خدمات سئو چیست و خدمات سئو شرکت شامل چه مواردی است؟
سئو سایت چیست؟ استفاده از خدمات سئو برای یک وب سایت چقدر ضرورت دارد؟ خدمات سئو به طور کلی شامل مجموعهای از خدمات جهت بهینه سازی مداوم، یا یکباره برای موتورهای جستجو هستند. این خدمات در واقع سئوی مربوط به سایتهای شما را برای افزایش بازدید در جستجوی ارگانیک بهینه میکنند. امروزه ۵۵ درصد کسب و کارها با سرمایه گذاری بر روی سئو جهت بهینه سازی موتورهای جستجو، زمینه را برای بازدید بیشتر فراهم میکنند. یک نکته مهم در ارتباط با این مورد این است که قبل از در نظر گرفتن سئو برای یک شرکت لازم است ابتدا بدانیم که خدمات بازاریابی سئو چیست و خدمات یک شرکت سئو شامل چه مواردی میشود؟ در ادامه به این دو سوال مهم پاسخ میدهیم. پس به خواندن ادامه دهید تا معنای واقعی این خدمات را درک کنید.
خدمات سئو چیست؟
در پاسخ به این سوال که خدمات سئو چیست؟ باید گفت، همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم خدمات سئو شامل خدماتی برای بهینه سازی موتور جستجو است که توسط یک آژانس یا مشاور ارائه میگردد. ارائه خدمات سئو با هدف بهینه سازی سایت صورت میگیرد تا ترافیک و درآمد بیشتری از راه جستجو جذب شود. طرحهای سئو در انواع سئو داخلی، خارج از صفحه، سئو خارج از صفحه و سئو فنی ارائه میشوند.
چرا از خدمات سئو حرفهای استفاده کنیم؟
سرمایه گذاری بر روی این خدمات دارای مزایای متعددی است. برای مثال این سرمایه گذاری میتواند در زمینههای مختلف سئو حرفهای مانند سئوی خارج از صفحه، محلی یا فنی باشد. سئو به طور کلی شامل مواردی مانند یافتن کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، ساخت لینک و موارد دیگر است که توسط افراد متخصص در این زمینه انجام میشود. یکی دیگر از مزیتهای سئو توانایی دسترسی به نرم افزار برای نظارت بر رتبه بندی و ردیابی بازگشت سرمایه و… است. استفاده از خدمات سئو حرفه ای علاوه بر اینکه سبب ایجاد نظم و بالا رفتن کیفیت سایت شما میشود، بازدید سایت را نیز در موتورهای جستجو افزایش میدهد.
نحوه کمک کردن سئو به کسب و کارها چگونه است؟
آیا تا به حال از خود پرسیدهاید که خدمات سئو چگونه میتواند به کسبوکار شما کمک کند؟ در این خصوص میتوان به چند پاسخ زیر اشاره نمود که به شرح زیر میباشند:
ایجاد فرصتهای بیشتر
اولین مورد در این بخش، ایجاد فرصتهای بیشتر است که میتوانند در زمینههای مختلفی ایجاد گردند. اولین مورد دستیابی به مخاطبان و مشتریان احتمالی جدید میباشد. در نتیجه میتوانید منابع درآمدزایی بیشتری را پیدا کنید. دومین مورد زمانی است که نام برند شما به محبوبیت بالایی در حوزه کاریتان برسد. در نتیجه شما به عنوان پیشرو صنعت خود شناخته میشوید و میتوانید به بازار جهت دهید. فرصت تعیین قیمت در بازار، تعامل و آشنایی با افراد بیشتر و درآمدزایی از تبلیغات از دیگر فرصتها در این بخش هستند.
ایجاد مزیت رقابتی
دومین مورد در این بخش، ایجاد یک مزیت رقابتی است که میتواند شما را نسبت به رقبا در سطح بالاتری قرار دهد. در نتیجه میتوانید فروش و تعداد کاربران خود را در فضای مجازی افزایش دهید.
توجه کنید که ایجاد مزیت رقابتی در کنار استفاده از خدمات سئو میبایست با درنظر گرفتن ترفندهای بازاریابی دیجیتال و نوآوری همراه باشد تا بازدهی کاملتری داشته باشد.
کاهش هزینههای تبلیغات / افزایش بهرهوری
اثر ملموس دیگری که استفاده از خدمات سئو درپی خواهد داشت، کمتر کردن هزینههای تبلیغات و یا افزایش بهره وری بودجه تبلیغاتی است.
به عنوان مثال زمانی که به رتبههای بالاتر دست یابید، دیگر نیازی به تبلیغات PPC نخواهید داشت. یا زمانی که سئو داخلی سایت خود را به طور کامل انجام دهید، شانس خرید کاربران را بیشتر کرده و بهره وری بودجه تبلیغاتی خود را افزایش میدهید.
از سوی دیگر، ارتقا رتبه و ارزش سئو سایت شما یک عامل درآمدزایی از طریق سایت برای پلتفرمهای دیگر خواهد بود که به کاهش و جبران هزینهها با درج تبلیغات، رپورتاژ و غیره کمک میکند.
در حالت کلی مهمترین کمک سئو به کسبوکارها، افزایش دیده شدن آنها، برندینگ و در نهایت بیشتر کردن فروش خدمات یا کالاهای آنها است.

۸ مزیت مهم و شگفتانگیز بهینه سازی سایت
جالب است بدانید که ۸۹ درصد از بازاریان میگویند بهینه سازی موتور جستجو و استفاده از این خدمات موفقیت آمیز بودهاست. اگر جزو افرادی هستید که هنوز هم برای کسب و کار خود روی سئو سرمایه گذاری نکردهاید در ادامه با ما همراه باشید تا مزیتهای این خدمات را برای شما بازگو کنیم.
- خدمات سئو به شما کمک میکند تا با استفاده از موتورهای جستجو برای یافتن محصولات یا خدمات به افراد دسترسی پیدا کنید.
- این خدمات به شما کمک میکند تا ترافیک وب سایت باکیفیتی داشته باشید.
- این خدمات شما را قادر میسازد تا تجربه کاربری در سایت خود را بهبود بخشید.
- در جهت ایجاد آگاهی از برندها به کسب و کار شما کمک میکند.
- مقرون به صرفه هستند.
- این خدمات به شما این امکان را میدهد که با رقبای برتر خود رقابت کنید.
- به افزایش سئو سایت و ترافیک استراتژیهای دیگر کمک میکند.
- این خدمات به شما امکان نظارت بر نتایج کمپین را میدهد.
مزایای سئو وب سایت برای مدیران سایت و کسب و کارها چیست؟
اگر نگاهی به آمارهایی که از سوی مارکت های بزرگ در ایران منتشر می شوند بیندازید، مشاهده می کنید که در یک دهه گذشته، روند رشد فروش اینترنتی آنها همواره رو به افزایش بوده است. به عنوان مثال، دیجی کالا در ده سال گذشته به طور متوسط در حدود 107 درصد رشد متوسط را تجربه کرد. مهم ترین عامل کلیدی در چنین پیشرفتی، ارتقا سئو سایت می باشد. از دیگر مزیت هایی که خدمات سئو سایت برای وبمسترها و کسب و کارها ایجاد می کند، می توان گفت:
- برندینگ و افزایش اعتبار: سئو سایت می تواند برای کسب و کارهای خرد مزایای بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، دو مورد از مهم ترین آنها، برندینگ و شناخته شدن کسب و کار آنها است. همچنین سئو می تواند به افزایش اعتماد و اعتبار آنها کمک کند.
- افزایش تعامل با مخاطب: شما می توانید از طریق سئو، میزان ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش داده و دامنه مخاطبان خود را گسترش دهید.
- درک نیاز مخاطب: داده هایی که آنالیز سئو سایت در رتبه های بالاتر ارائه می شوند، می تواند به شما کمک کند تا در فروش کالاها، ارائه خدمات و درک نیاز مخاطب بهتر عمل کنید.

آیا خدمات سئو در سال 2024 همچنان ارزش سرمایه گذاری دارد؟
ممکن است شما هم به عنوان یک کارفرما برای دریافت خدمات سئو سایت در سال 2024 مردد باشید. برای آنکه همچنان ارزش سئو را به شما اثبات کنیم ابتدا باید بدانید:
- طبق آخرین آمار از ضریب نفوذ اینترنت در ایران، این پارامتر نسبت به سال گذشته 5 درصد بیشتر شده است.
- تعداد فروشندگان اینترنتی مطابق با آمار دیجی کالا در حدود 23 درصد رشد داشتهاند. (نسبت سال 1401 به 1400)
با توجه به این آمارها میتوان همچنان فضای مجازی را یک پلتفرم مستعد برای سرمایه گذاری دانست. از سوی دیگر اجازه دهید یک حساب سرانگشتی کوتاه نیز در این بخش داشته باشید.
فرض کنید بتوانید با سئو سایت خود، روزانه 500 بازدید کننده را جذب نمایید. با دانستن اینکه میانگین فروش سایت شما چیزی در حدود 1 میلیون تومان باشد، با فرض نرخ تبدیل در بدترین حالت که 1 درصد میشود، شما قادر هستید روزانه 5 فروش انجام دهید. حال اگر سود خالص شما از هر فروش چیزی حدود 300 هزار تومان باشد، درآمد شما ماهیانه 45 میلیون تومان خواهد بود.
قطعا استفاده از خدمات سئو و تبلیغات در فضا و شبکههای مجازی میتوانند این آمارها را به صورت پلکانی یا انفجاری افزایش دهد. توجه کنید که اثرات مهم سئو سایت، افزایش ترافیک و نرخ تبدیل هستند که باعث میشوند تا فروش بیشتر شود. در نتیجه همچنان ارزش خود را برای سرمایه گذاری در سالهای آتی نیز خواهند داشت.

