شگفت انگیزترین ابزارهای سئو + معرفی ابزارها

- 1 ابزارهای سئو چیست؟
- 2 چرا از ابزارهای سئو استفاده کنیم؟
-
3
بهترین ابزارهای رایگان سئو شامل چه ابزارهایی هستند؟
- 4 1. گوگل آنالیتیکس
- 5 2. Data Studio
- 6 3. Keyword Hero
- 7 4. ابزار Panguin
- 8 5. Redirect Path
- 9 6. Quick Click Website Audit
- 10 7. BROWSEO
- 11 8. Ahrefs، ابزار کلمات کلیدی SEO
- 12 9. کنسول جستجوی گوگل: ابزار برتر SEO
- 13 10. SEMRush، ابزارهای سئو بازاریابی
- 14 11. KWFinder ابزار کلمات کلیدی SEO
- 15 12. Moz Pro، نرم افزار SEO
- 16 13. Ubersuggest، ابزار ردیابی کلمات کلیدی
- 17 14. SpyFu، ابزار رایگان SEO
- 18 15. Woorank، ابزار رتبه بندی SEO
- 19 16. Majestic، ابزارهای SEO بازاریابی
- 20 17. Google Trends، ابزار جستجوگر سئو
- 21 18. SEOQuake، ابزار رایگان SEO
- 22 19. Siteliner، ابزار تحلیل سئو
- 23 20. کلمات کلیدی در همه جا؛ ابزار کلمات کلیدی SEO
- 24 ابزارهای سئو را چطور تهیه کنیم؟
- 25 با بهترین ابزارهای سئو در مسیر پیشرفت قدم بردارید!

چه وب سایت شما 20000 صفحه باشد یا 20 صفحه، یکی از با ارزشترین داراییهای شما است. این وبسایت یا در واقع بستر دیجیتال مارکتینگ شما، میتواند اطلاعات مفیدی ارائه دهد، به سؤالات پاسخ دهد و خدمات آنلاین را به مخاطبان مربوطهی شما ارائه دهد. اما چه اتفاقی میافتد اگر بازدیدکنندگان شما نتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند؟ سئو (مخفف بهینه سازی برای موتورهای جستجو) است. عمل بهینه سازی وب سایت شما به گونهای است که وبسایت شما، در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالاتری کسب کند.
اگر رتبه سایت شما به اندازهای که میخواهید برتر نیست، وقت آن است که به استراتژی سئوی خود نگاه خوبی بیندازید. ابزارهای آزمایش شده و واقعی و همچنین ابزارهای سئو، یافتن کارهایی را که باید انجام دهند تا در صدر باقی بمانند را برای صاحبان سایتها آسانتر میکند. اگر به دنبال شروع کار با سئو هستید یا میخواهید به نتایج بهتری دست یابید، در اینجا لیستی از بهترین ابزارهای سئو رایگان را که باید استفاده کنید، برای شما آماده کردهایم. در SEOEDU و در ادامه مقاله ابزارهای سئو پیشرو در جهان را تجزیه و تحلیل، بررسی و رتبه بندی میکنیم و ضمن مشاوره سئو و معرفی ابزارهای سئو که با هدف کمک به برندها برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل ساخته شدهاند، مزایای هر یک را نیز بیان خواهیم کرد.
ابزارهای سئو چیست؟
در پاسخ به این سوال که ابزارهای سئو چیست؟ باید بگوییم، ابزارهای سئو، دادهها و هشدارهایی را در مورد سلامت و موفقیت کلی وب سایت شما ارائه میدهند. آنها به کشف مناطق فرصت و شناسایی نقاط ضعف یا مسائلی که ممکن است مانع از رتبه بندی و کسب درآمد در SERPها شوند را شناسایی میکنند. همانطور که ابزارهای واقعی هر کدام نقش خاصی دارند، در سئو نیز همین امر صادق است. ابزارهای سئو فوق العاده مفید هستند؛ اما باید بدانید که چگونه از آنها استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آنها ببرید. حتی چند مجموعه ابزار سئو وجود دارند که میتوانند گاهی اوقات بیش از مواردی که به آنها اشاره کردیم به شما کمک کنند و به شما یک نگاه کلی به عملکرد SEO شما میدهند.
برترین ابزارهای سئو خدمات زیر را شامل میشوند:
- تجزیه و تحلیل
- تحقیق کلمات کلیدی
- پیوندها
- سئوی محلی
- سئوی موبایل
- سئو روی صفحه
- پژوهش
- بررسی رتبه
- سرعت سایت
- سئو وردپرس
شما میتوانید یک وب سایت بسازید، اما بدون ابزار، کار شما سخت خواهد بود و شاید کیفیت لازم را نداشته باشد و در نهایت نتیجه دلخواهی کسب نکنید. شما در طول فرایند بهینه سازی وبسایت خود با عبارات و مسائل زیادی مواجه خواهید شد. از تعداد بازدید از صفحات وب شما گرفته تا بررسی ترافیک ورودی، تعداد و کیفیت لینکهای داخلی و خارجی، خطای HTML، کلمات کلیدی محبوبی که قصد دارید برای جذب مخاطبان استفاده کنید و… بنابراین ابزارهای سئو در این مسیر میتوانند تا حد زیادی شما را راهنمایی کنند. باید بدانید که آموزش ابزارهای سئو در ابتدا برای شما ضروری خواهد بود؛ چرا که نخستین پله از پیشرفت شما در سئو را شامل میشود. ابزارهای سئو را به خوبی بشناسید و در مسیر یادگیری آنها از منابع معتبری چون seoedu استفاده کنید. Seoedu ضمن ارائه خدمات طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی، مشاوره سئو و ابزارهای سئو را نیز ارائه میدهد. شما میتوانید با مقایسهی قیمت خدماتی چون قیمت طراحی سایت فروشگاهی و خدمات دیگر، تصمیم بگیرید که از چه خدماتی استفاده کنید.

