندازی کرد.
الگوریتم موبایل گدون بر چه موضوعاتی تاکید میکند؟
همانطور که گفتیم، مهمترین موضوعی که الگوریتم MobileGeddon روی آن تاکید میکند، اولویت بندی سایتها براساس سازگاری آنها با موبایل و طراحیشان متناسب با دستگاههای گوشی هوشمند است. این اولویت بندی در رنک دهی به آنها صورت میگیرد. همچنین موضوع دیگری که این الگوریتم روی آن تاکید میکند، جریمه کردن وب سایتها میباشد که این نکته یعنی ریسپانسیو پذیری را رعایت نکرده باشند.
نام گذاری این الگوریتم به Armageddon نیز انجام شده است. Armageddon به معنای نبرد نهایی حق و باطل در آخر الزمان میباشد. علت چنین نامگذاری را میتوان انقلابی در سیستم رتبه بندی وب سایتها و نیز جنگ میان پلتفرمهای قدیمی که غالبا غیر ریسپانسیو بودند با وب سایتهایی که سازگار با موبایل هستند دانست.
نکته: گوگل بر اجزای مختلف سایت، از اِلمانها گرفته تا دکمهها و فونت و ابعاد آنها حساس است. این حساسیت را میتوان هم در این موبایل گدورن و نیز الگوریتم page layout که بیشتر بر فضای تبلیغات در صفحه تمرکز میکند، درک نمود. در ادامه حتما فاکتورها و روشهای بهینه سازی سایت خود از نظر گوگل در این بخش مطالعه کنید.
تایم لاین اثرات و تغییرات الگوریتم موبایل گدون
در ادامه یک تایم لاین کامل از تغییرات الگوریتم Mobilegeddon که اکنون با عنوان Mobile-Friendly گوگل نیز شناخته میشود ارائه میکنیم:
تاریخ آپدیت | توضیحات |
26 فوریه 2015 | در این تاریخ، گوگل رتبه بندی سایتهای سازگار با موبایل را افزایش داد. در این قسمت آگاه سازی صاحبین وب سایتها از اهمیت سایت بهینه شده برای موبایل انجام شد. |
21 آوریل 2015 | در این تاریخ به روزرسانی Mobilegeddon رسما در همه زبانها و به صورت بین المللی اجرایی شد. |
22 آوریل 2015 | در این قسمت افت و خیزهایی در رتبههای سایتها توسط کارشناسان مشاهده شد. |
جولای 2015 | با توجه به اعلامیه گوگل، الگوریتم Mobilegeddon یا موبایل فرندلی در رتبه بندی عامل اثرگذار مستقیم است. |
آگوست 2016 | اولین بروزرسانی رسمی با نام Mobile-friendly 2 ارائه شد و وب سایتهای موبایل محور را بهینهتر (از نظر رتبه بندی) کرد. |
مارس 2018 | در این تاریخ گوگل اعلام کرد که عمدتا از روی نسخه موبایل یک وب سایت، اقدام به ایندکس و رتبه بندی صفحات آن میکند. این خود نشانهای از اهمیت بهینه بودن سایت از نظر موبایل فرندلی بودن آن است. |
سال 2018 | قابل ذکر است که گوگل در سال 2018، دو به روزرسانی را برای موبایل ارائه داد. اولی Mobile First که در بخش قبل به آن اشاره کردیم. دومی در مورد سرعت سایت در نسخه موبایل است که این پارامتر را عاملی در رتبه بندی اعلام کرد. قبلا فقط حالت دسکتاپ آن ملاک بود. |
اگر میخواهید نگاهی به آخرین و جدیدترین الگوریتم های گوگل داشته باشید، این مقاله جامع در سایت ما را مطالعه کنید.
با توجه به جدول بالا راجع به تایم لاین الگوریتم موبایل گدون میتوان یک نکته مهم را درک کرد. اینکه از زمان و تا جایی که کاربران موبایلی رو به رشد بوده و سهم بالایی در سرچ داشته باشند، گوگل همچنان الگوریتمها و آپدیتهای بیشتری را برای این بخش دارد. هدف اجبار وبمستران به بهینه سازی سایت از نظر موبایل است.