خدمات بهینه سازی سایت در تهران و اهمیت آن
خدمات سئو و بهینه سازی سایت در تهران، به واسطه فرصتهای بیشماری که در این شهر وجود دارد بسیار مهمتر خواهد بود. فرقی نمیکند در تهران، اصفهان، یزد یا مشهد باشید، اگر شهر شما جمعیت بالایی داشته و از نظر تکنولوژی رتبه خوبی دارد، سئو سایت برای کسبوکارهای آنجا یک فرصت استثنایی جهت افزایش فروش، برندسازی و ارتقا محبوبیتتان است. در خصوص اهمیت سئو سایت در تهران و کلانشهرها میتوان همچنین گفت:
- بالا بودن فعالیت تجاری و حجم آن: این نوع شهرها که غالبا صنعتی هم هستند، حجم زیادی از فعالیتهای اقتصادی را در خود اختصاص میدهند. به همین دلیل حجم گردش مالی در این شهرها بالا است. از سوی دیگر بالا بودن جمعیت، پیشرفت کسبوکار و فراهم بودن زمینه اشتغال همگی فرصتهای خوبی را فراهم میکنند تا کسبوکارهای سنتی و آنلاین بتوانند به سرعت رشد کنند. یک راه حل خوب برای رسیدن به این هدف، سئو سایت است.
- رقابت شدید: زمانی که رقابت شدیدی بین برندهای مختلف رخ دهد، که این اتفاق در کلانشهرها بیشتر دیده میشود، دیگر روشهای سنتی جواب نمیدهند. در این حالت لازم است پارامترهایی را برای کسبوکار خود تعریف کنید که بین شما و دیگران تمایز ایجاد کنند. شما میتوانید با آنلاین کردن کسبوکار خود، برندسازی و فراهم کردن دسترسی آسان به فروشگاهتان (از طریق طراحی و سئو سایت در اینترنت یا طراحی اپلیکیشن و غیره) این تفاوت و برتری را ایجاد کنید. بدیهی است که خدمات سئو سایت در اصفهان، تهران یا شهرهای بزرگ میتوانند یک روش کاربردی برای ایجاد تمایز در پلتفرم شما، افزایش فروش در سطح وب و کمک به شناخت بیشتر نام تجاریتان بشود.
- پیشرفت تکنولوژی: دسترسی به اینترنت و پیشرفت فناوری در این شهرها بالا بوده و به همین خاطر است که تعداد کاربران اینترنت در شهرهای توسعه یافته سهم بالایی دارد. این آمار فرصت بسیار خوب فروش آنلاین را برای کسبوکارهایی که در فضای مجازی سرمایه گذاری کنند، نشان میدهد.
چنین دلایلی را میتوان هم برای خدمات سئو سایت در مشهد، اصفهان و دیگر کلانشهرها نیز ذکر کرد.

فاکتورهای رتبه بندی در بهینه سازی سایت
فاکتورهای رتبه بندی خدمات سئو شامل مواردی است که به طرح سئو شما بستگی دارد. این فاکتورها برای سئو داخلی و خارجی متفاوت هستند به طوریکه بهینه سازی طرحها در این دو مورد با یکدیگر تفاوت دارد.
فاکتورهای رتبه بندی که موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میکنند بیش از ۲۰۰ نوع است که مهمترین آنها شامل موارد زیر هستند:
- نمایه بک لینک
- مقالات سئو سایت یا محتوا
- تجربه کاربری
نمایه بک لینک عاملی مهم است که بر کیفیت و کمیت سایتهای خارجی تمرکز دارند که به شما لینک میدهند. در ادامه محتوا نیز شامل هدف گیری کلمات کلیدی، ادغام کلمات کلیدی، مفید بودن محتوا و… است و بر این نکات تاکید دارد. تجربه کاربری که از دید مخاطبان اهمیت زیادی را به خود اختصاص داده است نیز شامل سرعت صفحه، قابلیت استفاده، سازگاری با موبایل و دیگر موارد است.
اهمیت هماهنگی بین طرح سئو با عوامل ارائه دهنده خدمات در سئو
در راستای بهینه سازی طرح سئو و استفاده از فاکتورهای رتبه بندی، اینکه آیا طرح سئوی شما برای این عوامل رتبه بندی بهینه میشود یا خیر بستگی به ارائه دهنده خدمات سئو شما دارد. برای مثال، یک شخص با کار آزاد در زمینه خدمات بهینه سازی سئو ممکن است بر روی حوزههای خاصی از سئو مانند سئوی خارج از صفحه تمرکز کند. در مقابل یک مشاور در یک شرکت خدماتی سئو ممکن است در ممیزیSEO تخصص داشته باشد. این در حالی است که یک آژانس ممکن است برنامههایی را ارائه دهد که شامل سئو داخلی، خارج از صفحه و فنی است. به همین دلیل ضرورت دارد قبل از انتخاب شخص یا مشاور با شیوه کار او آشنا شوید.
انواع خدمات بازاریابی سئو
در سالهایی که موتورهای جستجو مانند Google و Ask jeeves راهاندازی شدند، الگوریتمهای موتورهای جستجو دستخوش به روزرسانیها و نوآوریهای متعددی شدهاند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکتهای سئو خدمات تخصصی سئو را ارائه میدهند و به کسب و کارها در صنایع خاص کمک میکنند تا موفق شوند.
رایجترین خدمات بازاریابی سئو
- سئوی محلی
- سئوی تجارت الکترونیک
- سئو صوتی
- سئو ممیزی
برای بسیاری از شرکتها، خدمات بهینه سازی سئو معمولی همه چیزهایی را که برای موفقیت نیاز دارند فراهم میکند. با این حال، اگر یک فروشگاه محلی یا تجارت الکترونیک دارید، خدمات سئوی محلی و تجارت الکترونیک یک مزیت مهم برای رقابت است که میتواند تأثیر استراتژی سئوی شما را به حداکثر برساند.برای کسب اطلاعات کاملتر میتوانید مقاله آموزش سئو را مطالعه بفرمایید.
لیست خدمات سئو سایت چیست؟
ممکن است شما هم این سوال را داشته باشید که بخش های مختلف خدمات سئو در seoedu شامل چه چیزهایی است؟ به طور کلی خدمات سئو سایت شامل 4 رکن اصلی و پایههای فرعی دیگر است که همه آنها در پلنهای سئو سایت مجموعه ما قرار داده شدهاند. در این خصوص میتوان گفت:
- سئو داخلی: هر متخصص سئویی میداند خدمات سئو داخلی شامل چه مواردی می شود و چقدر برای بهینه سازی سایت مهم است. بخش بسیار زیادی از اقدامات SEO سایت در این قسمت انجام میشوند که از آن جمله میتوان گفت: بهینه سازی آدرس URLها، بهینه سازی عنوانها و متادیسکریپشنها، بهینه سازی لینک بیلدینگ و انکرتکستها، غنی سازی محتواهای سایت با فیچر اسنیپتها و اسکیماها، رعایت چگالی کلمات کلیدی در مقالات، بهینه سازی صفحات یتیم و کم محتوا. کیورد ریسرچ، غنی سازی محتوا، بهینه سازی تصاویر، لینکسازی داخلی بین مقالات، کیورد ریسرچ، ساخت تقویم محتوایی و غیره.
- سئو خارجی: یکی دیگر از قسمتهای تعیین کننده در خدمات سئو سایت و افزایش فروش و محبوبیت پلتفرم شما، سئو آف پیج است. از جمله سرویسهایی که در این قسمت ارائه میشوند میتوان گفت: لینکسازی و بستن کمپینهای رپورتاژ، بازاریابی محتوایی در سایتهای بزرگ، بازاریابی فروم و انجمنها، PBN که معمولا در پروژههای سنگین استفاده میشود، تبلیغات و دریافت سوشیال سیگنالها. اگر نمیدانید خدمات سئو خارجی شامل چه مواردی می شود، پیشنهاد میکنیم حتما صفحه “سئو خارجی” را در سایت ما مشاهده کنید.
- سئو تکنیکال: SEOEDU انجام خدمات سئو فنی سایت شما را نیز به عهده میگیرد. در این حالت میتوان به اقدامات زیر اشاره کرد که عبارتند از: ریسپانسیو سایت برای موبایل، برطرف کردن ریدایرکتها و اصلاح صفحات 404 و حذف شده، رفع مشکلات تکنیکال در سرچ کنسول، افزایش سرعت سایت (که به صورت یک سرویس جداگانه ارائه میشود)، برطرف کردن مشکلات ایندکس و خزش سایت، تنظیم فایل txt و سایت مپ.
نکته: عموما بسیاری از سئوکارها نمیدانند خدمات سئو تکنیکال شامل چه مواردی می شود و به همین خاطر نمیتوانند عملکرد خوبی در اجرای لیست خدمات سئو داشته باشند. در SEOEDU ما به کمک متخصصین برنامه نویس، تلاش میکنیم همه مشکلات فنی سایت شما را با خدمات سئو سایت فنی درآورده و برطرف کنیم.