چرا از ابزارهای سئو استفاده کنیم؟
ابزارهای سئو شما را از تحقیقات خسته کننده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل دادهها نجات میدهند. با استفاده از این ابزارها، میتوانید ببینید کدام بخش از استراتژی شما و نیز تغییرات اعمال شده موجب سود دهی شما میشود. بهترین ابزارهای سئو همچنین گزارشهایی در مورد مقایسهی شما با رقبا ارائه میدهند. اگر بیش از یک وب سایت را مدیریت میکنید، ابزارهای سئو میتوانند به شما کمک کنند تا عملکرد هر سایت را در لحظه ارزیابی کنید. بسیاری از کارآفرینان با چندین وب سایت، در نهایت دادههای زیادی را در صفحات گسترده قرار میدهند و به صورت دستی آن را تجزیه و تحلیل میکنند. اما دادهها به زودی بسیار زیاد میشود و خطر نادرست بودن گزارش ها را افزایش میدهند. خوشبختانه، میتوانید از ابزارهای سئو برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید. پس فقط کافیست با خرید اکانت ابزارهای سئو، عملکرد سایت خود را به اصولیترین روش ممکن و با کمک بهترین ابزار بررسی و بهینه کنید.

بهترین ابزارهای رایگان سئو شامل چه ابزارهایی هستند؟
اگر به دنبال شروع کار با سئو هستید یا میخواهید با هزینه کم به نتایج بهتری دست یابید. تسلط بر بهینه سازی سئو میتواند سخت باشد، به خصوص اگر تازه شروع کردهاید. اما خوشبختانه، یافتن بهترین ابزارهای سئو آسان است. در اینجا چند مورد از بهترین ابزارهای رایگان سئو را که باید استفاده کنید، آورده شدهاست.
1. گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس یک منبع ارزشمند است که برای هر بازاریاب دیجیتالی که در مورد SEO جدی است، عملا ضروری است. دادههای مفید زیادی در مورد وب سایتها مانند تعداد بازدید از سایت، منابع ترافیک و جمعیت شناسی مکان ارائه میدهد. با اطلاعات دقیق Google Analytics، بازاریابان دیجیتال میتوانند استراتژی محتوای خود را تغییر دهند. گوگل آنالیتیکس به عنوان بهترین ابزار رایگان برای بررسی سئو است که هر بازاریاب دیجیتال باید از آن استفاده کند.
در این مقاله بیشتر کامل ترین اطلاعات را راجع به اصطلاحات گوگل آنالیتیکس مطالعه کنید.

