جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > دیجیتال مارکتینگ > آموزش مشاهده URL کامل در GA4 + نحوه تحلیل آن

آموزش مشاهده URL کامل در GA4 + نحوه تحلیل آن

جولای 18, 2024
ارسال شده توسط هادی مرادی
دیجیتال مارکتینگ
آشنایی با 3 روش مشاهده URL کامل در GA4
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 منظور از GA4 چیست؟
  2. 2 آموزش مشاهده URL کامل در GA4 و کاربرد آن
  3. 3 چگونه برای آموزش مشاهده URL کامل و تک در GA4 اقدام کنیم؟
    1. 4 روش اول آموزش مشاهده URL کامل در GA4
  4. 5 روش دوم آموزش مشاهده URL کامل در GA4
    1. 6 روش سوم آموزش مشاهده URL کامل در GA4
  5. 7 مزیت های استفاده از Full Page Report در گوگل آنالیتیکس چیست؟
  6. 8 آشنایی با ابزارهای تحلیلی گوگل آنالیتیکس برای آنالیز صفحه
  7. 9 پرسش های متداول کاربران
    1. 10 چگونه می توانم گزارش تمام لینک ها را در گوگل آنالیتیکس مشاهده کنم؟
    2. 11 تفاوت میان Page Path و Page URL در گوگل آنالیتیکس چیست؟
    3. 12 کاربرد گزارش Page از گوگل آنالیتیکس در کجاست؟
امتیاز ۰ از ۵ – ۰ رای
spinner در حال ثبت رای

آموزش مشاهده URL کامل در GA4 به شما کمک می کند تا براساس URL کل صفحات سایت خود، مقدار متریک ها و دایمنشن ها را در گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید. این کار باعث می شود تا اطلاعات مربوط به یک یا چندین صفحه را در کنار هم مشاهده کرده و به راحتی وضعیت صفحات از نظر متریک های گوگل آنالیتیکس را بررسی کنید. همچنین کافیست این گزارش را ایجاد کرده و می توانید با فیلترها و مرتب سازی ها، تاپ ترین صفحات یا بدترین آنها را در هر شاخص مورد بررسی قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا راجع به این قابلیت و 3 روش ایجاد گزارش آن صحبت کنیم. همچنین شما می توانید برای ایجاد گزارش گوگل ادز در گوگل آنالیتیکس این مقاله از سایت ما را نیز مشاهده نمایید.

منظور از GA4 چیست؟

آشنایی با GA4

یکی از اصطلاحاتی که ممکن است شما به عنوان یک سئوکار یا متخصص دیجیتال مارکتینگ شنیده باشید، GA4 می باشد. در این خصوص باید بدانید که GA4 همان گوگل آنالیتیکس است که در آخرین نسخه و به روزرسانی خود ارائه شده است.

گوگل آنالیتیکس یکی از مهم ترین ابزارهای گوگل برای آنالیز سایت ها است که به صورت رایگان در اختیار وبمسترها قرار می گیرد. البته در رتبه نسخه، سرویس گوگل سرچ کنسول قرار دارد که داده های لحظه ای و بسیار مهم از نظر سئو را ارائه می کند. گوگل آنالیتیکس بیشتر برای کسانی است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می کنند.

GA4، پس از نسخه یونیورسال گوگل آنالیتیکس ارائه شده است. این آپدیت ورژنی از سال 2020 ارائه شد. اگر نگاهی به تایم لاین تاریخچه گوگل آنالیتیکس بیندازید، متوجه می شوید که تاکنون  4 آپدیت در ارائه این سرویس ایجاد شده اند که عبارتند از:

  • Urchin from Google در سال 2005.
  • Classic Google Analytics در سال 2007.
  • Universal Analytics در سال 2012.
  • Google Analytics 4 در سال 2020.

شما می توانید در صورت علاقمندی به آموزش گوگل آنالیتیکس، این صفحه از سایت ما را مطالعه کنید. در ادامه نمی خواهیم راجع به کارکرد و آموزش کامل این ابزار صحبت کنیم. بلکه به یکی از شاخه های کاربردی این سرویس یعنی آموزش مشاهده URL کامل در GA4 می پردازیم که برای سئوکارها و متخصصین دیجیتال مارکتینگ کاربرد دارد.