دیگر خدمات اصلی سئو در SEOEDU
برخی دیگر از سرویسها و خدمات سئو سایت عبارتند از:
- سئو محلی: سئو سایت تنها در سطح اینترنت کافی نیست و باید تبلیغات کسبوکار خود را در جغرافیای محلی نیز انجام دهید. از جمله اقدامات در این بخش میتوان به تولید محتوای محلی با ذکر نام شهر، کیورد ریسرچ براساس جستجوی محلی، ثبت مکان در گوگل بیزینس، فعالیت در فضای مجازی، استفاده از NAP، لینک سازی محلی بین کسبوکار منطقهای و غیره اشاره نمود.
- مشاوره تخصصی سئو: اگر به عنوان یک وبمستر نمیدانید چگونه با چالشهای سئوی سایت خود روبرو شده و آنها را برطرف کنید، میتوانید از مشاوره تخصصی سئو ما استفاده نمایید. در این قسمت خدمات سئو سایت انجام نمیشوند بلکه وضعیت و مشکلات سئو سایت شما به همراه راه حلهای آن ارائه خواهند شد.
- کوچینگ و آموزش سئو: اگه دوست دارید خودتان خدمات سئو سایت را به دیگران ارائه دهید و یا از دریافت این سرویسها بی نیاز شوید، لازم است آن را بیاموزید. برای این کار، ما دورههای آموزشی متعددی را در SEOEDU فراهم کردهایم که میتوانید از سربرگ “جدیدترین دورهها” آنها را مشاهده نمایید.
با توجه به مواردی که ذکر شد، اکنون میدانید که دقیقا خدمات سئو وردپرس یا سایتهای اختصاصی با چه خدماتی انجام میشوند. با این حال شما میتوانید اطلاعات بیشتر را از طریق پشتیبانی سایت ما نیز دریافت کنید.
منظور از مشاوره تخصصی سئو سایت چیست؟
یکی از مهم ترین مواردی که در لیست خدمات سئو سایت ارائه می گردد، مشاوره تخصصی منحصرا برای سایت کارفرما است. برای آنکه بتوانید ارزیابی صحیحی از عملکرد و مسیر سئو سایت خود داشته باشید، بهتر است همواره از مشاورین حرفه ای کمک بگیرید. شما می توانید با مشاهده نمونه کارهای سئو این افراد و مجموعه ها، به تجربه و عملکردی که داشته اند اعتماد کنید.
به عنوان نمونه، مجموعه سئودو تاکنون توانسته است در ارائه خدمات سئو سایت و بهینه سازی برای ده ها پلتفرم مختلف، چه فروشگاهی، شرکتی و یا آموزشی عملکرد خوبی داشته باشد. شما می توانید نموداری از نتیجه فعالیت بهینه سازی این وب سایت ها را در تصویر بعد مشاهده کنید.

انواع مشاوره تخصصی سئو کدامند؟
مشاوره سئو، مجموعه ای از راهکارها، پلن ها و داده هایی هستند که می توان آن را به چند بخش تقسیم کرد. این موارد عبارتند از:
- تحلیل و بررسی آن پیج: حاصل تجزیه و تحلیل کامل سایت، کلمات کلیدی، دسته بندی ها، صفحات داخلی، محتواها می باشد.
- تحلیل و بررسی تکنیکال: این گزارش به بررسی فنی وضعیت سایت شما از نظر سرعت، رعایت تگ ها، رعایت ساختار مناسب محتوا، تصاویر، ویدیوها، ریسپانسیو بودن سایت و غیره می پردازد.
- تحلیل و بررسی آف پیج: در این بخش عملکرد پلتفرم شما با بررسی اقداماتی که خارج از سایت انجام داده اید بررسی می شود.
- استراتژی سئو: در نهایت مشاور سئو می تواند با تحلیل سرچ کنسول و در نظر گرفتن گزارش های قبلی و عملکرد رقبا، یک مسیر صحیح در پیشبرد سئو سایت به شما ارائه کند. این کار از طریق ارائه یک استراتژی منحصرا برای سایت شما انجام می گردد.
شما می توانید برای ثبت سفارش سئو سایت خود با تکمیل فرم بریف و بررسی رایگان آن اقدام کنید.

3 ابزار مهم برای بررسی وضعیت سایت در گوگل
یکی از مهمترین اقدامات چه در ارائه خدمات سئو سایت، پذیرش پروژه سئو یا ارائه مشاوره، بررسی وضعیت سایت در گوگل است. برای انجام این کار میتوان 3 ابزار مهم را معرفی کرد که به شرح زیر میباشند:
گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)
این ابزار میتواند وضعیت سایت شما را در نتایج گوگل به صورت کامل نمایش دهد. از مشاهده تعداد ایمپرشنها و بازدیدها گرفته تا رتبه بندی سایت در کلمات کلیدی و تاریخچه آن، اعلام مشکلات فنی سایت، URLهای ایندکس نشده، کلمات کلیدی مرتبط با سایت و غیره.
اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog)
یکی از ابزارهایی که میتوانید آن را روی سیستم عامل خود نصب کنید، اسکریمینگ فراگ نام دارد که آنالیز کامل سایت شما را انجام میدهد. در نتیجه میتوانید تحلیل و ارزیابی خوبی از سایت خود داشته و وضعیت سایت در نتایج گوگل را بهتر درک کنید. از جمله امکانات این ابزار میتوان به بررسی لینکهای شکسته، Missing تگها در هدینگها، پیدا کردن صفحات یتیم و بدون لینکسازی داخلی، بررسی وضعیت صفحه از نظر دسترسی و پاسخگویی (Response Code)، مشاهده URLها، لیست کردن تمام هدینگها و عناوین، توضیحات متا، ایجاد نقشه سایت و غیره.
از ابزارهایی که افراد کمی نسبت به آن اطلاع دارند، باید به سایت آیودیت اچرف اشاره کرد که با دسترسی به ایمیل و سرچ کنسول شما، میتواند دادههای بسیار خوبی را ارائه کند. از جمله میتوان به نمره “سلامت سئو سایت”، “تعداد لینکهای کراول شده”، “بررسی HTML تگها و مشکلات آنها در تعریف شدن یا کراول شدن”، “بررسی وضعیت HTTP صفحات”، “صفحات ریدایرکت شده”، “امکان دنبال کردن وضعیت پیشرفت پروژههای شما به صورت روزانه یا هفتگی یا ماهانه” و … .

خدمات تخصصی سئو مناسب چه کسب و کارهایی است؟
با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، استفاده از خدمات سئو سایت بیشتر از گذشته رواج یافته است. از سوی دیگر، بسیاری از کسبوکارها به این پلتفرم وارد شدهاند. در نتیجه میتوان گفت تمام صاحبین کسبوکارها، کارفرمایان، استارتاپها، شرکتها، سازمانها و کسانی که میخواهند از طریق اینترنت مخاطب داشته باشند، باید از خدمات تخصصی سئو استفاده کنند.
نکته: عجله نکنید! هرچند سئو یک فرآیند طولانی است و کسبوکارهایی که زودتر آن را شروع کنند، از رقبای خود جلوتر هستند، اما اگر سئو را گام به گام و به صورت صحیح پیش ببرید، روند سئو شما ممکن است سریعتر انجام شود. در نتیجه بسیار مهم است که فرآیند سئو سایت خود را بدست یک تیم متخصص بسپارید. ما در مجموعه SEOEDU با شناخت کامل از انواع روش های سئو سایت و کسب سالها تجربه، منتظر شما هستیم تا خدمات سئو سایت را برای شما ارائه نماییم.

3 تا از مهم ترین مفاهیم سئو برای کسب و کارها
فرقی نمی کند به عنوان یک وبمستر فعالیت می کنید یا صاحب یک کسب و کار هستید. لازم است برای درک بهتر خدمات سئو سایت، با برخی از مفاهیم مهم آن آشنا شوید که عبارتند از:
- بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO: این مفهوم به معنای افزایش درصد کاربرانی است که یک عمل خاص و مدنظر شما را در سایت انجام می دهند. این کار می تواند خرید از فروشگاه اینترنتی شما یا پر کردن یک فرم و غیره باشد که از مهم ترین اهداف در خدمات بهینه سازی سایت است.
- افزایش ترافیک ارگانیک: بهینه سازی ترافیک طبیعی سایت به معنای افزایش تعداد بازدیدکنندگانی است که از منابع تبلیغ نشده (غیر پولی) به وب سایت شما وارد می شوند. شما می توانید با بهینه سازی سایت خود، نرخ تبدیل آنها را به شدت افزایش دهید.
- برندینگ: برندسازی یا Branding بخشی از پروسه سئو خارجی است که در آن هویت متمایزی از مجموعه شما در ذهن مخاطب ایجاد می گردد. انجام این کار می تواند با برند منشن، طراحی لوگو، تعریف یک سبک بصری یا لحن و عنصری منحصر به فرد انجام گردد.

نتایج خدمات سئو سایت برای کسبوکارها چیست؟
ممکن است برای شما این سوال پیش آید که بپرسید نتایجی که خدمات سئو سایت برای کسبوکارها به همراه خواهد داشت چیست؟ در این خصوص میتوان به چند مورد مهم اشاره نمود که به شرح زیر هستند:
جذب مشتری از طریق گوگل
امروزه مردم دنیا حداقل بیش از 2 بار در روز برای کسب اطلاعات به اینترنت مراجعه میکنند. این موضوع در مورد خرید یک کالا و تحقیق در مورد آن بیشتر صدق میکند. در صورتی که بتوانید از خدمات سئو سایت در راستای ارتقای سایت خود استفاده کنید، خواهید توانست رنک بالاتری را در سایتها کسب نموده و در نتیجه کاربران بیشتری را از طریق گوگل جذب کنید. این کاربران میتوانند با اعمال یکسری تدابیر درون سایت، تبدیل به مشتری شوند (بازاریابی هدفمند).
افزایش شهرت
موضوع دیگری که میتواند برای سئو سایت خدماتی بسیار مفید باشد، بیشتر شدن شهرت شما است که میتوانید از طریق فعالیت و گذاشتن سرنخ در فضای مجازی، به چنین هدفی برسید. به این نکته توجه کنید که فعالیت در فضای مجازی و سئو سایت میبایست به صورت هوشمندانه، اصولی و مستمر انجام شود. در غیر اینصورت صرفا یک مسئله هزینهبر با بازدهی کمتر خواهد بود.
بیشتر شدن نرخ تعامل
بدیهی است که پس از بیشتر شدن شهرت و جذب کاربران بیشتر، میتوانید ترافیک ورود به سایت را افزایش دهید. یکی از نتایج این کار، بیشتر شدن تعامل کاربران با سایت شما است. شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و اطلاعات کاربران هدف خود را دریافت نمایید. انجام این کار منجر میشود تا در هنگام برگزاری جشنوارهها، رویدادهای مهم فروش و ارائه خدمات خود، اطلاع رسانی هوشمند را انجام داده و نرخ فروش خدمات یا محصولاتتان را افزایش دهید.

خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو در حوزههای خاص
گاهی اوقات اتفاق میافتد که خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو بر روی حوزههای خاصی از سئو متمرکز میشوند، مانند:
- سئو داخلی
- سئوی خارج از صفحه
- سئوی فنی
سئو داخلی شامل مواردی است که بر بهینه سازیهای مربوط به وب سایت شما، مانند برچسبهای عنوان، محتوا و موارد دیگر تمرکز دارد. سئو خارج از صفحه بخش دیگری از خدمات بهینه سازی سئو است که بر بهینه سازیهای مربوط به حضور آنلاین شما مانند بک لینکهای وب سایتتان توجه دارد. سئوی فنی نیز نوعی از خدمات سئو است که بر بهینه سازیهای مرتبط با باطن وب سایت شما مانند سرعت صفحه، معماری سایت و موارد نظیر آن متمرکز شده است. سایت شما برای موفقیت از نظر سئو، نیاز به هر سه فاکتور سئو داخلی، خارج از صفحه و فنی دارد. سرمایهگذاری در این خدمات اهمیت فراوانی را به خود اختصاص داده است. اکثر این شرکتها خدمات کامل سئو را انتخاب میکنند که شامل سئو داخلی، خارج از صفحه و سئوی فنی میشود؛ زیرا این طرحها راه حلی همه جانبه را در اختیار آنها قرار میدهند تا بتوانند زمان خود را در جای دیگری صرف کنند.
مراحل ارائه خدمات سئو سایت چیست؟
برای آنکه خدمات سئو سایت به صورت کامل و دقیق برای کاربران ارائه شوند، لازم است این پروسه مرحله به مرحله انجام گردد. معمولا در شرکتهای خدماتی سئو، یک پروسه برای بررسی سایت شما درنظر گرفته میشود که ممکن است حتی منجر به ریجکت شدن خواست شما به دلایل مختلف بشود. در خصوص این مراحل میتوان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:
پرکردن فرم درخواست
اولین قدم، اعلام همکاری کارفرما نسبت به همکاری با مجموعه خدمات سئو اینترنتی است که معمولا این کار با ارسال یک فرم انجام میشود. شما کاربران میتوانید با ارسال فرم بریف در SEOEDU، سفارش افزایش سئو سایت را ثبت کنید.
جلسه با صاحب پروژه
با توجه به اعلام رسمی همکاری از سوی کارفرما، تیم پشتیبانی زمانی را برای جلسه با صاحب پروژه درنظر میگیرد. در این قسمت، اطلاعات سایت، هدف کارفرما، درخواستهای وی و خدمات یا شرایط انجام پروژه مورد بررسی قرار میگیرند.
آنالیز وب سایت
با اطمینان از مصمم بودن کارفرما برای اجرای پروژه، قرارداد بسته شده و شروع خدمات سئو سایت با آنالیز آن انجام میشود. در آنالیز سایت فروشگاهی، شرکتی یا شخصی، پلن و استراتژی سئو توسط متخصص سئوکار مشخص خواهد شد. همچنین در این مرحله، آنالیز حوزه کاری شما و رقبایتان نیز مورد بررسی قرار میگیرند که با توجه به اطلاعات آنها، هزینه مورد نیاز برای کمپینهای سئو خارجی و غیره مشخص میشود.

رصد کردن رقبا و آنالیز وضعیت سئو آنها
مرحله بعدی با درک کامل وضعیت سئو سایت آن است که رقبای شما آنالیز شوند. این کار میتواند از جهات مختلفی به شما کمک کند. از جمله میتوان به تخمین هزینه موردنیاز برای سئو سایت، درک بهتر در چیدن استراتژی و یافتن ایدههایی برای بهبود سئو اشاره کرد. رصد کردن رقبا و آنالیز وضعیت سئو آنها همچنین یک دید کلی برای سئوکار ایجاد میکند تا بتواند سختی کار را درک کند.
نکته: قابل ذکر است که رصد کردن رقبا و آنالیز دورهای آنها جزوی از خدمات سئو سایت است که معمولا سئوکارها برای جا نماندن از ترفندهای رقبا استفاده میکنند. برای انجام این کار ابزارهایی وجود دارند که در قسمت بعد به صورت اجمالی بیشتر به آن میپردازیم.
لینکسازی داخلی و ایجاد ارتباط بین صفحات
برای آنکه بتوانید اعتبار سئو را در بین صفحات مختلف سایت تقسیم کرده و با انجام این کار، رشد سایت خود را سریعتر سازید، لینکسازی ضروری است. این مرحله در امتداد اقدامات سئو داخلی انجام میشود که سئوکار تلاش میکند ابتدا صفحات یتیم را پیدا کرده و آنها را به دیگر بخشهای سایت متصل کند. در مرحله بعدی، صفحات با ارزش به صفحاتی که پتانسیل بالا آمدن را دارند، لینک شده و با انجام این کار، رنکینگ این صفحات نیز بهبود مییابند.
برای انجام این سرویس، نرمافزارهای مختلفی به کار گرفته میشوند که از جمله آنها میتوان به اسکریمینگ فراگ اشاره کرد. لازم است سئوکار برای درک کامل وضعیت لینک بیلدینگ پروژه خود، حتما بر چنین نرم افزارهایی تسلط داشته باشد.

تحقیق کلمات کلیدی و ساخت استراتژی
در کنار ساخت استراتژی سئو برای سایت، پروسه تحقیق کلمات کلیدی نیز انجام میشوند. این مرحله بسیار مهم بوده و میبایست یک روز تا یک هفته زمان برای آن درنظر گرفته شود. تحقیق کلمات کلیدی و گزارش آن در صورت نیاز به کارفرما ارائه میگردد.
ایجاد نقشه محتوا
برای آنکه کلمات کلیدی در صفحات مرتبط و مشخصی درج شده و با تولید محتوا تقویت شوند، یک نقشه محتوا برای آن درنظر گرفته میشود. منظور از نقشه محتوا، یک فایل اکسل است که زمان بندی انتشار محتوا، نوع مخاطب، هدف، کلمات کلیدی و نکات شخصی سازی محتوا برای مخاطب هدف را در بر میگیرد. همچنین ممکن است این عمل با تعریف هدینگهای محتوا به صورت دقیقتر صورت گیرد.
ایجاد نقشه محتوا برای اطمینان از مفید بودن تولید محتوا و بودجه صرف شده برای آن است که هم به بهبود نرخ تبدیل سایت کمک کرده و هم سئو را با تولید محتوای هدفمند تقویت میکند.
تولید محتوا
با پیاده سازی نقشه محتوا، روند تولید محتوا برای سایت (صفحات مادر و فرزند) و بلاگ آن شروع میشود. بسیار مهم است که دو مرحله قبل یعنی ایجاد نقشه محتوا و تحقیق کلمات کلیدی به صورت صحیح انجام شده تا تولید محتوا با بودجه صحیح انجام شود.
استفاده از ریچ اسنیپتها برای غنی سازی محتوای صفحات
یکی دیگر از اقدامات مهم در سئو محتوا که زیرمجموعه سئو داخلی است، غنی سازی محتوا میباشد. این کار به شیوههای مختلفی انجام میگردد که یک مورد آن، استفاده از Rich Snippetها در صفحه موردنظر شماست. ریچ اسنیپتها کمک میکنند تا سایت شما در نتایج سرپ گوگل بهتر دیده شوند. این نوع فیچرها دادههای ساختاری را به محتوای سایت شما اضافه میکنند که برای گوگل قابل درکتر است. در نتیجه شما میتوانید اطلاعات اضافهتری را علاوه بر لینک آبی در صفحه نتایج موتور جستجو مشاهده کنید. به عنوان مثال شما میتوانید با مشاهده نتایج مرتبط با دستورات آشپزی، موسیقیها، رویدادها به تاثیر استفاده از آنها پی ببرید.
نکته: قابل ذکر است ریچ اسنیپتها فاکتورهایی در رتبه بندی صفحات شما نیستند؛ بلکه به افزایش ترافیک، نرخ CTR و جلب نظر مخاطب در نتایج سرپ گوگل کمک میکنند.
نکته: با توجه به واژه نامه گوگل، Rich Snippetها همان Rich Resultها یا نتایج غنی نامیده میشوند که کاربر میتواند آنها را با اسکیما کدها در سایت خود اضافه کند. اما ویژگیهای سرپ، اطلاعات اضافی هستند که موتور جستجو در مورد عبارت جستجو شده ارائه میکند. شما میتوانید تصویری از ریچ اسنیپتها در قسمت زیر مشاهده کنید.