2. Data Studio
Google Data Studio به شما امکان میدهد دادهها را از منابع مختلف مانند کنسول جستجوی Google و Google Analytics ادغام کنید و تصاویر قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید. اگر تازه با آن شروع کردهاید، راهنماییهای مبتدی برای Data Studio مفید خواهند بود.

3. Keyword Hero
آگاهی از دادهها و اطلاعات کلمه کلیدی ندارید؟ آن را به Keyword Hero بسپارید که از ریاضیات و یادگیری ماشینی پیشرفته برای پر کردن جاهای خالی استفاده میکند. این سرویس برای بیش از 2000 جلسه در ماه رایگان است. Keyword Hero همچنین در حال حاضر یک آزمایش رایگان 90 روزه ارائه میدهد.

4. ابزار Panguin
ابزار Panguin که توسط Barracuda Digital ارائه شدهاست، ترافیک جستجوی شما را با تغییرات شناخته شده در الگوریتم گوگل ردیف میکند. اگر اشکالی را مشاهده کردید که با یک بهروزرسانی جدید مطابقت دارد، احتمالاً با این ابزار خطر را پیدا کردهاید و میتوانید برای رفع آن کار کنید!

5. Redirect Path
برنامه افزودنی Redirect Path Chrome کدهای وضعیت HTTP 301، 302، 404 و 500 را پرچمگذاری میکند. علاوه بر این، تغییر مسیرهای سمت سرویس گیرنده مانند تغییر مسیرهای متا و جاوا اسکریپت نیز علامت گذاری میشوند و اطمینان حاصل میشود که هر مشکل تغییر مسیر میتواند بلافاصله کشف شود. هدرهای HTTP مانند انواع سرور و هدرهای کش و همچنین آدرس IP سرور نیز با کلیک یک دکمه قابل نمایش هستند. علاوه بر این، تمام این جزئیات را میتوان برای اشتراک گذاری آسان یا اضافه کردن به یک سند حسابرسی فنی در کلیپ بورد شما کپی کرد.

6. Quick Click Website Audit
ممیزی وب سایت کلیک سریع یک برنامه افزودنی است که به بسیاری از ابزارهای سئو آنلاین امروزی که بیشترین استفاده را دارند پیوند میدهد. وقتی روی یک پیوند کلیک میشود، URL صفحه فعلی را استخراج میکند و آن را به ابزار انتخابی وارد میکند، بنابراین نیازی به کپی و چسباندن پیوندها در همه ابزارها نیست.

7. BROWSEO
BROWSEO به شما این امکان را میدهد که ببینید وب سایت شما در یک موتور جستجو چگونه به نظر میرسد. اساساً صفحه وب شما را پاک میکند و ساختار زیربنایی را به شما نشان میدهد. این ابزار به شما کمک میکند تا بفهمید آیا ربات گوگل در دسترسی به محتوای مهم سایت شما مشکل دارد یا خیر. یکی از ویژگیهای این ابزار رایگان سئو، پیش نمایش SERP است. همچنین یک پیش نمایش از نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجو را نشان میدهد. میتوانید ببینید که آیا عناوین و توضیحات متا شما به اندازه کافی بهینه شدهاند یا خیر و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنید.
شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تولید محتوا و نحوه سئو آن به صفحه آموزش سئو محتوا مراجعه نمایید.
8. Ahrefs، ابزار کلمات کلیدی SEO
Ahrefs، یکی از بهترین ابزار سئو اشتراکی آنلاین است. میتوان گفت، این ابزار بهترین ابزار تجزیه و تحلیل سئو در سراسر جهان است. این ابزار مشخص میکند که چه بخش هایی از وب سایت شما برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند. از دیدگاه تحلیل رقبا، احتمالاً از Ahrefs برای تعیین بک لینکهای رقیب خود استفاده میکنید تا از آنها به عنوان نقطه شروع برای برند خود استفاده کنید. همچنین میتوانید از این ابزار سئو برای یافتن بیشترین پیوند به محتوا در جایگاه خود استفاده کنید، لینکهای شکسته را در وبسایت خود بررسی و اصلاح کنید و یک نمای کلی از بهترین صفحات خود را مشاهده کنید (بنابراین میتوانید ببینید چه اطلاعاتی در بین بازدیدکنندگان ایجاد میشود).
Ahrefs یکی از محبوبترین ابزارها در مورد جنبههای مختلف سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی، ردیابی رتبه، تحقیقات رقبا، ممیزی SEO، تحقیقات محتوای ویروسی و موارد دیگر است. ما سایت خود و رقبای خود را به وسیلهی آن بررسی میکنیم؛ سپس این ابزار سایتهایی را به ما نشان میدهد که به رقبای ما بک لینک دادهاند. همچنین این ابزار به ما کمک میکند فرصتهای پیوند عالی را پیدا کنیم. Ahrefs در رتبه بندی سایت ما برای چندین کلیدواژه اصلی و رساندن ما به 350,000 بازدیدکننده در ماه بسیار موثر است.