آموزش مشاهده URL کامل در GA4 و کاربرد آن

کاربرد مشاهده URL در GA4

اگر به گوگل آنالیتیکس مسلط باشید، متوجه می شوید که این ابزار چقدر امکانات و جذابیت بالایی برای بدست آوردن دیتاهای مختلف را دارد. در این حالت ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا می توان دیتاهای مرتبط به یک صفحه را در چنین پلتفرمی بدست آورد؟ آیا می توانیم صرفا GA4 را برای یک صفحه مشاهده کنیم؟

در این خصوص باید گفت بله، شما می توانید به روش های مختلفی این کار را انجام دهید که در ادامه توضیح می دهیم. آموزش مشاهده URL کامل در GA4 از آنجایی مهم است که مثلا می خواهید صرفا آمار یک لندینگ پیج را که در کمپین های تبلیغاتی خود روی آن متمرکز بوده اید را مشاهده کنید. در این حالت ما به داده های کلی که این ابزار راجع به دامنه ما می دهد احتیاجی نداریم و صرفا می خواهیم رفتار کاربر را در آن صفحه مشاهده کنیم.

مزیت و کاربرد دیگری که آموزش مشاهده URL کامل در GA4 دارد این است که شما می توانید گزارشات را محدود به یک صفحه کرده و از آنها خروجی هم بگیرید. سپس آن را برای دیجیتال مارکتر ارسال کنید تا بتواند  نسبت به بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی براساس آنچه که نیاز دارد اقدام کند.

حال که فهمیدیم این آموزش و کاربرد آن چیست، در ادامه با ما همراه باشید تا راجع نحوه عملی کردن آن را با هم بیاموزیم.

چگونه برای آموزش مشاهده URL کامل و تک در GA4 اقدام کنیم؟

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آموزش مشاهده URL کامل در GA4 را باید چگونه انجام دهیم؟ در این خصوص می توان به چند راهکار اشاره کرد که به 3 متد مختلف آن را به شما معرفی می کنیم:

روش اول آموزش مشاهده URL کامل در GA4

روش اول برای مشاهده لینک صفحه در GA4

در این بخش ابتدا به بخش Report بروید و از منوی سمت چپ بر روی گزینه Engagement و گزینه Page and screens کلیک کنید. حال می توانید در بخش دوم صفحه سمت راست، موارد متعددی از URLها را مشاهده کنید. شما می توانید با مشاهده هر ردیفی که بیانگر یک URL از سایت شما است، داده ها (متریک و دایمنشن های مرتبط) آن را مشاهده کنید. این قسمت نشان دهنده تمام URLهای سایت شما است. شما می توانید با انتخاب گزینه > یا < نیز صفحات بعدی ردیف ها را مشاهده کنید یا تعداد ردیف های نمایشی را بیشتر کنید.

نکته: در صورتی که می خواهید یک URL خاص را تحت نظر داشته باشید، کافیست URL بعد از .COM را در قسمت سرچ قرار دهید. مثلا SEOEDU.COM/BLOG که قسمت BLOG را باید در فیلد سرچ قرار دهید. زمانی که این کار را انجام دهید، صرفا آن ردیف از URL فیلتر می شود. حال می توانید داده های منحصرا آن صفحه را مشاهده کنید. این کار می تواند از قاطی شدن و اشتباهاتی که ممکن است در نگارش و ثبت داده ها یا مشاهده آنها توسط متخصص ایجاد گردند نیز جلوگیری کند.

در صورتی که اکانت شما هنوز اطلاعات کافی را ندارد، می توانید برای انجام این آموزش از حساب نمایشی مربوط به فروشگاه اینترنتی (مرچنت اکانت) استفاده نمایید.

