سبد خرید 0

منتورینگ سئو چیست؟

به چه کسی منتور سئو می گویند؟

بر کسی پوشیده نیست که اکثر متخصصان سئو، کار خود را از طریق تجربه عملی به جای هر برنامه آموزشی رسمی یاد می­گیرند. کار با مشتریان و علاقه­مندان سئو یا گذراندن یک دوره آنلاین می‌تواند به شما در درک اصول اولیه کمک کند. راهنمایی­های سئو، هدایت­گری سئو یا منتورینگ سئو، یکی از بهترین راه­ها برای بازاریابان دیجیتال جدید و علاقه­مندان حوزه سئو، برای یادگیری از متخصصان این حوزه است. چه به دنبال اولین شغل خود باشید و چه علاقه­مند به بهبود مهارت­های خود در زیر مجموعه خاصی از سئو هستید، مربیگری یا منتورینگ سئو می­تواند به شما کمک کند تا به سرعت، سطح خود را ارتقا دهید و شبکه حرفه­ای خود را بسازید. برای مربیان و منتوران، داشتن فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دانش خود می­تواند احساس قدرت و تأیید کند و اعتماد به نفس در مهارت­های رهبری را در شما ایجاد کند. بنابراین چگونه می­توانید یک مربی سئو باشید. بیایید برخی از بهترین راه‌ها را برای آماده کردن خود برای موفقیت و چند اشتباه رایج که باید از آن­ها اجتناب کنید، مرور کنیم و در خصوص منتورینگ سئو و اصول آن بیشتر آشنا شویم.

منتورینگ سئو

ویژگی های جلسات منتورینگ در SEOEDU

پشتیبانی در طول هفته

تدوین استراتژی با کمک منتور

برگزاری جلسات هفتگی

منتورینگ سئو

نحوه برگزاری جلسات منتورینگ در SEOEDU

در جلسات منتورینگ سئو، با توجه به اینکه هر سایت روند و فرآیند سئو متفاوتی دارد سرفصل واحد و یک پارچه ای برای آن وجود ندارد، بلکه متناسب با هر سایت این جلسات تنظیم و مشخص می گردد.

مدت زمان جلسات منتورینگ به مدت 6 ماه بوده و جلسات به صورت کاملا خصوصی برگزار می گردد و در این جلسات مسیر و استراتژی سئو سایت شما در اختیارتان قرار داده می شود و فرآیند را برای شما باز خواهیم کرد تا در مورد فرآیند اجرای آن دچار چالش نشده و به راحتی موارد را پیاده سازی نمایید.

در جلسات منتورینگ سئو، مسیر سئو سایت شما بررسی و نکات برای بهبود آن به شما ارائه می گردد و صرفا فرآیند اجرایی پروژه برعهده شما خواهد بود و دیگر چالشی از بابت مسیر سئو و همینطور استراتژی نخواهید داشت.

در جلسات منتورینگ شرکت نکنید اگر:

اگر شما هیچ شناخت و آشناییتی با سئو ندارید و حتی یک دوره آموزش سئو را پشت سر نگذاشته اید، پیشنهاد میکنیم اصلا در جلسات منتورینگ سئو شرکت نکنید، زیرا این جلسات برای کسانی مورد نظر است که حداقل یک دوره سئو را پشت سر گذاشته و به دنبال انجام پروژه بدون چالش و با خیال راحت هستند.

مزایای درخشان منتورینگ سئو

  • قرار گرفتن زیر نظر یک متخصص یا منتور با تجربه با دانش گسترده در مورد سئو
  • دسترسی به یک فرد مورد اعتماد که می­توانید با او کاملاً صادق باشید و راهنمایی­ هایی در خصوص سئو کسب کنید.
  • دسترسی به کسی که شما را تشویق می­کند و به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما کمک می­کند.
  • دسترسی به یک الگوی مثبت که در جایی است که دوست دارید
  • دسترسی به فرصت‌های شبکه‌ای اضافی که از طریق تماس‌های مربیان شما ایجاد شده‌اند.
  • دسترسی به مربیان بالقوه برای حرفه خود
  • مربیان اغلب تحسین و احترام زیادی برای منتی­ های سئوی خود قائل هستند و گزارش می دهند که احساس می­کنند بیشتر از خود منتی­ها از این تجربه به دست آورده­اند. بسیاری از منتی ­ها، جوانان برجسته و کارآمدی هستند و بسیاری از آن­ها بر موانع بزرگی غلبه کرده ­اند.
جلسات منتورینگ سئو
هزینه منتورینگ سئو