9. کنسول جستجوی گوگل: ابزار برتر SEO
کنسول جستجوی گوگل که به صورت رایگان برای همه افراد دارای یک وب سایت ارائه میشود، به شما امکان میدهد حضور وب سایت خود را در Google SERP نظارت و گزارش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود را با افزودن یک کد به وب سایت خود یا مرور از طریق Google Analytics تأیید کنید و میتوانید نقشه سایت خود را برای نمایه سازی ارسال کنید. اگرچه برای نمایش در نتایج جستجوی Google نیازی به یک حساب کنسول جستجو ندارید، اما بطور کلی میتوانید کنترل کنید چه چیزی ایندکس میشود و چگونه وبسایت شما با این حساب نمایش داده میشود. به عنوان یک ابزار جستجوگر سئو، کنسول جستجو میتواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که گوگل و کاربرانش چگونه وب سایت شما را مشاهده میکنند و به شما اجازه میدهد برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی گوگل بهینه سازی کنید. این ابزار به ویژه برای وب سایتهای جدید مفید است زیرا به صاحبان سایت اجازه می دهد صفحات وب را برای فهرست بندی جستجو ارسال کنند.

10. SEMRush، ابزارهای سئو بازاریابی
ابزارهای سئوی بازاریابی مانند SEMRush معمولاً در جامعه SEO مورد علاقه طرفداران هستند. کارشناسان دوست دارند که به شما اجازه دهند به راحتی رتبه بندی خود را ارزیابی کنید و همچنین تغییرات و فرصتهای رتبه بندی جدید را شناسایی کنید. یکی از محبوبترین ویژگیهای این ابزار سئو، آنالیز Domain vs Domain است که به شما امکان میدهد وب سایت خود را به راحتی با رقبای خود مقایسه کنید. اگر به دنبال گزارشهای تحلیلی برای کمک به درک بهتر دادههای جستجوی وب سایت، ترافیک یا حتی رقبای خود هستید، میتوانید کلمات کلیدی و دامنهها را با هم مقایسه کنید. ابزار جستجوگر سئو روی صفحه به شما این امکان را میدهد که به راحتی رتبه بندی خود را نظارت کنید و توصیههایی در مورد بهبود عملکرد وب سایت خود پیدا کنید.
لیراز پوستان، مدیر ارشد سئو و تولید محتوا در Outbrain، ابزار SEMRush را به عنوان یکی از بهترین ابزارهای SEO توصیه میکند. او می گوید: «ابزار سئوی مورد علاقه من SEMrush با ویژگی «بینش ترافیک ارگانیک» است. این ویژگی به من امکان میدهد همهی مقالات پیشرو خود را با یک داشبورد به همراه کلمات کلیدی مرتبط، اشتراکگذاریهای اجتماعی و تعداد کلمات مشاهده کنم. همچنین یک نمای کلی سریع از آنچه کار میکند و مکان بهینه سازی ارائه میدهد. من معمولاً از SEMrush در کارهای روزانه خود استفاده میکنم، این ابزار را دوست دارم و از ممیزی سایت آن برای بهینه سازی سلامت سایت خود استفاده میکنم. از زمانی که شروع به استفاده از SEMrush کردیم، سلامت سایت خود را 100٪ بیشتر بهبود دادهایم.