مزایای الگوریتم موبایل فرندلی و تاثیر آن در رتبه بندی وب سایت ها
گوگل تا کنون الگوریتم های متعددی را برای افزایش کیفیت محتوای سایت ها، تجربه بهتر و آسان تر کاربران اینترنتی در بازدید از صفحات گوگل، بالا بردن درآمد خود از تبلیغات کلیکی و بهبود نکات سئو طراحی کرده است.
الگوریتم موبایل گدون نمونه اولیه الگوریتمی است که گوگل برای ارتقا و راحتی کاربران تلفن های همراه در بازدید از وب سایت ها، در سال های اخیر راه اندازی کرده است.
می توانید برای آگاهی بیشتر از الگوریتم های متعدد گوگل مقاله الگوریتم مرغ مگس خوار + چطوری باعث می شود ما رتبه بهتری بگیریم را مطالعه کنید.
مهمترین مزیت الگوریتم موبایل فرندلی طراحی سایت های موبایل فرندلی و قرار گیری آن ها در حالت ریسپانسیو (واکنش گرا) است.
سایت شما در حالت ریسپانسیو در رتبه بندی گوگل بهتر می تواند رتبه خود را در صفحات اول بالا ببرد. همچنین ویژگی فوق العاده این الگوریتم بررسی و تست هر صفحه از صفحات وب سایت ها به طور جداگانه است که در این حالت افت رتبه ای یک صفحه از یک سایت نمی تواند تاثیر منفی بر رتبه و حالت ریسپانسیو تمام صفحات داشته باشد.
در الگوریتم موبایل گدون عامل اصلی در بالا بردن رتبه سایت و بهبود کیفیت سئوی آن، ریسپانسیو بودن سایت های موبایل فرندلی است.
یکی دیگر از مزایای الگوریتم موبایل فرندلی دسترسی آسان و سریع تر کاربران تلفن های همراه به سایت های فرندلی است. تلفن های همراه هوشمند برای کاربران اینترنتی این امکان را فراهم کرده اند که در هر لحظه و یا هر مکان بتوانند از سایت های گوگل بازدید کنند. از زمان راه اندازی الگوریتم موبایل فرندلی تاکنون گوگل در رتبه بندی صفحات وب سایت ها، حالت ریسپانسیو بودن آن ها را در اولویت و نتایج جستجوی کاربران تلفن های همراه قرار می دهد.
همچنین سایت های فرندلی به خوبی قابلیت تطابق نمایش در صفحه های نمایش تبلت و تلفن های همراه را دارند که سبب افزایش بازدید کاربران از این سایت ها شده و در نتیجه درآمد گوگل هم بالاتر می رود.
نتیجه گیری
الگوریتم موبایل گدون از اولین الگوریتم های طراحی شده در گوگل برای تطابق سایت ها با تلفن های همراه و تبلت ها است که کاربران بتوانند از سایت ها در ابعاد متناسب با صفحه های تلفن همراه به راحتی بازدید کنند.
از زمان راه اندازی الگوریتم گدون وبمستران سایت ها را بر اساس طراحی سایت های موبایل فرندلی انجام می دهند تا بتوانند سایت را در رتبه بندی بالاتری در گوگل قرار بگیرند.
مهمترین ویژگی در الگوریتم موبایل گدون حالت ریسپانسیو سایت ها است که در رتبه بندی سایت ها در گوگل بسیار مهم است. بهبود کیفیت سئوی سایت ها، افزایش بازدید کاربران اینترنتی از سایت ها، افزایش درآمد گوگل از تبلیغات کلیکی و رتبه بندی صفحات سایت ها به صورت جداگانه از جمله مزایای الگوریتم موبایل فرندلی هستند.