منتورینگ سئو، یادگیری سئو با حرفه ای ترین منتورها

آیا به دنبال یک مربی سئو یا منتور سئو هستید که به شما در ارتقاء سطح شغلی سئو کمک کند؟ آیا می­خواهید سئوکار شوید، در زمینه تولید محتوا بدرخشید و نمی­دانید از کجا شروع کنید؟ شما می­توانید در ابتدا پس از کسب اطلاعات کافی در مورد منتورینگ سئو، مربی SEO یا منتور سئو برای خود استخدام کنید. در ابتدا بیاموزید که چرا ممکن است به راهنمایی سئو نیاز داشته باشی؟ چرا ممکن است کسی را به عنوان مربی یا منتور خود استخدام کنید و چگونه منتورینگ سئو برای شما پله­های پیشرفت در سئو و بهینه سازی را هموار می­سازد. تبدیل شدن به یک متخصص سئو موفق آسان نیست. نیاز به زمان، تلاش و صبر زیادی دارد. اما غیرممکن هم نیست. شما فقط باید یک مربی مناسب داشته باشید که بتواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند و راه را به شما نشان دهد. مربی سئو شخصی است که قبلاً در جای شما بوده­است و می­تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند. وقتی صحبت از یادگیری سئو می­شود، آن­ها یعنی کسانی که کارشان منتورینگ سئو است، منبع ارزشمندی هستند. اینترنت پر از اطلاعات است، اما سخت است که بدانید چه چیزی معتبر است و چه چیزی غیر قابل اعتماد. یک مربی می‌تواند به شما بگوید که کدام منابع ارزش خواندن دارند و کدام ارزش خواندن ندارند. آن­ها همچنین می­توانند در مورد نحوه شروع کار با سئو به شما مشاوره دهند و همچنین به سوالاتی که ممکن است در این راه داشته باشید پاسخ دهند. علاوه بر مشاوره سئو توسط منتورها، یک مربی خوب SEO بازخورد سازنده­ای در مورد کار شما ارائه می­دهد، چیزی که ممکن است از یک دوره یا کتاب آنلاین دریافت نکنید.

منتورینگ سئو

منتورینگ سئو چگونه باعث پیشرفت شما در سئو می شود؟

آیا می­خواهید شما یا تیمتان سئو را به صورت اصولی و با قواعد لازم فرا بگیرید؟ با رویکردی شفاف، seoedu به کسب و کار شما و تیمتان، آموزش، مشاوره و راهنمایی خواهد داد. ما با درک چالش­های شما و ایجاد یک برنامه سفارشی شروع می­کنیم. برخی از مشتریان ما فقط می‌خواهند در مورد جدیدترین نکات و ترفندها در ارتباط با سئوی پیشرفته اطلاعاتی کسب کنند، تیم seoedu با ارائه خدمات سئو، در حوزه منتورینگ سئو نیز خدماتی را به شما ارائه می­دهد. از سوی دیگر، ما همچنین به مشتریانی کمک می‌کنیم که تیمشان دانش سئو کمی دارد یا اصلاً دانش سئو ندارد، اما می‌خواهند کمپین‌های داخلی را یاد بگیرند و اجرا کنند. ما می‌توانیم شما را در مسیر درست راهنمایی کنیم، چه تیم شما از قبل دانش پیشرفته سئو داشته باشد، چه اندک باشد یا در این بین، ما می­خواهیم رویکرد شفاف خود را برجسته کنیم. علاوه بر مشاوره، هدایتگری، خدمات طراحی سایت و… در مدت زمان کوتاهی در زمینه سئو پیشرفت خواهید کرد.