روش دوم آموزش مشاهده URL کامل در GA4

روش دوم مشاهده گزارش ga4 براساس url صفحه

حالا می خواهیم راجع به دومین  روش در آموزش مشاهده URL کامل در GA4 بپردازیم که در این خصوص می توان به شرح زیر اقدام کرد:

  • ابتدا به بخش Report مراجعه کنید.
  • حال باید از منوی سمت چپ اقدام به انتخاب یکی از گزارش ها نمایید. در این حالت است که می توانید صفحه گزارش ها را مشاهده کنید. حال نوبت ان است تا دیتاهای مربوطه را براساس لینک صفحه فیلتر نمایید.
  • بر روی گزینه Add Filter کلیک کنید.
  • حال از کشویی که در سمت راست باز می شود، می توانید برای اضافه کردن فیلتر اقدام کنید. همچنین سشن ها و متریک هایی که در صفحه وجود دارند نیز قابل تغییر و حذف هستند.
  • حال باید مجددا روی اد کردن new condition در این کشو اقدام کنید.
  • قدم بعدی آن است که از کشو، عبارت page_url را انتخاب نمایید.
  • حال یک فیلد دیگر نیز اضافه می شود که تمام urlهای شما در آن نمایش داده می شوند. شما می توانید از این طریق برای انتخاب همه یا تک صفحه ای از سایت خود اقدام کنید.

کار تمام است و این  آموزش مشاهده URL کامل در GA4 نیز بدین با استفاده از ابزار فیلتر انجام می گردد.

روش سوم آموزش مشاهده URL کامل در GA4

روش سوم مشاهدهURL کامل در GA4

حال می خواهیم یکی دیگر از روش هایی که می توانید از طریق آن برای مشاهده URL کامل در GA4 اقدام کنید را معرفی کنیم که به شرح زیر می باشد. در این قسمت شما می توانید با استفاده از ایجاد یک گزارش شخصی سازی شده برای مشاهده URL اقدام کنید.

  • ابتدا به اکانت GA4 خود مراجعه کرده و از منوی سمت چپ روی گزینه Explore کلیک کنید.
  • حال باید بر روی گزینه Blank کلیک نمایید.
  • در قدم بعدی باید نامی را برای ریپورت شخصی خود تعیین کنید.
  • حال یک بازه زمانی را انتخاب کرده و سگمنت ها، دایمنشن ها و متریک ها را به گزارش شخصی اضافه نمایید.
  • زمانی که Dimensions را انتخاب می کنید، حتما گزینه Page Location را انتخاب نمایید.
  • سپس با تکمیل مراحل قبل، فیلد Page Location را در ردیف Row قرار دهید.
  • کار آموزش مشاهده URL کامل در GA4 تمام است و شما اکنون می توانید تمام URLهای خود را به همراه متریک هایی که وجود دارند مشاهده کنید.

شما کاربران می توانید بخشی از مراحلی که در این پروسه طی می شوند را نیز در تصویر بالا مشاهده کنید. حال که به صورت کامل آموزش مشاهده URL کامل در GA4 را ارائه کردیم، با ما باشید تا کمی راجع به گزارش هایی که در این بخش ارائه می شوند صحبت کنیم.

مزیت های استفاده از Full Page Report در گوگل آنالیتیکس چیست؟

مزیت مشاهده URL کامل در GA4

حال که فهمیدیم آموزش مشاهده URL کامل در GA4 چگونه است، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که مزیت استفاده از این قابلیت چیست؟ چرا باید چنین آموزشی را یاد بگیریم و در کجا از آن استفاده کنیم. در این خصوص می توان گفت:

  • شما می توانید با فعال کردن این قابلیت و دستیابی به آن، تمام صفحات را به صورت جداگانه مشاهده کنید.
  • یکی دیگر از قابلیت های مهم این آموزش آن است که تمام URLهای سایت خود را در کنار یکدیگر دارید و می توانید متریک هایی که برای آنها تعریف کرده اید را در کنار هم مشاهده کنید. این موضوع باعث می شود تا امکان مقایسه بسیار آسان شود.
  • در نهایت شما می توانید نحوه عملکرد ساب دامنه ها و URLهای مختلف سایت خود را در یک نگاه مشاهده کرده و براساس آن قضاوت کنید.
  • تعریف متریک ها و ایجاد گزارش ها براساس URLهای مختلف، امکان فیلتر کردن و مرتب سازی براساس بیشترین به کمترین منجر می شود تا صفحاتی که در تاپ ترین یا پایین ترین حالت قرار دارند را به راحتی شناسایی کنید و نسبت به بهبود آنها اقداماتی انجام دهید.