چگونه الگوریتم موبایل گدون یا موبایل فرندلی سایت ما را ارزیابی میکند؟
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چگونه الگوریتم Mobilegeddon میتواند بهینه بودن سایت ما را از نظر پارامترهای خود بررسی کند. در پاسخ باید به ابزار Lighthouse اشاره نمود که به صورت اوپن سورس و کامل جایگزین ابزارهای تحلیل سایت شده است. این پلتفرم را میتوانید از طریق ابزار درون برنامهای به همین نام در گوگل کروم و یا وب سایت PageSpeed Insights دریافت کنید.
گوگل با ارائه این ابزار نشان داده است که توانایی تحلیل سایت از نظر دسکتاپ و موبایل را دارد. در واقع گوگل از فاکتورهای مختلفی برای فهمیدن اینکه سایت شما موبایل فرندلی است استفاده میکند که نمونههای آن را در لایت هاوس مشاهده میکنید. از جمله میتوان به چیدمان و طراحی سایت، سهولت استفاده، سرعت بارگذاری، ناوبری، فونت و اندازه در دستگاههای موبایل اشاره کرد.
برخی از این فاکتورها و روشهای تحلیل گوگل عبارتند از:
- طرح بندی سایت شما باید در اسکرینهای کوچک به خوبی محتوا را نشان دهد.
- محتواها باید بدون آنکه نیاز به بزرگنمایی داشته باشند، خوانش خود را نشان دهند.
- طراحی وب سایت باید به صورت واکنش گرا باشد.
- ناوبری آسان سایت در حالت موبایل که بتواند کاربر را به گردش درون آن ترغیب کند.
- قابلیت لمس آسان و بدون مشکل دکمهها و لینکها.
در کل گوگل با الگوریتم موبایل گدون فاکتورهای مختلفی اعم از بهینه بودن کدها، سرعت بالا در بارگیری و نمایش محتوا، تگ viewport و ترکیبی از این عوامل را برای تعیین امتیاز سایت شما در نظر میگیرد.
در ادامه با ما باشید تا مهمترین فاکتورها را از نظر الگوریتم موبایل گدون شرح دهیم.
فاکتورهای سازگاری با موبایل که در الگوریتم Mobilegeddon تعریف شدهاند
برای آنکه بتوانید به درستی الگوریتم موبایل گدون را درک کنید، میبایست فاکتورهای تاثیرگذاری که در این الگوریتم تعریف شدهاند را بشناسید. در واقع این عوامل، شاخصهایی هستند که این الگوریتم با توجه به وضعیت آنها، سازگاری سایت شما را با ریسپانسیو بودنشان به موبایل درک میکنند. در این خصوص میتوان گفت:
خوانایی متن
یکی دیگر از مواردی که الگوریتم موبایل گدون برای ریسپانسیو بودن سایت شما درنظر میگیرد، خوانایی متن، فونت و اندازه آن است. در این حالت شما باید دیزاین سایت خود را به گونهای انجام دهید که خیلی کوچیک یا بزرگ نباشند. دیزاین سایت باید به گونهای باشد که کاربر نیازی به بزرگ کردن صفحه یا کوچک کردن آن نداشته باشد.
نکته: شما میتوانید از جدول زیر سایز پیشنهادی برای دستگاههای مختلف را براساس یکای پیکسل مشخص کنید:
نوع دستگاه | بازه اندازه برای فونت |
موبایل | 12 – 16 پوینت (pt) |
تبلت | 15 – 19 پوینت |
کامپیوتر | 16 – 20 پوینت |
اندازه مناسب برای ضربه زدن
در این قسمت وب سایتهای مدنظر شما باید در طراحی خود دکمهها، پیوندها و عناصر تعاملی یا CTA را به درستی طراحی نمایند. منظور آن است که:
- آنها را خیلی نزدیک به هم قرار ندهند. این موضوع به ویژه در طراحی موبایلی مهم است.
- آنها را خیلی کوچک طراحی نکنند. به طوری که ضربه زدن روی آنها بی تاثیر باشد.