11. KWFinder ابزار کلمات کلیدی SEO
این ابزار کلمات کلیدی SEO به نام KWFinder به شما کمک میکند کلمات کلیدی را پیدا کنید که سطح رقابت پایینتری دارند. کارشناسان از این ابزار سئو برای یافتن بهترین کلمات کلیدی و اجرای گزارشهای تجزیه و تحلیل بر روی بک لینکها و SERP صفحه نتایج موتور جستجو استفاده میکنند. این ابزار به شما کمک میکند پیشرفت خود را بر اساس یک معیار کلیدی پیگیری کنید. بهعلاوه، اگر این کافی نباشد، ایدههای کلیدی جدیدی برای کمک به رتبهبندی وبسایت خود بهدست خواهید آورد. جورج پری، متخصص SEM در پهنای باند، از KWFinder رضایتمند است و میگوید:«این ابزار نه تنها اطلاعاتی را در مورد کلمه کلیدی که جستجو میکردم به من نشان میدهد، بلکه پیشنهادهای خوبی برای عبارات مرتبط و نحوه مقایسهی آنها (حجم، CPC، دشواری و…) با عبارتی که در ابتدا به آن نگاه میکردم ارائه میدهد.

12. Moz Pro، نرم افزار SEO
نرم افزار سئو Moz Pro به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو داخلی که کارشناسان در واقع از آن استفاده میکنند، همچنان پرطرفدار است. برخی از متخصصان در مورد اینکه Moz علیرغم تغییرات منظم الگوریتم گوگل، همیشه بهروز بود، ابراز خوشحالی کردند. چه به دنبال توصیههای کلمه کلیدی باشید و چه به دنبال خزیدن در سایت باشید، Moz یک نیروگاه با خدمات سئو سایت کامل است. شما میتوانید بینشهای خوبی در مورد نحوه عملکرد وب سایت خود و همچنین نحوه بهبود آن به دست آورید. این برنامه همچنین یک نوار ابزار MozBar رایگان دارد که میتوانید آن را دانلود کنید تا معیارهای وب سایت خود را هنگام مرور هر صفحه مشاهده کنید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO هستید، باید به بررسی MozCon، کنفرانس سالانه آنها نیز فکر کنید. «ویژگی بهینهسازی صفحه» این ابزار بسیار کارآمد است. این ابزار دقیقاً به شما میگوید چه مراحلی را میتوانید برای بهبود سئوی هر صفحه در وبسایت خود انجام دهید. به عنوان مثال، به شما میگوید «کلمه کلیدی خود را در عنوان صفحه وارد کنید» یا «یک تصویر با برچسب جایگزین کلمه کلیدی اضافه کنید». همچنین ما میتوانیم ترافیک و بهینه سازی سایتها را با رقبای مقایسه کنیم. ما میتوانیم ببینیم رقبا در کدام صفحات و عبارتهای جستجو عملکرد خوبی دارند و شیوههای وب را برای رقابت با آنها تغییر میدهیم. بدون ابزاری مانند Moz، شاید کار بهینه سازی برای شما سخت شود.

13. Ubersuggest، ابزار ردیابی کلمات کلیدی
Ubersuggest که توسط نیل پاتل توسعه یافته است، یک ابزار یاب کلمه کلیدی رایگان است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی و همچنین هدف جستجوی پشت آنها را با نشان دادن SERPهای با رتبه برتر از عبارات کوتاه تا طولانی شناسایی کنید. همچنین میتوانید عبارات مناسب برای استفاده در وب سایت خود را پیدا کنید. Metrics Ubersuggest در گزارشهای خود شامل حجم کلمات کلیدی، رقابت، CPC و روندهای فصلی است. این ابزار هم برای سئوی ارگانیک و هم برای PPC پولی عالی است، این ابزار میتواند به شما کمک کند تعیین کنید آیا یک کلمه کلیدی ارزش هدف گذاری دارد یا خیر.