سئو تکنیکال
در ادامه مراحل ارائه خدمات سئو سایت به سئو تکنیکال سایت و مشکلات فنی که ممکن است منجر به پایین آمدن ارزش سایت شما بشود، پرداخته خواهد شد. در این بخش مهم است که ارورهای گوگل سرچ کنسول برطرف شوند. از سوی دیگر، ارتقا سرعت سایت، ریسپانسیو بودن سایت، بهینه سازی کدها از دیگر خدماتی هستند که معمولا به صورت جداگانه باید آنها را درخواست دهید. در صورت نیاز، تیم سئوکار SEOEDU این خدمات را به شما ارائه خواهد کرد.
فرقی نمیکند برای سئو فروشگاه اینترنتی اقدام میکنید یا شخصی، مراحل ارائه خدمات بهینه سازی سایت در غالب موارد بدین شرح میباشد.
بهینه سازی ساختار سایت و کدنویسی آن
ساماندهی ساختار سایت شما چه از نظر طراحی سایت و نیز عمق مطالب برای سئوکارها بسیار مهم است. به همین خاطر خدماتی در این بخش ارائه میشوند تا اطمینان حاصل شود سایت شما برای کراول و خزش، ایندکس و مشاهده توسط موتورهای جستجو ایرادی ندارد. به عنوان مثال، یکی از اقدامات مهم در این بخش، رساندن عمق صفحات به 3 لایه است. همچنین قرار دادن صفحات دسته بندی در فهرستها، ساماندهی زیردستهها و صفحات محصول، ساماندهی مطالب بلاگ و دسته بندی آنها از جمله کارهای مهم در این بخش میباشند.
تست و افزایش سرعت سایت
سرعت یکی از فاکتورهای مهم در رتبهبندی سایت شما است که میتواند در گرفتن رنک بالا تاثیر بسیاری بگذارد. شما میتوانید به صورت جداگانه برای افزایش سرعت سایت خود درخواست دهید که منجر میشود تا نرخ بانس ریت کاهش یافته و مدت زمان ماندگاری کاربر و تجربه کاربری وی بیشتر شود.
خدمات تست و افزایش سرعت سایت نیاز به مهارت برنامه نویسی و طراحی سایت دارد و به همین خاطر سرویسهای آن معمولا به صورت جداگانه ارائه میگردند. شما میتوانید با پرسش از تیم سئو، از ارائه این خدمات اطمینان حاصل کنید. از جمله اقداماتی که در این بخش انجام میشوند میتوان به ارتقا هاست برای کاهش زمان پاسخ سرور، بهینه سازی تصاویر در وب سایت، بهینه سازی و مینیفای کردن کدهای فرانت، مینیفای کردن، بهینه سازی و حذف کدهای سنگین جاوا اسکریپت، فعال کردن کش، ارزیابی و بهینه سازی سایت از نظر پارامترهای LightSpeed گوگل و غیره اشاره کرد.
نکته: توصیه میکنیم سرعت سایت خود را در تمام صفحات به بازه زمانی زیر 5 ثانیه برسانید.

سئو خارجی
زمانی که خدمات سئو سایت در بخش On-Page SEO به صورت نسبتا کاملی انجام شود، کمپینهای سئو خارجی، بک لینکسازی و مواردی از این قبیل اجرا میشوند. در این حالت سئو خارجی سایت شما با برنامه توسط متخصص انجام خواهد شد که میتواند اقداماتی همچون بک لینکسازی، درج رپورتاژ، فعالیت در سوشیال مدیا، سوشیال سیگنالها، برند منشن و غیره باشد.
گزارش دهی
در نهایت، یکی از اقدامات مهمی که توسط تیمهای سئوکار در بخش خدمات سئو سایت انجام میشوند، گزارش دهی است. این کار در راستای اطلاع رسانی از میزان پیشرفت و وضعیت صفحات مختلف، کلمات کلیدی و کارهای انجام شده صورت میگیرد. مجموعه SEOEDU در راستای ارائه خدمات سئو وردپرس و سایتهای اختصاصی، متعهد به ارسال گزارش برای کارفرمایان میباشد.

مراحل آنالیز سایت در خدمات سئو چیست؟
در خصوص مراحلی که میتوان برای آنالیز وب سایتها از خدمات سئو سایت بیان کرد، میتوان گفت:
- وضعیت بک لینک رقبا: یکی از مراحل بسیار مهمی که در آنالیز وب سایت انجام میشود، مشاهده بک لینکهای رقبا برای کلمات کلیدی مختلف است. این موضوع به دلیل تخمین میزان بودجهای که برای سئو خارجی درنظر گرفته میشود مهم بوده و میبایست گزارشی از رقبای موجود در حوزه کاری شما تهیه شود.
- بررسی رنکها: قبل از ارائه خدمات سئو وب، مهم است که رنک سایت شما در کلمات کلیدی مختلف، از نظر ارزش دامنه، اسپ بودن، وضعیت نمره سایت در Google Page Speed، جی تی متریکس و غیره ارزیابی شود.
- بررسی مشکلات سئو داخلی: در این مرحله از ابزاری به نام اسکریمینگ فراگ کمک گرفته میشود تا مشکلات سئو داخلی سایت ارزیابی شوند. از جمله صفحات یتیم، تگهای H2 تا H6، بررسی تعداد پستها و صفحات، ارورهای 404، صفحات حذف شده و غیره.
- بررسی مشکلات سئو تکنیکال: در این قسمت، برخی مشکلات سئو تکنیکال اعم از فایلهای txt، سایت مپ و مواردی از این قبیل بررسی میشوند.
- بررسی سرعت و واکنشگرا بودن سایت.
شما میتوانید با اخذ وقت مشاوره، از خدمات سئو سایت (برای آنالیز سایت و ارائه راهکارها) استفاده نمایید.

مهم ترین ویژگی خدمات بازاریابی سئو
به طور کلی بررسی خدمات ارائه شده توسط شرکتهای سئو ضروری است. بهینه سازی روی صفحه یکی از اجزای حیاتی در خدمات سئو بوده و داشتن آن الزامی است. در واقع بهینه سازی درون صفحه باعث میشود که خدمات بازاریابی سئو بر روی ویژگیهای سایتتان در موتورهای جستجو متمرکز شود.
خدمات بهینه سازی سئو داخلی به طور کلی به شرح زیر هستند:
- به روزرسانی برچسبهای عنوان، توضیحات متا و تگهای مهم برای جستجو
- بررسی سئو سایت، تغییر مسیرها و ساختار پیوند داخلی
- ایجاد نقشه سایت
- بهینه سازی تصاویر سایت بر اساس بهترین روشها
- بهینه سازی وب سایت شما با کلمات کلیدی ارزشمند و مرتبط
- تجزیه و تحلیل قابلیت استفاده، سرعت و طراحی سایت شما
در بیشتر موارد، بهینه سازی روی صفحه بخش قابل توجهی از خدمات سئو را تشکیل میدهد. به همین دلیل است که اگر یک شرکت، سئو داخلی که درواقع مهمترین بخش خدمات بهینه سازی موتور جستجو است را ارائه ندهد، باید افراد دیگری را برای پیشبرد کار خود پیدا کنید.
خدمات سئو سایت برای چه سایتهایی ارائه میشوند؟
شما میتوانید برای دریافت خدمات سئو سایت، از این سرویسها برای پلتفرمهای مختلفی استفاده کنید. از جمله میتوان گفت:
خدمات سئو برای سایتهای فروشگاهی
یکی از پلتفرمهایی که میتوان در این قسمت درنظر گرفت، سایتهای فروشگاهی هستند که برای پروموت کردن محصولات خود در فضای مجازی به سئو احتیاج دارند. خدمات سئو برای این سایتها شامل بهبود رنک صفحات محصولات، دسته بندیها و نیز افزایش ترافیک و نرخ تبدیل آنها است. همچنین این دسته از کسبوکارها میتوانند برای غنی سازی محتوای محصولات خود، نگارش محتوا و بهینه سازی تجربه کاربری نیز از این خدمات استفاده کنند.
خدمات سئو برای سایتهای شرکتی
صاحبین شرکتها افراد دیگری هستند که با طراحی سایت، قصد دارند خدمات خود را به مخاطبین بیشتری نشان دهند. خدمات سئو سایت برای این دسته از افراد با هدف برندسازی، پروموت کردن خدمات و مجموعه آنها، جلب اعتماد بیشتر، افزایش ایمپرشن و ایجاد یک دید بهتر نسبت به مجموعه انجام میشود. از جمله اقدامات در این بخش میتوان به بهینه سازی صفحات درباره ما، دستاوردها و افتخارات، لندینگ پیجهای خدمات و بهینه سازی سرعت و طراحی سایت اشاره کرد.
خدمات سئو برای سایتهای خبری
از آنجایی که یکی از مهمترین راههای کسب درآمد سایتهای خبری، درج تبلیغات و انتشار رپورتاژها، آگهیها و تبلیغات CPC است، سئو برای آنها مهم میباشد. دلیل اهمیت سئو، جذب بیشترین تعامل و کاربر از فضای مجازی است؛ چراکه هرچقدر این عوامل افزایش یابند، ارزش خدمات آن بیشتر شده و درآمد آنها افزایش مییابد.
خدمات سئو برای سایتهای خبری با هدف افزایش ایمپرشن، تعامل با کاربر و جذب آنها در مطالعه کامل اخبار سایت انجام میگردد. تولید محتوا، سرعت سایت و نیز بهبود تایتلها از جمله مهمترین اقداماتی هستند که در خدمات سئو این پلتفرمها ارائه میشوند.
خدمات سئو برای سایتهای گردشگری
امروزه با وجود فضای مجازی، بسیاری از آژانسهای گردشگری مسافرین خود را از فضای مجازی جذب میکنند. این موضوع باعث شده است تا سایتهای گردشگری کوچک و بزرگ به فضای مجازی بیایند و برای سئو سایت خود اقدام کنند. با توجه به سنگین بودن رقابت در حوزه گردشگری داخلی و خارجی، خدمات سئو جزو بدیهیترین نیازهای این کسبوکارها است.
خدمات سئو برای سایتهای گردشگری با هدف بهبود رنکینگ لندینگ پیجهای مهم این سایتها از جمله تورهای گردشگری، رزرو بلیط یا محل اقامت انجام میگردد.
خدمات سئو برای سایتهای پزشکی
اگر به عنوان یک پزشک متخصص فعالیت میکنید، حتما مطب شخصی را نیز دارید. اعتماد در پزشکی یکی از عناصر مهم در جذب بیماران است. یکی از ترفندهای مهم برای کسب اعتماد در این عرصه، ایجاد سایت شخصی و سئو آن به لینکهای صفحه اول است؛ چراکه میتواند نشان دهنده فعالیت و معتبر بودن پلتفرمی به نام شما در فضای مجازی باشد که اعتبارتان را بیشتر میکند.
هدف ارائه خدمات سئو برای سایتهای پزشکی، افزایش محبوبیت و آگاهی از نام شما و تخصصتان است. همچنین در امتداد این هدف، تلاش میشود تا سایت با تولید محتوا، طراحی و بهینه سازی داخلی و خارجی به گونهای رشد کند که اعتماد مخاطب به راحتی با مشاهده این پلتفرم بدست آید.