- آنها را به گونهای که کاربر به سختی دکمه یا عبارت را انتخاب کنند، قرار ندهند.
سرعت صفحه در حالت موبایل
توجه کنید که سرعت صفحه در حالت دسکتاپ با موبایل فرق دارد. بنابراین مهم است سرعت در نسخه موبایلی نیز در سطح خوبی قرار داشته باشد. این کار همچنین نرخ جذب کاربر به صفحه شما را به شدت افزایش خواهد داد.
سازگاری با موبایل
مورد مهم دیگر در الگوریتم موبایل گدون آن است که سایت شما تا حد امکان از افزونهها و ابزارهایی استفاده نماید که در گوشیها هم پشتیبانی میشوند. مثلا میتوان به افزونه Flash اشاره نمود که در دستگاههای موبایل قابل استفاده نیست. در غیر اینصورت با افت تعامل کاربر و رتبه سئو سایت مواجه میشوید.
دسترسی به موبایل
جالب است بدانید که سایتهایی با قابلیتهای ویژه برای موبایل مانند ارائه نویگیشنهای ساده، منوهای ساختار یافته و قابلیتهای خاص موبایل توانستند بعد از این آپدیت بهبودهایی را دریافت نمایند.
بنابراین میتوان گفت وب سایتهایی که تجربه کاربری مثبتی را برای موبایل ایجاد کنند، در اولویت بندی سطح خوبی خواهند داشت.
طراحی ریسپانسیو
یکی از مهمترین شاخصها، ریسپانسیو بودن سایت شما است که باید در دیزاین آن، طرح بندی و محتوا با اندازهها و وضوح کافی برای دستگاههای موبایل درنظر گرفته شوند. در غیر اینصورت شاهد ارورهایی هستیم که در بخش گوگل سرچ کنسول میتوانید آنها را مشاهده کنید.
نکته: ما مجموعه کاملی از خطاهای سرچ کنسول و روشهای حل آن را در این پلتفرم به شما نشان دادهایم که میتوانید در قسمت بلاگ آنها را مشاهده کنید.
روش قدم به قدم برای بازیابی سایت از الگوریتم Mobilegeddon
اگر وب سایت شما هم به علت الگوریتم موبایل گدون دچار یکسری افت و مشکلات سئویی شده است، میتوانید مراحل زیر را برای بهبود و رفع آنها به کار بگیرید که عبارتند از:
تست موبایل فرندلی سایت
قدم اول آن است که یک ارزیابی از موبایل فرندلی بودن سایت خود انجام دهید. در این رابطه میتوان از ابزارهای آنلاین استفاده نمود که میتوانند به صورت اجمالی یک نمره از طراحی ریسپانسیو سایت شما ارائه کنند. در این رابطه میتوان ابزار Google’s Mobile-Friendly را در مرورگر کروم و از قسمت Lighthouse جستجو کرد.
پیاده سازی طراحی واکنشگرا
در قدم بعدی باید درک و مفهوم صحیح از طراحی واکنشگرا داشته باشید. بدین منظور مهم است که اطمینان حاصل کنید وب سایت شما اصول طراحی سایت ریسپانسیو را دارد. این کار میتواند به شما کمک کند که تمامی مواردی که در قسمت قبل گفتیم اعم از فونت و سایز مناسب آن، ابعاد مناسب عناصر، سرعت و غیره را رعایت نموده و سایت خود را کاملا مناسب برای گوشیهای هوشمند به موتورهای جستجو نشان دهید.
تست و ارزیابی عملکرد سایت و بخشهای مختلف آن در گوشی
بدیهی است که با پیاده سازی طراحی واکنشگرا، باید سایتتان را در چند موبایل بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که سایت به درستی طراحی شده است.