14. SpyFu، ابزار رایگان SEO
در حالی که SpyFu یک نسخه فوقالعاده فوقالعاده دارد، بسیاری از کارشناسان دربارهی ویژگیهای رایگان آن ابراز خوشحالی کردند. اگر تازه شروع کردهاید، میتوانید به راحتی در ویژگیهای پولی رشد کنید. شما به راحتی میتوانید تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در هر ماه جستجو میشود را مشاهده کنید و در عین حال به راحتی درجهی سختی آن کلمه کلیدی را تعیین کنید. همچنین میتوانید دربارهی رقبای خود تحقیق کنید تا مشخص کنید از کدام کلمات کلیدی استفاده میکنند. علاوه بر این، میتوانید وبسایت رقیب خود یا وبسایت خودتان را جستجو کنید تا به راحتی ببینید که چند کلمه کلیدی ارگانیک دارند، چند کلیک ماهانه دریافت میکنند، رقبای پولی و ارگانیک آنها چه کسانی هستند، کمپینهایی که با Google Ads اجرا میکنند و… این ابزار یکی از دقیقترین ابزارهای تحلیل سئو در بازار است.
شما میتوانید دامنهی یک رقیب را وصل کنید و اطلاعاتی را در مورد استراتژی سئوی آنها جمع آوری کنید. شما میتوانید ببینید که آنها برای چه کلمات کلیدی در مقایسه با رتبه بندی ارگانیک خود پول پرداخت میکنند، کلمات کلیدی اصلی آنها را بررسی کنید، و حتی گروه کلمات کلیدی خود را ارزیابی کنید. موارد بسیار بیشتری برای پیگیری و گزارش وجود دارد، به علاوه لازم نیست به اندازه سایر نرم افزارهای سئو در تحقیق تلاش کنید. SpyFu اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری میکند و گزارشها را به گونهای سازماندهی میکند که برای مشتریان قابل ارائه و قابل درک باشد.

15. Woorank، ابزار رتبه بندی SEO
به عنوان یک ابزار برتر تجزیه و تحلیل SEO، Woorank گزینههای رایگان و پولی را برای پیگیری و گزارش دادههای بازاریابی شما ارائه میدهد. شما میتوانید رقبای خود را برای کشف کلمات کلیدی مورد نظر خود وصل کنید تا بتوانید با کلمات کلیدی آنها همپوشانی داشته باشید. سعی کنید عملکرد کلمات کلیدی را در طول زمان درک کنید تا برای کاربران و موتورهای جستجو به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید و مهمتر از همه، چیزهایی را که وب سایت شما از نظر فنی و محتوایی فاقد آن است، درک کنید. Woorank میتواند به شما در شناسایی محتوای تکراری، خرابی و مشکلات امنیتی کمک کند و دستورالعملهایی را در مورد نحوهی رفع آنها ارائه دهد.

16. Majestic، ابزارهای SEO بازاریابی
Majestic یکی از بهترین ابزارهای سئو بازاریابی از نظر کارشناسان است. این ابزار دارای ویژگیهای مفید بی شماری مانند The Majestic Million است که به شما امکان میدهد رتبه بندی میلیونها وب سایت برتر را مشاهده کنید. ویژگی Site Explorer به شما این امکان را میدهد که به راحتی یک نمای کلی از سایت خود و تعداد بک لینکهایی که دارید مشاهده کنید. همچنین به عنوان یک ابزار کلمه کلیدی SEO برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای هدف گذاری عمل میکند و در عین حال ویژگیهایی برای مقایسه سایت و ردیابی رتبه شما دارد. رایان اسکالون، مشاور سئو در RyanScollon.com ابزار سئو Majestic را توصیه میکند. او می گوید: «ابزار سئوی مورد علاقه من Majestic است که ویژگی اصلی آن به شما امکان میدهد بک لینکهای وب سایتی را که مشخص میکنید بررسی کنید. ویژگی مورد علاقه من امکان افزودن سایت مشتری خود و تعدادی رقیب است که به شما امکان میدهد به راحتی انواع معیارهای SEO مانند جریان اعتماد، تعداد دامنه ارجاع دهنده و تعداد بک لینکهای خارجی را با هم مقایسه کنید. همچنین نه تنها به ما کمک میکند تا نقاط ضعف [بهینهسازی مشتری] را درک کنیم، بلکه جدول سادهای را نیز ارائه میکند که ما آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذاریم. ما همچنین از Majestic برای بررسی بک لینکهای رقبا استفاده میکنیم، زیرا گاهی اوقات میتوانیم تعداد انگشت شماری از فرصتهای آسان را برای مقابله با سایر تاکتیکهای لینکسازی پیدا کنیم.