چگونه برای بهینه سازی موتور جستجو برنامه ریزی کنیم؟
خدمات بهینه سازی سئو در مواردی دارای هزینههای زیادی است. این در حالی است که بودجه بازاریابی هر سازمانی متفاوت است؛ بنابراین استفاده از روشهای بهینه برای دریافت خدمات سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت شایانی دارد. در ادامه مواردی را بیان میکنیم که میتوانید با کمک گرفتن از آنها یک سئو با کیفیت و با هزینه مناسب را برای سایت خود خریداری کنید.
از تهیه طرحهای سئوی ارزان قیمت خودداری کنید
این خدمات معمولا خود را «ارزان» معرفی میکنند و قیمتشان پایین تر از دیگر افراد است. همچنین این افراد زمانی که نوبت به تحویل یا ارائه نتایج وعده داده شده میرسد، پاسخگو نیستند و ممکن است کار را اصلا تحویل ندهند. بهتر است که از خدمات شرکت هایی که قیمت سئو تضمینی را میدهند، استفاده کنید.
سئوی مداوم را جایگزین سئوی یکبار مصرف کنید
بهینه سازی موتور جستجو یک استراتژی مداوم است. سرمایه گذاری مستمر در سئو به کسب و کار شما کمک میکند تا بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشید. بنابراین، هنگام بودجه بندی برای خدمات سئو، بر روی سرمایه گذاری مداوم در مقابل سرمایه گذاری یک بار برنامه ریزی کنید.
مشخص کردن اهداف سئو
وقتی متوجه شدید که از سئو چه میخواهید، چه در زمینه کسب رتبه بندی بیشتر یا کسب درآمد بیشتر، میتوانید از این اطلاعات برای یافتن شریک سئو که با اهداف شما همسو است کمک بگیرید.

فروش خدمات بازاریابی سئو چه مزیتهایی دارد؟
به طور کلی خدمات بهینه سازی سئو شرایطی را فراهم آورده است تا افراد بتوانند با سرمایه گذاری به اهداف خود دست یابند. فروش خدمات سئو یکی از کارهایی است که مزایای زیر را به دنبال داشته و همه روزه عده زیادی دست به خرید آن میزنند. این موارد عبارتند از:
- صرفهجویی در زمان
- دسترسی آسان به تخصص خاص سئو
- تسریع زمان اجرای آیتمهای SEO
- بهبود رتبه و بازده برای کلمات کلیدی با رقابت بالا
- بازگشت سرمایه پس از مدتی کوتاه
انجام خدمات سئو سایت چقدر زمانبر است؟
از سوالات متداولی که بسیاری از کارفرمایان از ما می پرسند، می توان به مدت زمان سئو سایت اشاره کرد. بسیاری از آنها با این عقیده اشتباه که سئو یک پروسه کوتاه مدتی است و نتایج آن به سرعت دیده می شود، به این حوزه جذب شده اند. اما در واقعیت چنین تفکری اشتباه است و از سوی دیگر، نمی توان برای آن یک مدت زمان یکسان درنظر گرفت. چراکه در این زمینه، عواملی از جمله وضعیت سایت، سئو داخلی و غیره برای هر سایت به صورت منحصر به فردی نقش دارند.
آیا روش هایی هستند که روند سئو سایت را سریع تر کند؟
بله؛ همانطور که در این صفحه نیز اشاره کردیم، خدمات سئو سایت مجموعه ای از اقداماتی هستند که براساس استانداردهای گوگل انجام می شوند. شما می توانید با به کارگیری برخی از این اقدامات که با عنوان سئو کلاه خاکستری یا سیاه شناخته می شوند، در ترکیب با سئو کلاه سفید روند سئو سایت خود را سرعت ببخشید. با این حال ماندگاری این روش در صورتی که یک متخصص سئو حرفه ای به آن نظارت نکند، پس از مدتی از بین می رود.
3 تا از مهم ترین عوامل در تعیین مدت زمان سئو سایت
از دیگر فاکتورهای مهمی که در تعیین مدت زمان لازم برای انجام خدمات سئو سایت تاثیر گذار هستند، می توان گفت:
- میزان رقابت: اگر حوزه شما به شدت رقابتی باشد، مدت زمان لازم برای سئو سایت طولانی تر می شود. این پروسه در چنین شرایطی ممکن است از 5 تا 15 ماه به طول بیانجامد.
- بودجه سایت برای سئو: هرچقدر بودجه سایت شما برای سئو بیشتر باشد، مسیر بهینه سازی کوتاه تر خواهد بود.
- مشکلات سئو سایت: اگر سایت شما قدیمی است و وضعیت خوبی در سئو تکنیکال یا داخلی خود ندارد، زمان لازم برای مشاهده نتایج اقدامات بهینه سازی سایت طولانی تر خواهد شد. چراکه در این حالت، یک مرحله در ابتدا برای رفع تمام این مشکلات اضافه می شود که ممکن است زمان بیشتری برای اثر بخشی آن نیاز باشد.

منظور از خدمات سئو سایت سریع چیست؟
به طور معمول، خدمات سئو سایت در برخی حوزه ها و ایام سال به شدت افزایش می یابند. به عنوان مثال می توان به مناسبت های بلک فرایدی یا تعطیلات سال نو و تابستان اشاره کرد. علت این پدیده آن است که در این دوره های زمانی، بیشترین حجم مشتریان وارد کسب و کارها شده، گردش مالی و درآمدزایی آنها به شدت افزایش می یابند.
بنابراین بسیاری از شرکت ها به خصوص آژانس های گردشگری و کسب و کارهای فروشگاهی آنلاین، قصد انجام بهبود سئوی سایت خود در سریع ترین زمان ممکن را دارند. خدمات سئو سریع سایت به معنای انجام یکسری سلسله مراتب ها و به کارگیری تمام پتانسیل ها برای بهینه سازی سریع سایت شما است که برای حضور نتایج نخست موتورهای جستجو انجام می شوند.
سئو سریع وب سایت ها چگونه انجام می شود؟
برای شرکت ها و کسب و کارهایی که در این بخش قرار می گیرند، پیشنهاد ما استفاده از خدمات سئو پر رقابت و سریع در بازه زمانی کوتاه است. خدمات سئو داخلی وبسایت با حجم بسیار زیاد و به صورت فشرده انجام می شوند و لازم است کارفرمایان حتما حداقل 6 ماه قبل از این بازه های زمانی، پروسه بهینه سازی سایت خود را با یک متخصص سئو هماهنگ کنند. در این حالت، معمولا خدمات سئو سایت به صورت مقطعی انجام شده و از ترفندهای سئو کلاه سیاه یا خاکستری نیز استفاده می شوند.

چالشهای دریافت خدمات سئو سایت چیست؟
برخی از چالشهایی که ممکن است برخی از کارفرمان در هنگام دریافت خدمات سئو سایت با آن روبرو شوند، عبارتند از:
پرداخت هزینه بالا اما عدم نتیجه گیری مناسب
یکی از مشکلاتی که بسیاری از کارفرمایان ذکر میکنند، صرف هزینه بالا در سئو بدون نتیجه گیری دلخواه است. مهمترین دلیلی که منجر به چنین رویدادی در سفارش افزایش سئو سایت میشود، عدم توانایی کافی تیم سئوکار میباشد. مجموعههای سئو از نظر دانش، میزان تجربه و ترفندهایی که برای ارائه خدمات سئو سایت ارائه میکنند، متفاوت بوده و مهم است که در انتخاب شرکت سئو دقت بالایی را داشته باشید. برای انتخاب صحیح چنین مجموعههایی، دانش مجموعه، سابقه و تعداد پروژههای آن، رزومه و محتواهای تولید شده توسط تیم را با دقت بررسی کنید.
دریافت هزینه بالا
چالش دیگری که ممکن است کارفرما ذکر کند، هزینه بالای این نوع سرویسها است. در این حالت میبایست به وضعیت سئو سایت خود توجه کنید که چقدر نیاز به اصلاحات، ویرایش و بهینه سازی دارد. مثلا آیا سایت شما باید از نظر سرعت بهینه شود یا خیر؟ از سوی دیگر، بخشی از پروژه سئو وابسته به سئو خارجی یا بک لینکهایی است که درج میکنید. در این حالت میبایست هزینهای برای این بخش نیز درنظر گرفته شود که بسته به وضعیت سئو خارجی رقبای شما هزینه آن متفاوت است.
بدین نکته توجه کنید که هرچقدر حوزه کاری شما پر رقابتتر باشد، هزینه خدمات سئو سایت بیشتر و بیشتر خواهد بود. شما میتوانید با دریافت خدمات از تیمهای سئو حرفهای، هزینه خدمات سایتتان را تا حد ممکن کاهش دهید.