یکی از مهمترین ویژگی های منتورینگ سئو در seoedu این است که شما در طول هفته به جز ایام تعطیل در هر زمان سوال یا چالشی داشته باشید، میتوانید با منتور خود ارتباط گرفته و سوال خود را بپرسید.

جلسات منتورینگ شما، در گوگل میت برگزار می گردد تا به شما به صورت کامل موارد گفته و حتی با اشتراک گذاری صفحه ارائه گردد.

در طی منتورینگ سئو سعی داریم تا هر هفته 1 جلسه با شما داشته باشیم تا مشکلات و موارد سئویی سایت را بررسی و برنامه ریزی هفته آتی شما را در اختیارتان قرار دهیم.

شما عملا در حال استفاده از تجربه ما در زمینه سئو هستید و قطعا زمانی که ما مسیری را برای سئو سایت شما در نظر گرفته باشیم، در صورت عمل کردن به آن حتما به نتیجه مورد نظر دست پیدا خواهید کرد.

مسئولیت‌های یک تیم سئو و پیرو منتورینگ سئو

اهداف تیم، ساختار کلی، نوع افراد تیم و نقشی که هر یک از اعضا ایفا می­کنند را مشخص می­کند. ساختار تیم شما باید دارای افرادی باشد که مسئول جنبه­‌های مختلف سئو هستند، از جمله متخصصان و منتوران سئویی برای موارد زیر:

چگونه یک ساختار تیم سئو خلق کنیم؟

مرحله 1: اهداف تیم SEO خود را مشخص کنید

اولین گام در ایجاد ساختار تیم سئو این است که اهداف تیم سئو خود را مشخص کنید. ممکن است این یک کار دلهره آور به نظر برسد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که بدون اهداف تعریف شده، اندازه گیری موفقیت یا شکست تیم شما دشوار است. یک راه عالی برای شروع تعیین اهداف، ارزیابی این است که آیا اهداف سئو گذشته محقق شده­اند یا خیر. اگر نه، از خود بپرسید چرا؟ چه چیزی مانع از رسیدن به هدف شد؟ و برای اطمینان از موفقیت تیم جدید در آینده چه کاری می توان انجام داد؟ آیا منتورینگ سئو می­تواند این مشکل را حل کند؟ با کمک منتورها اهداف تیم خود را مشخص کنید. وقتی مشخص کردید که چرا اهداف گذشته شکست خورده اند، وقت آن است که اهداف جدیدی را با راهنمایی منتوران تعیین کنید! مطمئن شوید که آن­ها را خاص و کاربردی انتخاب کنید تا شما و تیمتان بتوانید به راحتی پیشرفت را اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، “افزایش ترافیک ارگانیک به میزان X٪ در سه ماهه سوم” یک هدف بسیار دست یافتنی تر از “بهبود ترافیک وب سایت” است. همچنین اهداف قابل اندازه گیری را که قابل دستیابی و مرتبط با کسب و کار هستند تعیین کنید. علاوه بر اینکه مطمئن شوید اهداف سئوی شما خاص و قابل اجرا هستند، همچنین باید مطمئن شوید که آن­ها برای کسب و کار شما مرتبط و قابل دستیابی هستند. به هر حال، اگر آنها خیلی چالش برانگیز باشند (یا به اندازه کافی چالش برانگیز نباشند)، ممکن است برای تیم شما مفید نباشند.

علاوه بر این مطمئن شوید که اهداف شما مشخص و قابل اجرا هستند. از تجزیه و تحلیل رقبا الهام بگیرید و هنگام ایجاد اهداف سئو از دستورالعمل های EAT)) یعنی تخصص، اقتدار، اعتماد استفاده کنید. به منظور ایجاد اهداف قابل دستیابی برای تیم سئوی خود، آنچه رقبای شما به خوبی انجام می­دهند و الگوبرداری از موفقیت­های آن­ها می­تواند مفید باشد. علاوه بر این، استفاده از دستورالعمل­های EAT می­تواند به شما در ایجاد اهداف کل نگر کمک کند که تمام جنبه­های موفقیت سئو را در نظر بگیرند.