آشنایی با ابزارهای تحلیلی گوگل آنالیتیکس برای آنالیز صفحه

ابزارهای تحلیلی در گزارش آنالیز صفحات کدامند؟

برخی از ابزارهای تحلیلی گوگل که می توانید در این بخش آنها را برای URL PAGEها تعریف کنید عبارتند از:

  • View: در این بخش شما می توانید بازدیدهایی که از صفحه انجام شده اند را مشاهده کنید.
  • Engaged Sessions: در این حالت شما می توانید تعامل کاربر با سایت خود را مشاهده کنید. مثلا اگر 10 ثانیه بیشتر در سایت بوده باشد یا اینکه در یک صفحه مجددا روی لینکی کلیک کرده یا ایونتی را انجام داده است مشاهده کنید.
  • Events: همچنین شما می توانید ایونت هایی که تعریف کرده اید را به عنوان متریک تعریف کرده و مشاهده کنید که تا چه حد این ایونت انجام شده است.
  • Users: در این بخش شما می توانید تعداد کاربرانی که به صفحه وارد شده اند را مشاهده کنید. این مورد می تواند صفحات محبوب شما را به راحتی شناسایی کند.
  • Engage time: یکی دیگر از پارامترهای بسیار مهمی که می توانید از روی آن برای درک بهتر عملکرد کاربر در سایت خود استفاده کنید، این مورد است. در این حالت قابلیت این وجود دارد که بفهمید تا چه حد محتوای شما برای کاربر جذاب بوده و یا تجربه و تعامل کاربر با صفحه به چه شکل است.
  • تعداد ایونت ها.
  • همچنین شما می توانید امکان اضافه کردن Dimensionها را نیز داشته باشید. در این حالت می توانید پارامترهای مختلفی را بررسی کنید. مثلا بفهمید که کاربر از چه دستگاهی بیشتر به صفحه وارد شده است. آیا کاربران مستقیم وارد شده یا منبع ورود آن از گوگل و سایر موارد مانند شبکه های اجتماعی بوده است.

بسیاری موارد دیگر نیز وجود دارند که شما می توانید با تعیین Dimensions و Metrics آنها را تعریف کرده و مشاهده نمایید.

نکته: اگر با اصطلاحات متریک یا دایمنشن آشنا نیستید، حتما سری به مقاله اصطلاحات گوگل آنالیتیکس بزنید.

پرسش های متداول کاربران

در انتها برخی از پرسش های متداولی که می توان راجع به آموزش مشاهده URL کامل در GA4 بیان کرد عبارتند از:

چگونه می توانم گزارش تمام لینک ها را در گوگل آنالیتیکس مشاهده کنم؟

این سوالی است که در این مقاله برای آن 3 روش بیان کردیم. شما می توانید با ایجاد Custom Reportها نسبت به ایجاد چنین گزارش هایی اقدام کنید. مراحل آموزش را در مقاله دنبال کنید.

تفاوت میان Page Path و Page URL در گوگل آنالیتیکس چیست؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد در مورد آن از ما می پرسند این است که تفاوت میان لینک صفحه با مسیر آن چیست. Page URL اشاره به آدرس صفحه دارد. با این حال Page Path اشاره به لوکیشن صفحه وب در URL دارد. مثلا */BLOG/* یک نمونه Page Path می باشد.

کاربرد گزارش Page از گوگل آنالیتیکس در کجاست؟

استفاده از این گزارش می تواند برای مقایسه داده ها در بین صفحات مختلف بسیار با اهمیت باشد. همچنین شما می توانید متریک ها و دایمنشن های مختلفی را برای مجموعه ای از صفحات تعریف کنید که می توانند دسترسی به اطلاعات را در یک نگاه برای شما میسر سازند.

شما کاربران می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش صفر تا صد سئو، دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، مشکلات فنی سئو و غیره، از مقالات به روز سایت SEOEDU استفاده کنید.

قبلی آموزش ایجاد گزارش گوگل ادز در گوگل آنالیتیکس
بعدی معرفی و آموزش نصب گوگل آنالیتیکس به صورت کامل و تصویری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=26493
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