گزارش خدمات سئو و بهینه سازی سایت چیست و شامل چه چیزهایی میشود؟
اگر به عنوان یک کارفرما قصد دارید از خدمات سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید، لازم است در انتهای هر دوره، مثلا هر ماه یکسری گزارش از متخصص سئو دریافت نمایید. این کار میتواند به جهت اطمینان از انجام وظایف توسط سئوکار مهم باشد.
گزارشهایی که برای خدمات سئو و بهینه سازی سایت ارائه میشوند، عبارتند از:
- گزارش بک لینکهایی که در سایتهای مختلف ایجاد شدهاند.
- گزارش رپورتاژهایی که در سایتهای مختلف برای سایت شما منتشر شدهاند.
- گزارش محتواهایی که برای بخش بلاگ سایت شما نگارش شده و منتشر شدهاند.
- گزارش کلمات کلیدی، وضعیت و رتبه آنها نسبت به تاریخهای گذشته.
- گزارش اقداماتی که برای بهبود سئو تکنیکال سایت شما انجام شده است.
- ارائه آمارهایی از پیشرفت و عملکرد تیم سئو و نتایج آن که میتواند شامل “نمره سلامت سئو سایت”، “تعداد URLهای کراول شده”، “تعداد لینکهای داخلی و خارجی”، “ایمپرشنها و ورودیها”، “تعداد اخطارهای سرچ کنسول”، “نرخ تبدیل”، “نرخ بانس ریت”، “صفحات 404″، “بروکن لینکها” و غیره.
بسته به اینکه از چه مجموعهای برای دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت استفاده میکنید، گزارشها شامل محتواهای متفاوتی خواهند بود.

آشنایی با خدمات سئو سایت وردپرسی و کدنویسی شده
امروزه غالب خدمات سئو سایت، برای پلتفرم هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ارائه می شوند. این موضوع در ایران بیشتر از دیگر کشورها مرسوم است. چراکه مطابق با آخرین آمارها در سال 2022، ایران به عنوان دومین کشور استفاده کننده از wordpress پس از آمریکا و قبل از انگلیس شناخته شده است. شما می توانید در مجموعه سئودو، برای سفارش خدمات افزایش سئو سایت وردپرس و سایت برنامه نویسی شده نیز اقدام کنید. برخی از خدمات سئو سایت وردپرسی عبارتند از:
- افزایش سرعت بارگذاری سایت،
- نصب و تنظیم پلاگین های سئو وردپرسی،
- نصب اسکیما و فعال کردن ریچ اسنیپ های گوگل،
- خدمات سئو محلی (local seo) با ثبت سایت کسب و کار شما در گوگل،
- بهینه سازی صفحات داخلی و تعیین دقیق کانسپت آنها،
خدمات سئو سایت های کدنویسی شده
شما می توانید در مقایسه با سایت های برنامه نویسی شده، از خدمات سئو ارزان برای سایت های وردپرسی استفاده کنید. چراکه برای سئو اینگونه سایت ها با کدنویسی اختصاصی، ضروری است در کنار تیم سئو، یک مجموعه برنامه نویس نیز همکاری نمایند.
وجود تیم برنامه نویس به عنوان مکمل مجموعه سئو سایت ضروری است. علت این موضوع، برخی از تغییراتی هستند که می بایست با دانش کدنویسی بر روی این سایت ها اعمال می شوند. به عنوان مثال می توان به اضافه کردن مسیر راهنما برد کرامپ، تغییر تگ ها، ریدایرکت ها یا نوایندکس کردن صفحات اشاره کرد. بنابراین لازم است کارفرمایان این موضوع را در هنگام ارسال درخواست برای پشتیبانی سئودو ذکر کنند.

چگونه حرفهای بودن خدمات سئو سایت را بفهمیم؟
اگر قصد دارید برای دریافت خدمات سئو سایت حرفه ای اقدام کنید، میبایست چندین نکته را درنظر داشته باشید تا از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل نمایید. در این خصوص میتوان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:
به سراغ مجموعههای حرفهای بروید
شاید در طول صدها سال گذشته، پیشینیان ما بارها از ضرب المثل “کار را به کاردان سپردن” استفاده کردهاند که این جمله زیبا سینه به سینه به ما رسیده است. بنابراین میتوان تا حدودی به واقعی بودن این جمله اطمینان پیدا کرد. بدیهی است که اگر میخواهید یک کار را با شانس موفقیت بسیار بالا انجام دهید، باید آن را به متخصص بسپارید. این موضوع در سئو و بهینه سازی سایت که رفته رفته رقابت و چالشها برای آن بیشتر میشود، بسیار مهم است. این کار همچنین منجر به آن میشود که بودجه کمتری مصرف کنید، زمان رسیدن به اهداف خود را کاهش داده و بهترین مسیر را برای به ثمر رساندن اقدامات سئو سایت برگزینید.
تغییر دادههای سایت را حس کنید
اگر مسیر سئو سایت خود را به درستی طی کرده باشید، به طور قطع نتایج ملموس آن را مشاهده میکنید؛ از جمله افزایش رنک سایت در کلمات کلیدی مختلف، افزایش آمار ایمپرشن و نرخ کلیک، بیشتر شدن ترافیک ورودی به سایت و افزایش فروش. هرچند ذکر این نکته مهم است که بدانید خدمات seo یک سرویس بلند مدتی است و بسته به رقابت حوزه کاری شما، ممکن است نتایج آن بیش از 6 ماه تا 1 سال به طول بیانجامد.
تغییر رفتار کاربران را مشاهده کنید
یکی از نمودهای دیگری که میتوان آن را به طور مجزا جزو تغییرات و اثرات مهم خدمات سئو سایت دانست، تغییر رفتار کاربران است. چنین چیزی به اشکال مختلفی رخ میدهد که دو مورد آن بسیار مهم خواهد بود: اول افزایش ترافیک ورودی به سایت که باعث میشود تا محتوا، برند و صفحات سایت شما بیشتر دیده شود. در نتیجه محبوبیت نام تجاری شما در حوزهای که دارید افزایش یافته و تعامل کاربران از طریق تماس تلفنی، کامنتها و بازدید صفحات بیشتر خواهد شد. دوم بیشتر شدن نرخ تبدیل که میتواند میزان فروش محصولات یا خدمات سایتتان را بیشتر کند.

پلنهای خدمات سئو سایت کدامند؟
برای دریافت خدمات سئو سایت میتوان این سرویس را به صورتهای مختلفی دریافت کرد که معمولا عبارتند از:
- خدمات سئو زمان دار: در این حالت، سرویسهای خدمات سئو به صورت مدت دار ارائه میشوند. شما میتوانید خدمات سئو را به متخصص سئو به صورت یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یکساله بسپارید.
- خدمات سئو براساس رتبه: در این حالت برای رسیدن رتبه یک یا چند صفحه به رتبهای خاص در نتایج سرپ قرارداد بسته میشود. مدت زمان رسیدن به رتبه مدنظر شما ممکن است بسته به شدت رقابت، ترفندهای سئوکار و دانش وی متغیر بوده و لازم است مدت زمانی را برای اثبات پایداری نتیجه مدنظر شما درنظر گرفته شود.
- خدمات سئو براساس سئو کلمات کلیدی خاص: در این حالت قرارداد کارفرما و مجموعه سئوکار برای سئو کلمات کلیدی خاصی در سایت شما خواهد بود.
- خدمات سئو براساس فاکتورهای دیگر: شما میتوانید براساس فاکتورهای دیگری نیز پلنهای سئو را ایجاد کنید. از جمله میتوان به افزایش نرخ CTR، فروش، بهینه سازی سئو داخلی، خارجی، تکنیکال، محلی و غیره.
- پلنهای پروژهای: در این حالت پلنها دارای مشخصات و خدمات خاصی هستند که در همان قرار داد ذکر میشوند. به عنوان مثال: سئو 5 کلمه کلیدی، 15 تولید محتوا در ماه، بهینه سازی سرعت در صفحه اصلی، افزایش نرخ کلیک در 10 تیتر و غیره.
به طور معمول، خدمات سئو به صورت پروژهای و کلمه کلیدی انجام میشود. ما در مجموعه SEOEDU با برگزاری یک جلسه مشاوره پیش از قرارداد، پلنهای خاصی را برای سئو سایتتان پیشنهاد میدهیم.

در سفارش سئوی سایت به چه نکاتی توجه کنیم؟
کارفرمایانی که میخواهند برای سفارش سئوی سایت خود اقدام کنند، باید نکات مختلفی را درنظر بگیرند که برخی از مهمترین آنها را در ادامه این مطلب بیان میکنیم:
انتخاب شرکت سئو سایت قدرتمند
برای کسب بهترین تجربه در دریافت خدمات سئو سایت، لازم است یک مجموعه معتبر و حرفهای را به کار بگیرید. برای این کار، به دنبال شرکت سئو سایت با قدمت بالاتر، نمونه کارهای واقعی و تیمهایی باشید که مدیران و کارشناسان شناخته شدهای دارند. همچنین میتوانید نگاهی به رضایت مشتریان آنها داشته باشید تا بتوانید از عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید.
ارائه اطلاعات مهم از کسب و کار و هدف سئو
اگر کسبوکار شما برای دریافت خدمات سئو سایت دچار چالش شده است، ضعفها و ایراداتی در آن وجود دارد باید چنین نکاتی را در ضمن سفارش ارائه کنید. همچنین هدف شما از سئو و انتظاری که دارید بیان شود. این کار کمک میکند تا مجموعهای که قصد اجرای سفارش شما را خواهد داشت، با درک کامل از تواناییهای خود و چالشهای پیش رو، پروژه را پذیرش نماید. همچنین این کار در روند انعقاد قرارداد، هدف گذاری و تعریف تسکها مهم خواهد بود.
بخش مهمی از انجام پروژههای سئو، تامین مالی تسکهایی است که برای بهبود سایت شما تعریف میشوند. از آنجایی که سئو نیازمند درج رپورتاژ در سایتهای مختلف، ایجاد بک لینک، هدایت توسط متخصص سئو و تولید محتوا است، هزینه نسبتا قابل توجهی را در ماه نیاز دارد؛ بنابراین مهم است که هزینه پروژه سئو را برای طی کردن مسیر اصولی آن درنظر داشته باشید.

