جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سئو > آموزش لینک سازی > چگونه بک لینک خوب را از بک لینک بد تشخیص دهیم؟

چگونه بک لینک خوب را از بک لینک بد تشخیص دهیم؟

اکتبر 8, 2020
ارسال شده توسط محمدرضا دهقانی
آموزش سئو، آموزش لینک سازی
بک لینک خوب و بک لینک بد چیست
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 بک لینک خوب چیست؟ به چه نوع لینک هایی بک لینک بد میگویند؟
    1. 2 بک لینک چیست؟
    2. 3 تجزیه و تحلیل بک لینک چیست؟
  2. 4 ویژگی های بک لینک خوب و بک لینک بد چیست؟
    1. 5 ویژگی های بک لینک خوب
    2. 6 ویژگی های بک لینک بد
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

بک لینک خوب چیست؟ به چه نوع لینک هایی بک لینک بد میگویند؟

در ابتدا قبل از اینکه بخواهیم در مورد بک لینک خوب و بک لینک بد صحبت کنیم باید بگوییم یکی از مهمترین کارها در سئو لینک سازی خارجی یا همان بک لینک ها هستند.

در این مقاله آموزش سئو، می خواهیم تا درمورد نحوه تشخیص بک لینک خوب از بک لینک بد صحبت کنیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید بک لینک های اسپم و به درد نخور را از بک لینک های خوب و طبیعی تشخیص دهید.

توجه داشته باشید که بک لینک ها همانقدر که می توانند به وبسایت شما و رتبه های شما در گوگل کمک کنند، می توانند برای شما خطرناک نیز باشند. پس حتما آن ها را جدی بگیرید.

بک لینک چیست

بک لینک چیست؟

در ابتدا یک تعریف از بک لینک میتواند خیلی چیزها را برای ما شفاف و روشن سازد.

بک لینک، به لینکی گفته می شود که از یک صفحه سایت به صفحه دیگری از سایت دیگر داده می شود. حالا می تواند بک لینک خوب یا بک لینک بد باشد. که در ادامه نحوه تشخیص آن را به شما خواهیم گفت.

بک لینک یا لینک سازی خارجی جزو روش های سئو کلاه سیاه محسوب می گردد و اگر به درستی انجام نشود می تواند ضربه بزرگی را به سایت شما بزند و حتی منجر به پنالتی شدن سایت شما در آن کلمه کلیدی گردد.

بک لینک ها می توانند به صورت های مختلفی به سایت شما داده شوند و انواع بک لینک ها شامل:

  • بک لینک پروفایل
  • بک لینک کامنتی
  • بک لینک از سایت های انتشار مقاله
  • بک لینک های انجمن
  • بک لینک از بلاگ ها
  • PBN>> مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت PBN
  • و…

بک لینک ها اصولا به دو صورت به سایت شما داده می شوند، Dofollow یا Nofollow.

مقاله آموزش لینک سازی خارجی به شما کمک می کند تا به راحتی بک لینک بسازید بدون اینکه ترسی از پنالتی شدن سایت خود داشته باشید.

تجزیه و تحلیل بک لینک چیست؟

زمانی که شما می خواهید برای وبسایت خود بک لینک خوب دریافت کنید قطعا باید سایتی که می خواهید از آن بک لینک تهیه کنید را بررسی و تحلیل نمایید.

این تجزیه و تحلیل شامل مواردی مثل میزان قدرت دامنه، میزان لینک های خارج شده از آن صفحه، نحوه لینک سازی داخلی سایت، لینک های خارجی که به سایت داده شده و …. می باشد.

همانطور که بک لینک خوب می تواند تاثیر خیلی زیادی بر سایت شما و رتبه های شما بگذارد بک لینک بد نیز سبب افت سایت و ایجاد مشکلات جبران ناپذیر برای شما خواهد شد.

هرجا که امکان ایجاد لینک وجود داشت لینک نسازید!

ویژگی های بک لینک خوب و بود

ویژگی های بک لینک خوب و بک لینک بد چیست؟

خوب تا به اینجای کار شما اطلاعاتی را در مورد لینک سازی و انواع آن به دست آورده اید. در این قمست می خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید لینک های خیلی خوب و تاثیر گذار یا اصطلاحا بک لینک خوب بسازید.

برای اینکه بتوانیم یک لینک خوب بسازیم باید نکات زیر را حتما در مورد لینک سازی خود رعایت نماییم:

ویژگی های بک لینک خوب

  • سایت مرتبط باشد: وقتی شما می خواهید از یک سایت بک لینک دریافت کنید حتما سعی کنید آن سایت مرتبط با حوزه کاری شما باشد. این مسئله تاثیر زیادی بر خوب بودن لینک می گذارد. برای مثال اگر شما بخواهید برای سایت خود که در حوزه طراحی سایت کار قرار دارد لینک تهیه کنید، بهترین کار این است که در سایت هایی مثل www.webfx.com , clutch.co , wordpress.com و امثال این ها لینک دریافت کنید تا اینکه از سایتی مثل سایت های خبری، ورزشی و… دریافت کنید.
  • DA سایت هرچه بالاتر بهتر: هرچقدر DA یک سایت بالاتر باشد می تواند قدرت بیشتری را به سایت شما منتقل کند. DA یا Domain Authority یک معیاری است که توسط ابزار moz.com اندازه گیری می شود و برای هر سایت یک معیار از 0 تا 100 در نظر گرفته شده است. شما در سایت هایی لینک سازی کنید که DA بالایی داشته باشند. یا حداقل از سایت خود شما بالاتر و بهتر باشند.
  • Spam Score پایین:  در برخی از منابع آمده است که بهتر است به بحث اسپم اسکور ماز توجه داشته باشیم اما زیاد قابل استناد نیست. برای مثال سایت خبرگزاری مهر اسپم اسکور بالایی دارد اما دریافت بک لینک از این سایت می تواند تاثیر خیلی زیاد و خوبی را برای سایت شما ایجاد کند. پس آنچنان این مورد قابل اعتماد نمی باشد.
  • مزرعه لینک نباشه! برخی از افراد در سایت خود تعداد زیادی لینک را به سایت های متعدد می دهند و در اصل یک مزرعه لینک ایجاد می کنند اگر شما هم در این صفحات لینک سازی کنید از نظر گوگل قوانین را نقض کرده و ممکن است جریمه شوید. سعی کنید در جاهایی لینک بسازید که تعداد زیادی لینک ساخته شده وجود نداشته باشد. برای مثال در سایت هایی که می توان کامنت اسپم گذاشت می توان شاهد این صحنه بود. اما شما می توانید کامنت خود را در پست هایی قرار دهید که لینک های کمتری در انجا ساخته شده است.
  • دریافت لینک از سایت های EDU و GOV: دریافت بک لینک از سایتهای دولتی و آموزشی بک لینک خوب محسوب می شود. زیرا کمتر کسی می تواند این لینک ها را بسازد و دریافت کند. و اینکه این سایت ها در نزد گوگل اهمیت بالایی دارند و در نتیجه می توانند برای سایت شما خیلی مفید باشند.
  • بک لینک خوب یعنی لینکی که وسط محتوا باشه! زمانی که شما لینک سازی انجام می دهید بهترین حالت این است که شما متنی را نوشته و از بین آن کلمه کلیدی خود را به سایت لینک کنید. این نوع لینک ها طبیعی بوده و می تواند بک لینک خوب باشد.
  • قرارداد لینک و دریافت بک لینک از فوتر یا هدر سایت! قاتل شماست اگر شما برای سایت خود از فوتر یا سایدبار یا منوهای سایت استفاده کرده باشید. این یک اشتباه بزرگ است. زیرا این بخش ها در هزاران صفحه سایت تکرار شده و برای شما هر کدام یک بک لینک محسوب می شود. این مسئله اصلا طبیعی نیست و می تواند به سئو شما ضربه بزند.
  • بک لینک خوب باید دائمی باشد. زمانی که شما یک بک لینک خوب می خواهید حتما باید به دائمی بودن آن توجه کنید. زیرا لینک هایی که به صورت موقتی ارائه می شوند یا اینکه بعد از یک سال پاک و حذف می شوند از نظر گوگل غیرطبیعی بوده و می توانند سبب کاهش رتبه های سایت شما شوند.
  • بک لینک خوب رو هیچکس نمیخره بلکه میسازه خوب خرید کردن بک لینک یک موضوعی است که گوگل به شدت از وجودش ناراحته و اصلا برای اون خوشایند نیست. پس سعی کنید لینک خرید نکنید و اگر هم خرید می کنید حتما نکات بالا رو رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • استفاده درست از لینک های Follow و Nofollow:  دقت داشته باشید استفاده از لینک های فالو و نوفالو باید به صورت طبیعی باشد. اینکه شما تمامی لینک ها را به صورت فالو بسازید یا برعکس، می تواند به سایت شما ضربه بزند. حالت طبیعی این است که تعداد لینک های فالو از نوفالو بیشتر باشد اما نه اینکه لینک های nofollow اصلا وجود نداشته باشند. تجربه ما نشان داده است این نسبت می تواند یک به ده باشد. یعنی هر 10 لینک فالو یک لینک نوفالو ساخته شود.
  • گرفتن لینک از مقالات بلند و باکیفیت ارزش بسیار زیادی دارد. مقالات بلند یا آسمان خراش می تواند جایگاه خیلی خوبی برای ساخت بک لینک باشند.

خرید بک لینک edu و gov

 

تا اینجا با ویژگی های یک بک لینک خوب آشنا شدید در این قسمت می خواهیم ویژگی های بک لینک بد را به شما بگوییم:

ویژگی های بک لینک بد

  1. دریافت لینک از سایت غیر مرتبط
  2. دریافت بک لینک از صفحات با محتوای کم و ضعیف
  3. دریافت بک لینک از سایت های متسهجن و زشت
  4. دریافت بک لینک بد از سایت های پنالتی شده توسط گوگل
  5. تبادل لینک
  6. استفاده زیاد از بک لینک های Dofollow یا Nofollow
  7. بک لینک از سمت سایت های هک شده
  8. دریافت بک لینک زیاد با یک انکرتکست یا کلمه کلیدی
  9. دریافت بک لینک با استفاده از رباط ها نیز بک لینک بد محسوب میشود.
  10. خرید بک لینک هایی که دائمی نیستند و بعد از گذشت زمانی مشخص حذف می شوند.
بعدی صفحه فرود چیست؟ + ویژگی های مهم صفحه فرود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=1750
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