17. Google Trends، ابزار جستجوگر سئو
Google Trends سالهاست که وجود داشتهاست، اما مورد استفاده قرار نگرفتهاست. این ابزار نه تنها اطلاعاتی در مورد یک کلمه کلیدی به شما میدهد، بلکه بینش خوبی در مورد روندهای پیرامون موضوع ارائه میدهد، که میتواند در هر مرحله از رشد یک کسب و کار ارزشمند باشد. کلمات کلیدی را در هر کشوری جستجو کنید و اطلاعاتی را در اطراف آن دریافت کنید، مانند جستارهای برتر، جستجوهای افزایش یافته، علاقه در طول زمان و مکانهای جغرافیایی بسته به علاقه و…

18. SEOQuake، ابزار رایگان SEO
SEOQuake یکی از بهترین ابزارهای سئو خارجی در نظر گرفته میشود. این افزونه کروم به عنوان یک ابزار جستجوگر سئو عمل میکند که ممیزیهای سایت را در صفحه انجام میدهد، پیوندهای داخلی و به خصوص خارجی شما را ارزیابی میکند و همچنین مقایسههای وبسایت را برای تعیین عملکرد شما در برابر رقبا انجام میدهد. از دیگر ویژگی های این ابزار تجزیه و تحلیل سئو می توان به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مانند چگالی کلمات کلیدی، داشبورد سئو آسان و قابلیت صادرات اشاره کرد که به شما امکان میدهد به راحتی دادهها را دانلود و برای افراد کلیدی تیم خود ارسال کنید.
برین چارتیه، یک بازاریاب دیجیتال متخصص و سازنده محتوای سئو، عاشق ابزار سئوی رایگان SEOQuake است. او میگوید: «من عاشق یک افزونه مرورگر خوب هستم و SEOquake بهترین ابزار سئوی رایگان برای معیارهای سئو فوری در هر وبسایت یا SERP است. من میتوانم فوراً یک ممیزی SEO روی صفحه برای خودم یا رقبا انجام دهم. ویژگی پوشش SERP یک تجسم عالی از معیارهای صفحه کلیدی است که میتوانم آن را به CSV صادر کنم و با تیمم به اشتراک بگذارم. به کمک این ابزار در زمان صرفه جویی میشود؛ به طوری که میتوانم از آن برای ایجاد محتوای بهینهشده SEO استفاده کنم.»

19. Siteliner، ابزار تحلیل سئو
Siteliner یک ابزار جستجوگر سئو تکنیکال است که به شما کمک میکند محتوای تکراری را در وب سایت خود پیدا کنید. محتوای تکراری چیست؟ محتوای یکسان با وب سایتهای دیگر که گوگل وب سایتها را با آن جریمه میکند. با این ابزار، میتوانید کل وب سایت خود را برای یافتن محتوای تکراری، لینکهای شکسته، اندازه و سرعت متوسط صفحه، تعداد لینکهای داخلی در هر صفحه و موارد دیگر اسکن کنید. همچنین وب سایت شما را با میانگین وب سایتهای بررسی شده با این ابزار مقایسه میکند تا به شما در درک بهتر موقعیت شما کمک کند. Tieece Gordon، یک بازاریاب موتور جستجو در Kumo Digital، ابزار SEO Siteliner را توصیه میکند. او به اشتراک میگذارد: «Siteliner یکی از ابزارهای سئوی من است که هر زمان که یک سایت جدید به من معرفی میشود. شناسایی و رفع مشکلات احتمالی تقریباً بهطور خودکار کیفیت و ارزش را بهبود میبخشد و اگر به درستی انجام شود، زمینه بیشتری را به یک صفحه خاص اضافه میکند که دلیل اصلی استفاده از این ابزار است. برای یک ابزار رایگان (نسخه پولی که بیشتر در دسترس است) برای ارائه توانایی بررسی سطوح تکراری، پیوندهای شکسته و دلایل نادیده گرفته شدن هر صفحه، هیچ شکایتی وجود ندارد. ویژگی کلیدی در اینجا که Siteliner بهتر از هر چیز دیگری که من با آن برخورد کردهام، انجام میدهد، جدول محتوای تکراری است.