Mentorship1
Mentorship2 scaled

مرحله 2: نیازهای محتوای خود را با سئو و اهداف تجاری ترسیم کنید

اکنون که درک خوبی از اهداف سایت و نیازهای مخاطبان خود دارید، زمان آن فرا رسیده که نقشه‌برداری محتوای خود را شروع کنید. نقشه برداری سو به شما کمک می­کند تا یک چشم انداز مشترک برای چگونگی رشد و تکامل سایت در طول زمان ایجاد کنید و در نهایت، نقشه‌برداری محتوا برای توسعه محتوا مهم است و به شما کمک می‌کند روی اهداف سایت و انواع محتوایی که برای دستیابی به آن‌ها باید تولید کنید تمرکز کنید. اما مهم‌تر از همه، یک نقشه محتوای خوب می‌تواند به شناسایی شکاف‌ها در استراتژی توسعه محتوای فعلی شما کمک کند. بنابراین مطمئن شوید که مرتباً از آن بازدید می‌کنید!

مرحله 3: بودجه‌ای را پیرامون اهداف مالی و تجاری تنظیم کنید

اکنون که برنامه‌ای دارید، مهم است که برای بودجه و اهداف تجاری بودجه داشته باشید. این کار کمک می­کند مطمئن شوید که تیم شما منابع لازم برای موفقیت را دارد. برخی از مواردی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • برای انجام وظایف نویسندگی خود به چند نفر نیاز دارید
  • برای ویراستاری محتوا به چند نفر نیاز دارید؟
  • آیا به یک سئوکار فنی نیاز دارید؟
  • آیا می­توانید سئوی خارج از صفحه را به اشخاصی بسپارید
  • آیا به کسی برای کمک به مدیریت پروژه­های سئو نیاز دارید؟
  • چه سطح تجربه ­ی برای هر یک از این افراد نیاز دارید؟
  • چقدر برای ابزار نیاز دارید؟ برای کمک به مدیریت گردش کار سئو، روی ابزارهایی مانند رتبه برتر برای محتوا و بهینه سازی خودکارسازی مختصر سرمایه گذاری کنید.
  • آیا به یک تیم منتورینگ سئو نیاز دارید؟
mentorship3jpg scaled
Mentorship4

مرحله 4: ترکیب مناسبی از افراد و مهارت‌ها را به دست آورید

به سختی می­توان فردی را پیدا کرد که در تمام مهارتهایی که برای موفقیت نیاز دارید برتر باشد. بنابراین، ترکیب مناسبی از افراد و مهارت ­ها را به دست آورید و ساختار تیم خود را از آنجا بسازید. برای ایجاد یک تیم سئو، با پر کردن موقعیت­های کلیدی شروع کنید. افرادی را جستجو کنید که می­توانند نقش­های اساسی را انجام دهند و حتی به عنوان رهنما و آموزگار به در راستای منتورینگ سئو به تیم شما آموزش دهند.هنگام کنار هم قرار دادن ساختار تیم خود، با پر کردن پست­های کلیدی مانند مدیر پروژه یا رئیس بهینه سازی موتور جستجو شروع کنید. از آنجا، بقیه اعضای تیم خود را با استخدام افراد دارای مجموعه مهارتهای تکمیلی بسازید. این کمک می­کند تا اطمینان حاصل شود که همه اعضای تیم شما توانایی مشارکت و کار منسجم در جهت اهداف مشترک را دارند. اطمینان حاصل کنید که اهداف از ابتدا مشخص هستند و جلسات هفتگی را تنظیم کنید تا همه بتوانند در مورد پیشرفت به‌روز باشند. در نهایت، روی ابزارهایی سرمایه گذاری کنید که بهره وری را افزایش می­دهند (مانند نرم افزار مدیریت کار) تا از تکرار تلاش جلوگیری کنید.