چطور خدمات سئو موردنیاز خود را انتخاب کنم؟
راه های مختلفی وجود دارند که میتوانید به کمک آنها سرویسهای موردنیاز خود را برای سئو دریافت کنید. در این خصوص میتوان گفت:
اولین و بهترین راهکار آن است که با یک متخصص سئو مشورت کنید. شما میتوانید یک جلسه را برای این کار اختصاص دهید.
سپردن سایت به مجموعههای سئو
یک روش دیگر سپردن تمام کارها به مجموعههای ارائه دهنده خدمات سئو است. در این حالت دیگر نیازی نیست نگران انتخاب خدمات سئو موردنیاز سایت خود باشید.
شما میتوانید با شرکت در دورههای آموزش سئو که در سایت ما نیز به صورت دورههای جامع ارائه شدهاند، تا حدی با این مهارت آشنا شوید. سپس خودتان برخی از سرویسها را برون سپاری کنید.
نکته: حتما در انتخاب یک سئوکار یا مجموعه برون سپاری برای دریافت خدمات سئو، تحقیقات لازم برای انتخاب بهترین آنها انجام دهید. ما در مجموعه SEOEDU آمادهایم تا خدمات سئو سایتهای فروشگاهی، شرکتی، شخصی و غیره را ارائه کنیم. همچنین کاربران میتوانند برای دریافت خدمات مشاوره، سفارش تولید محتوا، بک لینک و سئو خارجی از سرویسهای ما استفاده کنند.

هزینه خدمات در سئو چقدر است؟
هزینه خدمات سئو به عوامل مختلفی از جمله اهداف، نوع و افرادی که سئو سایت شما را در اختیار دارند، بستگی دارد. به زبان سادهتر تعرفه خدمات بهینه سازی سئو با توجه به سئو پروژهای، سئو ماهیانه، سئو ساعتی و سئو کلمات کلیدی متفاوت است. همچنین این هزینهها با توجه به سطح دشواری کلمات، وضعیت رقبا و وضعیت فعلی سایت شما مشخص خواهد شد. قیمت سئوهای خارجی و داخلی نیز با یکدیگر تفاوت دارند و میتوان آنها را به دست آورد. برای مثال سئو داخلی و سئو فنی دو مورد مهم داخل سایت هستند. هزینه آنها را میتوان از طریق کارهای مربوط و مورد نیاز و طبق استراتژی سئو مشخص کرد. در سئو خارجی سایت که شامل لینک سازی سیگنالهای شبکههای اجتماعی و همه کارهایی است که خارج سایت انجام میشود نیز میتوان جزئیات را تحلیل کرد و طبق نیازهای پروژه، هزینههای این بخش را برآورد کرد.
آیا خدمات سئو سرمایه گذاری است یا هزینه؟
سرمایه گذاری به معنای هزینهای است که برای رسیدن به هدفی بالاتر که میتواند از نظر ارزش یا درآمدزایی شما را در آینده راضی کند، صرف میشود. هزینه همان مخارجی است که به صورت مقطعی درنظر گرفته شده و عمدتا درآمد کوتاه مدتی دارد. اگر به اقداماتی که سئوکارها برای سایت شما در خدمات سئو انجام میدهد نگاهی بیندازیم، مشاهده خواهیم کرد که خدمات سئو یک نوع سرمایه گذاری است.
دلیل این امر آن است که ثمرات و نتایج خدمات سئو در آینده زمانی که بتوانید به نتایج بالاتر در فضای مجازی دست یابید به تدریج خود را نشان میدهند. با این حال لازم است هر فردی که از خدمات سئو استفاده میکند، به 2 نکته مهم توجه نماید:
- مهم است که این نوع سرویسها به صورت مداوم روی سایت ما انجام شوند تا بتوانید از ثمرات آن بهره ببرید.
- همچنین باید توجه کنید که سئو اثرات کوتاه مدت اندکی دارد که ممکن است در فضای رقابتی سنگین به چشم نیاید. اگر قصد دارید وارد حوزهای با رقابت شدید شوید، لازم است فرصت چند ماهه و حتی بیش از 1 سال را برای انجام کامل خدمات سئو اختصاص دهید.
ما در مجموعه SEOEDU تلاش میکنیم تا با تکیه بر تجربه بیش از 5 ساله خود، خدمات سئو را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم. همچنین به واسطه انجام دهها پروژه مختلف، خدمات سئو با انتخاب صحیحترین مسیر و در مدت زمان کمتر انجام خواهد شد.

هزینه پلن سئو ماهانه چقدر می باشد؟
امروزه شرکت هایی که به صورت تخصصی در حوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می کنند، خدمات سئو سایت را به شیوه های مختلفی ارائه می نمایند. مجموعه SEOEDU نیز با تکیه بر نیروی متخصصی که در حوزه های مختلف دارد، سرویس های خود را به صورت یک مجموعه پلن در یک بازه زمانی ارائه می نماید. یکی از این طرح های خدماتی، پلن های سئو یک ماهه هستند.
هزینه های درنظر گرفته شده برای پلن های سئو ماهانه که باید ظرف مدت 30 روز بر روی سایت شما انجام شوند، برحسب ویژگی های آن متفاوت هستند. به طور کلی، خدماتی که در این طرح ها درنظر گرفته شده اند عبارتند از: کیورد ریسرچ، کیورد تارگتینگ، تدوین استراتژی سایت و تقویم محتوایی، خدمات لینک سازی سئو اعم از درج بک لینک و رپورتاژ آگهی، تولید محتوا و سئو آن و در نهایت ارتقای سرعت سایت.

محاسبه قیمت خدمات سئو سایت
برای آنکه بدانید بودجه بندی های خدمات سئو چطوری مشخص می شود، لازم است با فاکتورهایی که در این بخش نقش مهمی دارند آشنا شوید که عبارتند از:
همیشه برای آنکه بتوانید برآورید از هزینه خدمات سئو و بهینه سازی سایت داشته باشید، به رقبا در صنفتان نگاهی بیندازید. مشاهده تعداد رپورتاژهای ثبت شده، تعداد بک لینکها، حجم تبلیغ در شبکه مجازی و اینترنت، تولید محتوا، راه اندازی پلتفرمهای دیگر مانند اپلیکیشن و غیره، همگی راههایی برای تخمین هزینه خدمات سئو سایت شما میباشد.
تبلیغات یکی از ارکان جدا ناشدنی است که میبایست در کنار خدمات سئو حرفه ای درنظر بگیرید. به طور کلی نمیتوان بودجه خاصی برای آن درنظر گرفت اما شما میتوانید بسته به درآمدی که دارید و مشاهده بودجه تبلیغاتی رقبای خود، بخشی از درآمدتان را در این قسمت اختصاص دهید. بهترین راه در مصرف چنین هزینهای آن است که از یک متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.
برای آنکه بتوانید در فضای مجازی، پلتفرم خود را بهینه سازی کنید، میبایست از یک متخصص سئو کمک بگیرید. شما میتوانید به صورت ماهیانه با چنین افرادی قرارداد بسته و سئو سایت خود را با پرداخت حقوق آنها، پیش ببرید.
هزینه تولید محتوا و لینکسازی
یک قسمت از هزینههای سئو سایت مربوط به تولید محتوا و لینکسازی میشود. بسته به اینکه چه نوع سایتی دارید و میخواهید چقدر روی سئو سایت خود کار کنید، شما باید در هفته حداقل 1-3 محتوا سئو شده منتشر نمایید. همچنین لینکسازی خارجی به صورت رپورتاژ و بک لینکهای انبوه انجام میشوند که هرکدام هزینه متفاوتی دارند.
مشکلات فنی سایت: این مورد معمولا به صورت جدا از سفارش سئو سایت قابل درخواست است. هستند بسیاری از پلتفرمهایی که به علت قدیمی بودن سایت، طراحی نامناسب و ایجاد مشکلاتی به وسیله وبمستر، دچار مشکلات فنی میشوند. در نتیجه لازم است برای رفع آنها از یک متخصص برنامه نویس سایت با همکاری متخصص سئو کمک بگیرید.

نتیجه گیری
سئو یک روش عالی برای کمک به رشد کسب و کار شما و رسیدن به سرنخهای جدید است. وقتی روی این استراتژی سرمایه گذاری میکنید، تمام مزایایی که ارائه میدهد را تجربه خواهید کرد. نکته حائز اهمیت در ارتباط با خدمات بهینه سازی سئو کمک گرفتن از افرادی است که اهمیت کسب و کار شما را تشخیص دهند و پتانسیل انجام کارهای سایتتان را داشته باشند. قیمت سئو سایت با توجه به نوع آن و افرادی که این کار را اداره میکنند متفاوت است؛ بنابراین بهترین راه برای آگاه شدن از دقیقترین نرخهای سئو و نحوه ثبت سفارش سئو سایت، کمک گرفتن از یک ارائه دهنده خدمات بهینه سازی سئو یا گاها سئو سایت رایگان است. با سرمایه گذاری در زمینه خدمات سئو میتوانید به کسب و کار خود رونقی دوباره ببخشید. seoedu خدماتی مانند سئو سایت شرکتی، سئو سایت فروشگاهی و سئو سایت وردپرس را به شما کاربران عزیز ارائه میدهد در صورت نیاز میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و راهنماییهای لازم را دریافت کنید.