20. کلمات کلیدی در همه جا؛ ابزار کلمات کلیدی SEO
Keywords Everywhere یکی دیگر از افزونه های عالی SEO Chrome است که دادهها را از ابزارهای مختلف SEO مانند Google Analytics، Search Console، Google Trends و موارد دیگر جمع میکند تا به شما کمک کند بهترین کلمات کلیدی را برای رتبه بندی پیدا کنید. ابزارهای سئوی رایگان مانند اینها فرآیند تعیین بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت شما را ساده میکند. بنابراین به جای مرور چندین وب سایت هر روز، میتوانید از این یک ابزار برای صرفه جویی در زمان خود استفاده کنید. ایگان هیث، مالک Get Found Madison، یکی از طرفداران بزرگ ابزار SEO Keywords Everywhere افزونه کروم است. او به اشتراک میگذارد: «این ابزار به من و مشتریانم اجازه میدهد تا حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی ایالات متحده را مستقیماً در گوگل ببینیم، که برای ایدههای موضوع وبلاگ عالی است. همچنین به شما امکان میدهد فهرستهای کلیدواژهها را بهصورت انبوه آپلود کنید و دادههایی را مشاهده کنید، که Google اکنون آنها را در پشت محدودههای عظیم پنهان میکند، مگر اینکه برای Google Ads پرداخت کنید. ارزش باورنکردنی برای یک ابزار رایگان!”

ابزارهای سئو را چطور تهیه کنیم؟
آیا به دنبال خرید ابزار سئو هستید؟ آیا به دنبال مکانی برای ارائه انواع ابزارهای سئو هستید؟ یا حتی به دنبال ابزارهای سئو هستید که سایر گروه های خرید ارائه نمیکنند؟ آیا نیاز به استفاده از ابزارهای سئوی زیادی دارید و به دلیل اینکه قیمت ماهانه بسیار بالاست، هزینه آن را ندارید؟ اگر پاسخ شما “بله” است، سایتهایی هستند که میتوانید در این زمینه به آنها اعتماد کنید. معرفی سایت های فروش ابزار سئو به شما این امکان را میدهد تا پس از کسب اطلاعات کافی از ابزارهای سئو، به خرید یا فروش این ابزار سئو بپردازید و وب سایت خود را با بهینه سازی اصولی با ابزار آماده کنید. گروههای خرید ابزار سئو، بسیاری از بهترین ابزار سئو و ابزار فروش در جهان امروز را به اشتراک میگذارند.
با بهترین ابزارهای سئو در مسیر پیشرفت قدم بردارید!
بهترین ابزارهای سئو بینشهایی را به شما میدهند که در غیر این صورت برای ایجاد آن، زمان زیادی طول میکشد. با این اوصاف، باید تلاش کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. این بدان معناست که محتوایی تولید کنید که بهینهسازی شده برای سئو باشد، تمام توضیحات محصول خود را بازنویسی کنید و آنچه را که از این ابزارهای سئو آموختهاید، بگیرید و تنظیمات را انجام دهید. این چک لیست سئو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه پایه های خود را پوشش داده اید. اگر بودجهای ندارید، بیشتر این ابزارها دارای ویژگیها یا آزمایشهای رایگان هستند که میتوانید آنها را امتحان کنید. آنچه را که برای کسب رتبه بالاتر در SERP نیاز دارید، کشف کنید. و پیشنهادات ابزار را دنبال کنید تا رشد خود را افزایش دهید.
شکی نیست که سئو یک فرآیند استراتژیک است، اما برای شروع پیاده سازی، هزینه بسیار کمی نیاز است. این ابزارهای رایگان سئو به شما کمک میکند تا رتبه، ترافیک و نرخ تبدیل وب سایت خود را بهبود بخشید. ابزارهایی مانند Semrush، Moz و Ahrefs ویژگیهای بسیار خوبی را ارائه میدهند و در صورت استفاده صحیح، میتوانند نتایج قابلتوجهی ایجاد کنند.
دیدگاهتان را بنویسید