مهارتهای لازم یک مربی موثر در منتورینگ سئو

توانایی گوش دادن و درک مسائل

توانایی ارائه بازخورد سازنده و مفید

درک اهمیت ایجاد روابط حرفه‌ای

تمایل به ارائه مربیگری و راهنمایی متفکرانه

تیم سازی در سئو چگونه است؟

سئو به تنهایی به راحتی قابل انجام نیست. می­تواند سخت و وقت گیر باشد. به همین دلیل است که داشتن تیمی برای کمک به بهینه سازی کار سازمان شما و بالا بردن شما در نتایج موتورهای جستجو ضروری است. شما باید بدانید که چگونه یک ساختار تیم SEO را که برای سازمان شما بهترین است، ترسیم و ایجاد کنید. شما باید بتوانید افراد مناسب را شناسایی کنید، بدانید کجا آن­ها را پیدا کنید و حتی بتوانید در آینده از آنها در منتورینگ سئو نیز استفاده کنید. تیم سئو مجموعه‌ای از افراد است که با یکدیگر برای بهبود دید و ترافیک جستجوی ارگانیک یک وب‌سایت همکاری می‌کنند. این تیم اغلب از اعضای تیم­های دیگر درون یک سازمان، مانند تیم وب، تیم بازاریابی دیجیتال و تیم محتوا تشکیل شده­است. در حالی که برای همه تیم­ها مهم است که هنگام کار با سئو در یک صفحه باشند، به ویژه برای تیم سئو بسیار مهم است که با تیم­های توسعه وب و محتوا  و متورینگ سئو ارتباط خوبی داشته باشند. تیم های محتوا بر اساس پیشنهادات یک مدیر سئو به کارهای تحریریه، مدیریت و تولید محتوا کمک می­کنند. همچنین ترکیب یک تیم سئو می­تواند تاثیر مستقیمی بر اثربخشی یک کمپین سئو در راستای منتورینگ سئو داشته باشد.

در حالی که هر یک از اعضای یک تیم معمولی سئو دارای مهارت‌های ارزشمند و نقش مهمی هستند، اما محدودیت‌هایی نیز دارند. به همین دلیل است که مدیریت اثربخش پروژه، کلیدی است تا تیم­ها سازنده باشند. با ایجاد گردش‌های کاری پروژه سئو که نقاط قوت و ضعف همه را در بر می‌گیرد و با استفاده از دستورالعمل‌هایی برای اجرای پروژه و بها دادن به منتورینگ سئو، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه با هم در جهت اهداف مشترک برای نتایج کسب‌وکار، آگاهی از برند و دستیابی به آن کار می‌کنند.

ساختار تیم سئو تا حد زیادی به اندازه سازمان بستگی دارد

ساختار یک تیم سئو بیشتر اوقات بازتابی از فلسفه شرکت در مورد سئو است. برخی از سازمان‌ها، عمدتاً سازمان‌های کوچک‌تر، رویکرد سنتی‌تری دارند که در آن همه هر کاری انجام می‌دهند. اما در شرکت‌ها و آژانس‌های بزرگ‌تر، متخصصانی برای هر جنبه از سئو وجود دارند. علاوه بر این ساختار تیم سئو تا حد زیادی به ساختار تیم بازاریابی داخلی نیز بستگی دارد

در حالی که شرکت‌ها ساختارهای مختلفی را بر اساس نیازهای خود راه‌اندازی می‌کنند، یک تیم خوب اغلب حول ساختار تیم بازاریابی داخلی ساخته می‌شود. زمانی که تیم­های سئو و بازاریابی از نزدیک با هم کار می­کنند، استراتژی محتوا به درستی بین این دو ارتباط، برقرار می­شود. بنابراین، برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، تیم سئو و تیم محتوا یا بازاریابی شما باید دست به دست هم دهند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=15172