بهینه سازی سرعت
در این مرحله از روند بهینه سازی برای الگوریتم موبایل گدون، میبایست نسبت به بهینه سازی سرعت سایت اقدام نمایید. این کار منجر به بهبود تجربه کاربری و نیز افزایش رتبه سایت (غیر مستقیم) میشود. اقداماتی که باید در این قسمت بیان کرد عبارتند از: فشرده سازی تصاویر و کدها و به حداقل رساندن آنها، استفاده کمتر از عناصر به ویژه در حالت موبایل و حذف موارد اضافی، فعال کردن کش و کارهای از این قبیل.
بهینه سازی دکمهها و تارگتها
اطمینان حاصل کنید که عناصر تعاملی شما به خصوص در صفحه اصلی، صفحات فروش و مهم ابعاد، فاصله و حالتهای مناسبی را به خود گرفتهاند.
فناوریهای پشتیبانی نشده را حذف کنید
در این بخش مهم است که تکنولوژیهایی که در گوشی پشتیبانی نمیشوند یا قدیمی شدهاند را حذف کنید.
آنالیز دوباره و رفع اشکالات
یکبار دیگر به کمک ابزارهای آنالیز سایت با گوشی، سایت خود را مشاهده کرده و اشکالاتی که در هر بخش به شما متذکر میشود را برطرف کنید.
نظارت بر عملکرد کاربران موبایلی
زمانی که اقدامات بهینه سازی سایت خود را انجام دادید، نسبت به آپدیت کردن سایت و نظارت بر عملکرد آن اقدام کنید. یکی از ترفندها در این بخش، بررسی عملکرد کاربران موبایلی نسبت به قبل است.
از آنجایی که بیشتر اقدامات در رابطه با این الگوریتم به سئو تکنیکال مرتبط میشوند، توصیه میکنیم حتما آموزش سئو سایت را با فراگیری این بخش پیش ببرید.
نکته: بازیابی از خسارات یا تنبیههایی که گوگل با الگوریتم موبایل گدون به سایت شما وارد کرده است نیازمند انجام اقدامات بهینه سازی سئویی و نیز فنی میباشد. پس بهتر است از سئو تکنیکال نیز برای آن کمک بگیرید.
وب سایتهایی که موبایل فرندلی نیستند، چه نشانهها و عواقبی دارند؟
برای آنکه بیشتر با اثرات عدم رعایت الگوریتم موبایل گدون آشنا شوید، میخواهیم نشانهها و عواقبی که سایتهای غیر موبایل فرندلی خواهند داشت را به شما معرفی کنیم که عبارتند از:
- افت تجربه کاربری برای کاربران موبایل: تصور کنید کاربر برای مشاهده سایت شما، وارد حالت دسکتاپ شده و برای مطالعه هر محتوا باید زوم کند. یا برای کلیک کردن روی یک دکمه یا لینک نمیتواند این کار را با انگشت خود انجام دهد و باید با یک قلم و سطح مقطع کوچک آن را کلیک کند. چنین مشکلاتی به شدت تجربه کاربری را کاهش میدهند.
- کاهش رتبه صفحه: گوگل که خود رباتهایی را برای بررسی وضعیت تجربه کاربری سایت شما دارد تا آن را مطابق با الگوریتم موبایل گدون بررسی کند، با مشاهده چنین وضعیتی، رتبه کمتری به صفحه خواهد داد. چراکه نمیخواهد سایت شما با تجربه ضعیف آن منجر به ناراحتی کاربرانش شود. در واقع شما را با سایتهایی بهتر جایگزین میکند.
- کاهش تعامل و ترافیک: تصور کنید شما یکبار وارد یک دامنه شده و چنین تجربه کاربری بدی خواهید داشت. آیا مجددا وارد آن سایت در جستجوهای دیگر میشوید؟ در صورتی که وب سایتی مطابق با معیارهای الگوریتم موبایل گدون نباشد، افت قابل توجهی را در تعامل کاربر خواهد داشت.
نکته: قابل ذکر است که امروزه در حدود 64% از جستجوهای فضای مجازی متعلق به گوشی موبایل و 35% متعلق به کامپیوتر است.
دیدگاهتان را بنویسید